Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 14:36

Michał Grzegorczyk pisze:Odpowiem pytaniem do Piotra: 29 ma w przebiegu Fieldorfa-Wały-WP. Czy pojedzie przez Warszawską i nowy węzeł czy przez Kiedrzyńską i JP2?
...w planie jest zjazd z ul. Wały Dwernickiego na al. Wojska Polskiego - powrót przez wiadukt w ul. warszawskiej i potem zjazd na ul. Wały Dwernickiego (ale nie przez przejazd kolejowy - bo ten idzie do likwidacji).
Michał Grzegorczyk pisze:Piotrze: 35 zostaje pojedyncze czy w parze z 36 jak dotąd ?
...zostaje tylko jedna linii 35

A tutaj wrzucę Wam to co inni zobaczą dopiero po Nowym Roku !!
Załączniki
układ 2014v2.pdf
(9.32 MiB) Pobrany 188 razy

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 grudnia 2013, 14:59

Co prawda bardziej podoba mi się wariant II choć uważam, że do tego potrzebna jest nowa taryfa (likwidacja biletów jednorazowych i zastąpienie ich biletem kilkuprzystankowym i czasowym 90-minutowym miejsko-podmiejskim i możliwością kupna w kioskach). Czego się w tym dziesięcioleciu raczej nie doczekamy.
Marcin Papież pisze:krótko TRAGEDIA!!!!! nie ma pomysłowość ludzka nie zna granic.jak to wprowadza tak to wycofaja, ludzie nie umieja sie przesiadac jak od 100 lat 28 jezdzilo kucelin - parkitka.i tak zostanie

Ludzi trzeba jak najszybciej przyzwyczajać do przesiadek. Czasy komuny mięły (chyba). Ale trzeba to robić przy normalnej i cywilizowanej taryfie, bo na dzień dzisiejszy jest to nieopłacalne przy głodowych wypłatach, z których i tak trzeba płacić podatki na komunikację publiczną...

No i szkoda, że nikt nie odpowiedział na moje pytania...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 15:08

Sebastian Wróbel pisze: - Która linia będzie jeździć po ulicy Kiedrzyńskiej przy blokach na Worcella? nie doczytałem w żadnej linii przebiegu przez ten odcinek.
...nie będzie tam nic jeździć.
Sebastian Wróbel pisze: - Skoro dla linii 53 zrobiono wyjątek i ona będzie normalnie wyjeżdżać z Piłsudskiego, to czemu nie zrobiono tak z którąś linią do Olsztyna?
...nie wiem o co chodzi - jakie 53 - jaki wyjątek ? To po prostu TYLKO moja pomyłka. :P
Sebastian Wróbel pisze: - Czemu żadna linia nie jedzie przez ulicę Łódzką i Kopernika?
...na Łódzkiej nie widzę miejsca dla autobusów. A Kopernika ? A co na to mieszkańcy Słowackiego ? :P
Sebastian Wróbel pisze: - Skoro postarano się załatać numerację linii poprzez wskrzeszenie numeru 18 i 27 czemu przy okazji nie powróciły numery 33, 34 i 37 zaś numer 21 przechodzi do historii? reforma jest idealną okazją do załatania numeracji.
...w zeszłym roku - w Krakowie - przekonano się co znaczy "przenumerowanie" (remarszrutyzacja) linii.... bardzo szybko zaczęto wracać do tego co było. Słynna "Rewolucja Listopadowa 2012".

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2013, 15:16

Już się zaczynam bać po przeczytaniu opisu 17. Mam nadzieję 18 będzie rekompensować możliwe dziury w rozkładzie 17. I o 37 na razie nic nie ma, tylko o przerzedzeniu 17.
Sebastian, na co Ci te autobusy na Kopernika, jak mają ludzie blisko do Pułaskiego, albo Nowowiejskiego/Śląskiej?

Mirek Waga
Posty: 491
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 31 grudnia 2013, 15:25

Wszystko jest OK, tylko mam kilka niejasności;
1/Od kiedy ma ta rewolucja wejść w życie?
2/ Z przedstawionego przez Piotra R wynika ze co niektóre trasy autobusów mają przebiegać drogami których w rzeczywistości nie ma, a z chwilą zakończenie ich budowy to do tego czasu nastąpi jeszcze kilka zmian przebiegu tras autobusowych.
3/ czy ktoś może zapewnić że zaproponowany układ tras wejdzie w życie?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 15:29

Łukasz Szkurłat pisze:Już się zaczynam bać po przeczytaniu opisu 17. Mam nadzieję 18 będzie rekompensować możliwe dziury w rozkładzie 17. I o 37 na razie nic nie ma, tylko o przerzedzeniu 17.
Sebastian, na co Ci te autobusy na Kopernika, jak mają ludzie blisko do Pułaskiego, albo Nowowiejskiego/Śląskiej?
...nie myl tylko wariantów !! Bo 37 istnieje w I wariancie a 18 w II !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 15:31

Mirek Waga pisze:Wszystko jest OK, tylko mam kilka niejasności;
1/Od kiedy ma ta rewolucja wejść w życie?
2/ Z przedstawionego przez Piotra R wynika ze co niektóre trasy autobusów mają przebiegać drogami których w rzeczywistości nie ma, a z chwilą zakończenie ich budowy to do tego czasu nastąpi jeszcze kilka zmian przebiegu tras autobusowych.
3/ czy ktoś może zapewnić że zaproponowany układ tras wejdzie w życie?
...jeszcze nikt nie wybrał wariantu !! Co do "wirtualnych" dróg - na pewno do czasu "rewolucji" będą już gotowe. Co do wejścia w życie reform (wariant I lub II) - nie wiem - w wypadku wersji II to pewnie czerwiec - lipiec 2014.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2013, 15:46

Piotr Radoliński pisze:...w planie jest zjazd z ul. Wały Dwernickiego na al. Wojska Polskiego - powrót przez wiadukt w ul. warszawskiej i potem zjazd na ul. Wały Dwernickiego (ale nie przez przejazd kolejowy - bo ten idzie do likwidacji).
Aaaa czyli przez nowy węzeł. Rozumiem.

Piotr Radoliński pisze:A tutaj wrzucę Wam to co inni zobaczą dopiero po Nowym Roku !!

Rozdział "Taryfa biletowa" bardzo jest ciekawy. Nocne w cenie dziennych to bardzo dobry ruch, dobrze, że wreszcie to będzie zrobione. Piszą, że przez to koszty nie wzrosną, a mogą nawet się zmniejszyć. Bilety trzydniowe itd mogą być, ale dla okresów typu okołoświątecznego, okołourlopowego itd. Podstawą są bilety czasowe w kiosku. Najlepiej oprócz 45-minutowego jeszcze jakiś 15-minutowy.

Piotr Radoliński pisze:...na Łódzkiej nie widzę miejsca dla autobusów. A Kopernika ? A co na to mieszkańcy Słowackiego ? :P

Na tej zasadzie to można zlikwidować całą komunikację miejską, bo co powiedzą mieszkańcy ulicy Tatrzańskiej? :P Wiesz... na Słowackiego można skierować 23, w końcu Pułaskiego jest pusta i tak :P A tak serio to na Łódzkiej nie widzisz miejsca dla autobusów w sensie... miejsca na jezdni? Ta ulica nadaje się do remontu, nie ma przeszkód, żeby przy okazji poszerzyć ją o metr.

A przy okazji częstotliwości:
10 co 10 minut
12 co 15/20 w szczycie i 30 poza nim
17 co 20 w szczycie i 30 poza nim
20 co 30 w szczycie i 30/40 poza nim
22 co 15 w szczycie i 30 poza nim
24 co 12/15 w szczycie i 15 poza nim
28 co 30 w szczycie i 60 poza nim
31 co 60 minut
35 co 60 minut
38 co 60 minut
reszta co 30 minut.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2013, 15:51

Piotr Radoliński pisze:...nie myl tylko wariantów !! Bo 37 istnieje w I wariancie a 18 w II !!

27, nie pomyliłem wariantów, przeczytałem bowiem tylko II. Mam obawy odnośnie tych "potrzeb i nieregularności w kursowaniu". Ciekawe w takim razie co ile mają jeździć w I projekcie linie 17 i 27, skoro w II wariancie takt 17 w szczycie, to 20 minut.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 15:51

Michał Grzegorczyk pisze:A tak serio to na Łódzkiej nie widzisz miejsca dla autobusów w sensie... miejsca na jezdni ?
...tak ! A niektórzy OPTYMIŚCI (wizjonerzy) widzieli na niej nawet tramwaj.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 15:55

Łukasz Szkurłat pisze:27, nie pomyliłem wariantów, przeczytałem bowiem tylko II. Mam obawy odnośnie tych "potrzeb i nieregularności w kursowaniu". Ciekawe w takim razie co ile mają jeździć w I projekcie linie 17 i 27, skoro w II wariancie takt 17 w szczycie, to 20 minut.
...jakie znów 27 w PIERWSZYM projekcie ? Nie ma takiej linii w PIERWSZYM projekcie (wariancie).

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 15:56

Ludzie nie da się na każdej ulicy puścić autobusu !!!!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2013, 15:56

Teraz jest tam ciasno, ale jak mówię, ulica potrzebuje remontu i jej poszerzenie o metr nie stanowi wtedy problemu. Może w 2015 roku ktoś by to zrobił... Wizjonerzy brzmią lepiej :P Sam widzę tam tramwaj, bo widzę szansę na poszerzenie ulicy. Wzgórze nie jest takie duże, a zresztą w różnych miastach jeżdżą tramwaje po wzgórzach. Może więc warto 11 skierować ul. Krzysztofa, Okulickiego i Nowobialską do szpitala, żeby połączyć Zawodzie ze szpitalem?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 31 grudnia 2013, 15:59

Piotr Radoliński pisze:A Kopernika ? A co na to mieszkańcy Słowackiego ? :P

Łukasz Szkurłat pisze:Sebastian, na co Ci te autobusy na Kopernika, jak mają ludzie blisko do Pułaskiego, albo Nowowiejskiego/Śląskiej?

Przede wszystkim zapewniłoby to normalną komunikacje mieszkańcom bloków przy ulicach POW, Glogera, Dąbkowskiego etc. no i przy okazji odciążyłoby to Sobieskiego. Zaś Słowackiego skomunikować z tego samego powodu co Kopernika. Tam są jeszcze gęsto zamieszkane ulice Krasińskiego, Zana, Goszczyńskiego, Skłodowskiej-Curie. Nie mówcie, że nipotrzebne jest tam skomunikowanie, skoro jako klub chcieliście tam tramwaj puścić...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 16:03

Michał Grzegorczyk pisze:Teraz jest tam ciasno, ale jak mówię, ulica potrzebuje remontu i jej poszerzenie o metr nie stanowi wtedy problemu. Może w 2015 roku ktoś by to zrobił... Wizjonerzy brzmią lepiej :P Sam widzę tam tramwaj, bo widzę szansę na poszerzenie ulicy. Wzgórze nie jest takie duże, a zresztą w różnych miastach jeżdżą tramwaje po wzgórzach. Może więc warto 11 skierować ul. Krzysztofa, Okulickiego i Nowobialską do szpitala, żeby połączyć Zawodzie ze szpitalem?
...ostatnio pokazywałem SPECJALISTOM od tramwajów "miejscówkę" gdzie miałby skręcać tramwaj w ul. łódzką (z al. Jana Pawła II/koło LIDL'a) i powiedzieli, że nie widza tam miejsca na linię tramwajową (wąsko-zabudowa i bardzo ostry zakręt -- prawie nawrót). Chyba, że Wasze (wizjonerów) plany opiewają na zburzenie marketu i kilku domów w sąsiedztwie.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 31 grudnia 2013, 16:06

Jeśli bayłbym egoistą wybrałbym warian I. Czyli autobus bezpośredni do do pracy i z pracy do domu a także moja ulubiona linia 30 przez pl. Daszyńskiego i II aleję.

Ale wariant II jest bardzo interesujący i patrząc z opracowania stawia sobie ambitniejsze cele. Oby haczyk nie był w taktach.

Dobrze zrozumiałem Piotrze, że 27 też będzie korzystało z tego zielonego ringu w kolejności z Jana Pawła II, al. Kościuszki, al. Wolności, Sobieskiego, Śląska, Kilińskiehgo do Jana Pawła II?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2013, 16:09

Piotr Radoliński pisze:...ostatnio pokazywałem SPECJALISTOM od tramwajów "miejscówkę" gdzie miałby skręcać tramwaj w ul. łódzką (z al. Jana Pawła II/koło LIDL'a) i powiedzieli, że nie widza tam miejsca na linię tramwajową (wąsko-zabudowa i bardzo ostry zakręt -- prawie nawrót). Chyba, że Wasze (wizjonerów) plany opiewają na zburzenie marketu i kilku domów w sąsiedztwie.

Tylko marketu Piotrze, zwłaszcza, że podobno firma planuje wielkiego Lidla na Okulickiego :P

Tomek, częstotliwości już wypisałem z PDF-a:
10 co 10 minut
12 co 15/20 w szczycie i 30 poza nim
17 co 20 w szczycie i 30 poza nim
20 co 30 w szczycie i 30/40 poza nim
22 co 15 w szczycie i 30 poza nim
24 co 12/15 w szczycie i 15 poza nim
28 co 30 w szczycie i 60 poza nim
31 co 60 minut
35 co 60 minut
38 co 60 minut
reszta co 30 minut.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 16:12

Michał Grzegorczyk pisze:Tylko marketu Piotrze, zwłaszcza, że podobno firma planuje wielkiego Lidla na Okulickiego :P
...pierwsze słyszę o "wielkim" LIDL'u na ul. Okulickiego, wszak wszystkie markety tej sieci są TAKIE same.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3745
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 31 grudnia 2013, 16:16

A ja powiem tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Idv_UpFUJWs

Jeszcze w życie nie weszło, a już jest nie teges. No ale co ja tam mogę ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 grudnia 2013, 16:40

Piotr Radoliński pisze:...jakie znów 27 w PIERWSZYM projekcie ? Nie ma takiej linii w PIERWSZYM projekcie (wariancie).

PROJEKT ZMIAN W UKŁADZIE KOMUNIKACYJNYM CZĘSTOCHOWY pisze:"Ponadto, przebieg linii 17 zostanie zmieniony w centrum, gdzie zamiast ulicą (aleją) Jana Pawła II pojedzie ulicami Katedralną i Garibaldiego. Z linii 17 zostaną również wydzielone warianty, które obecnie kończą przebieg w relacji Dworzec Główny PKP - Kawodrza jako oddzielna linia 27"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 grudnia 2013, 16:48

Piotr Radoliński pisze:...pierwsze słyszę o "wielkim" LIDL'u na ul. Okulickiego, wszak wszystkie markety tej sieci są TAKIE same.
Nie wiem, czy to prawda, ale taka plotka chodzi wśród sklepikarzy z Parkitki. Może to tylko plotka :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 16:54

Łukasz Szkurłat pisze:
Piotr Radoliński pisze:...jakie znów 27 w PIERWSZYM projekcie ? Nie ma takiej linii w PIERWSZYM projekcie (wariancie).
PROJEKT ZMIAN W UKŁADZIE KOMUNIKACYJNYM CZĘSTOCHOWY pisze:"Ponadto, przebieg linii 17 zostanie zmieniony w centrum, gdzie zamiast ulicą (aleją) Jana Pawła II pojedzie ulicami Katedralną i Garibaldiego. Z linii 17 zostaną również wydzielone warianty, które obecnie kończą przebieg w relacji Dworzec Główny PKP - Kawodrza jako oddzielna linia 27"
Okey...wszystko jasne - znaczy się zmieniono numerację w ciągu dzisiejszego dnia... moja informacja była z rana z godz. 9:00. Czyli zamiast 37 będzie 27 - teraz wszystko jasne. Chodzi oczywiście o wariant I !!
Tomasz Stefaniak pisze:Dobrze zrozumiałem Piotrze, że 27 też będzie korzystało z tego zielonego ringu w kolejności z Jana Pawła II, al. Kościuszki, al. Wolności, Sobieskiego, Śląska, Kilińskiehgo do Jana Pawła II?
...tak, dokładnie. :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2013, 17:09

W Tabeli, dot. wariantu I, jest linia 37, natomiast pisze, że to będzie 27.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 17:18

...bo tak jak napisałem - wszystko było dziś "na szybko czesane" !!

Jacek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 105
Rejestracja: 22 września 2012, 23:20
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jacek Fijałkowski » 31 grudnia 2013, 17:35

Nie jestem jakimś wielkim znawcą organizacji linii komunikacji miejskich ale wydaje mi się, że najpierw trzeba spróbować coś wprowadzić a ewentualnie potem dokonywać korekt. Jedyne co zauważam to konieczność wprowadzenia biletów czasowych. Jest to związane z większą ilością przesiadek w stosunku do tego co jest obecnie. Jak widzę, planowane są bilety 45 minutowe nie tylko możliwe do zakupu u kierowcy/motorniczego. A co z elektroniczną portmonetką? Czy będą też jakieś możliwości skasowania i przejazdu np. 2 liniami w jakimś przedziale czasowym?

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Ociepa » 31 grudnia 2013, 17:43

Czy ja dobrze widzę, że w wariancie II na przystanku MIRECKIEGO oprócz linii podmiejskich będzie tylko JEDNA linia miejska, mianowicie 10 ??

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2013, 17:46

Tak. ;)

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Ociepa » 31 grudnia 2013, 17:56

Czyli gdyby 10 kursowała co 10 min. to daje 6 autobusów na godzinę, a teraz w szczycie odjeżdża 10 autobusów na godzinę (12, 24, 32). Czyli same cięcia.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3745
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 31 grudnia 2013, 18:06

Ale nie patrz na to pod tym kątem!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 18:17

...a mnie chcą zabrać 15 z Dekabrystów ! :P I "turystyczną" 13 !!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 31 grudnia 2013, 19:07

Czy dobrze widzę że z okolic Krakowskiej znika większość dziś tam kursujących linii?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 31 grudnia 2013, 19:24

Zgadza się, podmiejskie, 12 i 32. 8-)

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 01 stycznia 2014, 10:27

Witam Wszystkich w Nowym Roku :P

Mnie jeszcze coś innego zainteresowało. Proponowana linia 26 z pętlą Sanktuarium Ojca Pio na Przeprośnej Górce. W tym dokumence załączonym przez Piotra nie ma słowa o takiej krańcówce a proponowana pętla leży poza granicą miasta. A sponsora raczej na to się nie znajdzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 stycznia 2014, 11:19

...na razie to jest TYLKO propozycja.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 stycznia 2014, 13:29

Też się dziwię temu, że ktoś jest gotów posyłać autobusy przez kawał lasu... Albo zrobić pętlę przy Krańcowej albo zostawić jak jest. Puszczanie autobusu lasem ma sens jeśli gmina zechce zapłacić za kursy do Siedlca.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 01 stycznia 2014, 15:42

jak myslicie ? , co było podstawą Ich projektowania?

Czy trzecioswiatowa ocena natezenia ruchu samochodowego?
Czy postepowa? , ruchu pieszego i rowerowego , wsparta kom miejską?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 01 stycznia 2014, 23:58

Skoro mimo wszystko cała lista nowego układu linii autobusowych jest na razie propozycją do rozważenia, to proponowałbym kilka korekt:
1. Modyfikacja trasy linii 29 w dzielnicy Północ:
- Zamiast odcinkiem Al. Wyzwolenia - Fieldorfa "Nila" proponowałbym pozostawienie jej na jej dotychczasowej trasie w tej części miasta (al. Wyzwolenia - Michałowskiego - Sosabowskiego - al. Wyzwolenia - Fieldorfa "Nila"). Co prawda to więcej wozokilometrów, ale powinniśmy kierować się zasadą, że komunikacja miejska jest dla pasażera a nie dla MPK, poza tym dzięki mojej propozycji większa część dzielnicy Północ miałaby dobre, bezpośrednie połączenie z hipermarketem TESCO, zaś mieszkańcy Sosabowskiego łatwiej przeżyliby utratę 15. Poza tym nie ma potrzeby dublowania tramwajów w alei Wyzwolenia. Sama 15 tam w zupełności wystarczy.
2. Powołując się na post kol. Kamila:
Kamil Ociepa pisze:Czyli gdyby 10 kursowała co 10 min. to daje 6 autobusów na godzinę, a teraz w szczycie odjeżdża 10 autobusów na godzinę (12, 24, 32). Czyli same cięcia.

Proponowałbym utworzenie nowej linii (21), która zaspokoiłaby obecnie istniejące potrzeby pasażerów (w tym mnie) po reorganizacji, której konsekwencją jest utrata dwóch ważnych linii miejskich: 12, 32 na odcinku al. Wojska Polskiego (przystanek Rakowska) - Krakowska - Wróblewskiego - Kanał Kohna - Strażacka - plac Daszyńskiego i wszystkich linii podmiejskich na odcinku Estakada - plac Daszyńskiego.
Linia przypominałaby połączenie linii 12 i 24 na odcinku Błeszno/Raków - Centrum:
Trasa wyglądałaby tak:
Wariant I: Stadion Raków - Limanowskiego - al. Wojska polskiego - Krakowska - Wróblewskiego - Kanał Kohna - Strażacka (lub Nadrzeczna) - Krakowska - plac Daszyńskiego - Warszawska - Garibaldiego - Wilsona - II aleja NMP - al. Wolności - Sobieskiego - Śląska - II aleja NMP - Piłsudskiego - Katedralna - Krakowska - al. Wojska Polskiego - Rakowska - Limanowskiego - Stadion Raków
Wariant II: Błeszno - Bohaterów Katynia - Rakowska - al. Wojska Polskiego - Krakowska - Wróblewskiego - Kanał Kohna - Strażacka (lub Nadrzeczna) - Krakowska - plac Daszyńskiego - Warszawska - Garibaldiego - Wilsona - II aleja NMP - al. Wolności - Sobieskiego - Śląska - II aleja NMP - Piłsudskiego - Katedralna - Krakowska - al. Wojska Polskiego - Rakowska - Bohaterów Katynia - Błeszno
Takt w najlepszym wypadku to 20 minut przez większą część dnia, reszta dnia co 40 minut. W najgorszym 30 minut przez cały dzień.

3. Modyfikacja trasy linii 19, mianowicie skrócenie jej do placu Biegańskiego:
- Trasa: Kucelin Huta/Walcownia - al. Pokoju - Łukasińskiego - Limanowskiego - Rakowska - Jesienna - al. 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - al. Bohaterów Monte Cassino - Korczaka - Śląska - Plac Biegańskiego - Racławicka - Dąbrowskiego - Nowowiejskiego (lub jeśli to niemożliwe ze względu na okres Karencji) to wykorzystanie "Zielonego ringu" Śląska - II aleja NMP - al. Wolności - Sobieskiego - Korczaka - al. Bohaterów Monte Cassino - Jagiellońska - Orkana - al. 11 listopada - Jesienna - Rakowska - Limanowskiego - Łukasińskiego - al. Pokoju - Kucelin Huta/Walcownia
19 w sumie istnieje tylko po to, aby mieszkańcy Stradomia mieli bezpośrednie połączenie z zakładami hutniczymi tak też nic by się nie zmieniło, obłożenie też jest tutaj największe. Na Żabiniec jedzie garstka pasażerów, co raczej jest nieopłacalne zaś linia zawsze łapie opóźnienia w tym rejonie miasta poza tym na odcinku al. Jana Pawła II - św. Rocha linie 19 i 26 się dublują. Lepiej więc wzmocnić pozycję tej drugiej linii wydłużając ją do Żabińca i przy okazji zaoszczędzić wozokilometry.

Co sądzicie o moich propozycjach ??

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1514
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Adrian Golis » 02 stycznia 2014, 00:32


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 stycznia 2014, 01:02

Tylko, że teraz na Grabówce jest 8 autobusów na godzinę, w opublikowanym wariancie 7, a ty proponujesz zostawić 5. Czy to nie za mało?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 08:32

Adrian Golis pisze:-> wCzestochowa.pl: Dwa warianty nowej komunikacji miejskiej w Częstochowie
...hej ! Adrian ! Nie śpij - to już było załączone w... Sylwestra - 31 grudnia 2013 roku; godz.14:20 !! :P
Michał Grzegorczyk pisze:wczestochowie.pl: Dwa warianty nowej komunikacji miejskiej w Częstochowie

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 02 stycznia 2014, 10:11

Michał Grzegorczyk pisze:Tylko, że teraz na Grabówce jest 8 autobusów na godzinę, w opublikowanym wariancie 7, a ty proponujesz zostawić 5. Czy to nie za mało?


Linię 19 można skrócić i aż się o to prosi, ale do pętli Grabówka. Do pętli Żabiniec dajemy wszystkie kursy linii 26 już z mniejszym taktem i krótkimi pojazdami.

Jeszcze proponuję , także odnośnie wariantu II , korektę trasy linii 24.
Przez al. 11 Listopada ?Zesłańców Sybiru - ul. Bohaterów Katynia pojedzie tylko w kierunku południowym , powrót wykona przez ul.Rakowską i al.WP.
Zyskujemy wtedy przy tych samych taktach linii 10 i 24 częstotliwość nawet 5 minut na przystankach w al.WP od ul.Rakowskiej aż do Estakady, w stronę centrum, a więc tą gdzie się wsiada do pojazdów.
Najkorzystniej byłoby pominąć postój na pętli Błeszno i potraktować ją jak wjazd kieszeniowy. Wtedy wsiadający w 24 np. przy cmentarzu rakowskim bez postoju pojadą do centrum miasta.
Wtedy zachowując nawet obecny takt linii 10 i 24 mamy w najważniejszym kierunku na al.WP takt 7,5 minuty.

Jakub Siadlak
Posty: 291
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 02 stycznia 2014, 10:52

Nie podobają mi się dwie rzeczy:skrócenie podmiejskich linii do Estakady [wielu ludzi dojeżdżało do centrum i wielu też wsiadało w centrum] i brak połączenia ul. Malowniczej z Dźbowem -38 ma kończyć na Malowniczej. A przecież ze ul. Zdrowej czy ul. Malowniczej dzieci jeżdżą do szkoły w Dźbowie. Chociaż niektóre kursy powinny kończyć się w Dźbowie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Online

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 02 stycznia 2014, 11:08

Jestem za ( wariantem I plus takie zmiany) :
29 - wydłużone do Tesco
24 - przez przystanek Stary Rynek
17 - ta skrócona do Dworca PKP aby zmieniła się na 27 lub 37
- za tą linią ( nie pamiętam) która przez J. Pawła II jedzie koło Tesco i dalej ...
- za elektrycznym przez całe aleje
- podmiejskie kończą na zajezdni

nie podoba mi się zielony ring:
- ponieważ będzie to bardzo mylące dla ludzi czemu jedzie z powrotem ..... , nie wiadomo jak będzie to synchronizowane z autobusem na który chcemy się przesiąść

-------
Jeszcze jedno bym zmienił
oznaczenie linii 53 i 67 !!
53 zmienił bym na numer 63
67 na 55 (57 jest już zajęty)
argumenty
Linie do Poczesnej to numery zaczynające się na 6. czyli 65, 68, 69
Linie do Olsztyna zaczynające się na 5. 57, 58, 59
bo teraz jest mylące (67 i 53) gdzie on jedzie, czy do tej gminy czy ....

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 02 stycznia 2014, 15:30

Moim zdaniem powinno się zostawić numerację linii podmiejskich w spokoju. Może i zmiana byłaby logiczna, ale że utarło się przez lata, że 53 jeździ do Poczesnej, a 67 do Biskupic to po co robić ludziom wodę z mózgu, jakby za mało było zmian....

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 stycznia 2014, 15:36

Zgadzam się, i tak będzie straszne zamieszanie (pomijając czy zmiany są dobre czy nie).

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 stycznia 2014, 15:49

Michał Grzegorczyk pisze:Tylko, że teraz na Grabówce jest 8 autobusów na godzinę, w opublikowanym wariancie 7, a ty proponujesz zostawić 5. Czy to nie za mało?

Masz rację. W takim razie nadal podtrzymuje wydłużenie poszczególnych kursów 26 do Żabińca, zaś 11 proponuję wydłużyć do Grabówki. Teraz linia ma nierównomierne obłożenie (raz tłumy pasażerów, raz powietrze i kilkoro pasażerów). Dzięki wydłużeniu zyskałaby więcej pasażerów, mieszkańcy Trzech Wieszczów uzyskaliby bezpośredni dojazd do Grabówki i zaoszczędzono by wozokilometry dzięki skróceniu 19 do "zielonego ringu". Biorąc pod uwagę takt 30 minutowy na tej linii przez cały dzień, po wydłużeniu do Grabówki byłoby włącznie 7 kursów na godzinę w tej dzielnicy.
Jakub Siadlak pisze:brak połączenia ul. Malowniczej z Dźbowem -38 ma kończyć na Malowniczej. A przecież ze ul. Zdrowej czy ul. Malowniczej dzieci jeżdżą do szkoły w Dźbowie. Chociaż niektóre kursy powinny kończyć się w Dźbowie.

Zgadzam się z Jakubem. Powinno się zostawić trasę 38 w spokoju. Pamiętajmy, że powstała tylko po to, aby dowozić dzieci z Kuźnicy do Dźbowa (po likwidacji linii 92 na zasadzie PU. Jeśli się mylę, to proszę mnie porawić). Gdy linia zostanie skrócona do Malowniczej, to stanie się kompletnie bezużyteczna i wręcz będzie się marnować wozokilometry na jej żywot. Protesty mieszkańców Kuźnicy są nieuniknione.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 02 stycznia 2014, 15:51

19 ma swoich pasażerów, ta linia łączy Cmentarz Raków i Cmentarz Św. Rocha, nie warto ją obcinać.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 17:46


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 02 stycznia 2014, 17:56

Sebastian Wróbel pisze:Pamiętajmy, że powstała tylko po to, aby dowozić dzieci z Kuźnicy do Dźbowa (po likwidacji linii 92 na zasadzie PU. Jeśli się mylę, to proszę mnie porawić).

Od kiedy to 38 śmiga do Kuźnicy ?? :shock:

Tylko czekać na falę krytyki pod artykułem. A mnie się II wariant podoba (ale z wyjątkami). ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 stycznia 2014, 18:00

Patryk, masz w domu może plan miasta Częstochowy?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości