Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2012, 20:52

No tak, 31 z taktem półgodzinnym, ale skrócona. Do Rakowa albo stadionu Włókniarza. A 21 też nikt nie mówi, że ma jeździć po całej trasie. Dajmy co takt półgodzinny i co drugi kurs skrócony do dworca na Gnaszynie.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Najman » 29 sierpnia 2012, 23:34

Co drugi kurs 31 mógłby być skrócony do Stadionu Rakowa, a nie do dworca kolejowego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2012, 12:32

Mam jeszcze jeden pomysł, chyba nikt go wcześniej nie rzucał. Skoro rozwiązaliśmy problem dublowania tramwaju na Błesznie, a mamy ten sam problem na Północy, to może zrobić taki układ z 22 i 24:

* linia magistralna A w relacji Łojki/Dw. Gnaszyn - Główna - Sobieskiego - Śląska - Aleje - Krakowska - WP - Rakowska - Błeszno
* linia magistralna B w relacji Gombrowicza - Fieldorfa - Wyzwolenia - Sosabowskiego - Michałowskiego - Kiedrzyńska - Dekabrystów - Dąbrowskiego - Aleje - Warszawska do pętli w okolicy Castoramy lub Tesco

Wiadomo tylko, że na razie musiałyby funkcjonować objazdy A przez JP2, a B przez Kościuszki.

W efekcie na WP i na Gnaszynie pozostaje komunikacja z obecną częstotliwością, a na Północy odejmujemy w sumie jedną linię magistralną. A jeśli puścimy co drugi kurs A do pętli Liszka Dolna zamiast tylko do stacji, to będzie można skrócić 21 do relacji Leśna - Kawodrza Górna.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 sierpnia 2012, 13:37

Na dziecięce wizję nic nie poradzisz. ;) Pomysły same się pchają i aż chce się je opisać innym. Przy czym jest fajna zabawa w zarządce transportu, niczym Traffic Giant (taka gra).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 sierpnia 2012, 14:40

Rafał Lamch pisze:No i znów narozrabialiśmy. Za każdym razem, gdy są zmiany, zaśmiecamy wątek o zmianach naszymi świetlanymi wizjami.

I czy to takie złe? ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 sierpnia 2012, 15:56

Autobusów na Księżyc nikt nie proponuje. Większość wylewa swoją frustrację, że system jest zły i pokazuje, że wymyślenie czegoś dobrego nie jest niemożliwe.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 sierpnia 2012, 16:14

Rafał Lamch pisze:Chyba tak, bo z poważnego wątku robi się dziecinada i bujanie w obłokach.

Ale przecież sam rzucałeś tutaj własnymi propozycjami na lepszą komunikację. Zresztą od tego m.in. jest forum komunikacyjne.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 30 sierpnia 2012, 18:21

Niestety - chyba przeniesiemy do działu Hyde Park i przedszkole.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 30 sierpnia 2012, 23:23

Michał Grzegorczyk pisze:Czyli w sumie wychodzi nam:
* 10 zlikwidować
* 11 usunąć
* 12 jako magistralna
* 19 z Rakowskiej, Boh. Katynia, 11 listopada do Jagiellońskiej, a od KMP do szpitala na Parkitce
* 21 wzmocnić (autobusy z 11) - może wzmocnienie na odcinku Dworzec Gnaszyn - Piłsudskiego?
* 26 wzmocnić i dać warianty do Żabińca
* 31 co pół godziny (autobusy z 11) - może wzmocnienie na odcinku Cm. Komunalny - Stadion Włókniarz?
* 32 dodać przeguba z 10 i z Krakowskiej skierować na Legionów

Kiepski żart :-x
Janusz Karlikowski pisze:Mniej więcej tak, ale na 32 przeguba z 11, bo z 10 idą na 12 i 30 oraz BWL 15/16. A dwa przeguby z 11 to już kwestia pomiarów, albo na 21 albo na 31

Pomarzyć dobra rzecz.
Michał Grzegorczyk pisze:Tak, tak, na 32 przeguby z 11.

:lol: :lol:
Patryk Hartman pisze:A pomyślał ktoś o Jesiennej ? Było tam 6 linii autobusowych, a teraz planuje by tam był sam tramwaj ? Śmiech na sali, w takim bądź razie 20 przez Jesienną, Bohaterów Katynia, Zesłańców Sybiru

Powinny być przynajmniej dwie linie. To nie al. Niepodległości że nie ma miejsca na zatokę przystankową.
Janusz Karlikowski pisze:I o to chodzi by był sam tramwaj. Jak nie to od stycznia czeka nas na 3 częstotliwość 15 minut. W sumie to będzie ok, bo same Twisty obsłużą linię..

Od razu by tak można po co czekać do stycznia ?? :evil:
Sebastian Wróbel pisze:Jeśli 11 poszłaby do piachu, to 31 z taktem godzinnym tylko pogorszy sprawę. W tej sytuacji trzeba wzmocnić 31 do taktu 30-minutowego, z tą różnicą, że co drugi kurs byłby skrócony (do Rakowa PKP, ponieważ niepotrzebny jest autobus do Kręciwilka z taką częstotliwością oraz do cmentarza św. Rocha z tego samego powodu). Zgodzę się z tym, że trzeba wtedy wzmocnić 21. Zyskają na tym pasażerowie Gnaszyna Górnego, za s mieszkańcy św. Barbary nie stracą dobrego połączenia z centrum miasta.

Z jakiej racji skrócić ?? Jeżeli Olsztyn od października podziękuje MPK to co?? Niby Ci na Kręciwilku mają zostać z jedną linią autobusową raz na godzinę ?? To brzmi jak: "Po co komu komunikacja miejska !! ?? Zapraszamy do samochodów osobowych, dojedziecie szybciej i kiedy będziecie chcieć" Mogę wyprzedzić czyjeś myśli i napisze odpowiedź do nie zadanego "jeszcze" pytania.
Są w miejsca, w których autobus kursuje raz na godzinę albo i rzadziej ale zazwyczaj w takich miejscach do pracy dojeżdżają samochodami, dodatkowo jak są już autobusy to korzystają z nich dzieciaki dojeżdżające do szkoły, starsi ludzie chcący dostać się do lekarza jak nie mają na kogo liczyć że ich zawiezie.
Łukasz Szkurłat pisze:To by było fajne rozwiązanie, gdyby III Aleją normalnie jeździły autobusy. A tak jest to kolejna linia kołowa pokroju 12. I raczej jest to pogorszenie ze względu na czas przejazdu. Z góry zakładam, że lepszej częstotliwości by nie było, bo kto by z Gnaszyna takim wycieczko-busem jechał...

Każdy zawsze chce dojechać do celu jak najszybciej to możliwe, bez zbędnych przesiadek, krążenia autobusu po osiedlu.
Gdyby III aleja była udostępniona dla autobusów komunikacja miejska w naszym mieście była by dużo bardzie atrakcyjniejsza w tej części miasta i nie tylko.
Michał Grzegorczyk pisze:No tak, 31 z taktem półgodzinnym, ale skrócona. Do Rakowa albo stadionu Włókniarza. A 21 też nikt nie mówi, że ma jeździć po całej trasie. Dajmy co takt półgodzinny i co drugi kurs skrócony do dworca na Gnaszynie.

Łukasz Najman pisze:Co drugi kurs 31 mógłby być skrócony do Stadionu Rakowa, a nie do dworca kolejowego.

Jeszcze raz zadam pytanie czemu 31 miało by być skrócone do Areny Częstochowa czy rakowa ??
Rafał Lamch pisze:A ci ludzie, co na Kręciwilku mieszkają, to co - wyrzutki? Co Wy, za przeproszeniem, p...licie?

Mało powiedziane, za dobrze jeszcze mają.
Michał Grzegorczyk pisze:Mam jeszcze jeden pomysł, chyba nikt go wcześniej nie rzucał. Skoro rozwiązaliśmy problem dublowania tramwaju na Błesznie, a mamy ten sam problem na Północy, to może zrobić taki układ z 22 i 24:

* linia magistralna A w relacji Łojki/Dw. Gnaszyn - Główna - Sobieskiego - Śląska - Aleje - Krakowska - WP - Rakowska - Błeszno
* linia magistralna B w relacji Gombrowicza - Fieldorfa - Wyzwolenia - Sosabowskiego - Michałowskiego - Kiedrzyńska - Dekabrystów - Dąbrowskiego - Aleje - Warszawska do pętli w okolicy Castoramy lub Tesco

Wiadomo tylko, że na razie musiałyby funkcjonować objazdy A przez JP2, a B przez Kościuszki.

W efekcie na WP i na Gnaszynie pozostaje komunikacja z obecną częstotliwością, a na Północy odejmujemy w sumie jedną linię magistralną. A jeśli puścimy co drugi kurs A do pętli Liszka Dolna zamiast tylko do stacji, to będzie można skrócić 21 do relacji Leśna - Kawodrza Górna.

Szczerze nie widział bym Cię nigdy na miejscu osoby, która układa trasy i rozkłady jazdy.
Skutecznie odstraszyłbyś pasażerów.
Łukasz Szkurłat pisze:Na dziecięce wizję nic nie poradzisz. ;) Pomysły same się pchają i aż chce się je opisać innym. Przy czym jest fajna zabawa w zarządce transportu, niczym Traffic Giant (taka gra).

Ja bym nie nazwał tego dziecięcymi wizjami, tylko nie przemyślanymi i nie odpowiedzialnymi pomysłami którymi można rzucać o ścianę jak starym mięsem. Owszem przy układaniu czy to trasy czy rozkładu jazdy może puścić nie kiedy wodza fantazji ale trzeba przy tym zachować przytomny umysł żeby ta fantazja za daleko nas nie poniosła. Komunikacja ma być dla pasażera przyjazna a nie żeby jeszcze dodatkowo odstraszała albo jak napisałem wyżej zachęcała do jeżdżenia własnymi samochodami, korkowania ulic itd.
Andrzej Sowa pisze:Niestety - chyba przeniesiemy do działu Hyde Park i przedszkole.

Tam będzie odpowiednie miejsce dla nie których przechwałek, dodatkowo proponuje utworzenie tematu Abstrakcyjne pomysły wobec Komunikacji Miejskiej w Częstochowie. Nie które pomysły są nie tyle co dobrze nie przemyślane ale i wręcz odstraszające potencjalnego pasażera.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 sierpnia 2012, 23:56

Marcin Strzelecki pisze:Powinny być przynajmniej dwie linie. To nie al. Niepodległości że nie ma miejsca na zatokę przystankową.

Przepraszam, a gdzie można przeczytać prognozę, czy wręcz badania, że tramwaj z 19, o którą i tak już trwała batalia sobie nie poradzą z obsługą pasażerów? Czy to kolejne niczym nie poparte labidzenie, że z sześciu linii zrobiły się dwie? To może dorzućmy z 15 linii tak na wszelki wypadek każda dwa kursy na dzień, a może ktoś pojedzie. Niech ludzie mają poczucie lepszości ile to linii i połączeń bezpośrednich.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 00:04

Najlepiej zlikwidować wszystkie linie autobusowe i zostanie linia tramwajowa. Tramwajem z rakowa przez centrum na północ a z pośrednich punktów niech każdy sobie radzi jak umie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 sierpnia 2012, 11:22

Zmieńmy temat na "propozycje zmian linii autobusowych", żeby nie było wątpliwości o czym jest mowa.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 11:43

Istnieje taki temat.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 sierpnia 2012, 11:47

Marcin Strzelecki pisze:Z jakiej racji skrócić ?? Jeżeli Olsztyn od października podziękuje MPK to co?? Niby Ci na Kręciwilku mają zostać z jedną linią autobusową raz na godzinę ??

Proponując skrócone kursy 31 nie brałem pod uwagę tego, że Olsztyn może zrezygnować z usług MPK. Na razie nikt nie wie, czy faktycznie za miesiąc pojedzie PKS do Biskupic, czy nadal będzie to 67. Wziąłem jednak pod uwagę fakt, że na Kręciwilku wsiada co najwyżej kilkunastu pasażerów w ciągu dnia. Jeśli jednak Olsztyn zrezygnuje z MPK, to oczywiste, że linia na Kręciwilk będzie potrzebować taktu półgodzinnego.
Łukasz Szkurłat pisze:Na dziecięce wizję nic nie poradzisz. ;) Pomysły same się pchają i aż chce się je opisać innym. Przy czym jest fajna zabawa w zarządce transportu, niczym Traffic Giant (taka gra).

Marek Strzelecki pisze:Ja bym nie nazwał tego dziecięcymi wizjami, tylko nie przemyślanymi i nie odpowiedzialnymi pomysłami którymi można rzucać o ścianę jak starym mięsem. Owszem przy układaniu czy to trasy czy rozkładu jazdy może puścić nie kiedy wodza fantazji ale trzeba przy tym zachować przytomny umysł żeby ta fantazja za daleko nas nie poniosła. Komunikacja ma być dla pasażera przyjazna a nie żeby jeszcze dodatkowo odstraszała albo jak napisałem wyżej zachęcała do jeżdżenia własnymi samochodami, korkowania ulic itd.

Ale dlaczego ci to przeszkadza? sam kiedyś proponowałeś swój pomysł na reformę i jeśli dobrze pamiętam, to właśnie twoje pomysły były bardzo nieprzemyślane i zaś niektóre wręcz kosmiczne. Może to zabrzmi infantylnie, ale czy powodem twojego unoszenia się na nasze być może mało realne pomysły jest zazdrość ??
Marek Strzelecki pisze:Tam będzie odpowiednie miejsce dla nie których przechwałek, dodatkowo proponuje utworzenie tematu Abstrakcyjne pomysły wobec Komunikacji Miejskiej w Częstochowie. Nie które pomysły są nie tyle co dobrze nie przemyślane ale i wręcz odstraszające potencjalnego pasażera.

Powyżej jedynie skrytykowałeś nasze pomysły, ale nie uargumentowałeś swojej opinii. Dlaczego? ;)

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 17:06

Sebastian Wróbel pisze: Ale dlaczego ci to przeszkadza? sam kiedyś proponowałeś swój pomysł na reformę i jeśli dobrze pamiętam, to właśnie twoje pomysły były bardzo nieprzemyślane i zaś niektóre wręcz kosmiczne. Może to zabrzmi infantylnie, ale czy powodem twojego unoszenia się na nasze być może mało realne pomysły jest zazdrość ??

Pamiętam, dwie linie były na pewno nie do końca przemyślane (linia która objeżdżała wszystkie szpitale oraz cmentarze).
Jednak pomysły, które podaje Janusz z Michałem przy każdej okazji zmiany trasy wydają się coraz to bardziej lekkomyślne.
Rafał Lamch pisze: No i znów narozrabialiśmy. Za każdym razem, gdy są zmiany, zaśmiecamy wątek o zmianach naszymi świetlanymi wizjami.

Odważył bym się napisać, że prześcigają się w wymyślaniu tras autobusowych a jak im coś razem dobrze zagra to współdziałają.
Ja jestem uczulony na głupotę, której w naszym mieście nie brakuje.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 sierpnia 2012, 17:14

I zaczęło się wytykanie i ocenianie pomysłów. Teraz na ten temat, to tylko narobić i przyklepać.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 17:30

Ja nie wytykam i nie oceniam tylko wydaje swoją opinie. Niech otworzą własne firmy transportowe i zobaczymy
jak długo przetrwają na rynku z takimi pomysłami.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 sierpnia 2012, 17:47

Każdy ma prawo do własnej opinii. Ja tego nie neguję, ale ty (Marcinie) za bardzo się unosisz i próbujesz być złośliwy. Zacząłeś po prostu krytykować nasze propozycje nie podając przy tym żadnych kontrargumentów. Poza tym nikt cię nie zmusza do czytania tych propozycji, których realność (na twoje pocieszenie) i tak jest mało prawdopodobna. Ale chyba nie zabronisz nikomu proponować tych luźnych marzeń zwłaszcza, że od tego jest m.in. to forum. Wiedz, że nie działamy na szkodę komunikacji w naszym mieście, tylko staramy się ja poprawić m.in. takimi oto propozycjami, których większość jest sensowna i możliwa do zrealizowania.
Oczywiście zrobił się OT i dobrze by było, gdyby ta dyskusja o propozycjach trafiła do odpowiedniego tematu:
viewtopic.php?f=9&t=1917

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 31 sierpnia 2012, 17:49

Sebastian - Marcin lub Michał, Marek się żaden tu nie wypowiadał chyba ! ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 sierpnia 2012, 18:22

Marcin, pomysł uruchamiania komercyjnej firmy do obsługi tych kilkunastu tras równolegle z MPK jest tak idiotyczny, że nawet go nie skomentuję. Sebastian ma rację, dorzuć temat do ignorowanych i nie psuj atmosfery w wątku niekonstruktywną krytyką.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 18:33

Owszem każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania. Jako mieszkaniec rakowa mam już dosyć zmian komunikacyjnych.
Żadnej dzielnicy Częstochowy tak nie dotknęły w ostatnim czasie zmiany jak Rakowa i Błeszna.
Nie które propozycje zmian nie brzmią jak propozycje tylko jak rozkazy, że tak ma być i już bo ktoś ma takie widzi mi się.
Nie piszę swoich kontrargumentów bo i tak nie znajdą uznania na forum więc nawet szkoda klawiatury.
W tym temacie wypowiadałem się Patryku.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 sierpnia 2012, 18:40

W końcu to środki publiczne, więc trzeba je rozsądnie wydawać. I jest tak jak mówią niektórzy tutaj. Jeśli nie przerobi się układu autobusowego, to za kilka tygodni zabraknie na tramwaje i spadnie ich częstotliwość i 80 mln wydanych na tory okaże się wywaleniem w błoto.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 31 sierpnia 2012, 18:41

Marcin czytaj uważnie ! :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 31 sierpnia 2012, 18:48

Spokój, ostatnio chodzę nakręcony (mocno podk...ny) i zacznę strzelać banami bez ostrzeżenia !!
:evil:

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 31 sierpnia 2012, 20:09

Michał Grzegorczyk pisze:Marcin, pomysł uruchamiania komercyjnej firmy do obsługi tych kilkunastu tras równolegle z MPK jest tak idiotyczny, że nawet go nie skomentuję. Sebastian ma rację, dorzuć temat do ignorowanych i nie psuj atmosfery w wątku niekonstruktywną krytyką.


Mam prawo krytykować i będę to robić czy komuś się to podoba czy nie. Żadnego tematu nie dodam do ignorowanych.
Dodatkowo pytanie do Ciebie. Dlaczego ze swoimi pomysłami uruchamiasz się dopiero przy okazji zmian w kursowaniu nie których autobusów. Masz konkretny pomysł na komunikacje w Częstochowie to przelej go na papier i zgłoś się z nim do organizatora.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 sierpnia 2012, 20:47

Nie mam konkretnego pomysłu. Kiedyś się w to bawiłem, ale teraz mi się już nie chce. Za to wciąż mam tak, że jak słyszę o zmianach, to wymyślam własne modyfikacje. Zresztą, nic nie stoi na przeszkodzie, że projekt wymyślony wspólnie kilkanaście postów temu wysłać do organizatora. Szansa mniejsza niż wygrana w totolotku zawsze jest.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 sierpnia 2012, 21:47

Marcin Strzelecki pisze: Jako mieszkaniec rakowa mam już dosyć zmian komunikacyjnych.
Żadnej dzielnicy Częstochowy tak nie dotknęły w ostatnim czasie zmiany jak Rakowa i Błeszna.

Ja też mam dosyć niekończących się remontów w naszym mieście, zwłaszcza teraz, kiedy osiągnęły one apogeum (remont wiaduktu na WP i modernizacja II alei NMP). Ale z drugiej strony cieszy mnie to, ponieważ nasze miasto dzięki takim remontom się rozwija (przynajmniej pod względem estetycznym) i lepsze kilka remontów w jednym czasie, niż po jednym remoncie w różnych okresach czasu.
Marcin Strzelecki pisze:Nie które propozycje zmian nie brzmią jak propozycje tylko jak rozkazy, że tak ma być i już bo ktoś ma takie widzi mi się.

Ponieważ jako miłośnicy chcemy normalnej, cywilizowanej komunikacji. Zresztą nasze rozwiązania są kompromisowe (pasażerowie byliby zadowoleni, gdyby istniały linie dobrze ułożone z normalną częstotliwością oraz władze miasta byłyby zadowolone z tego, że wozokilometry byłyby zaoszczędzone).
Marcin Strzelecki pisze:Nie piszę swoich kontrargumentów bo i tak nie znajdą uznania na forum więc nawet szkoda klawiatury.

Lub po prostu ich nie masz.
Mam prawo krytykować i będę to robić czy komuś się to podoba czy nie.

Nikt ci tego nie zabrania, ale krytyka powinna być konstruktywna, dysponująca argumentacją.

Z mojej strony koniec OT i nadal proszę moderatorów o przeniesienie tej dyskusji do odpowiedniego tematu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 września 2012, 18:05

Ulica Załogi idzie do remontu, ma stanowić objazd gierkówki na okoliczność jakiegoś wypadku. Ponieważ w tym roku nie udało się dokończyć dokumentacji, roboty przełożono na przyszły rok. Może przy okazji warto pomyśleć o zatokach autobusowych i wysłaniu tam co pół godziny autobus którejś z linii docierających do pętli Błeszno. Przystanki mogłyby być "Stare Błeszno" w miejscu pętli, "Brzezińska" (róg Brzezińskiej i Załogi), "Załogi" (pętla) 500 metrów dalej.

W tym roku za to dostaniemy remont Boru (Jagielońska-Wypalanki), Sabinowskiej (Bema-Gerwazego), Gierkówki (Bugajska-granica miasta), Równoległej (Gierkówka-Niepodległości), Pułaskiego (Augustyna-Kopernika), PCK (AK-Borelowskiego) ;)

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 września 2012, 18:14

Ah... marzy mi się taki tekst "W tym roku dostaliśmy ostatnią z remontowanych dróg. Aktualny stan dróg jest tak dobry, że przez lata nie będą potrzebne inne remonty."

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 września 2012, 18:17

Taki wałek, to możesz usłyszeć, czy przeczytać w każdej chwili. Pytanie, czy będzie on zgodny z rzeczywistością. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 września 2012, 18:49

Łukasz dobrze kombinuje. W końcu zawsze można na wszystkich wjazdach do miasta ustawić zakaz ruchu i problem z głowy ;)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Wojciech Liberda » 04 września 2012, 19:47

Filip Kłyszejko pisze:Ah... marzy mi się taki tekst "W tym roku dostaliśmy ostatnią z remontowanych dróg. Aktualny stan dróg jest tak dobry, że przez lata nie będą potrzebne inne remonty."


Przykład masz w Warszawie, gdzie zaczęły się nowe remonty, stare nie zakończone, II linia metra się zatopiła... a w Warszawie korki jak cholera... czy tak byś chciał?

Pamiętam dobrze jak w ogóle nie było remontów... i wszyscy pisali, że nic się nie dzieje... teraz się dzieje i też jest źle...
Druga sprawa, czy wyobrażasz sobie taką sytuację, że nagle remontują wszystkie mosty na raz... remontują nawierzchnię itd... dopiero byś narzekał...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 września 2012, 20:02

Wojciech Liberda pisze:a w Warszawie korki jak cholera
Tylko tam jakoś działa komunikacja tramwajowa. Potem są autobusy. A u nas....

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 września 2012, 20:45

Panie Wojciechu !
Nie o to chodzi, mi to nie przeszkadza, że robią i bardzo dobrze, że coś robią i robią to z sensem. Tylko, tak jak każdy w głębi duszy chciałbym, żeby było dobrze już teraz. Ale skoro nie teraz to w przyszłości będzie dobrze. :)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Wojciech Liberda » 04 września 2012, 21:26

Filip Kłyszejko pisze:Panie Wojciechu !
Nie o to chodzi, mi to nie przeszkadza, że robią i bardzo dobrze, że coś robią i robią to z sensem. Tylko, tak jak każdy w głębi duszy chciałbym, żeby było dobrze już teraz. Ale skoro nie teraz to w przyszłości będzie dobrze. :)


Ja wiem... że nie miałeś złych intencji... już myślałem sobie kiedyś jak skończą się remonty będzie dobrze... ale mam złe wieści.. nie będzie... ponieważ do przyszłego roku będą remontować wiadukt na DK1 przy "Cebie" no i na jesień zaczynają budować serpentyny przy Mc Drive... co oznaczać będą kolosalne korki... na DK1 do tego przyjdzie remont I al. i zapewne placu Daszyńskiego... co spowoduje odcięcie tej części miasta od świata.
Dobra wiadomość jest taka, że jak skończą to już nie powinno być korków... czyli za 2 może 3 lata... Ale tak to jest jak się nie ma obwodnicy miasta...

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Skorupa » 04 września 2012, 23:11

Tak naprawdę to wiadukt Sobieskiego - Legionów był kluczową inwestycją zanim zaczął się remont alej należało go wybudować zgodnie z genialnymi projektami wywalonymi do kosza. Ale kto by się tam przejmował.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Wojciech Liberda » 04 września 2012, 23:23

Piotr Skorupa pisze:Tak naprawdę to wiadukt Sobieskiego - Legionów był kluczową inwestycją zanim zaczął się remont alej należało go wybudować zgodnie z genialnymi projektami wywalonymi do kosza. Ale kto by się tam przejmował.


Tak gdyby powstał z 5 lat temu to można by powiedzieć, że coś by tam się poprawiło w komunikacji, ale zapomniałeś o wiadukcie przy "Cebie" i korku który się tam tworzy...

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Skorupa » 04 września 2012, 23:43

Swoją drogą tamte wiadukty również wg mnie powinny być budowane od nowa po takiej eksploatacji ale to szczegół.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 05 września 2012, 07:49

Piotr Skorupa pisze:Swoją drogą tamte wiadukty również wg mnie powinny być budowane od nowa po takiej eksploatacji ale to szczegół.
Piotrze ! Częściowo będzie tak jak piszesz - w wypadku "jedynki" koło POLONTEX-u (d.CEBY) trasa przebiega po dwóch RÓŻNYCH wiaduktach. Ten w kierunku Piotrkowa Tryb. jest znacznie starszy od tego który jest w kier. Katowic. W związku z tym wiadukt (młodszy) - ten od którego rozpoczeto właśnie prace remontowe zostanie wyremontowany szybciej (nie wymaga burzenia całej konstrukcji) i ma byc gotowy w listopadzie. Natomiast wiadukt "w kier. Piotrkowa Tryb.) nie będzie remontowany lecz zostanie całkowicie ZBURZONY i wybudowany od podstaw. I tam prace potrwają od grudnia 2012 r do sierpnia 2013 r. Remont prowadzi firma MOSTY z Chrzanowa - niestety nie znam firmy na tyle by móc coś powiedzieć czy wszystko przebiegnie zgodnie z terminarzem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 września 2012, 10:55

Piotr Skorupa pisze:Tak naprawdę to wiadukt Sobieskiego - Legionów był kluczową inwestycją zanim zaczął się remont alej należało go wybudować zgodnie z genialnymi projektami wywalonymi do kosza. Ale kto by się tam przejmował.

Wiesz, kto zaplanował remont Alej. To było ważniejsze ideowo (ideologicznie).

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 04 listopada 2012, 11:51

Niedawno rozpoczęto długo oczekiwany remont ulicy Bór od niestrzeżonego przejazdu kolejowego do pętli BÓR-WYPALANKI. Pisze o tym ponieważ przebudowie ulega skrzyżowanie ulic Bór, Wypalanki oraz Grzybowskiej na którym znajduje się specyficzna pętla linii nr 15. Specyficzna ponieważ autobusy zawracając korzystają w tym miejscu ze skrzyżowania . Jednak kiedy zostanie ono przebudowane takie manewry będą znacznie utrudnione czy nawet niemożliwe. W tej chwili 15-tki zawracają na kawałku wolnego placu za skrzyżowaniem. Pozostaje pytanie czy MZDiT zbuduje prawdziwą pętle dla tej linii tuż za skrzyżowaniem czy jednak kursy zostaną wydłużone do ulicy Korkowej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 listopada 2012, 19:17

W zasadzie pętlę w Gorzelni Starej też trudno nazwać pętlą. To niewielkie skrzyżowanie uliczek wiejskich, a mimo to autobus krótki zawraca tam bez problemu. Utrudnione zadanie ma autobus przegubowy, który na raz tam nie zakręci ale to inna bajka. Póki co nie znamy żadnych szczegółów (przynajmniej ja nie znam) jak będzie wyglądać pętla przy zbiegu ulic Korkowej, Wypalanki, Grzybowskiej i Bór ale nie spodziewam się, żeby drugą linie wydłużyć do Korkowej ponieważ:
- to dodatkowe wozokilometry za które miasto musi zapłacić,
- niepotrzebna jest druga linia (od strony miasta) na Korkową. Już i tak komunikacja jest tam przedobrzona.
No chyba, że druga linia jechałaby do pętli przy Korkowej inną drogą mianowicie przez ulice Wypalanki i Poselską. Ulice są szerokie i zamieszkane, w dodatku przy Poselskiej jest sporo zakładów pracy. Ale jest jedna przeszkoda: na ostatnim odcinku Poselskiej (tuż przed pętlą) nie ma asfaltu. Odcinek ma jakieś 150-200 metrów. Wówczas autobus musiałby po przejechaniu Wypalanek i fragmentu Poselskiej skręcić w Kusocińskiego (kilkudziesięciometrowy odcinek) i zaraz w prawo w Korkową.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 20:42

A czy nie lepiej skierować 15 przez Wypalanki, Poselską, Żyzną, Zdrową, Malowniczą do pętli Malownicza? Mieszkańcy dostaliby komunikację miejską, a nie tylko podmiejskie 69? Wybrane kursy 15 można wtedy skierować do Nierady, a samo 69 zlikwidować.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 21:04

Możesz Michale coś więcej powiedzieć o swoim powyższym pomyśle??
Nie mogę sobie go jakoś wyobrazić :( a wydaje się ciekawy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 21:26

Proszę Marcinie: link przedstawia trasę od Jagielońskiej do pętli Malownicza. Z pętli do Nierady pojedzie co drugi kurs, czyli co godzinę. Tak co godzinę teraz kursuje linia 69.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 21:46

Dobry pomysł, wkm które zostały by po 69 można by wykorzystać w inny sposób.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 21:55

Konkretnie 4,7 km na każdym kursie, a jest ich 15 dziennie, czyli 141 km na dobę.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 22:02

Na pewno dało by się je lepiej wykorzystać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 22:05

Choćby na brakujące kursy 10 w szczycie.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 22:10

Możliwości do wykorzystania multum.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości