ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.

Zmiany w komunikacji miejskiej 2014

Czas głosowania minął 01 marca 2014, 11:28

1 - wariant I
12
38%
2 - wariant II
20
63%
 
Liczba głosów: 32

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 stycznia 2014, 16:34

Skoro przegubowy MAN o najmniejszym promieniu skrętu ze wszystkich przegubowców w Częstochowie dał radę skręcić TUTAJ to na pewno dałby radę na Waszyngtona gdyby ograniczono tutaj ruch.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 26 stycznia 2014, 17:03

...jestem jak najbardziej za przetestowaniem skrętu. Cieszyłbym się jakby moje "czarne wizje" nie sprawdziły się. Ja po prostu podchodzę do Waszych propozycji z pozycji kierowcy. Wiem, że tym się narażam niektórym, ale trzeba wytyczać trasy, zaznajamiając się z nimi - a nie - ja pisze po wielokroć - "palcem po mapie".
Sebastian Wróbel pisze:Skoro przegubowy MAN o najmniejszym promieniu skrętu ze wszystkich przegubowców w Częstochowie dał radę skręcić TUTAJ to na pewno dałby radę na Waszyngtona gdyby ograniczono tutaj ruch.
...a w drugą stronę ? Widać wyraźnie, że łuk jest łagodniejszy niźli przy al. Wolności/ul. Waszyngtona !

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Haladyj » 26 stycznia 2014, 18:32

Tu nie chodzi o łuk tylko szerokość ulicy, w którą się wjeżdża. A Waszyngtona wąska nie jest. Ciasny łuk jest także na wskazywanym przez mnie skręcie z Okrzei w Łukasińskiego czy z Kilińskiego w Dekabrystów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 26 stycznia 2014, 18:58

...najlepiej sprawdźmy do "organoleptycznie" ! :) Zaznaczam, że nie jestem przeciwny pomysłowi. Chodzi mi tylko o to, żeby rozważać WSZYSTKIE aspekty przejazdu... nie tylko "tędy można puścić", ale także strona techniczna jest ważna.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 stycznia 2014, 21:37

Tomasz Haładyj pisze:Tu nie chodzi o łuk tylko szerokość ulicy, w którą się wjeżdża. A Waszyngtona wąska nie jest. Ciasny łuk jest także na wskazywanym przez mnie skręcie z Okrzei w Łukasińskiego czy z Kilińskiego w Dekabrystów.
Szkoda że nie widziałeś jak "fajnie" i "łatwo" skręca się z Okrzei w Łukasińskiego.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 27 stycznia 2014, 09:44

Bo tu tylko teoretycy się wypowiadają i najbardziej tu krzyczą .A jak napisze ktoś kto ma z tym do czynienia na co dzień to nie jest wysłuchany.Zrobić przejazd testowy i tyle .Pewnie skręcić z Wolności w Waszynktona się da tylko ,żeby było to bezpieczne i nie dochodziło tam do kolizji z powodu ciasnego skrętu.
Co do skrętu z Okrzei w Łukasińskiego to zasadniczo różni się tam szerokość jezdni na korzyść Okrzei(nie można porównywać z wyżej omawianym skrzyżowaniem) , a i tak żeby skręcić pchaczem nikt nie może jechać z przeciwka

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 27 stycznia 2014, 19:11

Tomek zapytam tylko po co ??
autobusy miałyby kursować ul. Waszyngtona ??

ps. dla mnie nie ma takiej drogi w jaką bym nie wjechał autobusem, tylko pytam po co ?? wjechać da się wszędzie, ale przy takich manewrach trzeba mieć dużą czujność, bo gdy autobusy ( lub inny większy pojazd) wychyla się po za swój pas, bo gdy o coś zahaczy to kierowca będzie winny !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 19:38

Taka luźna propozycja:
Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 27 stycznia 2014, 19:42

Masz błąd !!
nie ma na ul. Wolności pasa wyłączonego z ruchu.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5358
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Patryk Hartman » 27 stycznia 2014, 19:55

Ty też masz błąd - Aleja Wolności ! :D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 27 stycznia 2014, 20:21

Patryk Hartman pisze:Ty też masz błąd - Aleja Wolności ! :D

Jak już się bawimy w poprawianie, to Ciebie też poprawię. Nie "Aleja", tylko "aleja". Wielką literą piszemy, kiedy chodzi o "Aleje", np. Aleje Jerozolimskie.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Andrzej Sowa » 27 stycznia 2014, 20:30

No już dobrze , a co tam nowego od lutego?
Jakaś kosmetyka w centrum?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 20:51

Tomasz Rorat pisze:Masz błąd !!
nie ma na ul. Wolności pasa wyłączonego z ruchu.

No i co z tego, że nie ma? Nikt nie powiedział, że musi być, żeby dało się zrobić taką zmianę jak proponuję. Wiem, że zlikwidowano pas wyłączony tworząc z lewego pasa pas do skrętu w lewo i jazdy na wprost, ale nic nie stoi na przeszkodzie cofnięcia tego. Nic oprócz decyzji urzędu.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 27 stycznia 2014, 21:08

Cofną można i powrócą korki od dw. PKS do al. NMP !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 27 stycznia 2014, 21:32

Michał Grzegorczyk pisze:No i co z tego, że nie ma? Nikt nie powiedział, że musi być, żeby dało się zrobić taką zmianę jak proponuję. Wiem, że zlikwidowano pas wyłączony tworząc z lewego pasa pas do skrętu w lewo i jazdy na wprost, ale nic nie stoi na przeszkodzie cofnięcia tego. Nic oprócz decyzji urzędu.
...oj zdziwiłbyś się Michale ilu dokumentów wymaga zmiana jednego znaku drogowego. !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 22:00

Tomaszu, ta ulica nie powinna być tranzytowa. Już kiedyś mówiłem, że dla mnie tranzytowa powinna być Pułaskiego. Budowa 2-3 bezkolizyjnych skrzyżowań, likwidacja skrzyżowań z bocznymi ulicami, wygrodzenie. Wolności jako bulwar śródmiejski.

Piotrze, a od czego mamy te urzędy wyspecjalizowane w zarządzaniu ruchem?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 27 stycznia 2014, 22:20

Michał Grzegorczyk pisze:Piotrze, a od czego mamy te urzędy wyspecjalizowane w zarządzaniu ruchem?
...ale to nie tylko ten urząd jest w to zaangażowany, pozostaje np. Policja i jeszcze inne instytucje !

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 stycznia 2014, 22:36

Przede wszystkim to nie przeginajmy w jedną ni drugą stronę. Jedni by wsadzili wszystkich w samochody i pobudowali wszędzie autostrady, drodzy natomiast wszędzie by wiedzieli miejskie deptaki i wszystkich wsadzili w tramwaje i autobusy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2014, 22:58

Chyba nie zaliczasz mnie do tych drugich? Ja sugeruję podział ról między ciągi N-S. Z tych dwóch to Pułaskiego bardziej nadaje się na autostradę, a Wolności na deptak (lub strefę uspokojonego ruchu).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 stycznia 2014, 09:50

Może i się nadaje tylko jak się zamknie Wolności to Pułaskiego stanie w korkach.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 stycznia 2014, 10:27

Dlatego Pułaskiego trzeba udrożnić przed zamknięciem Wolności. Zielona fala, płotki, mniej skrzyżowań.... Szkoda, że nikt nie pomyślał o dotacjach na węzły bezkolizyjne czy przedłużenie Pułaskiego do Wojska Polskiego.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 stycznia 2014, 10:29

Nie chodzi o to, jak dojedziesz inaczej do dworca PKP,PKS, UM czy Starostwa?Puścisz cały ruch Pułaskiego, a potem w Sobieskiego?

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Haladyj » 28 stycznia 2014, 11:01

Tomasz Rorat pisze:Tomek zapytam tylko po co ??
autobusy miałyby kursować ul. Waszyngtona ??


Po to by komunikacja publiczna obsłużyła trzy kluczowe punkty w śródmieściu: pl. Daszyńskiego, Megasam, pl. Biegańskiego. Obsłużyła - czyli zawiozła DO CELU a nie w pobliże celu.
Można podejść? To przypomnę, że jak wycofano autobusy z III Alei to też padło: spod parków można podejść na pl. Biegańskiego. Teraz wychodzi, że spod parków trzeba podejść aż pod Megasam. A po wprowadzeniu nie daj Boże wariantu nr 2 podchodzić trzeba będzie także z pl. Daszyńskiego pod Megasam.

Widzę nierówność w podejściu: jeśli gdzieś nie pozwoli się wjeżdżać kierowcom albo ustawi się zakaz skrętu - to się robi wielki szum, że się utrudnia. A w przypadku pasażerów autobusów sprawę załatwia odpowiedź: ?mogą podejść, przecież z pl. Biegańskiego pod Megasam jest blisko?. Czy pamiętacie, jaką frekwencja cieszyły się przystanki przy USC, poczcie, Kwiecie Paproci, Setce, gdy przez pl. Biegańskiego przejeżdżało kupę linii. Ludzie tu przychodzili bo było im wygodnie a przecież też mogli podejść pod bibliotekę.

Jeśli polityka transportowa polegać dalej będzie na zmuszaniu do podchodzenia, to pasażerowie znikną przesiadając się do samochodów osobowych.

Tzw. zrównoważony transport polega na tym, że autobus / tramwaj wjeżdża nawet tam, gdzie nie mogą auta osobowe.

Pamiętajmy, że trasy objazdowe wobec Alei to rozwiązanie tymczasowe, na 5 lat. Ale trzeba je zrobić by utrzymać pasażerów. Bo jak odejdą to już nie wrócą.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 stycznia 2014, 11:21

O to właśnie chodzi, o to żeby linie były użyteczne. Narzekamy na niskie częstotliwości, na brak zakupów... Ale za co kupować tabor i za co tworzyć wysokie częstotliwości, jeśli autobusy coraz bardziej jeżdżą na zasadzie "a bo zawsze coś jeździło to niech cośtam jeździ gdzieśtam". W ten sposób marnujemy publiczne pieniądze, jeśli autobusy jeżdżą na zasadzie przypadku, to zlikwidujmy w ogóle komunikacji miejską, postawmy w upadłość MPK, sprzedajmy majątek i kupmy za to kilka nowych służbowych aut dla pracowników Miejskiego Zarządu Dróg Już Bez Transportu.

Ostatnio odnoszę wrażenie, że w tym mieście wszystko staje się wysiłkiem ponad siły. Utrzymanie wiat, wieszanie rozkładów objazdowych, odśnieżanie przystanków, nawet przemalowanie pasów na jednym skrzyżowaniu i ustawienie dwóch nowych znaków przerasta możliwości:
Obrazek
Czy to jest takie niemożliwe?

O tym już nawet nie mówię:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 28 stycznia 2014, 12:12

Michał Kamiński pisze:Bo tu tylko teoretycy się wypowiadają i najbardziej tu krzyczą
No ładnie sobie niektórzy pozwalają... Nie pamiętam, aby dawniej ktoś nastawał na Tomka. Nie dziwota, że niektóre dyskusje uciekły z forum na inne kanały

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 28 stycznia 2014, 15:28

Dominik Wójcik pisze:
Michał Kamiński pisze:Bo tu tylko teoretycy się wypowiadają i najbardziej tu krzyczą
No ładnie sobie niektórzy pozwalają... Nie pamiętam, aby dawniej ktoś nastawał na Tomka. Nie dziwota, że niektóre dyskusje uciekły z forum na inne kanały

:shock:
Poczytaj cały wątek , a potem może dopiero pisz jakieś uwagi bo akurat ta trafna nie była .I nie wypaczaj moich postów w ten sposób .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 lutego 2014, 16:23

W Radiu Katowice za ok. 15 minut reportaż o zmianach, które mają poprawić dostępność KM w Alejach.
Zapowiedź: "(...) ale w Częstochowie dalej czapki na głowach w oczekiwaniu na autobus". Nie bardzo rozumiem aluzję, ale mniejsza o to ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 03 lutego 2014, 16:46

Już po reportażu: w ramach konsultacji społecznych do komisji wpłynęło ... 10 wniosków i generalnie zawierają one wady obu projektów, a nie konkrety. Super...
Za Radiem Katowice

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 01:33


Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 lutego 2014, 10:57

Jasne da się wszystko. Najlepiej dla przykładu zrób prawo jazdy kat. D i pokaż kierowcom jaka to przyjemna robota wciskać się w takie uliczki przez 8 godzin. Myślę że po pierwszej dniówce krzyczałbyś najgłośniej żeby nie jeździć po takich ulicach. Na zdjęciach Tomasza widać jak "łatwo", "przyjemnie" i "bez problemowo" skręca się w takie uliczki.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 11:27

A ja głupiutki byłem przeświadczony, że komunikacja jest organizowana dla pasażerów. Ale to może wina moich zawalonych zatok...

A jeszcze głupszy myślałem, że szanujecie zdanie, opinię i analizy jedynego specjalisty w Klubie i nikt nie ośmieli się go podważyć. Może niedotleniony jestem.

Znam kierowcę, dla którego ciasne zakręty, to wisienka na torcie.

Już widzę, który aspekt komunikacji jest tu miłowany. To dobrze, że tego typu deklaracje tu padają, bo jak wiecie, to forum jest czytane przez ludzi z zewnątrz, nie tylko w Częstochowie (i nie "warszafce").

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 lutego 2014, 11:46

Wiesz mam w rodzinie kilku kierowców zawodowych, i jak to mówią wjechać da się wszędzie nawet jadąc przez 5 kilometrów leśną droga na wstecznym wysoko pokładowym autokarem. Tylko że takie jeżdżenie przez 8 czy 9 godzin to nic przyjemnego dla kierowcy i jest to męczące. A ja jako pasażer nie chce być wożony przez zmęczonych i zdenerwowanych kierowców bo znowu muszą się wciskać w ciasny zakręt.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 lutego 2014, 11:58

Skręcić z Wolności w Waszyngtona się na pewno da, jednak nie wydaje mi się, żeby wpuszczenie tam autobusów było bezpieczne. Wiecie doskonale, jak jest na początkowym odcinku ul. Waszyngtona. Wszyscy piesi łażą tam, jak święte krowy, nie patrząc w ogóle, czy cokolwiek jedzie. Z kolei mistrzowie kierownicy/parkowania stawiają puszki, gdzie popadnie (zostawią na awaryjnych i idą w piz**). Wracając do skrętu, to moim zdaniem, bardziej problematyczny byłby ten z Waszyngtona w Śląską. Nie dość, że Waszyngtona jest wąska, to na dodatek Śląska ma dwa wąskie pasy, a na samym skręcie stoją przy krawężniku słupki z łańcuchami. Nie ma w mojej opinii możliwości skrętu na prawy pas Śląskiej, nie zajmując całej szerokości lewego. Jest to bardziej ciasny zakręt, niż ze Strażackiej w Krakowską, a już tam kierowcy muszą sporo nadrzucić przednim zwisem na azyl. Teoretycznie, tzw. azyl jest w ruchu, jak ściana, ale gdyby tam faktycznie stała ściana, to manewr skrętu byłby niemożliwy. A co do Waszyngtona, to nie wyobrażam sobie tam autobusu, szczególnie przegubowego pchacza. Po prostu za ciasno. Ta ulica ma inny charakter, z pewnością nie komunikacyjny.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 lutego 2014, 12:14

Krzyśku ja bym powiedział że i skręt z Waszyngtona w Śląską jest wykonalny. Bo wjechać da się wszędzie tylko po co kierowca ma się tak męczyć, bo przyjemne i łatwe dla kierowcy to nie jest. Tak to sobie kierowcy mogą pojeździć ale w ramach ćwiczenia własnych umiejętności a nie zgodnie z rozkładem i z pasażerami.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 lutego 2014, 12:26

Ale chyba przyznasz mi rację, że skręt z Waszyngtona w Śląską jest dużo ciaśniejszy, niż ten z Wolności w Waszyngtona. A poza tym, to w godzinach szczytu, byłby tam agmageddon, bo wyjechać z Waszyngtona jest naprawdę ciężko. Rozkład jazdy byłby fikcją. I proszę, niech nikt nie rzuca pomysłu sygnalizacji świetlnej, bo już teraz jest tego za dużo, a na dodatek ich wykonanie woła o pomstę do nieba. Przykład - światła na Worcella x al. AK. Miał być bezwzględny priorytet dla tramwaju, a efekt widać na zdjęciu w innym temacie.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4237
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 lutego 2014, 12:28

Oczywiście że zgadzam się z Tobą. Wyjazd z Waszyngtona byłby jeszcze gorszy niż wjazd.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2014, 12:43

Doczytaliście do końca?
A co ze skrętem w ul. Śląską? Wystarczy między Pasażem Opolczyka (czy dopiero od wjazdu na parking vis a vis magistratu) a Śląską zrobić z Waszyngtona ulicę jednokierunkową.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 12:59

Dominik Wójcik pisze:A jeszcze głupszy myślałem, że szanujecie zdanie, opinię i analizy jedynego specjalisty w Klubie i nikt nie ośmieli się go podważyć. Może niedotleniony jestem.
...czy szanować zdanie jedynego - słusznego - wg Ciebie - specjalisty w Klubie a nie zgadzanie się z nim to TO SAMO ? :shock: Czyżby aktualne było hasło: "Kto nie z Mieciem, tego zmieciem" ?
Dominiku - z całym szacunkiem dla Ciebie - ale od pewnego czasu odnoszę wrażenie..., że chętnie byś określił Klub cytując jednego z byłych klubowiczów "na uchodźstwie". Nie przystoi mi jednak używać tego "zwrotu" na forum. Pewne rzeczy (na temat stosunku do Klubu) można "wyczytać" między wierszami Twoich publikacji.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 13:19

A od kiedy pan redaktor T.H. jest specjalistą od KM .Zawsze myślałem ,że jest dziennikarzem i pracuje w gazecie której nie tykam z różnych względów.To, że niektóre pomysły ma trafione to nie znaczy, że to co powie pan T.H jest tylko dobre !. Pomysł wprowadzania KM w Waszyngtona jest raczej absurdalny. Nie znam wielu ludzi którym by on się podobał.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 13:21

...jak widać TEORETYCY mają lepszą wiedzę i!

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Jeruszka » 14 lutego 2014, 14:08

Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem - ale zrozumiałem taki przekaz tekstu Tomka, by "przycisnąć" drogowców do tego, by ułatwili skręt autobusom w i z Waszyngtona. Nie wiem, co tam będzie potrzebne - złagodzenie łuku z Wolności w Waszyngtona, ograniczenie Waszyngtona to jednego pasu (i kierunku) tuż przy skrzyżowaniu ze Śląską (tak, jak to jest chyba na skrzyżowaniu Warszawska/Garibaldiego), czy co tam trzeba - tak, by kierowcy mogli z większym spokojem pokonywać te dwa skrzyżowania. No bo jakby nie patrzyć i pomijając koncepcję Tomka - bez przejazdu II Aleją lub w jej okolicach w relacji pl. Daszyńskiego/pl. Biegańskiego to cienko widzę możliwość utworzenia korzystnego dla pasażerów wariantu...

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 14:32

Michał Kamiński pisze:A od kiedy pan redaktor T.H. jest specjalistą od KM
Yyy... Odkąd skończył studia?
Michał Kamiński pisze:Zawsze myślałem ,że jest dziennikarzem i pracuje w gazecie
Odpowiednio: mylisz się, masz rację. Nie jest dziennikarzem, pracuje, jako dziennikarz.
Piotr Jeruszka pisze:przekaz tekstu Tomka, by "przycisnąć" drogowców do tego, by ułatwili skręt autobusom w i z Waszyngtona. Nie wiem, co tam będzie potrzebne - złagodzenie łuku z Wolności w Waszyngtona, ograniczenie Waszyngtona to jednego pasu (i kierunku) tuż przy skrzyżowaniu ze Śląską (tak, jak to jest chyba na skrzyżowaniu Warszawska/Garibaldiego), czy co tam trzeba - tak, by kierowcy mogli z większym spokojem pokonywać te dwa skrzyżowania.
Dokładnie! Dwukierunkowa Waszyngtona na tym odcinku jest zbędna, bo wjazd "w rejon" można zaaranżować od strony Kopernika, od której de facto i tak wszyscy zainteresowani dziś dojeżdżają - takie "skrócenie mąk" ;)
Bartosz Kowalski pisze:Tylko że takie jeżdżenie przez 8 czy 9 godzin to nic przyjemnego dla kierowcy i jest to męczące.
A czy nie uważasz, że to już kwestia organizacji pracy kierowcy przez pracodawcę? Ja wiem, że w Częstochowie wszyscy kurczowo trzymają się idei "jeden człowiek, jedna dniówka, jedna linia", ale to anachronizm i filozofia sprzeczna z ekonomią.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 14:33

...no ale przecież jest opcja wprowadzenia 4 linii autobusowych mających dostęp do I i II Alei (od pl. Daszyńskiego do pl. Biegańskiego). Myślę, że już niedługo będzie wprowadzona w życie... !

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 14:48

Dominik Wójcik pisze:
Michał Kamiński pisze:Zawsze myślałem ,że jest dziennikarzem i pracuje w gazecie
Odpowiednio: mylisz się, masz rację. Nie jest dziennikarzem, pracuje, jako dziennikarz.
No tak jaka gazeta taki dziennikarz...
PS.Jesteś adwokatem pana dziennikarza :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 15:09

Piotr Radoliński pisze:...no ale przecież jest opcja wprowadzenia 4 linii autobusowych mających dostęp do I i II Alei (od pl. Daszyńskiego do pl. Biegańskiego). Myślę, że już niedługo będzie wprowadzona w życie... !
Chodzi o całą sieć i oddziaływanie na nią, nie o jedną ulicę
Michał Kamiński pisze:No tak jaka gazeta taki dziennikarz...
PS.Jesteś adwokatem pana dziennikarza :)
Nie, ale mam niezły ubaw :D

Jakub Siadlak
Posty: 291
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Jakub Siadlak » 14 lutego 2014, 15:27

Może i dałoby się jeździć z Wolności przez Waszyngtona do Śląskiej,ale przede wszystkim policja ciągle musiałaby pilnować porządku wokół pl.Czerwonego,bo tam kieroffcy parkują sobie jak chcą. A wiadomo,że policja tego nie upilnuje.Skręcanie w Śląską tylko z lewego pasa,a poza tym żeby tam skręcić trzeba mieć wolne obydwa pasy na Śląskiej. Teoretycznie możliwe,praktycznie kłopotliwa sprawa.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 lutego 2014, 15:41

Michał Kamiński pisze:Pomysł wprowadzania KM w Waszyngtona jest raczej absurdalny. Nie znam wielu ludzi którym by on się podobał.

Zgadzam się. W tym miejscu komunikacja jest niepotrzebna i z pewnością byłaby uciążliwa dla kierowców, ale pomysł zrobienia z ulic: Waszyngtona (odcinek Nowowiejskiego - Pułaskiego) i Kopernika (odcinek Pułaskiego - Śląska) ulic jednokierunkowych z wprowadzeniem komunikacji miejskiej jest pomysłem trafionym i łatwym. Kierowcy nie mieliby problemów z manewrowaniem w tych miejscach dzięki ruchowi jednokierunkowemu, jednopasmowa ulica Sobieskiego byłaby odciążona od ruchu autobusowego i być może samochodowego zaś mieszkańcy takich ulic jak Dąbkowskiego, POW, Stryjeńskiej czy Glogera mieliby komunikację miejską pod nosem.
Ale ja jestem tylko miłośnikiem komunikacji miejskiej bez prawa jazdy D, który stracił poczucie rzeczywistości poprzez kierowanie się realnymi, ale "niemożliwymi do realizacji" marzeniami... chociaż kontrargumentów się raczej nie doczekam.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6933
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 14 lutego 2014, 15:43

Dominik Wójcik pisze:A ja głupiutki byłem przeświadczony, że komunikacja jest organizowana dla pasażerów. Ale to może wina moich zawalonych zatok...

A ja głupi myślałem że POLICJA , STRAŻ MIEJSKA jest od tego aby pilnować porządku !! tylko o ulicach i zatoczkach dla autobusów zapomnieli !!
A ty będąc blisko nich( tych służb), nić "chyba" nie robisz aby to poprawić :P
Jak Straż Miejska odnajdzie blokady na koła i zacznie je stosować lub odholowywać auta !! to możemy pomyśleć aby autobus jechał tam gdzie chcecie !!
A na razie widzę że może nie głupi pomysł, legnie szybko w gruzach !! gdy zaparkuje jeden samochód w okolicach placu Czerwonego w miejscu nie dozwolonym.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 16:13

Dominik Wójcik pisze:
Piotr Radoliński pisze:...no ale przecież jest opcja wprowadzenia 4 linii autobusowych mających dostęp do I i II Alei (od pl. Daszyńskiego do pl. Biegańskiego). Myślę, że już niedługo będzie wprowadzona w życie... !
Chodzi o całą sieć i oddziaływanie na nią, nie o jedną ulicę
Michał Kamiński pisze:No tak jaka gazeta taki dziennikarz...
PS.Jesteś adwokatem pana dziennikarza :)
Nie, ale mam niezły ubaw :D

Uwierz mi jaki kierowcy mają ubaw po cytatach pewnych osób :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21355
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 16:23

...przypomnę: "Śmiech to zdrowie"


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości