Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 27 marca 2014, 22:46

Ja miałem na myśli Ikarusa 435, który obecnie jest tylko jeden w ruchu liniowym. Nie jestem aż takim taborowcem więc źle zrozumiałem. :)

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 27 marca 2014, 23:57

To jak da się czy się nie da tą 24 pod względem technicznym puśić na Jesienna? ps. a MZDiT co na to?

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 marca 2014, 10:56

Kamilu CKMKM ( za kierownicą członek zarządu klubu ) 15 marca 2014 r przy okazji 12 lecia TWB przetestował możliwość zawrócenia na pętli Jesienna Ikarusem 280 nr tab 288. Wjazd i wyjazd nie sprawił najmniejszych problemów.
http://phototrans.eu/14,679931,0,_288.html

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 28 marca 2014, 12:59

Da się spokojnie pchaczem nawrócić, na wydziale TIE da się a na Jesiennej niby by się nie dało.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 marca 2014, 13:28

Dokładnie Zbigniewie. Przysłowiowo nie da się jedynie parasola w tyłku otworzyć.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 marca 2014, 14:27

Tak już było pisane wcześniej na ostatniej imprezie próbowaliśmy wjechać pchaczem i nie dało rado.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7077
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 marca 2014, 14:28

Czy wy czytacie uważnie !!
Aby wjechać na pętle Jesienna autobusem typu "pchacz" od trasy DK1, należy zjechać maksymalnie na lewy pas pod prąd !! i nie wiadomo czy znaki i krawężnik nie będzie zaliczony przy wjeździe. Bo wyjazd jest bez problemu.
Ale wjazd jest aktualnie zwężony co do tego jaki był przed remontem.

A wjeżdżanie na pętle z lewego pasa co 15min kolejny autobus, no nawet co 30min ( na przemian Ik280, pchacz) jest nie dopuszczalny !!

Mirek Waga
Posty: 524
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 28 marca 2014, 14:45

Bartosz Kowalski pisze:Tak już było pisane wcześniej na ostatniej imprezie próbowaliśmy wjechać pchaczem i nie dało rado.

Pierwsza, co to znaczy słowo i tu cytat; " nie dało rado"
Po drugie;
Bartoszu, 24 nigdy nie zjeżdżało ul Jesienną w kierunku 11 listopada, a zawsze tak jak koledzy proponują, Jesienną w kierunku ul Boh Katynia, a wtedy na pewno wszystko będzie OK.
I tu pozwolę sobie odesłać Ciebie wcześniejszy post Sebastiana W

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7077
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 marca 2014, 14:56

Mirek czy ty czytasz uważnie !!
Tomasz Rorat pisze:Czy wy czytacie uważnie !!
Aby wjechać na pętle Jesienna autobusem typu "pchacz" od trasy DK1, należy zjechać maksymalnie na lewy pas pod prąd !! i nie wiadomo czy znaki i krawężnik nie będzie zaliczony przy wjeździe. Bo wyjazd jest bez problemu.
Ale wjazd jest aktualnie zwężony co do tego jaki był przed remontem.

A wjeżdżanie na pętle z lewego pasa co 15min kolejny autobus, no nawet co 30min ( na przemian Ik280, pchacz) jest nie dopuszczalny !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2014, 15:00

A nie można dokonać korekty układu krawężnika w felernym miejscu ??

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7077
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 marca 2014, 15:01

... a zrobiono już w IIIAlei, porządek z krawężnikiem i znakami obok KFC !!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 marca 2014, 16:58

Janusz Karlikowski pisze:A nie można dokonać korekty układu krawężnika w felernym miejscu ??

No właśnie z powodu że to jest inwestycja z kasy UE to pewnie nawet nie da się przesunąć tych feralnych słupków.
Mirek Waga pisze:Pierwsza, co to znaczy słowo i tu cytat; " nie dało rado"
Po drugie;
Bartoszu, 24 nigdy nie zjeżdżało ul Jesienną w kierunku 11 listopada, a zawsze tak jak koledzy proponują, Jesienną w kierunku ul Boh Katynia, a wtedy na pewno wszystko będzie OK.
I tu pozwolę sobie odesłać Ciebie wcześniejszy post Sebastiana W

Nie dało rady znaczy tle co pisał Tomek autobus typu pchacz aby wjechać na ta pętlę musiałby skręcać z pasa w do jazdy w przeciwnym kierunku a i to nie gwarantowałoby tego że nie zahaczyłby o znaki i słupki.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2014, 17:04

Bartosz Kowalski pisze:No właśnie z powodu że to jest inwestycja z kasy UE to pewnie nawet nie da się przesunąć tych feralnych słupków.
Nie pamiętam dokładnie tamtego projektu, ale chcesz powiedzieć, że cała Jesienna jest zrobiona tak, jak teraz próbują przebudować JP2 przy budowie TnP ?? To jakaś parodia.
Myślałem jeszcze o zmianie kierunków ruchu na tej "pętli", tak by autobus okrążał ją wg wskazówek zegara. Może wtedy pchacz by dał radę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 marca 2014, 17:19

Tak mi się wydaje że cała inwestycja była z kasy UE.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 28 marca 2014, 17:30

Zmiany od maja. O ile artykuł po części zrozumiałem, tak mapki zamieszczonej obok kompletnie nie.
I 10 jednak znika z II Alei od Placu Biegańskiego
http://www.wczestochowie.pl/artykul/171 ... ch-alejach

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 marca 2014, 17:57

...ciekawostką jest natomiast puszczenie linii autobusowych z al. Wolności przez ul. Waszyngtona ! :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 marca 2014, 18:25

Z tego schematu, to ja nic nie zrozumiałem względem tekstu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 marca 2014, 18:44

...Panowie - może małe wyjaśnienie - "mapkę-schemat" należy TYLKO i wyłącznie traktować jako ILUSTRACJĘ/ZDJĘCIE. Nie ma ona nic wspólnego z artykułem - jest to tylko rysunek jednej z propozycji przedstawionej do Urzędu Miasta w ramach konsultacji.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 28 marca 2014, 19:00

Ale ta mapka pokazuje właśnie jak powinno być. Ja wysłałem właśnie taką propozycję w konsultacjach, ale lepiej iść na łatwiznę...

Mirek Waga
Posty: 524
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 28 marca 2014, 21:37

Tomasz Rorat pisze:Mirek czy ty czytasz uważnie !!
Tomasz Rorat pisze:Czy wy czytacie uważnie !!
Aby wjechać na pętle Jesienna autobusem typu "pchacz" od trasy DK1, należy zjechać maksymalnie na lewy pas pod prąd !! i nie wiadomo czy znaki i krawężnik nie będzie zaliczony przy wjeździe. Bo wyjazd jest bez problemu.
Ale wjazd jest aktualnie zwężony co do tego jaki był przed remontem.

A wjeżdżanie na pętle z lewego pasa co 15min kolejny autobus, no nawet co 30min ( na przemian Ik280, pchacz) jest nie dopuszczalny !!

Tomku, ja raczej czytam post uważnie, a szczególnie wtedy kiedy próbuje coś napisać na dany temat.
Tak więc proponuje cofnij się do zamieszczonej przez Ciebie fotki w poście z dnia 27.03, gdzie jasno wynika ze z lewego pasa skręcacie w ul. Jesienną i dalej w kierunku 11listopada i na tej podstawie była taka, a nie inna moja opinia.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2014, 22:02

Piotr Radoliński pisze:...Panowie - może małe wyjaśnienie - "mapkę-schemat" należy TYLKO i wyłącznie traktować jako ILUSTRACJĘ/ZDJĘCIE. Nie ma ona nic wspólnego z artykułem - jest to tylko rysunek jednej z propozycji przedstawionej do Urzędu Miasta w ramach konsultacji.
Tak się składa, że ten rysunek jest... mój :lol:

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 28 marca 2014, 22:33

Michał Grzegorczyk pisze:Tak się składa, że ten rysunek jest... mój :lol:

Jak chciałem go zapisać to wyskoczyło właśnie twoje imię i nazwisko w nazwie pliku. :D A co do mapki to zapomniałeś chyba o linii 30 na Nowowiejskiego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 marca 2014, 22:37

Faktycznie jest nazwisko w nazwie plliku. Swoją drogą zastanawiam się, dlaczego dali taki niezwiązany z tekstem obrazek... ;)

Faktycznie, zapomniałem. Zdarza się ;)

Kamil Pleszyniak
Posty: 30
Rejestracja: 08 kwietnia 2012, 11:08
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Kamil Pleszyniak » 29 marca 2014, 08:58

Hmm.. ciekawe co trzeba zrobić by w końcu Mzdit się ugiął w końcu i puścił tą linię 24 na Jesienną - bo argument, że się nie da wjechać - przynajmniej niektórymi autobusami jest już nieaktualny. Poza tym czy na Mirów nie puszczają krótkich autobusów w związku z tym mostkiem przed Złotą i Srebrną?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 29 marca 2014, 09:13

Na 26 na Mirów puszczają tylko solówki. Przegubów nie ujrzymy ze względu:
- starą pętle "Mirów", gdzie obecnie przystanek oddziela rząd płotków
- ograniczona nośność mostu na ul. Mirowskiej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 marca 2014, 10:19

Patryk Hartman pisze:Na 26 na Mirów puszczają tylko solówki. Przegubów nie ujrzymy ze względu:
- ograniczona nośność mostu na ul. Mirowskiej.
...w najbliższym czasie planowany jest remont tego mostu. Autobusy będą jeździły objazdem przez ul. Faraday'a, Legionów i ul. Złotą. Wcześniej ma nastąpic naprawa nawierzchni na ul. Złotej i usunięcie "szykan" na jezdni.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 29 marca 2014, 10:27

Latem, jak pielgrzymki były to puścili na 26 przeguby i jeździły właśnie tym objazdem.
Kamil Pleszyniak pisze:Hmm.. ciekawe co trzeba zrobić by w końcu Mzdit się ugiął w końcu i puścił tą linię 24 na Jesienną - bo argument, że się nie da wjechać - przynajmniej niektórymi autobusami jest już nieaktualny. Poza tym czy na Mirów nie puszczają krótkich autobusów w związku z tym mostkiem przed Złotą i Srebrną?

Na 26 puszczają tylko krótkie, ale na 24 raczej nie można puścić krótkich (poza niedzielami)...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2014, 12:52

Ale ostatecznie można zastrzec kursowanie samych Ikarusów 280, na tej samej zasadzie co TYLKO krótkie na 26. Wydaje mi się, że na linii 24 nie musi być niskich wozów (owszem krótkie w niedziele). Na Północy jest 15, 16, 22, 29 - linie obsługiwane taborem niskopodłogowym, oraz niskopodłogowy tramwaj. Na pozostałym odcinku także zawsze pojedzie jakiś niskacz.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 29 marca 2014, 15:28

Najlepszym rozwiązaniem i tak byłaby korekta układu krawężnika o ile da się to zrobić.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2014, 15:37

Skoro jest gwarancja unijna, to dopiero jak minie 5 lat od oddania nowej linii tramwajowej. Ale jestem przekonany, że do tego czasu Ikarusy 280 będą nadal codziennym widokiem na częstochowskich ulicach i 6 takich wozów na 24 zawsze się znajdzie.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 29 marca 2014, 15:46

No to jeszcze 3 lata w takim razie.
Na 24 jeździ dużo Ikarusów 280, ale pewnie będą głosy sprzeciwu aby jeździły tylko one w dni powszednie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 marca 2014, 17:42

Janusz Karlikowski pisze:Skoro jest gwarancja unijna, to dopiero jak minie 5 lat od oddania nowej linii tramwajowej.

Bez przesady, peron na pętli też przerabiano po zakończeniu budowy, bo Twist by zachaczał. Gwarancja jest po to, żeby ktoś na przykład nie rozebrał torowiska na złom. Przerobienie krawężnika nie wypaczy tej inwestycji, więc nie jest zabronione.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 29 marca 2014, 17:44

A więc chęci, chęci i jeszcze raz chęci...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 marca 2014, 12:13


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 marca 2014, 21:00

Patryk Hartman pisze:Na 26 na Mirów puszczają tylko solówki. Przegubów nie ujrzymy ze względu:
- starą pętle "Mirów", gdzie obecnie przystanek oddziela rząd płotków

Nie bardzo rozumiem czemu klocki na pętli Mirów miałyby być jednym z powodów braku możliwości puszczenia na linię 26 przegubowców.
Primo: klocki wcale nie powodują skrajnego zwężenia skrzyżowania i autobus bez większych problemów wykonałby prawoskręt w ulicę turystyczną.
Secundo: autobusy już od dłuższego czasu nie muszą na tym skrzyżowaniu zawracać.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 marca 2014, 11:14

Sebastian Wróbel pisze:
Patryk Hartman pisze:Na 26 na Mirów puszczają tylko solówki. Przegubów nie ujrzymy ze względu:
- starą pętle "Mirów", gdzie obecnie przystanek oddziela rząd płotków

Nie bardzo rozumiem czemu klocki na pętli Mirów miałyby być jednym z powodów braku możliwości puszczenia na linię 26 przegubowców.
Primo: klocki wcale nie powodują skrajnego zwężenia skrzyżowania i autobus bez większych problemów wykonałby prawoskręt w ulicę turystyczną.
Secundo: autobusy już od dłuższego czasu nie muszą na tym skrzyżowaniu zawracać.

A właśnie ,że muszą wszystkie które kursują z Pegaza w kierunku centrum !

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 31 marca 2014, 13:27

Mnie zastanawia w jakim celu zostały ułożone te plastikowe kloce? Oczywiście poza "uprzyjemnieniem" pracy kierowcą.
Co do wjazdu w tą pętle to tak jak pisze Michał , każdy kurs linii 26 jadącej od Pegaza w kierunku centrum musi w nią wjechać. Problem z zawróceniem mają tam niektóre Ikarusy 415 ( zależy od skrętu ), a co dopiero miałby np przegubowy autobus.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 marca 2014, 14:17

A gdyby klocków nie było ??
Przecież to miejsce to dawna pętla (jedyna zresztą) na Mirowie i kończyły tu przeguby na 18. Potem było część kursów skróconych 33 do Mirowa zamiast Pegaza i na jednym z rozkładów był przegub. Więc w tym miejscu przegub może zawrócić, bo było to "przerabiane" setki, jak nie tysiące, razy...

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 31 marca 2014, 19:33

Ja uważam, że dla autobusów jadących od Pegaza powinien być poprostu osobny przystanek tak, by nie musiały wjeżdżać na pętlę.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7077
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 31 marca 2014, 19:41

Osobny ?? a jak autobus jedzie od Bursztynowej to gdzie będzie stawał ?? i pasażerowie będą biegać z jednego przystanku na drugi !!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 marca 2014, 19:43

Jakub Szymanowski pisze:Ja uważam, że dla autobusów jadących od Pegaza powinien być poprostu osobny przystanek tak, by nie musiały wjeżdżać na pętlę.

dawniej tak było i ludzie latali bo nie wiedzieli na którym stać

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 31 marca 2014, 22:04

Jakub Szymanowski pisze:Ja uważam, że dla autobusów jadących od Pegaza powinien być poprostu osobny przystanek tak, by nie musiały wjeżdżać na pętlę.

A komunikacja to jest dla pasażerów, czy autobusów (w zasadzie kierowców)? Kiedy się nie da czegoś wprowadzić ze względu na niedostosowaną infrastrukturę, to trzeba to odwlec w czasie, ale skoro już to działa i pasażerowie mają ułatwienie, to już trzeba się pod to dostosować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2014, 18:15


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 kwietnia 2014, 18:24

Głupota, szkoda słów...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 01 kwietnia 2014, 18:29

Piotr niedawno coś pisał, że majowe zmiany to jeszcze nie jest ostateczny koniec zmian tras linii i pisał m.in. o skomunikowaniu hipermarketu TESCO. Czy na prawdę jest na to szansa?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 kwietnia 2014, 18:35

No właśnie, a media powtarzają niesprawdzone i niezatwierdzone informacje jakby to była prawda.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 kwietnia 2014, 18:46

Sebastian Wróbel pisze:Piotr niedawno coś pisał, że majowe zmiany to jeszcze nie jest ostateczny koniec zmian tras linii i pisał m.in. o skomunikowaniu hipermarketu TESCO. Czy na prawdę jest na to szansa?
...według mojej wiedzy tak, jest szanasa, ze będą jeszcze kolejne zmiany... może od 1 lipca ! :) Przyznam, że na te "majowe" sam od dawna naciskałem na MZDiT. Mogły być już od lutego albo marca.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 01 kwietnia 2014, 19:18

Trzeba tylko dopilnować, żeby 11 i 13 zatrzymywały się zarówno na przystanku I Aleja, jak i na Starym Rynku !! (30 niekoniecznie, bo zatrzymuje się w I Aleji i potem na Nadrzecznej)

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 01 kwietnia 2014, 19:24

30 musi się zatrzymać na Starym Rynku aby mieć tam wspólny przystanek z 14 i 17! :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 01 kwietnia 2014, 19:27

Póki co to czekamy, by ruch autobusów na Warszawskiej był w 2 kierunkach (odc. między Garibaldiego a Krótką). :)


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości