Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Postautor: Andrzej Sowa » 23 sierpnia 2012, 14:39

Dziś zauważyłem naklejone świeże rozkłady linii 16 wzdłuż Szajnowicza , pewnie niedługo Janusz napisze czy zawierają jakieś większe zmiany. Ja typuję planowe przegubowce , które zaraz będzie można zabrać z linii 10 i może 19.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 15:42

I rzeczywiście miałeś rację. Dojdą co najmniej dwa wysokie przeguby. Nie wiadomo co z niskimi. Nie wiemy też czy przypadkiem na 10 nie wiszą jakieś nowe rozkłady. Ale pewnie nie gdyż zmienia się trasa. Co ciekawe rozkłady wiszą już, więc teoretycznie powinny obowiązywać, a data ważności nie określa września. Jak zauważycie 16 będzie stałą BWL-ką z 15:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 sierpnia 2012, 16:20

Bardzo słusznie, na 16 przeguby się przydadzą, na 15 raczej zbędne... Szkoda tylko, że odjazdy nie uległy zmianie... Dalej nie będę miał czym do szkoły podjechać. Co do BWL-ek, to w wakacyjne zawsze mam problem trafić na 15 w dany autobus.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Patryk Hartman » 23 sierpnia 2012, 16:22

Kto by pomyślał, przeguby na 15 i 16 w niedziele, nono ! :P Będzie co focić :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 16:24

Wcale nie powiedziane, że w soboty czy nie niedziele to będą przeguby. Może gm. Olsztyn dostanie same niskacze, a tu spotkamy Ik415. Wszystko jest realne...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 sierpnia 2012, 16:28

Ja też pomyślałem o jednej wysokiej solówce. Zastanawia mnie, czy nie dokonają zmian na 22, bo wydaje mi się, że jest zbyt pięknie, żeby długo tak było...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 16:38

Na 22 nie będzie zmian. Już została obcięta jedna podwójna brygada, która zapewniała takt 15 minut. Na chwilę obecną kolejnych cięć nie będzie.
Natomiast - tak jak sugerował Andrzej - przeguby mogą zniknąć z 10. Linia na Parkitce nigdy nie była tak obciążona jak na Wrzosowiaku, więc jest to nawet racjonalne. Brygady wysokie są tam 3. Do tego spada dodatek (taki jak był na 22) przez co mamy extra niski przegub. Co do 19, to bym nie szalał, bo jak potrzeba tu przeguba, to go nie ma (np. brygada 02 obecnie). Do tego zauważcie, że 19 zostaje jako jedyny autobus na Orkana.
Co do 15 i 16, to też możemy się rozczarować, bo to mogą być wysokie solówki. Nie widzę aby popołudniami były zmiany, a prawda jest taka, że od pewnej godziny przeguby tu będą zbędne. Ale z drugiej strony na innych liniach jest podobnie i nikt przegubów nie podmienia.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 sierpnia 2012, 16:39

Będą przeguby, czy będą tylko wysokopodłogowe solówki... Okaże się we wrześniu lub w najbliższy weekend. Lecz jeśli będą to przeguby, to nie jest to do końca udany pomysł. Wprawdzie obie linie nie przewożą tylko powietrza, ale też nigdy tłoków ludzi. Są linie, gdzie przeguby bardziej się przydadzą. Chyba każdy się zgodzi, że lepiej wzmocnić przegubem np. 14, 23, 25 czy 26 (choć tu niekoniecznie z racji 15-minutowego taktu w szczycie) które w szczycie przewożą naprawdę sporo ludzi. niż średnio popularne 15/16. Jeśli w Niedziele będą przeguby na 15, będzie to szczyt wszystkiego. Już na 17/20 weekendowe przeguby są zbędne i tym bardziej będą zbędne na 15 (a trzeba pamiętać o tym, że w weekendy BWL-ki nie obowiązują).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 16:44

W dni robocze w krótkich 15 i 16 są tłoki. Tak samo jak w 25. Ale może i tu coś skapnie (ciągle zakładam, że to wozy z likwidowanej powoli 10)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Patryk Hartman » 23 sierpnia 2012, 16:45

Jakichkolwiek na 25 zmian póki co zmian nie ma.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 16:47

Rozkładowych nie ma, ale na jakimś rozkładzie 01-04 zamiast SN może się pojawić PN - wskazane !! Chociaż ja osobiście z obserwacji wykluczam 01, nie potrzeba.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 sierpnia 2012, 16:51

Może jeden PN na 17/20? Ostatnio jeździ takowy codziennie, a dzisiaj nawet dwa. Czy 10 od Parkitki nie miała obłożenia - kłóciłbym się... To wszystko zależy jak się trafi, ale bywa, że jednym kursem odjeżdża spod szpitala koło 20 osób, a jak czasem korzystałem z przesiadek, to pod komendą liczba podróżujących była przyzwoita, co w solówce spowodowałoby tłok, jak to miało miejsce często w porannym 25 w stronę Wyczerp. To zależy, kto co woli... Na tą chwilę mi by to odpowiadało, żeby na tych liniach była wysoka solówka. ;) A na zamiany przegubów raczej bym nie liczył, nie to miasto.
Na 23 jest jeden przegub i drugi okazjonalnie, tutaj zmian raczej nie będzie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 16:57

Na 16 przegub się przyda. Nawet patrząc na rozkład niedzielny, to stwierdzam że gdyby był, to nawet całkiem nieźle jest umiejscowiony. Po pierwsze dowozi na niedzielną sumę na JG, a później ok. 15 znów jedzie w stronę parków czyli wiezie ludzi po obiedzie. To byłby dobry pomysł.
Co do dni roboczych, to w okolicach Dekabrystów napełnienie 15/16/25 jest porównywalne. Raz tak, raz inaczej. zależy od pory. Ale skoro w chwili obecnej na 25 jest jeden przegub, to czemu nie 15 i 16. Ale na 25 zdecydowanie powinien być jeszcze chociaż jeden np. na 25-02

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 sierpnia 2012, 17:02

Ja raz zrobiłem sobie wycieczkę 10 w pierwszych dniach września ubiegłego roku. Na pętli pod szpitalem na Parkitce wsiadł dosłownie tabun ludzi (jechałem wtedy lewarkiem #351 ok. 15:00). Autobus w jednej chwili był praktycznie zapełniony po brzegi pasażerami. Na pewno nie był to jednorazowy wybryk, bo później wiele razy wsiadałem w 10 przy OBI i już wtedy autobus był napchany, nie wspominając o alejach. Teraz, jeśli 10 będzie obcięta do taktu 30-minutowego, to ilość pasażerów mimo niewielkiej zmiany trasy na południu i uruchomienia TnB wzrośnie, zwłaszcza na Parkitce.
Na 16 przegub się przyda. Nawet patrząc na rozkład niedzielny, to stwierdzam że gdyby był, to nawet całkiem nieźle jest umiejscowiony. Po pierwsze dowozi na niedzielną sumę na JG, a później ok. 15 znów jedzie w stronę parków czyli wiezie ludzi po obiedzie. To byłby dobry pomysł.

I tutaj się zgadzamy. Zresztą jest nieoficjalny przegub niskopodłogowy w Niedziele na 16.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 sierpnia 2012, 17:17

Przypominam: 10 będzie wygaszana, więc ludzi należy przygotować do tego że nie będą się walały puste przeguby (co obserwuję codziennie) z Parkitki do centrum. To taka sama zasada jak na Wrzosowiaku: wsiadasz w 28 i jedziesz do tramwaju jak nie ma 10. A 28 to ja już dawno pełnego nie widziałem (pomijam kursy z huty po 14ej, 15ej)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Krzysiek Ociepa » 24 sierpnia 2012, 02:19

Podejrzewam, że jak otworzą TnB, to na 16 ujrzymy jednego wysokiego przeguba, jednego niskiego i jedną niską solówkę. Przeguby zdjęte rzecz jasna z 10. Moim zdaniem, takie rozwiązanie będzie dobre, bo na tej linii przeguby się przydadzą, co nie zmienia faktu, że powinni wyciąć 15, a 16 posłać co drugim kursem na BÓR WYPALANKI przy ogólnej częstotliwości w szczycie - 15 minut.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 sierpnia 2012, 10:11

Linia 10 co 15 minut potrzebna jest na Parkitce. Ja bym to widział tak, żeby 10 pojechała na Stary Raków w miejsce 12/32. To dalej ma być silna linia. 12 puściłbym ze Starego Błeszna zaś 32 skrócił do pl. Daszyńskiego jako wspomagającą w relacji centrum - Okulickiego Parkitka wobec 10 (koordynacja) a dalej bez zmian na Wielkoborską.

Na marginesie: rozumiem, że Wrzosowiakowi żal bezpośredniego połączenia z Parkitką ale co mają powiedzieć obecnie Stary Raków, al. WP w rejonie Mireckiego, Stradom, Kawodrza, Zacisze, Wypalanki, Dźbów, Gnaszyn, Lisiniec, Wyczerpy, Kiedrzyn? Szpital obsługują trzy linie objeżdżające część dzielnic ale wszystkich nie mogą. Nie wierzę, że kilkunastotysięczna dzielnica Wrzosowiak nagle cała jeździ do szpitala a wyżej wymienione nie mają takiego interesu. A już kompletnie rozśmieszają mnie zdania, że tramwaj ma jeździć donikąd. Po pierwsze, do estakady (czyli węzła komunikacyjnego) powiela trasę autobusu. A gdy się stanie na przystanku tramwajowym przy estakadzie to zawsze jest tam tłumek. Po co czekają na tramwaj, który jakoby jechał donikąd? Wariaci? Pasjonaci stopiątek?

Ale nasuwa mi się myśl inna: może 19 puścić przez Parkitkę z wjazdem kieszeniowym do szpitala, skracając zarazem 29 do szpitala (już bez Grabówki). Co o tym sądzicie? Żabińcowi wydłuży się jazda do centrum, Wrzosowiak odzyskałby Parkitkę. Kto ważniejszy, na czyją stronę przechyla się szala?

To by było tak: na Rynku Wieluńskim mamy 12 i 26, na Okulickiego 10, 19, 28, 29, 32, w szpitalu 10, 19, 28, 29 na Lisińcu 12 i 32, na Grabówce 19, 26, 31.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 sierpnia 2012, 10:48

Słusznie prawisz

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Tomasz Haladyj » 24 sierpnia 2012, 11:07

Albo jeszcze inaczej; nie grzebać 11 tylko puścić - z taktem 15-minutowym - zamiast 21 i 22 do Gnaszyna i dalej do Dźbowa (część kursów). Natomiast rewidujemy przebieg 15, 16, 22 i 25 na Północy. 16 zostawiamy bez zmian ale dajemy takt 15-minutowy.

Tworzymy nowe linie 15/25 które na wspólnym odcinku dają 15-minutowy takt. To by wyglądało tak:
25 Wyczerpy Osiedle - Makuszyńskiego - św. Brata Alberta...
15 Gombrowicza - al. Wyzwolenia - Sosabowskiego...
i dalej razem ...Michałowskiego - Obr. Westerplatte - Szajnowicza - Dekabrystów - Dąbrowskiego - Nowowiejskiego - Sobieskiego - Pułaskiego - Boh. M.Cassino...
następnie
15 na Bór Wypalanki
25 tak jak dziś na Sabinów

I jeszcze drobna zmiana: 23 przez Korczaka a 13 przez PCK.

W efekcie: na ciągu Fieldorfa - Wały Dwernickiego - Dekabrystów mamy 16 co 15 min
na Dekabrystów przy Kiedrzyńskiej zostawiamy tylko 24 (wzmacniamy w ten sposób tramwaj jadący al. AK)
na Michałowskiego 24 co 15 min i 15/25 co 15 min
na PCK - 13 co 30 min
na Westerplatte - Szajnowicza 15/25 co 15 min

Oczywiście pozostaje 29 w relacji Parkitka - Północ

I na południu śródmieścia:
Sobieskiego: 11 - co 15 min, 15/25 - co 15 min, 16 - co 15 min
Korczaka: 19 -co 30 min, 30 - co 30 min

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Patryk Hartman » 24 sierpnia 2012, 11:17

No dobra, a co proponujesz pasażerom przystanków: Zana i Stradom PKP ?
Nie za dużo linii na Korczaka i po części do wiaduktu nad Pułaskiego ? 15, 19, 23, 25, 30 ? Nie za dużo trochę ? Jak chcesz 23 zmieniać i dać ją na Korczaka to za nią powinna przez Pułaskiego, śmigać 30. ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2012, 11:33

Przeczytaj uważnie Patryk:
Tomasz Haładyj pisze:Tworzymy nowe linie 15/25 które na wspólnym odcinku dają 15-minutowy takt. To by wyglądało tak:
25 Wyczerpy Osiedle - Makuszyńskiego - św. Brata Alberta...
15 Gombrowicza - al. Wyzwolenia - Sosabowskiego...
i dalej razem ...Michałowskiego - Obr. Westerplatte - Szajnowicza - Dekabrystów - Dąbrowskiego - Nowowiejskiego - Sobieskiego - Pułaskiego - Boh. M.Cassino...

Z pomysłu Tomasza wynika, że komunikację na Pułaskiego do boh. Monte Cassino zapewnią te obie linie, zaś na Korczaka pozostaną jedynie dwie zwykłe linie.
Tomasz Haładyj pisze:Korczaka: 19 -co 30 min, 30 - co 30 min

Adam Dąbrowski
Posty: 840
Rejestracja: 29 stycznia 2010, 21:42
Lokalizacja: Śl
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Adam Dąbrowski » 24 sierpnia 2012, 12:20

Tomasz Haładyj pisze:Albo jeszcze inaczej; nie grzebać 11 tylko puścić - z taktem 15-minutowym - zamiast 21 i 22 do Gnaszyna i dalej do Dźbowa (część kursów).


Dobra, a co z 21 i 22?. Są jeszcze Łojki do obsługi.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 sierpnia 2012, 12:33

Mnie bardziej trapiło to, co z obsługą ciągu Augustyna/Kazimierza, oraz Jadwigi. Co prawda jest 31 w dalszej części, ale rzadzizna i przystanek Huculska bez żadnego autobusu. Dostawienie przystanku na Głównej przy skrzyżowaniu i tak niewiele polepsza sytuację, no bo kto by tyle pieszo zapylał. Aha, no i pytanie, dokąd 22 miałoby jeździć? 21 oczywiste, że usunięte.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2012, 13:02

Adam Dąbrowski pisze:Dobra, a co z 21 i 22?. Są jeszcze Łojki do obsługi.

Skoro 11 miałaby takt 15-minutowy, to podobnie jak obecne 22 jeździłaby naprzemiennie do Łojek i do Gnaszyna PKP.
21 poszłoby do likwidacji. W zamian za to można do Dźbowa przez Gnaszyn puścić co drugi kurs 11. Wydaje się to nawet lepszym pomysłem, bo mieszkańcy Gnaszyna Górnego nadal mieliby zapewnione bezpośrednie połączenie do centrum miasta, dodatkowo mieliby autobus z półgodzinnym taktem. Co prawda do Leśnej autobus jedzie dłużej, niż do Łojek, ale przecież bardzo łatwo można zniwelować taki "problem", dzięki kilkominutowym postojom w Dźbowie i kilkunastominutowym w Łojkach.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Patryk Hartman » 24 sierpnia 2012, 13:04

No proszę ! 10 cała niska, 19 - obcięta trochę, 20 - w niedziele co 60 minut.
Na stronie MZDiT są już rozkłady !

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Sebastian Wróbel » 24 sierpnia 2012, 13:17

Są też dobre strony: 10 będzie miała przynajmniej takt 15-minutowy no i wypaliło początkowe założenie 7,5-minutowego taktu dla linii 3. Największą głupotą jak dla mnie to ograniczenie kursów 19, zwłaszcza w Niedziele, ale cóż poradzić. Parafrazując "jaka władza, taka płaca".

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Najman » 24 sierpnia 2012, 13:21

Zauważyłem też, że przy stadionie Rakowa łatwo będzie można się przesiąść w nocy z N0 na N4 i na odwrót. Oczywiście tylko w połowie ze względu na różne takty tych linii.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Patryk Hartman » 24 sierpnia 2012, 13:24

Łał, 20 nawet ma zjazd o 14:42 w wakacyjne...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 sierpnia 2012, 13:31

Ja proponuję nie wprowadzać kolejnej rewolucji w liniach. Wystarczy już jak 10 zastąpi inna linia. Od 2014 i tak będzie inny układ, to po co ludziom mieszać ??

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Bartek Marcinkowski » 24 sierpnia 2012, 13:42

Ciekawe skąd te cięcia na 20... Rozumiem, że teraz będzie omijać Błeszno no ale na starej(nowej) trasie linia też miała pasażerów.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 sierpnia 2012, 14:06

Albo jestem już kompletnie ślepy, albo tych rozkładów nie ma pomijając komunikat jakiś na stronie MZD. Bo na MPK takowy jest.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 sierpnia 2012, 14:12


Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Krystian Kukuła » 24 sierpnia 2012, 14:21

Haha, trójka w wakacje cztery razy na godzinę przez cały dzień, dobre.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 sierpnia 2012, 14:32

Dzięki, ładnie zakamuflowany gdzieś ten rozkład... W takim razie wynika, że w niedziele nie będzie BWL 17/20, a w soboty chyba tylko w pewnych godzinach.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Bartek Marcinkowski » 24 sierpnia 2012, 14:35

Rozkład trójki różni się od tego: http://www.wrzosowiak.info/dok/2012/04/rozklad.jpg
A szkoda...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 24 sierpnia 2012, 15:10

W internecie, na przystanku zapewne zawisną takie, jak pokazujesz.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Krystian Kukuła » 24 sierpnia 2012, 15:23

Łukasz, ale te rozkłady się różnią. Spójrz choćby na rozkład sobotni.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 sierpnia 2012, 17:06

Co prawda dyskusja co do "Trójki" powinna być gdzie indziej (może zostanie to przesunięte), ale prawda jest taka: nie tylko od 3.09 pocięte zostaną autobusy, ale i tramwaje. Co do tych pierwszych, to zupełnie nie rozumiem rozrzedzenia np. 19. Co ta linia ma wspólnego z tramwajem ?? Cóż, czekają nas w niedzielę tłoki takie jak w 25. Ale na 19 to nic nowego, wróciliśmy do częstotliwości sprzed roku/półtora.
A teraz tramwaj. Otóż kilka faktów w stosunku do znanych nam rozkładów już w czerwcu (a może to był nawet maj):
1. 2 kursuje już tylko w dni robocze. Wyleciała z rozkładu sobotniego. W efekcie zyskuje Kucelin, traci Wrzosowiak
2. rozkład 3 zawiera bezsprzeczny błąd - jest w nim 6 liniowych Twistów, a nawet nie dotarł jeszcze piąty !!
3. swoista ciekawostka: odjazd 23:03 z Fieldorfa-Nila. To tramwaj jednowagonowy linii 1, który t przeobraża się w N0. I niby ok, racjonalne wykorzystanie taboru. Ale jak to się ma do taryfy. 23:13 i 23:23 to jeszcze kursy, na których można jechać na bilet dzienny czy chociażby dwutygodniowy, miesięczny. Czy ktoś ośmieli się kontrolować w tym kursie bilety i wymagać opłaty nocnej ?? Raczej nie, a z drugiej strony to skąd ochrona weźmie się na pętli na Północy ?? Uważam, że tego typu kurs powinien być oznaczony następująco:
- kurs do przystanku RÓWNOLEGŁA i dalej jako N0 do pętli STADION RAKÓW. To byłoby fair. Ale czego ja wymagam od naszego MZDiT...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Tomasz Rorat » 24 sierpnia 2012, 20:51

Janusz tak się i teraz odbywa:
jeden zjeżdża a drugi wyjeżdża jako N0, czyli ostatni jest zjazdowy do zajezdni.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 sierpnia 2012, 21:10

Teraz są normalne zjazdy, a to że ten sam co zjedzie wyjedzie potem na nockę, to nie ma znaczenia. W nowym rozkładzie "1" przyjeżdża na Północ i wraca już nie jako zjazd, ale jako pełny kurs "N0". To nowość u nas.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 sierpnia 2012, 13:16

Kurde... 2 znowu jako linia jednokierunkowa... Nie można jak w normalnym kraju zrobić?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 sierpnia 2012, 13:20

A gdzie Ty masz "dwójkę" w stronę Północną ??
Rozkład linii 2

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Bartek Marcinkowski » 25 sierpnia 2012, 13:22

Michałowi raczej chodzi o to żeby "dwójka" też była w stronę Północną. ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 sierpnia 2012, 13:25

No ale to logiczne. Po co ma jechać jako 2 w drugą stronę ?? W ogóle od estakady wszystkie linie powinny mieć jeden rozkład wspólny.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 28 sierpnia 2012, 07:59

Krzaczki zniknęły z rozkładów [&]. Mamy gwiazdki * ! :D

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czy coś nowego na linii 16 ?

Postautor: Szymon Kryczka » 28 sierpnia 2012, 09:02

Tomasz Haładyj pisze:Na marginesie: rozumiem, że Wrzosowiakowi żal bezpośredniego połączenia z Parkitką ale co mają powiedzieć obecnie Stary Raków, al. WP w rejonie Mireckiego, Stradom, Kawodrza, Zacisze, Wypalanki, Dźbów, Gnaszyn, Lisiniec, Wyczerpy, Kiedrzyn? Szpital obsługują trzy linie objeżdżające część dzielnic ale wszystkich nie mogą. Nie wierzę, że kilkunastotysięczna dzielnica Wrzosowiak nagle cała jeździ do szpitala a wyżej wymienione nie mają takiego interesu. A już kompletnie rozśmieszają mnie zdania, że tramwaj ma jeździć donikąd. Po pierwsze, do estakady (czyli węzła komunikacyjnego) powiela trasę autobusu. A gdy się stanie na przystanku tramwajowym przy estakadzie to zawsze jest tam tłumek. Po co czekają na tramwaj, który jakoby jechał donikąd? Wariaci? Pasjonaci stopiątek?

Panowie odpuśćmy już temat. Wiemy jak jest, jednemu pasuje tak, innemu inaczej, ja do pracy pod drzwi ani autobusem ani tramwajem nie dojadę. Były artykuły w gazecie i na innych portalach. Ja nie narzekam - być może widzę co się dzieje w mieście itd., a osoby dla których ważne jest połączenie z Parkitką nie i tylko spojrzenie z tej strony nimi kieruje. Z wyczekiwaniem czekam na uruchomienie nowej komunikacyjnej struktury na Wrzosowiaku.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 28 sierpnia 2012, 09:13

Rafał, ale * w rozkładzie 3 już oznacza, że jedzie Konstal, a nie Twist jak było wcześniej !

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 sierpnia 2012, 09:21

No i teraz wyszło wszystko na jaw. Mamy rzeczywiście tylko 3 Twisty w ruchu liniowym. Oj, podniesie się wrzawa na Wrzosowiaku, że ich oszukano.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2012, 09:25

Gdyby linia 3 ruszyła "zgodnie z planem" (w listopadzie) byłoby 7 TWIST-ów !! Linia rusza przed terminem, więc należy pewne rzeczy zrozumieć !
Chcieli linię "TnB" oddać do użytku wcześniej (aby ludzie mogli korzystać) to trzeba ponieść jakieś koszty !

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Maciej Puszek » 28 sierpnia 2012, 09:51

Ostatni dotarł do naszego miasta 30 lipca , więc skoro pierwszy Twist przyjchał do Częstochowy w kwietniu , a MPK ma 30 dni testowych na każdym egzemplarzu to na chwile obecną 4 Twisty na własność . Więc wydaje się logoczne że na linii 3 powinny kursować 4 nowe tramwaje , a jazdy próbne i homologacyjne powinny odbywać się kolejnymi egzemplarzami .


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości