Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 sierpnia 2012, 10:47

A wiadomo to. Jeden Twist na szkoleniowo-rezerwowy. A #625 chyba musi te 100km zrobić i na trasę. Albo na trasie będzie robił te 100. Nie wiem jak to zrobią, ale myślę, że 2 Twisty nie będą stać na zajezdni, a 3 w ruchu

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Szymon Kryczka » 28 sierpnia 2012, 10:51

Rafał Lamch pisze:
Patryk Hartman pisze:Rafał, ale * w rozkładzie 3 już oznacza, że jedzie Konstal, a nie Twist jak było wcześniej !

Aha, no to ok.
Janusz Karlikowski pisze:No i teraz wyszło wszystko na jaw. Mamy rzeczywiście tylko 3 Twisty w ruchu liniowym. Oj, podniesie się wrzawa na Wrzosowiaku, że ich oszukano.

O, fajnie! Będzie co focić, jak przyjadę pod koniec września. A do kiedy tak?

Rafał, tak będzie zawsze :) Nawet gdyby 7 Twistów ruszyło na Wrzosowiak to i tak w szczycie mają jeździć 3 stare składy - informacje z MZDiT.

Od początku było wiadomo, że za mało będzie nowoczesnych składów.

Fajnie byłoby gdyby w weekendy (chociaż jeden w miesiącu) od maja do pierwszego tygodnia września kursował skład eNki - może podwójnej. Czasowo np. między 11 a 17 - 3 pętle - Fieldorfa Nila - Stadion Raków. Tak turystycznie :) Ale nie wiem czy nie wybiegam trochę po za temat.

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Maciej Puszek » 28 sierpnia 2012, 10:54

Jest różnica pomiedzy 3 ,a 6 starymi składami .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 12:02

Jeśli komuś niewygodnie się przesiadać z 3 na 10, to niech dojedzie do AK i przesiądzie się na 28. Problem z głowy, choć wygląd węzła przy estakadzie to wciąż wstyd.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 28 sierpnia 2012, 14:43

Maciej Puszek pisze:Ostatni dotarł do naszego miasta 30 lipca , więc skoro pierwszy Twist przyjchał do Częstochowy w kwietniu , a MPK ma 30 dni testowych na każdym egzemplarzu to na chwile obecną 4 Twisty na własność . Więc wydaje się logoczne że na linii 3 powinny kursować 4 nowe tramwaje , a jazdy próbne i homologacyjne powinny odbywać się kolejnymi egzemplarzami .
Nigdzie na świecie nie ekspediuje się 100% taboru danego typu. Jeden musi być w rezerwie. Zostają więc trzy.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Skorupa » 28 sierpnia 2012, 14:58

Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli komuś niewygodnie się przesiadać z 3 na 10, to niech dojedzie do AK i przesiądzie się na 28. Problem z głowy, choć wygląd węzła przy estakadzie to wciąż wstyd.


A co z tym węzłem nie tak i jak powinien wyglądać ? Chodzi o to, że powinien być tam łącznik z Jagiellońskiej w aleję Pokoju ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 16:38

Chodzi Piotrze o to, że jest daleko między peronami przystankowymi i na dodatek trzeba przechodzić przez ruchliwe ulice i stać na światłach. To nie jest Europa.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 sierpnia 2012, 16:47

Pomijając to, że długo czeka się na zielone, to cykle są tak krótkie, że często trzeba przebiegać albo przechodzić na dwa razy przez ulicę. Do tego te chore czerwone na prawoskrętach

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 17:12

I dlatego miałem ten pomysł z Powstańców Śląskich, ale jakoś się nie przyjął. Ktoś tu mówił, żeby z powstańców z nawrotką pod estakdą, wtedy nie będzie hamowania osobówek przy Powstańców na tych ewentualnych światłach. A jak taka ewentualna nawrotka wpłynęła by na częstotliowść - czy nie braknie autobusów do jej utrzymania? Według Google różnica to aż 1200 metrów, a w drugą stronę tylko 400.

Obrazek

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 sierpnia 2012, 17:13

Nie, to jest raczej nierealne

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 17:15

No właśnie też tak myślę. To za daleko, za dużo kręcenia, za duża strata czasu. Nawet jeśli nie zatrzyma się przed nawrotką, a tylko przy Powstańców to i tak jest zły pomysł.... A świateł na Powstańców obecny magistrat raczej nie zrobi...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 sierpnia 2012, 17:19

Minimalnym rozwiązaniem będzie przystanek tramwajowy u wylotu al. Pokoju. Wtedy z autobusów (m.in. podmiejskich) będzie można szybko przejść na tramwaj. Ale niestety poza dniami roboczymi trzeba będzie tu postać w sobotę 15 minut, w niedzielę 20 minut (oczywiście w najgorszej sytuacji jak nam ucieknie "sprzed nosa").

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2012, 17:24

...Panowie - powtórzę się - zrozumcie, że linia "TnB" uruchomiona zostaje PRZED TERMINEM ! Pamiętacie termin normalny ? Koniec października !! Umowa z PESĄ opiewa na 7 szt. TWIST-ów z dostawą do końca października !! Czy naprawdę tak trudno zrozumieć, że "dodatkowe" Twisty nie spadną nam teraz z nieba ? U nas jak zawsze - TAK źle i TAK niedobrze !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 17:29

Tak, ale to wciąż prowizorka. Jeden kierunek będzie mieć lepiej, ale kompleksowe rozwiązanie jest daleeeeko. Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś ktoś w magistracie, pewnie za innej ekipy, zrobi te światła na Powstańców.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 28 sierpnia 2012, 18:15

Piotrze! Coś nie wstrzeliłeś się z wypowiedzią. Chłopaki narzekają na to, co my jako klub już dawno krzyżem przeżegnaliśmy - prowizorka projektowa przy Estakadzie. Brak węzła przesiadkowego z prawdziwego zdarzenia i pasażerowie-sprinterzy. Dobra kadra inżynieryjna nam rośnie!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2012, 18:34

Zerknij na wypowiedź Marcina Puszka !!

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 sierpnia 2012, 19:27

Zgadzam się w pełni z Piotrem, linia miała być oddane w listopadzie, wtedy MPK dysponowało by wszystkimi Twistami. Czekanie z otwarciem linii do listopada było by nieporozumieniem. Należy jedynie uświadomić mieszkańców.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 28 sierpnia 2012, 20:28

Zerkam...
- po zerknięciu -
A łoj tam... :) Kol. Marcin znany jest mi tylko z marudzenia na forum.

Bo tu leży cała propaganda zwana dziś marketingiem. Dziś każdy pamięta, że tramwaje 1959r oddano też przed terminem, mimo, że pierwotny, jak wiemy, zakładał 1954r bodajże. Tutaj należy to sprzedawać, że dla mieszkańców, że dla uczniów, jedzie wcześniej, przed planami, że budowa tak zapierdzielała, że Pesa nie nadąża za budową i tak dalej i tak dalej. Ale tam się rozkłada ręce i mówi "No ni ma"

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2012, 20:39

...ale kol. Marcin to tylko jeden z przykładów - więcej w innych wątkach o "TnB" - i to często "Sami swoi" !

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 sierpnia 2012, 21:46

http://forum.gazeta.pl/forum/w,55,13847 ... lek_3.html Na forum gazety cała masa malkontentów, szkoda słów.

Mieszkańcy Orkana strasznie płaczą że nie będzie połączenia z Parkitką, co sądzie w takim razie o skierowaniu 19 na Parkitkę a 10 na Grabówkę i co któryś kurs na Żabiniec. Takie połączenie dawało by możliwość skomunikowania Rakowa ze Stradomiem i ze Szpitalem na Parkitce a 10 zastąpiło by po części dawne 26. To tylko luźna propozycja.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krystian Kukuła » 28 sierpnia 2012, 21:55

Trzeba tylko pamiętać że jeśli MZDiT ulegnie mieszkańcom Wrzosowiaka którzy strzelają focha bo żeby jechać na Parkitkę będą musieli się przesiąść albo przejść dwa przystanki pieszo, to należy liczyć się że mieszkańcom innych dzielnic również może się przypomnieć że nie mają połączenia z jakimś obiektem, a na koniec tego wszystkiego Kiedrzyn zażąda dostępu do Morza ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 21:57

Tylko w tym momencie znajdzie się ktoś, kto zacznie płakać nad połączeniem z Grabówką. Nie powiem, dla mnie połączenie Parkitki z południowym Śródmieściem i Trzech Wieszczów ma sens. Dużo starszych ludzi tak kursuje i wiele razy słyszałem narzekania na brak takiego połączenia. Również Parkitka będzie lepiej skomunikowana, bo obecnie 10 i 32 aż do estakady jadą po tej samej trasie, a tak będzie urozmaicenie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 sierpnia 2012, 22:00

Krystian Kukuła pisze:...a na koniec tego wszystkiego Kiedrzyn zażąda dostępu do Morza ;)
...a na dodatek to będzie morze Czarne ! :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 sierpnia 2012, 22:01

W Radzie za sprawy komunikacji odpowiadają trzy osoby i wszystkie z CKMKMu :) ( Ja, Andrzej, Szymon ) będziemy pilnować aby nie psuć komunikacji. Zobaczymy czy to tylko kilka malkontentów czy duża grupa ludzi.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 22:02

Czarnego to pół biedy, pomyśl o Morzu Białym. Jak ktoś sobie tam wymyśli kanał białomorsko-kiedrzyński to znowu będziemy mieć ofiary kolejnej dyktarury proletariatu :P

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krystian Kukuła » 28 sierpnia 2012, 22:03

Sama propozycja nie jest zła, jest sensowna, ale trzeba pomyśleć jak taką 19 puścić? Czy na Parkitkę miałaby skręcać od Cmentarza Rocha, czy już przy KMP w Szajnowicza.
I kwestia konkurencji dla tramwaju. Może w takim przypadku wydłużyć jeszcze 19 o np. przejazd Pułaskiego i Sobieskiego zamiast Korczaka, żeby zmniejszyć atrakcyjność względem tramwaju?

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 sierpnia 2012, 22:07

Szczegóły trasy 10 oraz 19 należało by uzgodnić i dobrze przemyśleć. 19 Mogła by zyskać na atrakcyjności, 10 raczej też nie straciła by pasażerów.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 sierpnia 2012, 22:13

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Mieszkańcy Orkana strasznie płaczą że nie będzie połączenia z Parkitką, co sądzie w takim razie o skierowaniu 19 na Parkitkę a 10 na Grabówkę i co któryś kurs na Żabiniec. Takie połączenie dawało by możliwość skomunikowania Rakowa ze Stradomiem i ze Szpitalem na Parkitce a 10 zastąpiło by po części dawne 26. To tylko luźna propozycja.

No bez jaj, takim się nie ulega. To co na tej Orkana sami inwalidzi mieszkają? To jeszcze potrzebna nam linia prosto na cmentarz.
Krystian Kukuła pisze:a na koniec tego wszystkiego Kiedrzyn zażąda dostępu do Morza ;)

To jest najlepszy podsumowujący komentarz.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 sierpnia 2012, 22:39

Nie jest to uleganie tak do końca. W końcu nie ma mowy o oddaniu im 10. A rzeczywiście można tę linię puścić jeszcze naokoło przez Sobieskiego i Pułaskiego, a 23 przez Korczaka.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 28 sierpnia 2012, 23:36

Michale G. - o ile wcześniej chyba skrytykowałem Twój pomysł, to od kilku dni chodzi mi tak po głowie - i jednak myślę, że byłoby to na razie bardzo dobre rozwiązanie. Przede wszystkim - ta przesiadka byłaby wreszcie jakaś, a nie polegała tylko na bieganiu. Tylko że te dodatkowe kilometry trochę mnie martwią...

Ja bym tam wrzucił przejście podziemne pomiędzy przystankiem tramwajowym Estakada a autobusowym - ale równie dobrze mógłbym prosić o same Citaro G na 67 :P.

I wrócę jeszcze do dyskusji na temat 10. Po pierwsze, co też pewno niektórzy zauważyli - na blokach na Bienia pojawiły się karteczki z prośbą o podpisanie petycji w sprawie nieruszania tej linii. Rychło w czas, tj. ta petycja.

Po drugie - powinienem narzekać, bo to właśnie 10:
- jeżdżę do Galerii Jurajskiej (no dobra, wysiadam przystanek przed);
- jeżdżę na uczelnię (mam zajęcia głównie na Dąbrowskiego);
- jeżdżę na Parkitkę... co prawda, nie do szpitala, a na spacer ulicami Bialską/del Bufalo do pętli na Żabiniec (i odwrotnie);
- do Alej/Placu Biegańskiego.

Czytając komentarze na forum Wyborczej mam takie wrażenie, jakby zmienili trasę 10 na taką: Błeszno - Wrzosowa - Brzeziny - Korkowa - Bór - Jagiellońska - Wojska Polskiego itd. Mieszkańcy Orkana, Jesiennej i okolic (w tym i ja) potrafili przeżyć nawet rok bez czegokolwiek na tej ulicy - i wydaje mi się, że był mniejszy krzyk niż obecnie.

Tymczasem 10 tylko delikatnie się przesuwa - pojedzie bardziej "wschodnią" trasą. Bohaterów Katynia i 11 Listopada nie leżą 100 km od Orkana/Jesiennej. A tak poza tym - mamy na Orkana 19 (aczkolwiek kręciłbym nosem na zmiany w rozkładzie niedzielnym), a na zachodzie - 20. Jadą sobie co pół godziny i dobre.

Wrócę kilka akapitów w górę - czemu nie narzekam na zmianę trasy 10 i czemu nie lecę podpisywać petycji (która przed 3 września i tak nie mają szansy nic zmienić)?

1) Przede wszystkim, jak już mieszkaniec Orkana/Jesiennej musi lecieć na 10, to spod szkoły na Orkana mam 3 w kierunku Rakowa o 4:47. Na przystanku Bohaterów Katynia jestem o 4:52. O 4:59 mam na przystanku Bienia 10 - i jestem w domu. A gratis, jak mam rozkład jazdy autobusów na telefonie, który ma funkcję typu "elektronicznych tablic" (na Androida mmpk, na Javę - jak leniwy autor się weźmie do roboty, to kiedyś będzie) - to jeszcze po okolicy zajeżdża 24. Itd.

Jedyne, co mi sie tutaj niespecjalnie teraz spodoba, to ewentualny dojazd mieszkańców okolic Bukowej/Kasztanowej w okolice Legionów na 6 do roboty - w tym celu dodałbym jakiś ładny kurs 38 z rańca tak (okolice 5:10 - żeby nie zrywać się jak ja wcześniej ;) ), by zdążyć na autobus z Estakady (35) o 5:28.

2) Jak już mi się nie chce przesiadać, to w celu:
- dotarcia do Galerii, a zakładam, że do tego przybytku dojeżdża głównie młodzież - albo czekam na 20 na Jesiennej, albo jadę 3 pod Estakadę, albo robię sobie spacerek na 11 listopada (lepiej - pod przystanek Okrzei), po drodze paląc fajkę, pijąc colę czy co tam teraz młodzi robią.
- na uczelnię - z przystanku Politechnika mam odrobinkę dłuższą drogę, ale dobry spacerek z rana na rozbudzenie nie jest zły. Poza tym masa ludzi dochodzi na Dąbrowskiego z Armii Krajowej i żyją. To i ja jakoś przeżyję
- na Parkitkę - patrz punkt 1. Albo podjechać na Promenadę Niemena i stamtąd przejść się na 29 (wydaje mi się to najkrótszym dystansem poza przesiadką w II Alei).
- do Alej/Placu Biegańskiego - na Orkana jest 19, a np. na Kwadraty - no to tramwaj w sam raz.

A, właśnie - jest bilet 45 minutowy? Tym bardziej się przesiadać.

Też chciałbym mieć bezpośredni autobus na wspomniane powyżej miejsca + na Lisiniec + na Gnaszyn + do Blachownii, no ale tak się nie da. Albo mamy wysokie częstotliwości, przesiadki i bilety po 3 złote, albo bezpośrednie autobusy (ale niską częstotliwość) i bilety po 3 złote. Nie da się zrobić inaczej - no chyba, że w Częstochowie swój skarbiec zbuduje Sknerus McKwacz (i całkowicie odwrócimy charakter tej disneyowskiej postaci ;) ) albo bilety będą po 10 złotych.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Szymon Kryczka » 29 sierpnia 2012, 08:30

Piotr Jeruszka pisze:I wrócę jeszcze do dyskusji na temat 10. Po pierwsze, co też pewno niektórzy zauważyli - na blokach na Bienia pojawiły się karteczki z prośbą o podpisanie petycji w sprawie nieruszania tej linii. Rychło w czas, tj. ta petycja.

Na których blokach? Chętnie to zobaczę? Masz zdjęcie tego ogłoszenia?

Akurat mieszkańcy ul. Adama Bienia, Boh. Katynia mają super ustawienie. Linia 10 - blisko, 3 - blisko, 19 zostaje - jak dla mnie bajka.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Jeruszka » 29 sierpnia 2012, 08:45

O, świetnie - myślałem, że już macie takie ogłoszenia, sam się nie trudziłem z robieniem zdjęć ani zapamiętywaniem numerów bloków ;).

Bloki w okolicy starej pętli autobusowej na Bienia/Jesiennej, te takie "pod górkę". Jak będę dzisiaj spacerować w tamtych okolicach - to cyknę fotkę i wrzucę.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 29 sierpnia 2012, 14:59

Karteczki w miarę możliwości zdzierać

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 sierpnia 2012, 16:40

A ja nadal zastanawiam się nad 19. Już na fb o tym pisałem.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 16:48

I poczekaj do powiedzmy 7. września, to napiszę jak to się sprawuje. Wycięte jest trochę kursów.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 sierpnia 2012, 16:53

Okej. Poczekam ;-)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 17:03

Bo ja zastanawiam się nad tym, czy warto już teraz ruszać 19. Z 10 są hocki-klocki, o 20 nikt o dziwo nie pisze, nie protestuje.
Natomiast zastanawiam się nad jednym, jeśli zachować póki co ogólny zamysł powołania do życia tego wcielenia linii 19 (Żabiniec - huta), to jak to zmodyfikować, by nie razić koligacją z tramwajem, a nie popsuć ludziom znacząco połączeń.
Pisałem już kiedyś, że 19 cieszyła się popularnością na Boh. Katynia (i to co dziwne w obu wariantach objazdów). Może warto iść tym tropem.
Puścić ją z Jagiellońskiej prosto (niestety wzdłuż 3) do PZU, po czym 11 listopada - Boh. Katynia do Rakowskiej i dalej bez zmian. Na północy miasta zaś 19 skierować od KMP do szpitala na Parkitce, a 10 zlikwidować.
Z 10 mamy 5 wozów (dwa PN i trzy SN). Jeden wskakuje na 26, bo ta musi robić warianty do Żabińca.
Mamy 4 w zapasie. Wykorzystujemy tylko część (a w zasadzie zero), bo robimy 12 linią magistralną co 15 minut.
Do tego:
- 11 do piachu
- 32 zyskuje przeguba i kursuje na Legionów
I dalej mamy zysk jeszcze autobusów z 11.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 sierpnia 2012, 17:21

No Janusz widzę, że myślimy podobnie jeżeli chodzi o południową część 19. Też jestem za tym by tę linię puścić prosto bez zbędnych wycieczek po osiedlu, a jak ktoś chciałby jechać 19 do Kucelina to i tak ma dogodny system przesiadkowy. Co do pomysłu 19 do Parkitki, a 10 wyciąć w piach to bym się nie odważył, chociaż...
Co do 11 no to pół na pół moje myśli się dzielą, a co do 32 to jak najbardziej za.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2012, 17:26

Janusz Karlikowski pisze:Puścić ją z Jagiellońskiej prosto (niestety wzdłuż 3) do PZU
No już tak nie narzekaj, że wzdłuż tramwaju. To znacznie krótszy odcinek niż teraz, po drugie całkowicie ominąć tramwaju 19-tką się nie da.

Janusz Karlikowski pisze:- 32 zyskuje przeguba i kursuje na Legionów

Tu trzeba tylko pamiętać, że w Starej Gorzelni nie da rady podobno wykręcić przegubem, więc przegub może być nie wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny, ale kiedy jedzie brygada skrócona do Wielkoborskiej.

Przy okazji co wy na taki przebieg 32? Dzięki temu jest połączenie Zawodzia z Krakowską, a okolice szpitala chyba za bardzo nie ucierpią.

Obrazek

Po za tym zgadzam się z projektem Janusza. 10 na Rynku Wieluńskim nie ma sensu, lepiej wzmocnić 12 i 26.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 17:29

Odpowiadam na post Mateusza:
A dlaczego ?? Zobacz, że w takim układzie masz dobry dojazd do szpitala:
- 19 z pl. Biegańskiego
- 28 z pl. Daszyńskiego
- tramwaj +28 z Kwadratów
Żabiniec nie traci, bo dostaje autobus, który dowiezie jeszcze bliżej centrum. Zakładam, że do wzmocnienia linii nie potrzeba wielu wozów.
Limanowskiego ma częstą 12 i do tego 19 co 30 minut (tu zakładam, że w szczycie 19 może mieć 15 minut z wariantem do/od dw. PKP Raków).
32 wchodzi na Legionów, co dla przeciętnego pasażera z tamtych rejonów jest zyskiem, bo autobusy nie stoją w korku na al. Wolności.

Jest jeden mały szkopuł, którego Rafał nie zauważył. Spiachwanie 11 odcina pewne rejony od Zawodzia, jak też pozbawia część ul. Św. Jadwigi komunikacji. To wymaga dwóch rzeczy:
- przekazanie jednego przeguba na 31 z 11
- skierowanie 21 przez Kordeckiego i zmianę rozkładu na jakiś logiczny

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mateusz Stacherczak » 29 sierpnia 2012, 17:32

Michał Grzegorczyk pisze:No już tak nie narzekaj, że wzdłuż tramwaju. To znacznie krótszy odcinek niż teraz, po drugie całkowicie ominąć tramwaju 19-tką się nie da.

Dokładnie! Dlatego jestem za tym, aby 19 jechała prosto, aniżeli kręciła się po osiedlu i dublowała tramwaj w sumie na jego większej długości.
Tu trzeba tylko pamiętać, że w Starej Gorzelni nie da rady podobno wykręcić przegubem, więc przegub może być nie wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny, ale kiedy jedzie brygada skrócona do Wielkoborskiej.

Nie da to się lokomotywy w d*** zawrócić i parasola rozłożyć. Wszystko się da.
Jak na takim zakręcie przegubem się dało
Przy okazji co wy na taki przebieg 32? Dzięki temu jest połączenie Zawodzia z Krakowską, a okolice szpitala chyba za bardzo nie ucierpią.

Obrazek

Ciekawe!

Janusz Karlikowski pisze:Odpowiadam na post Mateusza:
A dlaczego ?? Zobacz, że w takim układzie masz dobry dojazd do szpitala:
- 19 z pl. Biegańskiego
- 28 z pl. Daszyńskiego
- tramwaj +28 z Kwadratów
Żabiniec nie traci, bo dostaje autobus, który dowiezie jeszcze bliżej centrum. Zakładam, że do wzmocnienia linii nie potrzeba wielu wozów.
Limanowskiego ma częstą 12 i do tego 19 co 30 minut (tu zakładam, że w szczycie 19 może mieć 15 minut z wariantem do/od dw. PKP Raków).
32 wchodzi na Legionów, co dla przeciętnego pasażera z tamtych rejonów jest zyskiem, bo autobusy nie stoją w korku na al. Wolności.

Jest jeden mały szkopuł, którego Rafał nie zauważył. Spiachwanie 11 odcina pewne rejony od Zawodzia, jak też pozbawia część ul. Św. Jadwigi komunikacji. To wymaga dwóch rzeczy:
- przekazanie jednego przeguba na 31 z 11
- skierowanie 21 przez Kordeckiego i zmianę rozkładu na jakiś logiczny

No w sumie racja z tą 19. Można i tak.
Co do spiachowania 11 i mankamentów to nawet dobrze kombinujesz z tą 31 i 21. Tylko 21 w logicznym kierunku to sam się zastanawiam.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 17:34

Michał Grzegorczyk pisze:Przy okazji co wy na taki przebieg 32? Dzięki temu jest połączenie Zawodzia z Krakowską, a okolice szpitala chyba za bardzo nie ucierpią.
Rozwiązanie fajne i wcale nie z kosmosu. Tak kursowała 28 podczas remontu wiaduktu na Mirowskiej.
Co do szpitala, to jest właśnie mały szkopuł, że przy Sobieskiego i w okolicy jest sporo starszych ludzi i im potrzeby autobus do szpitala. Ale po takich rozwiązaniach być może da się zrobić więcej kursów linii 31 na przykład. Po prostu co 30 minut jako rekompensata 11 na Zawodziu i 19 na Grabówce.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2012, 17:47

Mateusz Stacherczak pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Tu trzeba tylko pamiętać, że w Starej Gorzelni nie da rady podobno wykręcić przegubem, więc przegub może być nie wtedy kiedy jest najbardziej potrzebny, ale kiedy jedzie brygada skrócona do Wielkoborskiej.

Nie da to się lokomotywy w d*** zawrócić i parasola rozłożyć. Wszystko się da.


Powiedz miłym panom w MPK. Wiem, że MZDiT może ułożyć rozkład jak trzeba, ale kierowców trzeba wtedy będzie pacyfikować (znowu). Chyba, że MZDiT też stwierdzi, że przegub tam nie wejdzie.

Czyli w sumie wychodzi nam:
* 10 zlikwidować
* 11 usunąć
* 12 jako magistralna
* 19 z Rakowskiej, Boh. Katynia, 11 listopada do Jagiellońskiej, a od KMP do szpitala na Parkitce
* 21 wzmocnić (autobusy z 11) - może wzmocnienie na odcinku Dworzec Gnaszyn - Piłsudskiego?
* 26 wzmocnić i dać warianty do Żabińca
* 31 co pół godziny (autobusy z 11) - może wzmocnienie na odcinku Cm. Komunalny - Stadion Włókniarz?
* 32 dodać przeguba z 10 i z Krakowskiej skierować na Legionów

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 17:52

Mniej więcej tak, ale na 32 przeguba z 11, bo z 10 idą na 12 i 30 oraz BWL 15/16. A dwa przeguby z 11 to już kwestia pomiarów, albo na 21 albo na 31

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2012, 17:56

Tak, tak, na 32 przeguby z 11. Przejęzyczyłem się ;)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 29 sierpnia 2012, 17:57

A pomyślał ktoś o Jesiennej ? Było tam 6 linii autobusowych, a teraz planuje by tam był sam tramwaj ? Śmiech na sali, w takim bądź razie 20 przez Jesienną, Bohaterów Katynia, Zesłańców Sybiru.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 sierpnia 2012, 18:00

I o to chodzi by był sam tramwaj. Jak nie to od stycznia czeka nas na 3 częstotliwość 15 minut. W sumie to będzie ok, bo same Twisty obsłużą linię...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 sierpnia 2012, 18:11

Noż przecież o tym mówimy: jak zredukować ilość autobusów w strefie operacyjnej tramwaju.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 sierpnia 2012, 20:13

Janusz Karlikowski pisze:Jest jeden mały szkopuł, którego Rafał nie zauważył. Spiachwanie 11 odcina pewne rejony od Zawodzia, jak też pozbawia część ul. Św. Jadwigi komunikacji. To wymaga dwóch rzeczy:
- przekazanie jednego przeguba na 31 z 11
- skierowanie 21 przez Kordeckiego i zmianę rozkładu na jakiś logiczny

Jeśli 11 poszłaby do piachu, to 31 z taktem godzinnym tylko pogorszy sprawę. W tej sytuacji trzeba wzmocnić 31 do taktu 30-minutowego, z tą różnicą, że co drugi kurs byłby skrócony (do Rakowa PKP, ponieważ niepotrzebny jest autobus do Kręciwilka z taką częstotliwością oraz do cmentarza św. Rocha z tego samego powodu). Zgodzę się z tym, że trzeba wtedy wzmocnić 21. Zyskają na tym pasażerowie Gnaszyna Górnego, za s mieszkańcy św. Barbary nie stracą dobrego połączenia z centrum miasta.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 sierpnia 2012, 20:18

To by było fajne rozwiązanie, gdyby III Aleją normalnie jeździły autobusy. A tak jest to kolejna linia kołowa pokroju 12. I raczej jest to pogorszenie ze względu na czas przejazdu. Z góry zakładam, że lepszej częstotliwości by nie było, bo kto by z Gnaszyna takim wycieczkobusem jechał...


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości