Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Tomasz Sałata » 26 października 2013, 11:01

Dziś #155 jeździ na 23 z tablicą, która wskazuję skróconą trasę do przystanku Archiwum Państwowe :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Krzysiek Ociepa » 26 października 2013, 11:05

#89 jeździ od jakiegoś czasu bez przedniego wyświetlacza.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 października 2013, 12:09

Od dawna...
Pisałem o nim w innym wątku jako 13-06. Ale widać temat MPK jest ZAKAZANY, nawet jak się napisze, że "wyjątkowo autobus odjechał planowo"

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 października 2013, 12:57

Janusz Karlikowski pisze:Od kiedy #89 ma wyświetlacz ??
11:17 KUCELIN-HUTA - decha. Dobrze, że raz w miesiącu odjazd planowo.

Ale kiedy to było? Bo wnioskuję, że nie dzisiaj, skoro post jest z 10:27, a piszesz o planowym odjeździe o 11:17, a potem o 13-6 kiedyś tam. A wczoraj ten wóz był na 25. W sumie nie pamiętam, czy była tablica, czy nie, ale skoro nie rzuciło mi się to w oczy, to chyba wyświetlacz działał. A o pomyłce mowy nie ma ze strony Jakuba, piszecie więc o przeszłości.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 października 2013, 13:23

Wozem #89 jechałem w czwartek. Decha była na 100%. Żałuje, że nie zrobiłem fotki. Przy okazji pozdrawiam drivera :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 października 2013, 13:33

Wasze porządki i wywalanie tablic na bok nie przynoszą efektu , bo jak nie ma co zabrać to bierze się te stare ,żeby był nr linii :)
Piotr Radoliński pisze:...jestem w stanie - po kosztach materiału - wszystkie zdezaktualizowane tablice - doprowadzić do porządku ! Poakzywałem juz waszym przełożonym, jak to się robi. Patrz przykład linii 16 (stara tablica zaadaptowana na nową linię). :P

Nie jest to żadna filozofia. Bogaty Wrocław ponownie żywa każdą niemal starą tablicę. Na czas remontów boczne tablice dostają nalepki uaktualniające przebieg trasy, a po remoncie nakleja się nowe nalepki. Czasem potrafią spod nalepek wychodzić ślady po tym, że tablica służyła całkiem innej linii niż obecnej. Np na linii 10 widziałem tablicę spod której przebijały się ledwo widoczne kontury tablicy z numerem... 24

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Piotr Radoliński » 26 października 2013, 13:55

Piotr Radoliński pisze:...jestem w stanie - po kosztach materiału - wszystkie zdezaktualizowane tablice - doprowadzić do porządku ! Poakzywałem juz waszym przełożonym, jak to się robi. Patrz przykład linii 16 (stara tablica zaadaptowana na nową linię). :P
Michał Grzegorczyk pisze:Nie jest to żadna filozofia. Bogaty Wrocław ponownie żywa każdą niemal starą tablicę. Na czas remontów boczne tablice dostają nalepki uaktualniające przebieg trasy, a po remoncie nakleja się nowe nalepki. Czasem potrafią spod nalepek wychodzić ślady po tym, że tablica służyła całkiem innej linii niż obecnej. Np na linii 10 widziałem tablicę spod której przebijały się ledwo widoczne kontury tablicy z numerem... 24
...Ty TYLKO piszesz, że nie jest to filozofia, a ja CHCĘ to z zrobić ! :P

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Jakub Siadlak » 26 października 2013, 14:34

Wczoraj powoziłem #89 na linii 25,wyświetlacz zrobiony!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Michał Kamiński » 26 października 2013, 15:11

zdawało ci się Jakub :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 października 2013, 15:14

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Radoliński pisze:...jestem w stanie - po kosztach materiału - wszystkie zdezaktualizowane tablice - doprowadzić do porządku ! Poakzywałem juz waszym przełożonym, jak to się robi. Patrz przykład linii 16 (stara tablica zaadaptowana na nową linię). :P
Michał Grzegorczyk pisze:Nie jest to żadna filozofia. Bogaty Wrocław ponownie żywa każdą niemal starą tablicę. Na czas remontów boczne tablice dostają nalepki uaktualniające przebieg trasy, a po remoncie nakleja się nowe nalepki. Czasem potrafią spod nalepek wychodzić ślady po tym, że tablica służyła całkiem innej linii niż obecnej. Np na linii 10 widziałem tablicę spod której przebijały się ledwo widoczne kontury tablicy z numerem... 24
...Ty TYLKO piszesz, że nie jest to filozofia, a ja CHCĘ to z zrobić ! :P

Tylko mówię, że inni też tak robią i MPK nie musi się tego wstydzić czy coś :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 czerwca 2014, 23:23

UWAGA POMYSŁ!
Wrocław: Zmiany w MPK. Informacje o objazdach inaczej niż dotąd

Zespół pochylił się nad problemem i właśnie zaproponował rozwiązanie: odwrócenie kolorów na elektronicznych tablicach umieszczonych na tramwajach i autobusach. Jeśli na ciemnym tle numer linii wyświetla się w jaskrawych barwach - zielonkawej lub pomarańczowej, to znaczy, że pojazd jedzie stałą trasą. Jeśli tło tablicy będzie zielonkawe lub pomarańczowe, a cyfry i litery czarne, to znaczy, że z powodu remontu trasa została zmieniona.

Jakub Blukacz
Posty: 315
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Jakub Blukacz » 20 stycznia 2015, 17:58

Dzisiaj #71 jeździ na 16 z kierunkiem Dworzec Główny PKP (brak jakiegokolwiek oznaczenia poza wyświetlaczami)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2015, 18:52

Wyświetlacze w Ik 415 z systemem FOK-System są nie przeprogramowane na linie:
16 - dworzec Stradom
26 - Siedlec
i oczywiście linie nocne
N1 - Dworzec Główny PKP
N2 - Dworzec Główny PKP
N3 - Dworzec Główny PKP
N4 - Dworzec Główny PKP

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Krzysiek Ociepa » 20 stycznia 2015, 18:59

A na wyświetlaczach ze sterownikami R&G zamiast N1, N2, N3 i N4 jest H1, H2, H3 i H4. Jeżdżą tak już chyba ponad pół roku i nikt nic z tym nie robi...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2015, 19:06

I w tramwajach jest też H0 !!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Łukasz Najman » 20 stycznia 2015, 19:19

Jak to w tramwajach? ;)
W tramwajach tylko przód ma N0, z boku jest "trójka" a z tyłu albo nie ma nic albo również trójka. Odpowiednie oznaczenie trafia się raz na sto przypadków.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2015, 19:31

Łukasz Najman pisze:Jak to w tramwajach? ;)
W tramwajach tylko przód ma N0, z boku jest "trójka" a z tyłu albo nie ma nic albo również trójka. Odpowiednie oznaczenie trafia się raz na sto przypadków.


Zapomniałeś o "wielkim" wyświetlaczu w środku :D

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Łukasz Najman » 20 stycznia 2015, 19:37

...no fakt :D

Jakub Blukacz
Posty: 315
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Jakub Blukacz » 20 stycznia 2015, 21:33

Tomasz Rorat pisze:Wyświetlacze w Ik 415 z systemem FOK-System są nie przeprogramowane na linie:
16 - dworzec Stradom
26 - Siedlec
i oczywiście linie nocne
N1 - Dworzec Główny PKP
N2 - Dworzec Główny PKP
N3 - Dworzec Główny PKP
N4 - Dworzec Główny PKP

Rozumiem ale dotychczas miały z przodu dechę a dzisiaj #71 takowej nie posiadał

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2015, 21:40

...ruszę temat oznaczeń pojazdów jutro w MPK !

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Jakub Szymanowski » 22 stycznia 2015, 21:20

A na 21 w/w wyświetlacze pokazują: STADION MIEJSKI.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 stycznia 2015, 06:57

A dzisiaj w #71 na 16 nadal DWORZEC GŁÓWNY PKP i żadnej innej informacji. W ogóle, to moim zdaniem Ik415 powinny jeździć już tylko na podmiejskich i nocnych oraz ewentualnie liniach typu: 21, 35/36, 38. Niestety, ale standard oferowany przez te autobusy jest w tej chwili bardzo niski, bo nie dość, że solówki, to jeszcze wysokopodłogowe. Myślę, że wystarczyłoby linii, na które można je "upchnąć", zamiast wystawiać je na te ważniejsze. A skoro pisałem wyżej o 16, to czy jest mi ktoś w stanie odpowiedzieć, dlaczego od 1 grudnia zeszłego roku, ani raz nie pojawił się na niej przegubowiec?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 stycznia 2015, 08:47

Może przez to, że na pętli jest kilka ostrych zakrętów. Solówką talże łatwiej wymanewrować, gdy ktoś źle stanie osobówką, a w czasie remontu dworca samochodów tam była masa. Robotnicy jeszcze cały czas szlifują dworzec, ale już nie tylu, co.wcześniej.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Michał Kamiński » 23 stycznia 2015, 08:55

Do tego często stoją tam Tir-y ,odbywające przerwy lub korzystające z usług firmy zajmującej się CB.
Do tego 16 nie ma ,aż takiego obłożenia,by niezbędny był przegubowiec.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 stycznia 2015, 14:26

Pytam, bo wcześniej zdarzało się, że na 15/16 jeździły czasami po 2, albo i 3 przeguby, a teraz na 16 jeżdżą same solówki, a na 15 pojawiają się przeguby i wożą powietrze... Choć, jak pisałem wcześniej, Ik415 na linii dowożącej do Pendolino, to trochę marny standard...

Awatar użytkownika
Przemysław Kozlowski
Posty: 514
Rejestracja: 26 kwietnia 2011, 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Przemysław Kozlowski » 23 stycznia 2015, 15:01

Przepraszam na linii 15 przegubowiec nie wozi powietrza cały czas w godzinach szczytu się przydaję jakby to była solówka nie było by możliwości wejścia do autobusu,a Ikarusy 415 pojawiają się na 16 ze względu na kursy wysokopodłogowe,na których Ikarusy 280 nie mogą jeżdzić ze względu na możliwe zachaczenie o osobówki przy Placu Rady Europy,a po za tym 16 nie potrzebuje przegubów moim zdaniem ze względu na rozkład: 15 jedzie pierwsza i zabiera ludzi,a po kilku minutach jedzie 16 i już nikt nie wsiada do niej czasami są sytuacje jazdy 16 za 15.Trasa tych linii nie jest bardzo zróżnicowana więc 1 przegub spokojnie wystarczy są inne linie potrzebujące przegubowców.Swoje zdanie uzasadniam tym,że jeżdże prawie co dziennie tymi liniami więc mam trochę obeznania.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Łukasz Najman » 23 stycznia 2015, 15:31

Wydaje mi się, że niskopodłogowe autobusy powinny obsługiwać najbardziej prestiżowe połączenia kolejowe w kraju. Jakie jest pierwsze wrażenie przyjezdnych do naszego miasta, gdy po wyjściu z pociągu widzą przed dworcem strucle typu 415?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 stycznia 2015, 16:16

Przemysław Kozłowski pisze:Przepraszam na linii 15 przegubowiec nie wozi powietrza cały czas w godzinach szczytu się przydaję jakby to była solówka nie było by możliwości wejścia do autobusu,a Ikarusy 415 pojawiają się na 16 ze względu na kursy wysokopodłogowe,na których Ikarusy 280 nie mogą jeżdzić ze względu na możliwe zachaczenie o osobówki przy Placu Rady Europy,a po za tym 16 nie potrzebuje przegubów moim zdaniem ze względu na rozkład: 15 jedzie pierwsza i zabiera ludzi,a po kilku minutach jedzie 16 i już nikt nie wsiada do niej czasami są sytuacje jazdy 16 za 15.Trasa tych linii nie jest bardzo zróżnicowana więc 1 przegub spokojnie wystarczy są inne linie potrzebujące przegubowców.Swoje zdanie uzasadniam tym,że jeżdże prawie co dziennie tymi liniami więc mam trochę obeznania.

Może i racja, ze względu na rozkład, choć wiele razy widziałem Ik280, czy Conecto na 15, gdzie jechało kilka osób (ok. 5 razem z kierowcą). Choć z drugiej strony kiedyś na 16 przez pl. Rady Europy dało się wyrobić przegubem KLIK. Tu akurat zahaczył osobówki, ale nie dlatego, że to przegub, tylko dlatego, że zakopał się w tych zwałach śniegu.

Łukasz Najman pisze:Wydaje mi się, że niskopodłogowe autobusy powinny obsługiwać najbardziej prestiżowe połączenia kolejowe w kraju. Jakie jest pierwsze wrażenie przyjezdnych do naszego miasta, gdy po wyjściu z pociągu widzą przed dworcem strucle typu 415?

No, właśnie o to mi chodzi. Wysiadasz z supernowoczesnego Pendolino, idziesz na autobus, a tam 20-letni Ik415... Moim zdaniem MAN NL222, to minimum co powinien zastać przyjezdny na dworcu.

Awatar użytkownika
Przemysław Kozlowski
Posty: 514
Rejestracja: 26 kwietnia 2011, 20:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Oznaczenia liniowe... i in. zmiany

Postautor: Przemysław Kozlowski » 23 stycznia 2015, 17:38

Krzysztofie no masz racje ale niektórzy kierowcy aut tak czasami parkują swoje samochody,że trzeba wyjechać na przeciwny pas likwidacja parkingu przyniosłaby dobry skutek i przegubowce zapewne by się pojawiały na 16 jednak solówka w zupełności wystarczy moim zdaniem. :) A w sprawie Ikarusów 415 przydałoby się zmienić rozkład na całkiem niskopodłogowy albo naprawić Many ze Szwecji je tam przydzielić,bo jeździ tylko #57 ,a Ikarusy 415 np: na 21.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości