Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 21:48

Ale idąc tym tropem można dojść do wniosku, że przejazd 67 od Odrzykonia do Skrajnicy jest arcy-niebezpieczny. A mimo to autobusy jeżdżą i to nawet pchacze. Bo co - gmina płaci to jadą ??

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 23 lutego 2014, 22:01

Świetny pomysł z przedłużeniem 24 do "starej" dobrej trasy tj. pętli Jesienna; rzeczywiście większość ludzi z ul. Bienia jak jedzie w okolice GJ, pl Daszyńskiego preferuje dojście na przystanek BOHATERÓW KATYNIA niż męczącą przesiadkę. Sam osobiście pisałem do MZDiT w tej sprawie, ale otrzymałem standardową odpowiedź tj. dublowanie z tramwajem, utrata funduszy itd. A co za różnica zrobić mieszkańcom udogodnienie i doprowadzić ten autobus na osiedle przy Bienia skoro w takim razie większość ludzi dochodzi na te przystanki na nogach. Poza tym obawa o utratę pasażerów kosztem tramwaju choćby na przykładzie Boh. Katynia, gdzie multum ludzi jeździ tramwajem mając jednocześnie do dyspozycji inne autobusy nie jest uzasadniona. Ja, i wielu innych mieszkańców ( pomimo tego, że lubimy tramwaj) jesteśmy żywo wkurzeni na to zdegradowanie naszego osiedla jakim jest zabranie 24 - To osiedle ucierpiało najbardziej przy wprowadzeniu nowej linii tramwajowej tj. 2009 - 6 linii autobusowych, 2013 - 1 linia tramwajowa i 1 linia autobusowa. Większości mieszkańców już nawet nie chodzi o te 6 linii ale właśnie o linię 24 (lub10), która w nieoczekiwany sposób została zabrana na ponad rok przed uruchomieniem linii tramwajowej, pomimo wielu protestów i pism jest kpiną z mieszkańców. Rozumiem, że MZDiT boi się utraty funduszy spowodowanych niską frekwencją ale patrząc na mieszkańców Rakowa, RAKOWSKIEJ, BOH. KATYNIA, którzy chętnie korzystają z tramwaju są one bezzasadne. Jednakże, MZDiT woli retorykę typu " nie da się i już" zamiast posłuchać głosu mieszkańców. Podsumowując, osobiście wielu z nas takim postępowaniem jest ZNIECHĘCANE do tramwaju, zamiast ZACHĘCANE poprzez pozostawienie możliwości wyboru między np. autobusem 24 a tramwajem. I większość ludzi pojedzie tramwajem jak tylko będzie im to rzeczywiście po drodze.
PS. Napisałem do MZDiT w sprawie wprowadzenia tramwajów dwuwagonowych na OSTATNICH kursach dziennych tylko w WEEKEND; z autopsji wiem, że jeździ o tej porze dużo ludzi, jednakże MZDiT- odpisało po PONAGLENIU, że z powodu niskiej frekwencji ( czy oni naprawdę wiedzą co piszą?) i tego, że te same tramwaje jeżdżą jako nocne to się okazało że " się nie da" - JA osobiście "dziękuję" za tak solidną argumentację opartą na ... ?

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 24 lutego 2014, 08:09

Janusz Karlikowski pisze:Ale idąc tym tropem można dojść do wniosku, że przejazd 67 od Odrzykonia do Skrajnicy jest arcy-niebezpieczny. A mimo to autobusy jeżdżą i to nawet pchacze. Bo co - gmina płaci to jadą ??

Ale jakie jest tam natężenie ruchu a jakie w mieście .Na wszystko trzeba patrzeć ,a nie wyrywkowo !

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 24 lutego 2014, 08:23

Ja też nie jestem zwolennikiem zielonego ringu,ludzie nie lubią się przesiadać.Nie jestem też zwolennikiem skrócenia podmiejskich linii do Estakady.Zawsze kilkanaście[lub więcej] osób jedzie do Galerii J.a część wysiada na Piłsudskiego.Dużo ludzi wsiada na Piłsudskiego i na Mielczarskiego.Dla mnie skracanie podmiejskich po strzał w stopę.Ludzie będą rozgoryczeni.A co do pierwszego przystanku na Powstańców Ś.,to jak nie będzie tam zatoki,tylko autobus będzie po prostu zatrzymywał się przy krawężniku,koło sklepu Społem,to wystarczy,że wyjadą 2 wozy,np.53 i 67,za nimi ze 3 osobówki i torowisko i skrzyżowanie zablokowane.A kierowcy będą sprzedawać bilety :roll: I jest kłopot,wielu kierowców będzie wjeżdżało na skrzyżowanie zaraz za autobusami i będą zdziwieni,że autobusy nagle się zatrzymały :-x I jeszcze pytanko do Piotra R.[który ma troszkę większą wiedzę od nas wszystkich ;) ]-Piotrze czy z tym przedłużeniem linii 24 do Jesiennej,naprawdę nie ma szans?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 24 lutego 2014, 08:36

@Jakub: ale popatrz na taki Kraków. Tu poza linią 304 do Wieliczki na podmiejskie musisz dojechać na jeden z dworców (tzw. podmiejskich) np.: Czyżyny, Borek Fałęcki, Salwator... I ludzie żyją.

Co do ringu, to jestem zwolennikiem. Daje to nowe linie w centrum. Np. taką 16 dojadę w okolice Kwadratów, a w okolice dw. PKP także, tylko na inny przystanek.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 24 lutego 2014, 09:15

Co do podmiejskich to skrócenie do Estakady jak dla mnie na plus w końcu jest to linia podmiejska ,a nie miejska,często jadąca w parze z linią miejską i marnowane są w ten sposób wozokilometry.Co do ringu to mam mieszane uczucia , do tego wtedy trzeba by zmienić koniecznie taryfę .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 lutego 2014, 09:29

Janusz Karlikowski pisze:@Jakub: ale popatrz na taki Kraków. Tu poza linią 304 do Wieliczki na podmiejskie musisz dojechać na jeden z dworców (tzw. podmiejskich) np.: Czyżyny, Borek Fałęcki, Salwator... I ludzie żyją.
...to są tzw. "dworce satelitarne" !! :)

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 24 lutego 2014, 10:18

Janusz Karlikowski pisze:Ale idąc tym tropem można dojść do wniosku, że przejazd 67 od Odrzykonia do Skrajnicy jest arcy-niebezpieczny. A mimo to autobusy jeżdżą i to nawet pchacze. Bo co - gmina płaci to jadą ??

Owszem jest tam wąski odcinek drogi , jednak ruch uliczny jest znikomy. Inaczej ma się sytuacja w gminie Poczesna. Drogą wojewódzką nr 904 w miejscowości Nierada wytyczone są dwie linie autobusowe : 68 oraz 69. Trasa na tym odcinku jest bardzo wąska, nie mająca praktycznie pobocza - pokopane duże rowy ( brak jakichkolwiek barier ). Szczególnie niebezpieczny jest zakręt tuż przed pętla, tam pobocze ma szerokość ok 30 centymetrów. Aby tego wszystkiego było mało to jest tam duży ruch pojazdów ciężarowych których kierowcy rzadko stosują się do ograniczenia prędkości.
Nie jestem ekspertem w dziedzinie budowy dróg oraz ich kategorii, jednak mam wrażenie iż droga wojewódzka powinna być szersza niż droga lokalna. Chodzi przecież o bezpieczeństwo użytkowników.

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 24 lutego 2014, 11:01

Zgodzę się,w Nieradzie jest zbyt wąsko.Kiedyś byłem tam zimą,śniegu napadało,nie było widać krawężników i mijanie z rozpędzonymi tirami przyprawiało mnie o ciarki na grzbiecie :P Tirowcy tam przeginają na maxa z prędkościami. A już horrorem jest wyprzedzanie autobusów stojących na przystanku Nierada-Targowa 1[kier.dworzec]Tam jest podwójna ciągła i skrzyżowanie,ale jak widać wielu kieroffcom to nie przeszkadza :-? Kolejnym czynnikiem powodującym,że nie przepadam jeździć przez Nieradę są,za przeproszeniem stare babska na tych swoich zdezelowanych rowerach. Na długim odcinku drogi mają niedawno zbudowaną ścieżkę rowerową,ale gdzie tam "una bydzie jechać drogum,bo pińdziesiunt lat tak jeździ" Czasami mam ochotę zatrzymać się,rower wrzucić do rowu a babkę kopnąć w zad za utrudnianie ruchu ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 lutego 2014, 11:32

W przypadku skrócenia linii podmiejskich do estakady przystanek początkowy nie powinien być przy Powstańców, bo faktycznie się wszystko zakorkuje. W dodatku trzeba pomyśleć o tym, że ludzie docierający teraz do centrum przesiadali się głównie na autobusy, żeby dotrzeć do celu lub zostawali w centrum, bo ono było ich celem. Dlatego przypuszczam, że większość ludzi z podmiejskich przesiądzie się przy estakadzie na autobusy. O ile w stronę miasta nie będzie problemu, bo wysiądą między Rakowską i estakadą, a nieliczni do tramwaju wysiądą drzwi w drzwi na przystanku "Estakada". W drugą stronę z przesiadką z autobusu też nie będzie problemu, ale mam pytanie, czy ulicą Powstańców autobus mógłby dojechać do Wojska Polskiego i zatrzymać się na przystanku "Estakada"?

Jestem za wariantem I, ale z drobnymi zmianami, choćby tym grupowaniem linii, o którym pisał Tomasz. 16 również by mogła jeździć po centrum tak, jak miała to robić w wariancie II.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 24 lutego 2014, 12:36

Krzysztof Basiukiewicz pisze:
Janusz Karlikowski pisze:Ale idąc tym tropem można dojść do wniosku, że przejazd 67 od Odrzykonia do Skrajnicy jest arcy-niebezpieczny. A mimo to autobusy jeżdżą i to nawet pchacze. Bo co - gmina płaci to jadą ??

Owszem jest tam wąski odcinek drogi , jednak ruch uliczny jest znikomy. Inaczej ma się sytuacja w gminie Poczesna. Drogą wojewódzką nr 904 w miejscowości Nierada wytyczone są dwie linie autobusowe : 68 oraz 69. Trasa na tym odcinku jest bardzo wąska, nie mająca praktycznie pobocza - pokopane duże rowy ( brak jakichkolwiek barier ). Szczególnie niebezpieczny jest zakręt tuż przed pętla, tam pobocze ma szerokość ok 30 centymetrów. Aby tego wszystkiego było mało to jest tam duży ruch pojazdów ciężarowych których kierowcy rzadko stosują się do ograniczenia prędkości.
Nie jestem ekspertem w dziedzinie budowy dróg oraz ich kategorii, jednak mam wrażenie iż droga wojewódzka powinna być szersza niż droga lokalna. Chodzi przecież o bezpieczeństwo użytkowników.

Macie racje , ale ekstremalnie wąsko to jest w Poczesnej na ul.Południowej tam z tirem nie miniesz się bez zjazdu na pobocze tyle,że ruch tam jest mniejszy .

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 26 lutego 2014, 10:40

Witam, chciałbym zapytać czy ktoś wie czy da się przywrócić normalność z linią 24 tj. przywrócić ją do pętli Jesienna ? Gdyż okazuje się, że nie tylko mi ( i mieszkańcom osiedla przy ul. Bienia ) ogromnie przeszkadza jej brak. ( proszę bez inwektyw w moją stronę ).

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 26 lutego 2014, 10:49

Kamil Pleszyniak pisze:Witam, chciałbym zapytać czy ktoś wie czy da się przywrócić normalność z linią 24 tj. przywrócić ją do pętli Jesienna ? Gdyż okazuje się, że nie tylko mi ( i mieszkańcom osiedla przy ul. Bienia ) ogromnie przeszkadza jej brak. ( proszę bez inwektyw w moją stronę ).


Kamilu ja ze swojej strony mogę zapewnić Cię że jako klub podejmiemy się tego zadania. Jednak nie mogę obiecać że nam się uda. Ale będziemy się bardzo starać.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 lutego 2014, 10:59

Michał Kamiński pisze:Macie racje , ale ekstremalnie wąsko to jest w Poczesnej na ul.Południowej tam z tirem nie miniesz się bez zjazdu na pobocze tyle,że ruch tam jest mniejszy .

Gorsza jest Korkowa w naszym mieście na odcinku Bór - pętla (wąska, zaniedbana, brak chodników i pobocza) a i tak śmigają po niej przegubowe autobusy dwóch linii w minutowych odstępach czasu oraz ciężarówki.
Krzysztof Basiukiewicz pisze:Kamilu ja ze swojej strony mogę zapewnić Cię że jako klub podejmiemy się tego zadania. Jednak nie mogę obiecać że nam się uda. Ale będziemy się bardzo starać.

Jeśli już 24 miałoby dojeżdżać do Jesiennej i zabierać pasażerów TnB to czy nie lepiej puścić linię przez ulicę Bienia? wiem, że jest wąsko ale cała ulica otoczona jest wieżowcami pełnymi mieszkańców zaś autobus nie zabrałby wielu pasażerów TnB. Wystarczy tylko zmodernizować i poszerzyć skrzyżowanie Bohaterów Katynia/Bienia aby autobusy bezproblemowo skręcały w tę ulicę zaś przy wieżowcu nr. 14 wybudować parking (o który również zabiega Rada dzielnicy Wrzosowiak) aby upłynnić ruch i wywalić samochody, których kierowcy są zmuszeni parkować z braku parkingu i voil?! nie ma przeszkód.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 26 lutego 2014, 11:26

Dziękuję bardzo za chęć pomocy, gdyż Wy jako klub macie na pewno większą siłę przebicia; w dodatku Wasze argumenty być może przebiją ten mur jakim jest MZDiT, o którym niestety nie mogę się pochlebnie wyrazić. Co do ul. Bienia - ta ulica wymagałaby remontu bo jest dosyć dziurawa, ale być może się coś da z tym zrobić?

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 26 lutego 2014, 11:36

Sebastian Wróbel pisze:Jeśli już 24 miałoby dojeżdżać do Jesiennej i zabierać pasażerów TnB to czy nie lepiej puścić linię przez ulicę Bienia? wiem, że jest wąsko ale cała ulica otoczona jest wieżowcami pełnymi mieszkańców zaś autobus nie zabrałby wielu pasażerów TnB. Wystarczy tylko zmodernizować i poszerzyć skrzyżowanie Bohaterów Katynia/Bienia aby autobusy bezproblemowo skręcały w tę ulicę zaś przy wieżowcu nr. 14 wybudować parking (o który również zabiega Rada dzielnicy Wrzosowiak) aby upłynnić ruch i wywalić samochody, których kierowcy są zmuszeni parkować z braku parkingu i voil?! nie ma przeszkód.

:shock: :shock:

Ulicą Bienia chociaż bardziej Jesienną bis ( wówczas ulica nie miała swojej własnej nazwy ) jeździły autobusy ( nawet pchacze - nowe wówczas Ikarusy 435 ) w 1993r kiedy trwał remont od pętli do skrzyżowania z ulicą Boh Katynia. Były to linie 19 oraz 24, nie jestem pewien czy 26 również.
Jednak od tego czasu minęło 21 lat !! Efektem przekształceń gospodarczych był również wzrost posiadanych samochodów osobowych. Budowane w latach 70-80 osiedla nie przewidywały takiej ilości miejsc parkingowych oraz terenów które w przyszłości można by na nie zaadaptować. Stad też moje pytanie gdzie widział być parking mogący pomieścić samochody z pod wieżowca 14/16 ?? W miejscu chodnika do szkoły , czy może jednak z drugiej strony pod balkonami w miejscu niedawno posadzonych drzew?
Inną sprawa jest duża przebudowa skrzyżowania przy kościele.

Kamil Pleszyniak pisze:Dziękuję bardzo za chęć pomocy, gdyż Wy jako klub macie na pewno większą siłę przebicia; w dodatku Wasze argumenty być może przebiją ten mur jakim jest MZDiT, o którym niestety nie mogę się pochlebnie wyrazić.
Kamilu tam też wbrew pozorom pracuje bardzo wielu otwartych i sensownych ludzi, z którymi współpracujemy.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 26 lutego 2014, 11:55

Krzysztof Basiukiewicz pisze:
Kamil Pleszyniak pisze:Dziękuję bardzo za chęć pomocy, gdyż Wy jako klub macie na pewno większą siłę przebicia; w dodatku Wasze argumenty być może przebiją ten mur jakim jest MZDiT, o którym niestety nie mogę się pochlebnie wyrazić.
Kamilu tam też wbrew pozorom pracuje bardzo wielu otwartych i sensownych ludzi, z którymi współpracujemy.


Wiem, to nie dotyczy wszystkich - mi bardziej chodzi o samą "górę", która podejmuje decyzje. Ps. Ma ktoś jakieś zdjęcia z tamtych czasów, kiedy autobusy jeździły Bienia ( wtedy Jesienną ) ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 26 lutego 2014, 13:00

Sebastian Wróbel pisze:Jeśli już 24 miałoby dojeżdżać do Jesiennej i zabierać pasażerów TnB to czy nie lepiej puścić linię przez ulicę Bienia? wiem, że jest wąsko ale cała ulica otoczona jest wieżowcami pełnymi mieszkańców zaś autobus nie zabrałby wielu pasażerów TnB. Wystarczy tylko zmodernizować i poszerzyć skrzyżowanie Bohaterów Katynia/Bienia aby autobusy bezproblemowo skręcały w tę ulicę zaś przy wieżowcu nr. 14 wybudować parking (o który również zabiega Rada dzielnicy Wrzosowiak) aby upłynnić ruch i wywalić samochody, których kierowcy są zmuszeni parkować z braku parkingu i voil?! nie ma przeszkód.
:shock: :shock: nawet nie napiszę nic ! To już jest "lepszy" pomysł od mojej ul. Granicznej !!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 26 lutego 2014, 13:29

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Kamiński pisze:Macie racje , ale ekstremalnie wąsko to jest w Poczesnej na ul.Południowej tam z tirem nie miniesz się bez zjazdu na pobocze tyle,że ruch tam jest mniejszy .

Gorsza jest Korkowa w naszym mieście na odcinku Bór - pętla (wąska, zaniedbana, brak chodników i pobocza) a i tak śmigają po niej przegubowe autobusy dwóch linii w minutowych odstępach czasu oraz ciężarówki.

Dziurawa to fakt ,ale dużo szersza od ul.Południowej !!!
P.S. Co do twoich pomysłów do wprowadzania KM w dziwne miejsca. Może idź najpierw zrób rekonesans zastanów się i dopiero pisz .Chyba ze chcesz nam humor poprawić to spoko :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 lutego 2014, 14:52

Czekałem na twój jakże błyskotliwy komentarz Michale. :P
Akurat ulica Bienia leży w moim rejonie i jest mi bardzo dobrze znana więc wiem jak tutaj sytuacja wygląda. Na dzień dzisiejszy niemożliwe jest tutaj wprowadzenie autobusu, bo ulica jest wąska, skręt jest za ostry zaś sama ulica w większości jest zastawiona samochodami. Tak jak pisałem wystarczy poszerzyć skrzyżowanie, wybudować parking aby samochody nie zastawiały i gotowe. W przeciwnym razie nie widzę sensu przedłużenia 24 na Jesienną. Tramwaj i 19 nie wystarczają? czy miasto jest na tyle bogate aby zwrócić eurodotacje za TnB w przypadku zbyt małej liczby pasażerów?
Michał Kamiński pisze:Dziurawa to fakt ,ale dużo szersza od ul.Południowej !!!

I jakoś autobusy po niej jeżdżą! :shock: tak jak po ulicy Ogrodowej we Wrzosowej.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 26 lutego 2014, 15:11

24 nie zabierze tramwajowi pasażerów. Jedzie w całkiem inne rejony miasta. Gdyby zabierało to nie jeździłoby nawet na Stare Błeszno. ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 lutego 2014, 15:28

Faktycznie w teorii autobus nie powinien zabrać wielu pasażerów tramwajowi. To "tylko" cztery wspólne przystanki. Ale podejrzewam, że w praktyce wielu pasażerów z tramwaju przesiadłoby się do autobusu z kilku względów:
- o wiele szybciej dotrą np. pod estakadę niż tramwajem, który musi objeżdżać cały Wrzosowiak.
- z sentymentu i przyzwyczajenia. Bądź co bądź tyle lat jeździły tędy autobusy że pasażerowie się do nich przywiązali i nie do końca zaakceptowali nową kolej rzeczy (czyt. tramwaj). To tłumaczy czemu nadal chcą powrotu najważniejszej linii autobusowej na stare śmieci.
Gdyby miasto uległo mieszkańcom Jesiennej i Bienia, to zaraz odezwaliby się mieszkańcy Wrzosowiaka żądający powrotu 10.
Dlatego nie ryzykowałbym przedłużania 24 do Jesiennej, chyba że inną, alternatywną trasą: w tym przypadku ulicą Bienia, gdzie na dzień dzisiejszy jest to niemożliwe.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 26 lutego 2014, 17:06

Mówisz tak bo sam masz 24 "pod nosem". :P Mieszkańcy ul. Bienia chcą powrotu 24 bo chcą dogodny dojazd do pl. Daszyńskiego i GJ. Na Wrzosowiaku jako dojazd w te miejsca zapewnia linia 20, a 10 chcą mieszkańcy dla dojazdu na Parkitkę. Właśnie 10 by kolidowało z tramwajem bo jedzie w II Aleję gdyby puszczono ją po staremu a nie 24. Nie każda dzielnica może mieć bezpośrednie połączenie z drugą, to nie tak działa.

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 27 lutego 2014, 00:04

"Faktycznie w teorii autobus nie powinien zabrać wielu pasażerów tramwajowi. To "tylko" cztery wspólne przystanki. Ale podejrzewam, że w praktyce wielu pasażerów z tramwaju przesiadłoby się do autobusu z kilku względów:
- o wiele szybciej dotrą np. pod estakadę niż tramwajem, który musi objeżdżać cały Wrzosowiak.
- z sentymentu i przyzwyczajenia. Bądź co bądź tyle lat jeździły tędy autobusy że pasażerowie się do nich przywiązali i nie do końca zaakceptowali nową kolej rzeczy (czyt. tramwaj). To tłumaczy czemu nadal chcą powrotu najważniejszej linii autobusowej na stare śmieci.
Gdyby miasto uległo mieszkańcom Jesiennej i Bienia, to zaraz odezwaliby się mieszkańcy Wrzosowiaka żądający powrotu 10."

Po pierwsze, dojazd do estakady zajmie tyle samo czasu co do przystanku PZU ( 8 minut jazdy tramwajem ) ; w dodatku z przystanku ESTAKADA przy Alei Pokoju do najczęsciej uczęszczanego miejsca tj. "Jagiellończycy" zajmuje kilka minut - dużo przejść dla pieszych, więc lepiej jest z JESIENNEJ dojechać tramwajem, niż linią 24. Poza tym, przyzwyczajenie do linii 24 troszkę wygasł, gdyż ta linia nie kończy u na Jesiennej od prawie 3 lat. Zresztą tramwaj nadal jest czymś nowym dla mieszkańców Błeszna ( nie uznaję nazwy Wrzosowiak dla okolic pętli Jesienna) więc na pewno większośc ludzi jadąca w okolice przystanków - OD SPORTOWEJ - POLITECHNIKA, A POTEM PCK- FIELDORFA NILA wybrałoby tramwaj. Nam chodzi przede wszystkim o MIRECKIEGO, GJ, DASZYŃSKIEGO, IWASZKIEWICZA aż do KUKUCZKI. A jeżeli chodzi o mieszkańców Wrzosowiaka, duża częśc z nich ma dostęp do linii 20 ( której przebieg trasy zostawili) lub 10, 35 ( która jeździ przez obrzeża ww. dzielnicy. Dodatkowo, linia 35 - praktycznie pokrywa się z tramwajem na większej długości a omija osiedle przy Bienia. To skoro MZDiT chciałoby tak bardzo "zadbać" o to żeby się na Błesznie nie pokrywały linie tramwajowe z autobusowymi to autobusy w ogóle nie powinny się zatrzymywać na przystankach takich jak BOH. KATYNIA, czy RAKOWSKA - bo w końcu zabiera pasażerów tramwajowi. Jednakże, dużo ludzi jeździ z tych okolic, gdyż wsiadając na przystanku JESIENNA, jest już w tramwaju dość dużo ludzi. Ja i większośc ludzi na 10 idziemy na nogach, gdyż nie opłaca się tramwajem jechać na BOH. Katynia.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Dominik Wójcik » 27 lutego 2014, 11:52

24 po starej trasie? :shock:
Żeby zabierał pasażerów trójce?

To lepiej już zacznijcie się składać na zwrot dotacji unijnej, bo tramwaj nie wykona założonej pracy przewozowej :) :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 27 lutego 2014, 11:56

Dominik Wójcik pisze:... bo tramwaj nie wykona założonej pracy przewozowej :) :D
Pytanie - czy teraz ją wykonuje ? :P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 27 lutego 2014, 16:47

Sebastian Wróbel pisze:
tak jak po ulicy Ogrodowej we Wrzosowej.

Tu się mylisz :)

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 28 lutego 2014, 11:13

A jakich pasażerów linia 24 zabierze? Tych co zachrzaniają na przyst. BOH. Katynia czy na 10 na przystanek BIENIA na nogach?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 lutego 2014, 12:34

O tym pisałem już z tydzień temu. Tych, którzy sądzą że 24 zabierze ludzi tramwajowi, zapraszam na przystanki autobusowe BOH. KATYNIA !!
Wczoraj na 10 czekało chyba z 15 osób ok. 11ej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 lutego 2014, 12:47

Dokładnie, jeśli ludzie chodzą na piechotę na 24 to nadal będą chodzić, a tramwaj nie będzie przez nich używany tak czy inaczej.

A może tak? Chociaż ktoś coś mówił o 20 na Wrzosowiaku... Że musi być, tak? ;)
Obrazek

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 01 marca 2014, 15:05

12 na Korkową? 20 na Błeszno? 24 i 32 z zamienionymi końcówkami tras? Serio? Według ciebie cały układ komunikacyjny musi zostać wywrócony do góry nogami aby zapewnić obsługę DWÓCH (!!!) przystanków? Jak tu siedzę i piszę, proszę cię pomyśl najpierw 2-3 a może 14 razy zanim wrzucisz jakiś "kreatywny" pomysł...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 marca 2014, 15:20

Niektórzy tak bardzo zaczęli krzyczeć, że 24 zabierze pasażerów tramwajowi, że nie mogłem się powstrzymać od takiego rysynku. I uspokój się, bo nie rysowałem tego serio ;) (zobacz żart przed emotką). Tak na prawdę nie ma dobrego rozwiązania dla tego problemu poza wydłużeniem 24 do Jesiennej. Skierowanie przez Jesienną linii 20 mogłoby być alternatywą dojazdu z Jesiennej do estakady, ale obawy o tramwaj byłyby pewnie dokładnie te same co z 24.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2014, 16:18

Z ostatnich informacji, jakie uzyskałem w MZDiT, od 1 kwietnia 2014 roku nie planuje się żadnych zmian w komunikacji miejskiej - dot. przebiegu tras i rozkładów jazdy.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 25 marca 2014, 16:33

Szkoda, bo to najlepszy termin na wprowadzanie zmian, zwłaszcza rewolucyjnych.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2014, 16:40

...no ! "Prima Aprilis" !
Myślę, że od 1 maja coś drgnie w temacie tras i rozkładów ! :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 marca 2014, 16:51

A ja myślę, że 1.04 to niezbyt fortunny termin z pewnego powodu. Lepiej by ten dzień przeminął jak każdy inny :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 25 marca 2014, 18:00

Janusz Karlikowski pisze:A ja myślę, że 1.04 to niezbyt fortunny termin z pewnego powodu. Lepiej by ten dzień przeminął jak każdy inny :P
...historycznego ? :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 marca 2014, 18:17

A jakże 8-)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 26 marca 2014, 09:49

Piotr Radoliński pisze:...no ! "Prima Aprilis" !
Myślę, że od 1 maja coś drgnie w temacie tras i rozkładów ! :P

Moim zdaniem lepiej wstrzymać się do 1.07 wtedy ruch pasażerski jest mniejszy i będzie mniejsze zamieszanie ....

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 26 marca 2014, 10:18

Michał Kamiński pisze:Moim zdaniem lepiej wstrzymać się do 1.07 wtedy ruch pasażerski jest mniejszy i będzie mniejsze zamieszanie ....
...ale "rewolucja majowa" nie będzie miała nic wspólnego z ZAMIESZANIEM ! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 marca 2014, 10:20

Nie mów Piotrze o rewolucji, bo one zwykle źle się kojarzą :P Po za tym w głosowaniu wygrała chyba opcja "bez rewolucji" i jak zrozumiałem było to po myśli MZDiT... ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 26 marca 2014, 10:29

...napisałem w cudzysłowie ! Inne zmiany będą wprowadzane sukcesywnie w kolejnych miesiącach. Np. połączenie komunikacją miejską okolic TESCO Extra ! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 27 marca 2014, 20:50


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 marca 2014, 20:58

Najważniejsze na końcu. Jeśli miasto nie poprawi wariantu to nie wiem, dlaczego. Zero kosztów przecież.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 27 marca 2014, 21:25

Jeśli chodzi o przebieg tras linii 17 i 30 w ścisłym centrum to był on poruszany na lutowym spotkaniu Rady Dzielnicy Wyczerpy-Aniołów. Najbardziej niezadowoleni są mieszkańcy Wyczerp Górnych i "osiedla". Radni chcieli zorganizować spotkanie z władzami w kwestii przedstawienia problemów, ale aktualnie władza nie ma na to czasu. A więc pozostało tylko pisać osobiście do MZDiT. Moim zdaniem wariant I powinien właśnie wyglądać tak jak to opisał Tomasz Haładyj. Ciekawe co napiszą w raporcie z konsultacji.

Nie rozumiem tylko kwestii puszczenia autobusów na południowej nitce II Alei (Śląska - al. Wolności) - skoro tu nie ma ograniczeń to dlaczego MZDiT nie chce tu puścić wszystkich linii autobusowych, które przejeżdżały tędy przed remontem (10, 11, 12, 13, 14, 17, 21, 23, 26, 28?, 30, 31, 32)? Nie chcą robić zamętu pasażerom (w jedną stronę tędy, w drugą stronę tamtędy) czy po prostu uważają, że komunikacja autobusowa musi zostać w al. Kościuszki i al. Wolności (od Alej do Sobieskiego) chociaż do 2011 roku jej tam nie było?

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 27 marca 2014, 21:59

Witam, wiadomo coś z przedłużeniem linii 24 do Jesiennej w związku ze zmianami w komunikacji?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 marca 2014, 22:25

Myślę, że nie chcą robić zamętu. Z drugiej strony nie byłby on jakiś strasznie wielki. Dąbrowskiego jest jednokierunkowa tak czy inaczej, a powrót Kościuszki zamiast Kilińskiego nie zrobiłby jakiegoś wielkiego problemu.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 27 marca 2014, 22:30

Pętla Jesienna mogła być aktualnie tylko wykorzystywana przez autobusy Ikarus 280 !! bo autobusy "pchacze" nie wjadą aktualnie (geometria skrzyżowania nie pozwala na wjazd !! )
Sprawdzone ostatnio !!

Obrazek

... a #360 się nie zmieścił (złożył) na raz i pojechał dalej :P

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 27 marca 2014, 22:40

"Pchacz" jest tylko jeden, a Ikarusów 280 sporo. :D Gdyby przywrócono 24 na Bienia nie byłby po prostu on na tę linię puszczany. Ciekawe czy Citaro G i Contecto dadzą radę zawrócić bo jak nie to ciemno widzę przedłużenie 24 na Jesienną...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 27 marca 2014, 22:43

Pchaczy jest 21 sztuk (11xMB 0530G, 8x Turek, Man NG272, IK435). ;)

Skoro pomysł z 24 z przedłużeniem do pętli Jesienna najprawdopodobniej nie wypali, to proponuje zmienić trasę linii 20. Korekta trasy polegała by na tym by 20-stkę puścić przez Jesienną, Boh. Katynia, Zesłańców Sybiru do al. 11 Listopada. Dublowała by się z tramwajem tylko na 4 przystankach. Oczywiście, linia 19 bez zmian.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości