KAYATRANS i inne nowe linie autobusow Częstochowa <-> Kraków

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

KAYATRANS i inne nowe linie autobusow Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Zbigniew Hoffer » 30 stycznia 2013, 00:25

Busy z Częstochowy odjeżdżają z ul. Orzechowskiego pomiędzy Dworcem PKS a PKP.

Częstochowa - Kraków:
6:00, 7:10, 8:00, 11:20, 12:20, 13:20, 16:50

Kraków RDA - Częstochowa:
8:40, 9:30, 10:40, 14:15, 15:20, 16:20, 19:10

http://www.kayatrans.pl

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 08:51

Te kursy o 6.00, 7.10. 11.20 i 16.50 to wcale nie jest podbieranie pasażerów PKS-owi. Życzę powodzenia. Ciekawe jak to wygląda cenowo.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 08:56

Również jestem ciekaw cen, podobno studencki 15 zł, a normalny 18 zł - za http://czestochowaforum.pl/viewtopic.ph ... 416#118416

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 09:12

...potwierdzam - rozmawiałem z panem Jerzym Kordaszewskim (właścicielem).
Koszt przejazdu:
- 15 zł studencki
- 18 zł normalny.
Czas jazdy 2 godziny.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 09:14

Jak do tych stawek ma się PKS?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 09:21

...niestety przegrywa !
PKS Częstochowa:
kurs zwykły
- 21,- zł - normalny

Poza tym są kursy pospieszne: PKS Radomsko, PKS Wieluń, PKS Łódź, PKS Słupsk, PKS Bełchatów, PKS Sieradz, PKS Gniezno, PKS Płock - ich ceny wahają się od 24,- do 35,- zł za bilet normalny.
Oczywiście należy wspomnieć o czasie przejazdu od 2:30 h do prawie 4:00 h.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 09:43

Wole zapłacić więcej ale w taką trasę jechać normalnym autobusem a nie gnieść się w busie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 10:18

...trudno się z Tobą nie zgodzić Bartku - ale jak to się mówi: "co kto lubi". :)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7121
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Rorat » 30 stycznia 2013, 11:03

Jak ktoś chce się dostać jak najszybciej do Krakowie (ew. na cmen.....) to proszę bardzo.
Wte 2h są troche za szybko !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 11:12

...rozumiem Tomku, że przemawia przez Ciebie "patriotyzm lokalny" i gorycz... utraty pasażerów.
No cóż - ale są tacy co wołają "wpuścić prywaciarzy - to będzie super" a jak już prywaciarz wejdzie to wtedy.... !
Dotyczy to nie tylko PKS, ale także... innych przewoźników-"monopolistów" !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7121
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Rorat » 30 stycznia 2013, 11:16

... wszytko się okaże z czasem, czy PKS wygra czy prywaciarz, albo i jeden i drugi padnie !!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 11:20

Piotrze tylko czym innym jest wpuścić konkurencje na normalnych zasadach a czym innym robić wolny dziki wschód co teraz mamy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 11:27

BARTKU ! Co rozumiesz przez "normalne zasady" ?
Mnie np. "boli" to, że po naszym regionie jeźdżą przewoźnicy z różnych regionów kraju (Kielce, Łańcut, Olkusz etc.) - a wszystkie podatki płacą w swoich macierzystych miejscach rejestracji działalności.

P.S. Tomku - UNIMETAL chyba nie narzeka na frekwencję (m.in. do Krakowa) i chyba nie grozi mu upadłość ?

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 11:31

Czas podany wg. maps.google :)

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 11:38

Piotr Radoliński pisze:BARTKU ! Co rozumiesz przez "normalne zasady" ?
Mnie np. "boli" to, że po naszym regionie jeźdżą przewoźnicy z różnych regionów kraju (Kielce, Łańcut, Olkusz etc.) - a wszystkie podatki płacą w swoich macierzystych miejscach rejestracji działalności.

P.S. Tomku - UNIMETAL chyba nie narzeka na frekwencję (m.in. do Krakowa) i chyba nie grozi mu upadłość ?

O co mi chodzi?A no o to że podaje się faktyczny rozkład a nie wyssany z palca czyli te owe 2h, nie ustala się godzin dojazdu perfidnie tak żeby podjeżdżać kogoś, i nie wozi się ludzi ziemniakowozami przerabianymi i szumnie nazywanymi busem.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7121
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Rorat » 30 stycznia 2013, 11:54

Ale Uni-Metal szuka kierowce na ten Kraków, bo nikt się nie chce podjąć pracy, a kto będzie płacić mandaty za prędkość i skrócenie czasu przerwy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 12:00

Czy zauważacie Panowie "dziwną prawidłowość" - ilekroć ktoś pisze coś pod adresem MPK ja staram się tej firmy bronić. Ilekroć coś zagraża PKS-owi, Wy również staracie się go bronić.

P.S. Bartku - co do taboru KAYATRANS to nie widzę tak za dużo "ziemniakowozów". Co do godzin odjazdu - dlaczego sądzisz, że "perfidnie ustalane" ? Przecież jest wolny rynek - to ja jako właściciel ustalam tak, żeby mnie było dobrze. No niestety - nie ma sentymentów - pracuje ponad 10 lat w handlu - niestety ta zasada obowiazuje. Przeciez nie będę ustalał rozkładu w odniesieniu do innych przewoźników - mam kaprys - mogę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 12:25

Nie Piotrze wolny rynek to jest jak nie ma przepisów, jak są jakieś regulacje prawne to już nie jest wolny rynek. Dlaczego sądzę że są perfidnie? No sory ale 10 minut przed czy po PKS-ie albo o tej samej godzinie to nie jest fair play? Nie ma nic do tego aby ten bus jeździł sobie w nieco innych godzinach.
Aha co do ustalania rozkładu zdaje się że nie można jeździć w tych samych godzinach po tej samej trasie co już istniejący przewoźnik dlatego to się obchodzi takami sposobami jak tutaj nieco inna trasa, mniej przystanków itd. Skończy się jak w Lubelskim, w końcu ktoś sobie przypomni że w 2 godziny to zgodnie z przepisami się nie dojedzie.
Zawsze widzę taką pewną prawidłowość jak busiarze podpierdzielają klientów PKS-owi to jest fajnie bo "wolny rynek" bo konkurencja. jak PKS obniży ceny, zacznie jeździć w tych samych godzinach będzie krzyk że moloch niszczy konkurencje.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Dominik Wójcik » 30 stycznia 2013, 13:00

Piotr Radoliński pisze:No cóż - ale są tacy co wołają "wpuścić prywaciarzy - to będzie super" a jak już prywaciarz wejdzie to wtedy.... !
Dotyczy to nie tylko PKS, ale także... innych przewoźników-"monopolistów" !
Ale w ramach komunikacji miejskiej w rozumieniu ustawy PTZ. Prywaciarz opisywany tutaj - kolejny busiarz z resztą - jeździ komercyjnie. Takiej komunikacji nie uznaję. Dla mnie on nie istnieje.
Z kolei na istniejący rynek przewozów owszem - przetarg z rygorystycznymi zasadami i utrzymywanie warunków konkurencji sprzyjającej obniżeniu kosztów usług.
Piotr Radoliński pisze:Ilekroć coś zagraża PKS-owi, Wy również staracie się go bronić.
E tam... Dopóki nie ponumerują kursów, dopóty do nich nie wsiądę, bo nie wiem, jak tym jeździć. Toż nawet Koleje Śląskie dopuszczają myśl o stałych numerach relacji - rozmawiałem z nimi o tym.
Musisz Piotrze rozróżnić rynki - ten komercyjny, na którym gra PKS i ziemniakowozy oraz rynek publiczny, finansowany z moich pieniędzy. Na komercyjnym konkurencja jest, zaś każdy ziemniakowóz przegra z PKS, bo fobie w społeczeństwie szerzą się, w tym także klaustrofobia. Jechałem na imp... na szkolenie takim Sprinterem i mówię Wam - bez "znieczulenia" nie sposób tam wsiąść...
Na publicznym w Częstochowie konkurencji niestety nie ma. Monopolista - nie ukrywam, że z każdym dniem mam do nich coraz większą awersję - dyktuje zasady - a to zmienić rozkład, a to wyciąć, bo "się nie che", a to nie tak, bo nie da się, a to zielony kapelusz Pani Jadzi... Z kolei politycznie osaczony Wicedyrektor z MZDiT musi na wszystko przystawać. Ale jak obiecałem - sprawą zajmę się po wrześniu, z użyciem najcięższych dział. Bo tak, jak za etaty Mroczków i obsady "Klanu" płacić nie zamierzam, tak samo nie będę płacił za fanaberię jednego z drugim. I ostrzegam - ustawianie drzwi autobusu przy największych pryzmach śniegu niewiele pomoże. Ale to... po wrześniu

Ale to moje, prywatne zdanie oczywiście

Wojciech Ciszewski
Posty: 61
Rejestracja: 23 marca 2011, 11:58
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Wojciech Ciszewski » 30 stycznia 2013, 13:07

Dwie godziny BUSEM realne. Nasz PKS zwykły kurs przez Myszków 2,48 a pośpieszny przez Będzin 2,40.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 13:22

Tylko że BUS do przewozu osób w rozumieniu przepisów to autobus i stosuje się do prędkości określanych dla autobusów a nie sam. osobowych. o ile osobówką taki czas może i jest realny o tyle busem już raczej nie. Wystarczy spojrzeć na mapę czas przejazdy dla samochodów osobowych różni się tylko o 20 minut więc nie wierzę że BUS który jednak ma gdzieś ten przystanek zyskuje aż 40 minut mimo przystanków.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Szymon Kryczka » 30 stycznia 2013, 14:13

121 minut to czas dla osobówki obliczony przez maps.google.pl

Wojciech Ciszewski
Posty: 61
Rejestracja: 23 marca 2011, 11:58
Lokalizacja: Czestochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Wojciech Ciszewski » 30 stycznia 2013, 14:29

Tak jak iest napisane EXSPRESOWE czyli rusza z Cz-wy i jedzie non stop. PKS przez Będzin,Dąbrowe i jeszcze Olkusz to może robić te 40min. Jeszcze nie wiadomo jaką on będzie jeżdzić drogą?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 15:32

No jednak nie takie expresowe skoro ma przystanek w Olkuszu. Na forum częstochowa chyba nawet było wspomniane o przystanku w Siewierzu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2013, 15:40

...podpowiem Wam tylko, że jest jeden przystanek w Olkuszu - czas przejazdu 2 h - 2:10 h a linia jest obsługiwana przez kierowców... z Częstochowy !!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Wojciech Liberda » 30 stycznia 2013, 16:22

Muszę was zmartwić... każda działalność obojętnie jaka by nie była musi być dochodowa. Jeżeli cokolwiek zaczniesz robić na swój rachunek musisz się liczyć z tym, że ktoś może otworzyć coś podobnego do twojego... prosty przykład z Koziegłów, jedna grupa robi cały rok choinki druga kapelusze. W rędzinach robią albo makaron albo wózki dziecięce. Czy myślicie, że oni robią po to aby dać ludziom robotę?
To samo jest z przewozami, jeżeli ktoś zaczyna przewozy i wyskakuje z dobrą ceną i klient jest zadowolony to będzie to ciągnął. Jeżeli firma typu PKS się nie przebranżowi (sprywatyzuje) tak samo jak Częstochowa nie będzie ogłaszała przetargów na linie miejskie to nie ma mowy o konkurencji z ich strony. A to oznacza, że w pewnym momencie mogą nie wyrobić tak jak PKS Myszków w stanie likwidacji...
Pragnę zwrócić uwagę, że nie da się w nieskończoność ograniczać kosztów bo to grozi... umowami śmieciowymi, marną płacą, wykorzystywaniem, słabym taborem itd. I dochodzi się do końca tej fajnej bajki, że klient będzie miał lepiej. Rynek decyduje o tym kto przetrwa... ale za jaką cenę? Współczuje ludziom w Warszawie płacić 4.40 za jednorazowy...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Dominik Wójcik » 30 stycznia 2013, 16:43

Gdybyś łaskawie nie zaginał faktów...

Do tablicy i przypomnij:
- Za co płacą warszawiacy? (Rafał to kiedyś krytykował)
- Skąd się bierze słaby tabor u operatorów z przetargów? (Rafał omawiał na przykładzie Myszkowa)

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Wojciech Liberda » 30 stycznia 2013, 18:22

Dominik Wójcik pisze:Gdybyś łaskawie nie zaginał faktów...

Do tablicy i przypomnij:
- Za co płacą warszawiacy? (Rafał to kiedyś krytykował)
- Skąd się bierze słaby tabor u operatorów z przetargów? (Rafał omawiał na przykładzie Myszkowa)


Gdybyś zrobił ankietę to okazałoby się że przynajmniej połowa osób ma w d... niskopodłogowe i wolałaby jeździć Ikarusami, byle płacić mniej za bilet...
Co do Myszkowa, jak nasi zrobią przetarg (jak zrobią) to nie zdziw się Dominiku jak H9-35 wyjadą w wersji miejskiej... bo się później okaże, że chodziło o najniższa cenę i nikt nie wpisał, że ma być niska podłoga... albo dostaniesz MAN-a NL202 bez otwieranych szyb i klimatyzacji, bo się okaże że nie stać nas na klimę w autobusie... Trzeba czasem popatrzeć okiem prywaciarza... on chce zarobić jak najmniejszym kosztem.. przykład Tczewa, gdzie Irex wozi się Manami... czy o to chodziło Rafałowi?

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 stycznia 2013, 18:51

Piotr Radoliński pisze:No cóż - ale są tacy co wołają "wpuścić prywaciarzy - to będzie super" a jak już prywaciarz wejdzie to wtedy.... !
Nie "wpuścić prywaciarzy", tylko zlecić/umożliwić im wykonywanie kursów, na ustalonych z góry zasadach, rozkładzie itp. I tyle. Nie żeby wjechali i robili co chcieli, bo potem będzie jeden kurs na dwie godziny ;).

Zobaczymy jak to pochodzi, zwłaszcza że strona jest bardzo dobrze dobrana kolorystycznie :P. Mam z tego typu "wolną amerykanką" niespecjalnie wesołe wspomnienia. A tutaj jakiś kurs się nie wykona, tam wypuści pasażera gdzie się da, zrobi sobie skrót przez wysepkę itp. Wiem, że PKS działa na prawie takich samych zasadach, ale mimo wszystko - jakoś dla mnie pewniejsza marka ;).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2013, 18:59

Wojciech Liberda pisze:
Dominik Wójcik pisze:Gdybyś łaskawie nie zaginał faktów...

Do tablicy i przypomnij:
- Za co płacą warszawiacy? (Rafał to kiedyś krytykował)
- Skąd się bierze słaby tabor u operatorów z przetargów? (Rafał omawiał na przykładzie Myszkowa)


Gdybyś zrobił ankietę to okazałoby się że przynajmniej połowa osób ma w d... niskopodłogowe i wolałaby jeździć Ikarusami, byle płacić mniej za bilet...
Co do Myszkowa, jak nasi zrobią przetarg (jak zrobią) to nie zdziw się Dominiku jak H9-35 wyjadą w wersji miejskiej... bo się później okaże, że chodziło o najniższa cenę i nikt nie wpisał, że ma być niska podłoga... albo dostaniesz MAN-a NL202 bez otwieranych szyb i klimatyzacji, bo się okaże że nie stać nas na klimę w autobusie... Trzeba czasem popatrzeć okiem prywaciarza... on chce zarobić jak najmniejszym kosztem.. przykład Tczewa, gdzie Irex wozi się Manami... czy o to chodziło Rafałowi?

Jak byś się spytał ludzi tam gdzie jest konkurencja to odrazu Ci powiedzą że chcą przetargów. W Łodzi tylko jedna linia jest obsługiwana przez prywaciarza i to w dodatku MB 0405 i jednym Manem NL 222, a ludzie i tak sobie chwalą bo kulturalni kierowcy bo zawsze punktualnie bo wozy czyste i zadbane a nie jak w MPK. I to mówią zwykli pasażerowie a nie miłośnicy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Dominik Wójcik » 30 stycznia 2013, 19:00

I błąd Wojtku!
Warszawski pasażer płaci za budowę metra i SKM w systemie taryfowym. To dwa powody podwyżek i gwoździe z opóźnionym zapłonem do trumny.

Kwestia przetargu - unikasz odpowiedzi. Myszków dał ciała, bo zapomniał, że poza granicami Myszkowa istnieje świat i ktoś poza SANiKo może złożyć ofertę. A jedynym kryterium była cena, bo przetarg miał być sztuczny.
Wiadomym jest, że takiego u nas nikt nie rozpisze. A kryteria podstawowe na początek, to:
- wiek wozów nie większy, niż 5 lat
- x procent niskiej podłogi w y procent taboru
- minimalna długość tab solo 12m i 18m dla przegubowego
- z procent kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
Plus inne podstawowe wymagania organizacyjno-logistyczne.
A komu będzie się kalkulowało, ten wystartuje. A na pewno tacy znajdą się - jak wszędzie.

Co do klimy
1. Na ch mi klima?
2. Od kiedy MPK oferuje klimę, jeśli jej wymagasz od innych?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Wojciech Liberda » 30 stycznia 2013, 19:48

Dominik Wójcik pisze:I błąd Wojtku!
Warszawski pasażer płaci za budowę metra i SKM w systemie taryfowym. To dwa powody podwyżek i gwoździe z opóźnionym zapłonem do trumny.

Kwestia przetargu - unikasz odpowiedzi. Myszków dał ciała, bo zapomniał, że poza granicami Myszkowa istnieje świat i ktoś poza SANiKo może złożyć ofertę. A jedynym kryterium była cena, bo przetarg miał być sztuczny.
Wiadomym jest, że takiego u nas nikt nie rozpisze. A kryteria podstawowe na początek, to:
- wiek wozów nie większy, niż 5 lat
- x procent niskiej podłogi w y procent taboru
- minimalna długość tab solo 12m i 18m dla przegubowego
- z procent kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę
Plus inne podstawowe wymagania organizacyjno-logistyczne.
A komu będzie się kalkulowało, ten wystartuje. A na pewno tacy znajdą się - jak wszędzie.

Co do klimy
1. Na ch mi klima?
2. Od kiedy MPK oferuje klimę, jeśli jej wymagasz od innych?


Ja nie unikam przetargów i wcale się ich nie boję, boję się czegoś innego, a mianowicie wszyscy mówią, że rozpiszemy przetarg i będzie to co chcemy... jak okaże się inaczej i wyjadą H9-35? Zmieni się władza na jeszcze gorszą, powiedzą, że nie ma pieniędzy i chcą jak najtaniej... to co będzie wtedy? Z tablicami do tramwajów też miało iść szybciutko, a tu się okazuje, ze potrzeba było ze 2 lata aby były prawidłowe. Miasto zapisało, że co dwa lata kupi przynajmniej 10 nowych sztuk i gdzie to jest? Przykro mi ale póki nie zobaczę to nie uwierzę.

Ostatnio gdzieś czytałem czystą oczywistość, że czym bardziej ceny wzrastają za przejazd KM tym więcej osób się przesiada do osobówek.... resztę można sobie dopisać... czy coś to zmieni... chyba nowa durnowata ustawa UE, zakazująca eksploatację najstarszych wozów...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Dominik Wójcik » 30 stycznia 2013, 20:27

Ale co Ty mi tu z tymi H9 (imprezy nie możesz się doczekać :) )? Każdy operator będzie tańszy od przykładowo naszego MPK, przykład z Wałbrzycha - konsorcjum weszło ze stawką 5,32zł i musi kupić z tego jeszcze 30 nowych wozów. Oczywiście tam popełniono błąd, bo wyłoniono jednego operatora, zamienili więc jeden monopol na drugi. Dla porównania - MPK pobiera 7zł. PKS Czę-wa za miejskie bierze 4,90zł.
MPK też by mogło, ale należałoby zrobić przegląd wydatków.

Co do podejścia władz - prezentowany przez Ciebie dystans jest prawidłowy. Od tego jednak są NGO, aby tego pilnować i naciskać.


Wracając do tematu - busiarzowi daję rok, maksymalnie dwa :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Mateusz Stacherczak » 30 stycznia 2013, 20:35

Tak czytam i powoli czuje się jak Tupolew spod Smoleńska - niby coś tam jest, że PULL UP, ale rady nie daję.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Dominik Wójcik » 30 stycznia 2013, 23:13

Mati, to dyskusja jest - to jest forum. Jedne służą do publikacji porno, inne, jak niniejsze, służą do dyskusji.

Egzekucją zajmę sie po wrześniu - zgodnie z wewnętrznymi ustaleniami :)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Mateusz Stacherczak » 31 stycznia 2013, 07:12

Ja nic nie mam przeciwko dyskusji i tego nie neguje - broń mnie Panie Boże/Jahwe/Allahu/losie*. Ale tak jak napisałem, trochę mi to nie pasuje.
I mówię i piszę o swoim podejściu do kwestii wolnorynkowych i prywatnych przewoźników odkąd pamiętam.
Kto "bogatemu" zabroni zarabiać jak mu się podoba w sposób legalny. Dlaczego już jest [ten przewoźnik] stawiany pod ścianą?
Od razu trzeba zje...ć z góry na dół, bo podbiera pasażerów i to jeszcze w godzinach, kiedy jedzie PKS.
W teorii człowiek ma swój rozum i wybierze to co dla niego najlepsze.
Jeżeli przewoźnik prywatny zatrzymuje się tylko w Olkuszu, to będzie miał trzy główne źródła swojego utrzymania, tj.; Częstochowa, Olkusz i Kraków i nic więcej. PKS swoje potoki ma rozłożone inaczej i na tym powinien się skupiać. A tu już bo źle.
Jeżeli został odpowiednio zbadany rynek i widać, że popyt przewyższa podaż no to o czym mówimy? PKS ma swoje problemy, cięcia i zarząd, który działa - wg. jego mniemania - jak najlepiej się da.
Co do numerowania linii, to tak powinno być, ale jeszcze nie ma. I w chwili obecnej PKS ma inne problemy niż numerowanie linii. No chyba, że odgórnie przyjdzie rozporządzenie no to wtedy trzeba działać i w tym kierunku.
W każdym bądź razie zamiast uprawiać czarnowidztwo, pozwólmy się rozwinąć, zobaczyć i ocenić po pewnym czasie.
Niby proste, a jakże trudne.
______________________________________________________________________________________________________
*- wybierzcie sobie swoje :)

Awatar użytkownika
Tomasz Dudek
Posty: 66
Rejestracja: 14 marca 2012, 12:12
Lokalizacja: Częstochowa/Kraków
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Dudek » 31 stycznia 2013, 22:13

Ja w tym konkretnym przypadku bym się za bardzo bym się nie przejmował (z punktu widzenia Częstochowskiego PKSu) wejściem 'nowego gracza' na rynek, bo:
1. Z moich obserwacji wynika że nie ma wyjątkowo dużego obłożenia we wtorki i środy (z wyłączeniem jakiś przerw 'studenckich'), często to 2 osoby 'na krzyż', przy 7 kursach na dzień - przepraszam bardzo, ale wydaje mi się że cena ON przewyższy utarg z kursów.
2. Z Krakowa najwięcej ludzi podróżuje do Zawiercia - a to miasto przez kayatrans jest pomijane.
3. Kilka razy spotkałem się z opiniami ludzi którzy uważają że lepiej jest dać 'te kilka złotych więcej, a jechać porządnym autobusem - bo busem nie zawsze bezpiecznie'
4. Ja bardzo przepraszam ale nie wyobrażam sobie przejazdu tego odcinka w 2 godziny. Jak Bartek napisał wcześniej - obszar zabudowany - 50 km/h podwyższenia nie obowiązują, więc życzę powodzenia - szczególnie że Krakowscy policjanci bardzo lubią pieniążki, a rozmowa z nimi żadna (Dura lex sed lex) :)

PS. Podpisuje się pod słowami Bartka, część z tych kursów to ewidentne podbieranie pasażerów PKSowi, ale taka natura 'wolnego rynku' w Polsce. Brak pomysłu na siebie albo kopiowanie. Swoją drogą ciekawe jak zmieniły by się ceny w busach gdyby tak duży gracz jak Częstochowski PKS opuścił rynek ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2013, 19:19

Dziś "przetestowałem" nowe połączenie.
Piszę całkowicie neutralnie - ywjechałem z Krakowa o godz. 14:15. Autobus miał pojemność 29+7 osoób. Wyjechało z Krakowa 8 osób. Przy okazji - wyjeżdżający o 14:00 PKS Gniezno - wyjeżdżał na "pusto". Tak się składa, że o godz. 13:15 z Krakowa wyjeżdżał mój syn - kursem PKS Płock - jechało 10 osób. Wracając do mojej podróży - sporo czasu zajął kierowcy wyjazd z Krakowa oraz wjazd do Częstochowy. Pomimo tego czas przejazdu wyniósł 2h08'. Mój syn przyjechał "płockiem" 8 minut przede mną. Spotkaliśmy się w... tramwaju. :D
Podróż przebiegła sprawnie. Kierowca starał sie w określonych miejscch jechac z odpowiednią (przepisową) prędkością. Nie posiadał CB radia.
Ogólnie - nie narzekam - cenowo przystępnie i czasowo też dobrze.

Bilet NORMALNY - KAYATRANS
Obrazek

Bilet STUDENCKI - PKS Płock
Obrazek

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 lutego 2013, 21:51

Wczoraj o 15.20 dwóch właścicieli SigmaBus( busiarzy ) stali koło autobusu PKS Częstochowa na stanowisku 17 dolnej płyty RDA i liczyli ludzi. Obserwowali ile wsiada i chcieli przechwycić kogoś z pasażerów. Nawet do tego doszło , iż bezczelnie busiarz podjechał pod tył autobusu i czekał aby ludzie zobaczyli go . Ale na szczęście nikogo nie przekonali. Ze spuszczonymi głowami i z niesmakiem odeszli od częstochowskiego Irisbusa.
Taki wpis znalazłem na innym forum. Ciekawe, ale znam autora tego wpisu i wiem że ten człowiek raczej nie zmyśla.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2013, 22:10

...a co to za firma SIGMA-BUS ?

Ja napisałem neutralnie. To są moje odczucia - nie mam nic przeciwko PKS-owi. Kierowca mówił, że np. dziś z Częstochowy do Krakowa (dopołudnia) "leciał na pusto". Narzekał także na napięty rozkład jazdy.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 02 lutego 2013, 12:33

Według danych z innego forum to SigmaBus i Kayatrans są w jakimś sensie połączone, ponieważ godziny dojazdów SigmyBus i Kayatrans pokrywają się i odjeżdżają z tych samych miejsc.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Bartosz Kowalski » 13 marca 2013, 17:39

Widziałem dziś na DK1 3 razy busa Kraków Częstochowa. Dwa razy jak jechał do Krakowa raz około 7 miał na pokładzie ze dwie osoby, około 12 też podobna frekwencja. Również około 12 widziałem jak jechał do Częstochowy, frekwencja...1 osoba.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 13 marca 2013, 18:01

@Bartek: Nie ukrywam, że zdarza mi się korzystać z tej linii. Powiem tak - frekwencja średnia. Często bardzo mała. Najwięcej osób ile jechało, gdy ja korzystałem z busa to 9.
Rozmawiałem z kierowcami - sami są zdziwieni ilościa pasażerów. Ale mówią, że to nie ich problem - nieraz jechali na "pusto" do Krakowa. Natomiast mnie bardzo satysfakcjonuje czas jazdy. ok. 2h10' czasami 2'15.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 marca 2013, 18:14

Dziś w PKS o 11:20 także rewelacji nie było, może 10 osób. W przypadku autobusu to bardzo mało. Ale trzeba wziąć pod uwagę to, że frekwencja na tej trasie bardzo zmienia się w zależności od dnia i pory roku. Kto ma jechać do Krakowa ot tak np. ok. 11 ?? To są jednostki. Nasz poranny PKS zbiera Myszków i Zawiercie, co skutkuje tłokami w drodze powrotnej (autobus na Błesznie jest już w miarę luźny).
Moim zdaniem tej linii busowej brakuje dobrej reklamy (gdyby nie info tu, to nie wiedziałbym co mnie mija czasami). Poza tym największą głupotą jest rywalizacja z naszym PKS-em !! Mam nadzieję, że po wejściu w życie nowego rozkładu z dodatkowym kursem PKS będę bez tłoku wracał ok. 13-14 z Krakowa. Ale bus jest i powinien być alternatywą. W 2010r. jechałem busem z Krakowa do Krosna. Miał 90% obłożenie, a autobusy także nie jeździły puste (Veolia ... Bieszczady). Wszystko polega na konkurencji, ale zdrowej. Trzeba pamiętać, że spora grupa osób ma większe zaufanie do autobusu znanej firmy niż jakiegokolwiek busa. A mnogość wypadków busów tego nie zmienia, a nawet pogarsza...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7121
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Rorat » 13 marca 2013, 23:27

Na razie to jest konkurencja ale z Uni-metalem, Uni-metal już obniżył cenę lub zrównał z Kayatrans.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 20 marca 2013, 20:58

W ciągu ostatnich dwóch dni skorzystałem z usług "busiarza" "KAYATRANS". Jakież było moje zaskoczenie, gdy podczas wczorajszego kursu (do Krakowa) z godz. 16:50 frekwencja była praktycznie 100%. Pojazd (VW) miał 21miejsc siedzących + 9 stojących - wykorzystane było 20 miejsc siedzących. Do tego niezwykle uprzejmy i PUNKTUALNY pan kierowca. Do Krakowa - mimo trudnych warunków drogowych zajechaliśmy z dokładnością "do pół sekundy". Nadmienię także, że prędkość podczas całego przejazdu wahała się od 75 km/h do max. 90 km/h.
Dzisiejszy powrót był w podobnym stylu, gdyby nie utrudniony wjazd do Częstochowy (karambol na wjeździe). Dziś również frekwencja na kursie z Krakowa (godz. 14:15) - praktycznie 80%. Kierowca bardziej dynamiczny - miejscami "na budziku" była "stówka". Ciekawostką jest to, że panowie kierowcy pochodzą z Częstochowy a wcześniej pracowali... no zgadnijcie gdzie ?
Dodam także, że na linii kursują przynajmniej 2 pojazdy - "nówki" (VW i Mercedes). Maja po ok. 20 tys. km na liczniku.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Mariusz Sośniak » 21 marca 2013, 17:32

Tomasz Rorat pisze:Ciekawostką jest to, że panowie kierowcy pochodzą z Częstochowy a wcześniej pracowali... no zgadnijcie gdzie ?

O jednym słyszałem ale żeby o Nim powiedzieć powiedzieć w poprzedniej pracy że był "niezwykle uprzejmy" to trzeba dysponować olbrzymią wyobraźnią :D

Oczywiście to cytat Piotra R. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 21 marca 2013, 18:56

..nie, to nie o nim.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7121
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Tomasz Rorat » 21 marca 2013, 19:46

..a skąd wiesz o którym mówimy ??
praca u prywaciarza zmienia, ale chyba nie aż tak.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

KAYATRANS - nowa linia Częstochowa <-> Kraków

Postautor: Piotr Radoliński » 21 marca 2013, 20:29

...to chyba Ty skąd wiesz o którym mówimy ! To przecież Ty Tomku włączyłeś się do rozmowy !!


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości