Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 17:33

My też mamy. Później przytoczę kilka pism

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Jeruszka » 25 października 2012, 17:35

Tak się zapytałem, bo przyszedł mi pomysł do głowy. Pomysł opiera się na następujących założeniach:
- w informacjach jest mowa o wykonywaniu kursu co 20 minut
- kurs może być wykonywany przez jeden albo więcej pojazdów (przykład - kursy w komunikacji międzymiastowej, wykonywane kilkoma pojazdami)
- robimy takiego myka, na przykładzie 10 (założenie - jedzie Błeszno-...-Galeria Jurajska-Pl.Daszyńskiego-I Aleja-a dalej jak kto chce, np. w do III Alei albo w Kościuszki):
1) Dzielimy linię na linie 10A i 10B. 10A w relacji Błeszno - Galeria Jurajska. 10B w relacji Parkitka-II Aleja NMP.
2) Tworzymy linię, nazwijmy ją P, relacji Plac Daszyńskiego - II Aleja, na papierze jeżdżącej co 20 minut.
3) Ruszamy 10A z Błeszno. Na przystanku Galeria Jurajska kierowca zmienia linię na linię P.
4) Jedzie do przystanku pl. Daszyńskiego, potem I Aleja NMP, potem II Aleja NMP.
5) Zmienia linię na linię 10B.
- kolejne założenie - zakładając, że obecnie przez I Aleję jedzie 10,11,12,13,14,17,(21?),23,26,28,30,31,32 (podmiejskimi na razie nie psujemy sobie głowy) mówimy - owszem, mamy jedną linię, wykonującą jeden kurs co 20 minut. Kurs wykonywany jest przez 12 autobusów.

Głupie jak but, ale jak lepsze cyrki się zdarzają...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 października 2012, 21:10

Najlepsze jest to, że Katowice dyktują jak ma wyglądać życie w ścisłym centrum Częstochowy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 22:24

Takie prawo.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 23:16

Jeśli uprzednio Katowicom ktoś z Częstochowy lżył, to co się dziwisz. A to nie Katowice, tylko projektant stąd

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Tomasz Rorat » 26 października 2012, 10:26

A może na każdy kurs co 20min dołożymy bisa !!
tak jak się to robi jak jest dużo ludzi na danym kursie w PKS, PolskimBusie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Tomasz Haladyj » 26 października 2012, 10:45

To nie Katowice nam dyktują tylko my sami - Częstochowa - z głupoty, niekompetencji, zapomnienia - złożyliśmy wniosek o dofinansowanie z taką a anie inna organizacją ruchu. Wina jest wyłącznie po naszej stronie.

Inna kwestia to dobra wola Katowic - by sprawę odkręcić.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 26 października 2012, 12:25

Panowie, kombinacje słuszne, ale warunek MWŚ jest klarowny: 4 linie o częstotliwości sumarycznej 20. Nawet wariantki odpadają. Po prostu trzeba było nie pchać kamienicznika do Katowic, by ten tam lżył, że "Marszałek nie będzie nam mówił, co mamy robić" zapominając, że taki bubel wyszedł z Częstochowy. Za czasów Wrony Marszałek miał przymknąć oko, ale jak tu mu zaczęli lżyć, to co się dziwicie, że stanął okoniem?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 26 października 2012, 12:38

Zaczynamy.
Obiecałem kilka propozycji. Oto pierwsza z nich. Czytać uważnie.
Jedna ważna rzecz: złożone dawno temu, nie dyskutuję o zasadności propozycji. Mogłem, to napisałem i złożyłem. Wiele rzeczy opiera się na mojej rozmowie z inż. Markiem Lewandowskim z MZDiT przeprowadzonych w 2011r
Dominik Wójcik
Częstochowski Klub Miłośników
Komunikacji Miejskiej

AUTORSKA KONCEPCJA
FUNKCJONOWANIA ALEI NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY ORAZ ZAGOSPODAROWANIA JEJ WRAZ Z FUNKCJONALNIE POWIĄZANYMI OKOLICAMI SPORZĄDZONA NA OKOLICZNOŚĆ ZAGOSPODAROWANIA ZREWITALIZOWANEJ PRZESTRZENI AL. NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY

zdanie odrębne
Częstochowa 2011

1. FUNKCJA ALEI NAJŚWIĘTSZEJ MARYI PANNY

1.1. Dotychczas
W chwili obecnej Aleja Najświętszej Maryi Panny (Al. NMP) pełni funkcję arterii komunikacyjne, a pod względem przestrzeni publicznej stanowi centrum miasta z lokalami usługowymi i handlowymi. Nie wolno także zapominać o obiektach mieszkalnych.

1.2. Wynikająca z projektu
Projekt rewitalizacji Al. NMP zakładał w swej surowej postaci całkowite wyparcie ruchu kołowego z wyłączeniem mieszkańców, służb technicznych oraz komunikacji miejskiej. Najprawdopodobniej z powodu niedopatrzenia projektanta, na odcinku Al. NMP od Pl. Daszyńskiego do ul. Wilsona/Piłsudskiego, komunikacja miejska już nie została uwzględniona. Nie określano docelowo funkcji przestrzeni publicznej poza przeznaczeniem tej przestrzeni dla pieszych. W domyśle jest to więc nadal skupisko lokali usługowo-handlowych oraz ich ekspozycje zewnętrzne na powiększonej przestrzeni dla pieszych.

1.3. Koncepcja autorska
Postuluję konsekwencję w wyparciu ruchu kołowego dla pojazdów indywidualnych z ewentualnym wyłączeniem spod tego rygoru pojazdów mieszkańców posesji bez alternatywnej drogi dojazdu, a także pojazdów technicznych i komunikacji miejskiej.
Al. NMP pełnić powinna funkcję publicznej przestrzeni rekreacyjnej, na której korzystający z tej przestrzeni korzystać mogą z licznych lokali usługowych (w tym gastronomicznych) i handlowych, oraz z uwolnionej dla piechurów przestrzeni poza linią zabudowy, gdzie zapewniona jest względna cisza w odróżnieniu od ulic ze standardowym ruchem kołowym. Nadal należy pamiętać o lokalach mieszkalnych w tym miejscu!
Z uwagi na strategiczną lokalizację tej ulicy, Al. NMP powinna stanowić także funkcję dużego węzła komunikacyjnego. To przez Al. NMP powinny być wytyczone linie łączące centrum miasta z obsługiwanymi dzielnicami. Jednocześnie linie te zapewnią skomunikowanie przestrzeni Alej z resztą miasta, będą one bowiem jedynym możliwym środkiem dotarcia w ten rejon miasta. O uciążliwości ze strony przejeżdżających autobusów mowy być nie może, bowiem autobus jadący jednostajnie bez konieczności przeciskania się przez zakorkowaną ulicę nie emituje głośnych dźwięków.


2. ROZWIĄZANIA LOGISTYCZNE POSZCZEGÓLNYCH KONCEPCJI

2.1. Stan obecny
Przez Aleje NMP odbywa się tranzyt pojazdów indywidualnych osobowych, dostawczych oraz linii komunikacyjnych na linii wschód-zachód.
Na linii północ-południe tranzyt odbywa się z ulicy Kanał Kohna - Krakowskiej w Warszawską do Ronda Trzech Krzyży. Z uwagi na stan techniczny nawierzchni ulicy Nadrzecznej, niewielu kierowców decyduje się na wjazd z ul. Kanał Kohna w Nadrzeczną, którą również bezpośrednio da się dojechać do Ronda.
Droga powrotna dla tego kierunku to Warszawska - Pl. Daszyńskiego - Ogrodowa - Katedralna - Krakowska.

2.2. Stan wynikający z projektu
Al. NMP na odcinku od ulic Wilsona/Piłsudskiego do Pl. Daszyńskiego całkowicie zamknięte dla ruchu z wyjątkiem pojazdów mieszkańców, pojazdów dostawców i obsługi technicznej.
Na odcinku od Wolności/Kościuszki do Pl. Biegańskiego dopuszczono także ruch pojazdów komunikacji miejskiej.
Na odcinku od Al. Wolności/Kościuszki do ul. Wilsona/Piłsudskiego dopuszczony ruch tranzytowy bez większych ograniczeń. Tranzyt na kierunku wschód-zachód przeniesiony na Al.Jana-Pawła II, ruch autobusów przeniesiony na ulice Katedralną (przez Piłsudskiego, następnie Krakowską) i Garibaldiego (z Warszawskiej w Wilsona).
Tranzyt na linii północ-południe przez jednokierunkową już Warszawską, Pl. Biegańskiego, Ogrodową, Katedralną do Krakowskiej. Powrót z Kanału Kohna w poszerzoną Nadrzeczną (autobusy także!) aż do Ronda Trzech Krzyży. W efekcie komunikacja zostanie daleko odsunięta od Pl. Daszyńskiego.

Konieczne działania:
- poszerzenie i wymiana nawierzchni ul. Nadrzecznej,
- zmiana geometrii skrzyżowania ul. Nadrzecznej z ul.Mirowską,
- zmiana geometrii skrzyżowania ul. Nadrzeczne z ul.Spadek,
- zmiana geometrii skrzyżowania ul. Nadrzeczne z ulicą Warszawską,
- zmiana geometrii skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Garibaldiego wraz z wyburzeniem narożnej kamienicy,
- przebudowa ul. Garibaldiego ze wzmocnieniem nawierzchni i podniesieniem nośności,
- przebudowa ul. Katedralnej ze wzmocnieniem nawierzchni i podniesieniem nośności.

2.2.1. Skutki ilościowe i jakościowe
Całkowite wyparcie środków komunikacji publicznej skutkować może podniesieniem kosztów komunikacji miejskiej oraz obniżeniem jej funkcjonalności. Niech proste założenie zilustruje tą tezę:
- główne ciągi komunikacyjne wiodą między dzielnicami południowymi względem Alej (Kucelin z otoczeniem, Raków z Błesznem i Wrzosowiakiem, Stradom z dalszymi rejonami), a północnymi (Wyczerpy, Pónoc z Tysiącleciem i Parkitką, Lisiniec z Grabówką i Gnaszynem). Daje to trzy po jednej stronie i trzy po drugiej stronie Alej. Dzielnice te komunikuje się przez Śródmieście z uwagi na naturalny kształt przepływu potoków pasażerskich;
- przy skomunikowaniu szeregowym przez Aleje przekłada się to na proste połączenie trzech z trzema, czyli po jednej z południa do każdej północnej, czyli 3+3+3, co daje dziewięć linii oraz Śródmieście skomunikowane wewnętrznie niejako @przy okazji@ funkcjonowania tych linii. Przy wyrzuceniu tych linii z ciągu Alej, aby skomunnikować Śródmieście z każdą z tych dzielnic, należy powielić te linie przez ilość dostępnych ciągów poprzecznych, tj. Plac Daszyńskiego, Al.Wolności/Kościuszki, korytarz Pn-Pd, ul. Pułaskiego/Popiełuszki, czyli 4. W prostym skomunikowaniu każdej części rozległego Śródmieścia z każdą dzielnic, otrzymujemy następującą ilość:
>Kucelin z Wyczerpami - 4,
> Kucelin z Północą - 4,
> Kucelin z Lisińcem - 4,
identycznie przy pozostałych kombinacjach, jak widać każdy rejon wyjściowy należy pomnożyć przez cztery, czyli 3x4 + 3x4 + 3x4, 12+12+12, łącznie 36 linii przez Śródmieście! Ewentualnym rozwiązaniem pośrednim będzie powyginanie wcześniej wskazanych dziewięciu tak, aby każda z nich omiatała wszystkie cztery punkty styczne z ciągami poprzecznymi. W każdym wypadku wiąże się to ze wzrostem ilości kilometrów, co w określonej puli zakontraktowanych wozokilometrów oznacza redukcję ilości kursów, a dla pasażera znaczne obniżenie jakości komunikacji, bowiem czas jazdy przez dociążone ruchem ulice odczuwalnie wzrośnie.

2.3. Autorska propozycja rozwiązania w przypadku zezwolenia na ruch komunikacji miejskiej w I odc. NMP
Typowy tranzyt pojazdów wypartych powinien odbywać się przez Al. Jana Pawła II (jako alternatywa dla Al. NMP), oraz Nadrzeczną (jako alternatywa dla ujednokierunkowionej Warszawskiej).
Powrót na kierunku pólnoc-południe przez jednokierunkową Warszawską z pominięciem Placu Daszyńskiego przeznaczonego dla ruchu lokalnego, a następnie przekonwertowaną na dwukierunkową na odcinku od ul. Mielczarskiego do Pl. Daszyńskiego ulicę Krakowską.
Dostęp do jednokierunkowych ulic Krakowskiej i Warszawskiej dla pozostałych uczestników ruchu kołowego jadących od południa na zasadzie zawrotki (podwójny lewoskręt) przez ulice Strażacką, Mirowską, Spadek i Nadrzeczną.

Ruch autobusów:
- z południa ulicą Kanał Kohna do Galerii Jurajskiej, następnie w lewo w przelotkę o zmienionej geometrii skrzyżowania do Krakowskiej, następnie buspasem po ulicy Krakowskiej do Pl. Daszyńskiego, a stamtąd w Mirowską, Warszawską buspasem do Ronda Trzech Krzyży lub w Aleję NMP;
- z północy na południe od Ronda Trzech Krzyży ulicą Warszawską w ramach standardowego ruchu kołowego do Placu Daszyńskiego, następnie w ul. Mirowską lub w dwukierunkową ulicę Krakowską w ramach standardowego ruchu kołowego dalej, aż do Al. WP, bądź w Al. NMP;
- ze wschodu na zachód ze szlaku Pn-Pd z ul. Warszawskiej lub ul. Krakowskiej poprzez Pl. Daszyńskiego w Al. NMP oraz z Al. NMP do Krakowskiej przez ulice Ogrodową i Katedralną lub przeprofilowany zakręt z Pl. Daszyńskiego w ul. Krakowską, bądź w ul. Mirowską lub ul. Warszawską w buspas.

Działania konieczne:
- przeprofilowanie łuku skrętu w prawo z Pl. Daszyńskiego w ul. Krakowską;
- aranżacja przystanku przed kościołem przy ul. Krakowskiej;
- przeniesienie o kilka metrów na południe przejścia dla pieszych przez ul. Krakowską;
- wytyczenie buspasu wzdłuż ulic Krakowskiej i Warszawskiej na kierunku z południa na północ.

Przystanki i węzły przesiadkowe:
- Al. NMP 1/3 i/lub Pl. Daszyńskiego 11 - dla wozów jadących z Al. NMP skręcających w Krakowską (zalecany jeden wspólny na Pl. Daszyńskiego 11 w przypadku bezpośredniego wjazdu w Krakowską) i ul. Mirowską;
- Krakowska przed kościołem - dla autobusów jadących z ul. Krakowskiej w ul. Mirowską i ul. Warszawską. Rozwiązanie to wymaga niewielkiej zmiany geometrii skrzyżowania i tak już koniecznej, ale tu należy brać pod uwagę przeniesienie przejścia dla pieszych kilka metrów na południe;
- Pl. Daszyńskiego 5 - dla autobusów jadących od strony ulic Warszawskiej i Mirowskiej w Al. NMP, i u. Krakowską;
- Warszawska 2 - dla autobusów jadących z ul. Mirowskiej w kier. Ronda Trzech Krzyży;
- uzupełniająco dopuszcza się wykorzystanie zatok przystankowych w ciągu I odcinka Al. NMP, jako element sprzyjający frekwencji przestrzeni zrewitalizowanej.

2.4. Autorska propozycja rozwiązania w przypadku nie uzyskania zezwolenia na ruch komunikacji miejskiej w I odc. NMP
Założenie: jest to stan przejściowy na okres karencji ochrony inwestycji ?unijnych?.

Typowy tranzyt pojazdów wypartych powinien odbywać się przez Al.Jana Pawła II (jako alternatywa dla Al.NMP), oraz Nadrzeczną (jako alternatywa dla ujednokierunkowionej Warszawskiej).
Powrót na kierunku pólnoc-południe przez jednokierunkową Warszawską z pominięciem Placu Daszyńskiego przeznaczonego dla ruchu lokalnego, a następnie przekonwertowaną na dwukierunkową na odcinku od Mielczarskiego do Pl. Daszyńskiego ulicę Krakowską.
Dostęp do jednokierunkowych ulic Krakowskiej i Warszawskiej dla pozostałych uczestników ruchu kołowego jadących od południa na zasadzie zawrotki (podwójny lewoskręt) przez ulice Strażacką, Mirowską, Spadek i Nadrzeczną.

Ruch autobusów:
- z południa ulicą Kanał Kohna do Galerii Jurajskiej, następnie w lewo w przelotkę o zmienionej geometrii skrzyżowania do Krakowskiej, następnie buspasem po ulicy Krakowskiej do Pl. Daszyńskiego, a stamtąd w ul. Mirowską, Warszawską buspasem do Ronda Trzech Krzyży;
- z północy na południe od Ronda Trzech Krzyży ulicą Warszawską w ramach standardowego ruchu kołowego do Placu Daszyńskiego, następnie w ul. Mirowską lub w dwukierunkową ulicę Krakowską w ramach standardowego ruchu kołowego dalej, aż do Al.WP;
- ze wschodu na zachód ze szlaku Pn-Pd z ul. Warszawskiej w ul. Garibaldiego, następnie ul. Wilsona i Al.NMP;
- powrót z Al.NMP do Krakowskiej przez ulice Piłsudskiego, Katedralną i Ogrodową.

Działania konieczne:
- niewielka zmiana geometrii skrzyżowania ul. Warszawskiej z ul. Nadrzeczną;
- zainstalowanie tymczasowej sygnalizacji świetlnej służącej do sterowania wlotem na skrzyżowaniu ulic Warszawskiej, Garibaldiego i Spadek w celu umożliwienia bezkolizyjnego wjazdu w ul. Garibaldiego z ul. Warszawskiej;
- zaaranżowanie peronu przystankowego przy ul. Krakowskiej koło Pl. Jana Pawła II;
- przesunięcie przejścia dla pieszych przez ul. Krakowską kilka metrów na południe w celu lokalizacji przystanku koło kościoła;
- lokalizacja przystanku przy ul. Krakowskiej przed kościołem;
- wytyczenie buspasu wzdłuż ulic Krakowskiej i Warszawskiej na kierunku z południa na północ.
Unika się gruntownej przebudowy ulic Nadrzecznej, Garibaldiego, Katedralnej, Spadek wraz ze zmianą geometrii skrzyżowań tych ulic.

Przystanki i węzły przesiadkowe:
- Krakowska przy Pl. Jana Pawła II - dla autobusów jadących z Al. NMP przez ul. Katedralną, z ul. Krakowskiej (od ulic Warszawskiej i Mirowskiej) w kierunku Al. WP;
- Krakowska przed kościołem - dla autobusów jadących z ul. Krakowskiej w ul. Mirowską i ul. Warszawską;
- Warszawska 2 dla autobusów jadących z Mirowskiej w kierunku Ronda Trzech Krzyży i Garibaldiego;
- Pl. Daszyńskiego 5 - dla autobusów jadących od ul. Warszawskiej i ul. Mirowskiej w kierunku ul. Krakowskiej poprzez Ogrodową i Katedralną.

Po upływie pięciu lat okresu ochronnego dla Alej NMP, postuluję przejście na rozwiązanie przedstawione w punkcie 2.3. Wówczas w spodziewanej lepszej kondycji finansowej miasta możliwe będzie przeprowadzenie napraw nawierzchni ulic Katedralnej i Garibaldiego.

A także:
Program komunikacyjny
Obsługa techniczna mieszkańców Alei Najświętszej Maryi Panny
nie posiadających własnego środka lokomocji


I. Organizator, cel programu i adresaci programu.
1. Organizatorem programu jest Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, z siedzibą przy ul. Popiełuszki 4/6 w Częstochowie.
2. Celem programu jest zapewnienie mieszkańcom i osobom korzystającym z budynków numer 1, 3, 5, 7, 9, 13 oraz 2, 4, 6 ,8, 10, 12, 14 zlokalizowanych przy Alei Najświętszej Maryi Panny transportu bagaży podręcznych o wymiarach powyżej 20cm x 40cm x 60cm w obszarze ulicy wyłączonej z siatki ulic, na których dopuszczony jest ruch kołowy.
3. Z programu mogą korzystać:
3.1. Mieszkańcy budynków numer 1, 3, 5, 7, 9, 13 oraz 2, 4, 6 ,8, 10, 12, 14 zlokalizowanych przy Alei Najświętszej Maryi Panny.
3.2. Osoby składające wizytę w różnych celach mieszkańcom budynków numer 1, 3, 5, 7, 9, 13 oraz 2, 4, 6 ,8, 10, 12, 14 zlokalizowanych przy Alei Najświętszej Maryi Panny.
3.3. Osoby korzystające z usług zakładów handlowych i zakładów usługowych zlokalizowane w budynkach numer 1, 3, 5, 7, 9, 13 oraz 2, 4, 6 ,8, 10, 12, 14 zlokalizowanych przy Alei Najświętszej Maryi Panny.

II. Realizacja programu.
1. Program realizowany jest poprzez udostępnienie osobom wymienionym w punkcie I.3 środków zbiorowego transportu ludności, zwane dalej ?pojazdami realizującymi program?.
2. Środki, o których mowa w punkcie II.1, dowożą i odwożą osoby, o których mowa w punkcie I.3. Osoby te wsiadają i wysiadają z pojazdów na całej długości trasy.
3. Pasażerowie korzystający z pojazdów realizujących program nie mają obowiązku wysiadania w strefie objętej programem, o której mowa w punkcie I.2 oraz nie mają obowiązku przewożenia bagażu określonego w punkcie I.2.

III. Pojazdy realizujące program.
1. Pojazdy realizujące program udostępnia przewoźnik na zlecenie organizatora publicznego, zbiorowego transportu ludności w Częstochowie, którym jest Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie, wyłoniony w drodze przetargu na obsługę linii.
2. Pojazdy realizujące program oznaczone są tabliczką koloru czerwonego z napisem w białym kolorze czcionki o treści ?OBSŁUGA TECHNICZNA AL.NMP? umieszczoną za przednią szybą pojazdu w dolnym prawym narożniku otworu okiennego.
3. Pojazdy realizujące program, na swej trasie łączą kluczowe dzielnice generujące duże ich obciążenie. Trasy te stanowią odpowiednik standardowych linii trzonowych sieci komunikacji miejskiej.
4. Pojazdy realizujące program, mają zapewnioną możliwość wjazdu w ulice wyłączone z ruchu kołowego.
5. Pojazdy realizujące program muszą spełniać normę czystości spalin EURO5 oraz powinny być wyposażone w technologię katalizującą rozkład spalin, np. z użyciem składnika ?AdBlue?.
6. Prędkość techniczna pojazdów poruszających się w obszarach, na których wyłączono ruch kołowy, nie powinna przekraczać 20km/h.
7. Pojazdy realizujące program, w obszarach, na których wyłączono ruch kołowy, ustępują pierwszeństwa pieszym.
8. Pojazdy realizujące program zatrzymują się na wszystkich przystankach zlokalizowanych na trasie tych pojazdów.

IV. Taryfa i ceny.
1. W pojazdach realizujących program obowiązuje taryfa obowiązująca na całej sieci komunikacyjnej w Częstochowie ustanowiona przez Radę Miasta Częstochowy uchwałą nr 53/VI/2011 z dnia 17. marca 2011r w sprawie opłat za usługi przewozowe w komunikacji miejskiej powierzonej do realizacji przez gminę Częstochowa.
2. W pojazdach realizujących program obowiązuje ten sam system biletowy, który obowiązuje na liniach organizowanych przez Miejski Zarząd Dróg i Transportu.
3. Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie ustanawia cenę za wozokilometr w wysokości obowiązującej na całej sieci komunikacyjnej przez niego organizowanej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 26 października 2012, 12:42

Oraz korespondencja z tego roku:
Miejski Zarząd Dróg i Transportu
w Częstochowie
Dyrektor MZDiT Mariusz Sikora

dotyczy: obsługa alei NMP przez publiczny transport zbiorowy po decyzji Marszałka Woj. Śl.

Częstochowski Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej zwraca się z wnioskiem o spotkanie o charakterze narady na temat obsługi zrewitalizowanego ciągu alei Najświętszej Maryi Panny przez publiczny transport zbiorowy po wydaniu ostatecznej decyzji w tej sprawie przez Marszałka Województwa Śląskiego.
W przypadku zgody Marszałka Województwa Śląskiego na wprowadzenie w aleje NMP środków publicznego transportu zbiorowego (dalej: PTZ), wnosimy o skonsultowanie układu linii obsługujących aleje. W tym miejscu sugerujemy ukrycie wielu relacji przez kilka linii przez zastosowanie wariantowości linii, czyli wyznaczenie wielu krańcówek dla jednej linii ? casus linii 26.
W przypadku braku zgody, sugerujemy dwa rozwiązania:
1. Uruchomienie prac drogowych na ulicach Katedralnej i Garibaldiego, a tym samym konieczność wprowadzenia objazdów dla linii PTZ przez odcinek I Al. NMP.
2. Rozpisanie i uruchomienie programu ?Obsługa techniczna mieszkańców I Alei NMP w zakresie logistyki? polegającego na wyznaczeniu linii komunikacyjnych, które biorąc udział w programie będą wjeżdżać w obszar odcinka I Al. NMP z tabliczką o treści ?OBSŁUGA TECHNICZNA? zawierającą ewentualnie dodatkowo znak graficzny programu. Linie te, na okres 5. lat będą musiały zmienić numerację, aby uniknąć zarzutów wprowadzania standardowych linii w zamknięty dla ruchu odcinek I Al. NMP.
Zdaniem CKMKM, podobne działania nie będą potrzebne w przypadku II odcinka al. NMP między pl. Biegańskiego, a Al. Wolności/Kościuszki, bowiem jak wyjaśniła Dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego, Pani Małgorzata Stas w piśmie sygn. RR.III.432.1.6.82.2011.TR na odcinku tzw. II Alei między Alejami Wolności/Kościuszki, a pl. Biegańskiego pojazdy komunikacji miejskiej mają stanowić wyjątek od zakazu ruchu kołowego. Na odcinku tzw. II Alei (Wolności/Kościuszki ? Wilsona/Piłsudskiego) dopuszczony ma być pełny ruch kołowy. Projektant dopuścił się niechlujstwa w postaci pominięcia frazy ?komunikacji miejskiej? w opisie ruchu na jezdniach i treści tabliczek znaków drogowych na odcinku tzw. I Alei (Piłsudskiego/Wilsona ? pl. Daszyńskiego). O niechlujstwie projektanta świadczą przytoczone przez Panią Dyrektor lokalizacje zatok przystankowych, które przewidziano w miejscu obecnie funkcjonujących przystanków, tj. na rogu ul. Śląskiej i Al. NMP (tu projektant pamiętał o opisie zatoki, jako przystanku), oraz trzech w pobliżu pl. Daszyńskiego ? jak dziś, na początku I Alei NMP. W przypadku trzech zatok w pobliżu pl. Daszyńskiego, projektant w konsekwencji swojego niechlujstwa nie opisał zatok przystankowych, jako przystanków komunikacyjnych.


A teraz podsumowanie.
Wtedy jeszcze grzecznie współpracowaliśmy z dyr.M.Sikorą i Prezydentem w zakresie podporządkowanego milczenia, aby "sprawiać wrażenie jednomyślności". Kiedy jednak oni ogłosili "sukces", jaki znacie, my wysłaliśmy już własną korespondencję o charakterze negocjacyjnym. Z Marszałkiem da się rozmawiać, trzeba tylko dyplomatycznie, a nie tak, jak "Pan b. Doradca"

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 07 listopada 2012, 18:03

nie martw się , nikt realnie sie tym nie przejmie .
przeciez jest to temat komunikacja w alejach.
jeśli chca autobusów niech o tym pisza i przekonuja nieprzekonanych.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Andrzej Sowa » 07 listopada 2012, 18:08

Przez najbliższe lata i tak pojeżdżą autobusy - to też jest temat do dyskusji , dla tramwajów lub innych wizji można założyć nowy wątek "Komunikacja w Alejach: co dalej? " - wizja przyszłości(docelowa).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Patryk Hartman » 07 listopada 2012, 18:15


Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Andrzej Sowa » 07 listopada 2012, 18:19

Mógłby Tomasz zapytać przy okazji MZDiT czy autobusy powracają na swoje dawne trasy.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Wojciech Liberda » 07 listopada 2012, 18:26

Andrzej Sowa pisze:Mógłby Tomasz zapytać przy okazji MZDiT czy autobusy powracają na swoje dawne trasy.


Dobry komentarz jest na dole... cytat: A co z autobusami mpk??

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Andrzej Sowa » 07 listopada 2012, 18:30

Dlatego ja czekam na informację typu : Autobusy MPK wracają na swoje trasy.
Nasz wiceprezes jako dziennikarz może o to zapytać.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Łukasz Szkurłat » 09 listopada 2012, 23:21

Czy magistrat będzie musiał zwrócić dotację?
Tyle poprawek, tyle dziwnych zabiegów, starań ze strony częstochowian, że urzędasy z Katowic zaczęły się dopatrywać, jak uwalić tą dotację... Więc jeszcze trochę i faktycznie nie będzie stało nic na przeszkodzie, by puścić na całą długość Alei autobus, a być może tramwaj przecinający Plac Biegańskiego na pół...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 09 listopada 2012, 23:34

Łukaszu! Spokojnie, to suchar, a radio Jura nie zawsze ma fakty na czasie :) I nie urzędasi z Katowic, a stąd "ktoś" sieje ferment. Kontrola nie stwierdziła nieprawidłowości

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 09 listopada 2012, 23:49

czy smiałbym proponowac na dzielnicowych liniach okreznych - czytaj bez dojazdowych, takt 15 min w szczytach i nazywac to dobrą propozycją?
czy na zawodziu gdzie takt , teraz jest,w sumie linii , ok 10 min mogłbym proponowac mniej i twierdzic ze to dobra propozycja?
czy szukamy dobrych propozycji , czy bylejakich, jak do tej pory?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 10 listopada 2012, 21:59

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:czy szukamy dobrych propozycji , czy bylejakich, jak do tej pory?

Takich, które będą jak najkorzystniejsze dla pasażera jednocześnie nie godzące w interes firmy.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 10 listopada 2012, 23:43

jakiej firmy?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 10 listopada 2012, 23:54

A o czym jest cały czas mowa??

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 10 listopada 2012, 23:56

jakiej firmy?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 11 listopada 2012, 00:08

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:jakiej firmy?

:evil: :evil: :evil:

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Łukasz Szkurłat » 11 listopada 2012, 10:51

Ja też nie skumałem, o jaką firmę i interesy się rozchodzi Marcinowi.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 11 listopada 2012, 14:18

CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:jakiej firmy?

Łukasz Szkurłat pisze:Ja też nie skumałem, o jaką firmę i interesy się rozchodzi Marcinowi.

To może rozwinę o co mi chodziło.
Marcin Strzelecki pisze:
CHOCAJ ZBIGNIEW pisze:czy szukamy dobrych propozycji , czy bylejakich, jak do tej pory?

Takich, które będą jak najkorzystniejsze dla pasażera jednocześnie nie godzące w interes firmy.

Pisząc tego posta miałem na myśli oczywiście firmę transportową. Chodziło mi o to żeby zadbać o jak najkorzystniejsze warunki dla pasażera jednocześnie nie doprowadzając firmy do ruiny finansowej, ponieważ łatwo się mówi a nie kiedy zadanie jest ciężki do wykonania. Np. ogłaszając przetarg na wykonanie konkretnych linii sprawdzić czy firmy lub firma która zostanie wybrana podoła temu zadaniu finansowo i się z tego wywiąże. W dzisiejszych czasach często jest tak że przy ogłaszaniu przetargu wybiera się firmę która zaoferuje najtańszą ofertę a nie sprawdza się czy będzie w stanie w 100% to zadanie wykona.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 11 listopada 2012, 22:21

w mojej propozycji i w reformie kom w niej zawartej jest mozliwy czytelny i prosty sposób podziału rynku komunikacyjnego.
ten sposób to utrzymanie przez MPK lini tramwajowych i magistralnych linni autobusowych.
stawki i swiadczenia w MPK byłyby minimum jakie ma obowiazywać na rynku.
Podstawą innych przewozników , powinni byc oczywiście zwolnieni pracownicy z mpk.
To oni powinni dostac w leasing od mpk samochody i np 5 letnią gwarancje na obsługę linii dzielnicowych.
Tak powinna wyglądać rozsądna gospodarka miasta .
Zyskamy nowe podmioty gospodarzcze i damy przykład jak pobudzać gospodarke swoimi rękami , bez oglądania sie na obcych.
Rolą MPK powinno byc tej sytuacji trzymanie standardów i pełnienie roli usługodawcy w sferze napraw i konserwacji taboru oddanego kierowcą na swoim.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 listopada 2012, 22:27

I jeszcze frytki do tego.
Na poważnie większych głupot nie czytałem jak te od momentu że to MPK ma dawać w leasing autobusy (to jest instytucja finansowa?). Owszem miasto czyli MZDiT może taki krok zrobić ale nie MPK. Tzn miasto może kupić a potem przekazać przewoźnikowi wozy do obsługi. I dlaczego to MPK ma się zajmować zapleczem technicznym innych przewoźników?

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Zbigniew Chocaj » 11 listopada 2012, 23:01

wielu ciekawych rzeczy sie w zyciu dowiesz i nie wszystkie beda głupotami.
nie trzeba byc instytucją finansową aby przeprowadzc leasing.
dlatego ma mpk byc zapleczem by na tym zarabiac i w tej dzidzinie trzymać odp poziom.
W kraju nie działają takie instytucje jak PIP i kodeks pracy , sami własnymi miejskimi narzędziami musimy wypracowywać standardy- rzetelnych pracodawców i bezpieczenstwo pracowników.
Nie osiągniemy tego , przez narzekanie i naiwne zmiany na stołkach .
Trzeba przy okazji takich projektów jakie proponuje stawiac sobie cele większe niz tylko infrastrukturalne.
Bez takiego szerszego spojrzenia , będziemy wiecznie narzekajacym grajdołkiem z nadzieją patrzacy na niemieckie pole szparagów - a gwarantuję że oni nie potrzebuja ludzi specialnie inteligentnych.
Schematy i tereotypy to choroba . Znależc cel i opracować kroki do niego - tak myślą mądrzejsi od nas.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Skorupa » 18 listopada 2012, 19:51

Czy wiadomo kiedy spodziewać się autobusów na odcinku Cinema City - Plac Biegańskiego ?
wyraźne oznaczenia, że wjazd dla komunikacji publicznej, aż się prosi. Chociaż pewnie poprowadzą tamtędy te autobusy jak już zakończą etap modernizacji na dobre...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 18 listopada 2012, 22:44

Cholera wie, co tam spierniczyli negocjacjami. Pisałem już na ten temat - przez nieuwagę negocjacjami mogli ograniczyć funkcjonowanie autobusów na tym odcinku, podczas, gdy te mogły tam spokojnie bez ograniczeń jeździć

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 23 listopada 2012, 01:39

Temat RATOWANIA autobusów w alejach NMP - tutaj

Mirek Waga
Posty: 524
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Mirek Waga » 10 grudnia 2012, 19:59


Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 grudnia 2012, 23:14

A Tescobusy sobie śmigają po II Alei na odcinku Kino - Plac Biegańskiego. Tydzień temu w czwartek, jak wracałem ze szkoły, to jeden objeżdżał kościół Jakuba. I to mnie zainteresowało. Później o tym zapomniałem, a wczoraj oczekując na autobus do domu pod D.H Centrum znowu przemknął mi na wprost Aleje autobus Kris-Tour. A dzisiaj, żeby go sfocić trochę się nabiegałem, żeby go złapać na tle tej kamienicy. :P
http://czgk.pl/details.php?image_id=29517

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 grudnia 2012, 23:41

Chyba póki co nie śpieszą się do zmieniania tras autobusów :/

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Skorupa » 13 lutego 2013, 12:33

Warto zaznaczyć stanowczy sprzeciw ruchowi kołowemu w tej części Alej :

http://www.wczestochowie.pl/kategoria/k ... onsultacje

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Patryk Hartman » 15 lutego 2013, 16:38


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Radoliński » 19 lutego 2013, 14:59


Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 19 lutego 2013, 15:51

Chyba każdy logujący się tu człowiek uznaje za słuszne wywalenie parkującej blachy z całych Alej. A jeżeli już muszą tam wjezdżać to niech parkują równolegle. Ręce opadają, często zamiast krok do przodu w Cz-wie robi się krok w tył a później się myśli. Pechowo bo akurat to miasto zasługuje na coś więcej niż powiatowe pomysły.

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Maciej Urbaniak » 25 lutego 2013, 22:00

Nie wywalić ale ustawić w kolejce za pieszymi bo to dla nich jest centrum miasta...

Odchodząc od tego tematu, czy w tej części alei nie ma przypadkiem "strefy zamieszkania" i nie można przechodzić w dowolnym miejscu?
http://tvorion.pl/?action=show_news&idNews=12585

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 25 lutego 2013, 22:13

Można i ja tak robię omijając światła. Dodatkowo przez jezdnię przechodzę skosem, z prędkością spacerową - a kto grubasowi zabroni :D

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Maciej Urbaniak » 25 lutego 2013, 22:51

Tak myślałem ale wolałem się upewnić bo od jakiegoś czasu nie miałem okazji być w Częstochowie. Mam nadzieje w takim razie, że mandatów tam nie wystawiali a materiał jest wynikiem niekompetencji dziennikarza... :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Łukasz Najman » 26 lutego 2013, 15:18

W zrewitalizowanej części alei NMP, można poruszać się "jak chce" tzn. obowiązuje strefa zamieszkania? Tylko czy aleje już są włączone w strefy zamieszkania czy dopiero po zakończeniu remontu?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 26 lutego 2013, 16:42

Tam, gdzie znaki stoją, tam obowiązują

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Radoliński » 26 lutego 2013, 18:20


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 26 lutego 2013, 19:31

Ale chłop pierdyka - autobusy wjeżdżają i spokojnie przejeżdżają, nawet 15-metrowe turystyczne...

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 26 lutego 2013, 19:41

Więc o co chodzi ??? Tak autobusom, nie samochodom osobowym !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 26 lutego 2013, 19:55

To dla Ciebie, mnie i reszty tutaj oczywiste. Dla urzędasów nie bardzo.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 lutego 2013, 20:17

Może oni potrzebują obejrzeć film z autobusem przejeżdżającym przez III Aleję? Jak zobaczą, to uwierzą.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 26 lutego 2013, 20:38

Jest już reakcja na FB i CSK :)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości