ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.

Zmiany w komunikacji miejskiej 2014

Czas głosowania minął 01 marca 2014, 11:28

1 - wariant I
12
38%
2 - wariant II
20
63%
 
Liczba głosów: 32

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 17 stycznia 2014, 19:55

Łukasz Najman pisze:Jeśli chcemy wzmocnić rejon al.WP to można wyprowadzić 28 z Limanowskiego i Łukasińskiego, kierując ją właśnie na WP. Wtedy wystarczy tylko zwiększyć częstotliwość do 30 min.

Popieram! na odcinku DK1 od Rakowskiej do Estakady na dzień dzisiejszy jest 10 kursów na godzinę (4 na 12, 4 na 24 i 2 na 32) po zmianach zostanie 6 kursów na godzinę, które zapewni jedyna linia 10. Choćby same przeguby woziły pasażerów to i tak za mało!
8 kursów na godzinę to absolutne minimum czyli trzeba albo wprowadzić tu zmodyfikowane 28 z taktem półgodzinnym albo utworzyć linię relacji Stadion Raków lub Błeszno - Plac Daszyńskiego z minimum 30 minutowym taktem.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 17 stycznia 2014, 23:45

Krystian ma rację, Januszu. ;) Po co tworzyć kolejną linię jeśli można lekko zmodyfikować istniejącą (poniekąd).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 stycznia 2014, 09:47

Ja też się zgadzam jeśli chodzi o obecną 31. Na Starym Rakowie będzie dwukierunkowe 35 i ono powinno wystarczyć. Ewentualnie może być wzmocnione rano i ok. 14.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 18 stycznia 2014, 17:34

Można też rozważyć koncepcję zrobienia z linii 38 linii okrężnej, która zamiast kończyć kurs na skwerze Junaków wydłużyć ją przez Łukasińskiego, Limanowskiego, aleję Wojska polskiego do estakady/PZU i dalej bez zmian do Dźbowa. Dzięki tej zmianie wtedy można wyrzucić 28 ze starego Rakowa i puścić ją na Kręciwilk przez al. Wojska polskiego z taktem 30-minutowym w szczycie (więcej nie potrzeba, bo na Kręciwilku i tak prawie nikt nie wsiada). W stronę estakady 28 dzieliłoby trasę z 38, która również mogłaby mieć takt 30 minutowy w godzinach 5-7 i 13-16. Aby zaoszczędzić wozokilometry to te dodatkowe kursy byłyby skrócone do Malowniczej).
Efekt? 10 kursów na godzinę w szczycie na odcinku DK1 Rakowska - Estakada i 8 kursów na odcinku DK1 Estakada - Rakowska, Linie 28 i 38 zyskują na wartości przewożąc większą ilość pasażerów, mieszkańcy obrębu wokół przystanka Mireckiego mają niezmienioną ofertę w postaci 10 kursów na godzinę w kierunku miasta.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 19 stycznia 2014, 11:05

Tylko czy potrzebne jest na WP 10 autobusów na godzinę ? Do tego dochodzi sztuczne wydłużenie 38 . Poza tym zwiększenie częstotliwości tej linii wiąże się z podwojeniem kosztów jej obsługi.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 stycznia 2014, 16:04

Łukasz Najman pisze:Tylko czy potrzebne jest na WP 10 autobusów na godzinę ?

Teraz jest 10 kursów i można to uznać za naciągane optimum. Kto jak to Łukaszu, ale ty podobnie jak ja znasz doskonale okolice przystanków Rakowska i Mireckiego. Po zmianach jakie mogą wejść w wakacje zostanie tylko linia 10 z 6 kursami na godzinę. Dla porównania ulica św. Rocha z zabudową ekstensywną i to niezbyt gęstą będzie miała 7 kursów na godzinę (2 dla linii 19, 2 na 26, 2 na 29[b] i 1 kurs na 31[/b]) super oferta dla mieszkańców Grabówki, ale w porównaniu do wielkiego osiedla bloków i wieżowców na Błesznie i Rakowie to jawna kpina !!
Łukasz Najman pisze:Do tego dochodzi sztuczne wydłużenie 38 .

Dzięki temu wartość tej linii podniosłaby się, bo dodatkowo mieszkańcy całego Rakowa i części Błeszna mogliby bezpośrednio np. na Stradom, do Makro, do zakładów przy ulicy Bór, do Dźbowa czy Kuźnicy, gdzie jest sporo małych zakładów pracy. Takt 30-minutowy w szczycie również podniósłby tę linie z dna.
Łukasz Najman pisze:Poza tym zwiększenie częstotliwości tej linii wiąże się z podwojeniem kosztów jej obsługi.

Pamiętaj, że i tak na tych zmianach miasto zaoszczędzi sporo wozokilometrów (modyfikacja linii 15, połączenie 28 z 32, skrócenie linii podmiejskich do Estakady etc.). Może nawet MPK wprowadzi zmiany odnoście wprowadzania szczytowych kursów na najbliższe zajezdni przystanki niż niepotrzebnie posyłać autobus na pętlę znajdującą się na drugim końcu miasta. To też byłaby duża oszczędność. Wtedy te zaoszczędzone wozokilometry można przeznaczyć właśnie na wzmocnienie peryferyjnej linii 38 co i tak po części by się zwróciło z racji większej ilości pasażerów.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 20 stycznia 2014, 18:28

Tylko ,że tą linią jezdzi po kilka osób więc po co ją wzmacniać ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 20 stycznia 2014, 21:58

Sebastian Wróbel pisze:Może nawet MPK wprowadzi zmiany odnoście wprowadzania szczytowych kursów na najbliższe zajezdni przystanki niż niepotrzebnie posyłać autobus na pętlę znajdującą się na drugim końcu miasta.

Ale to MZDiT zleca, z którego przystanku autobusy mają rozpoczynać kurs. I z tego co mi się wydaje za przejazdy techniczne (dojazd/zjazd) nie płaci.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2014, 23:54

Nie wiem, jak to jest, ale jeśli MZDiT nie płaci za te dojazdy bezpośrednio to MPK tak sobie skalkuluje cenę, której żąda, żeby się zgadzało. Więc tak czy inaczej płacimy za te kilometry, a nie ma z nich pożytku.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 21 stycznia 2014, 00:07

Dlatego że znam te okolice to pokusiłem się o takie stwierdzenie. Wydaje mi się że 8 autobusów na godzinę może spokojnie obsłużyć WP. Ale masz rację, jeśli popatrzymy na to z perspektywy np. ul.św.Rocha. Skoro tam jest/ma być 7 autobusów/h to takie skupisko bloków jak przy DK1 powinno obsługiwać conajmniej drugie tyle. Jeśli tylko mamy na to pieniądze to super!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 21 stycznia 2014, 08:38

Tylko ,że tam też dalej są duże osiedla i dwa kierunki tzn część autobusów skręca w Wręczycką więc dlatego na Rocha jest 8 kursów na godzinę

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 21 stycznia 2014, 11:28

Widać że chyba nie jestem w temacie, ale nie przypominam sobie blokowisk na Wreczyckiej ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2014, 12:02

Tam są szeregówki...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 21 stycznia 2014, 12:45

8 kursów na godzinę jest za Wręczycką, a na samej pętli Grabówka 7.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2014, 12:54

Na Grabówce poza szczytami jest:
19 - 1 kurs
26 - 2 kursy
29 - 1 kurs
To są tylko 4 kursy. Do tego od Odrodzenia 31, co daje 5 kursów.

Po ewentualnym wprowadzeniu wariantu II poza szczytem 19 i 26 zamienią się rolami i dalej będzie 5 kursów.

Na al. WP ma być 6 kursów przez całą dobę, do tego podmiejskie i jakby ktoś dobrze pomyślał, to 28 także można by tu puścić.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 21 stycznia 2014, 13:36

Łukasz Najman pisze:Widać że chyba nie jestem w temacie, ale nie przypominam sobie blokowisk na Wreczyckiej ;)

Widziałeś tam gdzieś słowo blokowiska, czy może było napisane 2 duże osiedla ? To nie przekręcaj, do tego Janusz napisał ile jest tam kursów więc może nie dodawajcie jakiś bzdurnych wyliczeń tylko racjonalne piszcie to wtedy dyskusja będzie miała sens.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Najman » 21 stycznia 2014, 14:21

Opierałem się na danych przedstawionych przez Sebastiana. Jeżeli tam jest 5 k(ursów)/h to okej. Może nawet tego jednego dodatkowego brakuje. Zobaczymy co wyjdzie z podzielenia 31. Jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie można się pokusić o zwiększenie taktu do 30 min. Wtedy dostalibyśmy 6 k/h na Rocha.
A wracając do WP, już wcześniej proponowałem skierowanie 28 tamże ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 12:11


Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 25 stycznia 2014, 14:58

... najlepszy jest wariant III :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 15:57

W sumie nie mogę się nie zgodzić z tekstem Tomasza. Dopiero po nim uświadomiłem sobie pewne wpadki, które powinienem był sam zauważyć ;)

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 25 stycznia 2014, 15:59

Tomasz Rorat pisze:... najlepszy jest wariant III :P


Piotr też o nim pisał , więc może jakieś szczegóły?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 16:12

Wariant III oznacza, że wypracujemy jakieś poprawki w oparciu o dwa warianty i usuniemy niedoróbki :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 25 stycznia 2014, 16:26

Dzięki argumentom Tomasza Haładyja powoli zaczynam kwestionować ideę "Zielonego Ringu". Dostrzegłem jego wartość dzięki argumentom samego MZDiT w postaci większej ilości linii w ścisłym centrum miasta i likwidacji najdłuższych linii w mieście łączących dzielnice gęsto zamieszkane z dzielnicami z zabudową ekstensywną w postaci nierównomiernego obłożenia i tym samym braku odpowiedniego taboru do obsługi. Tomasz H. Zauważył, że "zielony ring" to bezsensowne marnowanie argumentów. Ale obiektywnie "Zielony ring" można porównać do idei Demokracji. Ma wiele wad, ale czy da się wymyślić coś lepszego?
Cieszy mnie też fakt, że Tomasz Haładyj jako jeden z niewielu zauważył problem osłabienia komunikacji miejskiej w rejonie Rakowa/Błeszna w wariancie drugim. To, że sama 10 to za mało na tym odcinku to oczywista oczywistość. Podobnie ma się rzecz z likwidacją linii 20, która również ma nierównomierne obłożenie z racji połączenia gęsto zabudowanych dzielnic (Wyczerpy, Wrzosowiak) z peryferiami (pogranicze Błeszna i Sabinowa) no i rzecz jasna fakt powołania do życia linii E która jest totalnym marnotrawstwem wozokilometrów (jej trasą mogłaby kursować np. linia 12 lub w przypadku niemożności kursowania przegubowców po wąskim "ulicoparkingu" 3 Maja czy brukowanej Wieluńskiej puścić tam co drugi kurs obsługiwany solówkami. W samej III alei powinny kursować linie: 11, 12, 16 i 26). Nie podoba mi się jedynie wrogie nastawienie Tomasza do kursowania MPK do TESCO. To byłaby gwarancja normalnego skomunikowania tego ważnego miejsca w mieście i tym samym ułatwienia pasażerom dojechania do tego osiedla hipermarketów. Teraz są skazani na samochody, a chyba trzeba ograniczać jego rolę w mieście?!
Podobnie chciałbym znać opinię Tomasza w sprawie skrócenia linii podmiejskich do Estakady bo w tekście nie ma o tym ani słowa, a stosunek tutaj można mieć jedynie ambiwalentny: z jednej strony MZDiT zaoszczędzi wozokilometry (choć z tym oszczędzaniem chyba popadamy w skrajność) a z drugiej pogorszy się oferta dla mieszkańców Poczesnej i Olsztyna, którzy będą skazani na przesiadkę na tramwaj i tym samym skazanie pasażera na kupno kolejnego biletu, który i tak musi kupić bezużyteczny godzinny bilet droższy od podmiejskiej jednorazówki. Dlaczego bezużyteczny? bo czasu jest za mało aby dojechać na jednym bilecie z Biskupic do ścisłego centrum z przesiadką na tramwaj i tak samo np. z Nierady. Według rozkładu jest to możliwe bez najmniejszych przeszkód (czas nie przekracza 40 minut) ale wystarczy korek na DK1 który jest niemal codziennością i przejazd kolejowy na Bugajskiej zamykany co 20-30 minut nie wspominając o sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach z DK1 na wysokości Bugajskiej, Kolonii Poczesna i przy lewoskręcie na Estakadzie (gdzie czekałem przedwczoraj 6 minut!) i już czas dojazdu się wydłuża. Gdyby czas biletu okresowego podmiejskiego wydłużono do 90 minut, to nie miałbym żadnych zastrzeżeń a tak...
Andrzej Sowa pisze:Piotr też o nim pisał , więc może jakieś szczegóły?

Według mnie wariant III póki co nie istnieje. Piotr tylko kiedyś napisał, że jego utworzenie jest możliwe.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 25 stycznia 2014, 16:40

...podpowiem, że wariant II nie ma zwolenników także w... MZDiT ! :P
Według mnie, wystarczyłoby wprowadzenie korekt w wariancie I, dodanie lub przedłużenie /przetrasowanie kilku linii i można byłoby zostawić taką "rewolucję". Inaczej mówiąc - wypracować trzeba wariant III - zostawić co dobre z I oraz pobrać co dobre z II. No, ale jak znam życie to i tak zawsze komuś coś będzie nie na rękę bo jak mówi powiedzenie (już tutaj cytowane) - "Jeszcze się taki nie narodził, co by każdemu dogodził".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 25 stycznia 2014, 16:47

I szkoda. Według mnie ŻADEN inny wariant nie obudzi komunikacji w centrum. A zmiany na 19 i 25 są dla mnie idealne...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 17:53

Też uważam, że trzeba zrobić kilka zmian w układzie tras w Alejach, tak żeby w danym kierunku pasażerowie mieli wszystkie linie razem, a większe rewolucje są niepotrzebne.

Ewentualnie jeśli są linie z dwiema nierównomiernymi krańcówkami to trzeba spróbować innego spięcia połówek linii w centrum, tak żeby powstały nowe linie średnicowe. Może 20 z Wyczerp poprowadzić do Wrzosowiaka, a potem po trasie 19 do huty jako linię przegubową, a 20 z Wypalanek połączyć z 19 z Żabińca...? Nie znam dokładnie napełnień w poszczególnych liniach, ale takie zmiany zamiast dzielenia linii i tworzenia ringu byłyby bardziej sensowne.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartek Marcinkowski » 25 stycznia 2014, 18:13

Ta zamiana może nie byłaby taka zła tylko pozostaje problem komunikacji na Rydza-Śmigłego.

A jeśli chodzi o wpis pana Haładyja to bardzo podoba mi się pomysł aby 10, 13, 26, 28 i 32 jeździły przez Waszyngtona do Śląskiej. Dziwne, że MZDiT nie wpadło na taki pomysł. Z podziałem linii w I Alei i II Alei (odcinek od al. Wolności do Placu Biegańskiego) również wszystko jest sensownie przemyślane. Nie rozumiem tylko negatywnego nastawienia do autobusów MPK kursujących koło Tesco Extra. Moim zdaniem powinniśmy też pomyśleć czy 12 i 31 nie mogłyby jeździć przez Waszyngtona do Pułaskiego/7 Kamienic i z powrotem Kopernika do Śląskiej. Osobiście uważam jeszcze, że powinno się coś zrobić z tworem jakim jest 21. Może się komuś narażę, ale pomysł z 18 podoba mi się i podzieleniem ról na Mirowie tak jak to było kiedyś.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 25 stycznia 2014, 18:15

Bartek Marcinkowski pisze:A jeśli chodzi o wpis pana Haładyja to bardzo podoba mi się pomysł aby 10, 13, 26, 28 i 32 jeździły przez Waszyngtona do Śląskiej. Dziwne, że MZDiT nie wpadło na taki pomysł.
...ciekawe czy próbował ktoś skręcić autobusem z al. Wolności (prawy pas) w ul. Waszyngtona ? Moja uwaga - ot tak, na marginesie.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 25 stycznia 2014, 18:26

No stary, tam jest jednokierunkowa ale z dwoma pasami, blondynka skręci.
Na Waszyngtona autobusy jadące do Pułaskiego z przystankiem przed Jaracza/Stryjeńskiej to moje marzenie , z okna popatrzę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 25 stycznia 2014, 18:32

Andrzej Sowa pisze:No stary, tam jest jednokierunkowa ale z dwoma pasami, blondynka skręci.
...masz na myśli oczywiście jedną z naszych pań, które prowadzą autobusy ? :P
A serio - myślę, że dobrze jak się wypowiedzą kierowcy z autobusów - bo jak widać - ja żadnym autorytetem nie jestem... i nie muszę być. :P
A przy okazji - w godzinach szczytu ten odcinek ul. Waszyngtona jest tak zakorkowany, że pewnie autobusy znów łapałyby "minusy". No, ale, żeby nie było - pomysłu nie neguję. Piszę tylko swoje uwagi - jako człowiek na co dzień jeżdżący po częstochowskich ulicach.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 25 stycznia 2014, 18:50

Popieram Piotra, karkołomne rozwiązanie ze względu na korkujące się skrzyżowanie z ul. Śląską. Uczelnia, urząd miasta generują spory ruch samochodów osobowych, dochodzi także ruch kołowy, autobusy długo by stały, nim pokonałyby ten krótki odcinek. W godzinach szczytu lepiej jest przejść odcinek II Alei od kina do Placu Biegańskiego pieszo, niż stać w korku w autobusie linii 10. Tu wyglądałoby to podobnie.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Patryk Hartman » 25 stycznia 2014, 18:50

Piotr Radoliński pisze:...podpowiem, że wariant II nie ma zwolenników także w... MZDiT ! :P

A może to dlatego nie ma zwolenników, bo "twórca" wariantu II MOŻLIWE, że siedzi na innym stołku i gdzie indziej.... :lol:

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 stycznia 2014, 18:54

Bartek Marcinkowski pisze:Ta zamiana może nie byłaby taka zła tylko pozostaje problem komunikacji na Rydza-Śmigłego.
To nie problem, żeby autobus jechał tak:
* 19: Żabiniec - Jagiellońska - Bór Wypalanki - Korkowa
* 20: Wyczerpy - Wojska Polskiego - 11 Listopada - Orkana - Jagiellońska - Rydza Śmigłego - Jesienna - Rakowska - huta

Bartek Marcinkowski pisze:Moim zdaniem powinniśmy też pomyśleć czy 12 i 31 nie mogłyby jeździć przez Waszyngtona do Pułaskiego/7 Kamienic i z powrotem Kopernika do Śląskiej.
Najlepiej w obie strony Kopernika, a Waszyngtona tylko na odcinku jednokierunkowym (Wolności - Waszyngtona - Nowowiejskiego - Kopernika). Natomiast puszczenie 10, 13, 26 i 32 przez Waszyngtona jest jak najbardziej bardzo dobrym pomysłem :)

Bartek Marcinkowski pisze:Osobiście uważam jeszcze, że powinno się coś zrobić z tworem jakim jest 21. Może się komuś narażę, ale pomysł z 18 podoba mi się i podzieleniem ról na Mirowie tak jak to było kiedyś.
A ja tego nie widzę. Ludzie z tamtej dzielnicy mówili kilka postów wyżej, że na Przejazdowej i Głównej byłoby za dużo autobusów. Dlatego uważam, że kursy 22 do dworca na Gnaszynie powinny być przedłużone przez Kolorową do pętli Kawodrza Górna, a te do Łojek zostawione po staremu. Wtedy 21 można wypalić ogniem albo ewentualnie skrócić do relacji Leśna-dworzec Gnaszyn - tak jak kiedyś 22A.

Łukasz Szkurłat pisze:Popieram Piotra, karkołomne rozwiązanie ze względu na korkujące się skrzyżowanie z ul. Śląską. Uczelnia, urząd miasta generują spory ruch samochodów osobowych, dochodzi także ruch kołowy, autobusy długo by stały, nim pokonałyby ten krótki odcinek. W godzinach szczytu lepiej jest przejść odcinek II Alei od kina do Placu Biegańskiego pieszo, niż stać w korku w autobusie linii 10. Tu wyglądałoby to podobnie.

Zrobić kawałek Opolczyka->Śląska jako jednokierunkowy, a prawy pas jako buspas, żeby autobusy ominęły sznureczek. Wjazd pod parking przy UM przez Kopernika i Opolczyka.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 25 stycznia 2014, 19:10

Janusz Karlikowski pisze:I szkoda. Według mnie ŻADEN inny wariant nie obudzi komunikacji w centrum. A zmiany na 19 i 25 są dla mnie idealne...

Co do 19, to zgadzam się, by jak w projekcie II wyprostować tą linię na Stradomiu i jechała przez Jagiellońską, al. Bohaterów Monte Cassino, Korczaka po swojej stałej trasie. Stałaby się szybsza, a według mnie to jest obecnie priorytet dla komunikacji miejskiej. W zamian przez Sabinowską i Piastowską sugerowałbym 30, która dalej zgodnie z wariantem I zapewniałaby dojazd na Plac Biegańskiego, a również Aleje i Plac Daszyńskiego. Stradom w żaden sposób by nie ucierpiał (co innego, gdyby dostał w zamian kalectwo w postaci 38), a Wrzosowiak, Kucelin zyskuje szybsze połączenie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 25 stycznia 2014, 20:23

Piotr Radoliński pisze:A serio - myślę, że dobrze jak się wypowiedzą kierowcy z autobusów - bo jak widać - ja żadnym autorytetem nie jestem... i nie muszę być.

Masz racje Piotrze, ja też nie jestem autorytetem.
Waszyngtona ?? tam autobus tylko w niedziele lub po 19 (czyli dla dorosłych takie kursy tą ulicą :D ).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 25 stycznia 2014, 21:08

Daję "konia z rzędem" temu, który z prawego pasa al. Wolności (kier. rondo Mickiewicza) skręci pchaczem w ul. Waszyngtona !!

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1037
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 25 stycznia 2014, 21:32

To ja Piotrze na tego konia się niestety nie załapię :)
Podobnie uważam wpuszczenie autobusu w ulice Waszyngtona za karkołomne zadanie. Nie uważam że jest to nie możliwe, ale to zadanie niewątpliwie bardzo trudne.
Dla wielu wydaje się że autobus może wjechać wszędzie, jednak rzeczywistość wygląda inaczej. Promień skrętu pchacza ( Mercedes Citaro G, Mercedes Conecto , MAN NG 272 oraz Ikarus 435 ) jest większa niż TIRa!! - i to nie jest żart. Więc kiedy następnym razem wpadnie komuś pomysł puszczania autobusów przegubowych ( pchaczy ) w ulice gdzie z trudem zmieści się zestaw Ciągnik + Naczepa to możecie zapomnieć że zmieści się tam autobus.
Co prawda ikarus 280 to również przegub jednak jego dł. to 16,5 metra a dodatkowo ma skrętną tylną oś, czego nie mają wcześniej wspomniane wozy. W/w parametry sprawiają iż czasem zmieści się on w ciaśniejszym zakręcie niż solówka. Przykładem niech będzie wyjazd z pętli Brzeziny : solówka musi wyjechać na przeciwległy pas ruchu , przy czym 280 zmieści się bez problemu na swoim.

Nie jestem ekspertem , na tym forum są świetni fachowcy od tych spraw którzy zapewne potwierdzą to co pisze.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 609
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Sałata » 25 stycznia 2014, 22:40

Masz rację Krzyśku. Ale co zrobić jak niektórzy układają trasy palcem po mapie...

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 378
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Zbigniew Hoffer » 25 stycznia 2014, 23:38

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Promień skrętu pchacza ( Mercedes Citaro G, Mercedes Conecto , MAN NG 272 oraz Ikarus 435 ) jest większa niż TIRa!! - i to nie jest żart. Więc kiedy następnym razem wpadnie komuś pomysł puszczania autobusów przegubowych ( pchaczy ) w ulice gdzie z trudem zmieści się zestaw Ciągnik + Naczepa to możecie zapomnieć że zmieści się tam autobus.
.


Chyba promień zawracania. Zwróć uwagę w którym miejscu łamię się 'pchacz' a w którym 'tir' i jak podczas tych manewrów kręcą się koła ( 3 oś w pchaczu a ostatnia oś w naczepie). Naprawdę jest duża różnica skręcić w prawo 'tirem' a 'pchaczem', a inna inność zawrócić. Wiem, że zaraz zostanę wyśmiany ale co wiem to napisałem.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 stycznia 2014, 00:04

Nie zostaniesz wyśmiany, bo masz rację. Ciągnik siodlowy z przyczepą do skrętu potrzebuje z dwa razy tyle miejsca, co autobus przegubowy. A to za sprawą tego, że ciągnik nie ma zwisu przedniego, zestaw ma więcej osi stawiających opór, do tego przyczepa ma całkiem inny tor jazdy. Łatwiej jest zato nimi nakręcić. Potrzeba naprawdę nie wiele miejsca do tego, zdziwiłem się widząc to na jednym placu budowy. Wystarczy, że kierowca ciągnika skręci koła i zacznie cofać, ostro złamie zestaw i obróci się wokół własnej osi. Co innego z zestawem z dyszlem. Dużo łatwiej skręcić, ale dużo roboty przy cofaniu.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 26 stycznia 2014, 08:58

Panowie, mam pytanie, kto z Was pisze tekst z autopsji a który z teorii ? :P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 26 stycznia 2014, 09:42

Andrzej Sowa pisze:No stary, tam jest jednokierunkowa ale z dwoma pasami, blondynka skręci.
Na Waszyngtona autobusy jadące do Pułaskiego z przystankiem przed Jaracza/Stryjeńskiej to moje marzenie , z okna popatrzę.

A Garibaldiego ile ma pasów ? No wydaje mi się ,że dwa i skręt w nią jest nie możliwy dla kierowców MPK ,chyba żeby zatrudnić blondynki .To samo pewnie będzie ze skrętem z Wolności w Waszyngtona .Do tego pasy są tam wąskie (Wolności) i przy ostrym wyłamaniu pchacza mógł by zachodzić na lewy pas .

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 26 stycznia 2014, 09:55

Łukasz Szkurłat pisze:
Janusz Karlikowski pisze:I szkoda. Według mnie ŻADEN inny wariant nie obudzi komunikacji w centrum. A zmiany na 19 i 25 są dla mnie idealne...

Co do 19, to zgadzam się, by jak w projekcie II wyprostować tą linię na Stradomiu i jechała przez Jagiellońską, al. Bohaterów Monte Cassino, Korczaka po swojej stałej trasie. Stałaby się szybsza, a według mnie to jest obecnie priorytet dla komunikacji miejskiej. W zamian przez Sabinowską i Piastowską sugerowałbym 30, która dalej zgodnie z wariantem I zapewniałaby dojazd na Plac Biegańskiego, a również Aleje i Plac Daszyńskiego. Stradom w żaden sposób by nie ucierpiał (co innego, gdyby dostał w zamian kalectwo w postaci 38), a Wrzosowiak, Kucelin zyskuje szybsze połączenie.


Oj ucierpiał by i to bardzo , chyba nie orientujecie się ile ludzi ze Stradomia jezdzi na Błeszno/Raków i odwrotnie .Już kiedyś o tym pisałem ,że na Sabinowskiej czy Piastowskiej potrafi wsiąść/wysiąść 10 osób.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 stycznia 2014, 11:29

Piotr Radoliński pisze:Panowie, mam pytanie, kto z Was pisze tekst z autopsji a który z teorii ? :P

Z obserwacji. :D Zbigniew, to coś pewnie kołem zakręcił.
http://www.youtube.com/watch?v=xXQFtCexlLA Azjata, ale coś takiego widziałem chociażby przy remoncie w naszych Alejach.
Rosja: http://www.youtube.com/watch?v=6fI-f17z5Qs

A tu już dyszel:
http://www.youtube.com/watch?v=k_PCL92Nku4
http://www.youtube.com/watch?v=795BgCtQAL0

Dobra, trochę odbiegłem od tematu. :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 26 stycznia 2014, 11:44

Łukasz Szkurłat pisze:
Piotr Radoliński pisze:Panowie, mam pytanie, kto z Was pisze tekst z autopsji a który z teorii ? :P

Z obserwacji. :D Zbigniew, to coś pewnie kołem zakręcił.
http://www.youtube.com/watch?v=xXQFtCexlLA Azjata, ale coś takiego widziałem chociażby przy remoncie w naszych Alejach.
Rosja: http://www.youtube.com/watch?v=6fI-f17z5Qs

A tu już dyszel:
http://www.youtube.com/watch?v=k_PCL92Nku4
http://www.youtube.com/watch?v=795BgCtQAL0

Dobra, trochę odbiegłem od tematu. :P


...jasne, że wszystko można... ale nie wymagajmy za dużo

http://www.youtube.com/watch?v=1MXfvzWnJ6s

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 stycznia 2014, 12:13

To już najwyższa półeczka...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Haladyj » 26 stycznia 2014, 12:53

A jaka jest różnica w skręcie z al. Wolności w Waszyngtona w porównaniu ze:
- skrętem (linie 22, 15) z prawego pasa ul. Kilińskiego w Dekabrystów, której szerokość mierzona do wysepki jest mniejsza niż 7 m?
- skrętem z ul. Okrzei w ul. Łukasińskiego (linie 12, 32, 31, 35, 19)
- skrętem z ul. Kiedrzyńskiej w Dekabrystów (22, 24, co druga trzynastka)?

Natomiast skręt z Waszyngtona w Śląską wymagałby wprowadzenia jednego kierunku ruchu pod Urzędem Miasta - czyli Waszyngtona od al. Wolności aż do POW miałaby jeden kierunek ruchu. Dodam, iż było to już rozważane po tym, jak odwrócono kierunek ruchu na Waszyngtona miedzy Nowowiejskiego a Śląską, ponieważ auta skręcające ze Ślaskiej w Waszyngtona w stronę al. Wolności i tak zdarzają się incydentalnie (innych tu już nie ma) a i tak mają możliwość wcześniejszego skrętu w Kopernika.

Zgadzam się natomiast, że na Waszyngtona jest tłoczno. Problem więc jest. Ale na forum, które zajmuje się komunikacją publiczną, powinno się dyskutować jak usprawnić przejazd, jak dawać preferencje komunikacji publicznej a nie rozkładać ręce.

Tu dam przykład: chcemy, by autobus skręcał gdzieś w lewo - ale akurat jest zakaz. To nie rezygnujemy, tylko wieszamy tabliczkę ?nie dotyczy komunikacji publicznej?. I tak się od lat dzieje, ze wspomnę skręt z II Alei w al. Wolności czy z Pułaskiego w 7 Kamienic. Albo Warszawska i przystanek przy Puchatku. Co z tego, że dalej Warszawska jest jednokierunkowa? To robimy kontrapas autobusowy. U nas tego nie było? W innych miastach też nie było a zrobili.

Co do Waszyngtona. Usprawnić przejazd (wyjazd na Śląską, bo o to tak naprawdę chodzi) mogłaby zasada prawej ręki na skrzyżowaniu Waszyngtona / Śląska. To wówczas na Ślaskiej autobusy utkną w korku - ktoś powie. Nie utkną, jeśli się zrobi buspas od poczty do Waszyngtona. Autobusy ominą po prostu korek buspasem tak jak omijają na Dąbrowskiego między ZUS-em a sądem.

Komunikacja publiczna bez preferencji umrze.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 26 stycznia 2014, 14:01

Tomasz Haładyj pisze:A jaka jest różnica w skręcie z al. Wolności w Waszyngtona w porównaniu ze:
- skrętem (linie 22, 15) z prawego pasa ul. Kilińskiego w Dekabrystów, której szerokość mierzona do wysepki jest mniejsza niż 7 m?
- skrętem z ul. Okrzei w ul. Łukasińskiego (linie 12, 32, 31, 35, 19)
- skrętem z ul. Kiedrzyńskiej w Dekabrystów (22, 24, co druga trzynastka)?



Może się różnić
-szerokością pasa ,na Wolności mega wąski
-wyprofilowaniem łuku
Więc trzeba wypróbować czy się da ,a nie pisać od razu ,że skręci tam nawet blondi.Jak idziemy takim tokiem rozumowania Tomaszu to czym się różni skręt z Warszawskiej w Garibaldiego od tych co podałeś wyżej ?Chyba czymś się jednak różni skoro nie dało się tam skręcić.Też jest to droga jednokierunkowa z dwoma pasami ,a jednak profil skrętu nie pozwolił na wpisanie się w ten łuk pchaczą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 stycznia 2014, 14:25

Może zamiast przepychanki zrobić testowy przejazd jakimś autobusem o największym promieniu skrętu i zobaczyć, jak to wyjdzie? Wiem, rewolucyjny pomysł, ale może sprawdzi się lepiej niż teoretyczne dyskusje o tym, które skrzyżowanie jest ciaśniejsze?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Haladyj » 26 stycznia 2014, 14:52

Pewnie, że trzeba sprawdzić. Ale nie po to, by rozłożyć ręce, lecz, żeby zobaczyć co trzeba zrobić BY SIĘ DAŁO


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości