Bunt MPK - zamach na takty

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 02 listopada 2012, 14:59

MPK na najbliższym posiedzeniu Komisji Infrastruktury (7 listopada) będzie żądać likwidacji rozkładów taktujących wprowadzonych przez MZDiT. Nie można do tego dopuścić. Jako delegat z CKMKM będę twardo temu oponował.

Stanowisko, które przedstawię:

Jeśli operator (MPK) nie radzi sobie z powierzonymi zadaniami, to należy rozważyć odebranie mu monopolu na obsługę wszystkich linii i rozpisać przetarg - przynajmniej na te linie i brygady, z którymi z oficjalnie nie ustalonych przyczyn nie radzi sobie załoga MPK. Nie można pozwolić na cywilizacyjne uwstecznienie komunikacji. Mamy XXI wiek i komunikacja miejska (wg definicji ustawy PTZ) jest podstawowym środkiem podróży po mieście, czy aglomeracji, a nie jest sobie jakoś tam jeżdżącymi przypadkowo autobusami i tramwajami. To jest system. Chcieliśmy, żeby w mieście osiągnięto przyzwoite takty na linii 10/20 minut, a na bezczelne żądania MPK mamy 15/30, które od maja 2012r pocięto. Wszyscy wiemy, że kolejne bezczelne żądania MPK są realizowane, bo wszystko to oparte jest na układzie politycznym, albowiem w MPK zasiada bardziej wartościowy notabl z partii, aniżeli w MZDiT.
Miasto organizuje komunikację dla pasażerów (!), a nie dla operatora. To pasażerowi ma pasować rozkład (a takim jest taktujący), a nie operatorowi, żeby mu zgadzały się wymyślone przez niego wskaźniki eksploatacji taboru.
Cała postawa MPK doskonale ukazuje zasadność rozdziału funkcji operatora od organizatora. Operator, czyli po prostu przewoźnik, dba przede wszystkim o swój interes, co jest zrozumiałe. Jednak nie można tolerować stawiania interesu operatora nad interesem pasażera. O to właśnie dba organizator, którego zadaniem jest tylko i wyłącznie zabezpieczenie interesów pasażera. Udział operatora w rynku jest dobrowolny


Całość publikuję tu rozmyślnie. Mam także sygnał, że ta komisja połączona z żądaniami MPK może stanowić gwóźdź do trumny monopolu

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 listopada 2012, 15:56

Syf, wstyd, żenada. Za to ostatnie zdanie wydaje się być światełkiem w tunelu. Oby tym światełkiem nie była pędząca lokomotywa.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 listopada 2012, 16:03

Dokładnie oby faktycznie był koniec monopolu. tylko żeby towarzysze nie wpadli na kolejnych genialny pomysł czyli przetarg na rok i niech wygra byle kto i z byle czym a potem gadka szmatka jak to MPK miało dobry tabor a tutaj prywaciarz z z starym taborem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 listopada 2012, 16:15

Jeśli będzie na rok, to nie przyjdzie poważna firma z dobrym taborem. Trzy lata to minimum, a pięć to optimum. Oczywiście dobre zabezpieczenia w umowie, żeby w razie partactwa można było go łatwo wywalić.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 listopada 2012, 16:16

My to wiemy ale wiesz jak jest...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 listopada 2012, 16:18

Wiem, ale lubię powiedzieć coś mądrego wśród innych mądrych...

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1665
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Adrian Golis » 02 listopada 2012, 17:04

ładne bagno się zrobiło eh...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 listopada 2012, 18:25

Nie wiedziałem, że może być jeszcze gorzej. Od tego monopolu ludziom się zaczyna w głowach przewracać. Mam nadzieję, że dni monopolu MPK są policzone.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 listopada 2012, 18:43

A ja apeluję o zachowanie zimnej krwi. Dominik przedstawił linię obrony i tego klub się niech trzyma. Poza tym trzeba przedstawić merytoryczne argumenty za tą linią obrony.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Krzysiek Ociepa » 02 listopada 2012, 19:42

Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli będzie na rok, to nie przyjdzie poważna firma z dobrym taborem. Trzy lata to minimum, a pięć to optimum. Oczywiście dobre zabezpieczenia w umowie, żeby w razie partactwa można było go łatwo wywalić.

Na trzy, czy pięć lat nikt nie kupi nowego taboru i nie zbuduje zaplecza. Moim zdaniem powinien być przetarg na obsługę przez 8-10 lat, oczywiście fabrycznie nowymi wozami, z klimą i wszelkimi udogodnieniami.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 02 listopada 2012, 20:06

Niekoniecznie. Bazę można zorganizować na zasadach podmiotowości gospodarczej (outsoursing).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 listopada 2012, 21:52

Jasne. Można kupić takie usługi u PKS Częstochowa, można u kogokolwiek innego. Dzisiaj wiele rzeczy się wyrzuca na zewnątrz, bo to tańsze niż robienie wszystkiego samemu.

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 808
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Sebastian Struski » 02 listopada 2012, 22:01

Rozkładami jazdy zamuje się teraz MZDiT a nie MPK.JAk kiedyś rozkładami zajmowało się MPK pracowało nad tym 6 ludzi a teraz zajmuje się MZDiT gdzie jest cały sztab prawie 100 osób i to oni dyryguja jak mają jeżdzić autobusy według rozkładu.Druga sprawa remonty ulic ,DK1,Aleje ,Pułaskiego,Sabinowska,Główna,Wrzosowa i to jest obraz tego co się dzieje .

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 listopada 2012, 22:09

Zgodnie bodaj z art. 4 Rozporządzenia 1370/2007 okres obowiązywania umów na usługi autokarowe i autobusowe może być podpisany na maksymalnie 10 lat. Co ważne można przedłużyć okres obowiązywania umowy na w/w usługi do 50% jeżeli operator zapewnia środki trwałe, które mają istotne znaczenie dla wszystkich środków trwałych potrzebnych do realizacji usług transportu pasażerskiego stanowiących przedmiot umowy o świadczenie usług publicznych oraz są związane przede wszystkim z usługami w zakresie transportu pasażerskiego stanowiącymi przedmiot tej umowy.
A to ni mniej ni więcej oznacza, że organizator może podpisać umowę z operatorem na ile chcę. To tak w wielkim skrócie.
Dobrym pomysłem byłoby gdyby umowa była na 8 lat z jednoczesną wymianą/odświeżeniem taboru po upływie 50% umowy, co daje nam młody tabor za niskie ceny. Do tego odpowiednia taryfa i jest okej.
Natomiast w chwili obecnej źle się dzieje. Takty są potrzebne, bo chociażby pomagają zapamiętać co, o której jedzie - kolokwialnie rzecz ujmując. Jest czytelny chociażby.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 03 listopada 2012, 02:48

@ Sebastian S - nie 100, a 2. (słownie dwóch). W wydziale pracuje jeszcze kilka osób do rozliczeń finansowych.

Co mają remonty do rzeczy?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Bartosz Kowalski » 03 listopada 2012, 09:58

Może chodziło o to że w całym MZDiT pracuje sporo osób ale MZDiT to nie tylko rozkłady ale także budowa i remonty dróg, ich utrzymanie o każdej porze roku itd. Też nie wiem co mają remonty do rozkładów taktowych. Przecież nikt nie mówi o opóźnieniach.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Łukasz Szkurłat » 03 listopada 2012, 14:56

Sebastian Struski pisze:JAk kiedyś rozkładami zajmowało się MPK pracowało nad tym 6 ludzi a teraz zajmuje się MZDiT

No i widać różnicę w działaniu pomiędzy sześcioma organizującymi transport dla swojej spółki, a dwoma dla ludzi. Nie do pomyślenia jest, żeby znowu autobusy dziadowały, jak za dawnych czasów. Powrót do rozkładów pekaesowskich, jak na wsi, to jakaś horrorystyczna wizja. Jak to na Fb zauważył pewien kolega, mogli razem z MZDiT tworzyć komunikację, dogadać się, dodawać do pomysłów wzajemne sugestie. Jak MPK widzi, że istnienie niektórych linii jest zbędne, to mogli zasugerować zmniejszenie linii i poprawę częstotliwości innych. Ale tu wszystko działa na zasadzie wzajemnej nienawiści.

No Rafale, literkę "l" poprawniej by było złączyć z ostatnią sylabą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 listopada 2012, 15:06

Po prostu w MPK ktoś uznał, że przejęcie rozkładów przez MZDiT jest "wejściem na ambicję". Oczywiście nikt normalnie myślący nie dojdzie, dlaczego tak to odebrano, ale jest to faktem. Mam nadzieję tylko, że teraz przesadzili w swoich żądaniach na tyle, żeby się na nich wywalić.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 03 listopada 2012, 19:47

Łukasz Szkurłat pisze:Jak to na Fb zauważył pewien kolega, mogli razem z MZDiT tworzyć komunikację, dogadać się, dodawać do pomysłów wzajemne sugestie.
Rafał Lamch pisze:Mnie taka wizja przeraża, ale dla dobra tej dyskusji - niech Ci będzie.
Ale to jakiś wykrzywiony taborowiec pokroju wiesz kogo*, tyle, że z Bydgoszczy
Rafał Lamch pisze:Bo oni są wielcy, fachowi, jedynie słuszni, a tu nagle jakiś ZTM chce im rządzić, jak mają jeździć. I nieważne, że np. w Warszawie ZTM powstał z tych samych ludzi, którzy się tym zajmowali u nich.
No a u nas? Tyle, że teraz gość obraca się w normalniejszym środowisku i nie musi dbać o finanse spółki, bo co go to obchodzi

_________
* ) "Grunt, że tabor jeździł, więc wszystko gra"

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Krystian Kukuła » 03 listopada 2012, 19:48

Pytałem dzisiaj kilku znajomych czy odczuwają jakieś zmiany w komunikacji miejskiej od czasu przejęcia roli organizatora przez MZDiT.
Po za głupimi odpowiedziami których nie będę cytował kilka osób stwierdziło że zmiany poszły ku lepszemu, podając za przykład właśnie takty - łatwy do zapamiętania rozkład, na niektórych liniach więcej kursów, oraz większa przejrzystość rozkładów, brak wyimaginowanych oznaczeń kiedy kursuje a kiedy nie. Jedynie pojawiła się krytyka odnośnie oznaczeń kursów wysokich zamiast niskich, nie rozumieli sensu takiego czegoś.
Piszę to po to, aby naświetlić że dla laików główną zasługą MZDiT na plus są właśnie takty, to one są najbardziej zauważalne dla pasażerów.
Jeśli MPK doprowadzi do ich zniesienia wrócimy do punktu wyjścia, a częstotliwość pewnie spadnie.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Krystian Kukuła » 03 listopada 2012, 21:51

Rafał Lamch pisze:Zobaczcie to:
http://www.zvv.ch/export/sites/default/ ... k_2012.pdf
Poezja.
Coś w stym stylu marzyło mi się dla Częstochowy. Myślałem, że zrobimy w formie mapki, wydamy i będziemy ludziom tłumaczyć, do czego służy. Że wystarczy zapamiętać takty, by fajnie się przesiadać. Ale zadanie mnie przerosło.

Nie głupie. Jak ogarnę przetwarzanie rozkładów jazdy to może o czymś takim pomyślę, ale fakt że zadanie łatwe nie jest. Można napisać skrypt który sam obliczałby takie coś, ale tylko dla wybranych linii (tych którymi dany użytkownik najczęściej jeździ), aby było czytelniej.
Chyba że wcześniej takty przejdą do historii.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Sebastian Wróbel » 03 listopada 2012, 21:58

Po prostu teraz "pieniądz jest w cenie" a nie dobro pasażerów. W skrócie mówiąc.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Łukasz Szkurłat » 03 listopada 2012, 21:58

Dominik Wójcik pisze:Ale to jakiś wykrzywiony taborowiec pokroju wiesz kogo*, tyle, że z Bydgoszczy

No prawda, bredził coś o starych stawkach za wozokilometr nie mając pojęcia o systemie rozliczeń. Ciekawe skąd ma te doświadczenia, że z prywatnym przedsiębiorstwem się gorzej pracuje...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Bartosz Kowalski » 04 listopada 2012, 10:15

Bo w prywatnym z założenia gorzej się pracuje bo trzeba pracować a nie [życzymy miłego dnia], nie ma związków zawodowych itd.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Łukasz Szkurłat » 04 listopada 2012, 10:35

Nie, nie, tu nie chodzi o to, że w prywatnym przedsiębiorstwie a z prywatnym na relacjach organizator - przewoźnik. Nie wiem, skąd ma takie ciekawe doznania. Chyba jest fanatykiem spółek samorządowych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 listopada 2012, 15:51

Rafał Lamch pisze:A ta ich żałosna walka o likwidację taktów dobitnie pokazuje, że firma komunalna też walczy tylko o kasę, więc nie ma sensu utrzymywania jej istnienia, tak jak się niektórym tępym samorządowcom wydaje. Bo przynajmniej prywatna byłaby tańsza.

I mam nadzieję, że ten numer im zaszkodzi i rada miasta przepchnie jakoś sprowadzenie MPK do parteru. Niektórzy są niereformowalni, ale mam nadzieję, że ci okażą się w radzie mniejszością.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 21:28

Można wejść na takie posiedzenie, czy jest ono raczej zamknięte dla ludzi z zewnątrz ??

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 04 listopada 2012, 21:45

Niby otwarte, ale dostałem prośbę o zminimalizowanie grona.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 04 listopada 2012, 21:46

Osobnym wpisem zacytuję Wam komentarz tamtego taborowca z Bydgoszczy:
Z jednej strony udział (w tym wypadku) MPK jest dobrowolny, ale z drugiej domyślam się, że obowiązuje stara umowa przewozowa, gdzie stawkę za wzkm skalkulowano zapewne na podstawie innych kosztów, mniejszego czasu pracy itp. Nie sztuką jest zrobić rozkład jazdy z taktem. Sztuką jest, aby ten rozkład z jednej strony był korzystny dla pasażera, z drugiej uwzględniał kwestie eksploatacyjne operatora realizującego przewozy. Wbrew pozorom firmy prywatne są jeszcze trudniejsze we współpracy w tych zagadnieniach. Generalnie operatorzy woleliby jak najwięcej przejeździć jak najmniejszą liczbą taboru i wykorzystując do tego jak najmniejszą liczbę kierowców. W końcu nie ma się co dziwić - zarabiają na jeżdżeniu a nie staniu na pętlach.

MZDiT powinien znaleźć złoty środek, np. nie psując oferty, wprowadzając BWL-ki, modyfikując trasy przejazdu itp. Szczerze mówiąc trochę tutaj mogę popierać racje MPK (o ile są tym umotywowane). Ale oczywiście zaznaczam, że także moim zdaniem modułowa częstotliwość kursów jest zawsze lepszym rozwiązaniem niż tzw. "szatkownica".
Poza tym trzeba pamiętać, że dla układu opartego na częstotliwościach 10/20 parametry z zasady wyjdą korzystniejsze dla operatora niż 15/30. Mniejsza liczba linii o wyższych częstotliwościach pozwala uzyskać wyższą prędkość eksploatacyjną. Po prostu autobusy na pętlach przy wyższej częstotliwości zazwyczaj krócej odczekują do konkretnej godziny odjazdu, która wynika z koordynacji rozkładów jazdy na jakimś odcinku lub w którymś punkcie.

Przede wszystkim - MZDiT i MPK powinno w tym zakresie współpracować i ze sobą rozmawiać, a nie narzucać jeden drugiemu swoje racje. To napewno do niczego dobrego nie doprowadzi. Obydwoje nie powinni też zapominać o swoich rolach i zakresach zadań.

Pozdrawiam z Bydgoszczy
R.M.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Marcin Strzelecki » 04 listopada 2012, 22:57

Poszedł bym zobaczyć jak takie spotkanie wygląda ale nie tylko. Z kolei 7 listopada to środa mam 1 zmianę a spotkanie pewnie rano.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Andrzej Sowa » 07 listopada 2012, 14:37

Czy mogę prosić o opis dzisiejszego spotkania w sprawie taktów?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 07 listopada 2012, 19:10

Będzie! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 listopada 2012, 20:38

Czekamy! :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Mateusz Stacherczak » 07 listopada 2012, 22:01

Michał: "Czekamy" to za mało napisane. Tu człowiek z tej ciekawości aż kipi :P

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Piotr Jeruszka » 07 listopada 2012, 22:07

No panie i panowie, czytajcie czasem główną stronę naszego serwisu ;).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 07 listopada 2012, 22:16

Skończyłem.Przyznam, że nieprofesjonalnie szlifowałem na żywca. Ale avemus tekstus
Gorzkie żale i zaskakujące wnioski

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5399
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Patryk Hartman » 07 listopada 2012, 22:23

?i na przerwach stoją
Inna rzecz, jeśli kierowca ma przerwę w pracy (wg Kodeksu Pracy jest to czas pracy, za który pracodawca wypłaca wynagrodzenie, ale w którym pracownik nie wykonuje swoich czynności). W takim wypadku kierowca lub motorniczy musi swoje odstać. Jaki jednak problem w tym, by w czasie przerwy kierowcy A, jego autobus podjął kierowca B, który chwilę wcześniej przerwę skończył? Żaden ? na zachodzie tego typu praktyka, realizowana wedle zasady ?przerwę ma kierowca, nie autobus?.

Polska jest Polską, masło maślane...
Kierowcy chcą mieć przypisany wóz o ile to możliwe, wszystko byście zrobili by wszystko było na tip-top tak jak zagranicą...
Ważne jest, że macie czym się przemieszczać, a wy chcecie by kierowcy skakali po wozach, jak się usadzi dupę na określony czas, to się siedzi i wykonuję pracę, a nie się przesiada do innego, wozu, śmiga swoim, niech śmigają, kierowcom tylko mydli się oczy.
Negatywnie oceniam skoki kierowców !

Nie porównujcie się do obojętnie jakich krajów, tu kierowcy znają swoje wozy (ci co mają), a nie będą latać z wozu do wozu, by wykonać kurs następnej innej linii. Opamiętajcie się !!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Mateusz Stacherczak » 07 listopada 2012, 22:25

Przeczytałem już. Bardzo ciekawe.
BTW. Jest błąd:
Data zebrania, na którym padła zaskakująca konkluzja ma tutaj wymiar symboliczny, bowiem 7 lipca w Wałbrzychu otwarto koperty z ofertami przetargowymi na obsługę sieci komunikacyjnej.


Powinno być:
Data zebrania, na którym padła zaskakująca konkluzja ma tutaj wymiar symboliczny, bowiem 7 listopada w Wałbrzychu otwarto koperty z ofertami przetargowymi na obsługę sieci komunikacyjnej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 07 listopada 2012, 22:41

Patryk Hartman pisze:Kierowcy chcą mieć przypisany wóz
Tylko w MPK Częstochowa jest to możliwe.
Patryk Hartman pisze:a wy chcecie by kierowcy skakali po wozach, jak się usadzi dupę na określony czas, to się siedzi i wykonuję pracę
A na posiłek też trzeba wyskoczyć. I tu wchodzi zmiennik
Patryk Hartman pisze:Negatywnie oceniam skoki kierowców !
Twoja opinia, do której masz prawo.
Patryk Hartman pisze:Nie porównujcie się do obojętnie jakich krajów, tu kierowcy znają swoje wozy (ci co mają), a nie będą latać z wozu do wozu, by wykonać kurs następnej innej linii. Opamiętajcie się
Chodzi o zamianę w czasie przerwy! Do tego eliminacja postojów poprzez podejmowanie wcześniejszych odjazdów innej linii. Porównanie? To postęp po prostu, jak ze sraniem najpierw w krzakach, później za stodołą, następnie w drewnianym wychodku, aż po porcelitową michę z odprowadzeniem do kanalizacji.
A trzymanie "swoich" wozów, jak mi powiedziano, wynika tylko z faktu, że kierowcy nie dbają o "nieswoje". To utrzymywanie patologii. W mojej firmie to podchodzi pod niszczenie sprzętu służbowego.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Piotr Jeruszka » 07 listopada 2012, 22:49

Patryk Hartman pisze:(...)Polska jest Polską, masło maślane...
Kierowcy chcą mieć przypisany wóz o ile to możliwe, wszystko byście zrobili by wszystko było na tip-top tak jak zagranicą...
Ważne jest, że macie czym się przemieszczać, a wy chcecie by kierowcy skakali po wozach, jak się usadzi dupę na określony czas, to się siedzi i wykonuję pracę, a nie się przesiada do innego, wozu, śmiga swoim, niech śmigają, kierowcom tylko mydli się oczy.
Negatywnie oceniam skoki kierowców !
Patryku, nie widzisz, że taki system "Kierowca przypisany na zawsze do wozu" jest ekonomicznie (a to dosyć ważne w naszych - nie zagranicznych! - realiach) nieuzasadnione? Nie przeczytałem nic o skakaniu po wozach. I nie przekonuje mnie argument "jak się usadzi pupę, to się siedzi". Nas nie stać na długie przerwy, które ma mieć kierowca, a nie autobus.

Inna sprawa, że chyba wiem, czemu niektórzy kierowcy są przeciwni takim skokom i jakbym miał tak chwilę pomyśleć, to z ich argumentami (które, jakby nie patrzeć, wpływają na pozytywne opinie od pasażerów) się zgadzam. Akurat w międzyczasie (jak piszę tego posta) Dominik rozpisał te argumenty ;).

Patryk Hartman pisze:Nie porównujcie się do obojętnie jakich krajów, tu kierowcy znają swoje wozy (ci co mają), a nie będą latać z wozu do wozu, by wykonać kurs następnej innej linii. Opamiętajcie się !!
Nie zauważyłem, by którakolwiek osoba na forum była na tyle dużym "fanatykiem" systemu "przerwę ma kierowca, a nie autobus", by potrzeba było wzywać egzorcystę czy polewać zimną wodą dla opamiętania się ;).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 listopada 2012, 22:58

Piotr Jeruszka pisze:Nie zauważyłem, by którakolwiek osoba na forum była na tyle dużym "fanatykiem" systemu "przerwę ma kierowca, a nie autobus"
Osoba nie, ale firma tak.
W sumie to dojazd i zjazd dodatkowego wozu. Przy monopolu MPK pomarzyć póki co.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 07 listopada 2012, 23:01

No przecież na życzenie Panów z MPK upierd... brygady śniadaniowe z linii 10, bo jak Patryk stwierdził
Patryk Hartman pisze:jak się usadzi dupę na określony czas, to się siedzi

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Mateusz Stacherczak » 07 listopada 2012, 23:06

Janusz, ale za marzenia nie płacisz :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 listopada 2012, 23:24

Ja płacę tzw. ryczałt. Więc teoretycznie mogę 14 dni, 30 dni itd spać

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 listopada 2012, 23:40

radni wykazali się dużą wiedzą na temat ustawy o publicznym transporcie zbiorowym i chętnie podjęli tematykę oddania części sieci komunikacyjnej pod postępowanie przetargowe
Brzmi świetnie, nie mogę doczekać się konkretnych działań.... kiedy można się spodziewać jakiś konkretnych dyskusji, projektów?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 08 listopada 2012, 00:16

Toż napisałem o otwarciu kopert tylko

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Piotr Radoliński » 08 listopada 2012, 09:07

Dominik Wójcik pisze:Skończyłem.Przyznam, że nieprofesjonalnie szlifowałem na żywca. Ale avemus tekstus
...czy Prezes nie miał na myśli czasami łacińskiego słowa habemus - co oznacza "mamy" ! :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 listopada 2012, 09:20

Na razie bym się nie rozpędzał z tym oddawaniem całej komunikacji autobusowej w ręce "prywaciarza". Powinni zrobić tak, jak w Warszawie, że jest przewoźnik miejski - MZA plus prywatni. Załóżmy, że MPK obsługiwałoby 50% brygad, a resztę wyłonieni w przetargach przewoźnicy. Oczywiście w rękach MPK powinny zostać same brygady niskopodłogowe oraz kilka wysokich brygad dla Conecto (np. podmiejskie). Zapis o 10 wozach co dwa lata powinien pozostać. Resztę brygad obsługiwałoby, np. dwóch przewoźników z nowym taborem wyposażonym we wszelkie udogodnienia.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Dominik Wójcik » 08 listopada 2012, 10:09

@ Rafał - Najpierw Tobie odpisałem, później zobaczyłem, że ost zdanie traktuje w czasie przeszłym. Przerobiłem

@ Piotr - A jeszcze zgłoszą mi się posiadacze prawcautorskich do tekstu, to niech będzie podróbka bez "h" :P

@ Krzysztof - Wstępnie rozmawiano o 10% brygad albo linii

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Bunt MPK - zamach na takty

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 listopada 2012, 10:41

Dominik Wójcik pisze:@ Krzysztof - Wstępnie rozmawiano o 10% brygad albo linii

Z kolei 10% to trochę mało... Na początek optymalne by było ok. 20%, ale lepsze to, niż nic. Tylko, jeśli faktycznie będą chcieli zrobić ten przetarg, to niech go zrobią z głową. Znamy niestety częstochowskie realia i wiemy, jak to wszystko zwykle wychodzi. Chodzi o to, żeby przewoźnik musiał zakupić nowe autobusy, a nie jakieś popowodziowe 15-letnie lumpy... Żeby też nie były to jakieś wynalazki ze wschodu, tylko zwyczajne europejskie autobusy. Oczywiście nie można zapomnieć o klimatyzacji, automatach biletowych, nowoczesnym SIP-ie. No i moim zdaniem oddawanie całych linii też nie ma zbytnio sensu. Powinni oddać część brygad (najlepiej rzecz jasna przegubowych).


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości