Plan transportowy 2014

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2013, 19:51

Niestety artykuł pewnie nic nie zmieni, bo władza zawsze wie lepiej. Jeśli nie wiem, to patrz pierwsze zdanie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2013, 22:12

Artykuł swoją drogą. Równolegle piszę opracowanie, o które już poprosiło kilku radnych! Roboczo wynotowałem blisko 60 uwag.
Prawda jest taka - to 225 stron fantazji nastolatka, a nie plan. Jeden ze specjalistów napisał mi, żt gdyby tam wjlejono chociaż przepias na sernik, to byłoby więcej z niego pożytku.
Poczekajcie na teksty

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2013, 22:58

No cóż, nie powiem, żebym był zaskoczony jakoś bardzo. Czekam na tekst.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2013, 23:21

No właśnie się biorę

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2013, 10:39


Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Skorupa » 29 listopada 2013, 10:51

Cieszę się, że wogóle dostrzegli problem usunięcia transportu publicznego z Alej. Fajnie gdyby jednak padły jakieś konkrety wreszcie...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2013, 10:53

Plan transportowy dla Czestochowy: Którędy puścić tramwaj na Parkitkę?Wychodzi na to, że jest żenująco. Bardziej niż można się było spodziewać, chociaż spodziewać się można było wszystkiego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2013, 10:57

Może jakoś zintegrować ten temat z Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji? ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 listopada 2013, 17:04

No to gratuluję firmie Ocean przygotowania tak profesjonalnego planu transportowego. Plan jak sama nazwa wskazuje powinien zawierać kierunki rozwoju w przyszłości, ale firma zajmująca się tym od tak z przypadku opisała stan faktyczny plus jakieś brednie o biciu rekordu. Z jakiej bajki to się tam znalazło? Ta firma ma w ogóle jakieś doświadczenie w tym, co robi, czy to jakieś przypadkowe powołanie? Jak tak to ma dalej wyglądać, to wyjdzie gorsze szambo, niż reforma BIT. Inne miasta plany mają już gotowe, określone priorytety rozwoju i poprawy komunikacji. No niestety u nas jak zawsze problem w tym temacie.

PS. Co do nazwy tematu - plan transportowy jest uchwalany w 2014r. ale dotyczy on obowiązujących przepisów od 2017r. Żeby to kogoś nie zmyliło.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2013, 17:32

Skoro plan wygląda jak wygląda to miasto nie powinno za niego płacić, tylko wywalić. Oczwyiście skończy się to procesem, ale łatwo będzie chyba udowodnić, że ten papier nie ma żadnej wartości dla zamawiającego.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Zbigniew Chocaj » 29 listopada 2013, 17:41

Transport i komunikacja to jedne z wielu narzędzi jakie posiada władza do tego aby to miasto się nie wyludniało i starzało.

Czyli niech się zastanowią najpierw PO CO? a potem jak .

Emigracja i bezrobocie to są realne problemy do rozwiązywania ZA POMOCĄ , min takich właśnie narzędzi ,jak komunikacja i transport.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Skorupa » 29 listopada 2013, 17:55

Zbigniew Chocaj pisze:Transport i komunikacja to jedne z wielu narzędzi jakie posiada władza do tego aby to miasto się nie wyludniało i starzało.
Otóż to.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Zbigniew Chocaj » 30 listopada 2013, 22:32

dobrze że jest ktoś wśród was, co to rozumie.
Piotrze , niestety to nie dociera do decydentów , a miłośnicy swoje plany opierają na socjalistycznych teoriach ekonomicznych .
Czyli bez efektywności i z prostackimi argumentami.
A gdzie krok przed konkurencją i innowacyjne miasto dla młodych.
Plan transportowy? - idiotyzm prosto z komuny

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 listopada 2013, 23:02

Socjalizm i ekonomia? Zawsze myślałem że te pojęcia się wykluczają, co innego system kapitalistyczne i ekonomia.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Zbigniew Chocaj » 30 listopada 2013, 23:30

wiceprezes Madej .wasze projekty nazywa pomysłami i zastanawia się który wybrać .

Jestem w szoku ludzie odpowiedzialni za NASZE pieniądze w budżecie kierują się POMYSŁAMI miłośników komunikacji .
Bez konkursów , bez marketingowej analizy, speców od zarządzania , bez dominujacych argumentów o wpływie na gospodarkę i konsekwentnie na budżet miasta?
Chcielibyście aby o waszych pieniadzach i waszej przyszłosci decydowali ludzie o takiej odpowiedzialnosci?

A jak zaczną słuchać i wdrażać pomysły miłośników, np UFO? to co ? pomalujecie się na zielono?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 listopada 2013, 23:44

Zbigniew Chocaj pisze:Jestem w szoku ludzie odpowiedzialni za NASZE pieniądze w budżecie kierują się POMYSŁAMI miłośników komunikacji .
Bez konkursów , bez marketingowej analizy, speców od zarządzania , bez dominujacych argumentów o wpływie na gospodarkę i konsekwentnie na budżet miasta?

Widzisz jaka ergonomia? Nie trzeba wydawać setek tysięcy na opracowania i analizy i plany, tylko społecznie zrobią to miłośnicy.

A plan transportowy z komuny nie pochodzi, trochę się pomyliłeś. Nie odrobiłeś pracy domowej i nie przeczytałeś o pochodzeniu owych planów i gdzie się je praktykuje.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 777
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Filip Kłyszejko » 01 grudnia 2013, 00:22

Myślę Panie Zbigniewie, że każdy w MZDiT ma swój rozum i potrafi przeanalizować to co widzi i co czyta, tak więc porównanie pomysłów miłośników komunikacji miejskiej z miłośnikami UFO uważam za bardzo nie trafione po za tym miasto ma "tak dużo pieniędzy" że wg. Pana powinno ogłaszać konkursy, robić marketingową analizę, ale po co jeśli mogą uzyskać coś za darmo od nas miłośników czy chciałby Pan żeby władza wydawała pieniądze na marne jeśli może mieć coś za darmo ?

Ja wiem jedyną słuszną koncepcją jest koncepcja której w najbliższych latach nie można się zrealizować czyt. linia przez Aleje - tylko proszę nie zaczynać w tym temacie od początku na temat Pana racji bo:
- stworzyli byśmy wypowiedzi nie bardzo na temat
- ja również mam swój rozum i po przeanalizowaniu różnych wariantów tras i różnych tras stwierdzam, że te pomysły są dobre

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4234
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Bartosz Kowalski » 01 grudnia 2013, 10:22

Z panem Zbigniewem nie wygracie. Jeśli by w konkursie przy analizie marketingowej wygrała opcja proponowana przez klub, to i tak by powiedział że firma się nie znała.

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Mirek Waga » 01 grudnia 2013, 11:27

Bartosz Kowalski pisze:Z panem Zbigniewem nie wygracie. Jeśli by w konkursie przy analizie marketingowej wygrała opcja proponowana przez klub, to i tak by powiedział że firma się nie znała.

Koledzy; Bartku i Filipie.
Kolega Zbigniew jest zdania, że kto mnie popiera to jest OK, ale kto przeciw, to choćby miał racie to zawsze jest i będzie BE !! .
A inna sprawa Kol. Zbigniew uważa że jego musi być na wierzchu i w tym miejscu nic się nie zrobi.


Z koniem nikt kopał się nie będzie, bo nie warto

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Zbigniew Chocaj » 01 grudnia 2013, 13:59

moja skromna osoba , to nie jest temat.
Temat to - jak najlepiej wydać NASZE pieniądze.
MIEĆ Z NICH POŻYTEK----- PERSPEKTYWĘ .
Kosztów mamy już dość.
Koń by to zrozumiał . A jeszcze jakby nie miał roboty .


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2013, 12:29

Dobry tekst, można się załamać :-/

Nie wiem, czy ktoś zauważyłem, ale interesującym akcentem jest, że plan jak napisał Dominik konsekwentnie wskazuje PKP SA jako przewoźnika, podczas gdy szefem firmy piszącej plan jest były prezes PIC-u. To ładnie pokazuje na jakość kierownictwa w tej firmie i nadzoru nad pracownikami.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5375
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Patryk Hartman » 15 grudnia 2013, 20:38

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Częstochowy

Bardzo ciekawe !! :-D
Linia pośpieszna na Wyczerpy, Parkitkę, Północ i Błeszno; tramwaj na Rząsawy, Wyczerpy, Walcownię; komunikacja miejska na "nowych ulicach". Nowę krańcówki i przystanki. Zmiany nazw przystanków.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 grudnia 2013, 21:10

Docelowy układ tras autobusowo-tramwajowych i przystanków

Wypadałoby wrzucić SPIS LINII AUTOBUSOWYCH ! Chcecie ? :P

Krzysztof Lewicki
Posty: 200
Rejestracja: 25 lutego 2010, 09:54
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Krzysztof Lewicki » 15 grudnia 2013, 21:10

Oczywiście :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5375
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Patryk Hartman » 15 grudnia 2013, 21:13

Piotrze, Ty nie pytaj, nie trzymaj nas w niepewności, prosimy ! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 grudnia 2013, 21:19

Zapytam jutro odpowiednie osoby czy JUŻ mogę... ale to już jutro - muszę go z resztą przygotować !! :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 grudnia 2013, 21:46

Nie powiem, że kilka rzeczy mnie powaliło. :P
- Dlaczego miasto znów myśli o zbudowaniu tramwaju na Wyczerpy z Północy przez las Aniołowski? Nie dość, że ta inwestycja kosztowałaby nawet więcej kasy niż wiadukt nad DK1, to jeszcze ta inwestycja nie byłaby rentowna.
- To samo z tramwajem na Korfantego. Spóźnili się o dobre 30 lat. Kiedyś przemysł faktycznie był najważniejszym miejscem pracy dla ludzi, teraz ledwo zipie.
- Tramwaj na Rząsawę to również śmieszny pomysł. Ta dzielnica składa się niemal wyłącznie z jednego ciągu drogowego, wokół którego są mieszkańcy (Rząsawska-Wypoczynku-Meliorantów-Połaniecka). Zabudowa oczywiście tylko ekstensywna. Tramwaj na tę dzielnicę miałby sens, gdyby rozbudowano ją pod zabudowę mieszkalną pełną bloków i wieżowców (tak jak teraz rozbudowuje się Parkitkę). Na dzień dzisiejszy jedyne, jak można lepiej skomunikować tę dzielnicę, to wydłużyć obecną linię autobusową na ulicę Połaniecką (pętlę połączyć z istniejącą w Mariance Rędzińskiej albo zbudować własną pętlę 200 metrów wcześniej, przy znaku drogowym E-18a). Ale tego niestety nie ma w docelowym układzie tras autobusowych.
Docelowy układ tras autobusowych oceniam na 4.
Cieszy mnie to, że pomyślano o nowych trasach autobusowych, zwłaszcza o Mirowskiej rewolucji. Mączna i Hektarowa to priorytet. Pomyślano też o Komornickiej i Wodociągowej, ale planiści też trochę przesadzili (niepotrzebny jest autobus na całej długości Mirowskiej, bo prawie w ogóle nie ma mieszkańców na odcinku Srebrna-Morenowa). Pomyślano wreszcie o skomunikowaniu ulicy Łódzkiej, Wałów Dwernickiego i części Kiedrzyńskiej a nawet o ulicy Odrodzenia, Kalinowej i Mazowieckiej i Drogowców. Ale jest więcej miejsc, które powinny być skomunikowane [(Stare Błeszno wraz z pętlą przy ulicy Różanej, część ulicy Lakowej, Marynarska, Tatrzańska, Osada Młyńska, Sejmowa, Legnicka (po wybudowaniu), Połaniecka, Słowackiego, jednokierunkowe Kopernika, Waszyngtona, Konarskiego wraz z częścią ulicy Norwida, św. Pawła, Gminna (od Rocha do okolic Ikara)] które zastąpiono np. pomysłem linii autobusowej przez TESCO i dalej DK1 do Dickensa i wspomnianej ulicy Mirowskiej na odcinku Srebrna-Morenowa.
- Cieszy mnie również fakt, że miasto jednak myśli o realizacji projektu 1+2+3+ oraz tramwaju na Pułaskiego-Popiełuszki. Gdyby do tego planu dodali projekt tramwaju na Kukuczki przez Fieldorfa i Sosabowskiego to byłoby wręcz idealnie.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 15 grudnia 2013, 21:51

Trochę się może zgapiłem, bo konsultacje się już kończą, ale po tym co zobaczyłem chyba zgłoszę tramwaj na strefę ekonomiczną Skorki, a może akurat ten projekt znajdzie uznanie i wygra. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 grudnia 2013, 22:08

Sebastian Wróbel pisze:Nie powiem, że kilka rzeczy mnie powaliło. :P
- Dlaczego miasto znów myśli o zbudowaniu tramwaju na Wyczerpy z Północy przez las Aniołowski? Nie dość, że ta inwestycja kosztowałaby nawet więcej kasy niż wiadukt nad DK1, to jeszcze ta inwestycja nie byłaby rentowna.
- To samo z tramwajem na Korfantego. Spóźnili się o dobre 30 lat. Kiedyś przemysł faktycznie był najważniejszym miejscem pracy dla ludzi, teraz ledwo zipie.
- Tramwaj na Rząsawę to również śmieszny pomysł. Ta dzielnica składa się niemal wyłącznie z jednego ciągu drogowego, wokół którego są mieszkańcy (Rząsawska-Wypoczynku-Meliorantów-Połaniecka). Zabudowa oczywiście tylko ekstensywna. Tramwaj na tę dzielnicę miałby sens, gdyby rozbudowano ją pod zabudowę mieszkalną pełną bloków i wieżowców (tak jak teraz rozbudowuje się Parkitkę). Na dzień dzisiejszy jedyne, jak można lepiej skomunikować tę dzielnicę, to wydłużyć obecną linię autobusową na ulicę Połaniecką (pętlę połączyć z istniejącą w Mariance Rędzińskiej albo zbudować własną pętlę 200 metrów wcześniej, przy znaku drogowym E-18a). Ale tego niestety nie ma w docelowym układzie tras autobusowych.
Dokładnie tak jak piszesz Sebastianie - tramwaj na Wyczerpy z Pólnocy - to co najmniej DWA obiekty inżynierskie (nad "jedynką" i nad/pod linią kolejową ! Koszt... uważam, że BARDZO duży !! Z reguły to ok. 2/3 do 3/4 całej inwestycji.
Inne pomysły też MAŁO atrakcyjne... ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 grudnia 2013, 22:23

Przystanek "Sikorskiego" na Łódzkiej? Żart chyba. Przystanek jest potrzebny przy Mościckiego, a nie Sikorskiego.

A projekty tramwajowe chyba lekko spóźnione o ćwierć wieku. Prędzej przydałby się na Lisińcu (autobusy pełne), Sosabowskiego, węgloblok-Słowackiego, Kopernika-Kazimierza, Krakowską.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5375
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Patryk Hartman » 15 grudnia 2013, 22:37

Ciekawe, kiedy wejdą jakieś pierwsze zmiany w komunikacji miejskiej. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 grudnia 2013, 22:45

Piotr coś kiedyś wspominał o końcu stycznia. Chyba, że źle pamiętam albo plany się zmieniły :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1031
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 15 grudnia 2013, 23:53

W nowym układzie komunikacyjnym znalazły się dwie koncepcje które mnie trochę dziwią. Mianowicie jaki ma sens tworzenie linii pospiesznych? Jakie oszczędności czasowe gwarantują takie linie? Druga sprawa np. linia z Błeszna na Północ gdzie miała by się zatrzymać, i dlaczego na danym przystanku a nie na innym.

Linia obsługiwana taborem z napędem alternatywnym jedynie w śródmieściu. Czy nie lepszym i dużo tańszym rozwiązaniem jest wytyczenie tras autobusowych przez aleje. Już dziś takie możliwości stwarza III aleja.Poza tym czy znajdą się pasażerowie którzy niczym dorożką przejadą się autobusem jadącym przez aleje i okolice Jasnej Góry? Mam co do tego spore wątpliwości.

Plusem jest fakt iż komunikacja miejska pojawi się na ulicach do tej pory nieobsługiwanych ale przede wszystkim bliżej pasażera.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 grudnia 2013, 09:19

Mnie zastanawia jedno: dwie linie do Kiedrzyna (13 i 28 ?? ) i obie na Ludową, a żadna w Sejmową. Jechałem ostatnio z osobą mieszkającą przy tej ulicy i ponoć rada dzielnicy zapewniała, że pojedzie tam autobus miejski.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Kamiński » 16 grudnia 2013, 11:00

Piotr Radoliński pisze:Docelowy układ tras autobusowo-tramwajowych i przystanków

Wypadałoby wrzucić SPIS LINII AUTOBUSOWYCH ! Chcecie ? :P


Piotrze czekamy na zapowiedzianą lekturę

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Dominik Wójcik » 16 grudnia 2013, 11:44

To już trzeci wątek na ten temat. Czy ktoś mógłby to ogarnąć?

Piotr Wysocki
Posty: 122
Rejestracja: 16 lutego 2012, 14:25
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Wysocki » 16 grudnia 2013, 11:52

przyznam ze czytalem tylko czesc dotyczaca rozbudowy tramwajow-sa jednak pozytywy-wyraznie zaznaczone jest ze 3 projekty z 1+2+3+ to priorytet, a inne zaleza juz od rozwoju czy przewidywanego rozwoju miasta w nastepnych latach. wnioskuje ze miasto musialo w calosci dac analizie projekt klubu, bo nie sadze zeby firma zewnetrzna wymyslila np Kukuczki:). dobrze jest rowniez ze rozwazaja linie Pulaskiego-1 Maja:) no i znalezli (wg nich) nowe miejsce na trojkat awaryjny-dobrze ze ten rowniez jest uwzgledniony. po calosci mam jednak wrazenie ze wzieli wszystkie mozliwe-te dawne i biezace pomysly, nie wymyslajac za duzo od siebie... :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 grudnia 2013, 12:10

Trójkąt tam nie zaszkodzi, ale po powstaniu tramwaju na Parkitkę, szczególnie w forsowanej przez miasto wersji przez JP2 ten trójkąt tam nie będzie zbyt potrzebny. Bardziej użyteczny byłby trójkąt bliżej Alej, tak jak tutaj proponowano. Fajnie, że są inne projekty tramwajowe niż tylko elementy klubowego projektu, ale one są raczej nie trafione. Rząsawy? Walcownia? Proszę was... Większy sens ma Słowackiego, Kopernika z Barbary, nawet wiadukt nad torami i do Stradomia.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Kamiński » 16 grudnia 2013, 14:51

wydaje mi się że na przykład odnoga przy Jagiellońskiej od trasy 3 poprowadzona na Dzbów byłaby trafna obsługiwały by dzielnice Stradom ,Zacisze ,Sabinów i Dzbów .Zresztą już kiedyś zdaje się była taka linia planowana.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 grudnia 2013, 14:55

Piotr Radoliński pisze:Docelowy układ tras autobusowo-tramwajowych i przystanków

Wypadałoby wrzucić SPIS LINII AUTOBUSOWYCH ! Chcecie ? :P

Michał Kamiński pisze:Piotrze czekamy na zapowiedzianą lekturę
...w związku z tym iż rozstrzygają się jeszcze pewne korekty/modyfikacje tras, myślę, że poczekam na decydującą "rozgrywkę".
Janusz Karlikowski pisze:Mnie zastanawia jedno: dwie linie do Kiedrzyna (13 i 28 ?? ) i obie na Ludową, a żadna w Sejmową. Jechałem ostatnio z osobą mieszkającą przy tej ulicy i ponoć rada dzielnicy zapewniała, że pojedzie tam autobus miejski.
...a kto mówi, że 28 pojedzie do Kiedrzyna ? :P
A to tak na zachętę, że wiem co - nieco !
Podkreślam jednak, że wszystko jest jeszcze w fazie "obróbki" i dogrywania.
15 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? św. Barbary ? Główna ? Przejazdowa ? Busolowa ? Lakowa ? Kopalniana ? Leśna ? LEŚNA

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 grudnia 2013, 15:49

Nikt nie mówi. Po prostu analizuję schemat i to co mówiłeś o tym jakie linie ulegną zmianie. Ponieważ Parkitka dostanie pospieszny, to 28 stamtąd pryśnie. Tego jestem pewien, może sie "przejadę", ale trudno ;)
Po tym co widzę powyżej wnioskuję, że 16 wróci na swoje stare tereny. To także domysł, ale jakby logiczny. Poza tym pętla na Orzechowskiego jest zaznaczona pętla autobusów podmiejskich. I zastanawia mnie czy "podmiejskich" oznacza w tym wypadku liczbę pojedynczą w postaci 69...

Wracając do Łódzkiej, to jest oczywiście opcja 2: pojedzie tam 32, a Wielkoborską obsłuży jakoś tam 12 albo 21 może ... :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 grudnia 2013, 15:59

Janusz Karlikowski pisze:Nikt nie mówi. Po prostu analizuję schemat i to co mówiłeś o tym jakie linie ulegną zmianie. Ponieważ Parkitka dostanie pospieszny, to 28 stamtąd pryśnie. Tego jestem pewien, może sie "przejadę", ale trudno ;)
Po tym co widzę powyżej wnioskuję, że 16 wróci na swoje stare tereny. To także domysł, ale jakby logiczny. Poza tym pętla na Orzechowskiego jest zaznaczona pętla autobusów podmiejskich. I zastanawia mnie czy "podmiejskich" oznacza w tym wypadku liczbę pojedynczą w postaci 69...

Wracając do Łódzkiej, to jest oczywiście opcja 2: pojedzie tam 32, a Wielkoborską obsłuży jakoś tam 12 albo 21 może ... :)
Linia 16 chyba jednak nie wróci na "stare tereny". A 32 zapewne nie pojedzie ul. Łódzką a wręcz chyba nie będzie tknięte. Zaś 12 może zaskoczy niektórych.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 grudnia 2013, 16:02

Ups...
To chociaż zdradź czy 16 pozostanie na swojej trasie z Północy do centrum tzn. pod parkami...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 grudnia 2013, 16:07

Janusz Karlikowski pisze:Ups...
To chociaż zdradź czy 16 pozostanie na swojej trasie z Północy do centrum tzn. pod parkami...
:roll: ...tylko tyle mogę. Wiesz, wszystko jest "szlifowane" i może ulec zmianie a wtedy ja wychodzę na... idotę i dezinformatora.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Andrzej Sowa » 16 grudnia 2013, 16:41

Patrząc na mapę .Wygląda na to ,że linia 22 przestanie być magistralną , o ile zostanie w tym kształcie.
Szkoda by było.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 grudnia 2013, 16:56

Andrzej Sowa pisze:Patrząc na mapę .Wygląda na to ,że linia 22 przestanie być magistralną , o ile zostanie w tym kształcie.
Szkoda by było.
...no chyba, że jej nikt nie ruszy ! :P

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Andrzej Sowa » 16 grudnia 2013, 17:14

Nawet rozkładu?
I ulica Kopernika nadal, wbrew oczekiwaniom ,bez komunikacji publicznej.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 16 grudnia 2013, 17:48

Czemu ta mapa jest taka poucinana? Czyżby sobie po prostu nałożyli linie na schemat Kuby L.?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 grudnia 2013, 01:14

Piotr Radoliński pisze:15 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? św. Barbary ? Główna ? Przejazdowa ? Busolowa ? Lakowa ? Kopalniana ? Leśna ? LEŚNA

Cieszy fakt, że część Kiedrzyńskiej będzie skomunikowana, sama linia będzie miała większe obłożenie niż teraz i zlikwiduje się problem rozdwojonej linii na willowej ulicy Korkowej z niezsynchronizowanym rozkładem. Ale pomysł linii 15 na Leśną przez Gnaszyn jest według mnie chybiony, ponieważ linia ta będzie w większości powielać linię 22 (Fieldorfa, Dąbrowskiego-Nowowiejskiego-Sobieskiego, Główna, Przejazdowa) jedną z najważniejszych linii w mieście. W efekcie czego mieszkańcy Gnaszyna i Kawodrzy będą mieli dwie linie docierające na Północ o podobnych trasach. Pasażerów nie ubędzie, ale według mnie 22 straci minimalnie na wartości na korzyść 15. No i spodziewałbym się protestów mieszkańców zwłaszcza Gnaszyna Górnego, którzy chcieliby linii przejeżdżającej przez aleje NMP (zarówno historyczna 33 jak i obecne 21 to zapewnia) a 15 na Śródmieście dotrze jedynie na plac Biegańskiego (wraz z 22).
Analogiczną sytuację mamy teraz z 12 i 32: trasy się trochę różnią, ale obie linie mają krańcówki na Rakowie i Lisińcu. W efekcie 12 jeździ pełna, zaś 32 poza szczytem wozi powietrze. Dlatego na Leśną przez Gnaszyn powinna docierać linia, która przejedzie przez ścisłe centrum. Rozsądnym według mnie rozwiązaniem byłaby któraś z obecnych linii kucelińskich (13 lub 28). Skłaniałbym się ku 13, ponieważ ma nieco mniejsze obłożenie niż 28. Dzięki temu 13 miałaby większe obłożenie zaś stali klienci rynku Narutowicza nadal mieliby dogodny dojazd z Gnaszyna tamże.
Tymczasem do Kiedrzyna można by puścić zmodyfikowaną linię 20 relacji Kiedrzyn - Korkowa (Kiedrzyn - Ludowa - Kisielewskiego - Polskiego czerwonego krzyża - Dąbrowskiego - Al. JP II - Al. Kościuszki - II al. NMP - Krakowska i dalej trasą obecnej 20). Linia jak widać jest niemal kalką dawnej linii 21, którą jak pamietamy cieszyła się dużym obłożeniem. Obecna 20 raz jedzie pełna raz jedzie pusta. Wyczerpy nie ucierpią, bo dostaną linię pospieszną plus inne linie jadące przez ulicę Drogowców itp.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości