MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2014

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2014

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 11:01

Zakładam ten temat po to abyście mogli tutaj wpisywać/wypisywać wszystkie błędy, braki czy uszkodzenia w oznakowaniu, infrastrukturze komunikacyjnej. Można zgłaszać źle ustawione znaki drogowe (np. pozostawione po przebudowie), brak rozkładów jazdy na przystankach. Uszkodzone zatoki przystankowe, zdewastowane wiaty.
PROSZĘ O CZYTELNY OPIS SYTUACJI !
Proponuję także wykonać dokumentację fotograficzną (w miarę możliwości).
Ja z swej strony obiecuję, że każde - potwierdzone - zgłoszenie, będzie EKSPRESOWO przekazane do MZDiT a następnie w trybie NATYCHMIASTOWYM usunięte.

Zapraszam też kierowców autobusów miejskich do zgłaszania/pisania, które zatoki przystankowe wymagają natychmiastowego remontu lub przebudowy.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Kamil Ociepa » 04 stycznia 2014, 11:34

Przystanek Galibardiego, brak znaku D-15, ale rozkłady są. Niestety brak dokumentacji fotograficznej. Stan na 3.01.14

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6895
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 11:41

Zatoczki :
Dickensa - kierunek Wyczerpy
Hubermana - kierunek Wyczerpy
Szkoła Straży Pożarnej - kierunek Centrum
Michałowskiego - (dziura, brakuje kostki) kierunek Centrum, na ul. Fieldorfa-Nila
to tak na szybko spamiętane.

aaa
pętla
Łojki - wielkie dziury, wystarczy zasypać

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Zbigniew Hoffer » 04 stycznia 2014, 12:25

Piotrze, po raz kolejny zgłaszam:
- skręt w prawo z Dekabrystów w Szajnowicza - Iwanowa. Dla skręcających nadal jest zielony S-3 (bezkolizyjny) jak również dla pieszych i rowerzystów jest zielony S-5/6. Przecież to się kiedyś skończy wypadkiem, jeśli ktoś nie zwróci uwagi na sygnał dla pieszych, a wcale nie musi podczas bezkolizyjnego skrętu.

- dwa niezabezpieczone sygnalizatory dla kierujących/przejścia dla pieszych.
1. Skręt w prawo z Jagiellońskiej w Mont Cassino. (Widziałem jak piesza stała na czerwonym S-5, ktoś skręca w prawo, w tym samym czasie pieszej zmienia się sygnał na zielony i wchodzi bezpośrednio pod jadący pojazd.)
2. Trzecie przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Sląska-Kilińskiego/Al. NMP

- błędne oznakowanie skrzyżowania Al. Wyzwolenia/Fieldorfa-Nila. Występuje tam 2 razy znak C-12 bez znaku A-7.

- błędny sygnalizator S-3 dla skręcających w prawo z Korczaka w Sobieskiego. Podczas skrętu występuje tam kolizja ze skręcającymi w lewo z Nowowiejskiego w Sobieskiego.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6895
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 12:35

Zbigniew Hoffer pisze:Piotrze, po raz kolejny zgłaszam skręt w prawo z Dekabrystów w Szajnowicza - Iwanowa. Dla skręcających nadal jest zielony S-3 (bezkolizyjny) jak również dla pieszych i rowerzystów jest zielony S-5/6. Przecież to się kiedyś skończy wypadkiem, jeśli ktoś nie zwróci uwagi na sygnał dla pieszych, a wcale nie musi podczas bezkolizyjnego skrętu.

A jaki jest tam sygnalizator ?? cały zielony, czy jest na nim strzałka na wprost+prawo ??

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Zbigniew Hoffer » 04 stycznia 2014, 12:37

Tomasz Rorat pisze:
Zbigniew Hoffer pisze:Piotrze, po raz kolejny zgłaszam skręt w prawo z Dekabrystów w Szajnowicza - Iwanowa. Dla skręcających nadal jest zielony S-3 (bezkolizyjny) jak również dla pieszych i rowerzystów jest zielony S-5/6. Przecież to się kiedyś skończy wypadkiem, jeśli ktoś nie zwróci uwagi na sygnał dla pieszych, a wcale nie musi podczas bezkolizyjnego skrętu.
A jaki jest tam sygnalizator ?? cały zielony, czy jest na nim strzałka na wprost+prawo ??
strzałka wprost+prawo

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 12:38

Kamil Ociepa pisze:Przystanek Galibardiego, brak znaku D-15, ale rozkłady są. Niestety brak dokumentacji fotograficznej. Stan na 3.01.14
...już jest - wczoraj o 12:00 zamontowano !! Zgłosiłem to na prośbę kierowców MPK, którzy zgłosili, że m.in. parkują tam (w zatoce) prywatne pojazdy.

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Mirek Waga » 04 stycznia 2014, 12:59

Kamil Ociepa pisze:Przystanek Galibardiego, brak znaku D-15, ale rozkłady są. Niestety brak dokumentacji fotograficznej. Stan na 3.01.14

Potwierdzam brak znaku D15 w dniu 03.01.2014, jechałem wczoraj około godz.12,30

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 13:01

...znak jest ZAMONTOWANY !! Proszę nie wprowadzać dezinformacji. Może troszkę później, ale jest - mnie zgłoszono, że ekipa wyjechała o godz. 12:00 !

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1034
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 04 stycznia 2014, 13:14

Pętla autobusowa Parkitka. Samochody osobowe parkujące na wyjeździe z pętli utrudniają wyjazd autobusom. Mimo iż jest tam ustawiony znak zakazu parkowania. Sprawa dla MZDiT ale przede wszystkim dla Straży Miejskiej oraz Policji. Podoba sytuacja pętla Dworzec Główny PKP. Brak reakcji ze strony służb.
Co do służb : brak jakichkolwiek reakcji na parkujące samochody w zatokach autobusowych. Mimo iż np patrol przejeżdża obok i udaje że nie widzi.

Pętla Autobusowa Batalionów Chłopskich - umieszczenie betonowego słupa energetycznego który mocno utrudnia nawracanie tzw pchaczom.

Zatoki Autobusowe

- Zatoki do natychmiastowego remontu bądź zamknięcia : Hubermana - kierunek Wyczerpy . Zatoka naraża na uszkodzenie pojazdy niskopodłogowe. Podobnie Przystanek Hetmańska kierunek Centrum.

- Zatoczki autobusowe wzdłuż ulicy Warszawskiej usytuowane miedzy latarniami, uniemożliwiają pełny wjazd autobusu przegubowego.

- "Zatoczka" choć ciężko ją tak nazwać Energetyków kierunek Łojki - nie ma możliwości podjechania bliżej niż 1,5 m od krawężnika. Jest ona usytuowana zbyt głęboko a przy wyjeździe jest rów melioracyjny.

- Przystanek Mirów - Ułożenie plastikowych zapór na powierzchni wyłączonej z ruchu. Co autor miał na myśli oprócz utrudnienia kierowcą życia?

Czasy przejazdów
Zbyt krótki czas przejazdu dla linii jadących od pętli Kukuczki ( 15,16,24,29 ) do przestanku Promenada Niemena. Rozkład nie uwzględnia faktu iż na tych przystankach wsiada duża liczba pasażerów a minuta na zatrzymanie , otwarcie drzwi oraz wpuszczenie ludzi jest zbyt krótki. Brakuje ok 4 min na całym odcinku.
Zbyt krótki czas przejazdu dla linii nr 10 oraz 12 przez centrum miasta.

Linia 21 - Rozkład można wykonać jedynie łamiąc przepisy Ruchu drogowego. Prędkość szczególnie między Gnaszynem a Leśną aby zdążyć powinna być ponad 60 km na godzinę. Choć czasem i to jest mało. Pamiętajmy iż jest to teren zabudowany gdzie pojazdy powyżej 3,5 obowiązuje 50 km na godzinę bez względu na znaki podnoszące tę prędkość.

Mirek Waga
Posty: 492
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Mirek Waga » 04 stycznia 2014, 13:14

Piotr Radoliński pisze:...znak jest ZAMONTOWANY !! Proszę nie wprowadzać dezinformacji. Może troszkę później, ale jest - mnie zgłoszono, że ekipa wyjechała o godz. 12:00 !

Piotrze tak jak pisałem wcześnie około 12,30 znaku D15 jeszcze nie było, ale jadąc ponownie około 14 wszystko było OK.( nie jest to żadna dezinformacja)


Przystanek "Bohaterów Katynia" kierunek centrum zerwane dwa pola daszku wiaty.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 13:25

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Czasy przejazdów
...ten temat nie wiem czy SAM ruszę ? :(
Mirek Waga pisze:Piotrze tak jak pisałem wcześnie około 12,30 znaku D15 jeszcze nie było, ale jadąc ponownie około 14 wszystko było OK.( nie jest to żadna dezinformacja)
...chodziło mi TYLKO o to, że zgłoszenie jest NIEAKTUALNE i po co wracać do tematu !!

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3202
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysiek Ociepa » 04 stycznia 2014, 13:27

Przystanek Skwer Sokołów, w kierunku ul. Pułaskiego - dziura w dachu wiaty... już od kilku lat.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Wojciech Liberda » 04 stycznia 2014, 13:45

- Malowane na wiosnę pasy zaczynają zanikać... trzeba złożyć reklamację. (Chodzi między innymi o Plac Daszyńskiego i Mirowską.

- ZLIKWIDOWAĆ zakaz skrętu z II al w al. Wolności!!! Dzisiaj wszystkie samochody jadące od Daszyńskiego skręcały właśnie a al. Wolności.

- Zamazać część linii podwójnej w al. Wolności w skręt w Focha. Tam jest tylko 1 metr... a do skrętu potrzeba przynajmniej 3 metrów więc przejeżdża się po ciągłej.

- Wyjazd z III al. NMP w Nowowiejskiego jest utrudniony poprzez brak widocznego sygnalizatora, więc wszyscy jadą na czerwonym!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 14:14

Wojciech Liberda pisze:ZLIKWIDOWAĆ zakaz skrętu z II al w al. Wolności!!! Dzisiaj wszystkie samochody jadące od Daszyńskiego skręcały właśnie a al. Wolności.
...masz to załatwione. Myślę, że niedługo ten znak zniknie !
Tomasz Rorat pisze:Zatoczki :
Dickensa - kierunek Wyczerpy
Hubermana - kierunek Wyczerpy
...te zatoki będą remontowane w ramach przebudowy ul. Warszawskiej.

Marcin Papież
Posty: 128
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Marcin Papież » 04 stycznia 2014, 15:38

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Pętla autobusowa Parkitka. Samochody osobowe parkujące na wyjeździe z pętli utrudniają wyjazd autobusom. Mimo iż jest tam ustawiony znak zakazu parkowania. Sprawa dla MZDiT ale przede wszystkim dla Straży Miejskiej oraz Policji. Podoba sytuacja pętla Dworzec Główny PKP. Brak reakcji ze strony służb.
Co do służb : brak jakichkolwiek reakcji na parkujące samochody w zatokach autobusowych. Mimo iż np patrol przejeżdża obok i udaje że nie widzi.

Pętla Autobusowa Batalionów Chłopskich - umieszczenie betonowego słupa energetycznego który mocno utrudnia nawracanie tzw pchaczom.

Zatoki Autobusowe

- Zatoki do natychmiastowego remontu bądź zamknięcia : Hubermana - kierunek Wyczerpy . Zatoka naraża na uszkodzenie pojazdy niskopodłogowe. Podobnie Przystanek Hetmańska kierunek Centrum.

- Zatoczki autobusowe wzdłuż ulicy Warszawskiej usytuowane miedzy latarniami, uniemożliwiają pełny wjazd autobusu przegubowego.

- "Zatoczka" choć ciężko ją tak nazwać Energetyków kierunek Łojki - nie ma możliwości podjechania bliżej niż 1,5 m od krawężnika. Jest ona usytuowana zbyt głęboko a przy wyjeździe jest rów melioracyjny.

- Przystanek Mirów - Ułożenie plastikowych zapór na powierzchni wyłączonej z ruchu. Co autor miał na myśli oprócz utrudnienia kierowcą życia?

Czasy przejazdów
Zbyt krótki czas przejazdu dla linii jadących od pętli Kukuczki ( 15,16,24,29 ) do przestanku Promenada Niemena. Rozkład nie uwzględnia faktu iż na tych przystankach wsiada duża liczba pasażerów a minuta na zatrzymanie , otwarcie drzwi oraz wpuszczenie ludzi jest zbyt krótki. Brakuje ok 4 min na całym odcinku.
Zbyt krótki czas przejazdu dla linii nr 10 oraz 12 przez centrum miasta.

Linia 21 - Rozkład można wykonać jedynie łamiąc przepisy Ruchu drogowego. Prędkość szczególnie między Gnaszynem a Leśną aby zdążyć powinna być ponad 60 km na godzinę. Choć czasem i to jest mało. Pamiętajmy iż jest to teren zabudowany gdzie pojazdy powyżej 3,5 obowiązuje 50 km na godzinę bez względu na znaki podnoszące tę prędkość.


Widze ze nasz kolega kierowca zauważył jak teraz są ułożone rozkłady one od zawsze takie były, niektóre inne linie maja to samo mowie o liniach gdzie smiga sie PN.z parkitka to jak wojna z wiatrakami nie da sie i juz ile razy dzwoniłem i do dyspozytora i sam na policje, nie da sie przyjechac nawet parkuja juz w samej petli wiec to jest normalne.Krzysku witaj w mpk-owskich realiach

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 stycznia 2014, 16:06

Przede wszystkim trzeba zmodyfikować rozkład linii 10, ponieważ obecny rozkład to fikcja! Autobusy jeżdżą jak chcą, a od Nowego Roku jeżdżą wręcz gęsiego. Ostatnio czekałem na przystanku Cmentarz Raków w kierunku Centrum na linię 10. Wedle rozkładu powinna być o 16:00. O 16:05 dopiero zauważyłem... dwa autobusy linii 10 jadące w kierunku pętli Błeszno! cholerna niegospodarność.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Zbigniew Hoffer » 04 stycznia 2014, 16:46

Może by tak zlikwidować kilka przystanków (Parkitka Osiedle, Plac Pamięci Narodowej przy Sobieskiego). Przecież to jest przesada że odległości między przystankami to 200 metrów. W nieskończoność jedzie się tymi autobusami.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 17:01

Zbigniew Hoffer pisze:Może by tak zlikwidować kilka przystanków (Parkitka Osiedle, Plac Pamięci Narodowej przy Sobieskiego). Przecież to jest przesada że odległości między przystankami to 200 metrów. W nieskończoność jedzie się tymi autobusami.
...oj ! Powiedz to ludziom tam mieszkającym !! Spójrz na Forum - jak KAŻDY lobbuje swoje rejony. :P

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Zbigniew Hoffer » 04 stycznia 2014, 17:14

Ja to Piotrze rozumiem, tak jak ty rozumiesz to o czym piszę. Każdy chce mieć jak najbliżej do przystanku. Ale chyba ważniejsze jest dobro ogółu, te 200 - 300 metrów można podejść, zdrowie zyska i pasażerowie którzy szybciej dojadą. Tak jak szanuję kierowców, którzy nie czekają na dobiegających do autobusu (nawet jak mają 10-20 metrów). Jeśli większość potrafi przyjść punktualnie na przystanek to czemu mamy czekać na spóźnialskich?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 17:17

Zbigniew Hoffer pisze:Ja to Piotrze rozumiem, tak jak ty rozumiesz to o czym piszę. Każdy chce mieć jak najbliżej do przystanku. Ale chyba ważniejsze jest dobro ogółu, te 200 - 300 metrów można podejść, zdrowie zyska i pasażerowie którzy szybciej dojadą.
Ano właśnie - to mi się tak trochę kojarzy z "filozofią Kalego" :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 17:20

Przypomnę, że kiedy byłem małym dzieckiem całe osiedle wywalczyło sobie przystanek "Parkitka osiedle". Tak naprawdę "Łódzka" zaczyna być potrzebna dopiero teraz, kiedy budują się nowe bloki przy Łódzkiej.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Zbigniew Hoffer » 04 stycznia 2014, 17:25

Od p. Okulickiego do p. Łódzka jest 550 metrów. To jest przesada, żeby nie móc przejść max. 225 metrów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 17:27

Wiem, że się narażę, ale... ponieważ dysponowałem wynikami badań napełnień pasażerskich pojazdów to napiszę tylko tyle - podczas całego okresu badań... na poszczególnych liniach przejeżdżających ul. Okulickiego na w/w przystanku praktycznie nie wsiadła ani nie wysiadła ani jedna osoba.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Mariusz Sośniak » 04 stycznia 2014, 17:54

Zbigniew Hoffer pisze:Piotrze, po raz kolejny zgłaszam:
- skręt w prawo z Dekabrystów w Szajnowicza - Iwanowa. Dla skręcających nadal jest zielony S-3 (bezkolizyjny) jak również dla pieszych i rowerzystów jest zielony S-5/6. Przecież to się kiedyś skończy wypadkiem, jeśli ktoś nie zwróci uwagi na sygnał dla pieszych, a wcale nie musi podczas bezkolizyjnego skrętu.

- dwa niezabezpieczone sygnalizatory dla kierujących/przejścia dla pieszych.
1. Skręt w prawo z Jagiellońskiej w Mont Cassino. (Widziałem jak piesza stała na czerwonym S-5, ktoś skręca w prawo, w tym samym czasie pieszej zmienia się sygnał na zielony i wchodzi bezpośrednio pod jadący pojazd.)
2. Trzecie przejście dla pieszych na skrzyżowaniu Sląska-Kilińskiego/Al. NMP

- błędne oznakowanie skrzyżowania Al. Wyzwolenia/Fieldorfa-Nila. Występuje tam 2 razy znak C-12 bez znaku A-7.

- błędny sygnalizator S-3 dla skręcających w prawo z Korczaka w Sobieskiego. Podczas skrętu występuje tam kolizja ze skręcającymi w lewo z Nowowiejskiego w Sobieskiego.

Niestety Zbigniewie w żadnym punkcie nie masz racji (w/g mnie oczywiście!)
ad.1 sygnalizator S-1
ad.2 znak A-7 skręcający łaski nie robi
ad.3 nie powtórzony sygnalizator aby wyjeżdżający z II Al. NMP mieli w ogóle taką możliwość
ad.4 ze względu na specyficzną geometrię tego ronda znak C-12 dot. tylko pojazdów już znajdujących się na rondzie
ad.5 jadący z ul. Nowowiejskiego w Sobieskiego mają S-1 i to oni muszą ustąpić czy to w lewo pojazdom jadącym z przeciwka czy w prawo pieszym

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 18:00

Piotr Radoliński pisze:Wiem, że się narażę, ale... ponieważ dysponowałem wynikami badań napełnień pasażerskich pojazdów to napiszę tylko tyle - podczas całego okresu badań... na poszczególnych liniach przejeżdżających ul. Okulickiego na w/w przystanku praktycznie nie wsiadła ani nie wysiadła ani jedna osoba.

Nic dziwnego, dzieci do szkół nie chodziły. Jak chcesz możesz pogadać z moją mamą, jeździ z tamtego przystanku codziennie do pracy i powie, ile ludzi tam wsiada. Natomiast na Łódzkiej kiedyś nie wsiadał prawie nikt, a teraz już trochę ludzi się tam zbiera.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 18:05

Zbigniew Hoffer pisze:Piotrze, po raz kolejny zgłaszam:
- skręt w prawo z Dekabrystów w Szajnowicza - Iwanowa. Dla skręcających nadal jest zielony S-3 (bezkolizyjny) jak również dla pieszych i rowerzystów jest zielony S-5/6. Przecież to się kiedyś skończy wypadkiem, jeśli ktoś nie zwróci uwagi na sygnał dla pieszych, a wcale nie musi podczas bezkolizyjnego skrętu.
Mariusz Sośniak pisze:ad.1 sygnalizator S-1
...czyżby zmieniono sygnalizator z S-3 na S-1 ? :shock:

Obrazek

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Mariusz Sośniak » 04 stycznia 2014, 18:11

Piotrze kajam się miałem nieaktualne dane :oops:
w takim razie zdecydowanie błąd!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 18:13

...temat był zgłaszany przeze mnie do MZDiT już ze dwa miesiące temu ! Bez echa. Teraz pójdę zdecydowanie wyżej ! :)

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2014, 08:16

brak słupka przystankowego ,przystanek Gazownia kierunek centrum

Jakub Siadlak
Posty: 289
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Jakub Siadlak » 05 stycznia 2014, 09:14

No to Piotrze założyłeś GORĄCY temat :-D Można by wiele rzeczy opisywać w tym temacie,ja wybrałem przede wszystkim to,że
- SŁUŻBY ODPOWIEDZIALNE ZA BEZPIECZEŃSTWO NA DROGACH,NIE ROBIĄ TEGO,CO DO NICH NALEŻY.Po pierwsze[jak już Marcin pisał] pętla PARKITKA-SZPITAL. No ludzie,to co tam się dzieje,to jest kpina.Jadąc pchaczem ciężko jest stamtąd wyjechać,bo "kieroffcy" zostawiają bryczki na zakazie zatrzymywania. Dzwonie kiedyś do dyspozytora,że bardzo ciężko jest tam wyjechać,a on mi mówi,że zadzwoni na policję jak się nie będzie dało wyjeżdżać[czyli dopiero wtedy,jak się wszystko zablokuje]a jak się jakoś da wyjechać,to nie będzie dzwonił,bo tam jest problem od lat i policja...nie radzi sobie. :shock: Czy naprawdę tak ciężko jest odholować ze 3 razy auto jakiegoś buraka i pokazać,że się da???Może wtedy poszłaby fama i problem zmniejszyłby się.

- Kolejny problem,to zatrzymywanie się "kieroffców" w zatokach. Stoi taki cymbał na awaryjnych i gada przez telefon.Do szału mnie to doprowadza :evil: Ale na to już MZDiT nic nie poradzi,bo to po prostu chamstwo,którego u nas na drogach nie brakuje.

- Wracając do Parkitki-ta pętla jest dość dziurawa,trzeba ją połatać.

- Kolejna sprawa to przystanek Filharmonia.B.często wysadzam tam ludzi wprost na zostawione tam samochody,brakuje tam peronu.

- Kolejna sprawa to przejazd 10-tki przez odcinek alei Sląska-Wolności.Często na przystanku...stoi zaparkowane auto. Co za wiocha...A jak się ruszy to trzeba się nieźle nagimnastykować,żeby bezkolizyjnie dojechać do Wolności;powód: samochody "zaparkowane"w taki sposób,że za głowę się człowiek łapie. Centrum miasta a odpowiednie służby nie robią nic,żeby dałoby się tam normalnie przejechać autobusem. Właściwie to nie wiem po co są znaki zakazu ruchu w alejach,skoro wszyscy to olewają. Taka jest właśnie u nas"kultura".Szkoda gadać...

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2014, 10:11

Jakub co do zastawionych przystanków to jeszcze trzeba dodać DH Centrum i Dw PKP tam też ludzie wysiadają często wprost na maskę zaparkowanego przez jakiegoś barana auta.Tak jak zatoki przy sklepach np Wolna czy Hetmańska ,Garibaldiego prawie zawsze zastawione prze wygodnych kierowców .Do tego konieczne korekty w rozkładach 13 i 31 przerwy na krańcówkach 1min. to jakiś absurd i rozkład praktycznie nie do wykonania .Do tego czasy przejazdów np 19 .Wyjeżdżając z pętli Żabiniec na -1 i wlekąc się na potęgę na Grabówce +1 jest .Potem gdy zaczynają się światła rozkład znowu tak ułożony ,że trzeba naginać przepisy by się wyrobić .Tak jest poukładane na kilku liniach .W miejscach gdzie się traci po minucie na przejazd ,a tam gdzie jest dobry przejazd ludzie przeważnie nie wysiadają/wsiadają 2min. na przejazd .Są linie gdzie początek trzeba opózniać o 2 minuty ,żeby nie przyjechać dalej przykładowo na +2czy +3 ,a są miejsca gdzie nie ma sposobu się wyrabiać.Tylko to już było nie raz poruszane i MZDit jest chyba na te głosy głuche .

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1034
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 stycznia 2014, 11:50

Cieszę się że temat powstał i wypowiadają się w nim fachowcy, którzy znają miasto i realia. Co do rozkładów i czasów przejazdów zmiany są konieczne. Wszystkim wyjdą one na dobre, pasażer będzie zadowolony że autobusy jeżdżą punktualnie, kierowcy którzy nie muszą jechać narażając się na łamanie przepisów. Tabor również mniej ucierpi.

Może znajdziemy sposób na furmanów parkujących przy pętli.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 609
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Sałata » 05 stycznia 2014, 11:56

Ja natomiast, chciałbym zgłosić zatoczkę na przystanku "Św. BARBARY - SZPITAL" w kierunku Łojek/Leśnej. Kostka się zapada.

Krzyśku, co do rozkładów, to nie będzie to łatwe dla Piotra. Sam nic nie zdziała. Zmiany są jak najbardziej konieczne.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1034
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 05 stycznia 2014, 12:04

Nie doceniasz Piotra :)
Ale Piotr nie jest sam , cały klub oraz ludzie których chcemy zaprosić do współpracy ( kierowcy oraz fachowcy ) mogą trochę zdziałać.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 609
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Sałata » 05 stycznia 2014, 12:07

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Nie doceniasz Piotra :)
Ale Piotr nie jest sam , cały klub oraz ludzie których chcemy zaprosić do współpracy ( kierowcy oraz fachowcy ) mogą trochę zdziałać.

To nie chodzi o to, że nie doceniam Piotra :D Piotr załatwił dużo ważnych i mniej ważnych spraw, za które jesteśmy mu wdzięczni i pełni podziwu :) Wydaję mi się, że sam nie wymusiłby zmian w rozkładach :D Ale jak większa liczba osób się w to zaangażuje, tak jak piszesz, to powinno się coś ruszyć :)

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2014, 12:13

Wydaje mi się ,że podejście w Mzdit jest takie ; jak jakiś tam kierman może lepiej wiedzieć od pana Inżyniera .Dlatego zmiany proponowane przez kierowców i inne osoby nie są brane pod uwagę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2014, 12:17

Michał Kamiński pisze:Wydaje mi się ,że podejście w Mzdit jest takie ; jak jakiś tam kierman może lepiej wiedzieć od pana Inżyniera .Dlatego zmiany proponowane przez kierowców i inne osoby nie są brane pod uwagę.
...zmienimy to Michale, po warunkiem - że jak powiedział tow. Gierek - POMOŻECIE ? :D

Dajcie mi też czas na "organoleptyczne" sprawdzenie Waszych zgłoszeń - chciałbym być wiarygodny wobec MZDiT !
Panowie, proszę o czytelne wypisywanie wszystkich uwag... bo potem muszę zmieniać Wasze posty. Piszcie każdą sprawę od nowego wiersza - po myślniku ! Okey ? :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2949
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Łukasz Szkurłat » 05 stycznia 2014, 12:23

Jakub Siadlak pisze:Kolejny problem,to zatrzymywanie się "kieroffców" w zatokach. Stoi taki cymbał na awaryjnych i gada przez telefon.

Niedawno jadąc 30 w stronę centrum, w zatoce "Sabinowska" na samym środku stanął patrol policji do klienta, więc już wszystko jest możliwe...
Jakub Siadlak pisze:Kolejna sprawa to przystanek Filharmonia.B.często wysadzam tam ludzi wprost na zostawione tam samochody,brakuje tam peronu.

Tak, jak i przy D.H. Centrum oraz Dworcu PKP, jak wspomniał Michał przydałyby się słupki blokujące wjazd samochodom, które nie utrudniałyby wymianie pasażerów. I ostatni przypadek, stoi jeden samochód łamiący ewidentnie barierę 15m parkowania od przystanku autobusowego, przejeżdża policja i żadnej reakcji.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2014, 12:24

Piotrze podnieś też koniecznie problem pustych przelotów na oddalone krańcówki ,bo są w ten sposób rocznie marnowane tysiące kilometrów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2014, 12:27

Jakub Siadlak pisze:Kolejny problem,to zatrzymywanie się "kieroffców" w zatokach. Stoi taki cymbał na awaryjnych i gada przez telefon.
Łukasz Szkurłat pisze:Niedawno jadąc 30 w stronę centrum, w zatoce "Sabinowska" na samym środku stanął patrol policji do klienta, więc już wszystko jest możliwe...
...Ci akurat lubują się w zatrzymywaniu "klientów" w zatokach autobusowych ! :evil: :oops: Dają ładny przykład.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Michał Kamiński » 05 stycznia 2014, 12:31

Łukasz Szkurłat pisze:
Jakub Siadlak pisze:Kolejny problem,to zatrzymywanie się "kieroffców" w zatokach. Stoi taki cymbał na awaryjnych i gada przez telefon.

Niedawno jadąc 30 w stronę centrum, w zatoce "Sabinowska" na samym środku stanął patrol policji do klienta, więc już wszystko jest możliwe...
Jakub Siadlak pisze:Kolejna sprawa to przystanek Filharmonia.B.często wysadzam tam ludzi wprost na zostawione tam samochody,brakuje tam peronu.

Tak, jak i przy D.H. Centrum oraz Dworcu PKP, jak wspomniał Michał przydałyby się słupki blokujące wjazd samochodom, które nie utrudniałyby wymianie pasażerów. I ostatni przypadek, stoi jeden samochód łamiący ewidentnie barierę 15m parkowania od przystanku autobusowego, przejeżdża policja i żadnej reakcji.


Już nie raz musiałem ''zatrąbić'' na patrol policji ,który sobie stał w zatoce ,bez sygnałów świetlnych nie wykonując żadnego zatrzymania ,lub interwencji więc o czym my mówimy .Ostatnio zatokę zablokował mi radiowóz Straży Miejskiej i musiałem zatrzymać się na drodze.Po chwili wracał ze sklepu jeden ze Strażaków z napojem ,ręce opadają ...A to ,że jak stoi jakiś baran w zatoce i nie reaguje na niego Policja to standard .

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 609
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Sałata » 05 stycznia 2014, 12:38

Michale, to jest niestety standard. Tak jak wyprzedzanie autobusu, a następnie hamowanie tuż przed nim i skręcanie w boczną uliczkę czy bramę :evil:

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3202
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 stycznia 2014, 13:20

Michał Kamiński pisze:Piotrze podnieś też koniecznie problem pustych przelotów na oddalone krańcówki ,bo są w ten sposób rocznie marnowane tysiące kilometrów.

Tu się zgadzam. Najgorzej jest chyba w przypadku 15/16. Nie dość, że szczytówki zaczynają z KUKUCZKI, to jeszcze ostatnia 16 jedzie z dworca po 23:00, ale z KUKUCZKI zjeżdża już bezpośrednio do zajezdni, a przecież mogłaby wracać po swojej normalnej trasie. Na pewno by się jeszcze jakiś pasażer trafił. A później mógłby być zjazd z Korczaka lub z przystanku Dworzec PKS .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21338
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2014, 13:23

Krzysiek Ociepa pisze:
Michał Kamiński pisze:Piotrze podnieś też koniecznie problem pustych przelotów na oddalone krańcówki ,bo są w ten sposób rocznie marnowane tysiące kilometrów.

Tu się zgadzam. Najgorzej jest chyba w przypadku 15/16. Nie dość, że szczytówki zaczynają z KUKUCZKI, to jeszcze ostatnia 16 jedzie z dworca po 23:00, ale z KUKUCZKI zjeżdża już bezpośrednio do zajezdni, a przecież mogłaby wracać po swojej normalnej trasie. Na pewno by się jeszcze jakiś pasażer trafił. A później mógłby być zjazd z Korczaka lub z przystanku Dworzec PKS .
..słyszałem też historię o 65..., że goni bez ludzi do Zawodzia ! Jeżeli za te kursy płaci gmina, to jeszcze zrozumiem - choć to dla mnie i tak marnotrawstwo i niegospodarka !!

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Jakub Szymanowski » 05 stycznia 2014, 13:46

To jest łączony rozkład (chyba 25-02+65-51). Zjeżdża się z 25 do zajezdni, tam jest przerwa i potem do Zawodzia na pusto. A można by zabrać ludzi chociaż od Estakady.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 609
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Tomasz Sałata » 05 stycznia 2014, 14:00

W robocze jest to 14/2+65/51, w soboty 25/3+65-51 a w niedziele 22/31+65/51.

Jest jeszcze poranna szczytówka 65/11 która zjeżdża z Zawodzia na pusto.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5377
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Patryk Hartman » 05 stycznia 2014, 14:25

Tomasz Sałata pisze:Jest jeszcze poranna szczytówka 65/11 która zjeżdża z Zawodzia na pusto.

Warto dodać, że jest ona w każdy dzień tygodnia.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3202
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Krzysiek Ociepa » 05 stycznia 2014, 14:58

I właśnie takich kwiatków trzeba się pozbyć. Te wozokilometry można lepiej spożytkować.

Mateusz Balt
Członek CKMKM
Posty: 308
Rejestracja: 20 sierpnia 2013, 20:31
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń

Postautor: Mateusz Balt » 05 stycznia 2014, 19:36

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Może znajdziemy sposób na furmanów parkujących przy pętli.


Są takie specjalne trudne do usunięcia naklejki z odpowiednim hasłem, ale tego robić nie można chyba oficjalnie, ani nawet potajemnie. Nie ma innej możliwości jak dzwonić, pisać i pisać. Przydałoby się u nas coś takiego jak jakiś policyjny parking taki jak ten w Ursusie gdzie auta gniją (albo w jakiejś innej odległej dzielnicy), gdzie nawet Warszawiak, a tym bardziej słoik z wyboru będzie kilka godzin myślał jak tam dojechać po odholowaną - na rzecz jasna niezły koszt - gablotę. Gdzie jest u nas takie coś?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości