Zakup biletu w pojeździe, bilet czasowy - dostępność

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakup biletu w pojeździe, bilet czasowy - dostępność

Postautor: Szymon Kryczka » 08 maja 2012, 22:22

Dziś jadąc 105, spotkała mnie ciekawa sytuacja :) Chcąc skasować skarbonkę, wyświetlał się jakiś komunikat na kasowniku i nie dało się skasować biletu. Postanowiłem kupić za 1,70 zł bilet 30 minutowy (za podobną cenę w Gdyni mam godzinny :P ) aby nie jechać na gapę i jakie było moje zdziwienie, gdy motorniczy czekał jeden cykl świateł, aby kontrolerzy przeszli na zielonym świetle przez przejście i mogli skontrolować ok 10 pasażerów 1 pierwszym wagonie :) Opłaciło kupić się bilet... bo tłumaczenia, że kurs nie był zaprogramowany, nic by pewnie nie dało :)

A i żeby nie było, za nieprawidłowość uważam nie nabicie kursu w tramwaju :P Kontrolerzy... doszliśmy wspólnie do wniosku, że kurs nie został zaprogramowany i odbicie skarbonki czy miesięcznego było niemożliwe.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Filip Kłyszejko » 12 maja 2012, 18:52

Pasażerowie dnia dzisiejszego pojazdu TWIST skarżyli się na motorniczego ( siwy Pan z wąsem i okularami ) który zachowywał się nie właściwie wobec (np. zwracając się do pasażera na ty, przez co pasażer się wkurzył że nie są kolegami (...)) nich robiąc łaskę że w ogóle sprzedaje bilety pasażerowie zarzucali też w rozmowie między sobą, że motorniczy ich nie słyszy ( czy to nie przez tą szybę ? jak ktoś się schylał kładł kasę i mówił jaki bilet to widziałem że reagował)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Patryk Hartman » 12 maja 2012, 18:54

Filip Kłyszejko pisze:(...) jak ktoś się schylał kładł kasę i mówił jaki bilet to widziałem że słyszał)

O kurde ! Nezły ulew...śmiechu ! :D
No kto by pomyślał, że można widzieć jak ktoś słyszy ! :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 19:02

A ja bym wprowadził zasadę jak w innych miastach: chcesz jechać kup sobie bilet wcześniej. U prowadzącego pojazd po godz. 20. Nie obchodzi mnie to, że nie ma automatów. Tu należy ganić miasto !! KM to nie PKS ani busy, gdzie wsiada się i kupuje bilet. To, że w kioskach Ruch nie było biletów, to wina Ruchu, ale co to "operatora" obchodzi.
Powtórzę po raz kolejny: jadąc do innego miasta pierwsze co robię, to zaopatruję się w bilety, co najmniej na dwa, trzy przejazdy. Potem zdecyduję. szlag mnie trafiał jak jechałem 304 z Wieliczki zakupiłem bilet w kiosku, a 99% wsiadających do kierowcy albo automatu w autobusie. No co za lenistwo. Lać, chłostać itd.
A poza tym wstyd mi za tych miejscowych, co korzystają na co dzień z MPK, a nie mają karty.
Kierowca nie jest od tego aby sprzedawać bilety na trasach miejskich !! On ma pilnować rozkładu. A za sprzedaż na opóźnieniu powinien ponosić solidne kary finansowe !! Dosyć dorabiania kosztem traktowania rozkładu jazdy jako pracy domowej w podstawówce - zrobię albo nie...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 maja 2012, 19:15

Janusz Karlikowski pisze:A ja bym wprowadził zasadę jak w innych miastach: chcesz jechać kup sobie bilet wcześniej. U prowadzącego pojazd po godz. 20. Nie obchodzi mnie to, że nie ma automatów. Tu należy ganić miasto !! KM to nie PKS ani busy, gdzie wsiada się i kupuje bilet. To, że w kioskach Ruch nie było biletów, to wina Ruchu, ale co to "operatora" obchodzi.
Powtórzę po raz kolejny: jadąc do innego miasta pierwsze co robię, to zaopatruję się w bilety, co najmniej na dwa, trzy przejazdy. Potem zdecyduję. szlag mnie trafiał jak jechałem 304 z Wieliczki zakupiłem bilet w kiosku, a 99% wsiadających do kierowcy albo automatu w autobusie. No co za lenistwo. Lać, chłostać itd.
A poza tym wstyd mi za tych miejscowych, co korzystają na co dzień z MPK, a nie mają karty.
Kierowca nie jest od tego aby sprzedawać bilety na trasach miejskich !! On ma pilnować rozkładu. A za sprzedaż na opóźnieniu powinien ponosić solidne kary finansowe !! Dosyć dorabiania kosztem traktowania rozkładu jazdy jako pracy domowej w podstawówce - zrobię albo nie...

Zgadzam się z tobą co do słowa Januszu. Co innego w niedziele wieczorem, kiedy kioski i kasy biletowe są pozamykane to jeszcze można zaakceptować fakt, że ktoś chce kupić bilet u kierowcy. Ale w godzinie szczytu, w dzień roboczy? i to nie jednorazowy wybryk, tylko sytuacja, którą można zauważyć niemal na każdym przystanku. Niektórzy pasażerowie są jeszcze na tyle bezczelni, że chcą kupić bilet kiedy autobus nie stoi. Poza tym takie zakupy u kierowcy opóźniają kursy, więc nie szukajmy winy tylko korkach i "lenistwie" kierowców. Ponoć w wielu polskich miastach obowiązuje zasada, że jeśli autobus ma 3 minuty opóźnienia, to kierowca nie może sprzedać nikomu biletu. Najwyższy czas, żeby taką zasadę wprowadzić w naszym mieście. Niech ludzie nauczą się kupować bilety w kioskach i biletomatach.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 maja 2012, 19:25

Wszystko fajnie, tylko najpierw załatw bilety półgodzinne do kiosków. Mama mi się kiedyś tak skarżyła, że jakiś dzieciak zawsze kupuje bilet u kierowcy, a potem sama zobaczyła, że robi to dlatego, że potrzebny mu półgodzinny. Więc najpierw zróbmy parter, a potem zajmijmy się budową pięter.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 19:50

Wiesz co. Powiem tak: w mało jakim mieście kupisz bilety czasowe w kioskach. To samo tyczy się wspomnianej Wieliczki. Także nie mogłem kupić biletu czasowego w kiosku. Ale szanuję swój czas i spokój.
Jak ten kolega lubi półgodzinne, to niech sobie kupi w punkcie MPK 20 na zapas !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 maja 2012, 20:03

Zwłaszcza, że bilet półgodzinny kosztuje drożej, niż zwykły bilet papierowy kupiony w kiosku.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Dominik Wójcik » 12 maja 2012, 20:13

Kosztuje drożej, bo to furtka. NSA zabronił sprzedawania tych samych biletów drożej tylko dlatego, że sprzedaje je kierowca. Dlatego w MPK wymyślili bilet półgodzinny, żeby kierowca miał coś z biletu dla siebie. A jak to dokładnie działa - nie wiem.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 20:17

To chyba nie o to chodzi. A o umowy MPK z odbiorcami biletów, gdzie powinno być określone, że na każde 100 biletów za 3 złote trzeba wziąć także 5 sztuk biletów za 3,40zł. W ten sposób bilety będą. Tylko prawda jest taka, że biletów podmiejskich nie kupisz tam gdzie nie kursuja takie linie. Wina kioskarzy. Ale przeciętny pasażer z miesięcznym nie może z tego powodu stać na przystanku 5 minut dłużej. Bo jakaś lalunia wchodzi, kupuje norm i ulg dając 10zł, a pan kierowca łaskawie wydaje 4,90. Nie widziałem miasta w Polsce, gdzie by coś takiego miało miejsce. Co najwyżej usłyszeliśmy "Won, jak nie ma biletów".

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 maja 2012, 20:19

Wiesz, nie wiem jak ten gość, ale mnie nie chce się jeździć do jednego z 3 czy 4 specjalnych kiosków, gdzie można kupić taki bilet. Nie uznaję tego za poważną ofertę. Jeśli jestem w Częstochowie i jadę gdzieś bez przesiadki, to kupuję bilety jednorazowe w pierwszym lepszym kiosku, ale jeśli potrzebuję jechać z przesiadką, to kupuję u kierowcy półgodzinny. I tak będzie dopóki nie dostanę półgodzinnego w kioskach. Organizator ma mi zapewnić dostęp do biletów, a że dostęp jest jaki jest...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 12 maja 2012, 20:21

Oni zawsze coś ciekawego wymyślą.
A można jak w PKS prowizja z biletu, ale cenna jest tak sam jak w kasie !!
A w MPK teraz też mają chyba prowizje, jaką dokładnie nie wiem, ale mogli sprzedawać zwykłe bilety a nie półgodzinne, ale wyszli z założenia że "droższy bilet" odstraszy od kupowania w autobusie MPK.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 20:21

To odpowiadam już tak. W GOP-ie u kierowcy kupisz tylko najdroższy z możliwych. Będąc na rekonesansie w Kaliszu kupując u kierowców przepłaciliśmy cenę obiadu.
Niech kierowcy sprzedają, ale tylko po 4,20 i TYLKO I WYŁĄCZNIE ZA ODLICZONĄ KWOTĘ. Rozmienić chyba każda blondynka tez potrafi. Jak się nie chce, to się nie jedzie

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Maciej Urbaniak » 12 maja 2012, 20:25

Michał Grzegorczyk pisze:Wszystko fajnie, tylko najpierw załatw bilety półgodzinne do kiosków. Mama mi się kiedyś tak skarżyła, że jakiś dzieciak zawsze kupuje bilet u kierowcy, a potem sama zobaczyła, że robi to dlatego, że potrzebny mu półgodzinny. Więc najpierw zróbmy parter, a potem zajmijmy się budową pięter.


Zgadzam się w 100%! Muszę się przyznać, że sam tak czasem robię bo potrzebuję półgodzinny (np kiedy skończy mi się miesięczny a potrzebuję się przesiąść) i nie uważam tego za przestępstwo... Częstochowski system biletowy jest chory prawie pod każdym względem więc czepianie się jedynie kupowania biletów u kierowcy jest dość... dziwne. W innych miastach takich biletów w kioskach może faktycznie nie ma ale są biletomaty! A mówienie że jak chce mogę sobie kupić półgodzinny w punkcie MPK tylko potwierdza to że ludzie są zmuszani do kupowania ich u kierowcy. Więc najpierw wprowadźmy sensowny system sprzedaży (i taryfę) a potem zabraniajmy ludziom kupowania biletów u kierowcy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 20:37

Kupuj, tylko naszykuj sobie 1,70

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 maja 2012, 20:50

Michał, uważam, że jesteś wyjątkiem. Ja zazwyczaj obserwuję (zwłaszcza przy kolegach i koleżankach), że kupują oni bilety u kierowcy, bo zwyczajnie nie chce im się iść do pobliskiego kiosku, czy sklepu, albo im się śpieszy, bo myślą, że autobus za chwilę im ucieknie. I wykorzystują czas na tym bilecie jadąc jednym autobusem. Zresztą nie każdy wie lub się domyśla, że bilet półgodzinny uprawnia do przejazdów wieloma autobusami przez 30 minut. Poza tym nie wierzę w to, co czasem obserwuję, gdy widzę spore (nawet kilkoro pasażerów) kolejki u kierowcy po bilety, które opóźniają kurs. Czy naprawdę zakup jednorazówki w kiosku, lub (gdy się częściej jeździ) wyrobienie karty elektronicznej jest zbyt trudne?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 maja 2012, 21:04

Sebastian, to inna rzecz. Jeśli ktoś jest na tyle niepoinformowany, że traktuje to jako droższy jednorazowy, to szkoda gadać. Nie mam w tej chwili żadnego u siebie... czy jest na półgodzinnym wyraźnie napisane "ważny w każdym pojeździe"? Chociaż nie łudzę się, że to dotrze do wszystkich, nawet daleko będzie do większośći, ale zawsze coś.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 21:06

Mało kto jest świadom tego, że zgodnie z ważnością biletu nie można na kupionym u kierowcy jechać całego kursu danej linii. Jakby połapano trochę osób, to by się nauczyli

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Maciej Urbaniak » 12 maja 2012, 21:15

Janusz Karlikowski pisze:Kupuj, tylko naszykuj sobie 1,70

To nie jest rozwiązanie bo przy kilku osobach to i tak spowolni kurs. Będę się upierał że zmiany są potrzebne gdzie indziej bo mentalności ludzi nie zmienimy bez zmian w systemie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 maja 2012, 21:41

w mało jakim mieście kupisz bilety czasowe w kioskach

Co by daleko nie szukać Łódź- tutaj bilet czasowy jest podstawowym.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 maja 2012, 21:46

Póki co w Częstochowie podstawowym biletem jest: normalny 3zł i ulgowy 1,50zł. I takich nominałów należy wymagać od każdego kioskarza. Dobrze jak są w innych punktach np. Żabkach.
Co do kupna u kierowcy, to zabroniłbym kierowcy każdemu odpowiadania na pytanie "ile kosztuje bilet", bo to jest napisane na naklejce obok niego. A to jest drugi przejaw lenistwa pasażera w naszym mieście

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 maja 2012, 21:49

Ludzie, zróbcie cytowanie selektywne, bo się męczę... A więc:
Janusz Karlikowski pisze:A ja bym wprowadził zasadę jak w innych miastach: chcesz jechać kup sobie bilet wcześniej.

To mi najpierw załatw, żeby w każdym sklepie prowadzono sprzedaż biletów. Z tym, że do tego nikogo nie zmusisz. W wieśniackim sklepie u mnie przy pętli od kilku lat już baba nie sprzedaje biletów, mimo, że zawsze z nich jest kilka groszy zysku, ale jednak "się nie opłaca", bo dla niej najlepiej jest, jak zysk ma 50gr., albo więcej na jednej rzeczy. Ogólnie drożyzna, więc 20gr. na bilecie wrażenia na niej nie robi. Poza tym dla niej, to wielki problem, gazet też już nie ma. Dlatego jak gdzieś jadę, albo mój brat, to nie ma innej rady, jak kupno biletu u kierowcy. Papierówek raczej w domu nie trzymamy, bo ja mam miesięczny, a reszta pojedzie od czasu do czasu. Chyba, że mama kupi kilka na zapas.
To w punktach MPK są takie bilety, jak czasowe? To dla mnie trochę ciekawostka...
Janusz Karlikowski pisze:Kupuj, tylko naszykuj sobie 1,70

Cena średnio udana, ale lepsza, niż gdyby miało być drożej. Jak ostatnim razem kupowałem bilet, to nie mogłem z portfela wygrzebać, zaś kierowcy mają problem z wydawaniem reszty.
Janusz Karlikowski pisze:Mało kto jest świadom tego, że zgodnie z ważnością biletu nie można na kupionym u kierowcy jechać całego kursu danej linii. Jakby połapano trochę osób, to by się nauczyli

No to by było już chamskie. Nie dość, że płacę więcej, to jeszcze jak by mi za 5 minut wlepili mandat, bo nie zmieściłem się w czasie, to by mogli sobie w dupe wsadzić swoją przyjazną komunikację.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 maja 2012, 22:04

Janusz Karlikowski pisze:Póki co w Częstochowie podstawowym biletem jest: normalny 3zł i ulgowy 1,50zł. I takich nominałów należy wymagać od każdego kioskarza.
Wyjaśnij mi pojęcie biletu podstawowego, bo ja nie rozumiem dlaczego wprowadza się taryfę z biletami widmo? Nikt nie drukuje biletów półgodzinnych, nikt ich nie sprzedaje, nikt nie kupuje. Parodia.

Janusz Karlikowski pisze:zabroniłbym kierowcy każdemu odpowiadania na pytanie "ile kosztuje bilet", bo to jest napisane na naklejce obok niego

Haha, zabawne. Wszyscy niewiedzący będą kląć i dadzą kierowcy od razu 10zł. A jak powie, że nie wydaje reszty, to oleją bilet. Pojadą bez biletu albo osobówką.

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 12 maja 2012, 22:27

Łukasz Szkurłat pisze:No to by było już chamskie. Nie dość, że płacę więcej, to jeszcze jak by mi za 5 minut wlepili mandat, bo nie zmieściłem się w czasie, to by mogli sobie w dupe wsadzić swoją przyjazną komunikację.

5 minut mieści się w "granicach" : mogły być korki albo coś. Za 5 minut nie dostaniesz opłaty dodatkowej (tzw. mandatu), ale za 10 minut przekroczenia już na przykład tak.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 maja 2012, 22:30

Nie, 10 mi nie potrzebne. 17 do Wyczerp jedzie nieco ponad 30 minut, później zaopatrzenie i można kroczyć wzdłuż Warty po świetnym terenie. :) A do Centrum spokojnie się wyrabiam. Kwestia tylko dojechania do końcowego w razie potrzeby. 30 z Batalionów do Dźbowa też w tych granicach się mieści i całe szczęście.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Piotr Radoliński » 13 maja 2012, 11:49

Michał Grzegorczyk pisze:Nikt nie drukuje biletów półgodzinnych, nikt ich nie sprzedaje, nikt nie kupuje.
...nie no są miejsca gdzie drukują i kupują :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 maja 2012, 12:32

Piotrze, wiesz o czym mówię ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 maja 2012, 13:51

Dlatego trzeba wprowadzić bilet półgodzinny do kiosków i niektórych sklepów spożywczych, które bilety MPK sprzedają (w cenie jednorazówek). Problemu do końca nie rozwiąże, ale przynajmniej ułatwi pasażerom podróż. Podtrzymuje nadal opinię, że tylko bardzo nieliczni pasażerowie wiedzą, jakie jest przeznaczenie biletu półgodzinnego i w takim celu go używają.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 14:17

A dziś kierowca #72 odmówił młodemu chłopakowi sprzedaży jak ten podsunął mu 20zł. I bardzo dobrze. Brawo. Chłop musiał wysiąść

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 maja 2012, 14:24

Przy kabinie kierowcy wisi naklejka "Pasażer winien mieć odliczoną gotówkę". Jeśli pasażer nie umie czytać, to niech jedzie na gapę lub wysiądzie, jeśli boi się mandatu. Prawidłowa reakcja kierowcy. Mam nadzieję, że więcej kierowców zacznie tak postępować.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 maja 2012, 14:34

Dlatego jestem za tym, aby w autobusach były BILETOMATY.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Marcin Strzelecki » 13 maja 2012, 17:34

Też jestem za tym. Jednak w najbliższej przyszłości to nie realne aby każdy autobus był wyposażony w biletomat, przecież miały być w każdym nowym tramwaju i to nie wypaliło:(

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 maja 2012, 18:37

Janusz Karlikowski pisze:A dziś kierowca #72 odmówił młodemu chłopakowi sprzedaży jak ten podsunął mu 20zł. I bardzo dobrze. Brawo. Chłop musiał wysiąść

Jestem zdania, że kierowca do 5 zł winien wydać, wyżej, to już tylko jego dobra wola. Tak więc decyzji tego kierowcy się nie czepiam. Jednak chciałbym pochwalić pana ze #118, który wydał chłopakowi z 50zł, gdy ten kupował bilet, bo w sklepie nie było. I poszło mu to sprawnie.

Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Maciej Urbaniak » 13 maja 2012, 18:38

Janusz Karlikowski pisze:A dziś kierowca #72 odmówił młodemu chłopakowi sprzedaży jak ten podsunął mu 20zł. I bardzo dobrze. Brawo. Chłop musiał wysiąść


A ja się będę upierał, że jeśli to nie było w centrum (bo nie oszukujmy się że tylko tam w zasadzie można dzisiaj rozmienić pieniądze w pobliżu przystanku) to jest to świństwo ze strony kierowcy. Nie wiadomo z jakiego powodu ten chłopak musiał jechać dzisiaj tym autobusem - możliwe że wiedział o tym wcześniej i z własnego lenistwa nie rozmienił/kupił biletu wcześniej ale jest mnóstwo sytuacji które mogły go zmusić do nieplanowanej podróży a jak to już ktoś na tym forum pisał - "komunikacja ma być dla pasażerów a nie pasażer dla komunikacji"... Po za tym jest niedziela - wątpię żeby przez wydanie mu z tych 20 zł złapał opóźnienie. Nie bronie chłopaka ani nie oskarżam kierowcy w tej sytuacji ale moim zdaniem na świat trzeba patrzeć elastycznie a nie przez sztywną ramkę :)

Łukasz Szkurłat pisze:Jestem zdania, że kierowca do 5 zł winien wydać, wyżej, to już tylko jego dobra wola. Tak więc decyzji tego kierowcy się nie czepiam. Jednak chciałbym pochwalić pana ze #118, który wydał chłopakowi z 50zł, gdy ten kupował bilet, bo w sklepie nie było. I poszło mu to sprawnie.

I właśnie o to mi chodzi :) kwestia dobrych chęci :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 maja 2012, 18:49

Tak jak piszesz, mój przykład jest podany z Żabińca, to było akurat w sobotę. A nie na każdych peryferiach jest taki luksus, że co kilkaset metrów jest sklep, albo nawet jeden przy drugim, jak na Konwaliowej. Pasażer kierowcy klientem, tym lepszym, gdy kupuje bilet u niego. Zawsze to lepszy taki pasażer, niż gapowicz.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 18:55

Powiem tak: linia 13 i 19 to moje oczko w głowie i autobus akurat już złapał opóźnienie, bo pan kierowca by być planowo na Starym Rynku zwalniał na maxa. Potem czasu brakuje.
Osttanio zganiłem nauczycielkę jak jeden z jej podopiecznych przejechał przystanek 19 bez biletu, po czym poszedł kupować mając 5zł.
Oj sorki, ale ja NIGDY nie dopuściłem sytuacji, że moi uczniowie jadą bez biletu. To ja im kupowałem, a nie liczyłem, że rodzice ich wyposażą. Cóż - moze takie czasy, że rodzic woli dać 20zł i synu/córko kup sobie co tam trzeba.
U mnie w klasie tak nie było. Jest składka przed wycieczką, a jak będzie nadpłata to jest zwrot (bo ja nie wiem co mi wyskoczy: PKS pospieszny, droższy bilet przez dłuższą trasę).
A zresztą jak jeździłem ze studentami, to powiedziałem im wprost: JA tu dowodzę i nikt nie kupuje żadnego biletu sam. Szczególnie na Słowacji.
Widać czasy się bardzo zmieniają. Na gorsze, znacznie

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 13 maja 2012, 19:27

Sebastian Wróbel pisze:Przy kabinie kierowcy wisi naklejka "Pasażer winien mieć odliczoną gotówkę". Jeśli pasażer nie umie czytać,

A przeczytajcie to jeszcze raz !!
Winien-powinien, ale to nie to samo jak musi mieć odliczoną gotówkę.
Czyli kierowca źle się zachował, jeżeli nie ma wydać pisze na odwrocie bilet, że pasażerowi wydał tyle ... a tyle powinni mu zwrócić w biurowcu MPK, po zjeździe na zajezdnie kierowca się rozlicza i przekazuje kase i to że pobrał więcej niż powinien, a pasażer zgłasza się na następny dzień (jeżeli jest to dzień pracujący) z biletem na który jest napisane że kierowca pobrał np. 20zł oddał 5zł, proszę wypłacić resztę, bilet kosztował 3zł. oczywiście wypłata reszty nastąpi po zgłoszeni (rozliczeniu z utargu) się kierowcy.

Andrzej Rybak
Posty: 758
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Andrzej Rybak » 13 maja 2012, 19:39

Kierowca nie rozlicza się codziennie po zjechaniu do zajezdni,a według mnie "winien" to znaczy że powinien mieć zgodne pieniądze na zakup biletu,jeśli jest inaczej to kierowca może lecz nie musi mu wydać reszty.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 13 maja 2012, 19:45

powinien ale nie musi
jak by był napisane, że musi mieć odliczoną gotówkę, to wtedy kierowca nie musi przyjmować 20zł.
albo inaczej:
powinny być bilety w kioskach !! a są ??
muszą być bilety w kioskach !!
jest różnica.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 19:56

Sformułowanie jest takie jakie jest. W wypadku KM jest to jednoznaczne z tym, że MA MIEĆ. Jak nie ma, to jest problem pasażera. A w przypadku opóźnienia kierowca nie powinien pod żadnym pozorem nawet tego okienka otwierać.
PKS to co innego, bo tu nie ma (poza dworcem) innej możliwości kupienia biletu. I TU właśnie problem ma kierowca, a nie pasażer. Bo kierowca pasażera zabrać MUSI, jeśli ten ma kasę na bilet. Nieraz byłem świadkiem tego jak kierowca mówił: "wydam pani/panu w .... jak rozmienię".
W przypadku KM, to pasażer odpowiada w pełni za posiadanie biletu.
Przepisy powinny stanowić jasno, że pasażer MPK Częstochowa na prawo do przejazdu gdy ma:
1. ważny bilet (papierowy, okresowy na karcie, odp. stan portmonetki)
2. odliczoną kwotę na zakup biletu u kierowcy
3. (w przyszłości) odp. ilość bilonu na zakup biletu w automacie. zakładam, że biletomaty w pojazdach nie będą przyjmować zapłaty banknotami ani płatności kartą)
W przeciwnym wypadku kup sobie rower i won z MPK, bo mi przeszkadzasz wydłużając podróż, uniemożliwiając przesiadkę etc.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 maja 2012, 19:58

Ja kiedyś jechałem 25 (jeszcze przed zmianą cennika), kupowałem bilet u kierowcy i za ulgowy półgodzinny zapłaciłem 2 zł, bo nie miał wydać (z 2 złotych!).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 20:00

I słusznie. Na zasadzie talonów w marketach. Jak masz na 100zł, a potrzeba ci 98 to reszta zostaje w sklepie. Ty tracisz jak sobie nie umiesz policzyć !!

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 13 maja 2012, 20:06

Janusz Karlikowski pisze:PKS to co innego, bo tu nie ma (poza dworcem) innej możliwości kupienia biletu. I TU właśnie problem ma kierowca, a nie pasażer. Bo kierowca pasażera zabrać MUSI, jeśli ten ma kasę na bilet. Nieraz byłem świadkiem tego jak kierowca mówił: "wydam pani/panu w .... jak rozmienię".

O przepraszam Ja nie zostawię autobusu z pasażerami !!
Żaden problem tak jak pisałem wyżej, pisze na bilecie że tyle proszę oddać i pasażer przyjdzie w najlepszym wypadku na następny dzień, lub za dwa dni.
W tedy jak słyszy to pasażer to sam szuka drobnych na bilet. Ale wziąść kase muszę, ale nie muszę latać rozmieniać, znajdź na wiosce otwarty sklep po 20godz w Niedziele.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 maja 2012, 20:08

No ok, rozumiem, ale żeby nie miał wydać z 2zł.
A tak poza tym to w Świnoujściu jest jeszcze gorzej. Bo bilety w kiosku są w tej samej cenie co u kierowcy(to po co kupować w kiosku?) i nie w formie wydruku z kasy tylko kierowcy mają normalne bloczki, więc niektórzy wsiadają i mówią np. Poproszę 5 normalnych (a jada sami). Kolejną głupotą K.A. Świnoujście jest to, że od 01.01. można kupować u kierowcy także karnety 12-sto przejazdowe. W sezonie się stoi po 5 min. na przystanku bo wielka kolejka turystów do kierowcy, żeby kupić bilet. I na trasie, którą jedzie się 25min. autobus ma -8. Nawet na przystankach są informacje gdzie jest najbliższy punkt sprzedaży, ale ludzi to nie obchodzi, bo przecież są u kierowcy bilety.

Andrzej Rybak
Posty: 758
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Andrzej Rybak » 13 maja 2012, 20:22

Wydaje mi się Tomku że źle zrozumiałeś to co Janusz napisał.Chodziło mu oto że kierowca wyda reszte jak rozmieni pieniądze (ale nie w sklepie kiosku itp)sprzedając bilety innym pasażerom.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 20:26

Albo tak albo gdzieś, ale miałem tu na myśli takie kursy jak np. do Wrocławia gdzie kierowca i tak wychodzi "na papieroska", więc może do kiosku podejść. A zresztą nie wszyscy tacy święci. Nieraz widziałem jak kierowcy MPK wysiadają po fajki do kiosku. A wracając do rozmieniania przez pasażerów, to normalne, że przystanek dalej może wsiąść 10 osób mające drobne. I tu mowa o kursach lokalnych

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Piotr Jeruszka » 13 maja 2012, 20:34

A to nie jest tak, że obojętnie jaki banknot jest obowiązującą walutą, a kierowca - jako reprezentant usługodawcy - jest zobowiązany ją przyjąć - i stoi to ponad przepisami lokalnymi (w tym przypadku ten napis o odliczonej gotówce)?

Tak się tylko pytam gwoli "prawnej" bo zdanie mam takie: jak jestem na wsi, gdzie nie ma kiosku, albo w niedzielę, to powinienem móc kupić bilet w pojeździe komunikacji miejskiej. Jeżeli dam banknot 20 złotowy, a kierowca nie ma fizycznej możliwości wydania, no to przecież nie urodzi bilonu ani nie napisze karteczki z napisem "17 zł" (jak się kiedyś robiło, grając w Monopola, gdy bank był pusty ;)), to nie widzę innej możliwości jak poproszenie któregoś z pasażerów (przez klienta) o rozmienienie pieniędzy.

Ale jak ktoś chce kupować bilet, mając za sobą otwarty kiosk, to trochę w kulki leci. Co innego komunikacja miejska, gdzie obecnie priorytetem powinna być prędkość dotarcia z punktu A do punktu B, a co innego komunikacja podmiejska czy międzymiastowa, gdzie wg mnie trochę ważniejsze jest to, by pasażer miał gdzie usiąść i w jak najlepszym humorze dojechał do celu podróży. Jak ktoś specjalnie opóźnia - przez kupowanie biletu u kierowcy, wiedząc doskonale, że za sobą ma czynny kiosk z biletami - przejazd, to szczytem hipokryzji jest powiedzenie potem, że "autobusy to jeżdżą wolno, stoją długo na przystankach - dlatego nie lubię MPK" (nie sądzę, by dana osoba była na tyle świadoma, by wiedziała kto organizuje komunikację).

Awatar użytkownika
Adam Młynarczyk
Członek CKMKM
Posty: 316
Rejestracja: 08 lutego 2011, 19:30
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Adam Młynarczyk » 13 maja 2012, 20:40

Tomasz Rorat pisze:Winien-powinien, ale to nie to samo jak musi mieć odliczoną gotówkę.

Podobnie , jak kierowca też nie musi sprzedać biletu!
Podstawowym obowiązkiem kierowcy jest prowadzić pojazd bezpiecznie i trzymać się rozkładu, a nie robić biznes w autobusie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Tomasz Rorat » 13 maja 2012, 20:42

Ale kierowca nie dorabia ma to odgórnie, jako obowiązek w pracy.
Nie rozumie jak to nie musi sprzedawać biletów ??
To w takim wypadku kontroler nie musi wystawiać mandatu !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Nieprawidłowości w obsłudze komunikacji przez MPK -maj 2012

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 maja 2012, 20:56

Adam pisał o kierowcy MPK. On nie ma takiego obowiązku. A że biznes na tym robi to drugie


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości