Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 17:33

Piotr Radoliński pisze:...znam tą okolicę i nie słyszałem o WOLNYCH działkach.

Dla tego napisałem, że wolne działki widać na satelicie, a nie że jakieś są ;) A tutaj taka ładna pustka była.

Piotr Radoliński pisze:
Krystian Kukuła pisze:Teorytycznie pętla mogłaby być w Mariance, a autobus zatrzymywałby się tylko na terenie miasta, analogicznie jak niedawno było z linią 30 do Przyjemnej, która z powodu braku pętli jechała na pusto do Wąsosza.
...było to brane pod uwagę. Jednak tak jak pisdałem wymaga to uzgodnień z gminą - żeby było oficjalnie. Przerabiałem temat. Gmina nie ma w tym interesu a MZDiT brakuje kasy. A "cały w tym ambaras aby dwoje chciało naraz"
Ale co by im w tym przeszkadzało, że autobus wjedzie 10 metrów na ich teren i zakręci, a najbliższy przystanek będzie miał 450 metrów dalej i 500 metrów od pierwszej chałupy w Mariance?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 17:53

Michał Grzegorczyk pisze:Dla tego napisałem, że wolne działki widać na satelicie, a nie że jakieś są ;) A tutaj taka ładna pustka była.
...wszystkie działki wzdłuż ul. Połanieckiej są CZYJEŚ. To, że nic na niej nie ma nie oznacza, że jest BEZPAŃSKA. Logiczne ?
Michał Grzegorczyk pisze:Ale co by im w tym przeszkadzało, że autobus wjedzie 10 metrów na ich teren i zakręci, a najbliższy przystanek będzie miał 450 metrów dalej i 500 metrów od pierwszej chałupy w Mariance?
...ano widać przeszkadza. Poza tym, tak jak pisałem - lobbowałem ten pomysł już parę lat temu. Ponawiałem w 2012 roku. Myśłałemo pętli na Mariance Rędzińskiej, ale okazało się, że granica miasta Cz-wy przebiega bardzo... idiotycznie. Domy przy pętli są jeszcze w Częstochowie, a granica biegnie rowem. :P I niestety się nie udało... mimo, że ludzie w MZDiT byli też na TAK.
Postaraj się zrozumieć, że w teorii pomysły są proste, jednak ich realizacja czasami jest wręcz nie możliwa.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 17:55

Piotr Radoliński pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Dla tego napisałem, że wolne działki widać na satelicie, a nie że jakieś są ;) A tutaj taka ładna pustka była.
...wszystkie działki wzdłuż ul. Połanieckiej są CZYJEŚ. To, że nic na niej nie ma nie oznacza, że jest BEZPAŃSKA. Logiczne ?
Mówimy o dwóch rzeczach. Mówiąc o wolnej działce mam na myśli działkę niezabudowaną, którą teoretycznie można odkupić. Wiadomo, że to kosztuje itd.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 17:59

Michał Grzegorczyk pisze:Mówimy o dwóch rzeczach. Mówiąc o wolnej działce mam na myśli działkę niezabudowaną, którą teoretycznie można odkupić. Wiadomo, że to kosztuje itd.
...wątpię, kto Ci sprzeda kawałek dzialki przy drodze, by potem mieć ressztę działki przy pętli. Po raz kolejny pomyśl logicznie i uwierz mi, znam ludzi i tereny... dlatego też moje lobby było takie uporczywe. :P Oddałbyś swoją działkę "za grosze" aby potem nie móc jej wogóle sprzedać ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 18:01

Więc trzeba wydrukować więcej pieniędzy i kupić całą działkę :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 18:24

Michał Grzegorczyk pisze:Więc trzeba wydrukować więcej pieniędzy i kupić całą działkę :P
...ta działka ma ok. 0,5 ha. Według cen w tamtym rejonie 1 m kw. kształtuje się w granicach 100-120 zł.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 października 2014, 18:34

Michał Grzegorczyk pisze:Więc trzeba wydrukować więcej pieniędzy i kupić całą działkę :P

Żeby inflacja była jeszcze większa...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 18:48

...i "złoty" będzie leciał "na łeb" na Giełdach - nie to co złoto i ropa ! :P

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 października 2014, 18:51

Dokładnie! Inwestycja w waluty, jest dość ryzykowna! Ale ceny baryłki ropy jest widoczna na naszych ulicach. Wczoraj widziałem w Chorzowie cenę 4,99/l ON!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 18:53

Mateusz Stacherczak pisze:Dokładnie! Inwestycja w waluty, jest dość ryzykowna! Ale ceny baryłki ropy jest widoczna na naszych ulicach. Wczoraj widziałem w Chorzowie cenę 4,99/l ON!
...czegoś takiego (4,99 zł/l) to nie widziałem od lat ! :)

Sorry za OT.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 19:12

Panowie widzę nie mogli się powstrzymać od ciągnięcia żartu :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 20:12

...bo "panowie" to "luzaki" i... realiści !

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Andrzej Czerwik » 16 października 2014, 20:41

Piotr Radoliński pisze:
Krystian Kukuła pisze:Teorytycznie pętla mogłaby być w Mariance, a autobus zatrzymywałby się tylko na terenie miasta, analogicznie jak niedawno było z linią 30 do Przyjemnej, która z powodu braku pętli jechała na pusto do Wąsosza.
...było to brane pod uwagę. Jednak tak jak pisdałem wymaga to uzgodnień z gminą - żeby było oficjalnie. Przerabiałem temat. Gmina nie ma w tym interesu a MZDiT brakuje kasy. A "cały w tym ambaras aby dwoje chciało naraz"

Bo "do tanga trzeba dwojga" :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2014, 22:09

Piotr Radoliński pisze:...mylisz się, problem w tym, że petla musiałaby być już w gminie Rędziny (Marianka Rędzińska) A gm. Rędziny nie jest zainteresowana zabieraniem jej (GZK) pasażerów. Sam dość długo walcvzyłem o przedłużenie linii 14.

Pamiętam o tym Piotrze i dzięki, że starasz się o rozszerzenie oferty komunikacyjnej w naszym mieście. Ale tak jak koledzy napisali. Pętla może przecież znajdować się na terenie miasta ok. 200 metrów od pętli w Mariance. Jeśli dobrze pamiętam (byłem tam na rowerze w wakacje 2013) to jest duży niezagospodarowany teren idealny na pętlę autobusową na miarę tej w ul. Gościnnej.
Piotr Radoliński pisze:...to były plany ale na tym koniec. Nie będzie niestety mikrobusów.

Ale to jest już pewne na 100%, że NIGDY nie zawita tam tabor MIKRO, czy po prostu się to opóźni ?? Winien jest brak kasy na tabor, czy niechęć mieszkańców?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 16 października 2014, 22:25

Piotr chyba wyraził się czytelnie ??

Nikt nie będzie kupował działki pod pętle, bo nikt nie chce sprzedać ani nikt nie chce kupić !!

Sebastianie a widzisz taki tabor-mikro na mieście ?? Chyba nie :P więc nikt na razie nie zamierza kupować, bo nie ma takie potrzeby ( chodzi o potrzeby MZDiT).

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 16 października 2014, 23:04

Jak nie można kupić działki to nie można. I koniec tematu. Tak jakby zadawanie ciągle tego samego pytania miało zmienić odpowiedź...
Btw, ropa obecnie sprzedaje się pp 80 dolarów, więc teoretycznie ceny paliw powinny spaść o 30-40 groszy. Ale tylko teoretycznie ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2014, 23:06

Tomasz Rorat pisze:Sebastianie a widzisz taki tabor-mikro na mieście ?? Chyba nie :P więc nikt na razie nie zamierza kupować, bo nie ma takie potrzeby ( chodzi o potrzeby MZDiT).

Znów zadąłem problematyczne pytanie, na które nie potrafisz odpowiedzieć Tomaszu. :)
Czyli jednak komunikacja jest dla MZDiT a nie dla pasażerów, którzy na nią łożą w podatkach ?? :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 16 października 2014, 23:10

Szkoda, że pomysł z mikrobusami został zarzucony. Taki tabor przydałby się również w innych rejonach miasta.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 października 2014, 23:16

Ropa sprzedawana aktualnie po 83,041 Cena się zmienia.
EOT

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Wojciech Liberda » 17 października 2014, 08:40

Sebastian Wróbel pisze:
Tomasz Rorat pisze:Sebastianie a widzisz taki tabor-mikro na mieście ?? Chyba nie :P więc nikt na razie nie zamierza kupować, bo nie ma takie potrzeby ( chodzi o potrzeby MZDiT).

Znów zadąłem problematyczne pytanie, na które nie potrafisz odpowiedzieć Tomaszu. :)
Czyli jednak komunikacja jest dla MZDiT a nie dla pasażerów, którzy na nią łożą w podatkach ?? :)


A wiesz co to jest budżet? Bo jak mamy myśleć Twoim tokiem myślenia... to ja chce aquapark, komunikacja miejska co 3 minuty, zero korków w mieście... bo ja płacę podatki...

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 17 października 2014, 12:06

Sebastian Wróbel pisze:
Tomasz Rorat pisze:Sebastianie a widzisz taki tabor-mikro na mieście ?? Chyba nie :P więc nikt na razie nie zamierza kupować, bo nie ma takie potrzeby ( chodzi o potrzeby MZDiT).

Znów zadąłem problematyczne pytanie, na które nie potrafisz odpowiedzieć Tomaszu. :)
Czyli jednak komunikacja jest dla MZDiT a nie dla pasażerów, którzy na nią łożą w podatkach ?? :)

A pytałeś mnie wprost o coś ??
A czy pasażerowie chcą takich Mikro-Autobusów ?? czy ty już przeprowadziłeś ankietę na ten temat ??
Czy pasażerowie lubią się przesiadać, czy też wolą jednym autobusem dojechać ...
A to w podatkach tylko na komunikacje idzie kasa ?? Ja nie potrzebuję NFZ a płacę bo taki jest system podatkowy w kraju.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 17 października 2014, 14:06

Dlatego należałoby zmienić ten system

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 17 października 2014, 14:40

Na jaki ?? "komuno wróć ?? " a może jeszcze na inny ...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 17 października 2014, 15:17

Łukaszowi chodzi o "system podatkowy" a nie o ... ustrój. :)

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Panowicz » 19 października 2014, 05:51

Aby móc coś komuś dać, trzeba innemu zabrać. Bo nie zanosi się na zwiększenie ilości wozokilometrów zamówionych przez miasto.

Kwestia mikrobusów w systemie miejskim jest dyskusyjna. Problem przesiadek (właściwie niechęci do nich) wynika z taryfy, brak typowej taryfy przesiadkowej (taryfa czasowa to podstawa) to po pierwsze, a drugie to niestety rozkład jazdy, czyli zbyt niska częstotliwość linii (autobus co 30 min nie zachęca do przesiadania się).
Ale jak zwykle problem ma jedno podłoże: pieniądze, a właściwie ich brak na komunikację miejską, bo są inne wydatki.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 października 2014, 13:31

Dokładnie, problemem zawsze są pieniądze, chociaż taryfa jest osobną sprawą, bo jej zmiana nie wiąże się z kosztami, a z odwagą podjęcia decyzji.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 października 2014, 13:39

Taryfa taryfą, ale przedewszystkim częstotliwość. Sama zmiana taryfy nie spowoduje że ludzie przesiądą się do autobusów i tramwajów. Z resztą wy mówicie o biletach jednorazowych a tak naprawdę najważniejsze są okresowe z których korzystają ci co jeżdżą na co dzień do pracy.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 19 października 2014, 14:20

Piotr Radoliński pisze:Łukaszowi chodzi o "system podatkowy" a nie o ... ustrój. :)

Dokładnie tak.
Tomasz Rorat pisze:Na jaki ?? "komuno wróć ?? " a może jeszcze na inny ...

Jeśli uważasz, że istnieją tylko dwa słuszne ustroje, czyli PRL i III RP, a pozostałe są wymysłami to gratuluje ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 19 października 2014, 18:59

To napisz jak lepiej wiesz:
- jak zmienić ZUS
- jak zmienić NFZ
czyli jak zmienić aby emerytury/świadczenia zdrowotne były wyższe, a składka mniejsza
I jaki proponujesz ustój ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 października 2014, 20:57

NFZ? Teoretycznie proste: kilku konkurencyjnych ubezpieczycieli może cię ubezpieczyć. Każdy ma obowiązek oferować przynajmniej pakiet obowiązkowy, którego nie może ci odmówić. Konkurencja polega na usługach dodatkowych. Składka równa dla wszystkich - procent od dochodu - ewentualnie zniżki za "bezszkodową jazdę", czyli badania profilaktyczne, szczepienia itp. A opieka paliatywna itp w rękach państwa. Taki system już działa w jednym z europejskich państw i jest oceniany najwyżej w rankingach.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 października 2014, 21:13

Michał Grzegorczyk pisze:NFZ? Teoretycznie proste: kilku konkurencyjnych ubezpieczycieli może cię ubezpieczyć. Każdy ma obowiązek oferować przynajmniej pakiet obowiązkowy, którego nie może ci odmówić. Konkurencja polega na usługach dodatkowych. Składka równa dla wszystkich - procent od dochodu - ewentualnie zniżki za "bezszkodową jazdę", czyli badania profilaktyczne, szczepienia itp. A opieka paliatywna itp w rękach państwa. Taki system już działa w jednym z europejskich państw i jest oceniany najwyżej w rankingach.

Czyli proponujesz piramidę finansową tylko zamiast NFZ będzie kilak firm. Albo zostaje NFZ tylko wystarczy to zmodernizować aby działo efektywniej albo wprowadzamy całkowicie wolny rynek czyli chcesz to się ubezpieczaj, nie to nie. Tylko pamiętajcie NFZ nie pyta czy masz choroby przewlekłe, jakie masz prawdopodobieństwo wystąpienia chorób dziedzicznych itd. Prywatne firmy pytają. Wiecie ja ogólnie jestem wolnościowcem, uważam że państwo minimalne wystarczy itd. Ale przeczytajcie Rothbarda "Ekonomia wolnego rynku" albo von Misesa lub Hayek`a. Oni tam wszyscy piszą jaka to konkurencja i wolność jest fajna a na koniec wspominają jednostka jest ułomna i w świecie rzeczywistym zawsze musi być jakiś "anioł stróż" tyle że jego macki muszą być ograniczone. Niestety bez państwa nie da się obejść.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Wojciech Liberda » 20 października 2014, 08:10

Ja uważam, że problemem nie jest sam NFZ (po części) ale jego system. Zanim system "wchodził" mogłeś się do każdego lekarza specjalisty umówić jak nie dzisiaj to jutro. Były kolejki ale się dostałeś. Po wejściu nowego systemu, gdzie pieniążki miały krążyć z pacjentem zrobiło się odwrotnie. Każdy lekarz ma kontrakt i nie płacą mu za dodatkowych pacjentów. To znaczy, że lekarz dostawał powiedzmy to 3,5 tys PLN, po wejściu systemu dostaje 15 tys PLN i w dodatku ma limit w tych pieniążkach.
I teraz ile byś do systemu nie "włożył" to zawsze będzie mało... bo przypominam, że lekarz anestozjolog zarabia obecnie od 15-50 tys na miesiąc w zależności od województwa, bo lekarze teraz mają kontrakty, a że jest ich mało to ceny rosną! I nic tu nie da dodawanie dodatkowych pieniążków jak nam się społeczeństwo starzeje.
A każdy z nas powinien przynajmniej raz w roku dokładnie się przebadać!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 października 2014, 13:27

Tzn. jeśli lekarz nie wyrobi kontraktu to mu zapłacą odpowiednio mniej, a jeśli za rok też go nie wyrobi to mu po prostu zmniejszą kontrakt. Natomiast masz rację, że za wykonanie większej ilości usług nikt mu nie płaci, a te pieniądze musi on potem od NFZ wyrywać na siłę w sądzie. A sąd nakaże wypłacić mu np. 30% należności. NFZ jest państwowy, więc ma zupełnie gdzieś efektywność, za to wyłącznie liczy, jak by tu oszczędzić 5 gr. Prywatny ubezpieczyciel na rynku natomiast nagradzałby lekarza za efektywność, bo dobra marka lekarza, to więcej klientów.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 20 października 2014, 13:30

Temat powinien nazywać się: Zmiany w służbie zdrowia - 2014 r., sądząc po ostatnich postach.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 20 października 2014, 13:39

Po prostu od teraz, będą nakładane kary za wypowiedzi nie na temat. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 października 2014, 13:39

Kończąc temat proszę tylko, żeby nie mówić o służbie zdrowia, ale o ochronie zdrowia, bo służba zdrowia jest obecnie tylko w Wojsku ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 października 2014, 14:59

Tomasz Rorat pisze:Po prostu od teraz, będą nakładane kary za wypowiedzi nie na temat. :P

Dzień wcześniej w tym samym temacie:
Tomasz Rorat pisze:To napisz jak lepiej wiesz:
- jak zmienić ZUS
- jak zmienić NFZ
czyli jak zmienić aby emerytury/świadczenia zdrowotne były wyższe, a składka mniejsza
I jaki proponujesz ustój ??

Taka sytuacja... :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 października 2014, 15:23

OT:...to się nazywa SAMOBÓJ !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 20 października 2014, 16:06

Sebastianie czytaj uważnie !!
... od teraz ... !!
czyli od 13:39 dnia dzisiejszego (20.10.2014), a nie od 19.10.2014. :P

Czy znacznie słowa, jest ci znane: od teraz ??

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 20 października 2014, 19:15

Z racji tego, że zostało zadane mi pytanie powinienem dostać możliwość odpowiedzi.
Tomaszu odpowiadam: monopole trzeba zastąpić wolnym rynkiem. Problem wysokich składek i "niskich" świadczeń znika. Ustrój? Republika.

Zbigniew Chocaj
Posty: 440
Rejestracja: 16 lutego 2012, 11:45
Lokalizacja: CZESTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Zbigniew Chocaj » 20 października 2014, 23:59

oczywiście że Republika , ale skąd wytrzasnąc elekcyjną większośc ludzi wolnych?
Lemingi i ci od całowania wani w dupę , jednak w większości.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 21 października 2014, 12:38

TO NIE JEST FORUM POLITYCZNE!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 25 listopada 2014, 20:10

Od 1 grudnia linia 16 z Dworca Głównego PKP, pojedzie dalej przez Wolności, 1 Maja, Pułaskiego do Dworca PKP Stradom. Zlikwidowanie BWL-ek 15/16 w dni robocze. Na 15 - 2 wysokie, 1 niski, na 16 - 2 niskie, 1 wysoki. Poza tym porównajcie sobie rozkłady jazdy oby linii z Kukuczki... - fascynujący... :lol:

Andrzej Rybak
Posty: 758
Rejestracja: 03 maja 2011, 21:44
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Andrzej Rybak » 25 listopada 2014, 20:36

W rozkładzie dla linii 16 jadącej w stronę Kukuczki między przystankami Rondo Mickiewicza a Dworzec Główny PKP widnieje przystanek Dworzec PKS.To znaczy że autobus pojedzie przez Plac Rady Europy?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 25 listopada 2014, 20:43

Dokładnie.
Linia 16 ma wjechać jak dotychczas na przystanek dw. Główny PKP przez ul. Orzechowskiego, dalej wyjechać przez plac Rady Europy i dalej al. Wolności. Z dworca PKP Stradom odwrotnie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 listopada 2014, 21:07

Tak, jak Patryk mówi, fascynujący rozkład. Jakby nie dało się przesunąć jednej linii i zapewnić częstotliwość 15 minut na wspólnym odcinku... W drugą stronę różnice są jeszcze mniejsze, chyba 2 minuty.

Czy to kręcenie nie zdezorientuje pasażera? Nie lepiej puścić Sobieskiego - Śląska (powrót Nowowiejskiego) - Focha - Wolności - Rady Europy - Orzechowskiego - Wolności?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 25 listopada 2014, 21:09

A niedawno na forum czytałem o tym, że takie czy inne objazdy 24 to dodatkowe kilometry, więc i dodatkowe koszty itd. Czy taki podjazd 16 jest konieczny? To jest - nie mam nic przeciwko temu, ale jeżeli mam potem czytać, że rezygnuje się z wygody pasażerów na rzecz argumentu "bo to podniesie koszty", to może lepiej tego nie czynić.

Przykład - wyremontowana Korczaka, po której nie jeżdżą autobusy. Tymczasem przez Korczaka jeżdżą autobusy zjazdowe. Co więcej, na stronie MZDiT rozkład datowany na 3 listopada (czyli od daty wprowadzenia objazdów) w ogóle nie uwzględnia objazdów, a taka linia 25 według organizatora jeździ normalnie. Objazd, który niepotrzebnie wydłuża trasę (w stronę Stradomia) jest w rozkładach nieuwzględniany.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 listopada 2014, 21:10

Tomasz Rorat pisze:Dokładnie.
Linia 16 ma wjechać jak dotychczas na przystanek dw. Główny PKP przez ul. Orzechowskiego, dalej wyjechać przez plac Rady Europy i dalej al. Wolności. Z dworca PKP Stradom odwrotnie.
Czy tak to ma wyglądać ? :P

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 25 listopada 2014, 21:18

Tak Piotrze, tak ma to wyglądać.
Jedynie przy budynku poczty pojedzie ( jak obecnie podjedzie na przystanek) w kier. PKP Stradom
Przystanek dw. główny PKP jest wspólny/ten sam czy jedzie w kierunku Północy i kier. PKP Stradom

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 listopada 2014, 21:20

Tomasz Rorat pisze:Tak Piotrze, tak ma to wyglądać.
Jedynie przy budynku poczty pojedzie ( jak obecnie podjedzie na przystanek) w kier. PKP Stradom
Przystanek dw. główny PKP jest wspólny/ten sam czy jedzie w kierunku Północy i kier. PKP Stradom
...to TYLKO schemat, żeby zobrazować przebieg. :)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości