DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 listopada 2014, 13:10

Słusznie, bo się pogubimy.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 30 listopada 2014, 13:20

Piotr Jeruszka pisze:To można taki temat przykleić i dodatkowo zablokować w nim możliwość edycji. Bo zaraz zaczniemy się zastanawiać które tematy traktujemy jako informacyjne, a które jako dyskusyjne.
...zapomniałem Piotrze o tej opcji. Chodziło mi TYLKO o przejrzystość tematu. Wpisujemy tam TYLKO zmainy PLANOWANE lub mającer nastąpić.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Dys

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 grudnia 2014, 23:16

A oprócz w/w zmian, najbardziej znaczące "wyłapane" w przeglądzie nowych rozkładów:

- zostają załatane luki w rozkładach 22 i 24, chociaż nie całkiem...
- linia 12 w robocze będzie przez cały dzień jeździć co 15 minut, rozkład skoordynowany z 32 oraz nie pokrywa się z 10
- powraca koordynacja 15 i 16
- wszystkie kursy 21 będą dojeżdżać do Olsztyńskiej
- przystanek "1 Maja-Uczelnia" będzie się nazywał I Urząd Skarbowy, a dotychczasowy "Skrzyneckiego" zmieni nazwę na Liceum im. R. Traugutta
- 17 zyskuje 1 nowy kurs o 4:44 z Os. Wyczerpy

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5389
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 23 grudnia 2014, 23:20

Bartek Marcinkowski pisze:- powraca koordynacja 15 i 16

W kier. Centrum owszem, ale w kier. Kukuczki jest to co jest teraz. :D

Wpadka w oznakowaniu !?
http://mzd.czest.pl/images/rozklady/roz ... 67r027.htm

Nie wyświetla się rozkład linii 35.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 23 grudnia 2014, 23:48

- Według nowego rozkładu w nocy będą jeździć... Twisty ;)
- Cieszy idealny takt który dostanie 12stka. Czekamy na kolejne linie :)
- 35/36 "zajrzy" na stacje Raków. Piotrze, dzięki za wstawiennictwo :)

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 24 grudnia 2014, 00:52

Nadal nie mogę zrozumieć i nikt mi nie potrafi tego wyjaśnić, dlaczego na linii 22, gdzie mamy 7 wozów, nie może być taktu 15 min, tylko muszą być te dziury.
42min+42min+15min=99min, więc zostaje jeszcze 6 minut luzu.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 24 grudnia 2014, 01:02

Dołożyli czasu tu i tam :)
Estakada > C.H. Jagiellończycy +1min
Skwer Sokołów > Św. Kazimierza +1min
Św. Kazimierza > III Aleja +1min

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 grudnia 2014, 08:02

...a sprawdzał ktoś rozkłady tramwajowe ?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 24 grudnia 2014, 10:29

Tak, sprawdzałem. Nic ciekawego prócz nocnych Twistów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 grudnia 2014, 11:05

...a czas przejazdu nie uległ zmianie ?
Łukasz Najman pisze:Tak, sprawdzałem. Nic ciekawego prócz nocnych Twistów.
...to "pokłosie" wizyty TVP na ul. Bohaterów Katynia 52 :D

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 24 grudnia 2014, 12:39

Tutaj mnie masz Piotrze. Zaraz sprawdzę
Co do N0. Naprawdę mamy aż tyle kasy by codziennie jeździły Twisty? Nie taniej byłoby zainstalować smarownice?

EDIT: Czas przejazdu skrócił się o 1-3 minut.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 24 grudnia 2014, 12:55

Łukasz Najman pisze:Co do N0. Naprawdę mamy aż tyle kasy by codziennie jeździły Twisty? Nie taniej byłoby zainstalować smarownice?
...było powiedziane, że inwestycja jest NIETYKALNA i tego się musimy trzymać.
P.S. Ciekawe czy TWISTY doznają jakiegoś uszczerbku na zdrowiu... jeżdżąc nocą. Pewnie szybko się skończy ich pobyt na nocnych trasach... a może coś się zmieni... później ? :P

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 24 grudnia 2014, 12:57

W związku z nowym rozkładem dla N0 mam pytanie
Kto to będzie chronił ?

TWIST - 32 metry długości
105Na - 13,5 metra długości

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

x

Postautor: Piotr Radoliński » 24 grudnia 2014, 13:14

...monitoring ! :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 24 grudnia 2014, 14:21

Skoro TnB nie można ruszyć, to może tramwaje. Zamontowanie podajnika smaru w trzech 105tkach, byłoby tańszym rozwiązaniem, czyż nie ?
Nie chcę psioczyć, ale Twisty na Rakowskiej piszczą bardziej niż Konstale.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 grudnia 2014, 17:34

Piotr Radoliński pisze:Pewnie szybko się skończy ich pobyt na nocnych trasach... a może coś się zmieni... później ? :P
Czy to sprawa, o której rozmawialiśmy? ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 27 grudnia 2014, 12:35

Grzebałem, grzebałem i się dogrzebałem. W nowym rozkładzie "trójki" w dni robocze linie będą obsługiwały 4 składy 105tek (dotychczas 2) , a w soboty jeden skład (dotychczas 0) . Tylko 5 Twistów będzie w ruchu. Jak to jest, żeby kilkadziesiąt ludzi "mogło spać" kilkadziesiąt tysięcy musi częściej jeździć Konstalami? Coś tu chyba nie gra. Jeśli tak bardzo chcą by Twisty jeździły w nocy to niech się to odbywa bez cięć w środku dnia!

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 27 grudnia 2014, 17:36

Dokładnie masz 100% racji ,jeżeli ta zmiana spowodowana jest kursowaniem Twistów nocą to szkoda słów .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 27 grudnia 2014, 19:07

Wydaje mi się, że są INNE powody.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 27 grudnia 2014, 19:56

Łukaszu tak jak mówi Piotr, mogą być inne powody, najważniejsze, że chcą utrzymać takt

Maciej Puszek
Posty: 107
Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Maciej Puszek » 27 grudnia 2014, 22:41

Ale nadal ludzie z Wrzosowiaka i Błeszna mają tylko 2 tramwaje po 22.00 z centrum (powroty z pracy) a na północ jadą 4 tramwaje po 22.00 , a koło Etakady dochodzą 3 tramwaje lini 1 . Moje pytanie brzmi : w czym są lepsi meszkańcy centrum , tyiąclecia i północy pracujący w południowych dzielnicach miasta od miezkańców obługiwanych tylko przez linie tramwajową "3"

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 27 grudnia 2014, 23:05

Inne powody... Ktoś ma jakieś przypuszczenia jakie to powody? Bo szanowny zarząd dróg nie raczył powiedzieć mieszkańcom czemu zabiera im część niskopodłogowych tramwajów.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1043
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 28 grudnia 2014, 01:15

Być może jest to kwestia o którą postulowaliśmy od dawana. Czyli ukryte kursy niskopodłogowe. Twisty przechodzą co pewien czas przeglądy, są w naprawie lub po prostu mają awarię , w ich miejsce jeżdżą składy wysoko podłogowy. Wielu pasażerów zwraca uwagę na to jakim taborem będzie obsłużony kurs. Są to przeważnie osoby niepełnosprawne jak również rodzice z wózkami dziecięcymi. Lepiej więc na kurs wysoko podłogowy wysłać Twista niż odwrotnie.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 01:27

Dziękuję bardzo. Już się nie czepiam :)
Ale mam jeszcze jedno pytanie. Skoro trzy twisty jeżdżą w nocy, 5 w dzień, to skąd weźmiemy ich aż tyle? Będą jeździć po 40 godzin bez przerwy? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2014, 08:11

Łukasz Najman pisze:Ale mam jeszcze jedno pytanie. Skoro trzy twisty jeżdżą w nocy, 5 w dzień, to skąd weźmiemy ich aż tyle? Będą jeździć po 40 godzin bez przerwy? :P
...a kto im zabroni ?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 11:49

Podstawowy błąd tej rozmowy jest taki że wy (kierowcy) mówicie o obecnych zapełnieniach naszych autobusów. Druga strona tej konwersacji, mówi "co zrobić by ludzie nie odchodzili od KM" . Dlatego pojawia się spór

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 11:51

Miałem nie być już uszczypliwy to nic nie powiem o przerwach dla kierowców i nie tylko ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2014, 11:55

...i tak "boksować" można się latami !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2014, 11:58

Łukasz Najman pisze:Miałem nie być już uszczypliwy to nic nie powiem o przerwach dla kierowców i nie tylko ;)
...ależ bądź ! Ja to wszystko przekażę do MZDiT - jako uwagi "jednego z pasażerów". Chętnie urządziłbym coś na kształt "konferencji prasowej" z przedstawicielem MZDiT (odpowiedzialnym za transport publiczny). Może on by Was wtedy troszkę "oświecił" a może.. Wy jego " :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3250
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Krzysiek Ociepa » 28 grudnia 2014, 12:15

A te lata będą leciały, a wraz z nimi będzie ubywać pasażerów. Z jednej strony jest to efekt obecnych czasów, bo ludzie robią się "wygodni" i wolą odłożyć parę groszy na własny samochód, a z drugiej strony jest to problem infrastruktury - brak BUS-pasów, priorytetów dla KM, centrów przesiadkowych z dogodną taryfą i koordynacją kursów. Spójrzmy na Warszawę. Tam ludzie do pracy jeżdżą komunikacją miejską, bo jest po prostu szybciej i wygodniej. Tramwaj, metro i autobus na BUS-pasie są o wiele szybsze, niż tkwiąca w korku osobówka. Ale kwestia pasów dla autobusów jest u nas nie do przeskoczenia ze względu na brak szerokich arterii, gdzie można takie pasy wyznaczyć. Musimy więc hamować odpływ pasażerów innymi sposobami, ale na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 12:18

Z tego co wiem, szerokie arterie nie są potrzebne by wyznaczać buspasy.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 12:22

Jeśli Twisty faktycznie będą jeździć po 40 godzin dzie... ciągiem, to będzie plus dla zarządu. Mogliby wpaść na absurdalny pomysł że pojazd też musi odpoczywać.
Konferencja... bardzo dobry pomysł! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2014, 12:35

Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.
...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2014, 14:30

Łukasz Najman pisze:Z tego co wiem, szerokie arterie nie są potrzebne by wyznaczać buspasy.

Jasne, wystarczy dwupasmówka. Nowowiejskiego, Śląska, JanaPawła, Monte Cassino, Krakowska, Warszawska, wystarcy wybrać odcinki, gdzie tworzą się korki i wymalować buspasy.

Piotr Radoliński pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.
...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku. :)

Widzę, że coś mnie ominęło.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 grudnia 2014, 14:34

Problem polega na tym, że zrobić tak by wilk był syty i owca cała.
Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.

Piotr Radoliński pisze:
Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.
...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku. :)
Otóż to! ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 14:52

Mateusz Stacherczak pisze:
Piotr Radoliński pisze:OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku. :)
Otóż to! ;)

Strasznie enigmatyczni jesteście koledzy :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 grudnia 2014, 15:00

Mateusz Stacherczak pisze:Problem polega na tym, że zrobić tak by wilk był syty i owca cała.
Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.

Może nie do końca, ale można tak jak mówisz puszczać same przeguby albo same solówki i regulować napełnienie częstotliwością.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 grudnia 2014, 15:02

Tu nie ma nic enigmatycznego Łukaszu. Po prostu zmienił się wójt w Rędzinach po wielu latach. Ciekawe czy to zapowiedź jakichś pozytywnych zmian w komunikacji miejskiej zarówno od strony MZDiT jak i GZK. :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 15:10

To że się zmienił to wiem. Ale co się zmieni w gestii komunikacji publicznej tego nie wiadomo... albo tylko ja nie wiem :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 grudnia 2014, 15:13

Nie rozumiem decyzji MZDiT o uruchomieniu TWIST-ów w nocy:
Są to pojazdy nowe, przede wszystkie za długie. Będą łakomym kąskiem dla wszelakich wandali, zaś monitoring, którego taśmy rzekomo ktoś ogląda tu nie pomoże. Dla mieszkańców bloku przy ul. Bohaterów Katynia 52 bolesny będzie fakt, że TWIST-y są głośniejsze od poczciwych konstali, które poruszają się niemal bezszelestnie. Nie mówiąc już o wspomnianych przez kolegów przerwach dla kierowców i droższych stawkach za wozokilometry. No ale ja jestem tylko internetowym malkontentem bez prawa głosu... :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 15:17

Stopiątki są cichsze na lekkich łukach. "Przypadek nr 52" jest odmienny. Tam skrzypiałaby nawet drezyna napędzana siłą mięśni. Fizyki nie przeskoczysz ;) Można jedynie zmniejszyć tarcie, ale nie wiem czy instalacja smarownic w stopiątkach jest możliwa technicznie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 grudnia 2014, 15:32

W sumie patrząc na stopniową degradację komunikacji miejskiej i brak ZNACZĄCEJ poprawy w naszym mieście, jej los powoli zaczyna mi być obojętny. Make up w postaci nowego taboru niewiele zmieni, skoro nadal będzie "królować" przestarzała taryfa biletowa, średnie częstotliwości kursowania, brak zdecydowania władz w sprawie rozbudowy sieci tramwajowej i udogodnień dla KM i jeszcze planowana likwidacja 2/3 taboru przegubowego i wiele innych negatywnych czynników. Niegdyś komunikacja miejska świętowała chwałę i liczyła się w oczach pasażerów, teraz obserwujemy sukcesywny odpływ pasażerów trwający już od wielu lat. Jeszcze trochę i "nie będzie niczego". Identyczna sytuacja była Koreą Północną. Jak skończyła i jak wygląda teraz to wszyscy wiemy.

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Andrzej Czerwik » 28 grudnia 2014, 15:58

Łukasz Najman pisze:Stopiątki są cichsze na lekkich łukach. "Przypadek nr 52" jest odmienny. Tam skrzypiałaby nawet drezyna napędzana siłą mięśni. Fizyki nie przeskoczysz ;) Można jedynie zmniejszyć tarcie, ale nie wiem czy instalacja smarownic w stopiątkach jest możliwa technicznie.

Muszę chyba sprawdzić czy rzeczywiście drezyna piszczy w łuku "w przypadku nr 52" :D.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zakupy taboru w roku 2015

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 16:20

Taryfa - racja
Częstotliwość kursowania - pośrednio racja, ale co konkretnie chciałbyś zmienić? Autobusy co 10 min., a tramwaje co 5?
Rozbudowa sieci tramwajowej - skoro zostawiana jest rezerwa terenowa przy węźle przesiadkowym na Rakowie to coś jest na rzeczy
Korea Północna - nie no serio?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 grudnia 2014, 16:22

Zgłaszam chęć do wzięcia udziału w tym eksperymencie :D

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Filip Kłyszejko » 28 grudnia 2014, 17:46

Tylko Andrzeju pamiętaj tam jest ograniczenie do 5km/h ile mnie pamięć nie myli, tak więc za bardzo się nie rozpędzaj :D

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Andrzej Czerwik » 28 grudnia 2014, 17:51

Filip Kłyszejko pisze:Tylko Andrzeju pamiętaj tam jest ograniczenie do 5km/h ile mnie pamięć nie myli, tak więc za bardzo się nie rozpędzaj :D

Tak myślę że więcej jak 20 km/h w zakręt nie wejdę bo się wykoleję :-D .

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7055
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 grudnia 2014, 18:12

A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżej !! Bo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21421
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 grudnia 2014, 18:20

Tomasz Rorat pisze:A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżej !! Bo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie
..koło swojego domu ! :P

Andrzej Czerwik
Członek CKMKM
Posty: 861
Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Andrzej Czerwik » 28 grudnia 2014, 18:25

Tomasz Rorat pisze:A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżej !! Bo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie
Przed jadącym Pendolino?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości