Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Marcin Waskiewicz
Posty: 163
Rejestracja: 02 lipca 2012, 14:37
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Marcin Waskiewicz » 13 października 2014, 20:19

Możemy spodziewać się wielkich zmian w związku z przyszłym rokiem?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Piotr Radoliński » 13 października 2014, 20:24


Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 października 2014, 20:39

Tomasz Stefaniak pisze:Należy wziąść pod uwagę magiczną datę 16-11-2014. Rozstrzygięcia w tym dniu będą miały istotny wpływ na przyszłoroczne plany :) .

A co to znaczy "wziąść"?? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Piotr Radoliński » 13 października 2014, 20:53

...bo to jest tak: "Mogę to wziąść? - Tak, możesz to braść." :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 października 2014, 22:45

Piotr Radoliński pisze:...taka linia pospieszna z przystankami na nieżądanie ? :P
Może lepiej nie schodźmy na temat nierządu? :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Łukasz Najman » 14 października 2014, 00:29

Nie chcę psioczyć, ale czy nowa linia 18 jest naprawdę potrzebna? Jakie to da korzyści pasażerom? Skoro MZDIT nie ma pieniędzy (to nie jest złośliwość) to po co dodawać nowe wozokilometry.

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Sebastian Panowicz » 14 października 2014, 04:34

Łukaszu a czy przypadkiem nie będą to wozokilometry z wariantu 26? Czyli dwie linie co 30 min. Jak będą BWLki to jest szansa na takt 15 min.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Łukasz Szkurłat » 14 października 2014, 09:25

I taki podział 26 będzie totalnie bezsensowny. Teraz Mirów ma komunikację na przyzwoitym poziomie, można się jeszcze zastanawiać nad wyborem środka transportu między autobusem, a samochodem. W dalszych częściach dzielnicy (Bursztynowa/Pegaz) szału nie ma (winą jest rozrzucona zabudowa), ale jeśli częstotliwość zostanie podzielona, to już w ogóle wyznaczyć wójta do zwijania asfaltu i zamykania bramy do dzielnicy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 09:57

Nadmienię tylko, że to Rada Dzielnicy Mirów zwracała się z prośbą o umożliwienie skomunikowania ich m.in. z TESCO. Poza tym trwają rozmowy z wójtem gm. Mstów na temat doprowadzenia linii nr 18 do Siedlca.
Panowie ! Wam wiecznie jest coś "nie na rękę". Zawsze zrobilibyście TO lepiej.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Patryk Hartman » 14 października 2014, 10:14

Dobra wiadomość, jeżeli faktycznie linia 18 pojechała by do Siedlca, to pasażerowie się znajdą. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 października 2014, 10:50

18 jest mi trochę obojętne. Ważne, żeby nie zepsuć częstotliwości 15-minut na wspólnym odcinku, którą w naszych warunkach dziwnym trafem da się utrzymać przy linii magistralnej, ale już nie za bardzo przy dwóch liniach zwykłych. Przedłużenie do Siedlca to pozytyw, ale to wciąż mało. Komunikacja podmiejska wciąż nie działa u nas dobrze, w efekcie daje mało. Ale dla siedlczan to na pewno dobra informacja ;)

Piotrze, a co do Łódzkiej to może naprawdę warto podpowiedzieć tę sprawę komu trzeba? Posłanie tam którejś linii z Szajnowicza prawie nic nie kosztuje, a zapewni się komunikację masie ludzi. Aż szkoda, żeby nowy asfalt się marnował ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 11:14

Michał Grzegorczyk pisze:Aż szkoda, żeby nowy asfalt się marnował ;)
...a na jakim odcinku jest nowy asfalt ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 października 2014, 11:41

Okulickiego - Wysockiego i Mościckiego-Sikorskiego.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 11:54

Michał Grzegorczyk pisze:Okulickiego - Wysockiego i Mościckiego-Sikorskiego.
...czy to te miejsca ? :P

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 października 2014, 12:00

Ogólnie te miejsca ;)


A tak na marginesie, czy ktoś może poprawić pisownię tytułu wątku. Kłuje trochę ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 października 2014, 12:07

Marcin Waskiewicz pisze:Jak ma wyglądać trasa linii 18?

Zastąpi obecną 21, tylko nie pojedzie przez Mirowską do stadionu Włókniarza, tylko przez Warszawską i Tesco do ośrodka "Pegaz" w Mirowie. Mam tylko nadzieję, że linia będzie miała półgodzinny takt przez większą część dnia, bo mieszkańcy Gnaszyna Górnego są pokrzywdzeni obecną efemerydą jeżdżącą co 50 minut...
Wtedy nie mógłbym się do niczego przyczepić i ponarzekać na nową linię... ;)
Nawet jeśli nowa linia zabierze kursy 26 (a jest to pewne na 99,99%), to nie widzę problemu, bo 26 jest specyficzną linią, która raz jedzie prawie pusta, a raz mocno obłożona.
18 na pewno będzie miała spore obłożenie, bo będzie nieco zmodyfikowaną kopią linii 33, która jak pamiętamy cieszyła się ogromną popularnością i miała planowe wzmocnienia przegubowe.

Co do ul. Sejmowej:
Aby pojechał tam autobus wpierw musi tam powstać pętla autobusowa (wzorem pętli "Przyjemnej). Ale to najmniejszy problem, bo utworzenie pętli nie jest ogromnym wydatkiem, zaś o nabyciem działki przez miasto też bym się nie martwił (pętla Przyjemna powstała bardzo szybko i niespodziewanie, poza mieszkańcy raczej nie będą protestować przeciwko czemuś, co znacznie ułatwi im życie).
Problem pojawia się wtedy, kiedy trzeba zastanowić się na skomunikowaniem tej ulicy. Sama 13 z wjazdami kieszeniowymi to trochę za mało i niepotrzebnie przedłużana podróż z Kiedrzyna do centrum i vice versa. To jest dobre dla linii efemerycznych i peryferyjnych (przykład linii 38) a nie dla regularnych linii jadących przez centrum miasta. Z drugiej strony jest to najtańsze rozwiązanie.
Dlatego proponowałbym utworzenie nowej linii autobusowej z taktem półgodzinnym w godzinach porannych i popołudniowych (z wyjątkiem Niedziel i świąt), ponieważ cywilizowana komunikacja opiera się na regularnych liniach, nie na efemerydach. Nowa linia znacznie polepszy skomunikowanie dzielnicy Kiedrzyn (jedna linia co pół godziny to za mało, zwłaszcza gdy patrzy się na komunikację w Mirowie, Grabówce czy Liszce Dolnej, które podobnie jak Kiedrzyn są dzielnicami o rozproszonej zabudowie jednorodzinnej).
Ale żeby ta linia nie woziła powietrza (pamiętamy przykład efemerycznej linii 36 ze Stradomia na Kiedrzyn), to oprócz taktu półgodzinnego musi mieć jakąś logiczną trasę, która nie wpływałaby na obecne trasy istniejących linii ale jednocześnie zahaczała o centrum miasta. Najlepszym rozwiązaniem jest jak najmniejsze pokrywanie się trasy z linią 13 i połączenia Kiedrzyna z dzielnicami, gdzie obecna 13 się nie zapuszcza. Najlepiej, gdyby była połączona z inną równie zaniedbaną komunikacyjnie dzielnicą. Na myśl przychodzi mi jedynie Kawodrza Górna i według mnie byłby to strzał w dziesiątkę.

(Umownie nazwana) Linia 27 miałaby taką trasę:
Kawodrza Górna - Konwaliowa - Artyleryjska - Matejki - Piastowska - al. Bohaterów Monte Cassino - Pułaskiego (wjazd kieszeniowy na pętlę przy dworcu Stradom) - Sobieskiego - Śląska - plac Biegańskiego - II al. NMP - Katedralna - Krakowska - Stary Rynek - Warszawska - al. Jana Pawła II - al. Armii Krajowej - Dekabrystów - Kiedrzyńska - Kisielewskiego - Ludowa - Sejmowa - Sejmowa.

Uważam nieskromnie, że trasa jest wg mnie bardzo dobra, ponieważ prawie wcale nie dubluje się z liniami 13 i 17 na rzecz miejsc, które pozwolą nowej linii uzyskać duże obłożenie [dworzec Stradom, plac Biegańskiego, stary rynek, politechnika, Kiedrzyńska (gdzie zastąpiłaby linię 13)].
Pozostaje tylko kwestia wozokilometrów. Nowa linia z pewnością będzie potrzebowała ich dużo i nie pomoże tu oszczędność w postaci likwidacji obecnej, szczytowej linii 27 i wywaleniu 13 z Kiedrzyńskiej. Dlatego trzeba poczekać na lepsze czasy...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 12:13

Linia 18: SIEDLEC - Św. Ojca Pio - Mstowska - Mirowska - Srebrna - TESCO - Drogowców - al. jana Pawłą II - Dąbrowskiego - Nowowiejskiego (z powrotem: Śląska - Kilińskiego) - Sobieskiego - Pułaskiego - 7 Kamienic - Kordeckiego - św. Jadwigi - św. Rocha - GRABÓWKA (projekt trasy)

Poza tym przypominam, że ŻADNE inne zmiany nie są przewidywane w najbliższych miesiącach (przynamniej do kwietnia 2015 roku)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 października 2014, 12:25

Tu mnie zaskoczyłeś Piotrze. Myślałem, że linia 18 zastąpi linię 21 a nie 26.
W takim razie uważam to za bezsensowne rozwiązanie w postaci usilnie połączonej trasy 21 i 26, która zdegraduje obecną linię 26 z bardzo dobrym taktem i niezłym obłożeniem, pozostawi mieszkańców Gnaszyna Górnego z efemeryczną 21 niepotrzebnie marnującą wozokilometry na dojazd do stadionu Włókniarza i pozbawi mieszkańców ulicy Bursztynowej autobusu. Możecie mnie nazywać malkontentem, ale argumenty podałem i zdania nie zmienię !!
Zaś do Siedlca mogłyby dojeżdżać wybrane kursy istniejącej linii 26...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 12:27

Linia 18 nie będzie zastępować linii 26. Będą dwie linie w kier. Mirowa. Dlaczego ul. Bursztynowa będzie bez autobusu ? Przecież linia 26 zostanie tam skierowana.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 października 2014, 12:33

Mogłeś od razu napisać o modyfikacji linii 26 i nie byłoby dyskusji, bo twój post można interpretować dwojako. ;)
Patrząc na trasę linii 18 wygląda na to, że 26 zostanie skierowane z Bursztynowej w inną stronę miasta niż św. Rocha. Czyżby na Leśną przez Gnaszyn?
Piotrze, miałbyś może projekt planowanej "nowej" linii 26 ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 12:59

Sebastian Wróbel pisze:Mogłeś od razu napisać o modyfikacji linii 26 i nie byłoby dyskusji, bo twój post można interpretować dwojako. ;)
Patrząc na trasę linii 18 wygląda na to, że 26 zostanie skierowane z Bursztynowej w inną stronę miasta niż św. Rocha. Czyżby na Leśną przez Gnaszyn?
Piotrze, miałbyś może projekt planowanej "nowej" linii 26 ??
...a czy ja coś pisałem o zmianach na linii 26 ? Nie. Więc żadnych zmian nie będzie na tej linii - poza dojazdem do ul. Bursztynowej.

Marcin Waskiewicz
Posty: 163
Rejestracja: 02 lipca 2012, 14:37
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Marcin Waskiewicz » 14 października 2014, 14:57

Sebastian Wróbel pisze:Mogłeś od razu napisać o modyfikacji linii 26 i nie byłoby dyskusji, bo twój post można interpretować dwojako. ;)
Patrząc na trasę linii 18 wygląda na to, że 26 zostanie skierowane z Bursztynowej w inną stronę miasta niż św. Rocha. Czyżby na Leśną przez Gnaszyn?
Piotrze, miałbyś może projekt planowanej "nowej" linii 26 ??

Sebastianie, Piotr nic takiego nie pisał. To tylko Twój punkt widzenia. A co do 21, dlaczego chciałbyś likwidować tę linię? Mieszkańcy Zawodzia powinni mieć 4 linie, a nie 2.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja ul Lodzkiej i ul Narcyzowej

Postautor: Łukasz Szkurłat » 14 października 2014, 16:14

Piotr Radoliński pisze:Nadmienię tylko, że to Rada Dzielnicy Mirów zwracała się z prośbą o umożliwienie skomunikowania ich m.in. z TESCO. Poza tym trwają rozmowy z wójtem gm. Mstów na temat doprowadzenia linii nr 18 do Siedlca.
Panowie ! Wam wiecznie jest coś "nie na rękę". Zawsze zrobilibyście TO lepiej.

To zmienia postać rzeczy, gdy ta 18 ma robić kieszeń pod Tesco, a nie kończyć! Za takim pomysłem jestem jak najbardziej za.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Damian Włodarczyk » 14 października 2014, 16:21

Nigdy nie było pisane, że 18 ma kończyć pod Tesco.....
Od początku jest mówione że ma jechać na Mirów - Pegaz!!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 16:25

Damian Włodarczyk pisze:Nigdy nie było pisane, że 18 ma kończyć pod Tesco.....
Od początku jest mówione że ma jechać na Mirów - Pegaz!!
...i dalej Damianie ! :) Być może do Siedlca.

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Damian Włodarczyk » 14 października 2014, 16:30

Na chwilę obecną piszę wariant podstawowy :D
Mam nadzieję że do Siedlca! I wbrew wszystkim sceptykom wróżę linii 18 duży sukces!! Trasa przez Tesco to strzał w 10-tkę! I tak samo będzie z 29!

P.S. Jedynie proponowałbym skierowanie tej linii przez Pl. Daszyńskiego.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 14 października 2014, 16:36

A ja mam taki pomysł. :D Zlikwidujmy linię 32 i utwórzmy linię 18 o takim przebiegu:
SIEDLEC - Św. Ojca Pio - Mstowska - Mirowska - Srebrna - TESCO - Drogowców - al. Jana Pawła II - Warszawska - pl. Daszyńskiego - I Aleja (z powrotem: Katedralna) - II Aleja - Kilińskiego (z powrotem: Dąbrowskiego) - al. Jana Pawła II - Łódzka - Okulickiego - Wręczycka - Dobrzyńska - Wielkoborska - WIELKOBORSKA

18-tka będzie rekompensatą za 32 na Wielkim Borze, Lisińcu i Parkitce. 12 wzmocnijmy żeby jeździła przez cały dzień co 15 minut jako rekompensata za brak 32. Niektóre kursy "dwunastki" poza szczytem mogłyby być skrócone do relacji centrum - > Raków, jak to proponował Tomasz Haładyj. Oraz nowa linia pojechałaby ul. Łódzką jak to proponowali niektórzy użytkownicy. :D

Damian Włodarczyk
Posty: 238
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Damian Włodarczyk » 14 października 2014, 17:20

Zbyt osłabiony dojazd zostawiasz na Grabówce

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 18:44

Damian Włodarczyk pisze:P.S. Jedynie proponowałbym skierowanie tej linii przez Pl. Daszyńskiego.
...i gdzie dalej ? :P Jak w I Alei mogą być TYLKO 4 linie. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 października 2014, 18:54

A może:
12: Raków (PKP) - Limanowskiego - WP - Krakowska - Aleje - Sobieskiego - Popiełuszki - Rynek Wieluński - Rocha - Grabówka
21: do likwidacji
26: Kawodrza Górna - Kolorowa - Przejazdowa - Lwowska - Wręczycka - Rynek Wieluński - Jana Pawła - Aleje - Mirowska - Srebrna - Mirowska - Siedlec
27: Kawodrza Górna - Konwaliowa - Piastowska - Monte Cassino - Pułaskiego (Stradom PKP) - Sobieskiego - Aleje - Warszawska - Jana Pawła - AK - Dekabrystów - Kiedrzyńska - Sejmowa
32: Wielkoborska - Wręczycka - Okulickiego - Łódzka - Aleje - TESCO - Srebrna - Mirowska - Bursztynowa

12 co 15 min., reszta co 30 min.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 14 października 2014, 20:25

A jest już jakiś przybliżony termin uruchomienia 18 w nowym wcieleniu do Siedlca czy to tylko wstępne rozmowy. Przypominam, że poprzednio pomysł poległ w Radzie Gminy. Obecnie mogła by się znaleść większość dla tego pomysłu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2014, 20:31

Tomasz Stefaniak pisze:A jest już jakiś przybliżony termin uruchomienia 18 w nowym wcieleniu do Siedlca czy to tylko wstępne rozmowy. Przypominam, że poprzednio pomysł poległ w Radzie Gminy. Obecnie mogła by się znaleść większość dla tego pomysłu.
...jeżeli negocjacje MZDiT z przedstawicielami gminy Mstów zakończą się sukcesem to być może linia ruszy od stycznia 2015 roku.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 14 października 2014, 20:44

No to widzisz Piotrze, że przytoczone powstanie listopadowe może mieć wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej w gminie Mstów. Trudno przewidzieć jaki obrót sprawy mogą przybrać, ale zakładając, że wójt obroni swój fotel (swoją drogą jest to inteligentny i sympatyczny człowiek, sam kiedyś wskazał różnicę ludziom jaka jest pomiędzy komunikacją komercyjną a zleconą przez samorząd czyli jak się zapłaci to można wymagać), po raz pierwszy Jaskrów będzie miał największą liczbę radnych 3 (jeśli będą to ludzie sensowni) oraz do tego głosy radnych z Wancerzowa i Mstowa to można być spokojnym przynajmniej o status quo a może i troszkę więcej.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 15 października 2014, 00:02

Dlaczego chcecie wyrzucać 18 z Mirowskiej i wpychać ją na JPII? Wtedy takt 18/26 będzie tylko mrzonką i dopiero zacznie się lamentowanie. Nie prościej byłoby wyprostować linię 26 by pomijała Srebrną, a w jej miejsce puścić 18, która robiłaby wjazdy kieszeniowe pod Tesco?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 października 2014, 00:06

Czyli nie rozdzielać tras 18 i 26, ale zamiast tego... rozdzielić trasy 18 i 26? :-?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 października 2014, 07:59

Piotr Radoliński pisze:...a czy ja coś pisałem o zmianach na linii 26 ? Nie. Więc żadnych zmian nie będzie na tej linii - poza dojazdem do ul. Bursztynowej.

Teraz wszystko jest już jasne. Dzięki!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 15 października 2014, 13:53

Michał Grzegorczyk pisze:Czyli nie rozdzielać tras 18 i 26, ale zamiast tego... rozdzielić trasy 18 i 26? :-?

Bardzo to uprościłeś, ale tak.
- Nie rozdzielajmy tych linii na odcinku aleja NMP - Mirowska. Po co 18 ma jeździć do TESCO przez JPII? Żeby autobusy wykorzystywały nowy węzeł? A może by obsłużyć przystanek przy RTK? Sensowniej byłoby puścić 18 Mirowską, gdzie po drodze obsłuży 3 dodatkowe przystanki (w tym szpital, rynek i domy w rejonie skrzyżowania Srebrna/Złota/Mirowska) i stworzy z 26 takt 15-minutowy
- Rozdzielmy te linie na odcinku Mirowskiej między Złotą, a Morenową. Dlaczego? By obsłużyć mieszkańców zarówno ulicy Srebrnej na całej długości jak i ulicy Mirowskiej w okolicy Złotej Góry.
Jak obsłużyć TESCO? Wjazd kieszeniowy z ul. Srebrnej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 października 2014, 19:09

Tam nic nie ma, jest tylko trochę ogródków działkowych. Już większy sens by był, gdyby jedną z linii puścić przez Komornicką (można by ze dwa przystanki nowe uruchomić).

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 15 października 2014, 23:46

O ile zmieszczą się tam autobusy.

Sebastian Panowicz
Posty: 237
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Panowicz » 16 października 2014, 04:30

I tu może być problem. Wjazd na Komornicką z Mirowskiej jest dość wąski.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 08:11

...a'propos ul. Narcyzowej - wbrew Waszym projektom okazuje się, że mieszkańcy ul. Naryzowej nie chcą na swojej ulicy autobusów. Tak więc po co kogoś uszczęśliwiać na siłę.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 08:12

Sebastian Panowicz pisze:I tu może być problem. Wjazd na Komornicką z Mirowskiej jest dość wąski.
Wiem, nawet możliwe, że kiedyś już tę możliwość tu obalono. Teoretycznie można się przebić z Komornicką na wprost, przejazd w Mirowską byłby na wprost.

Piotr Radoliński pisze:...a'propos ul. Narcyzowej - wbrew Waszym projektom okazuje się, że mieszkańcy ul. Naryzowej nie chcą na swojej ulicy autobusów. Tak więc po co kogoś uszczęśliwiać na siłę.

Jeśli miałby się zatrzymać na rondzie, a potem dopiero na Ludowej to się nie dziwię. A nawet jeśli zaproponowano przystanek w połowie ulicy to też się nie dziwię. Jak się mieszka tam 10-15 lat i miasto do tej pory "zlewało" osiedle to każdy wyposażył się w prawo jazdy i auto. Biedni ludzie tam akurat nie mieszkają, więc mogli.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 16 października 2014, 09:58

Piotr Radoliński pisze:...a'propos ul. Narcyzowej - wbrew Waszym projektom okazuje się, że mieszkańcy ul. Naryzowej nie chcą na swojej ulicy autobusów. Tak więc po co kogoś uszczęśliwiać na siłę.

Widać, że niektórzy na siłę chcą mieszkać w mieście a czuć się nadal wieśniakami.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2014, 10:39

Piotr Radoliński pisze:...a'propos ul. Narcyzowej - wbrew Waszym projektom okazuje się, że mieszkańcy ul. Naryzowej nie chcą na swojej ulicy autobusów. Tak więc po co kogoś uszczęśliwiać na siłę.

Nie, żebym ci nie wierzył Piotrze, ale czy oni powiedzieli to osobiście w jakiejś ankiecie, wywiadzie ?? czy po prostu nie zgłosili kandydatury autobusu na Narcyzową do budżetu obywatelskiego...?
Przy okazji mieszkańcy ul. Połanieckiej chcieliby autobusu, ale doczekać się nie mogą, bo "nie da się".
Sebastian Panowicz pisze:I tu może być problem. Wjazd na Komornicką z Mirowskiej jest dość wąski.

Na Komornicką, ale również na Mączną i Hektarową mają jeździć mikrobusy (według mapy, którą ktoś wrzucił na forum dotyczący przyszłości komunikacji miejskiej) ale to raczej odległa melodia przyszłości. Raczej nie uda się na nie zdobyć dofinansowania "unijnego"...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 12:58

Sebastian Wróbel pisze:Nie, żebym ci nie wierzył Piotrze, ale czy oni powiedzieli to osobiście w jakiejś ankiecie, wywiadzie ?? czy po prostu nie zgłosili kandydatury autobusu na Narcyzową do budżetu obywatelskiego...?
...podobno były prowadzone rozmowy i propozycje. Niestety, nie byłe tego świadkiem.
Sebastian Wróbel pisze:Przy okazji mieszkańcy ul. Połanieckiej chcieliby autobusu, ale doczekać się nie mogą, bo "nie da się".
...mylisz się, problem w tym, że petla musiałaby być już w gminie Rędziny (Marianka Rędzińska) A gm. Rędziny nie jest zainteresowana zabieraniem jej (GZK) pasażerów. Sam dość długo walcvzyłem o przedłużenie linii 14.
Sebastian Wróbel pisze:Na Komornicką, ale również na Mączną i Hektarową mają jeździć mikrobusy (według mapy, którą ktoś wrzucił na forum dotyczący przyszłości komunikacji miejskiej) ale to raczej odległa melodia przyszłości. Raczej nie uda się na nie zdobyć dofinansowania "unijnego"...
...to były plany ale na tym koniec. Nie będzie niestety mikrobusów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 października 2014, 15:32

Ja wiem, że koszty itd, ale na Google Maps jest kilka wolnych działek przy Połanieckiej. Nie można zrobić pętli, żeby nie musieć korzystać z tej za granicą miasta?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 15:49

...znam tą okolicę i nie słyszałem o WOLNYCH działkach.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Łukasz Najman » 16 października 2014, 15:50

Michał, daj jakiś pomysł bez budowy/przebudowy czegokolwiek ;)
Poza tym prosiłbym, aby ktoś ocenił mój pomysł.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Krystian Kukuła » 16 października 2014, 15:52

Teorytycznie pętla mogłaby być w Mariance, a autobus zatrzymywałby się tylko na terenie miasta, analogicznie jak niedawno było z linią 30 do Przyjemnej, która z powodu braku pętli jechała na pusto do Wąsosza.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 16 października 2014, 16:44

Krystian Kukuła pisze:Teorytycznie pętla mogłaby być w Mariance, a autobus zatrzymywałby się tylko na terenie miasta, analogicznie jak niedawno było z linią 30 do Przyjemnej, która z powodu braku pętli jechała na pusto do Wąsosza.
...było to brane pod uwagę. Jednak tak jak pisdałem wymaga to uzgodnień z gminą - żeby było oficjalnie. Przerabiałem temat. Gmina nie ma w tym interesu a MZDiT brakuje kasy. A "cały w tym ambaras aby dwoje chciało naraz"


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości