Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 01 maja 2012, 12:05

Otrzymałem list od kogoś spoza Częstochowy:
Szanowny Panie Prezesie CKMKM
Dzien Dobry ,

Jak zapewne Pan wie, ostatnio częstochowianie otrzymali dość negatywną niespodziankę w postaci otwarcia III Alei NMP dla samochodów osobowych w sezonie letnim. MZDiT uzasadnia swoją decyzję licznymi wnioskami mieszkańców i właścicieli lokali tam zlokalizowanych ( celem jest chęć zwiększenia obrotów w tych lokalach [?] ). Nie muszę Panu chyba przedstawiać jakie niesie to za sobą skutki. Efekt ? duży krok w tył, ogródki kawiarniane i restauracyjne tuż przy jezdni, parkująca blacha na każdym kroku. Skoro więc pozwolono na wjazd samochodom osobowym to dlaczego nie pozwolono na wjazd komunikacji miejskiej lub dlaczego nie wprowadzono tylko komunikacji miejskiej ???? Czy celem władz jest wyprowadzka wszystkich ( młodych i ludzi w średnim wieku ) do Katowic lub Warszawy bo w Częstochowie życie przeciętnemu mieszkańcowi utrudnia się jak nigdzie? Dlaczego w Norwegii i zapewne innych krajach są miasta gdzie do centrum może wjechać tylko publiczna komunikacja miejska a w Częstochowie jest to dokładnie na odwrót ? Nie ogarniam poczynań MZDiT - narazie wychodzi im dobrze robienie wioski ze znanego w świecie miasta. Obserwuję reakcje poirytowanych częstochowian, że do centrum nie ma sensu się wybierać bo trzeba przejść pół śródmieścia wysiadając z opóźnionego autobusu. Wypowiadają się również licealiści, którym skutecznie utrudniono dojazd do szkół w centrum. Przyczyn niezadowolenia jest na pewno więcej.
Jako młody człowiek odwiedzający Częstochowę z uczucia jakim darzę to miasto jestem zawiedziony poczynaniami władz. Wiem doskonale jakie podejście do tego mają moi znajomi mieszkający w tym mieście na stałe, również nie są zadowoleni z tego, że wybierając się w Aleje lub okolice Jasnej Góry lepiej wziąć samochód ( jeżeli się posiada ). Sam wiem, że przyjemniej jest posiedzieć w ogródku restauracji w otoczeniu eleganckiej architektury i drzew ale nie na parkingu.
Nie ukrywam żalu i piszę do Pana, ponieważ jako Prezes CKMKM występuje Pan w obronie Komunikacji Publicznej na terenie Częstochowy.
Zatem kto i dlaczego na to pozwala oraz jakie są kompetencje ludzi odpowiedzialnych za takie decyzje?
Co ( i czy wogóle coś ) robi się w celu ułatwienia dojazdu większości mieszkańców do serca miasta ?
Dlaczego doszło do momentu, w którym samochód osobowy wziął przewagę nad komunikacją publiczną, która w mieście wielkości Częstochowy powinna kwitnąć?
Pytania można zadawać bez końca choć problem tak naprawdę jest jeden - ale nie ukrywajmy - duży i niesie za sobą wiele niekorzyści dla mieszkańców całego miasta.

Pozdrawiam,
P... S...
Opowiedziałem następująco:
Szanowny Panie!

Dziękuję za zainteresowanie tematem. Sprawa jest trudna. Co do konieczności preferowania komunikacji publicznej w mieście, to w Częstochowie musimy pokonywać przepaść cywilizacyjną i udowadniać to, co w świecie jest oczywistością. Problemem są władze. Działają kadencyjnie - po jednej ekipie przychodzi następna i z każdą następną nowa kadra w jednostkach podległych. I z każdą kolejną rzeszą osób współpracę trzeba zaczynać od początku. Jest to irytujący fakt, ale trzeba się z nim pogodzić, zakasać rękawy i wziąć się do pracy.

Poprzednie władze, na dwie kadencje wstecz, powolnie, ale zrozumiały konieczność ucywilizowania komunikacji. Co prawda obudziły się z ręką w nocniku, ale wszczęły niewielkie kroki na przód. Zaczęto rozganiać stada autobusów, wprowadzono takty. Zamknięto III Aleję. I tu pojawił się problem. Pewien bogaty kamienicznik rozpoczął batalię o uwstecznienie miasta, bo chciał zapewnić swobodny dojazd i parkowanie dla klientów, niczym w Monte Carlo. Skończyło się na referendum i odwołaniu jednego prezydenta i powołaniu komisarza. Komisarz nie podzielał poglądów kamienicznika i też usprawniał komunikację. W efekcie jego obóz przegrał wybory. Wybory wygrał ten, który opowiedział się w kampanii za kamienicznikiem. Po wyborach kamienicznik stał się nawet doradcą nowego Prezydenta, ale, że w wyniku jego działań miasto mogło stracić kilkudziesięciomilionową dotacje na remont alej, to gościa odprawiono. Niestety jego działania widać nadal.

W projekcie "Aleje" projektant zapomniał dodać tabliczkę na odcinku I Alei pod zakazem wjazdu "Nie dotyczy komunikacji miejskiej". O to niedociągnięcie trwa batalia.
Koledzy z zarządu transportu mają już koncepcję, co puścić w III Aleję, ale jako, że wyszedł problem z komunikacją na odcinku II i I Alei, to sprawa jest wstrzymana.

A nowy prezydent? Żal mnie bierze, gdy widzę jego poczynania. Po cichu pozwolił na ruch samochodów w III Alei i widzę w tym rękę kamienicznika - widać boi sie kolejnego referendum.

Nie pozostajemy głusi na tą sytuację, ale sytuacja jest trudna.

Pozdrawiam
Dominik Wójcik

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Postautor: Łukasz Szkurłat » 01 maja 2012, 15:32

I gość ma rację, ale zauważyłem, że nagłaśnianie takich spraw nic nie daje. W "Gazecie", oraz innych mediach wiele już było pisane i gadane na ten temat, a jednak nie dociera. Widać z głosami zwykłych szaraków nikt się nie liczy, tylko z ludźmi wpływowymi, którzy potrafią podburzyć motłoch. Z tym, że nie w każdej sprawie im się to udaje. Najlepszym tego przykładem jest to, że Kulawik wraz z kompanami chcieli w Alejach wytyczyć drogę szybkiego ruchu, a Plac Biegańskiego zamienić w węzeł komunikacyjny, oczywiście głównie indywidualny, a mimo to im się nie udało. Po pierwsze ludzie wybrali Plac jako wolną przestrzeń, a drugie uniemożliwiało takie działanie dofinansowanie UE. Nie wiadomo, czy gdyby nie ten drugi współczynnik, to szycha nie zepsuła by nam po raz kolejny miasta. Ja w każdym razie Plac Biegańskiego w takiej formie, jaki jest uważam za pożyteczny i przydatny, bo jest to dogodne miejsce w centrum miasta, gdzie można organizować koncerty i zabawy bez utrudniania ruchu. Szkoda tylko, że KM nie ma na Racławickiej, czy Tuwima, bo tu by ładne fotki wychodziły. :P Ale wracając do tematu, to miasto jest tworzone na wzór mieściny typu Kłobuck, czy Myszków, czyli odpicować rynek, aby przyjezdni na 10 sekund przejeżdżając samochodem mieli na czym zawiesić wzrok, a komunikacja funkcjonowała na odczepne. Autobus co dwie godziny, lepiej ludzi zachęcać do kupna własnego samochodu. Może akurat jakiś leniwiec podjedzie sobie pod wejście kawiarni swoją wypasioną furą na śmierdzącej instalacji gazowej odstraszając pozostałych klientów siedzących w ogródku przy głównej ulicy miasta. Może co lepsze tą kopcącą furą podjedzie kamienicznik, co tak ubiegał o wolny ruch samochodowy pod jego lokalem.
Dominik Wójcik pisze:Koledzy z zarządu transportu mają już koncepcję, co puścić w III Aleję, ale jako, że wyszedł problem z komunikacją na odcinku II i I Alei, to sprawa jest wstrzymana.

I znowu zrobiło się przykro... Czyli jakakolwiek szansa na autobusy w III Alei maluje się dopiero po możliwości puszczenia ich w I i II? A to oznacza dopiero po remoncie, a oby nie dalej...
Tak więc i mieszkańcy i klub mają do zgryzienia twardy orzech, przydałby się do tego solidny młot i piszę względem tej sprawy jako epitet wartościujący dodatnio. No, to kto chętny posłużyć jako taki młot?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 01 maja 2012, 16:47

Myślę o:
- petycji wśród mieszkańców i klienteli lokali - eliminacja ruchu indywidualnego
- pismo do Ministerstwa [którego?] - pozwolenie na korektę błędów w projekcie polegających na omyłkowym pominięciu "komunikacji miejskiej" na znakach wyznaczających wyjątek od zakazu wjazdu oraz uściślenie zapisu o ruchu autobusów na odcinku Śląska/Kilińskiego - Wolności/Kościuszki

Petycja na poważnie. kto by pomógł zbierać podpisy?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 maja 2012, 16:53

Dobra to i ja powiem jako mieszkaniec innego miasta czyli Łodzi. Otóż jak wiadomo mamy tam ulicę Piotrkowską zamkniętą dla ruchu jedyne co tam się porusza to linia turystyczna obsługiwana czymś na wzór zabytkowego tramwaju ale zabudowanego na samochodzie. Co fakt do komunikacji jeżdżącej ulicami równoległymi szczególnie do ŁTR daleko nie jest, są linie autobusowe przecinające Piotrkowską jak i na końcu i na początku ulicy są tramwaje i autobusy. Ale do rzeczy otóż w piątek wieczorem a nawet ogólnie w weekend ciężko jest znaleźć wolne miejsce w lokalach na Piotrkowskiej. W większości jest pełno ludzi. Mimo iż nie ma tam ruchy samochodowego to w weekendy jest tam pełno ludzi. Czyli jednak nie możliwość dojazdu samochodem przyciąga tam ludzi.

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Adam Młynarczyk » 01 maja 2012, 16:56

Dominik Wójcik pisze:kto by pomógł zbierać podpisy?

Ja tam mogę pomóc. mam całe wakacje

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Postautor: Krystian Kukuła » 01 maja 2012, 18:39

Ile tych podpisów jest potrzebne?

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Beniamin Wójcik » 01 maja 2012, 19:12

A ja się zastanawiałem, czy Marszaek województwa śląskiego może w tym przypadku mieć prawo głosu w tej kwestii, z uwagi na to, że inwestycja Alej była (i jest) finansowana z funduszy europejskich. A w przypadku 3. alei ich przeznaczenie i organizacja miały być zgoła inne.
Ponadto jeżeli w 3. alei funkcjonuje już ruch samochodowy, to dla równowagi powinny być zmniejszone ogródki "kawiarniane". I WARTO NA TO ZAGADNIENIE ZWRÓCIĆ UWAGĘ.
Bo ruch samochodowy uniemożliwia swobodne korzystanie z całej szerokości alei (tak jak było to do tej pory). Ponadto wystawione ogródki uniemożliwiają swobodne (i w moim przekonaniu bezpieczne) poruszanie się w Alei. Bo co z tego, że trotuar wzdłuż budynków ma szerokość ponad 4 metrów, skoro co kilkanaście, kilkadziesiąt metrów następuje jego zwężenie do raptem dwóch metrów z jednoczesnym zagęszczeniem ruchu.

Niech ktoś mądry się wypowie w tej kwestii.
Władza w tym mieście zacznie się zastanawiać nad słusznością swoich pomysłów, w momencie, gdy w 3. Alei kogoś samochód pier****ie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Postautor: Tomasz Haladyj » 01 maja 2012, 20:06

III Aleja została zrobiona za pieniądze miejskie i nikt nie ma tu nic do gadania - oprócz prezydenta.

I i II Aleja - to kwestia błędu w treści wniosku o eurofundusze, w którym zapowmianio o kom. publicznej. Ściślej - uwzględniono ja tylko na jezdni południowej od pl. Biegańskiego do al. Wolności. MZDiT stara się o jakieś stanowisko w Min. Rozwoju Regionalnego ale nie wiem, czy są tego efekty.

Co do listu - przedstawiona kwintesensja problemu. Dobrze to też ujął Łukasz Szkurłat: komunikacja publiczna na odczepne: autobus co dwie godziny - zachęca ludzi do kupna własnego samochodu.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Postautor: Dominik Wójcik » 01 maja 2012, 21:28

Krystian Kukuła pisze:Ile tych podpisów jest potrzebne?
Tyle, żeby na populistycznym prezydencie zrobiło wrażenie. Zawsze się uchyla :)
Tomasz Haładyj pisze:uwzględniono ja tylko na jezdni południowej od pl. Biegańskiego do al. Wolności.
Nie zgadzam się - uwzględniono na obu odcinkach (patrzcie pismo z województwa), ale przystanek zlokalizowano jedynie na południowej jezdni, co jest zgodne ze stanem dotychczasowym, bo pod Desą przystanku nie ma od lat '70-ch XXw
Rafał Lamch pisze:W sytuacji, gdy prezydent mówiąc w wywiadzie "komunikacja" ma na myśli ruch indywidualny, jego doradcy grzmią na niejakiego redaktora Haładyja, który - łobuz jeden - chce zmusić ludzi, by jeździli autobusami, a ponadto ferują hasło "kup sobie samochód, poczuj się wolny", to o czym my tu w ogóle...
Chyba zostanę Talibem i się zdetonuję w magistracie :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 maja 2012, 13:03

Zbyszku, racja. Ale jak patrzę wczoraj na młodych (ja już stary ;l) ) to nawet nie wpisuje w uchybieniach 12-ki przyspieszeń bo to nie ma sensu. Autobus stoi od 22:37 do 22:43 pod McD bo "Jaśnie Państwo" kupują bilety i nie mają "zgodnych". Ja mam takich gdzieś, bo jak się jedzie na impreze to chyba się zakłada powrót. Pomijam te, które liczą na szybki .. i ..

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 30 maja 2012, 22:16

W poście pod linkiem napisałem:
Byłem dziś na tzw. "dużym zebraniu" Rady Dzielnicy Śródmieście. Dyr. Sikora mówił, że trwają prace nad nowym układem komunikacyjnym, który uruchomiony zostanie dopiero po zakończeniu sytuacji alejowej, czyli de facto rewitalizacji.
Zwrócę się do MZDiT z wnioskiem o konsultacje. Matyjaszczyk mówił o negocjacjach ws. alej w Ministerstwie. Twierdził, że prace są na ukończeniu i całość zostanie skonsultowana ze stowarzyszeniem. Niestety miał na myśli OSPC :evil: - tupniemy nogą i wsadzimy kij w mrowisko
Kij wsadzimy, niech się zatrzęsie ziemia. Matyjaszczyk apelował o spokój, ale jeśli nie pamięta o konsultacjach z nami, to małym trzęsieniem ziemi chcę ich nauczyć tego odruchu bezwarunkowego - "zanim cokolwiek zrobię, pójdę do CKMKM i zapytam". Decyzję podjąłem i w zasadzie z uprzejmości zapytam resztę stowarzyszenia o zdanie.
Nie toleruję stronniczości.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 31 maja 2012, 11:05

No ale ja trzymam stronę ogółu :)
A pisząc o "stronniczości" mam na myśli negocjacje typowo pod OSPC, jak śmiało mniemam, czyli samochody wszędzie. Dziwię się, że ci ludzie nie zbudują sobie ramp, żeby mogli wjeżdżać do swoich mieszkań.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 maja 2012, 11:26

Przede wszystkim prócz puszczenia autobusów we wszystkie aleje obowiązkowo w obie strony i mocnym ograniczeniu ruchu samochodowego pozbyłbym się także parkujących w alejach samochodów. Nie dość, że aleje będą zwężone na korzyść chodników dla pielgrzymów :evil: to jeszcze te parkujące samochody. Nóż się w kieszeni otwiera. Podziemny parking załatwiłby sprawę. To tyle z mojej sfery marzeń.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 31 maja 2012, 16:34

Pozbyłbyś się wtedy, gdybyś organizował tam ustawki pseudokibiców - ludzie baliby się zostawiać swoje landary.
Parking podziemny nic by nie dał - ludzie muszą do kibla wjechać i może wtedy będą usatysfakcjonowani. Spójrz na plaże w Poraju, czy Masłońskim Natalinie - motłoch biwakuje pod kołami własnych samochodów. Tylko normalni zostawiają samochody wcześniej i idą gdzieś, gdzie inny burak swoim nie wjedzie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 16 czerwca 2012, 22:44


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Radoliński » 17 czerwca 2012, 13:27


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 czerwca 2012, 16:07

Ja tylko czekam, żeby coś stało się oficjalne, jasne i obowiązujące. Te cztery lata bałaganu, które już za sobą mamy i kolejne przecieki o możliwych zmianach są już nie do wytrzymania.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 17 czerwca 2012, 18:53



Dlaczego akurat 10?
Jeśli zgodnie z tym co napisane, wybrano linie obsługujące najwięcej najludniejszych osiedli, to jakim prawem się pytam na cały Raków, Błeszno i Wrzosowiak wybrano linię 10, która jadąc Bohaterów Katynia będzie jedynie przecinać te dzielnice w najmniej korzystnym miejscu, bowiem ominie zarówno niemal cały Raków za wyjątkiem Estakady i cały Wrzosowiak.

Druga sprawa, co oni mają zamiar zrobić z pozostałymi liniami jadącymi aktualnie (przed remontem) przez Aleje?
Wiadomo że coś w stylu 13, 17, 20, 24, 28 pojedzie Warszawską, ale co z 12? też przez Warszawską puszczą?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 czerwca 2012, 19:55

Po prostu zapomnij o obecnych numerach. Gdybyś chciał patrzeć, które z obecnych linii nie mogą nie jechać przez Aleje, to będą to wszystkie obecnie podzielone. Mało jest ludzi, którzy wsiadają po jednej stronie Alej i wysiadają po drugiej, więc trzeba każdemu dużemu osiedlu zapewnić dojazd do Alej oraz do miejsca wygodnej przesiadki na linię przecinającą Aleje.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Szymon Kryczka » 17 czerwca 2012, 20:46

10 będzie omijała Wrzosowiak! Zobacz Krystian: http://wrzosowiak.info/dok/2012/04/plan.jpg

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Jeruszka » 17 czerwca 2012, 21:58

Szymon, przecież Bohaterów Katynia + 11 Listopada jeszcze "leżą" na Wrzosowiaku, więc z technicznego punktu widzenia nie będą niczego omijać :P. Ba, nawet delikatnie sądzę, że "przybliżenie" 10 w kierunku trasy (więc i w kierunku Rakowa) może jej przysporzyć kilku pasażerów.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 17 czerwca 2012, 22:46

Szymon, może niejasno się wyraziłem, ale w zamyśle miało być że nowa 10 właśnie ominie Wrzosowiak.
Może i administracyjnie Boh. Katynia leży na Wrzosowiaku, ale nikt z Rakowskiej nie powie że mieszka na Wrzosowiaku a na Błesznie.

Moje zdanie jako reprezentanta dzielnicy Raków jest takie że przez Aleje powinno jeździć coś co jeździłoby przez Stary Raków, bowiem jeśli 12 skierują przez Warszawską, to cała wschodnia część Rakowa będzie że tak w powiem w czarnej d*pie, bo zostanie im tylko 19 do Placu Biegańskiego, o ile w ogóle ta linia się utrzyma.

Może 10 wydłużyć od Boh. Katynia do Dworca na Rakowie przez Limanowskiego?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5377
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Patryk Hartman » 17 czerwca 2012, 22:51

Krystian Kukuła pisze:Szymon, może niejasno się wyraziłem, ale w zamyśle miało być że nowa 10 właśnie ominie Wrzosowiak.
Może i administracyjnie Boh. Katynia leży na Wrzosowiaku, ale nikt z Rakowskiej nie powie że mieszka na Wrzosowiaku a na Błesznie.

Moje zdanie jako reprezentanta dzielnicy Raków jest takie że przez Aleje powinno jeździć coś co jeździłoby przez Stary Raków, bowiem jeśli 12 skierują przez Warszawską, to cała wschodnia część Rakowa będzie że tak w powiem w czarnej d*pie, bo zostanie im tylko 19 do Placu Biegańskiego, o ile w ogóle ta linia się utrzyma.

Może 10 wydłużyć od Boh. Katynia do Dworca na Rakowie przez Limanowskiego?

Hmm, 4 linie miejskie na Limanowskiego, 10; 12; 19; 32, nie wspominając o 31. Bez przesady. Mamy jeszcze tramwaj.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 czerwca 2012, 22:55

No bo tu jest jakieś nieporozumienie z tymi liniami. Nie wiem po co 26 ma jechać przez Aleje. Autobusy z reguły jeżdżą puste. Więcej ludzi mieszka na Lisińcu jak na Grabówce, a poza tym Stary Raków. Więc jak dla mnie jest oczywiste, że jeśli już to: 10, 11, 12, 30. A z drugiej strony dwie linie spod stadionu przez Warszawską (13 i 28) to jest bezsens.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 17 czerwca 2012, 22:57

32 zostanie pewnie zlikwidowana.
Tu nie chodzi o to żeby było dużo linii, tylko aby był zapewniony dojazd. Wystarczyłyby dwie, 12 i 19, o ile 12 pozostałaby w alejach.
A tramwaj da na Limanowskiego tyle co nic.

Chyba ze poszaleją i coś z Rakowa pojedzie przez Stradom i Al. Wolności.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 17 czerwca 2012, 22:59

Tomek! Niepotrzebnie napisałeś o tych liniach, bo zaczyna się taka głupia dyskusja, jak na konsultacjach - o dupie Maryni!

Nie patrzcie na numery linii, bo będzie wreszcie reforma. Nie patrzcie na przebiegi linii, bo to przykład był, chodzi o gwieździsty układ. Koniec dyskusji na temat TEJ propozycji, bo to ochłap dla mas.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 17 czerwca 2012, 23:04

No my sugerujemy się tym co zostało zamieszczone w artykule.
Tam jest wyraźnie napisane jakich relacji będą te linie, więc nie wiem co ma do tego reforma.

Poza tym co to za konsultacje społeczne jak szary człowiek nie może przyjść posłuchać.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 17 czerwca 2012, 23:28

Bo to konsultacje dla organizacji.

A linie rzucono tytułem ochłapu dla mas. Przeprowadzona zostanie reforma. Podane przez dyr. Sikorę linie mają JEDYNIE ZARYSOWAĆ sylwetkę skomunikowania alej - układ gwieździsty.

A jak będzie w rzeczywistości? Zamydlimy marszałkowi oczy małą ilością linii (trzy, cztery), a w rzeczywistości będzie ich dwa razy więcej, bo będą to linie (nie znam terminu - rzucam na żywioł) kryterialne, jak 26. Jedna linia - cztery krańcówki. Ale najpierw konieczna jest zgoda Marszałka na wprowadzenie kilku linii.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2012, 00:04

Jak już chcecie sobie ustalać, co ma jeżdzić przez Aleje zanim ogłoszą oficjalny projekt, to nie podpierajcie się numerami linii. I może odświeżcie temat "reforma - propozycj od początku" (czy jakoś tak).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 00:45

Tego tłumaczyć nie musisz.

A nie będę się niczym podpierał - żeby nie sugerować się niczym. M.Sikora deklarował nową filozofię układu komunikacyjnego - mniej bezpośrednich połączeń, więcej przesiadek! Brzmi ciekawie, ale wytknę im taryfę ;)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 18 czerwca 2012, 02:29

Jeśli za cenę jednorazowego biletu pojawi się 45 minutowy z możliwością przesiadek to chętnie.
No i jeśli odjazdy będą zsynchronizowane, jeden autobus będzie na drugi czekał i nie trzeba będzie biegać między przystankami. Dla mnie przykładowo węzeł przystankowy I ALEJA - STARY RYNEK nie jest dogodną przesiadką...

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Szymon Kryczka » 18 czerwca 2012, 07:22

Fakt Panowie, Przepraszam :) 10 jedzie przez Wrzosowiak, co prawda bokiem ale jedzie, w sumie to chodziło mi o to, że centrum już nie pojedzie - centrum dzielnicy rzecz jasna :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Bartosz Kowalski » 18 czerwca 2012, 08:15

Panowie jeżeli te linie nie będą mieć nić wspólnego z obecnymi to może po prostu na czas projektu określajmy je A,B,C,D czy żółta, zielona, niebieska itd. Tak żeby ludziom się nie myliło.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 10:54

albo ex10, ex11, ex26 i ex30.
Zobaczcie, co proponujemy MZDiT
W przypadku zgody Marszałka Województwa Śląskiego na wprowadzenie w aleje NMP środków publicznego transportu zbiorowego (dalej: PTZ), wnosimy o skonsultowanie układu linii obsługujących aleje. W tym miejscu sugerujemy ukrycie wielu relacji przez kilka linii przez zastosowanie wariantowości linii, czyli wyznaczenie wielu krańcówek dla jednej linii ? casus linii 26
Czyli możemy mieć do czynienia z połączoną linią 14 i 30 pod numerem np. 30. Co drugi kurs na Batalionów i naprzemiennie do Rząsawskiej. I tak mozna puścić wodzę fantazji. Połączenie 12 i dawnej 12bis, czyli dzisiejszej 32. I szalejemy w tą stronę!
Co to w ogóle za kretyńskie ograniczenia? Jaka jest różnica, czy jeździ 10 linii czy 4?
Rafał! Jeśli tak, to niech dotyczą ilości linii, a nie częstotliwości właśnie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2012, 12:52

Dominik Wójcik pisze:M.Sikora deklarował nową filozofię układu komunikacyjnego - mniej bezpośrednich połączeń, więcej przesiadek! Brzmi ciekawie, ale wytknę im taryfę ;)


Zobaczysz, że kiedy zostaną ZMUSZENI do wprowadzenia przesiadkowej siatki połączeń, to pewnie ktoś wpadnie na pomysł przesiadkowej taryfy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zamówione przez Prezydenta pismo

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 14:52

Zamówione przez Prezydenta pismo
sygn.: 2012 06 18 ? 1 ? a | poz. repetytorium: 021-2012
Częstochowa, dnia 18 czerwca 2012r

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie
Dyrektor MZDiT Mariusz Sikora

do wiadomości:
Marszałek Województwa Śląskiego za pośr. MZDiT

dotyczy: obsługa zrewitalizowanej alei NMP przez publiczny transport zbiorowy


Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej zwraca się z wnioskiem o ponowną analizę sytuacji prawnej w celu zachowania obsługi ciągu alei Najświętszej Maryi Panny przez publiczny transport zbiorowy.

Ciąg al. NMP przed działaniami rewitalizacyjnymi stanowił naturalny węzeł przesiadkowy z uwagi na historyczne uwarunkowania topograficzne tego rejonu miasta. Ponadto, po oddaniu zrewitalizowanych odcinków al. NMP, może zajść sytuacja poważnie ograniczonego dostępu do obiektów zlokalizowanych w miejscach obsługiwanych drogowo przez al. NMP, co szczególnie będzie poważnym utrudnieniem dla osób niepełnosprawnych.

Przypominamy, że termin ?rewitalizacja? oznacza ?odnowienie?, tchnięcie nowego życia w miejsca poddane temu procesowi. W XXI-wiecznej Europie, którą w przedmiotowej sprawie reprezentuje śląski Urząd Marszałkowski, nowoczesna organizacja przestrzeni publicznej, a szczególnie rewitalizacja, oznacza wyparcie z niej indywidualnego ruchu kołowego oraz pozostawienie tam ruchu pieszego oraz na równi z nim ? środków publicznego transportu zbiorowego. Zaznaczamy ? środki publicznego transportu zbiorowego nie są traktowane w Europie, jako zwykły ruch kołowy, a środek nowoczesnego transportu, transportu ekologicznego, szybkiego.

Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej stoi na stanowisku, że w przypadku kompletowania dokumentacji projektowej popełniono błąd, a dosadniej ? akt ordynarnego niechlujstwa. Jak wyjaśniła Dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego, Pani Małgorzata Staś w piśmie sygn. RR.III.432.1.6.82.2011.TR na odcinku tzw. II Alei między Alejami Wolności/Kościuszki, a pl. Biegańskiego pojazdy komunikacji miejskiej mają stanowić wyjątek od zakazu ruchu kołowego. Na odcinku tzw. II Alei (Wolności/Kościuszki ? Wilsona/Piłsudskiego) dopuszczony miał być pełny ruch kołowy. Niechlujstwo projektanta polegać miało na pominięciu frazy ?komunikacji miejskiej? w opisie ruchu na jezdniach i treści tabliczek znaków drogowych na odcinku tzw. I Alei (Piłsudskiego/Wilsona ? pl. Daszyńskiego). O niechlujstwie projektanta świadczą przytoczone przez Panią Dyrektor lokalizacje zatok przystankowych, które przewidziano w miejscu obecnie funkcjonujących przystanków, tj. na rogu ul. Śląskiej i Al. NMP (tu projektant pamiętał o opisie zatoki, jako przystanku), oraz trzech w pobliżu pl. Daszyńskiego ? jak dziś, na początku I Alei NMP. W przypadku trzech zatok w pobliżu pl. Daszyńskiego, projektant w konsekwencji swojego niechlujstwa nie opisał zatok przystankowych, jako przystanków komunikacyjnych.

Zdaniem klubu, wszelkie negocjacje z organami Marszałka Województwa Śląskiego, powinny iść w kierunku zniwelowania błędów popełnionych przez projektanta, czyli de facto na prowadzeniu środków publicznego transportu zbiorowego na odcinek między pl. Daszyńskiego, a Wilsona/Piłsudskiego, a w praktyce ? uzupełnienie opisów jezdni i znaków drogowych o wspomnianą wcześniej frazę ?Komunikacja miejska?. To nie uczyni al. NMP projektem drogowym!

Wyeliminowanie środków publicznego transportu zbiorowego z alej NMP oznaczać będzie degradację tego miejsca, co stoi w sprzeczności z definicją ?rewitalizacji?.

Przypominamy ? współczesna Europa, którą w przedmiotowej sprawie reprezentuje Marszałek Województwa Śląskiego, nie traktuje na równi z indywidualnym ruchem kołowym, środków publicznego transportu zbiorowego, czego przykładem są: ul. Krakowskie Przedmieście w Warszawie (polski wzorzec zdaniem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego), ulica Dominikańska w Krakowie, pętla uliczna Grinzing linii nr 38, czy też trasy linii autobusowych nr 1A, 2A i 3A kursujących wewnątrz tzw. ?ringu? przy zabytkowym Stephansdom, Alter Rathaus, czy Alte Hofburg w Wiedniu, bądź zabytkowe uliczki czeskiej Pragi, na których obserwować można widowiskowe przejazdy tramwajów między spacerowiczami w wąskich bramach kamienic. W świetle tych przykładów, klub stoi na stanowisku, że Marszałek Województwa Śląskiego wyrazi przychylność względem wystosowanego postulatu skorygowania błędów projektanta. Powtarzam: To nie uczyni rewitalizacji al. NMP projektem drogowym!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 14:53

Pismo uzupełniające:
sygn.: 2012 06 18 ? 1 ? b poz. repetytorium: 021-2012
Częstochowa, dnia 18 czerwca 2012r

Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie
Dyrektor MZDiT Mariusz Sikora


dotyczy: obsługa alei NMP przez publiczny transport zbiorowy po decyzji Marszałka Woj. Śl.


Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej zwraca się z wnioskiem o spotkanie o charakterze narady na temat obsługi zrewitalizowanego ciągu alei Najświętszej Maryi Panny przez publiczny transport zbiorowy po wydaniu ostatecznej decyzji w tej sprawie przez Marszałka Województwa Śląskiego.
W przypadku zgody Marszałka Województwa Śląskiego na wprowadzenie w aleje NMP środków publicznego transportu zbiorowego (dalej: PTZ), wnosimy o skonsultowanie układu linii obsługujących aleje. W tym miejscu sugerujemy ukrycie wielu relacji przez kilka linii przez zastosowanie wariantowości linii, czyli wyznaczenie wielu krańcówek dla jednej linii ? casus linii 26.
W przypadku braku zgody, sugerujemy dwa rozwiązania:
    1. Uruchomienie prac drogowych na ulicach Katedralnej i Garibaldiego, a tym samym konieczność wprowadzenia objazdów dla linii PTZ przez odcinek I Al. NMP.
    2. Rozpisanie i uruchomienie programu ?Obsługa techniczna mieszkańców I Alei NMP w zakresie logistyki? polegającego na wyznaczeniu linii komunikacyjnych, które biorąc udział w programie będą wjeżdżać w obszar odcinka I Al. NMP z tabliczką o treści ?OBSŁUGA TECHNICZNA? zawierającą ewentualnie dodatkowo znak graficzny programu. Linie te, na okres 5. lat będą musiały zmienić numerację, aby uniknąć zarzutów wprowadzania standardowych linii w zamknięty dla ruchu odcinek I Al. NMP.
Zdaniem CKMKM, podobne działania nie będą potrzebne w przypadku II odcinka al. NMP między pl. Biegańskiego, a Al. Wolności/Kościuszki, bowiem jak wyjaśniła Dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego, Pani Małgorzata Stas w piśmie sygn. RR.III.432.1.6.82.2011.TR na odcinku tzw. II Alei między Alejami Wolności/Kościuszki, a pl. Biegańskiego pojazdy komunikacji miejskiej mają stanowić wyjątek od zakazu ruchu kołowego. Na odcinku tzw. II Alei (Wolności/Kościuszki ? Wilsona/Piłsudskiego) dopuszczony ma być pełny ruch kołowy. Projektant dopuścił się niechlujstwa w postaci pominięcia frazy ?komunikacji miejskiej? w opisie ruchu na jezdniach i treści tabliczek znaków drogowych na odcinku tzw. I Alei (Piłsudskiego/Wilsona ? pl. Daszyńskiego). O niechlujstwie projektanta świadczą przytoczone przez Panią Dyrektor lokalizacje zatok przystankowych, które przewidziano w miejscu obecnie funkcjonujących przystanków, tj. na rogu ul. Śląskiej i Al. NMP (tu projektant pamiętał o opisie zatoki, jako przystanku), oraz trzech w pobliżu pl. Daszyńskiego ? jak dziś, na początku I Alei NMP. W przypadku trzech zatok w pobliżu pl. Daszyńskiego, projektant w konsekwencji swojego niechlujstwa nie opisał zatok przystankowych, jako przystanków komunikacyjnych.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2012, 17:58

Cały czas toczy się dyskusja na temat wprowadzenia komunikacji miejskiej w I i II alei NMP. A co z III aleją?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2012, 18:05

Ale widzisz, I da się objechać, II niekoniecznie.
A jak by tu pasowały autobusy:
Obrazek ??
A może tramwaj....

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2012, 18:12

Czy to Kopernika? Fakt, to najlepsze miejsce do objechania II alei, ale na razie, kiedy nic nie jest przesądzone, bądźmy dobrej myśli i niech komunikacja zostanie dopuszczona w aleje zamiast zastanawiać się nad Garibaldiego, Katedralną i Kopernika.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 18:14

Sebastian! Było mówione - będzie sens wprowadzania ich w III, jeśli będą w I i II.

Janusz - objechać trzeba będzie I (Garibaldiego z Warszawskiej i Katedralna z Piłsudskiego). II aleja jest przejezdna dla k.m.

O jakiej Kopernika pierdzielicie? Wiecie, gdzie to jest?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 czerwca 2012, 18:17

Katedralna.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2012, 18:21

Dominik Wójcik pisze:Sebastian! Było mówione - będzie sens wprowadzania ich w III, jeśli będą w I i II.

Dopiero teraz otrzymałem jednoznaczną odpowiedź i wszystko rozumiem.
O jakiej Kopernika pierdzielicie? Wiecie, gdzie to jest?

Niedawno w którymś artykule była wypowiedź kogoś z MZDiT na temat wprowadzenia komunikacji w ulicę Kopernika.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 czerwca 2012, 18:22

Brawo dla znajomości miasta. Kopernika mnie powaliła.... Nie no ... dobre. Nie wiem jak to skomentować.
Czy na prawdę nie wiecie jak wygląda Kopernika ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2012, 18:27

Przecież nie byłem pewien czy to ulica Kopernika (patrz: znak zapytania). Rzadko bywam na Nowowiejskiego i nigdy nie zrobiłem sobie spacerku przez ulicę Kopernika (brak czasu i nie było takiej potrzeby).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 18:28

A po ch... o tej Kopernika rozmawiacie? To nie ma sensu!
Seba miał na myśli Katedralną odkrywając Amerykę :)

III Aleja będzie miała sens, gdy autobusy z niej będą miały gdzie pojechać. Najlepiej w II

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Radoliński » 18 czerwca 2012, 18:34

6! - za topografię miasta ! :P
Napiszcie chociaż, że to ul. Berka Joselewicza !!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 18:38

O Berka Janusz wie, a podał ją, jako alternatywę dla I Alejki nie wiedząc, że planuje się Garibaldiego

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 czerwca 2012, 18:39

Dominik Wójcik pisze:III Aleja będzie miała sens, gdy autobusy z niej będą miały gdzie pojechać. Najlepiej w II

A właśnie: czy to nie w sprawie komunikacji w III alei klub starał się o wjazd autobusów w ulicę Szymanowskiego na tyłach ratusza?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 czerwca 2012, 18:42

Ale po co? Gdzie dalej? Bo Szymanowskiego miała być, ale jako ciąg III Aleja - Szymanowskiego - II Aleja. Jeśli II zabronią, to gdzie dalej?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości