ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.

Zmiany w komunikacji miejskiej 2014

Czas głosowania minął 01 marca 2014, 11:28

1 - wariant I
12
38%
2 - wariant II
20
63%
 
Liczba głosów: 32

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 14 lutego 2014, 17:03

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Kamiński pisze:Pomysł wprowadzania KM w Waszyngtona jest raczej absurdalny. Nie znam wielu ludzi którym by on się podobał.

Zgadzam się. W tym miejscu komunikacja jest niepotrzebna i z pewnością byłaby uciążliwa dla kierowców, ale pomysł zrobienia z ulic: Waszyngtona (odcinek Nowowiejskiego - Pułaskiego) i Kopernika (odcinek Pułaskiego - Śląska) ulic jednokierunkowych z wprowadzeniem komunikacji miejskiej jest pomysłem trafionym i łatwym. Kierowcy nie mieliby problemów z manewrowaniem w tych miejscach dzięki ruchowi jednokierunkowemu, jednopasmowa ulica Sobieskiego byłaby odciążona od ruchu autobusowego i być może samochodowego zaś mieszkańcy takich ulic jak Dąbkowskiego, POW, Stryjeńskiej czy Glogera mieliby komunikację miejską pod nosem.
Ale ja jestem tylko miłośnikiem komunikacji miejskiej bez prawa jazdy D, który stracił poczucie rzeczywistości poprzez kierowanie się realnymi, ale "niemożliwymi do realizacji" marzeniami... chociaż kontrargumentów się raczej nie doczekam.

Ulica Sobieskiego wcale nie jest przeciążona ruchem autobusowym. Poza tym nie słyszałem, żeby mieszkańcy ulic Dąbkowskiego, POW, Stryjeńskiej czy Glogera domagali się komunikacji miejskiej. A może puścimy sobie jakąś linię przez Focha, albo Jasnogórską? Tam też by się przydała komunikacja miejska... Ludzie, trochę racjonalnego myślenia. Wszędzie autobusów nie da się wcisnąć. Najpierw usprawnijmy to co jest, a dopiero później się martwmy o inne okolice.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 17:18

Dobrze powiedziane ,usprawnijmy to co jest ,bo jest dużo do zrobienia.Ja bym chciał 24 na Witosa ,a co ! :)wjazd kieszeniowy :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 17:38

Michał Kamiński pisze:Dobrze powiedziane ,usprawnijmy to co jest ,bo jest dużo do zrobienia.Ja bym chciał 24 na Witosa ,a co ! :)wjazd kieszeniowy :)
...ale jeszcze przez... ul. Graniczną. :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 lutego 2014, 18:56

Michał Kamiński pisze:No tak jaka gazeta taki dziennikarz...

Też nie lubię GW, ale trochę kultury by ci się przydało Michale. To, że ktoś ma inny światopogląd na dana sprawę nie znaczy, że trzeba używać takich sformułowań ad personam. To, że Tomasz nie ma prawa jazdy D automatycznie oznacza, że nie może być specjalistą w dziedzinie komunikacji miejskiej? :shock:
Michał Kamiński pisze:Dobrze powiedziane ,usprawnijmy to co jest ,bo jest dużo do zrobienia.Ja bym chciał 24 na Witosa ,a co ! :)wjazd kieszeniowy :)

Odstawmy na chwile sarkastyczne komentarze. Jakie byś zaproponował zmiany Michale, bo jak na razie tylko krytykujesz i wyśmiewasz.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 19:02

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Kamiński pisze:No tak jaka gazeta taki dziennikarz...

Też nie lubię GW, ale trochę kultury by ci się przydało Michale. To, że ktoś ma inny światopogląd na dana sprawę nie znaczy, że trzeba używać takich sformułowań ad personam. To, że Tomasz nie ma prawa jazdy D automatycznie oznacza, że nie może być specjalistą w dziedzinie komunikacji miejskiej? :shock:

Czemu nie uczysz kultury innych użytkowników ,tylko mnie ! To powiedz to panu dziennikarzowi i panu D.W. bo tylko ich wersja jest dobra , a każda inna to ''niechciejstwo''.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 14 lutego 2014, 19:09

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Kamiński pisze:No tak jaka gazeta taki dziennikarz...

Też nie lubię GW, ale trochę kultury by ci się przydało Michale. To, że ktoś ma inny światopogląd na dana sprawę nie znaczy, że trzeba używać takich sformułowań ad personam. To, że Tomasz nie ma prawa jazdy D automatycznie oznacza, że nie może być specjalistą w dziedzinie komunikacji miejskiej? :shock:
Michał Kamiński pisze:Dobrze powiedziane ,usprawnijmy to co jest ,bo jest dużo do zrobienia.Ja bym chciał 24 na Witosa ,a co ! :)wjazd kieszeniowy :)

Odstawmy na chwile sarkastyczne komentarze. Jakie byś zaproponował zmiany Michale, bo jak na razie tylko krytykujesz i wyśmiewasz.

Poczytaj forum to będziesz wiedział co chciałbym zmienić. Druga rzecz to skrytykowałem tylko pomysł z Waszyngtona (chyba ,że mi nie wolno ) bo to pomysł TH

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7124
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 14 lutego 2014, 19:51

Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Sałata » 14 lutego 2014, 19:55

Tomasz Rorat pisze:Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.

Pomysł kolegi Tomka H. jest dobry, tylko tak jak piszę Tomek R. trzeba wszystko przeorganizować. A jak wiemy, większość kierowców osobówek będzie to miała łagodnie pisząc w d***e... Nie wiem co trzeba będzie zrobić aby osiągnąć zamierzony cel.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 14 lutego 2014, 20:00

Tomasz Sałata pisze:A jak wiemy, większość kierowców osobówek będzie to miała łagodnie pisząc w d***e... Nie wiem co trzeba będzie zrobić aby osiągnąć zamierzony cel.

Może gdyby Częstochowa dostała dofinansowanie na budowę węzłów przesiadkowych, co wiązałoby się m.in. z budową wielopoziomowych parkingów przy dworcu głównym, to może wtedy dałoby się ten problem parkowania przy AJD rozwiązać.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 20:07

Sebastian Wróbel pisze:Może gdyby Częstochowa dostała dofinansowanie na budowę węzłów przesiadkowych, co wiązałoby się m.in. z budową wielopoziomowych parkingów przy dworcu głównym, to może wtedy dałoby się ten problem parkowania przy AJD rozwiązać.
Sebastianie, czy myślisz, że ludzie z "puszek" (Wasza nomenklatura) będą chcieli "spacerować" kawał drogi na uczelnię, do Urzędu czy na plac Czerwony ? Nie, oni chcą dojechać pod same drzwi... tak jak niektórzy pasażerowie środków komunikacji miejskiej - żeby komunikacja "wjeżdżała" wszędzie a najlepiej "pod klatkę" ! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 21:06

Tomasz Rorat pisze:Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.
Czekaj, czekaj! Sporny tu odcinek (na wysokości Placu Czerwonego) jest opatulony zatokami parkingowymi, a więc siłą rzeczy na pasach jezdni nic nie stoi. Dopiero przed uczelnią zaczyna się dzicz, która panuje aż do jezdni w Pasażu Opolczyka. Dalej znowu zatoka parkingowa

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Wojciech Liberda » 14 lutego 2014, 21:10

Dominik Wójcik pisze:
Tomasz Rorat pisze:Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.
Czekaj, czekaj! Sporny tu odcinek (na wysokości Placu Czerwonego) jest opatulony zatokami parkingowymi, a więc siłą rzeczy na pasach jezdni nic nie stoi. Dopiero przed uczelnią zaczyna się dzicz, która panuje aż do jezdni w Pasażu Opolczyka. Dalej znowu zatoka parkingowa


Skoro wiesz o co chodzi to czemu nie interweniujesz? Za daleko aby tyłek ruszyć? Hejtować umiesz, a nie potrafisz pomóc częstochowianom?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2014, 21:15

Tomasz Rorat pisze:Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.
Dominik Wójcik pisze:Czekaj, czekaj! Sporny tu odcinek (na wysokości Placu Czerwonego) jest opatulony zatokami parkingowymi, a więc siłą rzeczy na pasach jezdni nic nie stoi. Dopiero przed uczelnią zaczyna się dzicz, która panuje aż do jezdni w Pasażu Opolczyka. Dalej znowu zatoka parkingowa
...w czasie dostaw (i nie tylko) jest tam totalna samowolka... potrafiłem "utknąć" tam swoim IVECO !! :P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 22:16

Piotr Radoliński pisze:...w czasie dostaw (i nie tylko) jest tam totalna samowolka... potrafiłem "utknąć" tam swoim IVECO !! :P
Zatem pozostaje do rozwiązania tylko ta kwestia. Może nawet systemowo, bo dostawy były, są i będą. Należałoby to rozwiązać infrastrukturalnie!

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Jeruszka » 14 lutego 2014, 22:37

W tym temacie pojawiały się głosy o teoretykach i trudach pracy kierowcy (którym nic nie ujmuję - po kilkudziesięciu minutach amatorskiego prowadzenia zastanawiam się, czy potrafiłbym autobusem skręcić z Armii Krajowej w prawo w Wyzwolenia :P). To zapytam tak z innej beczki - kto z dyskutujących w tym temacie jest pasażerem, który codziennie korzysta z komunikacji miejskiej na trasie dom-praca i płaci za to ze swojej kieszeni?

Dla mnie 4 linie po pół godziny taktu każda to marna pociecha, bo to oznacza cztery wyróżnione linie, których mieszkańcy będą mogli bez problemu kursować na trasie pl. Biegańskiego - pl. Daszyńskiego. Specjalnie nic nie napisałem o przesiadkach: 4 linie, każda co pół godziny, to pi razy drzwi, sumarycznie, 7,5 minuty (linia A, po 7,5 minutach linia B, 15 minut - linia C, 22,5 minuty - linia D, 30 minut - znów linia A itd.). Załóżmy, że linia A będzie kursować z dzielnicy X przez centrum do dzielnicy Y, a linia B - z dzielnicy Z przez centrum do dzielnicy W. W skrajnym przypadku, aby pasażer z dzielnicy X dostał się do dzielnicy W będzie musiał kiblować 22,5 minuty na którymś ze wspólnych przystanków - za długo, by komunikacja była dla niego korzystna. Jeżeli te cztery linie miałyby takt 15 minutowy, albo nawet 20 minut - to czekam na przesiadkę co najwyżej około 11/15 minut. Dla mnie jest to czas akceptowalny.

Dlaczego zapytałem o tym kto jest pasażerem? Bo nie uśmiecha mi się czekać na jedną z tych czterech linii 20 minut na przystanku. Poza tym, jak już poruszono dojazd komunikacją miejską pod klatkę - to wydaje mi się, że autobus wiozący 30 osób zajmie mniej miejsca przez minutkę niż 30 samochodów zaparkowanych przez kilka godzin.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2014, 22:41

Rozwiązanie jest proste, a mianowicie wszędzie gdzie parkowanie jest niedozwolone należy ustawić słupki w barwach maskujących. Ewentualnie (paradoksalnie) zwęzić na wysokości AJD jezdnię tak, żeby nie można tam było po lewej stronie jezdni stanąć.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 14 lutego 2014, 22:53

Piotr Radoliński pisze:
Sebastian Wróbel pisze:Może gdyby Częstochowa dostała dofinansowanie na budowę węzłów przesiadkowych, co wiązałoby się m.in. z budową wielopoziomowych parkingów przy dworcu głównym, to może wtedy dałoby się ten problem parkowania przy AJD rozwiązać.
Sebastianie, czy myślisz, że ludzie z "puszek" (Wasza nomenklatura) będą chcieli "spacerować" kawał drogi na uczelnię, do Urzędu czy na plac Czerwony ? Nie, oni chcą dojechać pod same drzwi... tak jak niektórzy pasażerowie środków komunikacji miejskiej - żeby komunikacja "wjeżdżała" wszędzie a najlepiej "pod klatkę" ! :P

Trochę mnie dziwi to święte przekonanie że ludzie przesiądą się do autobusów. Otóż nigdy nie zmusi się ludzi do tego by korzystali tylko z KM i chyba najwyższy czas to zrozumieć działać w celu pogodzenia interesu pasażerów KM i kierowców.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 14 lutego 2014, 23:35

No teraz gadasz, jak "alejowi przyjaciele Częstochowy" z panem D. na czele...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 15 lutego 2014, 02:18

Dominik Wójcik pisze:
Tomasz Rorat pisze:Tomka pomysły są dobre, ale ten akurat jest w tym momencie nie do spełnienia. Zmiana organizacji, wyegzekwowanie zakazu parkowania w okolicy plac Czerwonego ( wątpię aby właścicielce zgodzili się na to, klienci musza do nich jakoś podjechać, a parkingów w okolicy mało lub za daleko) itd.
Czekaj, czekaj! Sporny tu odcinek (na wysokości Placu Czerwonego) jest opatulony zatokami parkingowymi, a więc siłą rzeczy na pasach jezdni nic nie stoi. Dopiero przed uczelnią zaczyna się dzicz, która panuje aż do jezdni w Pasażu Opolczyka. Dalej znowu zatoka parkingowa

Czy aby na pewno w okolicach uczelni zaczyna się dzicz? Masz tu Dominiku zdjęcie z bloga Tomasza: http://42200.blox.pl/resource/skretwaszyngtona.JPG
Tam dzicz jest na całym odcinku. Krótko mówiąc, nie wpychajmy autobusów tam, gdzie nie ma to sensu. Są ulice w mieście, gdzie autobusów nie było, nie ma i niech tak lepiej zostanie, dla dobra ogółu...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 15 lutego 2014, 10:57

Dominik Wójcik pisze:No teraz gadasz, jak "alejowi przyjaciele Częstochowy" z panem D. na czele...

Nie,nie gadam jak pan D. tylko jestem zarówno pasażerem KM jak i kierowcą, jestem mieszkańcem miasta i myślę realnie i wiem jedno nigdy nie zmusisz wszystkich do korzystania z KM, Sam kiedy jest mi to wygodne to korzystam z KM a kiedy jest mi wygodniej przewieźć coś samochodem, lub załatwię to szybciej to jadę autem.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 15 lutego 2014, 12:38

Dokładnie człowiek ma prawo wyboru ,czy jedzie KM czy własny samochodem.I trzeba robić wszystko by jedni i drudzy mieli dobrze .Nie rozumiem ludzi bez prawa jazdy pałających nienawiścią do tych co jeżdżą własnym autem .Mimo ,że za przejazd KM nie płace to jeżdżę również własnym samochodem jak mam taką potrzebę .Dlaczego mam być z tego powodu dyskryminowany?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 lutego 2014, 13:32

Krzysiek Ociepa pisze:Czy aby na pewno w okolicach uczelni zaczyna się dzicz? Masz tu Dominiku zdjęcie z bloga Tomasza: http://42200.blox.pl/resource/skretwaszyngtona.JPG
Tam dzicz jest na całym odcinku. Krótko mówiąc, nie wpychajmy autobusów tam, gdzie nie ma to sensu. Są ulice w mieście, gdzie autobusów nie było, nie ma i niech tak lepiej zostanie, dla dobra ogółu...

Przyglądając się uważnie myślę, że to jednak auto jadące, w końcu w środku jest kierowca. Można wziąć wiele zdjęć z GSV pokazujących kolejki stojących samochodów, ale nie znaczy że one parkują.

Bartosz Kowalski pisze:
Dominik Wójcik pisze:No teraz gadasz, jak "alejowi przyjaciele Częstochowy" z panem D. na czele...

Nie,nie gadam jak pan D. tylko jestem zarówno pasażerem KM jak i kierowcą, jestem mieszkańcem miasta i myślę realnie i wiem jedno nigdy nie zmusisz wszystkich do korzystania z KM, Sam kiedy jest mi to wygodne to korzystam z KM a kiedy jest mi wygodniej przewieźć coś samochodem, lub załatwię to szybciej to jadę autem.

Obaj przesadzacie. Autobus na Waszyngtona dla wygody pasażerów powinnien być, żeby zapewnić dobr skomunikowanie pl. Biegańskiego. Ale to nie znaczy, że robimy coś na złość kierowcom. Nikt (a przynajmniej ja) nie mówi, żeby tę ulicę zamknąć dla osobówek. Parkowanie w tym rejonie trzeba ucywilizować, bo ono jest uciążliwe także dla kierowców osobówek, którzy nie mogą swobodnie przejechać, jest uciążliwe dla służb ratunkowych wszelkiego rodzaju, które nie mogą stać i czekać aż ktoś raczy wrócić z zakupów na pl. Czerwonym do swojego auta zaparkowanego na środku jezdni, są wreszcie uciążliwe dla pieszych, którzy nie mogą przechodzić w spokoju przez ulicę między zaparkowanymi autami.

Takie coś powinno rozwiązać problemy na Waszyngtona:
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Krzysiek Ociepa » 15 lutego 2014, 16:03

Michał Grzegorczyk pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:Czy aby na pewno w okolicach uczelni zaczyna się dzicz? Masz tu Dominiku zdjęcie z bloga Tomasza: http://42200.blox.pl/resource/skretwaszyngtona.JPG
Tam dzicz jest na całym odcinku. Krótko mówiąc, nie wpychajmy autobusów tam, gdzie nie ma to sensu. Są ulice w mieście, gdzie autobusów nie było, nie ma i niech tak lepiej zostanie, dla dobra ogółu...

Przyglądając się uważnie myślę, że to jednak auto jadące, w końcu w środku jest kierowca. Można wziąć wiele zdjęć z GSV pokazujących kolejki stojących samochodów, ale nie znaczy że one parkują.

Zauważ, że nie ma włączonych świateł mijania, ani do jazdy dziennej, więc obstawiam, że stoi i na kogoś czeka...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 lutego 2014, 16:45

Nie chcę się kłócić w takim mało istotnym miejscu, ale powiem tylko, że u nas taka jazda niestety jest dość częstym zjawiskiem :-/ Nawet jeśli ten samochód sobie tu stanął to i tak nie powinno to być dla nas rozstrzygającym argumentem. Wytyczanie linii autobusowych na zasadzie "a bo tam zawsze parkują na środku" wydaje mi się absurdalne. Jak dla mnie sprawa prosta. Kierowca wyciąga telefon, jaki nosi każdy w kieszenie, robi zdjęcie, odsyła dyspozytorowi, a dyspozytor przed końcem zmiany hutrowo posyła na Policję wraz z danymi każdego zgłaszającego kierowcy albo i bez w zależności od przepisów. Wygodny kierowca dostaje list niespodziankę i więcej tak nie zrobi. Po za tym jeszcze jedna rzecz. Niektórzy pewnie powiedzą, że jeden się nauczy, a reszta nie. Ale te parkowania w niedozwolonych miejscach to jednak działają na zasadzie "może nikt mnie nie złapię, ja tylko na 5 minut". Jeśli tą ulicą puścimy kilka linii autobusowych i one będą jeździć tam co te 5 minut to każdy się zastanowi, czy warto ryzykować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Radoliński » 15 lutego 2014, 17:18

Michał Grzegorczyk pisze:Jak dla mnie sprawa prosta. Kierowca wyciąga telefon, jaki nosi każdy w kieszenie, robi zdjęcie, odsyła dyspozytorowi, a dyspozytor przed końcem zmiany hutrowo posyła na Policję wraz z danymi każdego zgłaszającego kierowcy albo i bez w zależności od przepisów. Wygodny kierowca dostaje list niespodziankę i więcej tak nie zrobi.
..nie wiem czy wiesz, ale żeby zdjęcie miało moc prawną to potrzebne jest zgłoszenie autora fotografii a następnie włóczenie tegoż po sądach jako świadka. Samo zdjęcie nic nie wskóra.

I jeszcze... żeby Was pogodzić, dalszy ciąg przejazdu samochodu GSV po ul. Waszyngtona - jak widać pojazd wskazany wcześniej pozostaje w tym samym miejscu.

Obrazek

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 lutego 2014, 17:22

Piotr Radoliński pisze:Sebastianie, czy myślisz, że ludzie z "puszek" (Wasza nomenklatura) będą chcieli "spacerować" kawał drogi na uczelnię, do Urzędu czy na plac Czerwony ? Nie, oni chcą dojechać pod same drzwi... tak jak niektórzy pasażerowie środków komunikacji miejskiej - żeby komunikacja "wjeżdżała" wszędzie a najlepiej "pod klatkę" ! :P

To akurat były tylko luźne przemyślenia Piotrze. ;) A może już najwyższy czas sprawić, aby samochodziarze podobnie jak pasażerowie komunikacji miejskiej też nie mogli w sensie dosłownym jak i przenośnym mieć podjazdu pod same drzwi?!
Mamy w końcu XXI wiek, w którym m.in. trzeba promować komunikację miejską. :)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 15 lutego 2014, 17:42

Michał Grzegorczyk pisze:. Jak dla mnie sprawa prosta. Kierowca wyciąga telefon, jaki nosi każdy w kieszenie, robi zdjęcie, odsyła dyspozytorowi, a dyspozytor przed końcem zmiany hutrowo posyła na Policję wraz z danymi każdego zgłaszającego kierowcy albo i bez w zależności od przepisów..

Kierowcy nie mają rodzin i swojego życia ,tylko będą cały wolny czas spędzać na składaniu zeznań w komisariacie , bo ty wpadłeś na genialny plan.Od tego jest chyba policja i straż miejska .Taki rozbudowany monitoring ,ale służy on do wlepiania ludziom chcącym się na przykład w ciepły dzień napić piwa w alejach ,a nie do usuwania skandalicznego zachowania kierowców i innych patologii .Czy wy się czasami zastanawiacie co piszecie ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 lutego 2014, 23:22

W pierwszych kilku(nastu) dniach powinna tam stać Policja i pilnować nowej organizacji ruchu. Jak zwykle zresztą przy takich okazjach. A potem to powinny już być incydentalne sytuacje. Bardzo was proszę, żebyśmy nie robili z sytuacji łamania przepisów ruchu drogowego sytuacji niezmiennej i trwałej. Ludzi można nauczyć pewnych zachowań, jeśli tylko włoży się w to trochę wysiłku. Jeśli teraz nie jeżdżą tam autobusy, to ktoś może przystanąć, bo inne osobówki mają go jak ominąć. W ten sposób nikt na takiego kierowcę nie wyzywa. Jeśli będą tam jeździć autobusy, a i jeszcze zrobimy jeden pas choćby przy samym skrzyżowaniu z Wolności to nikt tam nie stanie, bo to będzie się wiązało z awanturą. Autobus takiego cwaniaka nie wyminie, a kierowca osobówki woli nie ryzykować, że ludzie z autobusu wyjdą, zepchną auto na pobocze i "przypadkiem" stłuką jakąś szybę.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 16 lutego 2014, 10:53

Michał Grzegorczyk pisze: Autobus takiego cwaniaka nie wyminie, a kierowca osobówki woli nie ryzykować, że ludzie z autobusu wyjdą, zepchną auto na pobocze i "przypadkiem" stłuką jakąś szybę.

Chyba naoglądałeś się za dużo filmików z Rosji na youtube. Wszyscy będą grzecznie czekać, przyjedzie Policja i kierowca osobówki dostanie mandat za złe parkowanie albo tylko pouczenie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 lutego 2014, 12:00

Nie raz słyszałem, że w Polsce, a nie w Rosji ktoś komuś urywał lusterka za parkowanie którym komuś uszkodził stojący obok samochód. A ja chcę tylko pokazać, że każdy kalkuluje. Jeśli autobus będzie tam jeździł co 5 minut, to ludzie nie zaparkują na jezdni, bo na pewno któryś autobus na niego wpadnie. A to grozi dyskusją z kierowcą autobusu, wezwaniem Policji itd. Natomiast teraz, kiedy jeżdżą tam osobówki stanie nie wiąże się z żadnym ryzykiem dla kierowcy-cwaniaka.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartosz Kowalski » 16 lutego 2014, 12:14

To dziwnie o czym piszesz skoro w Warszawie, Katowicach czy Łodzi, a we Wrocławiu też się to zdarza, ludzie notorycznie parkują tak że np tramwaj nie może przejechać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 lutego 2014, 12:25

Ale właśnie to się zdarza, a nie dzieje notorycznie. Do tego stopnia, że aż pisze o tym kilka dużych portali internetowych albo prasa następnego dnia. We Wrocławiu takie coś zdarzyło się ładnych kilka miesięcy temu i chyba dotyczyło człowieka, który zaparkował ukośnie zamiast równolegle. A i tak wspomniano o tym, bo jechał tramwaj i to go zablokowało. Autobus by pewnie objechał.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Skorupa » 16 lutego 2014, 17:10

Nie byłoby tej gadaniny na temat tego jaką uliczką puścić KM gdyby została w Alejach w takim stanie jak przed remontem. Lepszego rozwiązania nie widzę.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Skorupa » 16 lutego 2014, 17:10

Nie byłoby tej gadaniny na temat tego jaką uliczką puścić KM gdyby została w Alejach w takim stanie jak przed remontem. Lepszego rozwiązania nie widzę.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7124
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Tomasz Rorat » 16 lutego 2014, 20:15

Michał Grzegorczyk pisze: Jeśli autobus będzie tam jeździł co 5 minut, to ludzie nie zaparkują na jezdni, bo na pewno któryś autobus na niego wpadnie

Dziwne, na Garibaldiego auta parkują a autobus kursuję dość często !!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 16 lutego 2014, 20:32

Na DK 1 też dość często jeżdżą , a jakoś w zatokach się zatrzymują i nawet są tacy ,że sygnał dzwiękowy ich nie wzrusza ! Więc o czym my mówimy,Straż Miejska i Policja udaje ,że tematu nie ma to kogo mają się bać kierowcy .Czują się bezkarni i tyle .

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Dominik Wójcik » 18 lutego 2014, 13:51

Piotr Skorupa pisze:Nie byłoby tej gadaniny na temat tego jaką uliczką puścić KM gdyby została w Alejach w takim stanie jak przed remontem. Lepszego rozwiązania nie widzę.
Amen

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 13:58

Nie warto gadać, co by było gdyby. Trzeba się przemęczyć do 2018 i w związku z tym pytanie, jakie trzeba zadać to "jak to zrobić, żeby miało sens?".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 lutego 2014, 14:14

Jedno jest pewne, że jeśli nawet wygra wariant I, to 10 musi wylecieć z I Alei, bo kursuje ... za często. Mogą zostać 4 linie kursujące obecnie co 30 minut.
Dlatego ja osobiście jestem za spróbowaniem nowego rozwiązania czyli wariantu II.

Ktoś tu kiedyś napisał: "wariant I ale z linią 10". Takiej opcji nie ma...

Mirek Waga
Posty: 526
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Mirek Waga » 18 lutego 2014, 15:25

Panowie!
Co by nie zrobił i jak by nie kombinował ze zmianami tras autobusów tak zawsze ktoś będzie nie zadowolony.
Reasumując.
Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 15:30

To akurat oczywiste i nic nie wnosi. W Polsce zawsze ktoś narzeka i tak już jest. Trzeba zrobić coś, co ma sens jako taki i te 4,5 roku się przemęczyć, a potem puścić wszystko Alejami. Jeśli przypadkiem wiadukt na południu centrum by był wtedy na swoim miejscu to można w Alejach jednocześnie ograniczyć ruch osobówek.
Trzeba zrobić tak, jak tu już było mówione: żeby pasażer jadący na Wyczerpy, Zawodzie, Trzech Wieszczów itd nie biegał między przystankami pod kościołem, Puchatkiem, tym na placu i jeszcze może pod katedrą, tylko żeby miał linie jadące w jednym kierunku na tym samym przystanku:

Jakoś tak:
11, 12, 21, 31 Alejami na zachód (przyst. na placu)
14, 17, 23, 30 Garibaldiego w Wolności
10, 13, 26, 32 Garibaldiego w Kościuszki

11, 13, 21, 26, 28, 31 Katedralną do Mirowskiej
14, 17, (20), (24), (28), 30 Katedralną do RTK
10 Katedralną do Krakowskiej
12, 23, 32 Alejami do Krakowskiej (przyst. na placu)
(24) do Krakowskiej

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 18 lutego 2014, 15:45

Michał Grzegorczyk pisze:12, 23, 32 Alejami do Krakowskiej (przyst. na placu)
Jadąc Alejami do Krakowskiej ?? Chyba do Ogrodowej, to po pierwsze. Po drugie proponujesz dwie linie jadące na Stary Raków, a wypychasz inne linie na boki. Co do 23, to znaczenie tej linii na odcinku Rejtana - centrum jest znikome...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 lutego 2014, 15:54

Ogrodowej, Krakowskiej... co za różnica jak jest napisane, skoro finalnie jadą one Krakowską? Założenie jest takie, że jest przystanek pod kościołem dla linii jadących pod szpital, przystanek pod Puchatkiem dla jadących na RTK i przystanek na wlocie I Alei w pl. Daszyńskiego dla linii skręcających na Stare Miasto. Tylko 10 się już nie zmieści, bo w Alejach może być 8 autobusów na godzinę. Dzięki temu nie trzeba biegać między przystankami czekając na autobus jadąc np. tylko do Małej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 marca 2014, 00:40

Mieszkańcy wybrali jeden z wariantów nowego układu komunikacyjnego
Wychodzi na to, że wejdzie w życie wariant I. Zaskoczenia brak. Wychodzi na to, że wariant I wejdzie w życie bez koniecznych poprawek. Zaskoczenia brak.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Piotr Skorupa » 02 marca 2014, 00:52

Michał Grzegorczyk pisze:Mieszkańcy wybrali jeden z wariantów nowego układu komunikacyjnego
Wychodzi na to, że wejdzie w życie wariant I. Zaskoczenia brak. Wychodzi na to, że wariant I wejdzie w życie bez koniecznych poprawek. Zaskoczenia brak.



Myślę, że to dobrze. Nie ma sensu łamać głów nad nowym systemem skoro za 5 lat byłby on do zmiany. Przydałyby się w końcu wiaty w Alejach bo inwestycja odebrana już dawno a tu tylko prowizoryczne słupki stoją.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Bartek Marcinkowski » 02 marca 2014, 01:01

Szkoda, że nie zmodyfikowali tego wariantu. Przecież 11 i 13 w I Aleii to bezsens. I tak w obie strony muszą "zahaczyć" o pl. Daszyńskiego jadąc przez Garibaldiego / Katedralną.
Mieszkańcy Wyczerp Górnych za te męki od listopada będą mieli teraz w prezencie 30 przez całe Aleje. I z tego co pamiętam to 17 przez Garibaldiego i Katedralną, skoro nie ma porawek. WRESZCIE! :D

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 marca 2014, 08:59

No tak, ale z dojazdem do Tesco, linią przez Mazowiecką oraz rozwojem sieci na Mirowie w takim razie się żegnamy. Szkoda.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 marca 2014, 09:32

Tak sobie myślę, że można by do wariantu I wprowadzić przecież pewne poprawki (uzupełnienia):
1. Zmiana pętli 24 na Jesienną;
2. Wydzielenie z linii 26 kursów do Bursztynowej jako linii 18, która zahaczy o Tesco i nowy most, poza tym skierowanie jej przez Odrodzenia i Mazowiecką. Potrzeba tu tylko przyspieszyć wyjazdy z Grabówki ok. 2-3 minuty;
3. Przedłużyć linię 26 od "Pegaza" do sanktuarium;
4. Zastosować "Zielony ring" dla linii 16, przez to uatrakcyjni się ta linię w centrum. A obecnie postoje pod PKP i tak są w większości przypadków symboliczne, więc korekta rozkładu minimalna.

Myślę, że można by na ten temat z MZDiT rozmawiać. W sumie to pewne elementy wariantu II, ale nie te rewolucyjne i myślę, że nikt z pasażerów by nie ucierpiał, a wręcz odwrotnie... Do przemyślenia :idea:

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Michał Kamiński » 02 marca 2014, 10:04

Zgadzam się z tobą w 100% oprócz 3 pkt .Po co komu kursy do sanktuarium ? Raz w roku będzie tam ktoś jezdził .Po drugie jest tam nieutwardzona droga i brak pętli .Za duże koszty przy praktycznie braku korzyści.
Pasowało by jeszcze puścić km na nowe osiedla ,bo miasto się trochę rozrosło i są duże skupiska ludzi bez km .
I koniecznie korekty w rozkładach ,żeby linie pokrywające się nie jezdziły w odstępach 1-2 minutowych.I realne czasy przejazdów ,do tego przerwy dłuższe niż 0-5minut (w razie unijnej minimum 20 min.)na krańcówkach ,by można było zgubić gdzieś opóznienie ,gdy się w kradnie.Wtedy i kierowca i pasażer będzie zadowolony .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

ANKIETA: Zmiany w komunikacji - 2014 rok

Postautor: Janusz Karlikowski » 02 marca 2014, 10:49

Wodociągowa jest w bardzo dobrym stanie, doskonały asfalt.Myślałem o przedłużeniu taką trasą. Poza tym mogłoby to być kilka kursów, np. w weekendy, wakacje.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości