Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:12

...obecnie rozpatrywane są dwa warianty REWOLUCJI komunikacyjnej..., niedługo zawiśnie na stronie MZDiT ankieta. Zobaczymy co ludzie powiedzą w takiej sondzie.
Myślę, że oba warianty uda mi się już jutro wrzucić na nasze Forum (jako prapremiera) - takie miałem zapewnienie od... Prezydenta Miasta (a co ?), że do końca roku będę tą informację miał :P
P.S. Z pewnych źródeł mam info, że nawet w tej chwili trwają jeszcze ostatnie prace w MZDiT nad nowym układem, abym jutro mógł go zobaczyć. :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16373
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 30 grudnia 2013, 21:16

Taaa, ale jutro to ja sobie tego nie odbiorę w Kolejkach Śmiesznych...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 21:19

Jeśli jeden jest przesiadkowy, a drugi nie to wiadomo, który wygra. Chyba że będzie gwiazdka, a pod gwiazdką podpis "opcja zawiera nową taryfę" :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:20

...a może takie pytanie hipotetyczne - co byście powiedzieli na częstotliwość autobusów na odcinku od pl. Daszyńskiego do pl. Biegańskiego (przez Aleje) co 7-8 minut ? :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 grudnia 2013, 21:24

Szału nie ma zwracając uwagę na fakt, że to główna arteria miejska, acz byłby to postęp o 200 %.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:27

Łukasz Szkurłat pisze:Szału nie ma zwracając uwagę na fakt, że to główna arteria miejska, acz byłby to postęp o 200 %.
...czyli taka tradycyjna "częstochowska" odpowiedź. Zawsze wyszukane będą negatywy - nawet jakby informacja chciała być maksymalnie pozytywna.
P.S. Mogłem napisać - co 30 sek. :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 21:29

To zależy, czy dojechałbym z Biegańskiego chociaż do jednej dzielnicy czy musiałbym się przesiadać, bo autobus zawraca na Daszyńskiego :P

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 grudnia 2013, 21:33

Piotr Radoliński pisze:(...)Acha - taka ciekawostka - autobus elektryczny - kursujący po Alejach i za Jasną Górą w założeniach będzie autobusem BEZPŁATYM !!
Przepraszam za złośliwość... ale gdzieś w innym temacie przeczytałem, że trudno oczekiwać, by miasto miało fundusze na dodatkowe kursy. A tutaj proszę - bezpłatny autobus.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 grudnia 2013, 21:34

Ciekawe, czy MZDiT uwzględnił nowe rejony miasta, których nie było wyrysowanych na "Docelowym układzie tras autobusowych i tramwajów" i czy oprócz linii aglomeracyjnych wywalono do kosza pomysł specjalnej linii dookoła klasztoru jasnogórskiego. Jeśli tak, to będę zadowolony. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:36

Piotr Jeruszka pisze:Przepraszam za złośliwość... ale gdzieś w innym temacie przeczytałem, że trudno oczekiwać, by miasto miało fundusze na dodatkowe kursy. A tutaj proszę - bezpłatny autobus.
Piotrze ! Czyli ZNÓW źle ? :(
Sebastian Wróbel pisze:Ciekawe, czy MZDiT uwzględnił nowe rejony miasta, których nie było wyrysowanych na "Docelowym układzie tras autobusowych i tramwajów" i czy oprócz linii aglomeracyjnych wywalono do kosza pomysł specjalnej linii dookoła klasztoru jasnogórskiego. Jeśli tak, to będę zadowolony. :)
....jak widać, nie będziesz zadowolony !!

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 grudnia 2013, 21:40

Dobrze, przepraszam, bo może zbyt złośliwie napisałem. Przepraszam za ton, jeżeli kogoś uraziłem, to przy okazji proszę mnie kopnąć.

Właściwie, to pytam, na spokojnie - kto zapłaci za kurs? Prąd kosztuje (a od stycznia ma jeszcze akcyza wzrosnąć ;) ), kierowca kosztuje, natomiast podróżować można bezpłatnie. Czyli albo operator nie zarobi nic z biletów, albo organizator za realizację takich kursów będzie musiał więcej zapłacić. A to trochę kłóci się z tym, o czym pisałem w innym temacie, w którym ogólnie wyczytałem "nie ma pieniędzy na rozwój komunikacji miejskiej, tj. zwiększenie częstotliwości itp.".

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:44

Piotr Jeruszka pisze:Dobrze, przepraszam, bo może zbyt złośliwie napisałem. Przepraszam za ton, jeżeli kogoś uraziłem, to przy okazji proszę mnie kopnąć.

Właściwie, to pytam, na spokojnie - kto zapłaci za kurs? Prąd kosztuje (a od stycznia ma jeszcze akcyza wzrosnąć ;) ), kierowca kosztuje, natomiast podróżować można bezpłatnie. Czyli albo operator nie zarobi nic z biletów, albo organizator za realizację takich kursów będzie musiał więcej zapłacić. A to trochę kłóci się z tym, o czym pisałem w innym temacie, w którym ogólnie wyczytałem "nie ma pieniędzy na rozwój komunikacji miejskiej, tj. zwiększenie częstotliwości itp.".
...nie musisz przepraszać - możesz mieć swoje zdanie na ten temat, nikt Cię też nie będzie kopał. Szkoda tylko, że taki "ukłon" organizatora w kierunku pasażerów spotyka się z TAKĄ aprobatą. No cóż - sprawdza się maksyma - gdzie czterech Polaków tam są cztery zdania na jeden temat.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 grudnia 2013, 21:47

Piotr Radoliński pisze:....jak widać, nie będziesz zadowolony !!

W sumie Piotrze jest mi i tak już wszystko jedno co będzie... komunikacji miejskiej marzeń i tak nigdy nie będzie. Pesymista nigdy się nie zawiedzie. Wiem, że jestem malkontentem, ale tylko tak mogę ja czy też inny pasażer wykazać swoje niezadowolenie.
Ale to tylko moja subiektywna opinia na ten temat.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6887
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 30 grudnia 2013, 21:47

A mi się te "cztery zadania" ;) bardzo podobają. Piotrze R.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 21:52

...aż się teraz obawiam, że jak opublikuję projekty zmian - to zaleje je fala krytyki ! Czy warto w takim razie ?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 grudnia 2013, 22:05

Piotr Radoliński pisze:...nie musisz przepraszać - możesz mieć swoje zdanie na ten temat, nikt Cię też nie będzie kopał.
Powinienem, bo swoje zdanie wyraziłem w sposób mało profesjonalny.
Piotr Radoliński pisze:Szkoda tylko, że taki "ukłon" organizatora w kierunku pasażerów spotyka się z TAKĄ aprobatą. No cóż - sprawdza się maksyma - gdzie czterech Polaków tam są cztery zdania na jeden temat.
Dobrze, na spokojnie:
1) Dla posiadaczy sieciówek będzie to i tak małe udogodnienie, bo płacą z góry za wszystkie kursy.
2) Dla pojedynczych pasażerów (nie posiadających sieciówek, chcących pojechać z pl. Daszyńskiego do Jasnej Góry itp.) to owszem, będzie atrakcja. Tylko zauważ, że to atrakcja, która kogoś (miasto?) będzie kosztować. A te koszta można byłoby spożytkować dla posiadaczy biletów sieciowych, którzy korzystają z komunikacji na codziennej trasie dom-praca-dom.

I tyle. Nie piszę, że ten autobus elektryczny to zły pomysł, bo to bardzo dobry pomysł. Tylko szkoda, że inwestuje się w nową marynarkę, gdy w spodniach widać dziury (i to dosłowne, w rozkładach linii "magistralnych"). Przy czym jest to tylko moje zdanie, które bazuje na tym, co przeczytałem i będę zadowolony, jak ktoś będzie mieć inne zdanie na jeden z tych dwóch punktów - bo zawsze się czegoś człowiek dowie nowego :).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 grudnia 2013, 22:10

Piotr Jeruszka pisze:(...)
...Piotrze a może ktoś, gdzieś "na górze" przeczyta Twoją wypowiedź/motywację i... coś zmieni ?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 grudnia 2013, 22:20

Piotr Radoliński pisze:...aż się teraz obawiam, że jak opublikuję projekty zmian - to zaleje je fala krytyki ! Czy warto w takim razie ?

Ja ci nie zabraniam Piotrze niczego publikować. :P
Swoje zdanie już wyrażałem wielokrotnie (w tym jakieś niecałe pół godziny temu) ale to nie znaczy, że nie chciałbym się dowiedzieć w jak najszybszym czasie tego, co wykombinował MZDiT. ;)

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 30 grudnia 2013, 22:24

Janusz Karlikowski pisze:Swojego czasu potaniało sporo i może znów tak będzie, bo MPK schodzi na takie "psy", że szkoda słów. 2013 to jeden z NAJGORSZYCH w moich doznaniach przewozów ze strony MPK.

Skoro MPK jest takie nieudolnym przewoźnikiem to jest na to jedna rada.
Zmienić środek transportu, najlepiej własna dwójka, czyli najlepiej z buta.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 grudnia 2013, 22:46

Piotr Radoliński pisze:
Piotr Jeruszka pisze:(...)
...Piotrze a może ktoś, gdzieś "na górze" przeczyta Twoją wypowiedź/motywację i... coś zmieni ?
Nie wiem, jak to zabrzmi, ale tylko wyraziłem swoją opinię, jako tego posiadacza biletu sieciowego. Nie chcę, by ktokolwiek coś zmieniał na podstawie czyjejś (pojedynczej) wypowiedzi, bo nie na tym polega dyskusja na forum... o czym chyba zapomina większość dyskutujących (w tym ja, o czym napisałem na końcu). Będę się cieszył, jeżeli ktoś po wysłuchaniu krytyki* kilku/kilkunastu osób siądzie nad danym zagadnieniem ponownie, rozpatrzy za i przeciw, i będzie w stanie napisać "nie zgadzam się z wami, bo..." lub "po przeanalizowaniu jestem za, ale mam wątpliwości...".

Przy czym chciałbym, aby ktoś odniósł się do moich konkretnych punktów, a nie do całokształtu - wtedy sam najwięcej się dowiem, a pewno też i druga strona odniesie korzyść :).

* - mam na myśli spokojną dyskusję, a nie ideowe mordobicie w stylu polskiego parlamentu (gdzie dyskusja polega na "wygranej" i "przegranej", a nie na kierowaniu państwem). Przyznaję - w temacie o budżecie operatora i w tym dałem się momentami zbytnio ponieść emocjom. Biję się w mą, bardziej przypominającą bojler niż kaloryfer klatę ;).

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Dominik Wójcik » 30 grudnia 2013, 23:14

Piotr Radoliński pisze: autobus elektryczny - kursujący po Alejach i za Jasną Górą w założeniach będzie autobusem BEZPŁATYM !!
Czyli tak, jak przewidywał Tomek - kiełbacha na uciszenie, a ja zapytam w ślad za:
- Tomkiem Haładyjem - ekonomistą transportu,
- Piotrem Jeruszką - statystycznym pasażerem

KTO ZA TO ZAPŁACI?

Ten "autobus paździeżowy" (bo komunikacyjnym nie można go nazwać) trzeba zlikwidować jeszcze przed narodzinami tak, jak linie przyspieszone. Nie będzie na niego pasażerów! Kto pozwoli sobie na dwie przesiadki? Kto ma tyle czasu? I w końcu: na jak długo starczy środków na funkcjonowanie tego autodromu? I skąd zostaną zabrane?

I ja tylko przychodzę w sukurs Tomkowi! Mało tego! Na konsultacjach jakiś mieszkaniec starej daty zarządał wprost (cytat) "PRAWDZIWEJ KOMUNIKACJI, a nie AUTOBUSU JEŻDŻĄCEGO W KÓŁKO". No o czymś to świadczy...

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 30 grudnia 2013, 23:24

Nie bądźcie takimi konserwatystami - trzeba coś zmieniać. Ja osobiście lubię zmiany i chętnie popatrzę czy taki układ zda egzamin. Nie krytykujcie bo nie wiecie jak będzie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 grudnia 2013, 23:48

Myślę, że warto poczekać na jutro i nowy układ. Jeśli faktycznie będą cięcia, to możecie krytykować ten bezpłatny busik, ale jeśli nie będzie to nie ma co krytykować. Też uważam, że bez zwykłych linii autobusowych w Alejach (tych których potrzeba i tyle ile potrzeba, a nie tyle ile zgodzi się UMWŚ) komunikacja jest uszkodzona. Jeśli nowy układ będzie więc dobry w tym sensie, że przy obecnych ograniczeniach w Alejach więcej się nie da, to nie będę narzekać. Niech sobie ten bus jeździ przez pięć lat w kółko, a potem zróbmy kolejną reformę. I najlepiej po drodze reformę taryfy. Albo chociaż 45-minutowe do kiosków.

I Piotrze: nie zgadzam się, że 4 Polaków ma 4 różne zdania. Jest na to wzór P^2. Czyli 4 Polaków ma 16 różnych zdań :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Dominik Wójcik » 31 grudnia 2013, 01:51

Póki co, na zasadach lojalności powinna abowiązywać jedna linia merytoryczna:
(punkt 2.)
http://42200.blox.pl/2013/12/Autobus-ni ... epoki.html

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 31 grudnia 2013, 06:35

Podoba mi się pomysł nowej linii z elektrycznymi autobusami. Tylko o kasę się martwię , po kampanii samorządowej, linia ta pewnie przestanie być bezpłatna lub w ogóle przestanie istnieć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 10:16

Projekt zmian w układzie komunikacyjnym Częstochowy 2014
- komunikacja miejska w centrum miasta - I Aleja Najświętszej Maryi Panny
- komunikacja miejska w centrum miasta - ulica Warszawska
- komunikacja podmiejska - węzeł przesiadkowy ESTAKADA
- zielona linia - autobus elektryczny w Alejach Najświętszej Maryi Panny
- taryfa biletowa
Propozycje zmian w układzie komunikacyjnym:
- wariant I (podstawowy)
- wariant II (rozszerzony)
W przypadku komunikacji miejskiej w Alejach, na odcinku od pl. Daszyńskiego do pl. Biegańskiego ostatnie uzgodnienia umożliwiły wprowadzenie tam czterech linii autobusowych kursujących z częstotliwością co 30 min. Spowoduje to częściowe wycofanie linii z ul. Garibaldiego/Katedralnej.
Planowany jest powrót linii autobusowych na ulicę Warszawską - DWUKIERUNKOWO z przystankiem Stary Rynek. (wiosna 2014 - wyburzenie kamienicy przy skrzyżowaniu ul. Warszawskiej i Garibaldiego). Ruch autobusowy zostanie jednocześnie wycofany z ul. Nadrzecznej.
Jeżeli chodzi o komunikację podmiejską, planowane jest stworzenie węzła przesiadkowego ESTAKADA.
O zielonej linii pisałem już wcześniej. Bezpłatne przejazdy na trasie: pl. Daszyńskiego - Aleje - ul. Klasztorna.
Jeżeli chodzi o taryfę przewozową, nie jest planowana podwyżka cen biletów w najbliższym czasie. Planowane jest natomiast rozszerzenie oferty biletowej o bilety dwu, trzy i siedmiodniowe.

Warianty tras:
- wariant I - ten wariant dostosowuje komunikację do nowego układu drogowego w centrum miasta, bez większych zmian w trasach poszczególnych linii. Podstawowa zmiana to wprowadzenie w ciąg Alei NMP (od pl. daszyńskiego do pl. Biegańskiego) czterech linii autobusowych: 11, 13, 30 i 32 oraz skierowanie linii 10 przez ul. Garibaldiego.

- wariant II - ten wariant miałby zastąpić duży węzeł przesiadkowy, jakim były Aleje NMP. W tym celu w centrum miasta utworzony zostałby "zielony ring" w postaci prostokąta ulic: II Aleja NMP, al. Wolności, ul. Sobieskiego i ul. Ślaskiej (jednokierunkowo - dla komunikacji autobusowej). Umozliwiałoby to przesiadki na sześciu przystankach;
- pl. Biegańskiego (kolo cukierni "Jałowiec")
- DH Centrum (al. Wolności)
- Dworzec PKP (al. Wolności/Kopernika)
- Dworzec PKS (ul. Sobieskiego)
- pl. Pamięci Narodowej (ul. Ślaska)
- Kopernika (ul. Ślaska)

WARIANT II - schemat centrum miasta

Obrazek

Jakub Siadlak
Posty: 289
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 31 grudnia 2013, 10:44

Hurra,hurra :-D Cieszy mnie zwiększenie ilości linii przez ciąg pl.Daszyńskiego-pl.Biegańskiego,ale jeszcze bardziej wyburzenie kamieniczki na rogu Garibaldiego i W-wskiej i powrót do normalności w tamtym rejonie :lol:

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 31 grudnia 2013, 10:46

No gdzie mnie 10 wyrzucasz na Garibaldiego/Katedralną :P.

Jak dobrze rozumiem, to 12, 15 itd. zaczynałyby swoje trasy w centrum (na tym "Zielonym ringu")? Jeżeli miałyby one fajne częstotliwości (takty po 10-15 minut) i byłyby dopasowane do reszty... to podoba mi się. Tylko brakuje mi linii z Rakowa, skoro 12 i 32 zostaną wywalone... No chyba, że na Estakadę będzie coś dojeżdżać, a stamtąd 10 czy 24 z taktem 10 minutowym.

Według mnie przydałoby się, by utworzyć przystanek autobusowy Dworzec Główny PKP w kierunku północnym, łatwiej byłoby się przesiadać np. z 12 w 17.

No i ostatnia uwaga - o zmianach w numeracji należałoby zacząć informować co najmniej miesiąc przed zmianami, z wykorzystaniem wszystkiego, co posiadają MPK i MZDiT (zapowiedzi głosowe, przystanki, ponalepiać ogłoszenia w autobusach gdzie się da itp.). Dla mnie zmiany numeracji problemem nie są*, ale dla reszty pasażerów taka 12 i 32 zmienią się diametralnie.

* - chociaż jak dalej zdarza mi się wsiadać w 26, bo niby jeździ na Jesienną, to mam wątpliwości ;).

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 11:05

Piotr a możesz wrzucić układ linii z krańcówkami
Pierwszy przystanek dla podmiejskich Powstańców śląskich czyli co podmiejskie zawracają na zajezdni ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 11:05

Michał Kamiński pisze:Piotr a możesz wrzucić układ linii z krańcówkami
Pierwszy przystanek dla podmiejskich Powstańców śląskich czyli co podmiejskie zawracają na zajezdni ?
...w tej chwili "pracuję" nad szczegółowym opisem tras dla wariantu II - muszę je sam sporządzić.
Tak - podmiejskie zawracają w zajezdni.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 11:20

Spis tras linii autobusowych MPK ? 2014*

Linie autobusowe - miejskie

10 ? RAKÓW DWORZEC PKP ? Łukasińskiego ? Okrzei ? Limanowskiego ? Al. Wojska Polskiego ? Krakowska ? Wróblewskiego ? Kanał Kohna ? Strażacka ? Krakowska ? Warszawska ? Garibaldiego ? Wilsona (powrót: Piłsudskiego ? Katedralna ? Krakowska) ? II Aleja ? Al. Kościuszki ? Al. Armii Krajowej ? Al. Jana Pawła II ? Szajnowicza-Iwanowa ? Okulickiego ? Nowobialska - PARKITKA SZPITAL

11 ? CM. ŚW. ROCHA ? św. Jadwigi ? św. Barbary ? św. Augustyna (powrót: św. Kazimierza) ? Pułaskiego ? Sobieskiego ? Al. Wolności ? II Aleja ? I Aleja - pl. Daszyńskiego ? Mirowska ? Faradaya ? Legionów ? GAZOWNIA/LEGIONÓW

12 ? GNASZYN DOSPEL ? Tatrzańska ? Lwowska ? Dobrzyńska ? Wręczycka ? św. Rocha ? Rynek Wieluński ? Al. Jana Pawła II ? Popiełuszki ? Pułaskiego ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? Popiełuszki ? Al. Jana Pawła II ? Rynek Wieluński ? św. Rocha ? Wręczycka ? Dobrzyńska ? Lwowska ? Tatrzańska ? GNASZYN DOSPEL

13 ? KIEDRZYN ? Ludowa ? Kisielewskiego ? Al. Armii Krajowej ? PCK ? Kilińskiego - Dąbrowskiego (powrót: Kilińskiego) Al. Jana Pawła II ? Al. Kościuszki - II Aleja ? Piłsudskiego ? Katedralna ? Krakowska (powrót: Warszawska ? Garibaldiego ? Wilsona) ? Mirowska ? Faradaya ? Orlik-Ruckemanna ? Olsztyńska ? Szpitalna ? Al. Pokoju ? KUCELIN HUTA/WALCOWNIA/ISD Wydz. Transportu

14 ? RZĄSAWA ? Meliorantów ? Wypoczynku ? Rząsawska ? Warszawska ? Rondo Trzech Krzyży ? Warszawska ? pl. Daszyńskiego - I Aleja ? II Aleja ? Al. Wolności ? Rondo Mickiewicza ? 1 Maja ? Bohaterów Monte Cassino ? Piastowska ? Sabinowska ? Żyzna ? BRZEZINY/KORKOWA

15 ? WYCZERPY OSIEDLE ? Kontkiewicza ? Norwida ? Warszawska - Rząsawska - Karłowicza - Makuszyńskiego - św. Brata Alberta ? Pileckiego ? Fieldorfa-Nila ? al. Wyzwolenia - Obrońcow Westerplatte ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Szymanowskiego ? II Aleja ? al. Wolności ? Sobieskiego ? Śląska ? Kilińskiego ? Dekabrystów ? Szajnowicza-Iwanowa ? Obrońców Westerplatte ? al. Wyzwolenia ? Fieldorfa-Nila ? Pileckiego ? Makuszyńskiego ? Karłowicza ? Rząsawska ? Warszawska ? Norwida ? Kontkiewicza ? WYCZERPY OSIEDLE

16 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ?Dekabrystów ? Szajnowicza-Iwanowa ? Popiełuszki ? Pułaskiego ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? al. Wolności - Sobieskiego - Pułaskiego - Popiełuszki - Szajnowicza-Iwanowa - Dekabrystów ? Fieldorfa-Nila ? Sosabowskiego ? KUKUCZKI

17 ? WYCZERPY OSIEDLE ? Kontkiewicza ? Norwida ? Warszawska ? Rondo Trzech Krzyży ? Warszawska ? Garibaldiego ? Wilsona ?(z powrotem Piłsudskiego ? Katedralna ? Krakowska) II Aleja ? Al. Wolności ? Rondo Mickiewicza ? 1 Maja ? Bohaterów Monte Cassino ? Piastowska ? Matejki ? Artyleryjska ? Konwaliowa ? Busolowa ? LISZKA DOLNA/KAWODRZA GÓRNA

18 ? LEŚNA ? Kopalniana ? Lakowa ? Busolowa ? Kolorowa ? Przejazdowa ? Główna - Barbary 7 Kamienic ? Pułaskiego ? Sobieskiego ? al. Wolności ? II Aleja ? I Aleja ? pl. Daszyńskiego ? Warszawska ? al. Jana Pawła II ? Drogowców (TESCO) ? Drogowców (most na Warcie) ? Srebrna ? Morenowa ? Mirowska ? Turystyczna - Bursztynowa ? BURSZTYNOWA

19 ? ŻABINIEC ? Ikara - św. Rocha ? Rynek Wieluński ? Al. Jana Pawła II ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Korczaka ? Bohaterów Monte Cassino ? Jagiellońska ? Orkana ? Al. 11 Listopada ? Jesienna ? Rakowska ? Limanowskiego ? Okrzei ? Łukasińskiego ? Al. Pokoju ? Rondo Regana ? Al. Pokoju ? KUCELIN HUTA/WALCOWNIA

20 ? WYCZERPY OSIEDLE ? Kontkiewicza ? Norwida ? Warszawska ? Al. Wojska Polskiego ? Drogowców (TESCO) - Al. Jana Pawła II ? Rondo Trzech Krzyży ? Warszawska ? pl. Daszyńskiego ? Ogrodowa ? Katedralna ? Krakowska ? Al. Wojska Polskiego ? Al. 11 Listopada ? Jesienna ? Rydza ?Śmigłego? ? Jagiellońska ? Bór ? Korkowa ? KORKOWA

22 ? GOMBROWICZA ? Fieldorfa-Nila ? Michałowskiego ? Al. Wyzwolenia ? Al. Armii Krajowej ? Kiedrzyńska ? Dekabrystów ? Dąbrowskiego ? Nowowiejskiego ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? św. Barbary ? Główna ? Przejazdowa ? Drzewna ? ŁOJKI/GNASZYN DWORZEC PKP

23 ? REJTANA ? Rejtana ? Krakowska ? Wróblewskiego ? Kanał Kohna ? Strażacka ? Krakowska ? Warszawska ? Garibaldiego ? Wilsona ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? Bohaterów Monte Cassino ? Piastowska ? Sabinowska - Dźbowska ? Powstańców Warszawy ? Leśna ? LEŚNA

24 ? BŁESZNO ? Bohaterów Katynia ? Zesłańców Sybiru ? al. 11 Listopada ? Al. Wojska Polskiego ? Krakowska ? Wróblewskiego ? Kanał Kohna ? Strażacka ? Krakowska ? Warszawska ? Rondo Trzch Krzyży ? Al. Jana Pawała II ? Al. Armii Krajowej ? Dekabrystów ? Kiedrzyńska ? Al. Armii Krajowej ? Al. Wyzwolenia ? Michałowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Al. Wyzwolenia ? Kukuczki ? KUKUCZKI

25 ? MALOWNICZA ? Żyzna ? Sabinowska ? Jagiellońska ? Bohaterów Monte Cassino ? Korczaka ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Korczaka ? Bohaterów Monte Cassino ? Jagiellońska ? Sabinowska ? Żyzna ? Malownicza - MALOWNICZA

26 ? GRABÓWKA - św. Rocha ? Rynek Wieluński ? Al. Jana Pawła II ? Warszawska ? Mirowska ? Srebrna ? Morenowa ? Mirowska ? Mstowska ? Wodociągowa ? SANKTUARIUM OJCA PIO

27 ? BATALIONÓW CHŁOPSKICH/JASKRÓW WILLE ? Batalionów Chłopskich ? Rędzińska ? Warszawska ? Rondo Trzech Krzyży - Warszawska ? al. Jana Pawła II ? al. Kościuszki ? al. Wolności ? Sobieskiego ? Śląska ? Kilińskiego ? Al. Jana Pawła ?Warszawska ? Rondo Trzech Krzyży ? Warszawska ? Rędzińska ? Batalionów Chłopskich ? BATALIONÓW CHŁOPSKICH/JASKRÓW WILLE

28 ? KRĘCIWILK ? Bugajska ? Al. Wojska Polskiego ? Limanowskiego ? Okrzei ? Łukasińskiego ? Al. Pokoju ? Legionów ? Faradaya ? Mirowska ? Wilsona ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? Piłsudskiego ? Katedralna ? Krakowska ? Mirowska ? Faradaya ? Legionów ? Al. Wojska Polskiego ? Al. Pokoju ? Łukasińskiego ? Okrzei ? Limanowskiego ? Al. Wojska Polskiego ? Bugajska ? KRĘCIWILK

29 ? CM. KOMUNALNY ? Radomska ? Ikara ? św. Rocha ? św. Krzysztofa ? Okulickiego ? Dekabrystów ? Kilińskiego ? PCK ? Al. Armii Krajowej ? Al. Wyzwolenia ? Michałowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Wały Dwernickiego ? Al. Wojska Polskiego ? Drogowców ? ANIOŁÓW/TESCO

30 ? PRZYJEMNA/WĄSOSZ ? Gościnna ? Powstańców Warszawy ? Dźbowska ? Sabinowska ? Jagiellońska ? Bohaterów Monte Cassino ? Korczaka ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Korczaka ? Bohaterów Monte Cassino ? Jagiellońska ? Dźbowska ? Powstańców Warszawy ? Gościnna ? PRZYJEMNA/WĄSOSZ

31 ? CM. KOMUNALNY ? Radomska ? św. Rocha ? św. Jadwigi ? Kordeckiego ? 7 Kamienic ? Pułaskiego ? Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja ? Al. Wolności ? Sobieskiego ? Pułaskiego ? 7 Kamienic ? Kordeckiego ? św. Jadwigi ? św. Rocha ? Radomska ? CM. KOMUNALNY

32 ? WIELKOBORSKA/STARA GORZELNIA ? Wielkoborska ? Dobrzyńska ? Wręczycka ? Okulickiego ? Dekabrystów ? Al. Armii Krajowej ? al. Kościuszki ? II Aleja ? I Aleja ? pl. Daszyńskiego ? Mirowska ? Faradaya ? Orlik-Ruckemanna ? Hutników ? Orla ? Gilowa ? Al. Pokoju ? Rondo Regana ? Al. Pokoju ? KUCELIN HUTA/WALCOWNIA

35 ? RAKÓW DWORZEC PKP ? Łukasińskiego ? Okrzei ? Limanowskiego ? Rakowska ? Bohaterów Katynia ? Zesłańców Sybiru ? Al. 11 Listopada ? Al. Wojska Polskiego ? GAZOWNIA/LEGIONÓW

38 ? RAKÓW DWORZEC PKP ? Al. Pokoju ? Jagiellońska ? Bohaterów Monte Cassino ? Piastowska ? Sabinowska ? Żyzna ? Zdrowa Malownicza ? MALOWNICZA

Linia autobusowa - elektryczna
E ? PL. DASZYŃSKIEGO ? I Aleja ? II Aleja ? pl. Biegańskiego ? III Aleja ? Popiełuszki ? 3 Maja ? Wieluńska ? Rynek Wieluński ? Klasztorna (powrót: ? 7 Kamienic ? Pułaskiego) ? JASNA GÓRA

Linie autobusowe ? podmiejskie

53 ? ESTAKADA ? POCZESNA Południowa/POCZESNA OSP

57 ? ESTAKADA - OLSZTYN

58 ? ESTAKADA ? OLSZTYN p/Kusięta

59 ? OLSZTYN ? ESTAKADAp/Kusięta

65 ? ESTAKADA ? ZAWODZIE

67 ? ESTAKADA ? BISKUPICE

68 ? ESTAKADA ? NIERADA

69 ? DWORZEC GŁÓWNY/Orzechowskiego ? NIERADA/Mazury


* - być może będą jeszcze NIEWIELKIE korekty przebiegu tras - przypominam jest to WARIANT II !!!

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 11:30

dzięki

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3816
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Wojciech Liberda » 31 grudnia 2013, 11:38

Dla miłośnika fotografii to wielkie wyzwanie... a co dopiero dla zwykłego śmiertelnika?

Teraz pytanie...
Czy dojeżdżający z podmiejskich linii będą na tym samym bilecie jeździć np. tramwajem w celu dostania się do miasta?
Czy jedną lub 2 podmiejskie można skierować na pętlę tramwajową przy Stadionie?
I czy pasażerowie nie stracą głównego połączenia jaką jest linia 25?

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 11:42

wielki plus za skierowanie linii kolo marketu Tesco ,pracuje tam dużo ludzi tak jak i w Castoramie .Nie będą już musieć zasuwać z RTK jeżeli wejdzie projekt

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2013, 12:12

Podoba mi się, ogromną rewolucja. Długo na pewno będzie trwała nauka układu, ale myślę wyjdzie na duży plus. Zapewne dużo łatwiej będzie zsynchronizować wszystkie linie w centrum, dzięki czemu nie będą jeździć stadnie. I może łatwiej zaplanować przerwy buforowe i posiłkowe. Czekamy jeszcze na rozkłady. :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Dominik Wójcik » 31 grudnia 2013, 12:21

Czyli niemalże powielili pomysł M. Pająka. Dziś wieczorem lub jutro rano wrzucę jego projekt.
Planował dwa ringi - wschodni i zachodni.

Linia paździerzowa musi zniknąć niestety - będzie pożerała wkm i złotóweczki z reszty sieci, co chyba jest logiczne.

Czym natomiast różnią się warianty I i II, bo nie widzę?

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3202
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 31 grudnia 2013, 12:28

Piotrze, a czy w przypadku 16 nie wkradł się błąd? Według schematu ma jechać tak, jak do tej pory, po czym zawracać na ringu, a według tego co napisałeś, miałaby jechać, jak obecna 15 i robić nawrotkę przy Pałacu Ślubów. Przecież w takiej relacji, to kompletnie nie ma sensu. Ja jednak byłbym za wariantem I. Wprowadzenie kolejnych linii w Aleje plus delikatne korekty i nie będzie źle.

Jakub Siadlak
Posty: 289
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 31 grudnia 2013, 12:35

Uff,to będzie się działo... :shock: Może to i wypali,teoretycznie ciekawie to wygląda.Podobają mi się linie 18,26 i 32.Grunt,żeby częstochowianie byli zadowoleni i żeby korzystali z komunikacji miejskiej :>

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 12:41

...tu jeszcze nowe rodzaje oznaczeń przystanków

Obrazek
Kolory tabliczek określają odpowiednie linie:

1) Kolor niebieski ? linie miejskie
2) Kolor zielony ? gmina Olsztyn
3) Kolor brązowy ? gmina Poczesna
4) Kolor żółty ? linie objazdowe
5) Kolor czarny ? linie nocne

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5375
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2013, 12:42

Kiedy poznamy wariant I ??

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2013, 12:48

Macie u góry, poza zamianą linii jadących przez I ALEJE z 10 na 11, 13, 30, 32 nic się nie zmieni.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5375
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2013, 12:50

Dzięki, nie zauważyłem. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 12:55

Krzysiek Ociepa pisze:Piotrze, a czy w przypadku 16 nie wkradł się błąd? Według schematu ma jechać tak, jak do tej pory, po czym zawracać na ringu, a według tego co napisałeś, miałaby jechać, jak obecna 15 i robić nawrotkę przy Pałacu Ślubów. Przecież w takiej relacji, to kompletnie nie ma sensu. Ja jednak byłbym za wariantem I. Wprowadzenie kolejnych linii w Aleje plus delikatne korekty i nie będzie źle.
...tak miało być:

16 ? KUKUCZKI ? Sosabowskiego ? Fieldorfa-Nila ? Dekabrystów ? Szajnowicza-Iwanowa - Popiełuszki - Pułaskiego - Sobieskiego ? Śląska ? II Aleja - al. Wolności - Sobieskiego - Pułaskiego - Popiełuszki - Szajnowicza-Iwanowa - Dekabrystów - Fieldorfa-Nila - Sosabowskiego - KUKUCZKI

brakło tego "kawałka" trasy. Dzięki za spostrzegawczość.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 12:59

Dominik Wójcik pisze:Czym natomiast różnią się warianty I i II, bo nie widzę?
...wystarczy dokładnie przeczytać mojego posta z dziś - godz. 11.20 !!

W przypadku WARIANTU I możliwości przesiadek w ciągu Alei wyglądałyby następująco:
Przyst. II Aleja Najświętszej Maryi Panny ? linie 10, 11, 12, 13, 14, 17, 21, 23, 26, 27, 30, 31, 32 oraz linie tramwajowe,
Przyst. Pl. Biegańskiego ? linie 11, 13, 15, 19, 22, 25, 30, 32,
Przyst. Pl. Daszyńskiego ? linie 11, 13, 20, 24, 30, 32

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 grudnia 2013, 14:05

Zaskoczę co poniektórych, ale spodobał mi się niemal w całości cały przebieg nowych tras autobusowych, zwłaszcza pomysł podzielenia najdłuższych linii na dwie linie okrężne do centrum (sam o tym myślałem od dłuższego czasu), ale mimo wszystko mam kilka pytań:
- Która linia będzie jeździć po ulicy Kiedrzyńskiej przy blokach na Worcella? nie doczytałem w żadnej linii przebiegu przez ten odcinek.
- Skoro dla linii 53 zrobiono wyjątek i ona będzie normalnie wyjeżdżać z Piłsudskiego, to czemu nie zrobiono tak z którąś linią do Olsztyna?
- Czemu żadna linia nie jedzie przez ulicę Łódzką i Kopernika?
- Skoro postarano się załatać numerację linii poprzez wskrzeszenie numeru 18 i 27 czemu przy okazji nie powróciły numery 33, 34 i 37 zaś numer 21 przechodzi do historii? reforma jest idealną okazją do załatania numeracji.

Marcin Papież
Posty: 128
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Marcin Papież » 31 grudnia 2013, 14:18

ludziom sie zrobi whiskas z mozgu bo wode maja juz teraz.Po co te linie okreżne i przesiadkowe to juz w czestochowie brakło petli aby linia miała 2 końce???

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2013, 14:20

Sebastian Wróbel pisze:- Która linia będzie jeździć po ulicy Kiedrzyńskiej przy blokach na Worcella? nie doczytałem w żadnej linii przebiegu przez ten odcinek.
Odpowiem pytaniem do Piotra: 29 ma w przebiegu Fieldorfa-Wały-WP. Czy pojedzie przez Warszawską i nowy węzeł czy przez Kiedrzyńską i JP2?
Sebastian Wróbel pisze:- Czemu żadna linia nie jedzie przez ulicę Łódzką i Kopernika?
Popieram pytanie. Może wydlużyć 11 przez Rynek Wieluński, Łódzką, Okulickiego-Szpital?
Sebastian Wróbel pisze:- Skoro postarano się załatać numerację linii poprzez wskrzeszenie numeru 18 i 27 czemu przy okazji nie powróciły numery 33, 34 i 37 zaś numer 21 przechodzi do historii? reforma jest idealną okazją do załatania numeracji.
Jakby mało było zmian to jeszcze proponujesz zmieniać 38 na 33 itd?

Piotrze: 35 zostaje pojedyncze czy w parze z 36 jak dotąd?

wczestochowie.pl: Dwa warianty nowej komunikacji miejskiej w Częstochowie

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 14:22

Właśnie Piotr linia 21 w 2 projekcie znika czy po prostu ci umknęła ?
A 38 nie będzie dojeżdżać do Dzbowa ? Tam trochę dzieciaków do szkoły dojeżdżało!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21332
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 14:28

Marcin Papież pisze:ludziom się zrobi whiskas z mózgu bo wodę maja już teraz.Po co te linie okrężne i przesiadkowe to już w Częstochowie brakło pętli aby linia miała 2 końce???
DOKŁADNIE ! A przy okazji - w wariancie I zamiast skróconych kursów linii 17 byłaby "wskrzeszona" linia 27 !! Żeby się nie mylili pasażerowie.

Marcin Papież
Posty: 128
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Marcin Papież » 31 grudnia 2013, 14:31

krótko TRAGEDIA!!!!! nie ma pomysłowość ludzka nie zna granic.jak to wprowadza tak to wycofaja, ludzie nie umieja sie przesiadac jak od 100 lat 28 jezdzilo kucelin - parkitka.i tak zostanie


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości