Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Strzelecki » 17 grudnia 2012, 14:53

To mogliby jeszcze odrobinkę pod linię 11 dopasować i przesiadka pierwsza klasa ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Tomasz Sałata » 18 grudnia 2012, 14:20

Czestochowianin pisze:od 1 stycznia zajdą zmiany na następujących liniach 14, 22, 29,32 i 38

Mamy już rozkłady:
http://www.mzd.czest.pl/rozklady/zmiana ... miana.html

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 18 grudnia 2012, 14:26

Z tym 38 to dowalili konkretnie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 grudnia 2012, 16:58

Te "więcej kursów" na 29 polega jedynie na tym, że od Stycznia będzie o jeden kurs więcej w każdy dzień tygodnia. Teraz z Gombrowicza w kierunku Parkitki/Grabówki w niedziele 29 wyjeżdża 11 razy. Od stycznia wyjedzie 12 razy. W pozostałe dni linia ta wyjeżdża z Gombrowicza 22 razy. Od stycznia wyjedzie 23 razy. Spowoduje to zmiana taktu z 50-minutowego na 45-minutowy. Powiedzenie, że od stycznia będzie więcej kursów na 29 to zwykłe przejęzyczenie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2012, 17:05

Ale jednak jest poprawa. Znikają kursy połówkowe "tylko do szpitala" oraz znacznej poprawie ulega rozkład w dni wolne od pracy.
Ja osobiście uważam, że tak 45-minutowy jest dla tej linii w sam raz. Tylko czy bez kursów skróconych wyrobią dwa autobusy przy zmniejszonym czasie pełnego obrotu ?? Czy też zobaczymy jakieś 29-03 ?? Oto jest pytanie

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 grudnia 2012, 17:18

Całkiem możliwe jest to, że trzecia brygada się pojawi i będzie tak jak na 25 w Niedziele stać na pętli godzinkę...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2012, 17:21

Ale 25-31 zjeżdża ok. 12 i potem wjeżdża dopiero o 15. Godzinkę to stoi jak przechodzi na wieczorną 17

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 19 grudnia 2012, 17:30

Zadanie 25/32+17/51
25-32
Odjazdy z Wyczerp:
15:01, 18:01 (przerwa godzinna)
Przyjazdy na Wyczerpy:
16:58, 19:58
Zjazd na kwadrans (około) do zajezdni.
17/51
potem jako 17/51 (S) udaje się na Monte Cassino (20:39) w kier. Liszki, dojeżdża ma 9 minut przerwy, na Wyczerpy przyjeżdża 21:38 i ma 32 minuty przerwy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2012, 17:36

A nie było tak, że on z Wyczerpów od razu jechał jako 17. Sorki, ale tą linią prawie wcale nie podróżuję i pytam :)
Mimo, że jestem rozkładowcem, to wybaczcie ale tego wszystkiego nie da się ogarnąć. W latach 80-ych to było prostsze, bo ewentualnie cos tam dochodziło, coś zabierali. Stąd pozostałości w pamięci. Tu czasem mamy kompletną przebudowę, niestety albo stety - jak kto woli

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 19 grudnia 2012, 17:42

Janusz Karlikowski pisze:A nie było tak, że on z Wyczerpów od razu jechał jako 17. Sorki, ale tą linią prawie wcale nie podróżuję i pytam :)

Janusz: Wyczerp ! :o

Nie, od 1 stycznia (tego roku), nie było takiej sytuacji. A byłoby to bardzo dobre rozwiązanie. I zamiast zjazdu do Zajezdni, np. o 20:06 mógłby ruszać z Wyczerp. Dlaczego o tej, bo zdarza się, że 25-32 przyjeżdża na -4, -6, różnie. Ale za to było wcześniej tak, że w robocze 17/20-02, w wakacyjne/soboty i niedziele 17/51 od 21:38 miały przerwę do 22:20, ale skrócili o 10 minut tą przerwę. ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 grudnia 2012, 17:47

Efektem czego jak zwykle w barbarzyński sposób uszkodzono taktowany rozkład.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 19 grudnia 2012, 18:23

Łukasz - brawo !! Chociaż jeden rozumie.
Ja się nie wypowiadam w temacie. Poczekam na nową władzę, rozmawiam cichaczem z potencjalnymi następcami o problemie i liczę na konkretne działanie. Sprzyjającą temu uchwałę udało się podjąć

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 grudnia 2012, 19:23

Tylko co nam po tej uchwale, jeśli władza wykonawcza się nią przejmuje tylko średnio :-/

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 grudnia 2012, 21:16

Dominik Wójcik pisze:Łukasz - brawo !! Chociaż jeden rozumie.

No tak, tylko nie jestem w stanie zrozumieć, co to przesunięcie ma na celu. Bo według mnie nie ma to znaczenia, czy kierowca postoi na Wyczerpach 43 minuty, a na Liszce 10, czy odpowiednio 33 i 20 minut. Może ktoś mnie oświeci, w czym rzecz? Co najlepsze, przez ten manewr na Wyczerpach 14, 17 i 20 jadą niemalże sznurkiem.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 19 grudnia 2012, 21:50

Z Korkowej 15 i 20 jadą gęsiego !! :shock:
Komentarz zbędny.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2012, 22:02

A jakie to ma znaczenie. Obie linie nie mają ze sobą nic wspólnego. Nocne też wyruszają np. 00:10 wszystkie i co z tego. W przypadku 15 i 20 jakakolwiek synchronizacja nie ma sensu. To tak jakbyś napisał, że z Jeleniej Góry o tej samej porze jedzie PKS do Karpacza i Szklarskiej Poręby... Tyle mojego komentarza

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 grudnia 2012, 22:48

Dokładnie, pół kilometra wspólnej trasy przy 12 czy 13 km całkowitej trasy to nic.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 23 grudnia 2012, 23:43

Sebastian Wróbel pisze:Z Korkowej 15 i 20 jadą gęsiego !! :shock:
Komentarz zbędny.

Nie do końca komentarz jest zbędny. Sprawa nie jest tak prosta jak może się wydawać. Faktem jest iż dwie linie od pętli korkowa do wjazdu w ul Jagielońską jadą tą samą trasą minute po sobie. Jednak obie linie mają swoich pasażerów zwłaszcza w godzinach końca pracy w okolicznych zakładach ( od 14 do 16 ). Oblegane przystanki w ciągu ul Bór to "Wczasowa" oraz "Montex".
Taki rozkład tych linii ma jednak pewną wadę. Mianowicie jeśli spóźnimy się na autobus(y) nie ma możliwości się stamtąd wydostać wciągu 30 najbliższych minut. Z drugiej strony przesuniecie odjazdu jednej z linii o np 10 min, nie ucieszy pasażerów którzy po pracy chcą jechać do domu. Podsumowując i tak źle i tak niedobrze.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości