Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 22:13

Więcej, pomyliłem się. 6,4 km na każdym kursie, czyli 192 km.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 listopada 2012, 22:32

Michał Grzegorczyk pisze:A czy nie lepiej skierować 15 przez Wypalanki, Poselską, Żyzną, Zdrową, Malowniczą do pętli Malownicza? Mieszkańcy dostaliby komunikację miejską, a nie tylko podmiejskie 69? Wybrane kursy 15 można wtedy skierować do Nierady, a samo 69 zlikwidować.

Może i lepiej. Pomysł niezły, ale pamiętaj, że o trasie 69 nie decyduje MZDiT tylko gmina Poczesna, która tą linie powołała do życia. Więc bez jej wyraźnej zgody nie można z tą linią nic zrobić.
I co wtedy by się stało z 25? do likwidacji, czy skrócona do Brzezin? jeśli to drugie, to będzie gryzła się z 14, wiec najlepiej połączyć te linie w jedną, tylko pytanie jakiej relacji? Korkowa/Brzeziny - Rząsawa przez Północ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 22:51

To jasne, że wymaga to porozumienia z gminą, ale nie wróżę jakiś wielkich problemów, bo dla gminy liczy się ilość kursów i dojazd do centrum miasta (ew. dworca). Obie rzeczy pozostaną bez zmian. Jeśli natomiast chodzi o 25 i 14, to nie widzę powodów do ruszania tych linii. Przyjrzyj się jeszcze raz mapie, bo trasy 15 i 25 nie będą się właściwie pokrywać.

Inną rzeczą jest, że tej dzielnicy nie znam, więc nie wiem, gdzie autobusów jest odpowiednia ilość, a gdzie jest ich za dużo/za mało. Dlatego staram się nie grzebać za bardzo w ogólnej ilości autobusów.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 22:54

Korkowa > Północ to było by lepsze rozwiązanie. Mam mały pomysł ale postaram się go przedstawić jutro.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 23:03

Marcin Strzelecki pisze:Mam mały pomysł ale postaram się go przedstawić jutro.

hmmm też mam trochę swoich pomysłów:
http://s4.ifotos.pl/img/dfghjgfdG_xxqqsha.GIF

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 listopada 2012, 13:14


Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 22 listopada 2012, 16:14

Po Częstochowie wróbelki ćwierkają, że niebawem z Błeszna zniknie "10"! Według mnie to jest jakiś mit bo dziesiątka z Błeszna zniknie, ale pewnie dopiero po budowie "TnP".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 listopada 2012, 16:20

@Marcin: wróbelki dobrze ćwierkają ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 16:34

Pojedzie na dw.Raków przez al.Pokoju

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 listopada 2012, 16:57

Co nie znaczy, że Cm. Raków zostanie z "35", bo to byłby śmiech na sali

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 17:05

Może jutro pójdę do Marcina, to może będę znał więcej szczególów

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 22 listopada 2012, 18:53

W takim razie linia nr 32 do kasacji bo dublowała by strasznie 10. Ciekawe co wymyślą z Cmentarzem na Wrzosowiaku (piszę tak bo według podziału dzielnic jest to Wrzosowiak) może puszczą tam 24 ? Mam nadzieje, że nie pojedzie tam znowu "20" bo wtedy mieszkańcu ulic: Sportowa,Orkana, Lechonia czy 11 Listopada nie będą zadowoleni.
PS. Swoją drogą komunikacja miejska w dzielnicy Raków jest chyba najlepiej rozwinięta w całej Częstochowie

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 listopada 2012, 18:58

To zależy jakie kryteria podziału dzielnic przyjmiesz. Bo tu masz: Błeszno, Raków, Wrzosowiak. A w takim razie najlepiej ma Północ jednak (pomijam Śródmieście). Co do "10" to ona jest do piachu, więc nawet gdyby pojechała na Rejtana czy na Kucelin al. Pokoju (to nie znowuż takie głupie, bo ludzie strasznie złorzeczą na takt 20 minut), to zniknie. Na Parkitce musi znaleźć się coś nowego. Może "27" ;)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 19:15

Chyba o 24 coś mi mówił nawet. Wiem, że 24 będzie połączony z 16, co wyeliminuje jedną brygadę bez cięcia rozkładów.
Jutro może będę w WPR to zapytam

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 22 listopada 2012, 19:27

Marcin Biś pisze:(...)PS. Swoją drogą komunikacja miejska w dzielnicy Raków jest chyba najlepiej rozwinięta w całej Częstochowie
Czy ja wiem - jak sobie zdałem sprawę we wtorek (ta, żebym tylko ja sam na to wpadł ;) ), to tylko 31 i 35 są atrakcyjne, bo jadą przez al. Pokoju "do miasta", a reszta - żeby pojechać w północne dzielnice, to autobus najpierw jedzie na południe (12 i 32 w kierunku centrum, o 19 nie wspomnę), a dopiero potem na północ.

Ale Panowie, jak mi wytniecie 10, to rozstawię namiot na torach tramwajowych w pobliżu szkoły na Orkana ;).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 listopada 2012, 19:38

Dominik Wójcik pisze:Pojedzie na dw.Raków przez al.Pokoju

To co w takim razie pojedzie przez Bohaterów Katynia?
Coś pojechać musi, tym bardziej, że to nie przedmieścia, tylko gęsto zamieszkane osiedle.
A tak poza tym, co jest powodem tych nagłych zmian? kolejne cięcia?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 19:46

Dominik Wójcik pisze:Chyba o 24 coś mi mówił nawet. (...) Jutro może będę w WPR to zapytam

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krystian Kukuła » 22 listopada 2012, 19:53

24 przez Boh. Katynia? Toż to pasażerowie z okolic Mireckiego rozbiją wzdłuż ekranów akustycznych pole namiotowe ;)
Ja bym bardziej strzelał w jakieś 32? Nie wiem czy przy cmentarzu jest potrzebna taka silna linia.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 listopada 2012, 20:11

Krystian Kukuła pisze:Nie wiem czy przy cmentarzu jest potrzebna taka silna linia.

Przy cmentarzu niekoniecznie. Czasem na Palmową dojeżdżają specjalne autokary, a to już jest luksus. :P
A tak na poważnie, zapytam retorycznie: czy był ktoś kiedyś na Bohaterów Katynia, że komunikacyjnie postrzega tę ulicę tylko w kontekście cmentarza?

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krystian Kukuła » 22 listopada 2012, 20:19

Ja byłem bo mieszkam niedaleko. Myślę że powinna tam jeździć linia o częstotliwości dwudziestki, czyli co 30 minut. Trochę komiczne mi się wydaje aby na przystanku Cmentarz Raków była taka sama częstotliwość jak na Mireckiego.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 20:30

Zapytam jutro

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 listopada 2012, 20:56

Ja mieszkam na tej ulicy od urodzenia więc chyba wiem najlepiej, jaka komunikacja byłaby tu najlepsza i bez wątpienia powinna być to jedna mocna linia, z taktem 15-minutowym przynajmniej w dni robocze. W soboty, czy wakacyjne takt zwykły wystarczy. To jest moja obiektywna, bez egoistycznych pobudek opinia.
Info dla nieznających terenu: ulica Bohaterów Katynia praktycznie od samego początku (od skrzyżowania z DK1) do końca (do skrzyżowania z DK1 na starym Błesznie) jest dobrze zamieszkana. Na odcinku o którym mowa powyżej (Odcinek od bocznej ulicy Limbowej do skrzyżowania z Jesienną i Rakowską ludzie mieszkają w 11-piętrowych wieżowcach, których na tej ulicy jest dokładnie 10. Trzeba do tego doliczyć 6 bloki kilkupiętrowe, w tym jeden labiryntowy na Palmowej (jakby go tak "rozplątać", to byłby dłuższy niż ten żółto-zielony mini mrówkowiec na Armii Krajowej), poza tym trzeba wziąć pod uwagę przyboczne uliczki np. Limbowa, Cedrowa, Osikowa, Długa, które są lepiej zamieszkane niż np. Busolowa oraz najbliższe ulicy Bohaterów Katynia wieżowce na ulicy Bienia. Nie licząc wieżowców mamy tu "Biedronkę", dogodną przesiadkę na tramwaj oraz studium Medyczne na ulicy Brzezińskiej (obok pętli Błeszno).
A co do przystanka Mireckiego masz oczywiście rację. Tylko, że tam przystaje o wiele więcej linii niż jedna na Bohaterów Katynia.
Czy to wystarczające argumenty by ulica bohaterów Katynia zyskała silną komunikację miejską?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 21:04

Jak dla mnie - wystarczy :)

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krystian Kukuła » 22 listopada 2012, 23:15

Dla mnie jak najbardziej też, nie mniej uważam że zabieranie linii 24 z Al. Wojska Polskiego i kierowanie go Boh. Katynia nie jest najlepszym wyjściem, bo wtenczas na WP zostaje 12 i 32, które nie licząc szczytów kursują we dwie z taką samą częstotliwością jak jedna 24.
A wbrew temu co mówiła pewna osoba na ostatnim zebraniu - na Rakowie jest więcej niż "kilka bloków", i ludzie tam z komunikacji miejskiej jednak korzystają, bo poza wieczorami nie zdarzyło mi się jeszcze żebym w 32 na Mireckiego w stronę centrum znalazł wolne miejsce siedzące. Pamiętajmy również że część mieszkańców wieżowców na Boh. Katynia ma bliżej do Mireckiego niż do Cmentarz Raków. I moim zdaniem najważniejsza rzecz - jeśli rozdzieli się trasy 12/32 i 24 na tym odcinku, ten ciąg AL. WP straci status takiego, że wychodzi się i wiadomo że zawsze coś podjedzie. Ja mam blisko do dwóch różnych przystanków, częściej korzystam z tego, na którym częściej pojawia się autobus.

Ale poczekajmy na głos z MZDiT, oni już pewnie postanowili jak będzie ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 listopada 2012, 23:40

Każdy ma jakieś pomysły, choćby ja ;) Ale nie chce mi się, poczekajmy na oficjalne propozycje, tak jak mówi Krystian.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 22 listopada 2012, 23:54

Gotowca na pewno nie ma.
Jutro dowiem się o ZAMYSŁACH

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 22 listopada 2012, 23:59

A to może jednak powinniśmy coś tu przedyskutować, może coś podłapią :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 23 listopada 2012, 01:07

Podłapią, to po badaniach, na które zapraszam serdecznie.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 25 listopada 2012, 17:56

Jeśli linia 10 ma jechać do PKP Raków to przez Limanowskiego i z obecnym taktem. Wtedy 12 przez Boh. Katynia na Błeszno a 32 kasujemy . Mamy więc na al. WP 10 i 24 w sumie co 7,5 minuty. Przez Katynia 12 co 15/30 czyli w sam raz .
Pętle na Wielkoborskiej obsłuży inna linia - 28? czy 19? (w tym wypadku 26 do Żabińca co drugim kursem)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 25 listopada 2012, 18:57

Jutro będę wiedział - w piątek zapomniałem pójść :D

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 25 listopada 2012, 19:05

To powiedz też o tych światłach Okulickiego/Łódzka bo zapomniałem do nich napisać.:)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 26 listopada 2012, 23:50

Pewne informacje zostaną mi podane za tydzień

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Kamil Pleszyniak » 27 listopada 2012, 13:43

Witam, a wiadomo coś czy zostanie puszczony jakiś autobus przez Jesienną ( koło byłej pętli) tak żeby dojeżdżał w okolice ul. Krakowskiej i I Alei? Czy to już są za duże wymagania wobec Mzdit, który tnie połączenia na potęgę. Nie zdziwię się, jakby chcieli w każdej dzielnicy zostawić po 1 autobusie i nie zdziwię się jak tak kiedyś będzie. Porównując choćby 2005 rok, a teraz to niestety ale komunikacyjnie ( autobusy usunięte z III, połowy II alei i być może ograniczenie w I alei, likwidacja połączeń, to nawet przy tym ultra nowoczesnym tramwaju na Błeszno, ogranicza nas. Bilety coraz droższe, w nocnym tramwaju podwójna stawka, "swietne" postoje tramwajów na Orkana Szkoła, Estakadzie, przystanki co 50m ( Żarecka, Rakowska; Zarecka, Stadion Raków; Estakada, Powstańców Śląskich) znakomita prędkość nowoczesnych twistów ( 30-40km/h), "znakomity" takt - 10m ( tyle co miało 24 w godzinach szczytu, infantylny sposób artykulacji przez lektora w Twistach powoduje, że aż się chce jeździć MPK. Niestety jak się nie ma wyboru to się bierze co dają, więc jest się uziemionym. Szkoda, bo nie na tym to powinno polegać, ale silniejszy może robić co chce, nie licząc się z innymi.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2012, 14:20

Hmm... może:
* 19: Żabiniec-Jagiellońska-Bór-pętla Korkowa (2*34*15,1 km=1026,8 km zamiast 2*24*20,0 km+2*10*22,4 km=1408 km)
* 20: Wyczerpy osiedle-estakada-Jagiellońska-Orkana-Jesienna-pętla Błeszno (2*33*12,2 km=402,6 km zamiast 2*33*15,9 km=1049,4 km)
* 37: pętla Błeszno-Limanowskiego-Łukasińskiego-Pokoju-Walcownia (w godzinach dotychczasowych kursów 19 do walcowni 2*10*7,5 km=150 km)

W sumie 1982 km dziennie zamiast 2457,4 km.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2012, 14:31

EDIT: Aha, i 15 przez Rydza-Śmiegłego-11 Listopada do pętli Raków dworzec. 2*31*6,1 km=378,2 km zamiast 2*31*2,6 km=161,2 km, czyli 217 km oszczędności.

EDIT: W sumie to chyba da dwie brygady oszczędności na 19 i jedną na 20. Jeśli trzeba więc wysłać jedną brygadę na 37, to mamy dwie brygady i 258,4 km oszczędności.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 listopada 2012, 14:43

Kamil Pleszyniak pisze:Czy to już są za duże wymagania wobec Mzdit, który tnie połączenia na potęgę.

Tnie, bo towarzysze z ratusza skrupulatnie zmniejszają pulę na komunikację miejską.
Kamil Pleszyniak pisze:Bilety coraz droższe, w nocnym tramwaju podwójna stawka, "swietne" postoje tramwajów na Orkana Szkoła, Estakadzie, przystanki co 50m ( Żarecka, Rakowska; Zarecka, Stadion Raków; Estakada, Powstańców Śląskich) znakomita prędkość nowoczesnych twistów ( 30-40km/h), "znakomity" takt - 10m

W sprawie chorej taryfy trzeba uderzać do radnych, mnie też podwójna stawka się nie podoba. Co do nowoczesnego i "szybkiego" tramwaju mam podobne zdanie. Częstochowski tramwaj, to jest kolejka turystyczna, a nie szybki transport. Staje na każdych światłach, na głupkowatych przejściach zwalnia, uważa na zawalidrogi wyjeżdżające z bram, przystanki jak piszesz co kilkadziesiąt metrów. Dlatego dla mnie to jest parodia. Takt jak wiesz był większy, ale ktoś zaniedbał podstację i doszło do obniżenia częstotliwości, bo nie wytrzymywała obciążenia większej ilości tramwajów.


Ale Michał, na co tworzyć tyle linii kursujących sobie co godzinkę?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2012, 14:44

MPK obiecywało czasowe w kioskach kilkanaście tygodni temu. Są? Że tak żartem zapytam.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 27 listopada 2012, 16:04

Kamil Pleszyniak pisze:? Czy to już są za duże wymagania wobec Mzdit, który tnie połączenia na potęgę.
Zanim zaczniesz dalej siać kłamliwą propagandę, to bądź łaskaw pogłębić zasób swoich informacji na dany temat. Cięcia wynikają z cięcia budżetu przze miłościwie panujących panów prezydentów (a każde 7zł to jeden wozokilometr) oraz efekt politycznego układu między MPK, a Prezydentem, w ramach którego tnie się rozkład, bo jedynemu słusznemu operatorowi brakuje taboru.
Kamil Pleszyniak pisze:czy zostanie puszczony jakiś autobus przez Jesienną ( koło byłej pętli) tak żeby dojeżdżał w okolice ul. Krakowskiej i I Alei?
Było już omawiane, że nie, bo to by dublowało tramwaj i tego trzeba się trzymać. Pod Estakadą można się przesiąść
Kamil Pleszyniak pisze:Porównując choćby 2005 rok, a teraz to niestety ale komunikacyjnie ( autobusy usunięte z III, połowy II alei i być może ograniczenie w I alei,
Winnego szukaj w Urzędzie Miasta
Kamil Pleszyniak pisze:Bilety coraz droższe, w nocnym tramwaju podwójna stawka,
Rada Miasta
Kamil Pleszyniak pisze:"swietne" postoje tramwajów na Orkana Szkoła, Estakadzie,
Z tym walczymy, ale inżynierya się boi.
Kamil Pleszyniak pisze:znakomita prędkość nowoczesnych twistów ( 30-40km/h)
Mnie też się to nie podoba. Ale zaraz znajdzie się tu grono obrońców motorniczych dla odmiany...
Kamil Pleszyniak pisze:"znakomity" takt - 10m
Niedobór jaj u inżynierów
Kamil Pleszyniak pisze:infantylny sposób artykulacji przez lektora w Twistach powoduje
Ale Muńka prawie nie słychać

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5399
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 27 listopada 2012, 16:08

Świetny pomysł z 20-stką Michał :) Podoba się :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2012, 16:25

...tak przy okazji - czy linia nr 15 została oficjalnie wydłużona do pętli Korkowa ? Ostatnio często widzę autobusy z tym numerem oczekujący na pętli w towarzystwie nr 14 lub 20. Od czasu przebudowy skrzyżowania.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5399
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 27 listopada 2012, 16:27

Nie, ale obawiam, się, że kierowcy nie ryzykują z nawrotką i jadą do Korkowej.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 27 listopada 2012, 16:32

Komunikatów nie ma, więc chyba nie. Zresztą to mi się wydaje, że jakby miała być wydłużona, to trzeba byłoby oficjalnie dodać nowe przystanki, wyznaczyć nowe czasy przejazdów (i przerwy), dopłacić za dodatkowe kilometry itd.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 listopada 2012, 16:33

Dominik Wójcik pisze:Mnie też się to nie podoba. Ale zaraz znajdzie się tu grono obrońców motorniczych dla odmiany...

O nie nie, jeśli chodzi o rozkłady, to zawsze byłem zdania, że lepiej jak jest napięty, jak baranie jaja, a zwiększony bufor na pętlach. Bo tak wleczemy się tramwajem turystycznym, który nie wygląda na szybki i konkurencyjny wobec samochodu. To samo tyczy się autobusów, a zwłaszcza linii 22, gdzie są przesadzone czasy między przystankami, efektem czego wlecze się taka zawalidroga 30km/h po drodze krajowej!

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 27 listopada 2012, 16:36

Skoro pętla : "Bór wypalanki" fizycznie nie istnieje należy uprawomocnić ten fakt w rozkładzie jazdy - logiczne ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 listopada 2012, 16:44

Ale to, że autobusy tam dojeżdżają nie oznacza, że od Bór wiozą dalej pasażerów, a z Korkowej zabierają. To samo było z nawrotką 30 w Rększowicach, wykonywała nawrotkę na pusto. Nie wiem, kto płaci za te puste kilometry.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 27 listopada 2012, 17:01

Dzięki za przypomnienie - problem krańcówki zgłoszony

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2012, 23:20

Patryk Hartman pisze:Świetny pomysł z 20-stką Michał :) Podoba się :P

Dzięki :D choć widzę, że nie było wielkiego odzewu, może to przez brak obrazka :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2012, 00:22

Michał Grzegorczyk pisze:20: Wyczerpy osiedle-estakada-Jagiellońska-Orkana-Jesienna-pętla Błeszno (2*33*12,2 km=402,6 km zamiast 2*33*15,9 km=1049,4 km)
Michał Grzegorczyk pisze:nie było wielkiego odzewu, może to przez brak obrazka :P
Albo przez jazdę po inii tramwajowej. Fakt, że powiedzie gdzie indziej, ale teoretycznie zabierze tramwajowi pasażerów.
Po za tym, to takie gdybanie w powietrzu, w dodatku na starym układzie komunikacyjnym.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2012, 08:36

Na starym układzie, bo to miałaby być zmiana na szybko, obowiązująca do reformy z 2014 roku. To prawie dwa lata! Po drugie już dzisiaj wzdłuż linii 3 jedzie przecież na znacznym odcinku 19, która też wiezie w zupełnie inne miejsce niż tramwaj. Na pewno nie proponowałbym dołożenia dodatkowej linii autobusowej bez ruszania 19, to byłoby nierozsądne, ale teraz to po prostu zamiana jeden do jeden. Przy okazji rozwiązuje się problem 15 i pętli Bór Wypalanki. Niektórzy wspominali tu, że dwie linie na ul. Bór to za dużo. Nie znam ulicy, zaufałem im.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Kamil Pleszyniak » 28 listopada 2012, 10:29

Jak wprowadzą częstotliwość co 7.5 minuty to można rozmawiać o nie dublowaniu autobusu przez tramwaj za to teraz jest jak jest, czyli tak sobie


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości