Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2013, 17:46

Sebastian Struski pisze:Do MZDiT do pracy Sebastianie tam czekają na Twoje pomysły

Możesz sobie szydzić do woli Sebastianie. Ja przynajmniej chciałbym zmian na lepsze w moim mieście.
Piotr Radoliński pisze:...obawiam się, że dopiero wtedy musielibyście zweryfikować swoje poglądy

Jakbym pracował z ludźmi, którym obojętny jest los częstochowskiej komunikacji publicznej, to faktycznie musiałbym mocno zweryfikować poglądy.
Krzysiek Ociepa pisze:Kilku z Was pisze o minibusach i mikrobusach. Mam do Was pytanie. Jakie pojazdy bierzecie tutaj pod uwagę? Chodzi mi o konkretne modele.

Co do Midibusów: chętnie widziałbym w mieście Solarisy Alpino 8,6 lub 8,9LE lub ew. Autosan Sancity 9LE (Najwyzej parę sztuk do obsługi Łojek czy ul. Sejmowej).
CO do mikrobusów: chętnie zobaczyłbym w naszym mieście Mercedesy-Benz Sprinter 519 CDI Fabrycznie nowy z tego roku kosztuje "tylko" 218tys. złotych (z tym, że nasze miasto nie musiałoby kupować fabrycznie nowych mikrobusów, tylko kilkuletnie, więc znacznie by spadła. Myślę, że kilkanaście sztuk (wliczając w to wozy rezerwowe) spokojnie zaspokoiłoby potrzeby mieszkańców Mirowa, Grabówki, Parkitki, Gnaszyna i Lisińca.
Co do minibusów: Solarisy Urbino 10 (najwyżej 5 szt. do obsługi peryferyjnych linii takich jak 35 i 38 3 wozy czynne +2 rezerwowe).

To moja subiektywna opinia. I powtórzę się, że te propozycje nie obejmują tylko roku 2014r. tylko wybiegają na kilka lat w przyszłość. Myślę, że małymi kroczkami uda się wprowadzić taką rewolucję.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 listopada 2013, 18:41

Sebastian Wróbel pisze:Solarisy Urbino 10
Oby tylko nie pojechał na rezerwę na 12 jak popsuje się np. Conecto :lol:

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Krzysiek Ociepa » 16 listopada 2013, 18:46

Pytałem, bo właśnie nie pasowały mi zbytnio te określenia. Pozwolisz Sebastianie, że nieco Cię poprawię. Otóż mikrobusem można nazwać, przykładowo, Forda Transita, czy Volkswagena Transportera (a nawet Żuka) w wersji osobowej, więc z komunikacją miejską ma to raczej niewiele wspólnego. Jeśli chodzi o minibusa, to właśnie tak można określić wymienionego przez Ciebie Sprintera ze specjalną zabudową. Natomiast Solaris Alpino 8,6 oraz 8,9LE, Autosan Sancity 9LE, a także Solaris Urbino 10, MAN Lion's City M oraz inne autobusy o długości do 10,5 metra, to midibusy. Później są już tylko MAXI i MEGA, ale tego chyba nie muszę tłumaczyć. Dzięki za odpowiedź, bo już się bałem, że jakieś "Mazan-Busy" chcecie powysyłać na przedmieścia.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 listopada 2013, 18:48

W sumie to mogło by być coś w stylu KM w Wieluniu: viewtopic.php?f=14&t=3364

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 listopada 2013, 19:26

Dziękuję za wytłumaczenie Krzyśku. Mam nadzieję, że już nie będzie takich niejasności w kwestii taboru w moich wypowiedziach. A wracając do MINIbusów w naszym mieście: właśnie przez perspektywę ujrzenia kiedyś na pętli Parkitka:Szpital czy w Mirowie zardzewiałego i rozjechanego małego busa byłem ich zagorzałym przeciwnikiem. Ale teraz, kiedy jest to coraz bardziej realne zaczynam dostrzegać tu same plusy. Jeśli miasto, MPK lub jakiś inny przewoźnik kupi wozy takie jak przykładowo przeze mnie podany Mercedes Sprinter 519 CDI i dodatkowo wyposaży je w wyświetlacze R&G takie, jakie kursują w San Marino i przyjazna taryfa pozwoli na przejechanie jednym niedrogim biletem np. 26 z Grabówki do Mirowa + busem na ul. Mączną, to chciałbym taką rewolucję widzieć jak najszybciej w naszym mieście!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 16 listopada 2013, 20:15

...jedna z izraelskich firm robi coś takiego z wyświetlaczami !!

- na bazie Fiata Ducato

Obrazek

- na bazie Mercedesa Sprintera

Obrazek

Krzysztof Lewicki
Posty: 200
Rejestracja: 25 lutego 2010, 09:54
Lokalizacja: Lublin
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Krzysztof Lewicki » 16 listopada 2013, 20:23

A takie coś:
http://phototrans.eu/images/photos/original/582/651378.jpg
Mercedes, niska podłoga z tyłu, różne warianty długości, od 10 do 16 miejsc siedzących (łącznie od 22 do 40). I nie jest to przerobiony ziemniakowóz, tylko zbudowany od podstaw w fabryce mercedesa pojazd.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Zbigniew Chocaj » 16 listopada 2013, 22:52

takie pojazdy są idealne do obsługi linii dzielnicowych .
Tylko nikt w naszym miescie nie wie co to znaczy.

Na liniach trans miejskich , gdzie czas i takt nie ma znaczenia , nie ma znaczenia i wielkość taboru.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Andrzej Sowa » 16 listopada 2013, 22:59

Piotr Radoliński pisze:...jedna z izraelskich firm robi coś takiego z wyświetlaczami !!

- na bazie Fiata Ducato

Obrazek

- na bazie Mercedesa Sprintera

Obrazek


Czy takie pojazdy nie byłyby najlepsze na linie nocne?
No może poza szczególnymi przypadkami jak np.Sylwester ?
Czyli poza kursami dziennymi na liniach dojazdowych mamy oszczędność także na nocnych, może wtedy nocne zaczną jeździć codziennie?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2013, 23:41

Wiesz Andrzej, że to świetny pomysł ;) Tylko co się stanie jeśli nocne staną się przez to codzienne kursowanie tak popularne, że trzeba będzie puścić większe i droższe autobusy? :P

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Szymon Kryczka » 18 listopada 2013, 11:40


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 18 listopada 2013, 21:34

Zastanawiam się, czy nie namówić MZDiT na puszczenie linii 26 przez ul. Garibaldiego, Wilsona II Aleję i al. Kościuszki i dalej al. Jana Pawła II ? Co sądzicie ? :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 listopada 2013, 21:38

Dobry pomysł :D

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Bartek Marcinkowski » 18 listopada 2013, 21:40

Dawno się nie wypowiadałem na forum, ale na temat dzisiejszych zmian muszę się wypowiedzieć.
Co do linii 26 to dzisiaj po godzinie 17 z Nadrzecznej w autobusie znajdowały się 3 osoby !!
Myślę również, że linie 17, 28 i 32 powinny również jeździć przez Garibaldiego i Wilsona do II Alei. Wydaje mi się, że zyskają wtedy więcej pasażerów.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Patryk Hartman » 18 listopada 2013, 21:50

Może i by zyskały nowych pasażerów, ale trzeba ludzi uczyć przesiadek. Linia 28 nie ma potrzeby kursowania przez II Aleję bo by robiło nie potrzebne koło i dublowałaby się z 13 (i tak się dubluje na większości trasy). Linia 17 w II alei NMP, okolicach Alei Frytkowej, Placu Daszyńskiego jest nie potrzebna. Teraz mamy chociaż podział gdzie jechać jaką linią z Wyczerp, a nie, że 3 linie prowadzą przez te same 8 przystanków (czy tam mniej/więcej). Poszczególnymi dojedziemy:
14 do Filharmonii, II alei, D.H. Centrum, PKP, PKS
17 do Energetyka, D.H.Centrum, PKP, PKS
20 do Daszyńskiego, GJ, Estakady
30 do Energetyka, Sądów, Biegańskiego, Kopernika itd.
Z 32 też jest dobrze. Nie musi koła robić wokół Filharmonii itd. Zmiany uważam na 5-. ;)

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Bartek Marcinkowski » 18 listopada 2013, 22:02

Jeśli chodzi o 28 to miałem takie samo zdanie jak ty, jednakże z własnych obserwacji zauważyłem, że podczas ostatniego objazdu 28 przez II Aleję wiele osób wykazywało zainteresowanie.
Z resztą uważam, że dla mieszkańców Zawodzia dojazd do Nadrzecznej nie jest wspaniałym dojazdem do centrum... Co innego 20 i 24, które nie mają wyjścia i muszą jeździć tą Nadrzeczną, ale jak ktoś by się uparł to mógłby puścić je tak aby robiło koło przez Strażacką, Krakowską i Mirowską do tej Nadrzecznej tylko po to aby stawały na przystanku Stary Rynek.
A z 17 jest tak, że w II Alei trzeba się wychylać na skrzyżowaniu z al. Wolności co jedzie czy 14 czy 17 a potem biec pod Merkurego lub na przystanek 17. Było to opisane w artykule częstochowskiej Gazety Wyborczej i tak własnie jest. No chyba, że ktoś zna rozkład na pamięć. :)
A mówiąc o 32 myślę głównie o mieszkańcach Wielkiego Boru, którzy od lat mieli dojazd do II Alei. Ale może masz rację i trzeba nauczyć ludzi przesiadek. ;)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Patryk Hartman » 18 listopada 2013, 22:18

Bartek Marcinkowski pisze:Co innego 20 i 24, które nie mają wyjścia i muszą jeździć tą Nadrzeczną, ale jak ktoś by się uparł to mógłby puścić je tak aby robiło koło przez Strażacką, Krakowską i Mirowską do tej Nadrzecznej tylko po to aby stawały na przystanku Stary Rynek.

Kolego: oszczędności (czy ja wiem), niepotrzebne wozokilometry.

Bartek Marcinkowski pisze:A z 17 jest tak, że w II Alei trzeba się wychylać na skrzyżowaniu z al. Wolności co jedzie czy 14 czy 17 a potem biec pod Merkurego lub na przystanek 17. Było to opisane w artykule częstochowskiej Gazety Wyborczej i tak własnie jest. No chyba, że ktoś zna rozkład na pamięć. :)

Nie przesadzaj. W szczycie (czyli jak na owych liniach obowiązuje takt 30 minutowy), 17-stka jedzie średnio 5-6 minut przed 14-stką. Większość pasażerów zapewne wraca z pracy/szkoły o stałych godzinach (albo wybranych kursach) i chyba sami więdzą o której im podjedzie autobus danej linii i te stwierdzenie w GW jest nie na miejscu. Nie róbmy z ludzi idiotów. Wiedzą czym jadą (linią), o której dokładnej godzinie (oczywiście możliwa opóźnienia) i latać za autobusami nie muszą.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Bartek Marcinkowski » 18 listopada 2013, 22:29

Po pierwsze Patryk, ja nie napisałem, że twierdzę że 20 i 24 powinny robić koło i wiem, że to niepotrzebne wozokilometry ale przypuszcam, że na pewno znalazłby się ktoś kto puściłby w ten sposób te linie. :D
A po drugie autobusem nie jeżdżą tylko ludzie jeżdżący o stałych porach do pracy/szkoły/sklepu/rodziny itd. tylko też ludzie, którzy jeżdżą przykładowo raz na tydzień o różnych porach i dla nich to nie jest żadne ułatwienie i ciężko jest się im dostosować. Przez tyle lat 17 była linią "alejową" i na pewno dla niektórych jest to teraz "cios", że linia nie jedzie w okolice Placu Daszyńskiego.
Ale przecież są przesiadki! :)

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Zbigniew Chocaj » 18 listopada 2013, 22:43

potrzeba normalnej reformy.
Z oczywistym przekazem ze nawet szejkow nie stac na wozenie ludzi po całym mieście bez przesiadek.
Przesiadka to nie kara , a realne takty i mozliwe planowanie czasu ..
KM to nie taxi.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 listopada 2013, 00:02

Chociaż raz można zgodzić się ze Zbigniewem ;)

A jeśli chodzi o przesiadki konketnie w II Alei, to niestety projektując remont Alej zrobiono krzywdę pasażerom wklejając wszystkie przystanki tam, gdzie były przed remontem. Przystanki powinny być przy samym skrzyżowaniu z Kościuszki, przy samych pasach. A sygnalizacja powinna pozwalać na lewoskręt z takiego przystanku w Wolności. To przecież nic niezwykłego ani niemożliwego. Wtedy pasażer miałby do pokonania 45 metrów. Kolejny przystanek zaraz za skrętem w Piłudskiego, trzeci na Katedralnej (między Ogrodową i Krakowską). W przeciwną stronę przystanek przy samym skrzyżowaniu z Kościuszki, poprzedni tuż przed skrętem z Wilsona w II Aleję, poprzedni na Garibaldiego (przy pl. Armstronga). A za pięć lat obok przystanków przy skrzyżowaniu z Kościuszki powinny powstać przystanki przy przy skrzyżowaniu z Piłsudskiego, a kolejny na pl. Daszyńskiego.

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1514
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Adrian Golis » 19 listopada 2013, 01:26


Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Andrzej Sowa » 19 listopada 2013, 06:15

Bartek Marcinkowski pisze:Po pierwsze Patryk, ja nie napisałem, że twierdzę że 20 i 24 powinny robić koło i wiem, że to niepotrzebne wozokilometry ale przypuszcam, że na pewno znalazłby się ktoś kto puściłby w ten sposób te linie. :D
:)

Ja bym tak posłał ! Czas przejazdu prawdopodobnie by się zmniejszył, bo nie czekałyby na Nadrzecznej przed Mirowską w korku.
A przystanek Stary Rynek - bezcenne ! No i linia 26 i 28 przez II Aleje.

Jakub Siadlak
Posty: 291
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Jakub Siadlak » 19 listopada 2013, 08:30

No to teraz ja się podzielę z Wami moimi obserwacjami :P Wczoraj miałem 24.Ludzie pytali mnie praktycznie za każdym razem jak wjeżdżałem na przystanek Nadrzeczna,gdzie się teraz zatrzymam.Odpowiadałem,że na 3 krzyży,reakcje były takie: "Że co???" "Jak to,do Puchatka nie dojadę?" "A czemu nie do Puchatka??" "Łeee...." "No nie,ale dziadostwo!" Tak to wygląda.Od razu pomyślałem,że 24 czy 20 powinny jeździć przez Strażacką,Krakowską,Mirowską,w ten sposób zaliczony byłby przystanek Stary Rynek i pasażerowie powinni być zadowoleni.A jak zostanie tak jak teraz,to 24 czy 20 będą stały w niezłym korku na Nadrzecznej i Kanale Kohna,jak się ludzie przyzwyczają do jazdy z nową organizacją ruchu[chyba,że zrobią światła na Mirowskiej/Nadrzecznej]. Wczoraj było spokojnie,bo jeszcze nie wszyscy wiedzą,że aleje są już czynne,ale jak się ludzie obudzą,to szybko się Mirowskiej nie przetnie,jadąc Nadrzeczną. Co do pytania Piotra R. z tym 26,to jestem oczywiście za przejazdem tej linii przez aleje.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 listopada 2013, 09:06

Ja bym nie przesadzał. Do Nadrzecznej nie jest daleko od Starego Rynku, można dojść jeśli ktoś musi jechać 24. Poza tym czymkolwiek można podjechać do tramwaju i jechać na Północ. Także z 13 są przesiadki na Skrzyneckiego na dwie linie jadące na Północ (22 co 15 minut). Poza tym co druga 13 pokrywa się z 24 na Tysiącleciu.
28 w II Alei miało zainteresowanie, bo to naturalne że jak nie ma 13, a jedzie 28 to ludzie wsiadają. Tak samo jest jak jedzie 21.
26 przez II Aleję to dobry pomysł, bo w zasadzie ani Grabówka ani Mirów nie mają połączenia z centrum. Z Grabówki jest co prawda 19, ale poza szczytem oraz w dni wolne kursuje co 60 minut, czyli praktycznie nie kursuje...
Jeśli chodzi o zmianę na 30, to wczoraj zauważyłem jak bardzo ładnie ludzie oczekują na autobus pod "Setką", czyli się da. Pasażerowie wsiadają także pod sądami.

W przypadku 28, to ja bym odpuścił dywagacje, bo ta linia będzie w jakiś sposób zmieniona w okolicach wiosny. Bynajmniej ptaszki tak ćwierkają.

Zmiany oceniam tak samo jak Patryk na 5-.

P.S. Czy na 10 teraz będą same przeguby, czy wczoraj to przypadek ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 listopada 2013, 09:18

A może Kanał Kohna->Targowa->Strażacka->Krakowska->Spadek->Nadrzeczna? Czy to jest fizycznie wykonalne autobusem?

Jakub Siadlak
Posty: 291
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Jakub Siadlak » 19 listopada 2013, 09:25

Ja tylko zrelacjonowałem to co widziałem wczoraj na linii 24.Ludzie byli zniesmaczeni,że nie dojadą do pl.Daszyńskiego.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 listopada 2013, 09:33

Warszawska jest jednokierunkowa od Garibaldiego, więc nie ma jak pojechać. Jest ok.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2013, 10:47

Michał Grzegorczyk pisze:A może Kanał Kohna->Targowa->Strażacka->Krakowska->Spadek->Nadrzeczna? Czy to jest fizycznie wykonalne autobusem?

...Michał ! :shock: No co Ty ! StreetView się kłania !

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2013, 12:01

...może uda mi się przelobbować w MZDiT aby puścili autobusy (20, 24, 32) zamiast z ul. Kanał Kohna w Nadrzeczną to w ul. Strażacką, Krakowską, Mirowską i dopiero Nadrzeczną. No i temat 26 - przez II Aleję.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1037
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 19 listopada 2013, 12:11

Piotr Radoliński pisze:...może uda mi się przelobbować w MZDiT aby puścili autobusy (20, 24, 32) zamiast z ul. Kanał Kohna w Nadrzeczną to w ul. Strażacką, Krakowską, Mirowską i dopiero Nadrzeczną. No i temat 26 - przez II Aleję.

To bardzo dobre rozwiązanie, niosące wiele udogodnień zarówno dla kierowców tych linii jak również pasażerów. Przejazd przez ulicę Nadrzeczną powoduję opóźnienia jako że jest to ulica podporządkowana a ruch na ul. Mirowskiej do małych nie należy. Pasażerowie zyskają natomiast przystanek obok kościoła św. Zygmunta (prawie przy Puchatku ).

Jakub Siadlak
Posty: 291
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Jakub Siadlak » 19 listopada 2013, 12:37

No właśnie,korzyści byłyby dla wożących i wożonych ;) Oby się udało.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Kamil Ociepa » 19 listopada 2013, 14:14

Bardzo dobry pomysł. Trzymam kciuki :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 listopada 2013, 14:36

Piotr Radoliński pisze:...Michał ! :shock: No co Ty ! StreetView się kłania !
No właśnie ze StreetView to wygląda tak pół na pół, więc pytam o opinię fachowców :P Aaaa już wiem w czym rzecz. Napisałem Spadek zamiast Mirowskiej ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Tomasz Rorat » 19 listopada 2013, 17:11

Piotrze.
A może przekonać do powrotu ( 20,24,32) na ul. Warszawską pod Puchatek.
Wyznaczyć na odcinku jednokierunkowym pas tylko dla autobusów w przeciwną stronę.
Bo jechanie ul. Strażaczką, Krakowską, Mirowską, Nadrzeczną jest dobre !! ale:
trochę robi się kręcenie, a tak autobusy by pojechały prosto w Warszawską jak dawniej.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 listopada 2013, 17:18

A ja mam ciekawe spostrzeżenie odnośnie linii 17. Otóż ile razy bym nie przechodził/nie jechał al. Kościuszki, to przystanek vis a vis Cinema City dla tej linii świeci pustkami. Czy ludzie przestali korzystać z tej linii, korzystają z innych słupków czy nie wiedzą gdzie ów się znajduje ??

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Andrzej Sowa » 19 listopada 2013, 17:58

To teoretycznie głowny przesiadkowy przystanek siedemnastki w centrum , a że świeci pustkami to wypada coś zmienić , albo trasa przez II Aleję , albo ... korytarz?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2013, 18:11

Tomasz Rorat pisze:Piotrze.
A może przekonać do powrotu ( 20,24,32) na ul. Warszawską pod Puchatek.
Wyznaczyć na odcinku jednokierunkowym pas tylko dla autobusów w przeciwną stronę.
Bo jechanie ul. Strażaczką, Krakowską, Mirowską, Nadrzeczną jest dobre !! ale:
trochę robi się kręcenie, a tak autobusy by pojechały prosto w Warszawską jak dawniej.
...specjalnie dla Was zrobiono jeden kierunek na ul. Warszwskiej, specjalnie zawężono ją przy skręcie w ul. Garibaldiego zebys mógł swobodnie skręcać a Ty chcesz rewolucji ? :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Tomasz Rorat » 19 listopada 2013, 18:23

Ale gdy będzie bus-pas to też skręcę, bo autobus mnie przepuści na lewy, a też mniej jeździ autobusów, niż sam. osobowych jak by tak jechały jak dotychczas.
Dla samochodów osobowych Warszawska zostaje jednokierunkowa jak jest teraz, a tylko dla AUTOBUSÓW bus-pas w przeciwną stronę !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 listopada 2013, 18:29

Tylko Tomasz nie bierzesz pod uwagę tego, że w jakiejś bliższej bądź dalszej przyszłości (może nawet 2014) układ jednokierunkowy może być tu jako stały. Chodzi mi tu o plany sprzed kilku lat, tzn. kierunek południe: Warszawska -> Krakowska, kierunek północ: Kanał Kohna -> Nadrzeczna.
Niech ludzie się oswoją.

A z drugiej strony, to pacjenci szpitala na Zawodziu mają bliżej do pewnych relacji...

Dziwi mnie tylko jedno: czemu GZK nie zatrzymuje się pod kościołem Św. Zygmunta ??

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Jeruszka » 19 listopada 2013, 18:30

Jeżeli kontrapas (o pomyśle pisał już zresztą Tomek) jest "rewolucją", to szaro widzę rozwój komunikacji w Częstochowie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2013, 18:34

Piotr Jeruszka pisze:Jeżeli kontrapas (o pomyśle pisał już zresztą Tomek) jest "rewolucją", to szaro widzę rozwój komunikacji w Częstochowie.
... słowo "rewolucja" było moim skrótem myślowy.
********
A przy okazji - jak widać po wypowiedziach, każdy wie jak powinno być najlepiej oprócz organizatora. Czyli typowo polskie - każdy zna się na wszystkim najlepiej.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Jeruszka » 19 listopada 2013, 19:29

Czy organizator, który "po cichu" zmienia informacje przeznaczone dla pasażerów (albo w ogóle) wie, jak powinno być najlepiej dla pasażera? Bo ten "kontrapas" pomyślałem jako ułatwienie przede wszystkim dla pasażerów, by jakoś "uratować" węzeł przesiadkowy przy placu Daszyńskiego.

Zapytam z drugiej strony, aby nie zarzucono, że narzekam, bo tak. Czy wypowiadają się tutaj osoby, które codziennie korzystają z komunikacji, płacąc 90 zł za miesięczny? Czy dla takich osób rozmontowanie pl. Daszyńskiego jako istotnego punktu przesiadkowego jest korzystne i skraca czas dojazdu do pracy, szkoły itp.?

Poza tym - nikt nie odpowiedział, czy autobusy to "służby miejskie".

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Michał Kamiński » 19 listopada 2013, 19:46

Jadąc Mirowską w stronę placu widnieje nieaktualny znak z bus pasem który został skasowany przy budowie ronda :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 19 listopada 2013, 20:08

...wszystko mam udokumentowane na zdjęciach i przesłane do MZDiT ! :D

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Tomasz Haladyj » 20 listopada 2013, 09:53

Piotr Jeruszka pisze:Jeżeli kontrapas (o pomyśle pisał już zresztą Tomek) jest "rewolucją", to szaro widzę rozwój komunikacji w Częstochowie.

O kontrapasie w układzie docelowym Warszawskiej / Nadrzecznej jednokierunkowej - pisałem już na swoim blogu dwa tygodnie temu:
http://42200.blox.pl/2013/11/Kompromitacja-z-pl-Daszynskiego-A-co-dalej.html

A o propozycjach ?na dziś? - w sobotę 16 listopada.
http://42200.blox.pl/2013/11/Demontaz-komunikacji-autobusowej-trwa-nadal.html

Dodam, że możliwość skręcenia z Warszawskiej (od pl. Trzech Krzyży) w Garibaldiego przy istnieniu kontrapasa konsultowałem z kierowcami MPK. Oni najlepiej wiedzą, czy się da.

Oba moje wpisy na blogu polecam Szanownym Kolegów i gościom forum.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 20 listopada 2013, 16:05

...wieszacie psy na MZDiT ! Mam nadzieję, że niedługo... będziecie musieli zweryfikować to. Szykują się spore niespodzianki, które być może, wielu z Was zaskoczą. :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 listopada 2013, 16:23

Niespodzianki niespodziankami. Zobaczymy, czy pasażerowie będą z nich zadowoleni. ;)
A propos projektu jednokierunkowej Warszawskiej i Nadrzecznej:
Owszem kompletny remont Nadrzecznej będzie (pochłonie aż 10 mln złotych, więc na pewno zmieni się dużo) tak samo ulica Spadek i jej skrzyżowaniem z Warszawską. Ale co z remontem Warszawskiej na odcinku Plac Daszyńskiego - Rondo trzech krzyży ??
stan drogi woła o pomstę do nieba. Wszędzie niewielkie dziury i popękany asfalt. Do tego dochodzą jeszcze niezbyt szerokie i zniszczone chodniki pamiętające komunę. Na jej gruntowną przebudowę nie ma pieniędzy. Ale w przyszłym roku owy fragment ulicy powinien otrzymać przynajmniej nową nawierzchnię asfaltową i nowe chodniki plus remont infrastruktury pieszej przy przystanku Stary Rynek. W ramach ułatwienia życia pasażerom MPK, mieszkańcom no i w ramach rewitalizacji Starego miasta.
Poza tym modernizacja tego odcinka drogi wraz z gruntownym remontem ulicy Warszawskiej i Rędzińskiej pozwoli na komfortowy dojazd od gminy Rędziny do placu Daszyńskiego. Później będzie można pomyśleć o remoncie ulicy Krakowskiej, która może jest w trochę lepszym stanie niż Warszawska, ale komfortowo tam się nie przejedzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Piotr Radoliński » 20 listopada 2013, 16:32

Sebastian Wróbel pisze:Niespodzianki niespodziankami. Zobaczymy, czy pasażerowie będą z nich zadowoleni. ;)
...myślę, że najbardziej ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Tomasz Rorat » 20 listopada 2013, 17:15

Piotr Radoliński pisze:...wieszacie psy na MZDiT ! Mam nadzieję, że niedługo... będziecie musieli zweryfikować to. Szykują się spore niespodzianki, które być może, wielu z Was zaskoczą. :P


Ja widzę dużą zmianę do dobre w MZDiT:
- tyle nowych dróg nigdy nie było zrobionych
- Linie autobusowe są w 85% dobrze poprowadzone przez centrum Częstochowy
brakuje czasami
- dobrze oznakowania dróg po remoncie ( stare znaki nadal wiszą)
- pierwszeństwa dla komunikacji publicznej

I tak jak Piotrze mówisz, będą zmiany nadal na plus - na to czekamy i chętnie pomożemy, tak jak ostatnio

ps. apropo bus-pasa na Warszawskiej, na tą chwilę nasi kierowcy osobówek nie są przygotowani na taką rewolucje ( przykład Nadrzeczna ), ale po naprawie Warszawskiej i wyburzeniu, będzie bardziej możliwe wprowadzenie Bus-pasa na Warszawskiej.

Mirek Waga
Posty: 491
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Organizacja ruchu w okolicy pl. Daszyńskiego po 18 listopada

Postautor: Mirek Waga » 20 listopada 2013, 18:28

Oddano do ruchu I i II Aleje, jest super, ale!!!!
Czy ktoś zwrócił uwagę jak niektórzy kierowcy samochodów osobowych respektują ustawione nowe oznakowanie przed skrzyżowaniu II Alei i Kościuszki - Wolności?
W tym miejscu trzeba dodać ze się tam nic nie zmieniło z czasu przed remontu, jak był zakaz skręty w lewo (w określonych godzinach) w Wolności z II alei tak ten zakaz został.
Dziś jadąc 10 około godz 11,oo, z uwagi na brak możliwości opuszczenia skrzyżowania ( zablokowane przez skręcających w lewo w ul Wolności) i tym sposobem musiał odczekać jedną zmianę świateł, a później pretensje do kierowców ze jeżdżą na opóźnieniach i stadami.
I znowu w tym miejscu może by spytać;
Czy służby porządkowe tego nie widzą?
A może co niektórzy kierowcy zapomnieli co znaczą jaki znaki drogowe i należy im przez kieszeń przypomnieć o respektowani przepisów o ruch drogowym i nauczył jak należ czytać i respektować znaki drogowe??


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości