ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.

Zmiany w komunikacji miejskiej 2014

Czas głosowania minął 01 marca 2014, 11:28

1 - wariant I
12
38%
2 - wariant II
20
63%
 
Liczba głosów: 32

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 11:28

Proponuję krótką ankietę, który wariant zmian byłby lepszy ?

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 31 grudnia 2013, 11:39

A od kiedy Piotrze będzie ankieta na stronie mzdit i czy wynik będzie przesądzał wprowadzenie danego wariantu ?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 31 grudnia 2013, 11:41

...myślę, że na stronie MZDiT ukaże się niebawem.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 07 stycznia 2014, 14:54


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 stycznia 2014, 15:10

Nie rozumiem z tych schematów dwóch rzeczy:
- jak 29 skręci od TESCO na Wały Dwernickiego ??
- co wg wariantu 1 miałoby kursować Focha ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2014, 16:02

Janusz Karlikowski pisze:Nie rozumiem z tych schematów dwóch rzeczy:
- jak 29 skręci od TESCO na Wały Dwernickiego ??
- co wg wariantu 1 miałoby kursować Focha ??

ad.1 - ...będzie zlikwidowany przejazd kolejowy (ul. Wały Dwernickiego/Warszawska). W to miejsce pod wiaduktem kolejowym powstanie specjalny łącznik ul. Wałów Dwernickiego z ul. Warszawską. Autobusy linii 29 jeździłyby ul. Wały Dwernickiego do al. Wojska Polskiego i potem przez Węzeł "Kobra" do TESCO. Powrót byłby trasą - "jedynką" - zjazd na ul. Warszawską, przejazd wiaduktem na drugą stronę i zjazd na łącznik z Wałami Dwernickiego.
ad.2 - a czy ma coś kursować ul Focha ? (przypomnę, że wariant I to kosmetyka obecnej sytuacji)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 stycznia 2014, 18:15

Ad. 1.
Patrząc na ten schemat, to wynika, że tak. Są nawet zaznaczone przystanki. Mniej więcej tak jak obecny dla busów do Blachowni i gdzieś tam oraz po drugiej stronie tak jak mniej więcej był ten dla darmobusów.
Może MZDiT chce Express Bus włączyć do zorganizowanej przez miasto komunikacji :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2014, 18:19

...ale gdzie jest schemat do I wariantu ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 07 stycznia 2014, 18:32


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2014, 19:16

...tam nie będzie komunikacji - to chyba "ktoś" z przyzwyczajenia narysował tam tą kreskę ! Z resztą na ul. Mielczarskiego też jest taka linia !!

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Szymon Kryczka » 15 stycznia 2014, 17:04

W ankiecie brakuje opcji "żaden" ;-)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 stycznia 2014, 17:09

A mnie zastanawia czy wariantu 1 nie można wprowadzić np. już od 1.02 ?? Przecież to - jak zaznaczono - kosmetyka. Jak się nie spodoba, to będzie krytyka i automatyczna odpowiedź. A generalnie wielkiego zamieszania to nie zrobi. Ewentualnie można się zastanowić czy 10 nie może zostać, a z tych 4 linii wybrać 3. Może niepotrzebne 2 linie na Zawodzie przez I Aleję ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 15 stycznia 2014, 17:16

...myślę, że mimo wszystko należy wypracować opcję III, czyli wariant I z "przeszczepem" niektórych zmian z II.
Poza tym pewne zmiany mogą zostać wprowadzono dopiero po ukończeniu określonych inwestycji drogowych.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Szymon Kryczka » 15 stycznia 2014, 17:18

Piotr eR dobrze prawi! Również tak uważam!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 15 stycznia 2014, 17:24

Szymon Kryczka pisze:Piotr eR dobrze prawi! Również tak uważam!
...może być już Piotr bez "eR" - wszak Piotr "Jot" wycofał się z działalności ze względu na brak czasu !
Sorry za OT.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 stycznia 2014, 17:30

Pomijając sprawę "Ringu", to z II wariantu za dobre uważam:
1. zamianę ról 11 i 22 w okolicach Jasnej Góry;
2. wyprostowanie trasy 19 na Monte Cassino;
3. likwidacja kursów 13 przez Kiedrzyńską

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 15 stycznia 2014, 17:43

...likwidacja 13 p/Kiedrzyńską wchodzi w grę także w I wariancie. penie "prostowanie" 19 też mogłoby być w I wariancie.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 15 stycznia 2014, 18:15

Jeżeli wiadomo,że na ul.Bór nie potrzeba piętnastki ,to już teraz linia 16 niech zawraca na ringu a 15 do kosza. Ale oszczędność, a z obecnych połączeń tracimy tylko dwa przystanki - Sądy i Traugutta. Przy okazji linię 25 już można podzielić ,może nie będzie stał autobus 60 minut na Kontkiewicza w niedzielę?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 stycznia 2014, 18:18

Z II wariantu do I można przenieść:
- likwidacja 15
- wydłużenie 29 do Tesco
- któraś z linii wyczerpowych przez al. WP koło Tesco

Jeśli 11 pójdzie przez I Aleję, to niech dojedzie aż do Żabińca, w zamian 19 skrócone do cm. Rocha.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 stycznia 2014, 18:18

Na pewno plusem II wariantu jest skierowanie komunikacji miejskiej do TESCO konkretnych linii 18, 20 i 29. Nie potrafię wymyślić lepszych relacji. Podobnie plusem jest skierowanie w I aleję linii 11, 14, 18 i 32 w przeciwieństwie do I wariantu gdzie aż dwie linie jadą przez Dąbie. Nie wspominając o "Zielonym ringu", który powinien zostać poprzedzony powstaniem nowej taryfy biletowej, dzięki której przesiadki nie będą drogą zabawą dla pasażerów. Dzięki niemu nie tylko zlikwiduje się problem taborowy obecnych linii połączonych w całość, gdzie przegub jedzie pusty a solówka jest napchana ale również wzbogaci się ścisłe centrum miasta o dodatkowe linie, nowe wcielenia 16 i 25 które zawsze omijały aleję NMP. Nie wspominając o skróceniu linii podmiejskich do Estakady, dzięki czemu zaoszczędzi się wozokilometry i przeznaczy się je na szczytniejsze cele.
Większość linii ułożona jest sensownie, z dobrą częstotliwością (szczególnie nowa 12 i 15 ale również 18, 29 i 32). Obecne 29 jeździ rzadko podobnie jak 21. 18 z nową trasą i wyższą częstotliwością i nowe 29 wydłużone do TESCO i kursujące częściej to lepsze zastępstwo.
Tylko minusem jest to, że ja i setki pasażerów każdego dnia, wsiadając na przystanku Mireckiego będzie się cisnąć w jednej linii miejskiej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 stycznia 2014, 18:45

Na pewno w II wariancie jest za mało autobusów na Wojska Polskiego. Jakaś dodatkowa linia jako zastępstwo za 12 by się tam przydała. Jest jeszcze kilka spraw z numeracją, które poruszałem wcześniej, a które ułatwią ludziom orientację.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6895
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 15 stycznia 2014, 19:03

viewtopic.php?f=9&t=3445&p=138352#p138352 tu jest temat do dyskusji !! a piszecie w ankiecie.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 15 stycznia 2014, 19:08

Mam pytanie, czy te konsultacje odnośnie Układu Komunikacyjnego będą w jakiejś lepszej formie, czy zostanie tak jak jest, czyli nijak? Jest podany do wiadomości projekt w PDF, dwa schematy i nic poza tym. Pod jaki adres można słać wnioski, opinie? Fajnie, jakby był do tego stworzony jakiś gotowy wzór, albo chociaż panel kontaktowy.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 15 stycznia 2014, 19:48

Michał Grzegorczyk pisze:Na pewno w II wariancie jest za mało autobusów na Wojska Polskiego. Jakaś dodatkowa linia jako zastępstwo za 12 by się tam przydała.

Proponowałem już pętle dla linii 24 przez 11-go listopada , Boh. Katynia ,Rakowską i al.WP z wjazdem kieszeniowym na Stare Błeszno.
Da się?
A efekt końcowy gwarantowany.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 13:10

Janusz Karlikowski pisze:Pomijając sprawę "Ringu", to z II wariantu za dobre uważam
2. wyprostowanie trasy 19 na Monte Cassino;
A ja uważam to za bardzo zły pomysł ponieważ bardzo dużo ludzi wsiada na Stradomiu do 19 czasami ponad 10 os. mowa o przystankach Piastowska i Sabinowska .Czemu kasować coś co jest intratne dla linii 19, 4 minuty nie zbawią ludzi korzystających z tej linii ,a mogą zabrać dużo z potoku .
Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli 11 pójdzie przez I Aleję, to niech dojedzie aż do Żabińca, w zamian 19 skrócone do cm. Rocha.
Ciekawe co na to mieszkańcy Żabińca ,chyba nie będą szczęśliwi z takiej zamiany ,chyba ,że ktoś lubi wycieczki krajoznawcze !Czas przejazdu na Grabówkę z Centrum będzie dwa razy dłuższy .Na pewno dużo ludzi wtedy przesiądzie się do prywatnych aut.Dziękuje za takie zmiany.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 stycznia 2014, 13:20

A mnie osobiście te 4 minuty przez Piastowską wkurzają (o ile to są 4 minuty, bo czasem problem i przy kapliczce i z lewoskrętem. Choć może światła to usprawnią). Co do osób, to przez Stradom ma pojechać 38, które nabierze w ten sposób większej wartości.
19 na Żabiniec ma być, ale wystarczy co godzinę. Reszta na Grabówkę

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 14:01

Tylko ,że 38 do Centrum chyba się nie dojedzie ? Jaki problem z lewoskrętem ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 stycznia 2014, 14:15

Janusz Karlikowski pisze:A mnie osobiście te 4 minuty przez Piastowską wkurzają (o ile to są 4 minuty, bo czasem problem i przy kapliczce i z lewoskrętem. Choć może światła to usprawnią). Co do osób, to przez Stradom ma pojechać 38, które nabierze w ten sposób większej wartości.
19 na Żabiniec ma być, ale wystarczy co godzinę. Reszta na Grabówkę

To jest komunikacja miejska, która ma świecić ofertą, a nie PKS Wólka, żeby miał autobus jeździć co godzinę. Żeby miłośnik takie bzdury pisał, to już świat się przewraca.
Co do tego 38, to nie widzę zbytnio idei jego dodatkowego kluczowania po Stradomiu. Tym bardziej, jeśli się to odbędzie kosztem skrócenia do Malowniczej. Ewentualnie do Dźbowa mogą być wydłużone kursy tylko w godzinach dojazdu dzieci do szkoły i z powrotem. Ale już teraz rozkład z dwoma autobusami jest bardzo napięty, a wtedy byłby już nie do wyrobienia. Więc konieczne byłoby przerzedzenie kursów.

Tak samo nie zgadzam się, jak i zapewne większość z mojego regionu na linię wycieczkową 18 co pół godziny dowożącą okrężną drogą jedynie do Placu Biegańskiego kosztem poskracania licznych kursów linii 17 do Kawodrzy. 17 jest o tyle dobrą linią, że jest szybka i dowozi w najważniejsze punkty miasta, jakimi są Dworzec PKS oraz PKP, do linii tramwajowej, ścisłego centrum, czyli "kwadraty", oraz w zamiarach przywrócenie trasy przez Plac Daszyńskiego. Już raz to było przerabiane i dochodziło do coraz większej degradacji tej części trasy. Do tego rozwaleniu ulegnie cykl odjazdów na ulicy Warszawskiej, a linia nie będzie się nadawała do stworzenia wspólnych odcinkowych taktów, ponieważ przez wydłużenie kursów szczytowych obecnie dojeżdżających do Dworca PKP 17 na Wyczerpy, w szczycie ma jeździć co 20 minut, efektem czego dwa kursy na Warszawskiej będą zmarnowane, gdyż pokryją się one z innymi autobusami. Stratne również będą Stradom i Zacisze przez zmniejszenie się z czterech na trzy kursy na godzinę.

Moją następną obawą jest również dopasowanie wydłużonych kursów 17 do Liszki względem 18 jeżdżącej "w głównej mierze" co 30 minut. Otóż gdy już podobny układ nie tak dawno w tej okolicy obowiązywał, kursy 17 pokrywały się w głównej mierze z linią 33, na co dało się zaradzić zamieniając po prostu wydłużone kursy linii 17. Jednakże "nie dało się", bo ktoś na to nie miał chęci, albo rozumu, bądź też rozkład był dla MPK, a nie pasażera.

Wniosek: 17 pozostawić jako linię dominującą na Liszce z obecnym taktem 30 minut, oraz linia dodatkowa 18 co godzinę, bądź pozostawione 21 spełniające obecnie swoją funkcję socjalną.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 14:36

Łukasz Szkurłat pisze:
Moją następną obawą jest również dopasowanie wydłużonych kursów 17 do Liszki względem 18 jeżdżącej "w głównej mierze" co 30 minut. Otóż gdy już podobny układ nie tak dawno w tej okolicy obowiązywał, kursy 17 pokrywały się w głównej mierze z linią 33, na co dało się zaradzić zamieniając po prostu wydłużone kursy linii 17. Jednakże "nie dało się", bo ktoś na to nie miał chęci, albo rozumu, bądź też rozkład był dla MPK, a nie pasażera.

Wniosek: 17 pozostawić jako linię dominującą na Liszce z obecnym taktem 30 minut, oraz linia dodatkowa 18 co godzinę, bądź pozostawione 21 spełniające obecnie swoją funkcję socjalną.


Łukasz gdy Mpk robiło rozkłady byłyby o niebo lepsze od tych z MZDit .Problem nakładających się linii jest duży i nikt nie robi nic żeby to zmienić.
To samo z pokrywającymi się odjazdami badz w minutowych odstępach jest po prostu żałosne , a żeby to zmienić nie trzeba za wiele ,wystarczą tylko chęci których organizator najwidoczniej nie ma.Może coś się zmieni , ale będzie to zasługa CKMKM którzy robią to w wolnym czasie nie pobierając za to wynagrodzenia.Ci co biorą za to nie małą kasę spiją zapewne śmietankę chwaląc się jak to ulepszyli KM .Tak to już jest niestety .

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 stycznia 2014, 14:54

Z tym, że w tej materii chyba nie ma różnicy, jeśli obecnie rozkłady w MZDiT tworzą te same osoby, co wcześniej w MPK. Różnica polega jedynie na tym, że p. Pająk nauczył ich robić rozkłady z taktami, oraz ucywilizował peryferia.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 16 stycznia 2014, 15:02

Łukasz Szkurłat pisze:Różnica polega jedynie na tym, że p. Pająk nauczył ich robić rozkłady z taktami, oraz ucywilizował peryferia.
...tak, że np. na jednej z pętli (gdzie dojeżdżają dwie linie) miały one odjazdy o tej samej godzinie - co do minuty a potem jest 1 godzina oczekiwania na kolejny autobus. Nie przytaczam słów jakimi ludzie godzili w twórcę takiego rozkładu jazdy ! :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 stycznia 2014, 15:08

Mowa o cmentarzu komunalnym i linii 29 oraz 31, czego nie pochwalam i sam tu krytykowałem. Ale jak chcemy wypominać takie kwiatki, to cudowne dzieło panów z MPK jeszcze przed rozgraniczeniem na organizatora i operatora 18 i 33 na Mirowie, które o ile przez jakiś czas jeździły z wspólnym taktem 20 minut, tak później dziwnym cudem autobusy się sparowały przejeżdżając wspólnie przez cały Mirów aż w Aleje. No i gdzie te lepsze rozkłady? Wychodzi na to, że jeden kij, gdzie się je układa. Ważniejsze jest kto to robi.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 15:14

to samo jest na Korkowej 15 i 20 co minute odjeżdża zaraz potem 14 , 11 i 35 z Gazowni ,12 i 32 w szczycie z Rakowa itd to jest dramat taki rozkład .A wydaje mi się ,że pan Pająk już nie układa rozkładów

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Mirek Waga » 16 stycznia 2014, 15:15

Michał Kamiński pisze:
Łukasz gdy Mpk robiło rozkłady byłyby o niebo lepsze od tych z MZDit . . . .

Michale trzeba Ci wiedzieć, że w MZDiT pracuje gro osób z MPK i to o dziwo kiedyś zimowały się między innym rozkładami

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 15:20

Nie ważne czy pracuje ktoś z MPK czy Koziej Wólki ,byleby rozkłady były dobre .

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 16 stycznia 2014, 15:27

I bezsensownie sparowane autobusy w korytarzu północ-południe przechodzącym przez Plac Biegańskiego. O ile 25 z 30 rozgraniczyli w stronę Sabinowa, to już na Wyczerpy się nie udało. No i teraz w kierunku południowym 15 jeździ z 30, 25 z 19, w stronę północną 25 z 30, 15 z 19. Coś się poprawiło, ale dalej efektu tych linii nie widać. Dlatego opcja z "zielonym ringiem" miałaby szansę to zmienić.

A to się zgadza Michale, że p. Pająk już nie pracuje w MZDiT.

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Mirek Waga » 16 stycznia 2014, 15:30

Michał Kamiński pisze:Nie ważne czy pracuje ktoś z MPK czy Koziej Wólki ,byleby rozkłady były dobre .

Michale, trzeba Ci wiedzieć że jeszcze nie urodził się taki co by wszystkim dogodził, jak jednemu będzie taki układ KM pasował to drugi będzie marudził i jak takim dogodzić? :roll:

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 stycznia 2014, 15:36

Mirku czytaj dokładniej i ze zrozumieniem .Chodzi mi głownie tu o pokrywaniu się tras i o pokrywaniu się odjazdów autobusów z tych samych krańcówek , a to chyba nikomu nie pasuje .

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Jakub Szymanowski » 16 stycznia 2014, 17:47

Uważam, że 19 powinna zostać tak jak jest, przez większość dnia jeździ co 0,5 godz, wieczorem i w niedzielę co godzinę. A 38 mniej więcej co godzinę, tylko do ok. 16, a w niedzielę wcale. I jaka to alternatywa ??

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 stycznia 2014, 17:58

A nie pomyślałeś, że na Malowniczej mają w niedziele 69 czasami co 3 godziny ?? To długa ulica i ludzie czasem muszą pokonywać spore dystanse do pętli 25 albo przyst. GRONOWA.
Co do 19, to ok - niech sobie jedzie przez Stradom, ale:
1. dać racjonalne czasy przejazdu na odc. od KORCZAKA do ORKANA-SZKOŁA, bo minutowe odstępy biorą w łeb przy nie układających się światłach;
2. przywrócić stałą częstotliwość 30-minutową i tak jak pisałem: poza szczytami co drugi do Grabówki (tak było !! )

Co do niedzieli na 19, to jest to tak żałosna częstotliwość, że na Żabiniec mogłoby 26 kursować, a 19 wcale...

I jeszcze jedno: poprawić 25 w niedziele na co 30 minut, ale nie od 10, a od 12 do 20

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 stycznia 2014, 18:49

Janusz Karlikowski pisze:I jeszcze jedno: poprawić 25 w niedziele na co 30 minut, ale nie od 10, a od 12 do 20

To samo zrobić z 23. Żeby takt 30-minutowy chociaż był od 12 do 18.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 stycznia 2014, 18:52

Dokładnie. Bo na wielu liniach "szczyt" niedzielny jest od południa do wczesnego wieczora. Natomiast taka 13 czy 28 jest zasadna, bo jest giełda.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Wojciech Liberda » 16 stycznia 2014, 19:12

Proponuje zrobić autobusy co 5/10 minut i już zniknie problem... że mi autobus uciekł, że wyjeżdżają z pętli stadami, że w mieście jest luka między jedną a drugą linią itd. Częstochowa się wyludniła, młodzi wyjechali związku z tym trochę się pusto wieczorami robi. Więc moja propozycja jest taka aby puścić często w godzinach szczytu a po szczycie zostawić 1/3 czego jeździło :P

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 17 stycznia 2014, 09:22

Janusz Karlikowski pisze:Co do 19, to ok - niech sobie jedzie przez Stradom, ale:
1. dać racjonalne czasy przejazdu na odc. od KORCZAKA do ORKANA-SZKOŁA, bo minutowe odstępy biorą w łeb przy nie układających się światłach;

Nie zgodzę się na tym odcinku to czasu jest za dużo ! np od przystanku Piastowska do Sabinowska są 3 minuty ! Zawszę muszę na tym odcinku mocno opozniać ,żeby nie jechać przed czasem ,a ty chcesz dodać czasu ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 stycznia 2014, 09:42

Ale dalej masz po minucie. Przykładowo SABINOWSKA 9:52, ORKANA-SZKOŁA 9:57. To jest do realizacji tylko jak złożą się zielone światła. Jak masz pecha, to stoisz 4 razy: przy Monte Cassino, przy Dojazdowej, przy Makro, przy Orkana. Nie raz, nie dwa na Orkana było na -5 albo więcej.
Dziwię się zresztą, że Ty nie narzekasz, skoro rozmawiałem z innym kierowcą znajomym (udziela się tu czasem) i bardzo narzekał na czasy od Korczaka.
Poza tym opóźnienie wyjazdu z Grabówki w soboty i wakacyjne sprawia, że nawet pod sądy ciężko dojechać planowo. Na wszystkie przypadki jakie znam chyba tylko raz w ciągu roku (pi razy oko) autobus 10:41 był planowo. Tu także jest loteria ze światłami, a ruch w soboty na Rocha wcale nie jest mniejszy niż w tygodniu roboczym, więc dziwią krótsze czasy na przejazd.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 17 stycznia 2014, 11:02

To dziwne ,że narzekał na czasy od Korczaka bo z nie jednym kierowcą rozmawiałem i każdy twierdzi że na Sabinowską zdarza się przyjechać przed czasem .Na przystankach dojazdowa i makro rzadko ktoś wsiada i wysiada więc starczy tam minuta .Jedyne co to można by dodać minutę na przejazd od makro do bukowa przez to ,że często tam się stoi a cykl dość długi, tylko że potem na Rakowie jest dużo czasu i trzeba by znowu sztucznie zwalniać. A tak na marginesie to jestem w stanie spokojnie dojechać na Kucelin z dużym plusem ,więc mi ten rozkład pasuje.Wiadomo ,że jakiś kurs może zdarzyć sie na opoznieniu w szczycie gdy ma sie szczęscie do czerwonego i do wydawania z 50 dych ,ale tak to raczej planowo.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 17 stycznia 2014, 16:54

Jeśli chcemy wzmocnić rejon al.WP to można wyprowadzić 28 z Limanowskiego i Łukasińskiego, kierując ją właśnie na WP. Wtedy wystarczy tylko zwiększyć częstotliwość do 30 min.

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Mirek Waga » 17 stycznia 2014, 17:32

Wszyscy piszą o swojej wizji komunikacji miejskiej w Częstochowskie.
W tym miejscu zastanawiam się czy z tymi konsultacjami nie będzie tak jak z konsultacjami na temat ograniczenia ruchu w III Alei NMP
Mieszkańcy wypowiedzieli się za ograniczeniem ruchu w III Alei, Prezydent zapewniał że od stycznia 2014 roku ruch w III Alei będzie ograniczony i co z tych zapewnień zostało?
ZGASZONA ENERGIA !! !!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16374
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 stycznia 2014, 17:38

Łukasz Najman pisze:to można wyprowadzić 28 z Limanowskiego i Łukasińskiego
A kiedy ono tam kursowało ?? :shock:

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krystian Kukuła » 17 stycznia 2014, 18:33

Łukasz pewnie odniósł się do proponowanych przez MZDiT zmian, w których linia 28 pełni funkcje południowego odcinka obecnej linii 31.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości