REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 maja 2012, 13:16

Tylko patrzeć jak się miejscowym spodoba i czeka nas wojna trzynastoletnia o autobus :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 maja 2012, 13:30

Dystans jest dosyć długi pomiędzy tymi dwoma miejscowościami. Byłem tam ostatnio na rowerze. Po Wąsoszu jest Łaziec, który w żadnym razie nie jest wsią wielkości Ponika k/Złotego Potoku. Dopiero po Łaźcu zaczynają się Rększowice. Założę się, że autobus zawraca na rondzie w tej miejscowości. Mogli zaszaleć i przedłużyć 30 do Nierady leżącej zaraz za Rększowicami. W końcu jest tam pętla autobusowa. :P

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 01 czerwca 2012, 21:04

Jeśli faktycznie jest nawrotka w Rększowicach, to jest wyjaśnie tych ciągłych spóźnień na "30".
Druga sprawa to faktycznie mieszkańcy Rększowic wyszli z propozycją przedłużenia "68" do ich miejscowości. Niestety spotkało to się z błyskawiczną reakcją radnych i temat został szybko spacyfikowany argumentem "brak pieniędzy". Wobec powyższego sprawy nie ma. Miało to miejsce bodajże na początku bieżącej kadencji.
Ciekawe czy dla pks znajdą się pieniążki na utrzymanie nierentownych kursów?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Mateusz Stacherczak » 01 czerwca 2012, 21:19

Co do Rększowic i PKSu, to przecież są tamtędy realizowane kursy chociażby do Tarnowskich Gór, Bytomia, Piekar, Hutek, Starczy, Łusieńca, Katowic czy Gliwic. Także w czym problem?
Natomiast nierozumiem co ma nawrotka w/w miejscowości do spóźniającej się "30"?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 01 czerwca 2012, 21:45

Panowie, ta nawrotka w Rększowicach jeszcze obowiązuje (tj. jutro też)? Bo na stronie MZDiT żadnej informacji :(.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 01 czerwca 2012, 22:33

Rozkład 21 to fikcja! Czy to w stronę Leśnej, czy Stadionu autobusy nie jeżdżą punktualnie. Na przykład dzisiaj kurs 12.53 z Kopalnianej II w kierunku Stadionu był opóźniony o 13 minut, bo kiedy miał jechać w odpowiednim kierunku, to jechał dopiero na Leśną. Później było jeszcze lepiej. Kurs w kierunku Leśnej z Liszki 17.22 był opóźniony o 30 minut! Dopiero po godzinie 19 trafiłem na kurs zgodnie z rozkładem. Taka sytuacja zdarza się permanentnie, kilka dni temu również kurs do Stadionu z Chłopskiej był opóźniony o 13 minut. W czym tkwi problem? Nierealne czasy przejazdów, korki, czy za krótkie postoje? Wieczorami, czy o poranku można się wlec, później się sprawa sypie. A to nie jest taka linia, na którą się tak po prostu wyjdzie i to przyjedzie... Więc wypadałoby zadbać o punktualność dla pasażerów, a dla kierowców o przerwy, żeby nie jeździli jednym ciągiem narażając na niebezpieczeństwo.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 01 czerwca 2012, 23:30

Rzeczywiście w tym tygodniu po dłuższej przerwie miałem okazję wracać z pracy autobusem ?30? (odjazd z przystanku Pl. Pamięci Narodowej o 15:36) i za każdym razem było coraz gorzej. Nie są to spóźnienia w granicach 5 minut a 10- 15 minut. Nawet te długie postoje na końcowych nie są w stanie już zniwelować tych opóźnień. Newralgiczny punkt to al. Wolności, gdzie rzeczywiście dość się stoi, ale i Korczaka jest ciężka do przejechania w tych godzinach a i Warszawska do skrzyżowania z Cmentarną jest nie ciekawa. Zauważyłem jedną rzecz, ale wydaje mi się, że ona nie ma związku z tym co się dzieje, otóż na skrzyżowaniu alei NMP i Wolności są włączone od pewnego czasu światła pulsacyjne. Nie macie też wrażenia, że ostatnio autobusy stały się kioskami ruchu (nagminna sprzedaż biletów). Dziś wracałem do domu troszkę później tj. o 18:37 i nawet ten kurs miał 10 minut spóźnienia, czyli wcześniej też nie było lepiej. Wydaje mi się, że MZDiT powinien jakieś działania podjąć, żeby zapanować nad tą sytuacją bo na razie robi się chaos. Podejrzewam jednak, że będą chcieli jedynie przeczekać problem. Można przecież troszkę zmienić czasy przejazdów, można wyłączyć Wolności z ruchu, czy podzielić część linii tak jak w zeszłym roku. Różnych rzeczy można popróbować. Ta sytuacja zabija powoli komunikację miejską w naszym mieście.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 02 czerwca 2012, 00:22

21 miał być tymczasowy, do czasu zniechęcenia. Ale chcą wsi, będą mieli. Było zostać przy 22A

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 czerwca 2012, 09:04

A propos 21, to w ostatnich dniach zauważyłem, że autobusy tej linii przyjeżdżają pod stadion dużo po planowym odjeździe już w drogę powrotną. To ja się pytam: co zmieniło się w ostatnich dniach ?? Przecież nic. Na Wolności korków nie widzę, a w II Alei także posuwa się w tempie podobnym jak działały światła.
Hitem ostatnio był #117, który dojechał pod stadion prawie 9 minut po planowym odjeździe. Ale ten kierowca z natury jeździ jak na pogrzeb, więc się nie dziwię. Pewnie na Liszce i w innych miejscach na każdej dziurze tak zwalniał, że średnia prędkość wyniosła 5km/h. To ja się pytam: po co są ekspediowane mercedesy tam gdzie sa fatalne drogi ?? Co nie mamy innych wozów ?? Kierowcy Manów, a nawet SU nie przejmują się tak stanem dróg.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 czerwca 2012, 10:35

Wieś wolała mentalnie zostać ze słabym, ale bezpośrednim połączeniem z miastem. Najbardziej mnie rozśmieszyła propozycja wydłużenia w niedziele 21 do stadionu, żeby mieli na mecz podwózkę. Trudno, psychiki się nie zmieni, wielcy miastowi nie będą się przesiadać, bo co to oni jacyś inni są?
Jeżdżą tak spóźnione od czasu zamknięcia jednej nitki Alei. Ale prawda jest taka, że nie pamiętam, by w ogóle jeździły punktualnie przez dłuższy okres czasu. Od początku były spóźnienia przez remonty. Problemem są zbyt krótkie przerwy na pętlach. O ile na takiej 17 będzie miał spóźnienie 15 min. to na pętli nadrobi, tak na 21 odjeżdża od razu ze spóźnieniem. Dla mnie najlepszym wyjściem jest rozsunięcie odjazdów. Dalej niech sobie jeżdżą dwa autobusy, rzadziej, ale punktualniej. Przy okazji wieś znowu zrobi hałas, czemu ich się grabi z bezpośredniego połączenia, a MZDiT może im zaproponować korzystną dla nich współpracę. Dominik, da radę coś wskórać? Co godzinę kursy przez cały dzień i niech sobie myślą, czego chcą. Rzecz jasna działanie dla ich dobra - punktualna podróż do celu.
Jechałem wczoraj #117 przed II zmianą kilka przystanków, zbyt wolno kierowca nie jechał.
Solarisem jakiś czas temu Busolową jechałem blisko stówy, może trochę mniej, nie wiem ile ta maszynka ciągnie maksymalnie. Ale przewózka mi się trafiła świetna, kierowca widać czyścił mu rurę, bo pewnie wóz zamulał. :P Z tym, że on pomyślał, że nie ma co się wlec i jechać do samej skrajni, ale odjechał do środka, bo boki są zapadnięte zwłaszcza w jednym miejscu. I mógł sobie pędzić. Sam autobus mniej ucierpiał, niż nieraz kierowcy wleką się 40km/h, ale po tych największych dziurach.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 czerwca 2012, 11:03

Obecny rozkład przeczy wszystkiemu. Od razu widać, że 21 to nie linia tymczasowa. Co do rozkładu, to po prostu zrobić co 50 minut jak 29, a nie kombinować. Przy czym przedłużenie do stadionu w niedziele nie jest takie głupie. W obecnej fazie gdy 13 i 28 potrafią jechać na ogonie, to 21 by rozładowało tłok z giełdy. Zresztą świetnie rozładowuje w dni robocze. Do tego mamy zaraz lato, a przy stadionie blisko są działki, także 21 spokojnie można tam wydłużyć. A kursy do Piłsudskiego potraktować jako skrócone na podobnej zasadzie jak kursy 29 do szpitala na Parkitce. Wiem, że MZDiT zaraz by larum podniosło, że nie ma kasy. Ale chwila: dłuższa trasa, ale rozsunięty rozkład (choćby co 60 minut) to chyba bardziej ekonomiczne niż to co się dzieje teraz. Drugi powód, to fakt, że 21 jest jedyną linią z Zawodzia (tego bliżej stadionu), która wiedzie w II Aleję obecnie.
Tyle na teraz, lecę na kontrolę 19-04 ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 czerwca 2012, 13:00

Co do Rększowic, to musiała być nagła sytuacja alarmowa i dlatego nie było o tym żadnej informacji oficjalnej. Informator zapewniał mnie, że to informacja pewna. Bądź co bądź jeśli rzeczywiście 30 MUSIAŁA dojeżdżać do Rększowic, to mimo wszystko kursy były nielegalne. Zaś w Wygodzie nie mógł autobus zawrócić z powodu jakiejś kapliczki przydrożnej, poza tym 30 obsługują dwa przegubowce.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 czerwca 2012, 13:07

A kto powiedział że autobus w Rększowicach był z pasażerami? Może wysadzał pasażerów na ostatnim przystanku na swojej trasie a dalej jechał na pusto jako przejazd techniczny?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 czerwca 2012, 13:15

I tak zapewne było. Nigdzie nie napisałem, że autobus jechał do Rększowic z pasażerami, skoro Wąsosz jest po drodze. Po prostu jechał tam tylko zrobić nawrotkę, najprawdopodobniej na rondzie.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 czerwca 2012, 13:22

Bez pasażerów, to oni mogą sobie jeździć wszędzie legalnie, byle nie liniowo. No nie wszędzie, na krajówki muszą mieć Viatoll.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 czerwca 2012, 13:53

A jak z autobusami jeżdżącymi liniowo po Wojska Polskiego? W końcu to krajówka - mają viatoll czy jest jakiś myk na ominięcie tego?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 czerwca 2012, 14:00

A ten odcinek jest objęty Viatollem?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 czerwca 2012, 14:03

Nie ma bramek, więc nie jest objęty. Poza tym autobusy mają prawo jeździć bez opłaty Viatoll do 50km od bazy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 czerwca 2012, 14:32

Aha, dzięki.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Szymon Kryczka » 02 czerwca 2012, 15:42

Remont nawierzchni (jednego pasa w kierunku ul. Jagiellońskiej) na wiadukcie nad Stradomką i torami kolejowymi w ciągu Alei Bohaterów Monte Casino.
http://youtu.be/Sn0ACC7hObk
http://www.youtube.com/watch?v=Sn0ACC7hObk

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Szymon Kryczka » 02 czerwca 2012, 15:43

Remont nawierzchni (jednego pasa w kierunku ul. Jagiellońskiej) na wiadukcie nad Stradomką i torami kolejowymi w ciągu Alei Bohaterów Monte Casino.

Film składa się ze zdjęć z 2 dni: http://youtu.be/Sn0ACC7hObk lub poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=Sn0ACC7hObk

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 02 czerwca 2012, 16:15

Łukasz Szkurłat pisze:Nie ma bramek, więc nie jest objęty. Poza tym autobusy mają prawo jeździć bez opłaty Viatoll do 50km od bazy.


Niestety komunikacja miejska nie jest wyjęta z systemu e-myta Viatoll, nie ma żadnego zwolnienia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 02 czerwca 2012, 16:31

Łukasz Szkurłat pisze:No nie wszędzie, na krajówki muszą mieć Viatoll.
...tak, na krajówki, ale TYLKO te co są "obramkowane". Np. droga krajowa nr 46 do Opola nie wymaga Viatoll'a, podobnie 43 do Wielunia, 91 do Piotrkowa Tryb. czy 46/78 do Jędrzejowa. Poza tym "Jedynka" od Piotrkowa do katowic nie ma bramek. Tak więc praktycznie to mogą jechać gdzie chcą.
Tomasz Stefaniak pisze:
Łukasz Szkurłat pisze:Nie ma bramek, więc nie jest objęty. Poza tym autobusy mają prawo jeździć bez opłaty Viatoll do 50km od bazy.
Niestety komunikacja miejska nie jest wyjęta z systemu e-myta Viatoll, nie ma żadnego zwolnienia.
...temat był na forum juz rok temu: Viatoll kontra MPK

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 03 czerwca 2012, 18:35

Szymon Kryczka pisze:Remont nawierzchni (jednego pasa w kierunku ul. Jagiellońskiej) na wiadukcie nad Stradomką i torami kolejowymi w ciągu Alei Bohaterów Monte Casino.


Tutaj można mieć pretensje do zleceniodawcy prac w dezorganizacji ruchu. Nie popisano się z organizacją wjazdu na most na ulicy Bohaterów Monte Cassino od ul. 1 Maja/Pułaskiego. Przykładem autobus z filmu Szymona (od 2:23 do 2:26) oraz ciężarówka, która oczekiwała na wjazd za autobusem.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Szymon Kryczka » 03 czerwca 2012, 18:41

A jak dla mnie lepiej, że zrobili ten remont w piątek i weekend, niż w tygodniu i poszło im w miarę szybko - nie było mnie tam - będę jutro - ale pewnie już skończyli. Ciekawe czy naprawią wszystkie 4 pasy...

Kolejna cześć może jutro :)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 03 czerwca 2012, 18:58

Dobrze by było gdyby naprawili wszystkie 4 pasy.

Awatar użytkownika
Czestochowianin
Posty: 106
Rejestracja: 26 stycznia 2012, 16:31
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Czestochowianin » 04 czerwca 2012, 15:49

Od 11 czerwca znowu będziemy mieli dzielone niektóre linie na A i B. podziały te dotyczyć będą linii:11, 12, 14, 17, 23, 30, 31, natomiast linia 21, będzie kursowała w relacji Leśna-Dworzec Główny PKP. Podziały będą podobnie jak miało to miejsce przed rokiem część A obsługuje wschodnią część miasta i kończy na Piłsudskiego, część B zachodnią i kończy na przystanku Dworzec Główny PKP

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Patryk Hartman » 04 czerwca 2012, 15:57

Co za "piękna" informacja ! :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 czerwca 2012, 16:09

Mam nadzieję, że tabor dobrze rozdysponują w przeciwieństwie do ostatnich wakacji. Przeguby na 23A i 33A były skrajną głupotą.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 czerwca 2012, 16:19

Ma to swoje dobre i złe strony.
Znowu utrudniony dojazd do pracy :( trzeba jakoś przeżyć i się nie złamywać :P
Od 11 czerwca znowu będziemy mieli dzielone niektóre linie na A i B.

A na jak długi okres i czym to będzie spowodowane ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 czerwca 2012, 16:20

Marcin Strzelecki pisze:czym to będzie spowodowane ??

To oczywiste, że przez remont alei.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 04 czerwca 2012, 16:22

Pewnie tak jak w tamtym roku kompania informacyjna rozpocznie się na trzy dni przed zmianą tras...

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 czerwca 2012, 16:28

Czyli zamknięcie skrzyżowania Kościuszki/Wolności/Aleje.
Do informacji publicznej za pewne podadzą dzień przed. Czyli częstochowski standard .

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 czerwca 2012, 19:18

http://www.konopiska.pl/index.php?optio ... Itemid=194
Szkoda, że zapomnieli cokolwiek napisać o komunikacji...

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Tomasz Stefaniak » 04 czerwca 2012, 19:21

No i troszkę wyszło na moje :P. Już kiedyś pisałem, że te sprawdzone z zeszłego roku rozwiązanie pozwoli ulżyć naszej umęczonej komunikacji miejskiej. Piszę to z pozycji pasażera który wie czego chce. W chwili obecnej przystanek "30" mam pod moim miejscem pracy. Natomiast do ul. Piłsudzkiego będę musiał dojść. Wolę jednak z kopytka pociąć niż stać w korkach.
Dla ludzisków z Jaskrowa będzie to taka sentymentalna podróż w czasie, kiedy z tamtąd odjeżdżało "57". :-D

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Patryk Hartman » 04 czerwca 2012, 19:35

Tomasz Stefaniak pisze: Dla ludzisków z Jaskrowa będzie to taka sentymentalna podróż w czasie, kiedy z tamtąd odjeżdżało "57". :-D

Najwyraźniej historia lubi się powtarzać ! :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Patryk Hartman » 05 czerwca 2012, 15:30

MPK w Częstochowie Sp. z o.o. informuje, że w związku z zamknięciem dla ruchu skrzyżowania Alei Wolności i Alei Najświętszej Maryi Panny, od poniedziałku 11 czerwca 2012 roku do odwołania wprowadza następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej:

Linia 11 - trasa podzielona na dwie linie nr 11A i 11B:
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami ?Piłsudskiego? (na ul. Piłsudskiego) i ?Dworzec Główny PKP?(na ul. Orzechowskiego) ? przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Linia 11A Legionów/Hallera - Piłsudskiego
- kierunek Piłsudskiego - : od przystanku Plac Daszyńskiego przejazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską do Piłsudskiego
- kierunek Legionów/Hallera: od przystanku Piłsudskiego przejazd ulicami: Piłsudskiego do I Alei NMP i dalej bez zmian
Linia 11B Dworzec Główny PKP - Cmentarz św. Rocha
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Dworzec PKS przejazd ulicami: Sobieskiego do Orzechowskiego - kierunek Cmentarz Św. Rocha: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Sobieskiego i dalej bez zmian

Linia 12 - trasa podzielona na dwie linie nr 12A i 12B:
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami ?Piłsudskiego? (na ul. Piłsudskiego) i ?Dworzec Główny PKP?(na ul. Orzechowskiego) ? przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Linia 12A Raków Dworzec PKP - Piłsudskiego
- kierunek Piłsudskiego: od przystanku Plac Daszyńskiego przejazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską do Piłsudskiego
- kierunek Raków Dworzec PKP: od przystanku Piłsudskiego przejazd ulicami: Piłsudskiego do I Alei NMP i dalej bez zmian
Linia 12B Gnaszyn - Dworzec Główny PKP
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Dworzec PKS przejazd ulicami: Sobieskiego do Orzechowskiego
- kierunek Gnaszyn: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Sobieskiego i dalej bez zmian

Linia 14 - trasa podzielona na dwie linie nr 14A i 14B:
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami ?Piłsudskiego? (na ul. Piłsudskiego) i ?Dworzec Główny PKP?(na ul. Orzechowskiego) ? przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Linia 14A Rząsawa/Rząsawa Dw. PKP - Piłsudskiego
- kierunek Piłsudskiego: od przystanku Plac Daszyńskiego przejazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską do Piłsudskiego
- kierunek Rząsawa: od przystanku Piłsudskiego przejazd ulicami: Piłsudskiego do I Alei NMP i dalej bez zmian
Linia 14B Brzeziny/Korkowa - Dworzec Główny PKP
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Rondo Mickiewicza przejazd ulicami: Wolności do Orzechowskiego
- kierunek Korkowa: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Wolności i dalej bez zmian

Linia 17 - trasa zmieniona w obu kierunkach:
- kierunek Liszka Dolna: od przystanku Cmentarna przejazd ulicami: Warszawską, Aleją Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego, Sobieskiego do Wolności i dalej bez zmian
- kierunek Wyczerpy-Osiedle: od przystanku Rondo Mickiewicza przejazd ulicami: Wolności, Sobieskiego, Śląską, Kilińskiego, Aleją Jana Pawła II do Warszawskiej i dalej bez zmian

Linia 21 - linia skrócona do przystanku Dworzec Główny PKP:
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Plac Pamięci Narodowej przejazd ulicami: Sobieskiego do Orzechowskiego
- kierunek Leśna: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Sobieskiego i dalej bez zmian)
UWAGA ! Kursy do Stadionu Miejskiego nie będą realizowane.

Linia 23 - trasa podzielona na dwie linie nr 23A i 23B:
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami ?Piłsudskiego? (na ul. Piłsudskiego) i ?Dworzec Główny PKP?(na ul. Orzechowskiego) ? przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Linia 23A Rejtana - Piłsudskiego
- kierunek Piłsudskiego: od przystanku Plac Daszyńskiego przejazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską do Piłsudskiego
- kierunek Rejtana: od przystanku Piłsudskiego przejazd ulicami: Piłsudskiego do I Alei NMP i dalej bez zmian
Linia 23B Leśna - Dworzec Główny PKP
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Dworzec PKS przejazd ulicami: Sobieskiego do Orzechowskiego
- kierunek Leśna: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Sobieskiego i dalej bez zmian

Linia 30 - trasa zmieniona w obu kierunkach:
- kierunek Wąsosz: od przystanku Cmentarna przejazd ulicami: Warszawską, Aleją Jana Pawła II, Dąbrowskiego, Nowowiejskiego do Korczaka i dalej bez zmian
- kierunek Batalionów Chłopskich/Jaskrów: od przystanku Słowackiego przejazd ulicami: Korczaka, Sobieskiego, Śląską, Kilińskiego, Aleją Jana Pawła II do Warszawskiej i dalej bez zmian

Linia 31 - trasa podzielona na dwie linie nr 31A i 31B:
Podróż realizowana będzie z przejściem pieszym przez Dworzec Główny PKP między przystankami ?Piłsudskiego? (na ul. Piłsudskiego) i ?Dworzec Główny PKP?(na ul. Orzechowskiego) ? przy przesiadce bilety skasowane w jednej linii zachowują ważność w linii drugiej.
Linia 31A Kręciwilk - Piłsudskiego
- kierunek Piłsudskiego: od przystanku Plac Daszyńskiego przejazd ulicami: Ogrodową, Krakowską i Piotrkowską do Piłsudskiego
- kierunek Kręciwilk: od przystanku Piłsudskiego przejazd ulicami: Piłsudskiego do I Alei NMP i dalej bez zmian
Linia 31B Cmentarz Komunalny - Dworzec Główny PKP
- kierunek Dworzec Główny PKP: od przystanku Dworzec PKS przejazd ulicami: Sobieskiego do Orzechowskiego
- kierunek Cmentarz Komunalny: od przystanku Dworzec Główny PKP przejazd ulicami: Orzechowskiego do Sobieskiego i dalej bez zmian


(Uwaga! Informacje na podstawie danych otrzymanych z MZDiT Częstochowa)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 05 czerwca 2012, 16:46

Jak się to ma do pieszych? Ktoś wie?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Wojciech Liberda » 05 czerwca 2012, 18:38

Marcin Strzelecki pisze:Jak się to ma do pieszych? Ktoś wie?

No jak to jak... tam gdzie będzie wolne przejście... zauważyłem, że bez świateł chodzą jak chcą...

A tramwaje też będą dzielone na A i B? A to Konstal, a B to Twist :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Patryk Hartman » 05 czerwca 2012, 18:48

Info o zmianach jest, a kiedy rozkłady ?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Mateusz Stacherczak » 05 czerwca 2012, 19:50

Wojciech Liberda pisze:A to Konstal, a B to Twist :P

Wybacz, ale pójdę drogą Rafała: O fabrykę Ci chodzi? :P

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Krystian Kukuła » 05 czerwca 2012, 20:37

Napisali że zmiany do odwołania. Mniemam że potrwa to około półtora miesiąca. A co potem? Jak to będzie wyglądało? Ktoś ma jakieś informacje może?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 czerwca 2012, 20:45

Tylko trochę to dziwne, bo w lipcu mają kursować zatramwaje

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 czerwca 2012, 20:51

Co przez to rozumiesz Januszu?
Raczej przy podziale na linie A i B oczywiste jest, że taboru na te linie nie przybędzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 05 czerwca 2012, 20:57

Sebastian Wróbel pisze:Co przez to rozumiesz Januszu ?
...odpowiem za Janusza - wszak "zatramwaje" to inaczej autobusy - a dla nich przejazd przez skrzyżowanie będzie ? Chyba, że pracę szybko się zakończą ! :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 05 czerwca 2012, 20:59

Teraz zajarzyłem. Myślałem, że Janusz miał na myśli, czy taboru do obsługi zatramwajów starczy. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 czerwca 2012, 21:03

Zawsze mogą wypożyczyć, chętnych nie zabrakanie....

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 czerwca 2012, 21:06

Piotr Radoliński pisze:...odpowiem za Janusza - wszak "zatramwaje" to inaczej autobusy

Po przeczytaniu Twojego wyjaśnienia doszedłem do wniosku, że jednak tablice "AUTOBUS ZA TRAMWAJ" są jak najbardziej na miejscu. I to nie to, że Sebastian nie zrozumiał, tylko Twoje łopatologiczne wykładanie do tej refleksji mnie skłoniło. :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 05 czerwca 2012, 22:19

Napisali że zmiany do odwołania. Mniemam że potrwa to około półtora miesiąca. A co potem? Jak to będzie wyglądało? Ktoś ma jakieś informacje może?
Póki co po staremu, bo I Aleja będzie przebudowywana w 2013r.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - II kw. 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 czerwca 2012, 23:07

Szkoda, że pl. Biegańskiego dalej będzie świecić pustkami.... Trudno, może do zakończenia remontu wreszcie będzie coś wiadomo, bo plan B mówiłeś, że jest gotowy jakby co.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości