Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 marca 2013, 13:02

Dlaczego tylko autobusy? Moim zdaniem dopóki nie wybuduje się parkingów buforowych ruch samochodów osobowych powinien pozostać na obu jezdniach.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 11 marca 2013, 15:09

Zamknięcie połówkowe miasta nie paraliżowało. Poza tym mamy XXI wiek jakby...

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 marca 2013, 16:42

Najpierw to należy dostosować układ komunikacyjny, wyznaczyć trasy alternatywne a potem można sobie zamykać główne ulice w mieście. Trzeba pamiętać, że Częstochowa to nie Warszawa i ruch tutaj musi się odbywać przez Aleje. Nie powoduje to jakiś super utrudnień.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 marca 2013, 18:07

Wiktor tak Częstochowa to nie Warszawa czy inne miasta mające alternatywę dla głównej ulicy ale też alej po remoncie nie pełnia już tej funkcji tranzytowej. Tam nie pojedziesz tak jak typową ulicą tranzytową choćby przez nawierzchnię.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 11 marca 2013, 19:50

Temat nie powinien podlegać dyskusji. Częstochowa doskonale funkcjonuje z zamkniętą III Aleją ( tak było i nie było problemów ). Poza tym chodzi nawet o względy czysto estetyczne : jest to przestrzeń o typowo reprezentacyjnym charakterze. Dlaczego więc miałoby być inaczej ? III Aleja posiada odpowiednie zaplecze w postaci ulic Racławickiej, Jasnogórskiej lub Waszyngtona i nie widzę powodu żeby tam wjeżdżać ! Aby dojechać do restauracji/kawiarni, sklepu lub galerii sztuki/kina studyjnego można zaparkować np. w Pasażu Zofii Kossak Szczuckiej z tego co pamiętam. Rozumiem wyjątki ale mam na myśli karetki pogotowia, zaopatrzenie w godzinach wczesnych porannych i ewentualnie autobusy komunikacji publicznej (tylko mpk, bez pksów do tego TYLKO niskopodłogowce).

Inżynier Sołtysiak powinien brać pod uwagę również to, że miasto posiadając takie "enklawy" jakimi są deptaki i przestrzenie reprezentacyjne zyskuje na atrakcyjności zarówno dla gości przebywających w mieście jak i dla samych mieszkańców.

Władze miasta najwyraźniej nie mają pojęcia w temacie bo zaprzeczają same sobie. Chcieliby przyciągnąć turystów na dłużej, zachęcić by zeszli do centrum miasta a to nie tędy droga. Wyobraźmy sobie taką prostą sytuację : Przyjeżdżają turyści/pielgrzymi na Jasną Górę. W porządku, pięknie ale co z tym miastem ? Trzeba je zobaczyć. Po czym okazuje się, że centralna ulica to w zasadzie parking. I wtedy pojawia się nad głową taka chmurka z napisem "WTF?".

Proponuję również porzucić marzenia o parkingach wielopoziomowych na zapleczu Alej. Choć w Kielcach doskonale sprawdza się to rozwiązanie tak w Częstochowie w najbliższym czasie wątpię aby taki obiekt powstał.

W zasadzie nie ma sensownych argumentów aby utrzymać ruch kołowy w III Alei.

Mirek Waga
Posty: 508
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Mirek Waga » 11 marca 2013, 19:55

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Dlaczego tylko autobusy? Moim zdaniem dopóki nie wybuduje się parkingów buforowych ruch samochodów osobowych powinien pozostać na obu jezdniach.
Bartosz Kowalski pisze:Wiktor tak Częstochowa to nie Warszawa czy inne miasta mające alternatywę dla głównej ulicy ale też alej po remoncie nie pełnia już tej funkcji tranzytowej. Tam nie pojedziesz tak jak typową ulicą tranzytową choćby przez nawierzchnię.

Tak na dobrą sprawę jeżeli chodzi o drogi alternatywne co do III Alei poleca poczytać wcześniejsze posty i tam właśnie wskazałem drogi alternatywne dla III Alei

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 11 marca 2013, 22:05

Piotr Skorupa pisze:Temat nie powinien podlegać dyskusji. Częstochowa doskonale funkcjonuje z zamkniętą III Aleją ( tak było i nie było problemów ). Poza tym chodzi nawet o względy czysto estetyczne : jest to przestrzeń o typowo reprezentacyjnym charakterze. Dlaczego więc miałoby być inaczej ? III Aleja posiada odpowiednie zaplecze w postaci ulic Racławickiej, Jasnogórskiej lub Waszyngtona i nie widzę powodu żeby tam wjeżdżać ! Aby dojechać do restauracji/kawiarni, sklepu lub galerii sztuki/kina studyjnego można zaparkować np. w Pasażu Zofii Kossak Szczuckiej z tego co pamiętam. Rozumiem wyjątki ale mam na myśli karetki pogotowia, zaopatrzenie w godzinach wczesnych porannych i ewentualnie autobusy komunikacji publicznej (tylko mpk, bez pksów do tego TYLKO niskopodłogowce).

Zgadzam się w zupełności.

Mirek Waga pisze:Tak na dobrą sprawę jeżeli chodzi o drogi alternatywne co do III Alei poleca poczytać wcześniejsze posty i tam właśnie wskazałem drogi alternatywne dla III Alei

Nie mogę tego znaleźć, skoro przeglądam mapę to dla zainteresowanych żeby daleko nie szukać.
Alternatywa dla północnej jezdni III alei: Racławicka, Jasnogórska i trochę dalej al. Jana Pawła II wszystkie drogi dwu-kierunkowe

Alternatywa dla południowej jezdni III alei: Szymanowskiego (dwu-kierunkowa) Waszyngtona, Kopernika (jedno-kierunkowa)

Mirek Waga
Posty: 508
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Mirek Waga » 11 marca 2013, 22:20

Marcin Strzelecki pisze:
Mirek Waga pisze:Tak na dobrą sprawę jeżeli chodzi o drogi alternatywne co do III Alei poleca poczytać wcześniejsze posty i tam właśnie wskazałem drogi alternatywne dla III Alei

Nie mogę tego znaleźć, skoro przeglądam mapę to dla zainteresowanych żeby daleko nie szukać.
Alternatywa dla północnej jezdni III alei: Racławicka, Jasnogórska i trochę dalej al. Jana Pawła II wszystkie drogi dwu-kierunkowe

Alternatywa dla południowej jezdni III alei: Szymanowskiego (dwu-kierunkowa) Waszyngtona, Kopernika (jedno-kierunkowa)

Właśnie polecam post z dnia 6.03.2013 wygenerowanego o godz.7.30.
A tak na dobrą sprawę proponowałem jeżeli nie takie same to bardzo zbliżone drogi alternatywne do III Alei

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 11 marca 2013, 22:30

Co tak słabo ??
Zaraz mi ktoś zarzuci ze trzeba mieć drogi alternatywne, to powiem że są, a gdzie? to proszę strona północna ulica Racławicka, a od strony północnej ul Waszyngtona lub nawet ul Kopernika.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 11 marca 2013, 22:39

Jeśli już ktoś przyjeżdża do Częstochowy to myślicie, że będzie się jarał tym, że ma deptak a auto musiał zostawić 2 kilometry dalej, westchnąć przy rozkładzie jazdy jakieś linii autobusowej i zadowolony iść przez III aleję, gdzie ponad 50% lokali na dzień dzisiejszy jest zamkniętych? Podobnie z mieszkańcami.

Pamiętajcie drodzy specjaliście, że alternatywna droga to nie taka przez która da się przejechać rowerem albo małym autem zgodnie z przepisami a taka, której konstrukcja umożliwia i przewiduje ruch z danym obciążeniem zdjętym z odciążanej ulicy. Myślicie, że taka Szymanowsiego czy Waszyngtona jest przewidziana na max. obciążenie 115 kN?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 11 marca 2013, 22:56

Wiktor, wybacz, ale obudziłeś siędaaawno po fakcie. Klub prowadzi bój o zachowanie deptaka od chyba 2007 r.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 11 marca 2013, 23:21

Skoro samochody miały by wrócić w III aleje to po co było ją remontować i marnotrawić miliony??
Nie lepiej było położyć zwykłą kostkę, ulice wylać nowym asfaltem i hulaj duszo do woli.
Jak do III alei chcą dopuścić ruch samochodów to niech lepiej ją zaorają z całym miastem !!
Ciekaw jestem czy w innych miastach też mają takie problemy jak u nas ?? Nie ma ważniejszych spraw dla miasta ??

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 11 marca 2013, 23:31

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Jeśli już ktoś przyjeżdża do Częstochowy to myślicie, że będzie się jarał tym, że ma deptak a auto musiał zostawić 2 kilometry dalej, westchnąć przy rozkładzie jazdy jakieś linii autobusowej i zadowolony iść przez III aleję, gdzie ponad 50% lokali na dzień dzisiejszy jest zamkniętych? Podobnie z mieszkańcami.

Pamiętajcie drodzy specjaliście, że alternatywna droga to nie taka przez która da się przejechać rowerem albo małym autem zgodnie z przepisami a taka, której konstrukcja umożliwia i przewiduje ruch z danym obciążeniem zdjętym z odciążanej ulicy. Myślicie, że taka Szymanowsiego czy Waszyngtona jest przewidziana na max. obciążenie 115 kN?



Inżynier Wiktor Sołtysiak tak dokładnie myślę, ktoś kto ma choć trochę estetycznego wyczucia smaku i zna się na tym jak powinna wyglądać reprezentacyjna ulica (tzw miejski salon ) będzie "jarał się" tym, że może tam dojść bardzo spokojnie i bardzo ładną drogą bez samochodów ( Aleja Sienkiewicza ), przeczytać gazetę, umówić się na randkę, wypić najlepszą w mieście kawę i delektować się tym, że jest tam po prostu klimat i urok (co skutecznie odbierają wszędobylskie auta ).
Parkować "w rynku" to można we Mstowie ale nie w poważnym mieście. No chyba, że zaniżamy loty Panie inżynierze.

Lokale w Alejach mogą być puste z przyczyn następujących : albo ktoś dowalił za wysoki czynsz albo nie dostosował oferty tak by konkurować z Galerią Jurajską i zaspokajać potrzeby mieszkańców oraz gości.

Marcin Strzelecki pisze:Skoro samochody miały by wrócić w III aleje to po co było ją remontować i marnotrawić miliony??
Nie lepiej było położyć zwykłą kostkę, ulice wylać nowym asfaltem i hulaj duszo do woli.
Jak do III alei chcą dopuścić ruch samochodów to niech lepiej ją zaorają z całym miastem !!
Ciekaw jestem czy w innych miastach też mają takie problemy jak u nas ?? Nie ma ważniejszych spraw dla miasta ??


Widzę, że się rozumiemy. Wpuszczenie tam samochodów tak jak do II Alei od Biegańskiego do Cinema City to zabieg uwsteczniający i destruktywny, zaprzeczający ideom rewitalizacji. Plamy z oleju, zniszczone słupki, zwężone chodniki to raczej nie jest działanie "in plus". To ewidentnie szkodzi wizerunkowi miasta.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 12 marca 2013, 00:00

Piotr Skorupa pisze:Lokale w Alejach mogą być puste z przyczyn następujących : albo ktoś dowalił za wysoki czynsz albo nie dostosował oferty tak by konkurować z Galerią Jurajską i zaspokajać potrzeby mieszkańców oraz gości.


Konkurencja i czynsz. Największy może mieć ten drugi.
Przykład : za wynajem małego pomieszczenia (w którym był otwarty punkt gdzie można było zapłacić rachunki) powierzchni 8 m kwadratowych czynsz wynosił 2000 zł miesięcznie to jaki mogą płacić kawiarenki i sklepy w alejach ??

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 12 marca 2013, 00:28

Pracownicy lokali gastronomicznych w wypowiedziach dla radio mówili, że ilość klientów spadła po przywróceniu ruchu kołowego...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 marca 2013, 08:38

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Jeśli już ktoś przyjeżdża do Częstochowy to myślicie, że będzie się jarał tym, że ma deptak a auto musiał zostawić 2 kilometry dalej, westchnąć przy rozkładzie jazdy jakieś linii autobusowej i zadowolony iść przez III aleję.

I o dziwo w innych miastach tak to funkcjonuje i tętni życie, zaś ludzi ciągnie uliczny gwar, a nie ryk samochodów. A parkowanie na parkingach wielopoziomowych w samym centrum jest tylko dla bogaczy, bo normalnych ludzi nie stać płacić 7zł za godzinę. Więc takie powinny być zabiegi, by nie pchać samochodów do centrum, a raczej tworzyć parkingi na obrzeżach wraz z dworcami przesiadkowymi.

Mirek Waga
Posty: 508
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Mirek Waga » 12 marca 2013, 08:45

inż. Wiktor Sołtysiak pisze: . . . . .
Pamiętajcie drodzy specjaliście, że alternatywna droga to nie taka przez która da się przejechać rowerem albo małym autem zgodnie z przepisami a taka, której konstrukcja umożliwia i przewiduje ruch z danym obciążeniem zdjętym z odciążanej ulicy. Myślicie, że taka Szymanowsiego czy Waszyngtona jest przewidziana na max. obciążenie 115 kN?

Panie inżynierze Sołtysiak, teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką
A po drugie nikt na tym forum nie mówi o wpuszczeniu we wspomniane ulice alternatywne transporty ciężkiego
Dominik Wójcik pisze:Wiktor, wybacz, ale obudziłeś siędaaawno po fakcie. Klub prowadzi bój o zachowanie deptaka od chyba 2007 r.

Nic dodać i nic ująć

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 marca 2013, 09:12

Wiktor z całym szacunkiem ale jakoś nie widzę płaczu że ludzie przyjeżdżający do Łodzi i chcący iść na Piotrkowską muszą zostawić auto pod Manufakturą czy na ulicach sąsiadujących z reprezentacyjną ulica miasta. Ja wiem jak jest w Łodzi sklepikarze płakali że zamknięto Piotrkowską i ludzie przenieśli się do galerii handlowych ale za to właściciele lokali gastronomicznych się cieszą bo są latem ogródki bo jest więcej ludzi.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 12 marca 2013, 10:24

To też nie znaczy, że sklepy się zwiną a gastronomia rozkwitnie. Przykładem niech będzie ul. Szeroka w Toruniu. Miasto mniejsze od Częstochowy. Ulica tętni życiem do tego uznawana jest za jedną z najdroższych w Polsce. Tam znajdują się sklepy znanych światowych marek, księgarnie, butiki, kawiarnie i restauracje. Był taki ranking "Aleje sukcesu" i Szeroka w nim figurowała. Szeroka swoją drogą nie jest zbyt szeroka, nikt też nie wyobraża sobie tam jakichkolwiek samochodów. Jest pięknie, elegancko i wszyscy zadowoleni. Można ? można.

W Częstochowie jednak (w celu usprawnienia dostępu dla jak największej ilości mieszkańcow) można znaleźć miejsce dla kilku linii komunikacji miejskiej ze względu chociażby na sąsiedztwo liceów : TZN, Sienkiewicza i "Plastyka". Przy okazji byłby to dojazd do pracy wielu ludzi, polepszenie komunikacji pod Jasną Górą no i wreszcie spokojny dojazd do strefy gastronomii i rozrywki w mieście. Czy to takie trudne do zrozumienia ? I komu tam samochód potrzebny :-/ ??

Mirek Waga
Posty: 508
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Mirek Waga » 12 marca 2013, 15:27

Piotr Skorupa pisze: . . . . . Czy to takie trudne do zrozumienia ? I komu tam samochód potrzebny :-/ ??

Piotrze.
Co dla niektórych kamieniczników to naprawdę trudno zrozumieć
Piotr Skorupa pisze: . . . . I komu tam samochód potrzebny :-/ ??

A gdzie szpan,fura i komóra ??
Najlepiej jak by się do lokalu dało wjechać do środka lokalu

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 12 marca 2013, 18:47

Mirek Waga pisze:A gdzie szpan,fura i komóra ??
Najlepiej jak by się do lokalu dało wjechać do środka lokalu


Takie postawy trudno nawet szpanem nazwać. To jest bieda umysłowa.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 marca 2013, 01:10

Bieda umysłowa to delikatnie powiedziane. Jest lepsze określenie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2013, 12:55

No to widze Was - kogo się da - w Ratuszu, jako "przypadkowych" obywateli;)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 13 marca 2013, 13:30

Ktoś przeczytał ze zrozumieniem to co napisałem? Chciałbym aby III Aleja to był deptak- ale najpierw musimy spełnić pewne wymogi o których napisałem wyżej.

Mirek Waga
Posty: 508
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Mirek Waga » 13 marca 2013, 15:01

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Ktoś przeczytał ze zrozumieniem to co napisałem? . . . . .

No właśnie Panie inżynierze !! !!
inż. Wiktor Sołtysiak pisze: Chciałbym aby III Aleja to był deptak- ale najpierw musimy spełnić pewne wymogi o których napisałem wyżej.

Polecam również wcześniejsze posty kolegów których pewne Pani nie przeczytał ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 13 marca 2013, 15:36

Wiktor, ale wcześniej III aleja była zamknięta na jednej nitce przez pół roku i nikt nie płakał.
Poza tym - w mojej opinii - jeśli ktoś posiada samochód, to jest to jego zmartwienie. Ja nie będę myślał o parkingach buforujących, tylko wzywał służby do usuwania / mandatowania tych, którzy za wszelką cenę muszą gdzieś wjechać. Nikt nikogo pistoletem do nabycia samochodu nie zmusza.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 marca 2013, 21:49

Dominik Wójcik pisze:No to widze Was - kogo się da - w Ratuszu, jako "przypadkowych" obywateli;)

Jeśli zmiana w pracy nie pokrzyżuje mi planów, zjawię się.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 13 marca 2013, 23:58

No mnie niestety raczej nie będzie, gdyby to był piątek byłoby łatwiej. W Cz-wie pewnie pojawię się jak stopnieje śnieg ;P

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 15 marca 2013, 18:40

Dominiku, przecież własne auto w Częstochowie to jest obowiązek- nie oszukujmy się. Osobiście nie wyobrażam sobie by go nie posiadać. Prosty przykład. Wychodzę od kobiety o północy w niedziele albo poniedziałek. Jak mam się dostać do domu? Oczywiście tylko własne auto, chyba, że chcę płacić za TAXI każdorazowo tyle, ile mnie kosztuje miesiąc jazdy autem.

Oczywiście jeśli ktoś jeździ tylko na jednej trasie i to w godzinach kursowania autobusów to problemu nie ma.

Co innego w Poznaniu, tutaj mam dwie linie autobusowe nocne codziennie co 30 minut.

Będąc młodym każdy chce naprawić świat- uprzedzam Was od razu, że większość tak myśli a to po prostu jest niemożliwe. (bazując na doświadczeniach innych)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 16 marca 2013, 11:03

Gdybyś mieszkał na Rakowie a Twoja kobieta na Północy lub Tysiącleciu też byś jeździł samochodem ? Tramwaj załatwia sprawę jednak fakt i to trzeba przyznać w dzielnicach mniej zaludnionych już trudniej z komunikacją a takich w Cz-wie dużo.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 16 marca 2013, 11:34

Wówczas jest sprawą oczywistą, że korzystamy z tramwaju. Niestety do innych dzielnic po prostu dojazdu w nocy nie ma.

Ale żeby się trzymać III alei. Częstochowa nie jest dużym miastem i nie występują tutaj problemy z parkowaniem, korkami itp. Dlatego zamykanie głównych arterii komunikacyjnych jest nieco pośpieszne i moim zdaniem jest jeszcze na to za wcześnie. Wycofanie ruchu z ulicy (drogi) to nie problem i można to zawsze uczynić.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 16 marca 2013, 11:55

Ale nie dyskutujemy o niczym nowym. III aleja już była przez lata zamknięta. To tylko ostatni Prezydent ją otworzył i zwala teraz odpowiedzialność na mieszkańców. A kto wie, czy lobbyści nie wiedzieli o konsultacjach wcześniej i nie mają już od dawna zwartych szyków.

Stąd mobilizacja

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 16 marca 2013, 14:05

Ruch kołowy w III Alei niczego nie usprawnia poza podwożeniem tyłków pod same drzwi dla kilku osób ( pełnosprawnych zapewne ). Za to skutecznie sprawia, że III Aleja jest degradowana w szeroko pojętym znaczeniu. Z samochodami osobowymi nie jest to już obszar o charakterze reprezentacyjnym.

Dla przypomnienia wrzucę swoje zdjęcia III Alei z czasu kiedy południowa nitka zamknięta była w sezonie :

Obrazek (dziwnym trafem widać pełny ogródek przy lokalu ;) )

Obrazek

oraz inne zdjęcia zamkniętej Alei z portali czestochowa.gazeta.pl, czestochowa.naszemiasto.pl i wczestochowie.pl :

Obrazek

Obrazek

porównajmy z tym co chcą zafundować teraz :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek (zdjęcia z różnych stron)

cóż trzeba być ślepym, żeby nie widzieć jak byłoby lepiej. Tylko niskopodłogowe autobusy bym tam zaprosił a reszta won bo aż szkoda taką przestrzeń marnować.

PS. teraz zauważyłem, że w miejsce efektownych kwietników zamontowali znaki o parkowaniu :-x

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 16 marca 2013, 16:10

Piotrze, bierzemy te foty do prezentacji, którą przedstawię w poniedziałek. Zgadzasz się?

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 16 marca 2013, 16:39

Dominik Wójcik tylko te dwie pierwsze są moje, resztę jako przykłady pozwoliłem sobie pobrać prosto z internetu. Ale na te moje oczywiście zgoda jest :)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 16 marca 2013, 18:21

Dominik Wójcik pisze:Piotrze, bierzemy te foty do prezentacji, którą przedstawię w poniedziałek. Zgadzasz się?


zapomniałbym, to może wyślę w oryginalnych rozmiarach mailem ? Czy te wystarczą ?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 16 marca 2013, 18:57

Wystarczą.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 18 marca 2013, 21:45

Można prosić jakąś relację ze spotkania w Ratuszu?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Radoliński » 18 marca 2013, 21:55

...może uczestnicy jeszcze nie wrócili ? Wiesz jaka u nas zadyma... śnieżna ! A może poszli omówić spotkanie ? :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 marca 2013, 22:01

Piotr Skorupa pisze:Można prosić jakąś relację ze spotkania w Ratuszu?

III aleja ? pierwszy etap konsultacji za nami

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 18 marca 2013, 22:37

hmmm...zapomniałem napisać, że zeżarło mi transfer i poza forum ckmkm, gg i skype w zasadzie nie mam internetu póki co.
Piotr Radoliński pisze: Wiesz jaka u nas zadyma... śnieżna ! A może poszli omówić spotkanie ? :)

W Warszawie suche chodniki i jezdnie, bez śniegu. Przez te śniegi mój wyjazd do Częstochowy opóźnia się już 2 tygodnie bodajże ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2013, 10:02


Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 19 marca 2013, 11:00

Myślałem, że więcej ludzi będzie za km i wywaleniem samochodów a tu takie rozczarowanie. Trudno mi się odnieść do tekstu, żałuję, że mnie nie było ale w sumie i tak nie wiem czy głos kogoś spoza Częstochowy byłby brany pod uwagę. Współczuję bezmózgowia co niektórym wypowiadającym się i gratuluję wspaniałych argumentów,
tak jak np ten, że należy otworzyć III Aleję by ułatwic dojazd gościom i wogóle na Jasną Górę. Z autopsji wiem, że turyści i pielgrzymi odwiedzający sanktuarium korzystają z najwygodniejszych tras dojazdowych czyli : Aleja Wojska Polskiego / Warszawska - Aleja Jana Pawła II - Rynek Wieluński - Klasztorna - parking lub Popiełuszki - Pułaskiego - 7 Kamienic - parking. To samo dotyczy ludzi przyjeżdżających z południowej części Polski. Tak jest wygodnie, jeszcze nie słyszałem aby ktokolwiek narzekał na dojazd samochodem w okolice Jasnej Góry. Goście napewno chętnie skorzystają za to z uroków reprezentacyjnego deptaka jakim była III Aleja.

Argument o tym, że III Aleja bez ruchu kołowego umiera może mieć uzasadnienie tylko w okresie zimowym czyli listopad - marzec. Na taki okres należałoby otwierać południową nitkę. Szeroka w Toruniu, Długa w Gdańsku, Krakowskie Przedmieścia w Warszawie i Lublinie, Półwiejska w Poznaniu, Floriańska w Krakowie, Sienkiewicza w Kielcach, Żeromskiego w Radomiu przykłady można mnożyć. Wszędzie tam ulice są wyłączone z ruchu kołowego. Nikt na to nie narzeka. W Katowicach i Chorzowie tramwaje wjadą na deptaki ( w Chorzowie już tak jest ). Już naprawdę wg mnie powinni cieszyć się, że mają to parkowanie w II i I Alei.

Moim zdaniem nic tak nie degraduje ulicy jak właśnie ruch samochodów osobowych i ich parkowanie, zwłaszcza skośne. Syf :(

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2013, 16:03

Spoza Częstochowy?
A była dziunia z Łodzi, która mówiła, że Piotrkowska UMIERA i mnoży się bandytyzm, i młodzież gimnazjalna tam grasuje...

Co do przykładów ulic
Rzekomo umierają.

No brak słów

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 marca 2013, 16:35

Szkoda że nie mogłem być bo bym jej wytłumaczył jak Piotrkowska umiera. Wcale się nie zdziwię jak była specjalnie podstawiona żeby takie ploty szerzyć.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Piotr Skorupa » 19 marca 2013, 16:47

Nie można porównywać Piotrkowskiej w Łodzi do Alej NMP z prostej przyczyny - Łódź degraduje się w całości aktualnie ( stąd rzekomy bandytyzm ), jak na skalę tego miasta to tempo jego "upadku" jest dość szybkie ale to przecież nie jest skutek tego, że Piotrkowska jest deptakiem. Poza tym Aleje NMP byłyby zamknięte w sezonie - w sezonie z kolei jest tu wiele więcej ludzi. Piotrkowska ma tego pecha, że nie kończy się Jasną Górą czyli dobrem na skalę europejską jeśli nie światową. W takim miejscu należy porzucić myślenie prowincjonalne lub powiatowe. Kwiecień - październik to czas kiedy Częstochowę odwiedza najwięcej wycieczek i pielgrzymek. Pieszych, rowerowych, zagranicznych itd itp. Coraz częściej Ci ludzie szukają czegoś poza klasztorem i celem najczęściej są Aleje. Jak więc miałyby świecić pustkami lub odstraszać przez to, że są deptakiem to nie wiem. Trochę tak jakby na molo w Sopocie latem puścić samochody bo komfortowo jest wjechać sobie docelowo.

Czyli teraaz ankieta. Każdy ją otrzyma ? Może dałoby się rozprowadzić wśród moich częstochowskich znajomych i zdobyć głosy ? Jakie będą zasady rozdawania ankiet i przeprowadzania ich ?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 marca 2013, 17:16

Co do tego co piszesz o Łodzi to nie zgodzę się, owszem Łódź to takie Polskie Detroit miasto w którym był przemysł ale upadł i zaczęła się degradacja, ale obecnie Łódź zaczyna się zmieniać, zrozumiano że przemysł w tej postaci w której był na taką skalę nie powróci, coraz więcej firm otwiera swoje centra finansowe. Samo miasto zaczyna się zmieniać choćby budowa tunelu dla samochodów na trasie WZ żeby ułatwić dojście do tramwajów, nowy dworzec Fabryczny, remont dworca Widzew i Kaliska, program miasto 100 kamienic itd. Po za remontem trasy WZ i jej rozbudową, planuje się budowę nowych linii a także poprowadzenie trakcji trolejbusowej.
Owszem Piotrkowskiej z alejami nie co porównywać choćby ze względu na układ komunikacyjny w pobliżu obydwu tych deptaków. Jednak Piotrkowska nie umiera, wieczorami w pubach jest pełno ludzi. Najwięcej na temat umierania tej ulicy mają do powiedzenia ci którzy chcieli by było jak dawniej pełno sklepów, a sklepy nie wrócą bo przeniosły się do centrów handlowych. Natomiast szeroko pojęta gastronomia na Piotrkowskiej ma się dobrze. Należy też zauważyć że Piotrkowska dzieli się na deptakową i nie deptakową. Na tej pierwszej jest pełno lokali gastronomicznych, na tej drugiej już nie. zobaczymy czy Piotrkowska będzie umierać po rewitalizacji. Moim zdaniem będzie sie rozwijać szybciej niż teraz.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2013, 17:24

Bartku, obywatelka Łodzi na pewno nie przydreptała sama. Niemal każdy został tam przytargany przez kamieniczników.

Piotrze właśnie, już Marcin Biernat dopatruje się manipulacji w tym, że ankieta dystrybuowana będzie w dwóch miejscach - Rada Dzielnicy i USC. Czyli to skazanie konsultacji na "jedyny słuszny wynik" :(

Koniecznie trzeba temu przeciwdziałać! Potrzeba zaangażowania absolutnie wszystkich !! do kolportowania ankiety po blokach, osiedlach. Proponuję także miejsca użyteczności publicznej - dworce, przychodnie. Co jeszcze?

Ankieta podobno będzie jawna, więc studencka manufaktura (wypełnianie stosiku, jak do pracy magisterskiej) nie przejdzie.

Ogłaszam mobilizację.
Myślę, że nawet Piotr R. ;) zgodzi się z walecznością klubu w tym temacie?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 marca 2013, 17:26

Dominiku bo w Łodzi też mamy takie stowarzyszenie które walczy o "dobro" głównej ulicy miasta.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Postautor: Dominik Wójcik » 19 marca 2013, 17:31

"Mamy" ?? :)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości