Plan transportowy 2014

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 grudnia 2013, 08:34

@Sebastian: 13 pozostaje bez zmian.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6887
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Rorat » 17 grudnia 2013, 12:30

Krzysztof Basiukiewicz pisze: Mianowicie jaki ma sens tworzenie linii pospiesznych? Jakie oszczędności czasowe gwarantują takie linie? Druga sprawa np. linia z Błeszna na Północ gdzie miała by się zatrzymać, i dlaczego na danym przystanku a nie na innym.

A według mnie autobus pospieszny nie musi stawać np. kierunek Centrum : Pusta, Stroma, Kanał Kohna i wtedy taki autobus jedzie o ok. 5min szybciej jeżeli nie więcej, a teraz stajesz czy ktoś wsiądzie lub będzie wysiadał i tracisz czas. Jest kilka przystanków w Częstochowie na których powinno obowiązywać zatrzymywanie "na żądanie" mówię o zwykłych liniach.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 grudnia 2013, 12:45

Każdy teoretycznie jest na żądanie. A co do pospiesznych to racja. Po co autobus z Parkitki ma się zatrzymywać na takiej Wrocławskiej, Nowobialskiej. Wybrać jakiś przystanek na Okulickiego i obowiązkowo MARKET OBI jako węzeł. Ale pominięcie akademików także nie wchodzi w grę, bo autobus jedzie do centrum. Za to przy CKS B.... już przelatuje.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 17 grudnia 2013, 13:01

W założeniu, autobusy linii pośpiesznych (a może raczej przyspieszonych) mają zatrzymywać się tylko na przystankach "węzłowych".
Według mnie jednak takie linie nie są potrzebne pasażerom - lepiej przeznaczyć tabor na wzmocnienie linii normalnych.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 grudnia 2013, 13:14

Przyspieszenie o kilka minut dojazdu (o ile? autobus traci czas nie na postojach na przystankach tylko w korkach) będzie skutkować pogorszeniem oferty. Bo na przystankach nie obsługiwanych będzie gorsza oferta zaś na obsługiwanych nie da się skoordynować odjazdu linii przyspieszonych i zwykłych. Częstochowa to za małe miasto na takie wynalazki.

Jeśli chce się usprawnić komunikację, to należy tworzyć buspasy i śluzy przed skrzyżowaniami, by autobus mógł pokonać korkujące się odcinki poza kolejnością. I wprowadzać autobusy do ścisłego centrum. czyli w Aleje. A nie ściemniać, że ma się pomysł na przyspieszenie komunikacji pozbawiając autobusów niektórych przystanków.

Ja, powiem Wam, jestem załamany. Po krótkim okresie nadziei, gdy wprowadzono rozkłady taktowe - następuje krok po kroku rozkładanie transportu na łopatki. Najpierw ograniczenie wozokm (bo mało kasy ale też za mało taboru - jakby nie można było rozpisać przetargu choćby na wozokm, których nie jest w stanie obsłużyć MPK), teraz Aleje, za chwilę linie przyspieszone (jeśli to prawda!)...

Patrzę na mapę z liniami przyspieszonymi i zastanawiam się: które to przystanki ominie linia z ul. Kukuczki? Każdy na Północy jest potrzebny. Więc na Westerplatte-Szajnowicza? A ileż tu traci autobus? No ale jak pojedzie bez zatrzymania to trasą, gdzie 30-minutowa częstotliwość jednej linii wystarczy, to trzeba będzie puścić dwie linie. Jedna co 30 min (ta zwykła) a pospieszna? To na to są pieniądze a nie ma na zwiększenie taktu z 15-30 na 10-20 min, bądź na zwiększenie taktu niektórych linii z 30 na 15?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 grudnia 2013, 13:22

A ja uważam, że to doskonały pomysł. Ile traci na przystankach? Ano choćby tyle co sprzedawanie biletów.
Wystarczy przejechać linią 19 w dzień wolny i porównać czas przejazdu od Korczaka do Orkana (autobus pomija sporo przystanków)

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 grudnia 2013, 13:27

Te sprawy rozwiązuje się instalując automaty biletowe.
Ale zaraz zaraz! Skoro przez pasażerów autobus długo jedzie to należy pozbyć się tych pasażerów - do tego zmierzasz?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 grudnia 2013, 13:31

Zachęcać do biletów okresowych i zainstalować automaty. Powinny być już dawno.
A jeśli pytasz wprost, to tak - chętnie pozbyłbym się pasażerów, którzy wsiadają bez biletów do autobusów, było by luźniej. A po drugie potroić liczbę kontroli - także odleci spora liczba.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 grudnia 2013, 13:55

U mnie ludzie się skarżą na to pośpieszne, że to fikcja. Jedzie tak samo wolno, a pomija część przystanków i jeszcze bilet kosztuje 1,70 zamiast 1,50. Nie mówiąc o miesięcznym za 49 zamiast za 45 zł.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Kamiński » 17 grudnia 2013, 14:11

Dla mnie te pośpieszne to nie trafiony temat , dokładnie lepiej takty 15 minutowe na większej liczbie linii

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 grudnia 2013, 14:44

Ty proś, by nie zmnieszyli taktow z 15 na 30 albo z 30 na 60 min, by ?znaleźć? wozok. na linie pospieszne

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Damian Włodarczyk » 17 grudnia 2013, 15:07

Linie przyspieszone w Czestochowie raczej nie maja sensu. Nie chodzi o przystanki na peryferiach miasta, ktore i tak sie przejezdza gdy nie ma ludzi, a o korki. Co z tego, ze na przystankach autobus zaoszczedzi 4-5 min, skoro w korkach w centrum straci 12 min? A taka sytuacja: linia pospieszna XX jedzie ul. Sosabowskiego dajmy na to. Co z tego, ze bedzie omijal przystanek przy Kosmowskiej, skoro autobus przed nim. np. 16 zatrzyma sie na tym przystanku, a ruch samochodowy z przeciwnej strony uniemozliwi mu wyminiecie autobusu (brak jest w tym miejsu zatok)? Autobus i tak bedzie musial stac na tym przystanku, z jedna roznica: zamknietymi drzwiami co bedzie tylko frustrowalo pasazerow oczekujacych na przystanku. Pomysl uwazam tyle ambitny, co budowa linii tramwajowej na Rzasawy.... Czy ktos to w ogole przemyslal? Bo wyglada na to, jakby propozycje byly kreslone na szybko na kolanie.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Haladyj » 17 grudnia 2013, 15:25

Co ciekawe, w Planie Transportowym (tym konsultowanym) jest negatywna rekomendacja dla linii pospiesznych

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Damian Włodarczyk » 17 grudnia 2013, 15:28

Jedyna funkcje pospieszna w takim miescie jak Czestochowa moga tworzyc linie tramwajowe. A jezeli chodzi o autobusy, to tak jak napisano wyzej: najpierw trzeba zadbac o buspasy!

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 17 grudnia 2013, 16:23

te szybkie linie tramwajowe , to po prostu CZST - szybki tramwaj.
i potrzebne są dwie linie W-Z i Pół- Poł.
Z kolei linie , tzw autobusowe linie pospieszne , to zbędny i kosztowny luksus , najbardziej kosztowny dla kierowców , bo pewnie kosztem szerokości jezdni.
Linie transmiejskie - ok , ale tylko na kier Pół- Poł i to góra trzy .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Dominik Wójcik » 17 grudnia 2013, 16:46

Nie wiem, kto wymyślił linie przyspieszone w Częstochowie, ale koncepcja obsługi jedynie przystanków węzłowych pozwala na postawienie stwierdzenia, że to osoba niemająca pojęcia o ekonomii transportu. Dlaczego? Oto pytanie pomocnicze:
- Do czego służą punkty węzłowe?
Odpowiadam: - Punkty węzłowe służą do przesiadek z linii na linię. Rzadko kiedy są celem podróży. Służą do przesiadek ludziom, którzy na linii pierwszej wsiedli GDZIEKOLWIEK i przesiadają się na kolejną linię, aby dotrzeć GDZIEKOLWIEK.
Bo niby dlaczego ten autobus ma stanąć akurat "tutaj"?

Poza tym w częstochowskim wykonaniu budowa linii pospiesznych oznacza zlecenie jej obsługi MPK, co z kolei przekłada się na konieczność rozciągnięcia napiętego parku taborowego na kolejne linie, co nie jest możliwe, więc oznacza po prostu cięcia na zwykłych. Czyli oberwą po wozokilometrach. I tak z 15' stanie się 20', albo nawet '30.
Gratuluję polotu!

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 18 grudnia 2013, 09:58

I 17 zostanie, bo by się inaczej z wyrobem tablic na szczytówki nie męczyli - dziś wozi je #158 na 17... całodniowej.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Andrzej Sowa » 18 grudnia 2013, 15:14

Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Radoliński pisze:15 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? św. Barbary ? Główna ? Przejazdowa ? Busolowa ? Lakowa ? Kopalniana ? Leśna ? LEŚNA

Cieszy fakt, że część Kiedrzyńskiej będzie skomunikowana, sama linia będzie miała większe obłożenie niż teraz i zlikwiduje się problem rozdwojonej linii na willowej ulicy Korkowej z niezsynchronizowanym rozkładem. Ale pomysł linii 15 na Leśną przez Gnaszyn jest według mnie chybiony, ponieważ linia ta będzie w większości powielać linię 22 (Fieldorfa, Dąbrowskiego-Nowowiejskiego-Sobieskiego, Główna, Przejazdowa) jedną z najważniejszych linii w mieście. W efekcie czego mieszkańcy Gnaszyna i Kawodrzy będą mieli dwie linie docierające na Północ o podobnych trasach. Pasażerów nie ubędzie, ale według mnie 22 straci minimalnie na wartości na korzyść 15. No i spodziewałbym się protestów mieszkańców zwłaszcza Gnaszyna Górnego, którzy chcieliby linii przejeżdżającej przez aleje NMP (zarówno historyczna 33 jak i obecne 21 to zapewnia) a 15 na Śródmieście dotrze jedynie na plac Biegańskiego (wraz z 22). .

To może niech ta nowa linia z Leśnej dociera jak do tej pory na pl.Daszyńskiego a dalej od ronda Trzech Krzyży ul. Kiedrzyńską przez przejazd kolejowy do Wałów Dwernickiego lub Dekabrystów?

Ja bym te line pospieszne przemianował na magistralne i tyle. Oczywiście wtedy linia 10 do korekty i może jeszcze innych kilka.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 grudnia 2013, 15:42

Piotr Radoliński pisze:15 Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego
Coś mi się mieni w oczach ten przebieg :-/

Ale ogólnie racja, że dostrzegam błąd, który istnieje i w obecnej sieci: błąd posyłania wszystkich linii z danej dzielnicy w mniej więcej to samo miejsce. Niech każda duża dzielnica ma dostęp i do Biegańskiego i do Daszyńskiego z kwadratami.


Ciekawe, czy znajdzie się jakaś linia z Parkitki na Trzech Wieszczów? ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 16:08

Piotr Radoliński pisze:15 Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego
Michał Grzegorczyk pisze:Coś mi się mieni w oczach ten przebieg :-/
...co masz na myśli ? :P

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Kamiński » 18 grudnia 2013, 16:23

Andrzej Sowa pisze:
Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Radoliński pisze:15 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? św. Barbary ? Główna ? Przejazdowa ? Busolowa ? Lakowa ? Kopalniana ? Leśna ? LEŚNA

Cieszy fakt, że część Kiedrzyńskiej będzie skomunikowana, sama linia będzie miała większe obłożenie niż teraz i zlikwiduje się problem rozdwojonej linii na willowej ulicy Korkowej z niezsynchronizowanym rozkładem. Ale pomysł linii 15 na Leśną przez Gnaszyn jest według mnie chybiony, ponieważ linia ta będzie w większości powielać linię 22 (Fieldorfa, Dąbrowskiego-Nowowiejskiego-Sobieskiego, Główna, Przejazdowa) jedną z najważniejszych linii w mieście. W efekcie czego mieszkańcy Gnaszyna i Kawodrzy będą mieli dwie linie docierające na Północ o podobnych trasach. Pasażerów nie ubędzie, ale według mnie 22 straci minimalnie na wartości na korzyść 15. No i spodziewałbym się protestów mieszkańców zwłaszcza Gnaszyna Górnego, którzy chcieliby linii przejeżdżającej przez aleje NMP (zarówno historyczna 33 jak i obecne 21 to zapewnia) a 15 na Śródmieście dotrze jedynie na plac Biegańskiego (wraz z 22). .

To może niech ta nowa linia z Leśnej dociera jak do tej pory na pl.Daszyńskiego a dalej od ronda Trzech Krzyży ul. Kiedrzyńską przez przejazd kolejowy do Wałów Dwernickiego lub Dekabrystów?

Ja bym te line pospieszne przemianował na magistralne i tyle. Oczywiście wtedy linia 10 do korekty i może jeszcze innych kilka.
Puszczanie linii autobusowej przez przejazd nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem zwłaszcza ten na Kiedrzyńskiej ,który co chwilę jest zamknięty i robia się tam wtedy korki, ale dojazd do pl.Biegańskiego jak najbardziej dobry pomysł tylko jak dalej ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 grudnia 2013, 18:48

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Radoliński pisze:15 Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego
Michał Grzegorczyk pisze:Coś mi się mieni w oczach ten przebieg :-/
...co masz na myśli ? :P

Jak zaproponowałem objazd Warszawskiej tamtędy to mówiliście, że to niemożliwe tamtędy jeździć. No ale nieważne :P

Michał Kamiński pisze:Puszczanie linii autobusowej przez przejazd nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem zwłaszcza ten na Kiedrzyńskiej ,który co chwilę jest zamknięty i robia się tam wtedy korki, ale dojazd do pl.Biegańskiego jak najbardziej dobry pomysł tylko jak dalej ?

Czy mam przypomnieć, że na tej samej linii jest przejazd na Karłowicza i 25 jakoś daje radę? Nie mówiąc o Bugajskiej, gdzie pociągów jest więcej.

----------------

A mam takie pytanie, czy autobus się zmieści pod tymi drzewami na Brzeźnickiej? Bo jeśli tak to może warto zbudować wlot z niej w Kiedrzyńską i w jedną stronę kierować autobusy trasą Dekabrystów->Brzeźnicka->Kiedrzyńska->Wały Dwernickiego, a w drugą normalnie Wały Dwernickiego->Kiedrzyńska->Dekabrystów? Byłby wtedy wspólny przystanek dla 15 i 16 i ludzie nie biegaliby między dwoma przystankami za autobusem jadącym na Północ.

mapka

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 19:13

Michał Grzegorczyk pisze:Jak zaproponowałem objazd Warszawskiej tamtędy to mówiliście, że to niemożliwe tamtędy jeździć. No ale nieważne :P
...ale pisałeś o przejeździe przez ul. Cmentarną !! A tam ledwo mijają się dwa busy !! Musiałby tam być ruch jednokierunkowy.
A poza tym za wielki chaos byłby na "jedynce".
Przyjedź, zobacz i oceń później swój pomysł ! :)
Michał Grzegorczyk pisze:Czy mam przypomnieć, że na tej samej linii jest przejazd na Karłowicza i 25 jakoś daje radę? Nie mówiąc o Bugajskiej, gdzie pociągów jest więcej.
...nie komentuję - masz rację.
Michał Grzegorczyk pisze:A mam takie pytanie, czy autobus się zmieści pod tymi drzewami na Brzeźnickiej? Bo jeśli tak to może warto zbudować wlot z niej w Kiedrzyńską i w jedną stronę kierować autobusy trasą Dekabrystów->Brzeźnicka->Kiedrzyńska->Wały Dwernickiego, a w drugą normalnie Wały Dwernickiego->Kiedrzyńska->Dekabrystów? Byłby wtedy wspólny przystanek dla 15 i 16 i ludzie nie biegaliby między dwoma przystankami za autobusem jadącym na Północ.
Moim zdanie ulica w tym miejscu nie jest przejezdna i nie przygotowana na pojazdy wysokotonażowe. Poza tym... p[ewnie ludzie tam mieszkający zaprotestowaliby przeciwko takiemu pomysłowi. Acha - no i jeszcze wyjazd na ul. Kiedrzyńską - musiałby tam być znak A-7 (ustąp pierwszeństwa) a widoczność dla kierowcy ŻADNA !! Bardzo niebezpieczny byłby manewr wyjazdu z "podporządkowanej" !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 grudnia 2013, 19:47

A może coś pomyliłem... Faktycznie, teraz pamiętam ;)

Teoretycznie można ustawić tam pierwszeństwo. Oczywiście teoretycznie. Albo lustro - bardziej praktycznie. Ale jeśli jezdnia się nie nadaje, to nie ma o czym dyskutować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 19:52

...może się powtarzam, ale na mapie łatwo jest wytyczyć trasę ! Wydaje mi się, że należy najpierw "organoleptycznie" sprawdzić warunki przejazdu.

Obrazek

P.S. Mieszkam ok. 100 metrów od tego miejsca.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6887
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Tomasz Rorat » 18 grudnia 2013, 20:02

Piotr Radoliński pisze:P.S. Mieszkam ok. 100 metrów od tego miejsca.


Czyli pierwszy potencjalny protestujący :D za lub przeciw temu rozwiązaniu :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 grudnia 2013, 20:23

Michał Kamiński pisze:Puszczanie linii autobusowej przez przejazd nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem zwłaszcza ten na Kiedrzyńskiej ,który co chwilę jest zamknięty i robia się tam wtedy korki, ale dojazd do pl.Biegańskiego jak najbardziej dobry pomysł tylko jak dalej ?

Michał Grzegorczyk pisze:Czy mam przypomnieć, że na tej samej linii jest przejazd na Karłowicza i 25 jakoś daje radę? Nie mówiąc o Bugajskiej, gdzie pociągów jest więcej.

Tylko, że na Karłowicza ruch pociągów jest trochę mniejszy, poza tym nie ma żadnej (lepszej) alternatywy (na Pascala jak wiadomo jest bardzo wąski przejazd pod torami. No chyba, że będą go budować i przy okazji poszerzyć w ramach modernizacji sieci kolejowej do Koluszek?!). To samo z ulicą Bugajską: żadnej sensowniejszej alternatywy. Co prawda na tyłach Walcowni jest droga na Osiedle pod Wilczą Górą, ale czy widzicie tam np. wzmożony ruch ciężarówek i autobusów? ja nie bardzo.
Na Kiedrzyńskiej jest dużo alternatywnych dróg, zresztą autobusu i tak tu nigdy nie było, więc mieszkańcy jakoś to przeżyją. odcinek za torami (Wały Dwernickiego-Kiedrzyńska) wystarczy im w zupełności.
A propos ulicy Wały Dwernickiego: czy wyobrażacie sobie postawienie przystanków pod Częstochowskim Parkiem Przemysłowo-Technologicznym a co dopiero wyminięcie się dwóch autobusów na tym odcinku? ja nie widzę.
Michał Grzegorczyk pisze:Teoretycznie można ustawić tam pierwszeństwo. Oczywiście teoretycznie. Albo lustro - bardziej praktycznie. Ale jeśli jezdnia się nie nadaje, to nie ma o czym dyskutować.

Jak wiadomo jestem zagorzałym zwolennikiem skomunikowania jak największej ilości miejsc w naszym świętym mieście, ale nie widzę sensu kombinowania i wprowadzania komunikacji miejskiej na ulicy Brzezińskiej (nawet mikrobusów), przynajmniej na razie. To moja subiektywna opinia. ;)
Priorytetem są teraz ulice: Mączna, Hektarowa, Komornicka, Wodociągowa, Wały Dwernickiego, odcinek Kiedrzyńskiej, Drogowców, Łódzka, Odrodzenia, Kalinowa, Zakopiańska, Bialska i Mazowiecka.
A następne w kolejce powinny być: Sejmowa* (Druga najważniejsza ulica w Kiedrzynie. Brakuje tu tylko pętli), Połaniecka* (z tego co wiem mieszkańcom tej ulicy zależy bardzo na autobusie a wystarczy tylko wydłużyć 14 bo są warunki do puszczenia tu nawet autobusu przegubowego. Brak tylko pętli), Słowackiego* (otoczona wyłącznie blokami mieszkaniowymi najważniejsza ulica w dzielnicy Trzech Wieszczów), Kopernika* (odciążenie Sobieskiego i zapewnienie komunikacji mieszkańcom pobocznych uliczek jak Dąbkowskiego, POW itp.), Różana** (tylko trzeba poszerzyć skrzyżowanie z Bohaterów Katynia. Skorzystają na tym mieszkańcy Różanej, Monterów, Konstruktorów, Majowej, Wrzosowej i po części Długiej. Teraz mają długi dystans od obecnej pętli Błeszno), Tatrzańska** (mieszkańcy od dawna się proszą o skomunikowanie), Św. Pawła** (jedna z ważniejszych ulic na Grabówce. Nie zakłócałaby przebiegu linii przez Odrodzenia i Kalinową), Goździków** (mieszkańcy proszą się skomunikowanie. Przy okazji linia na Goździków mogłaby docierać tam przez ul. Św. Pawła i Gminną), Gminna** i część Lakowej (odcinek od Busolowej do okolic Szybowej. Odizolowana ulica z gęstą zabudową ekstensywną)**.

* - Autobusy MEGA i MAXI
** - Wyłącznie autobusy MINI

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 20:27

Sebastian Wróbel pisze:Tylko, że na Karłowicza ruch pociągów jest trochę mniejszy, poza tym nie ma żadnej (lepszej) alternatywy (na Pascala jak wiadomo jest bardzo wąski przejazd pod torami. No chyba, że będą go budować od nowa w ramach modernizacji sieci kolejowej do Koluszek?!).
Sebastianie ! Ruch na tym przejeździe (ul. Karłowicza) jest DOKŁADNIE taki sam jak na ul. Kiedrzyńskiej - to ten sam szlak kolejowy !!
Sebastian Wróbel pisze:Na Kiedrzyńskiej jest dużo alternatywnych dróg, zresztą autobusu i tak tu nigdy nie było, więc mieszkańcy jakoś to przeżyją. odcinek za torami (Wały Dwernickiego-Kiedrzyńska) wystarczy im w zupełności.
....i znów jesteś w błędzie... ul. Kiedrzyńską od ronda na Tysiąclecie jeździła kiedyś linia 15... jeszcze są miejsca po przystankach - koło przejazdu !!
Sebastian Wróbel pisze:A następne w kolejce powinny być: (...) Połaniecka* (z tego co wiem mieszkańcom tej ulicy zależy bardzo na autobusie a wystarczy tylko wydłużyć 14 bo są warunki do puszczenia tu nawet autobusu przegubowego. Brak tylko pętli)
...z tym tematem "walczę" już prawie 2 lata w MZDiT !! Są problemy natury terytorialnej... no i problemy z GZK !!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 grudnia 2013, 20:31

Ale gafę strzeliłem. :oops:
Przyzwyczaiłem się do tego, że gdy czasem przejadę przez Kiedrzyńską, to muszę stać w korku bo pociąg jedzie, a na Karłowicza jeszcze mi się nie zdarzyło opierać się o szlaban a byłem tam częściej. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 20:39

...jak widzę to praktycznie wszędzie byś chciał "wcinąć" autobusy ! Nie analizuję Twojego spisu dokładnie, ale spora część (wg mnie) jest nierealna !
Sebastian Wróbel pisze:Goździków** (mieszkańcy proszą się skomunikowanie. Przy okazji linia na Goździków mogłaby docierać tam przez ul. Św. Pawła i Gminną),
Możesz sprecyzować tą trasę ? Bo mam wrażenię, że puszczasz autobusy w "bagno" (nieutwardzone drogi).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 grudnia 2013, 21:06

Piotr Radoliński pisze:...może się powtarzam, ale na mapie łatwo jest wytyczyć trasę ! Wydaje mi się, że należy najpierw "organoleptycznie" sprawdzić warunki przejazdu.

Zajrzałem na Google StreetView i dlatego pytałem się, czy te drzewa itd nie przeszkodzą.

Piotr Radoliński pisze:
Sebastian Wróbel pisze:A następne w kolejce powinny być: (...) Połaniecka* (z tego co wiem mieszkańcom tej ulicy zależy bardzo na autobusie a wystarczy tylko wydłużyć 14 bo są warunki do puszczenia tu nawet autobusu przegubowego. Brak tylko pętli)
...z tym tematem "walczę" już prawie 2 lata w MZDiT !! Są problemy natury terytorialnej... no i problemy z GZK !!

Pętla jest tuż za granicą miasta. Tak blisko, a tak daleko :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Jakub Szymanowski » 18 grudnia 2013, 21:09

Z tym, że na Słowackiego potrzeba autobusu nie mogę się zgodzić. Jest blisko do przystanku "Słowackiego", a od drugiej strony "Skwer Sokołów". Zresztą mieszka tam moja babcia i nie narzeka, że ma daleko do autobusu :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 21:17

Piotr Radoliński pisze:...może się powtarzam, ale na mapie łatwo jest wytyczyć trasę ! Wydaje mi się, że należy najpierw "organoleptycznie" sprawdzić warunki przejazdu.
Michał Grzegorczyk pisze:Zajrzałem na Google StreetView i dlatego pytałem się, czy te drzewa itd nie przeszkodzą.
...a ja przecież o drzewach nic nie wspominałem ! :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 grudnia 2013, 21:43

Piotr Radoliński pisze:...jak widzę to praktycznie wszędzie byś chciał "wcinąć" autobusy ! Nie analizuję Twojego spisu dokładnie, ale spora część (wg mnie) jest nierealna !

Czy mógłbyś sprecyzować Piotrze które dokładnie ulice masz na myśli?
Piotr Radoliński pisze:Możesz sprecyzować tą trasę ? Bo mam wrażenię, że puszczasz autobusy w "bagno" (nieutwardzone drogi).

Przykładowa trasa: Parkitka:Szpital - Wrocławska - Św. Pawła - Krzemienna - Św. Rocha - Gminna - Ikara - Goździków.
Gminna co prawda nie jest zbudowana, ale nigdzie nie napisałem że moje propozycje miałyby wejść w nadchodzącym roku. Prawda jest taka, że odbiegam w bliżej nieokreśloną przyszłość (oczywiście nie tak bardzo odległą, ale tak do 2020r. myślę, że udałoby się wprowadzić wszystkie proponowane przeze mnie zmiany).
Piotr Radoliński pisze:...z tym tematem "walczę" już prawie 2 lata w MZDiT !! Są problemy natury terytorialnej... no i problemy z GZK !!

Skoro nie ma możliwości z dogadaniem się z GZK, to pozostaje jedynie zbudować własną pętlę 200 metrów przed pętlą w Mariance Rędzińskiej przy znaku koniec miejscowości. Pisałem o tym wcześniej, ale jak zwykle nikt "nie doczytał"...
To chyba nie są wielkie koszta, zważywszy na fakt, że w tak biednym mieście jak Częstochowa pętla Przyjemna powstała nagle, bez żadnej zapowiedzi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 grudnia 2013, 21:55

Goździków od Ikara autobus ?? Przecież tam osobówka ledwo przejeżdża, to polna droga...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 18 grudnia 2013, 22:00

Jak MZDiT gruntownie zmodernizuje drogi począwszy od podbudowy, a skończywszy na asfalcie oraz wkopaniu krawężników, to autobusy są mile widziane i mogą jeździć. Ale w przeciwnym razie lepiej niech nie jeżdżą. Choć od dzieciństwa marzyłem, żeby autobusy jeździły mi pod oknem, to na tą chwilę wolę mieć ciszę i spokój. Nie chcę podskakiwać na krześle w momencie przejeżdżania pędzącego Ikarusa, co się dzieje, gdy z rzadka przejedzie jakaś ciężarówka z powodu właśnie braku podbudowy i uszkodzonej nawierzchni po budowie kanalizacji.

Swoją drogą poważny temat zszedł na jałowe fantazjowanie. Nie zostało w nim krzty powagi, co widać po znajomości podstaw.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Projekt Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu.

Postautor: Michał Kamiński » 19 grudnia 2013, 12:08

Michał Grzegorczyk pisze:Czy mam przypomnieć, że na tej samej linii jest przejazd na Karłowicza i 25 jakoś daje radę? Nie mówiąc o Bugajskiej, gdzie pociągów jest więcej.
Michał Grzegorczyk pisze:!


Super porównanie ,tylko że jak zamykają przejazd na Karłowicza to aut zjedzie się kilka .Gdy zamykają na Kiedrzyńskiej aut stoi kilkadziesiąt .Czaisz różnicę ,twoje porównanie jest kiepskie krótko mówiąc.Ile czasu wtedy dojazd od przejazdu do skrzyżowania z Dekabrystów 10min?czy więcej w sam raz na konkretne opoznienie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 19 grudnia 2013, 14:25

...zastanawiam się czy wiecie dlaczego linię 15 wycofano z ul. Kiedrzyńskiej (d. 16 Stycznia) a jeździła tamtędy prawie do 1990 roku ?

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Andrzej Sowa » 19 grudnia 2013, 17:29

Pewnie piętnastka utknęła między zaporami na przejeździe , taki przypadek spotkał moją siostrę na Kiedrzyńskiej ,gdy wracała autobusem ze szkoły.
A poważnie to gdy wybudowano odcinek al.Lenina od półronda przy energetyku do ronda Trzech Krzyży autobus pojechał tamtędy omijając przejazd na Kiedrzyńskiej.
Było to przed 1983 rokiem.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Tomasz Stefaniak » 19 grudnia 2013, 17:53

Kiedy jakiś projekt ujrzy światło dzienne i będzie przedstawiony opinii publicznej?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 grudnia 2013, 18:03

Andrzej Sowa pisze:Pewnie piętnastka utknęła między zaporami na przejeździe
Nie no bez przesady. Przez przejazd, to ona jeździła wiele lat wcześniej jak 1990. W latach 1988-1992 na pewno jechała Kiedrzyńską i skręcała w lewo w AK, potem w JP2 by dokonać objazdu centrum. Ale wcześniej miała taki epizod, że jechała prosto AK (wtedy Zawadzkiego). Mam to spisane, ale ... (nie chce mi się tego szukać teraz, inna robota goni)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 19 grudnia 2013, 19:39

Andrzej Sowa pisze:Pewnie piętnastka utknęła między zaporami na przejeździe , taki przypadek spotkał moją siostrę na Kiedrzyńskiej ,gdy wracała autobusem ze szkoły.
...też jechałem tym autobusem, chyba, że to był kolejny juz przypadek !! :P
Andrzej Sowa pisze:A poważnie to gdy wybudowano odcinek al.Lenina od półronda przy energetyku do ronda Trzech Krzyży autobus pojechał tamtędy omijając przejazd na Kiedrzyńskiej.
Było to przed 1983 rokiem.
Andrzeju - autobusy jeździły przez ul. Kiedrzyńską (d. 16 Stycznia) do końca lat 80-siątych. Przyczyna wycofania to właśnie długie postoje na przejeździe - była wtedy moda na wycofywanie komunikacji miejskiej z ulic z przejazdami kolejowymi.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 20 grudnia 2013, 23:39

Ktoś chce całą lekturę poczytać?
http://konsultacje.czestochowa.pl/wp-co ... 1.2013.pdf

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Dominik Wójcik » 21 grudnia 2013, 01:22

255 stron męczarni

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 grudnia 2013, 11:30

Ja tam tylko szukam kluczowych słów i wybranych fragmentów. Zainteresowały mnie wyniki napełnień i zadowolenie pasażerów z komunikacji.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 23 grudnia 2013, 13:02

...nie będzie linii pospiesznych (przyspieszonych) w Częstochowie. Udało się ten pomysł skierować do... kosza ! :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3202
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Krzysiek Ociepa » 23 grudnia 2013, 13:59

No i całe szczęście, bo u nas nie ma to racji bytu.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 23 grudnia 2013, 14:03

Ktoś to musiał komuś wyperswadować... to już lepiej niech trolejbus wybudują :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Łukasz Szkurłat » 23 grudnia 2013, 14:31

I jeszcze trzeba przetłumaczyć, że linia jeżdżącą w koło komina przez Aleje też nie jest nam do życia potrzebna, a normalne linie przejeżdżające przez nie przejazdem. Przykładem takiej nietrafionej linii dowożącej z centrum do serca starego miasta jest linia 100 w Gdańsku.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Michał Kamiński » 23 grudnia 2013, 14:54

Piotr Radoliński pisze:...nie będzie linii pospiesznych (przyspieszonych) w Częstochowie. Udało się ten pomysł skierować do... kosza ! :P


To super


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości