Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 kwietnia 2013, 11:42

Linia 29 od dnia 1 maja 2013r. będzie kończyła przy Cmentarzu Komunalnym, zamiast jak dotychczas w Grabówce.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 12:02

Łukasz, skąd ta info? I czy to wszystkie zmiany?

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Piotr Jeruszka » 23 kwietnia 2013, 15:08

Krystianie, info o zmianach już pojawiło się na stronie.

Szkoda, że informacja o tym w przypadku MZDiT jest skrzętnie ukryta. Trzeba wejść w "Publiczny transport zbiorowy", potem w "Komunikaty o zmianach w komunikacji miejskiej". Komunikat w PDFie, więc ucieszą się miłośnicy komórek bez czytników PDF i użytkownicy przeglądarek, na których zablokowano ściąganie plików. Na żadnym pośrednim punkcie nie ma mowy o jakichkolwiek zmianach. Uznaję, że typowy, przeciętny (więc wygodnicki) użytkownik w ogóle nie jest informowany o zmianach.

Żeby jeszcze gdzieś wcześniej organizator poinformował o tym, że mogą nastąpić zmiany w ruchu... A nie, jednak informuje - trzeba kliknąć w Aktualności i tam mamy wykaz ulic (w odnośniku, który pojawił się 9 kwietnia) na których mogą wystąpić utrudnienia. Oczywiście w PDFie.

Co jak co, ale w tak dynamicznym okresie remontów i zmian w organizacji ruchu warto informować o zmianach w najłatwiejszy dla użytkownika sposób.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 15:47

Piotrze, nie wiem na jaką stronę "Komunikaty o zmianach w komunikacji miejskiej" wchodzisz, ale na moim komputerze strona ta nie zawiera linku do takiego PDF-a. Najnowsza informacja to 23.04.2013: "Od 24.04.2013 r. zmiany przystanków w Alei NMP".

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Piotr Jeruszka » 23 kwietnia 2013, 16:29

Oj, znów zastosowałem za duży skrót myślowy ;).

Miałem na myśli informacje o zmianach w komunikacji miejskiej, tj. przystanków. Informacja jest w "Komunikaty o zmianach w komunikacji miejskiej" (w "Publiczny transport zbiorowy"), tak jak Michale piszesz (z dzisiaj, informująca o zmianach od jutra).

Również mam za złe to, że nie uprzedzono w jasny sposób, że mogą nastąpić zmiany, tylko informuje się z dnia na dzień. Owszem, jak na głównej stronie MZDiT kliknie się w "Utrudnienia w ruchu" (a nie w "Aktualności", pomyliło mi się), a potem "Wykaz ulic itp." z 9 kwietnia, to znów do ściągnięcia jest PDF. Napisano w nim, że mogą wystąpić utrudnienia w ruchu w Alejach, więc to w jakiś sposób jest informacja, że organizacja w Alejach może się zmieniać.

Tylko aby do tego wszystkiego dojść, to trzeba codziennie kopać się przez kilka stron za pomocą mało intuicyjnej (i błędnej - klikam link Wstecz, dostaję stronę z 2006 roku) nawigacji.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 kwietnia 2013, 17:08

Łukasz Szkurłat pisze:Linia 29 od dnia 1 maja 2013r. będzie kończyła przy Cmentarzu Komunalnym, zamiast jak dotychczas w Grabówce.

Nareszcie! i tak w Grabówce była zbędna. Poza tym Cmentarz Komunalny zyska na tym, że autobus będzie jeździł częściej niż co godzinę (jeśli odpowiednio skoordynują rozkłady). Tylko teraz pojawia się pytanie: czy 29 pojedzie na Cmentarz komunalny przez Radomską, czy może przez Ikara?
Czekają nas jeszcze jakieś zmiany od Maja?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 20:37

Albo ja jestem ślepy, albo jak zgrywałem internet na dyskietkę to coś poszło źle.... :P U mnie tego komunikatu o 29 nie ma.

Sebastian Wróbel pisze:czy 29 pojedzie na Cmentarz komunalny przez Radomską, czy może przez Ikara?

Ja bym dał przez Legnicką, ale uprzedzam od razu zainteresowanych, w tym pewnie Piotra: Tak, wiem, że nawierzchnia i często szerokość tej ulicy nie pozwalają na to! ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 kwietnia 2013, 20:59

O tej zmianie tylko słyszałem. Cóż, czekajmy z niecierpliwością na komunikat.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 kwietnia 2013, 21:28

Gdyby tak utwardzono Kartuską, to można by poprowadzić Wręczycką, Ruską i Kartuską do Radomskiej z nowym przystankiem na Ruskiej przy Pomorskiej. Ruska jest dość szeroka i utwardzona, pytanie czy podbudowa by to wytrzymała. Ale tu już nie mam wiedzy...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 kwietnia 2013, 21:31

Oczywiście, że Legnicka to najlepsza opcja, ale ponoć jej część jest nieutwardzona. Pozostaje jedynie Radomska (na której już jest autobus) lub Ikara (od Rocha do Radomskiej, gdzie autobusu nie ma, a mieszkańcy też tam są).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Patryk Hartman » 25 kwietnia 2013, 14:07

Są już rozkłady linii 29 ;) zobacz
Dodatkowo dla autobusów linii 11, 12, 14, 17, 21, 23, 30, 31 zostaje uruchomiony dodatkowy przystanek DWORZEC GŁÓWNY PKP w kier. Dworca PKS.
Na liniach tramwajowych 1, 2 i 3 wchodzą korekty rozkładów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 kwietnia 2013, 14:22

Wreszcie zrobili ten przystanek przy dworcu kolejowym! :) Tyle razy mówiłem, że on jest tam potrzebny i wreszcie go wyznaczyli. Może za jakiś czas zrobią też przystanek w drugą stronę.

Wychodzi na to, że 29 pojedzie jednak przez Ikara :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 kwietnia 2013, 14:35

Michał Grzegorczyk pisze:Wychodzi na to, że 29 pojedzie jednak przez Ikara :D

Ale są też złe strony. 29 będzie miało takt godzinny, a nie jak do tej pory 45-minutowy. Ale to małe piwo. Najbardziej boli totalnie sp..... rozkład. Zarówno 29 jak i 31 będą wyjeżdżać w tej samej minucie (!) a potem godzinna luka !! analogiczna sytuacja jest na Korkowej (15, 20), ale tam przynajmniej autobus jest co pół godziny...

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Andrzej Sowa » 25 kwietnia 2013, 14:41

Taki układ odjazdów z przystanków to co najmniej marnotrawstwo jeśli nie dywersja. Wychodzi na to ,że przy tej samej ilości wozów można zrobić dwa razy lepszą ofertę komunikacyjną niż mamy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 kwietnia 2013, 14:45

A dopiero co podnosili częstotliwość z 50 do 45 minut. Oczywiście domyślam się, że to z powodu braku autobusów wydłużenie trasy wiąże się ze spadkiem częstotliwości :-/ Natomiast takie ustawienie odjazdów z cmentarza to rzeczywiście szczyt... :evil:

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 kwietnia 2013, 14:59

Nawet jeśli powodem są przerwy unijne, to nie można było zrobić tak, żeby choć jedna z linii miała długi postój właśnie na cmentarzu komunalnym? Teraz wygląda to tak, że 29 będzie sobie stało pół godziny na Gombrowicza (wiadomo przecież, że 29 będą obsługiwać dwa autobusy) zaś na cmentarzu kilka minut. To samo na 31, które zresztą jeździ na wielkim opóźnieniu. Czy w tym mieście ktokolwiek myśli?

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Damian Włodarczyk » 25 kwietnia 2013, 15:34

Na przerwy unijne są wyznaczone pętlę które są uzbrojone w toi-toie. Cmentarz Komunalny nie jest pętla uzbrojona, zapewne to dlatego nie odbywają się tam dłuższe przestoje autobusow.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 kwietnia 2013, 15:37

Ale za to na terenie cmentarza są bardzo eleganckie toalety. Kierowca nie oddaliłby się bardziej niż niegdyś np. z pętli do budki na Kucelinie. Chyba, że wewnętrzne przepisy MPK zabraniają korzystać z innych toalet. Byłoby to śmieszne, ale może realne.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Damian Włodarczyk » 25 kwietnia 2013, 15:57

Możliwe, że tak jest, ale to już pytanie do operatora.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 kwietnia 2013, 16:27

Janusz Karlikowski pisze:Ale za to na terenie cmentarza są bardzo eleganckie toalety.

Nie wspominając o całej gamie krzaków a trochę dalej lasów. A tak poza tym, chyba nie potrzeba 30 minut na i tak ewentualne wysikanie się czy wypróżnienie, które może złapać w każdej chwili, a nie tylko na pętlach wyposażonych w "Tojtoje".

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Damian Włodarczyk » 25 kwietnia 2013, 16:34

Że tak się brzydko wyraze srac też chcesz w przelocie między jednym a drugim przustankiem?? Wziales pod uwagę ppoznienia jakie występują na 31? Wiem, wszystko elegancko, ale to wcale tak pięknie czasem nie wygląda. I nikt nie mówi o 30 minutach, lecz conajmniej 10-15.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 kwietnia 2013, 16:46

Damian Włodarczyk pisze:Że tak się brzydko wyraze srac też chcesz w przelocie między jednym a drugim przustankiem?? Wziales pod uwagę ppoznienia jakie występują na 31?

Ja tylko miałem na myśli fakt, że potrzeba fizjologiczna może cię złapać w każdej chwili, nie tylko na pętlach uzbrojonych w kible. I co wtedy? będziesz całymi siłami ściskał zwieracze np. na cmentarzu komunalnym przez niecałą godzinę aby dojechać do upragnionej pętli wyposażonej w toaletę? oczywiście, że nie! jak najprędzej znajdziesz miejsce, w którym się załatwisz. Co jest ważniejsze dla pasażerów? obecność "tojtoja" na pętli, czy bolesny dla nich fakt, że dwa autobusy odjadą w tym samym czasie, a potem godzinna dziura bez autobusu? pamiętacie pierwsze wcielenie linii 37? ponoć KM jest dla pasażerów...
Damian Włodarczyk pisze:I nikt nie mówi o 30 minutach, lecz conajmniej 10-15.

Patrząc na nowy rozkład 29, to postój na pętli Gombrowicza wyniesie ponad 30 minut !! o ironio.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Bartosz Kowalski » 25 kwietnia 2013, 16:54

Może i KM jest dla pasażerów ale kierowca też człowiek.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Damian Włodarczyk » 25 kwietnia 2013, 16:58

Sebastian, napewno nie wypne się za autobusem. Jak jesteś na mieście to też zalatwiasz się gdzie popadnie?? I nie ironizuj mi z pętla Gombrowicza, bo pisaliśmy o przerwie na toi toi.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 kwietnia 2013, 17:04

Damian Włodarczyk pisze:Sebastian, napewno nie wypne się za autobusem.

Nie to miałem na myśli. Mi, czy też przeciętnemu Nowakowi jak się zachce np. w alei NMP, gdzie nie ma szaletów miejskich, to nie trzyma zwieraczy na siłę do przyjazdu do domu, tylko znajduje najbliższe, w miarę dyskretne miejsce, gdzie będzie mógł się załatwić. ;)
Damian Włodarczyk pisze:I nie ironizuj mi z pętla Gombrowicza, bo pisaliśmy o przerwie na toi toi.

I nadal jesteśmy w temacie. Więc powtórzę się: czy kierowcy potrzebne jest ponad pół godziny czasu na odpoczynek, wypróżnienie się, zjedzenie kanapki, zapalenie papierosa itd. (zwłaszcza, że te dwie ostatnie czynności większość kierowców robi w trakcie jazdy)?

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Andrzej Sowa » 25 kwietnia 2013, 17:25

Nie rozumiem po co tak się uczepiliście tematu wypróżniania, tu problem jest taki aby stał na Komunalnym choćby tylko minutę ale by przyjeżdżał na zmianę co 30 minut jeden i drugi. To przecież proste zwłaszcza ,że linia 29 raczej nie potrzebuje zgrania rozkładów z żadną inną linią.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Łukasz Szkurłat » 25 kwietnia 2013, 17:30

Czasami, jak tak patrzę na te zmiany i rozkłady, to mam wrażenie, że MZDiT chce dorównać MPK w liczbie jadących stadnie autobusów. Było ładnie do pewnego czasu, teraz chyba komuś myślenie się wyłączyło.
Damian Włodarczyk pisze:Na przerwy unijne są wyznaczone pętlę które są uzbrojone w toi-toie. Cmentarz Komunalny nie jest pętla uzbrojona, zapewne to dlatego nie odbywają się tam dłuższe przestoje autobusow.

Na Liszce Toi-toia ustawiło MPK dopiero zimą tego roku, a już od ponad roku są tu przerwy posiłkowe. Przed wejściem rozkładów taktowanych też miała wyznaczoną przerwę jedna brygada. Toi-toja zawsze można dostawić w skrzętnym miejscu. A nic to przeniesienie dłuższej przerwy z pętli na pętle by nie zmieniło. Rozkłady należy skoordynować tak, by linie jeździły łącznie z taktem 30 minut, zwłaszcza, że linie się do tego nadają, bo nie są od żadnej innej zależne.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Zbigniew Hoffer » 25 kwietnia 2013, 19:05

Na Cmentarzu jest niebieski kibelek, postawili z 3 miesiące temu.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Jakub Szymanowski » 27 kwietnia 2013, 00:36

Przerwy posiłkowe mimo braku Toj-Tojów i tak już są np.: na Wielkborskiej, na Gazowni...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 kwietnia 2013, 09:27

Jest to parodia. W zasadzie ułatwienie dla mieszkańców Tysiąclecia w dojeździe (sam o to postulowałem na tym forum), ale nie na takiej zasadzie, że zajadę, zapalę znicz, a i tak nie mam się czym wydostać. Logiczne by było, gdy zajeżdżam np. ok. 10:35 "29", a powrót mam "31" o 11:05 i się przesiadam albo w ogóle jadę sobie do centrum. Albo odwrotnie.
W przypadku 29 chyba zrobiono takie wyjazdy ze względu na to by ok. .15 znalazł się pod szpitalem na Parkitce. Wiem, że z tego powodu nawet przesunięto kursy w obecnym rozkładzie.
Tylko dlaczego nie zmieniono w takim razie kursów 31 ?? Przecież wystarczyło choćby "przyspieszyć" kursowanie w ciągu całego dnia np. o 15-20 minut. Autobus wtedy na CK byłby co 20-40-20, to już lepiej.
A dojazd do pracy do II US zapewniają 35/36 z Rakowa, a centrum jest sporo autobusów poza 31.

Jeszcze jedna sprawa: przystanek IKARA. Nie trafiony pomysł na nazwę. Nazwa sugeruje, że to jakiś ważny punkt na tej ulicy np. pętla (patrz ul. Malownicza). A tak tu IKARA, a IKARA I hen hen daleko. I w dodatku nie mają w zasadzie wiele wspólnego. Co prawda na samej ulicy nie ma przecznic, ale jest tam chyba np. Concordia. A przecież istnieją nazwy od zakładów różnej maści. Ponieważ jest to słupek tej samej rango co na linii 19, to należało ujednolicić nazewnictwo i ten nazwać IKARA I, a dla linii 19 w kierunku północnym IKARA II, IKARA III itd...

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Tomasz Stefaniak » 27 kwietnia 2013, 15:54

Pragnąłbym zauważyć, że nowy przystanek autobusowy "dworzec PKP" jest zbędny. W zasięgu wzroku są dwa przystanki: "dworzec PKS" i "DH Centrum". To powoduje, że podróż autobusem będzie mniej wygodna. Nie można przesadzać i stawiać przystanków co "100 metrów". Jakieś sensowne odległości powinny być zachowane.
;

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 kwietnia 2013, 17:31

Pamiętaj, że ten przystanek jest odpowiednikiem tramwajowego. Po drugie ja widzę sens, bo Wolności jest zapchana i i tak autobus jedzie wolno. Po trzecie wstyd, że spod dworca kolejowego, głównego w mieście, nie można się łatwo dostać w różne dzielnice miasta. Liczę, że uda się wykoić jakoś miejsce na przystanek w drugą stronę. Np czy nie można zwęzić jezdni tuż za skryżowaniem z Kopernika? Tam i tak nie ma miejsca na dwa pasy, więc można zrobić tam peron.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 kwietnia 2013, 17:39

Ale zauważ, że w drugą stronę byłby sensowniejszy. Autobusy i tak tu się wloką, a jak shamowałyby samochody, to nawet dobrze. Zawsze jest to jakiś azyl dla pasażera, który udaje się np. w okolice Megasamu. Wysiadka pod PKS to trochę daleko, tramwaj nie zawsze jedzie od razu (jakby się wydawało).
A w stronę południową to także uważam to za bezsens. Kto idąc na dworzec kolejowy pojedzie za Kopernika by przejść 2 światła jak może wysiąść pod DH Centrum i w tym czasie 2x dojść (do celu ;) ). Nieudolne tworzenie przystanków dla zatramwajów i tyle...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 kwietnia 2013, 17:52

Fakt, ale mogliby dorobić pasy po południowej stronie ;) W ogóle głupotą było montowanie linii tramajowej z boku jezdni. Pamiętam jak w wywiadzie p. Kotela wspominał, że projektując całą oś pracy chciał ułożyć tory na środku, ale trafił na opór urzędników. No ale co będziemy znowu gdybać...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Piotr Radoliński » 27 kwietnia 2013, 19:39

...przypomnę może tylko lokalizację tego przystanku - al. Wolności 28. Żeby dostać się de facto do dworca trzeba obejść "pół miasta" ! W pierwotnych założeniach miał on być przed przejściem dla pieszych (koło świateł) - al. Wolnosci 16.
Niestety nie było zgody jednego z urzędników od inzynierii miejskiej.

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7075
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Tomasz Rorat » 27 kwietnia 2013, 21:05

Czyli na krótkim odcinku mamy :
1 - zatrzymanie na przystanku obok Centrum
2 - zatrzymanie na światłach obok Banku z Norrisem
3 - zatrzymanie na światłach obok PKP
4 - zatrzymanie na nowym przystanku
5 - na światłach przy PKS

trochę za dużo zatrzymywania !!

ps. Już nie mam korka od PKS do al. NMP, po otwarciu Południowej nitki NMP

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Piotr Radoliński » 27 kwietnia 2013, 21:15

Tomasz Rorat pisze:ps. Już nie mam korka od PKS do al. NMP, po otwarciu Południowej nitki NMP
...my też nie mamy ! :P
Dominik Wójcik pisze:L.?
...no chyba ! :evil:

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 kwietnia 2013, 21:19

No powiedzmy. Ja tam widziałem w tym tygodniu. Mały, bo mały ale był. A przystanek były pod samym dworcem prawie i autobus wcale by wiele nie stracił. A zatrzymałby się zwyczajnie na przystanku tramwajowym. Nawet jakby miało to przyblokować inne pojazdy, to jaki problem ?? Weźmy np taką Sobieskiego - autobus stanie to zwykle reszta za nim stoi i czeka. KM jest dla pasażera, a ten przystanek jest dla mnie antypasażerski, bo wydłuża czas jazdy i nic nikomu nie da.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 kwietnia 2013, 21:37

O kolejną minutę dłużej do pracy :-/
Nie mam nic przystankowi przy Dworcu PKP -> Dworzec PKS, jednak powinien być on tam gdzie zatrzymywały się AzT przed pierwszymi światłami.
Od razu powinni zrobić przystanek w przeciwnym kierunku. Lepszy bo odległość między przystankami Dworzec PKS i II al. NMP jest przerażająca. Po za tym jaki problem na słupku gdzie wiszą rozkłady tramwajowe zmienić na większą tabliczkę, zawiesić rozkłady i przystanek Dworzec Główny PKP w kierunku centrum gotowy. Jednak komuś brakuje odrobiny wyobraźni.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 kwietnia 2013, 22:27

Tomasz Rorat pisze:Czyli na krótkim odcinku mamy :
1 - zatrzymanie na przystanku obok Centrum
2 - zatrzymanie na światłach obok Banku z Norrisem
3 - zatrzymanie na światłach obok PKP
4 - zatrzymanie na nowym przystanku
5 - na światłach przy PKS

trochę za dużo zatrzymywania !!

Warty uwagi jest fakt, że jak się teraz trafiło na zieloną falę, to można było przejechać wszystkie światła po przystanku D.H. Centrum bez zatrzymywania do świateł przy Sobieskiego, a nawet przystanku przy Dworcu PKS. W tej chwili rozkładowa minuta, to nawet jakieś trzy minuty rzeczywiste straty. Mi też się ten przystanek nie uśmiecha.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 kwietnia 2013, 22:43

Tam go w końcu umieścili? To rzeczywiście głupie miejsce. Myślałem, że będzie po drugiej stronie Kopernika :O I pytanie, czy usuną miejsce parkingowe czy pasażerowie będą się przeciskać?

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 kwietnia 2013, 22:54

trzeba się przeciskać, dalej tam parkują.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 kwietnia 2013, 23:06

Prowizorka wiecznie żywa.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Marcin Strzelecki » 27 kwietnia 2013, 23:09

Powinno się to jeszcze zmienić.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Linią 29 na CK

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 maja 2013, 15:46

Wybrałem się dziś na rekonesans nowego odcinka. Ponieważ jednak jechałem dość wcześnie rano, to trudno mi oceniać frekwencję. Ok. 9:55 przyjechało ze mną tylko kilka osób. Na pętli ... nie czekał nikt. Ale także nikogo nie było na 31, które jedzie stąd o tej samej porze. Mimo opóźnienia na Tysiącleciu autobus dotarł do celu idealnie według rozkładu.
Obrazek
I jeszcze przystanek IKARA w różnych ujęciach:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 maja 2013, 15:50

Właśnie miałem pisać w spawie opóźnień. Widziałem 29 w sobotę na Parkitce i jechał zupełnie nie według rozkładu (chyba 12 minut przed czasem albo 48 minut po czasie). Ciekawe czy będzie się to powtarzać.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Szymon Kryczka » 06 maja 2013, 19:48

Osoba odpowiedzialna za układanie rozkładów w MZDiT już nie pracuje, chodzi o Pana Pająka.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 06 maja 2013, 20:17

:shock:

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Janusz Karlikowski » 06 maja 2013, 20:28

No to od 1.06:

11| 05 43
12| 28
13| 00 12 59
itd. ;)

Ale mnie to nie wadzi.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2013

Postautor: Sebastian Wróbel » 06 maja 2013, 20:30

No i skończyła się dobra passa KM w naszym mieście...


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości