DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2015, 16:27

Jakub Szymanowski pisze:Ale ja uważam, że propozycja Michała jest bardzo dobra. Zamienić tramwaj na autobus, a za zaoszczędzone pieniądze linie N1-N4 rozszerzyć na wszystkie dni tygodnia, tylko przemyśleć trasy.
...a wyliczyłeś to, że oszczędność będzie aż taka, Mistrzu ? :P Myślę, że powinieneś siąść nad kartką i pobawić się arytmetyką. Po wyliczeniu sam stwierdzisz empirycznie, że oszczędności... NIE BĘDZIE ! :P
Michał Grzegorczyk pisze:Tym, że KW PZPR wytyczyło jedną ulicę 65 lat temu tutaj, a nie tam?
Co autor ma na myśli ? :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Szymanowski » 12 stycznia 2015, 17:09

Opierałem się na wyliczeniach Michała G. Myślałem, że jeśli tak pisze to ma jakieś podstawy. Ale może chociaż na autobusy w nocy z niedzieli na poniedziałek by starczyło... ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2015, 17:20

Jakub Szymanowski pisze:Opierałem się na wyliczeniach Michała G. Myślałem, że jeśli tak pisze to ma jakieś podstawy. Ale może chociaż na autobusy w nocy z niedzieli na poniedziałek by starczyło... ;)
..a może podam Ci dane do zadania a Ty sam sobie porozwiązujesz i obliczysz owe OSZCZĘDNOŚCI ? :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 12 stycznia 2015, 17:20

Jakich wyliczeniach, bo nigdzie takich nie widziałem? Obawiam się, że Michał nie ma żadnych danych na ten temat. Chyba, że trzyma je głęboko w "skarpecie" i nie chce się nimi podzielić :D
Oszczędności może by starczyło na jeden dodatkowy kurs N0-N4, choć też nie jestem pewny czy na cały.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2015, 17:39

Łukasz Najman pisze:Jakich wyliczeniach, bo nigdzie takich nie widziałem? Obawiam się, że Michał nie ma żadnych danych na ten temat. Chyba, że trzyma je głęboko w "skarpecie" i nie chce się nimi podzielić :D
Oszczędności może by starczyło na jeden dodatkowy kurs N0-N4, choć też nie jestem pewny czy na cały.
...oooo to, to to ! :)

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Kamil Ociepa » 12 stycznia 2015, 18:31

Nie wiem czy z TYCH oszczędności starczyłoby na 1 czy 2 dodatkowe kółka wzdłuż N0. A co dopiero na linie N1-N4.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 19:07

Piotr Radoliński pisze:Panowie, nie ekscytujcie się tak bardzo. Porozmawiam na ten temat w MZDiT - skoro tak się bulwersujecie zamianą tramwaju na autobus. Może uda się COFNĄĆ tą decyzję. Dajcie mi czas do 15-16 stycznia 2015 roku. Dajcie mi szanse... Okey ? :P

I tu akurat się zgodzę, bo zmiana może być wprowadzona za szybko. Trzeba mieć czas na zrobienie przystanków i przemyślenie ewentualnych innych zmian.

Łukasz Najman pisze:Czy ty masz problemy z oczami, że nie widzisz moich postów? AUTOBUS NIE ZATRZYMA się na WSZYSTKICH przystankach linii N0. Autobusy jeżdżące w nocy są stare, rozklekotane i głośniejsze od tramwaju. Jeżeli według ciebie to nie są straty to jesteś ignorantem.
A dobudowanie przystanków jest niemożliwe? Nie mówię, żeby zmianę na autobus robić koniecznie od lutego. Musimy mieć czas na zbudowanie peronów dla autobusów. To chyba oczywiste...

Łukasz Najman pisze:Skąd pieniądze na to?
Oszczędności starczyłoby na uruchomienie N1, N2, N3 i N4 jeszcze w jedną noc w tygodniu. Natomiast trzeba przemyśleć trasy, bo czy autobus jest potrzebny choćby na Rząsawie?

Tak na oko na tyle linii conocnych starczy środków:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Kamil Ociepa » 12 stycznia 2015, 19:17

Michał Grzegorczyk pisze:Oszczędności starczyłoby na uruchomienie N1, N2, N3 i N4 jeszcze w jedną noc w tygodniu. Natomiast trzeba przemyśleć trasy, bo czy autobus jest potrzebny choćby na Rząsawie?

Mógłbyś podać jakieś wyliczenia na ten temat, a nie brać "z rogu sufitu".

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 19:40

N1, N2, N3, N4 => 378376,04 zł
N0 => 991632,00 zł (870744 zł jako autobus) -> różnica 120888 zł

Na jeden dzień w tygodniu N1, N2, N3, N4 potrzeba 189188,02 zł. Po zlikwidowaniu kursów na Rząsawę (-45610,40 zł) wychodzi, że potrzeba tylko 22689,62 zł.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 12 stycznia 2015, 19:48

Dobudowanie przystanków to kolejny koszt. A wzdłuż TnB niemożliwe do zrealizowania.

A tak troszkę konkretniej? Bo przypadkowe liczby też mogę sobie podstawić i wtedy będzie nas stać nawet na metro? Podaj dane (i źródło ich), jaki okres czasu obliczasz etc.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 19:54

9,94 zł za wzkm N1,N2,N3,N4; 11,32 zł za wzkm N0, długości tras z map google.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2015, 20:30

Michał Grzegorczyk pisze:9,94 zł za wzkm N1,N2,N3,N4; 11,32 zł za wzkm N0, długości tras z map google.
...a skąd są te dane ? Chyba nie z naszego MZDiT ! :P
Może warto skończyć ten temat a nie TEORETYZOWAĆ !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 20:32

Dane te padły kiedyś tutaj albo na FB. Jeśli się zmieniły to prosiłbym o aktualne stawki ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 12 stycznia 2015, 20:34

...podałbym, ale nie wiem co na to MZDiT. Podpowiem, stawki są diametralnie INNE.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 20:38

To może spytaj jeśli możesz, bo w takim wypadku faktycznie nie dyskutujemy tylko p... przepychamy się :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 stycznia 2015, 20:41

Czyli dla garstki pieniaczy mamy budować przystanki z których autobus skorzysta tylko w nocy i to jedna linia? Wolne żarty.
Stawki jakie ma płacone MPK za linie nocne to zapewne tajemnica handlowa i nikt nie ujawni, ale ja bym skończył z teoretyzowanie, i wymyślaniem nowych tras dla linii nocnych.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 12 stycznia 2015, 20:54

Bartosz Kowalski pisze:Czyli dla garstki pieniaczy mamy budować przystanki z których autobus skorzysta tylko w nocy i to jedna linia? Wolne żarty.
Stawki jakie ma płacone MPK za linie nocne to zapewne tajemnica handlowa i nikt nie ujawni, ale ja bym skończył z teoretyzowanie, i wymyślaniem nowych trach dla linii. nocnych.

Nic dodać, nic ująć. No może tylko tyle, że wymyślanie kolejnych linii nocnych można traktować jako ciekawostkę, bądź plany które zostaną zrealizowane, gdy pod Częstochową wytryśnie ropa, a miasto stanie się Emiratem ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 stycznia 2015, 22:40

Bartosz Kowalski pisze:Czyli dla garstki pieniaczy mamy budować przystanki z których autobus skorzysta tylko w nocy i to jedna linia? Wolne żarty.
Teoretycznie możesz poprowadzić linię przez gierkówkę zamiast przez Niepodległości, tak jak linie dzienne. Plus to obsługa Starego Miasta. Minus to dłuższa trasa i trzeba wtedy drugiej linii do obsługi dworca. Po raz kolejny odbija się nam brak przedłużenia Pułaskiego i domknięcia obwodnicy śródmiejskiej.

Bartosz Kowalski pisze:Stawki jakie ma płacone MPK za linie nocne to zapewne tajemnica handlowa i nikt nie ujawni, ale ja bym skończył z teoretyzowanie, i wymyślaniem nowych tras dla linii nocnych.
Przypominam tylko, że mówimy o środkach publicznych, których wydatkowanie jest jawne.

Łukasz Najman pisze:Nic dodać, nic ująć. No może tylko tyle, że wymyślanie kolejnych linii nocnych można traktować jako ciekawostkę, bądź plany które zostaną zrealizowane, gdy pod Częstochową wytryśnie ropa, a miasto stanie się Emiratem ;)
Czyli dzielimy mieszkańców na klasę pierwszą z nocną komunikacją (bo tylko tramwajową) i klasę B, która ma zasuwać "z kapcia"?

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 13 stycznia 2015, 00:23

Bądźmy szczerzy , z nocnych linii autobusowych korzysta garstka pasażerów. Linia N4 w porywach do 10 osób na noc , Linia N2 może 15, jedynie N1 oraz N3 mają jakieś tam obłożenie ale ... szału nie ma. Nocny tramwaj w tygodniu od 2 do 5 osób na kurs !, a wy tu piszecie o nocnych autobusach w tygodniu. Panowie zejdźcie na ziemię, co wy macie po 12 lat ?! Który z was korzystał ostatnio z dobrodziejstwa nocnej komunikacji?
Co do N0 uważam że spokojnie można podzielić ją na dwie linie : jedna na stadion Raków druga na Raków PKP ( lub nawet na Kucelin ) na wspólnym odcinku co 30 min na odnogach co godzinę.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 13 stycznia 2015, 01:47

To jest jakiś sensowny pomysł (chyba pierwszy w tym temacie...). Choć mam pewne "ale" . Czy tramwaj na Kucelin w nocy jest potrzebny? Nikt tam w tych godzinach nie dojeżdża, a Dąbie obsługuje N4. Kierować N0 (nawet część kursów) do dworca gdzie od Estakady obsłuży dwa przystanki chyba nie jest najlepszym pomysłem. Ponadto te przystanki obsługuje również N4.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 10:41

Nie mówię, że nie masz racji Krzysztofie, przecież widzisz frekwencję. Ja zadaję tylko jedno kłopotliwe pytanie: czy KTOKOLWIEK ma pojęcie, jak rozszerzenie kursowania na inne dni wpłynie na te linie? Przypuszczam, że nie ma nikt, bo nie robiono badania mobilności pasażerów. Może warto zacząć od tego?

A skoro tak mało osób jeździ N0 w tygodniu, to może w ogóle zlikwidujmy tę linię? Bo wyczuwam w takim razie pewną nierówność. N0 ma kilku pasażerów, ale ma być tramwaj, nie ruszać, bo to nasze, bo to tradycja, bo to świętość. A N1 czy N4 z taką samą ilością pasażerów? Nie opłaca się uruchamiać. I gdzie tu sens?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 13 stycznia 2015, 13:38

Żeby N1 czy N4 mogło kursować codziennie, należałoby zlikwidować N0. Nadal uważasz, że to dobry pomysł?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 14:21

A po co utrzymywać N0 dla 5 osób?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 13 stycznia 2015, 16:35

Po co utrzymywać N4 dla x osób?

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Szymanowski » 13 stycznia 2015, 16:36

To zlikwidujmy wszystko.....

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Kamiński » 13 stycznia 2015, 16:41

Michał Grzegorczyk pisze:A po co utrzymywać N0 dla 5 osób?

N0 nie skasują bo dojeżdża nią dużo kierowców do pracy :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 16:57

A nie można wynająć busa do przewozów pracowniczych? Irytują mnie tylko podwójne standardy: tramwaj N0 dla 5 osób się opłaca, a autobus Nx dla 5 osób się nie opłaca.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Kamiński » 13 stycznia 2015, 17:03

Są odpłatne busy które dowożą i odwożą chętnych na taką usługę kierowców

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Radoliński » 13 stycznia 2015, 17:04

Michał Kamiński pisze:Są odpłatne busy które dowożą i odwożą chętnych kierowców
...chyba nawet MPK ogłaszało przetarg na dowóz pracowników ! :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 17:25

Michał Grzegorczyk pisze:A nie można wynająć busa do przewozów pracowniczych? Irytują mnie tylko podwójne standardy: tramwaj N0 dla 5 osób się opłaca, a autobus Nx dla 5 osób się nie opłaca.

Nie wymagaj zrozumienia od towarzyszy mieszkających przy tramwaju, którzy nie dopuszczą myśli, że im miano by odebrać nocne kursy, zaś sami kasują na starcie pomysł conocnych linii autobusowych w imię ekonomi, która de facto jest stryczkiem na conocny tramwaj.
Nie jestem jakimś tam przeciwnikiem tych nocnych tramwajów. Jeśli różnica wynikająca z kursowania między tramwajem, a autobusem jest niewielka, a w dodatku na autobus trzeba budować przystanki w brakujących miejscach, przez co pojawią się nakłady finansowe, to nawet jestem przeciwnikiem tego.

Zastanawiając się tylko nad sensem conocnej komunikacji autobusowej, myślę się, co mogłoby generować ruch pasażerów. Pierwsze co mam na myśli, to bardzo wczesne i bardzo późne przyjazdy/odjazdy pociągów Kolei Śląskich. Może jeszcze źdźbło przypadkowych osób wracających od znajomych, z dyskotek, barów, ale tych będzie naprawdę niewielu, bo większość osób w tygodniu pracuje, uczy się. Może jedynie w ferie, wakacje i jakieś dłuższe weekendy, przerwy od szkoły generowałyby ten ruch. Przykładowo w dzisiejszą noc zdziwiłbym się, gdyby jedna osoba pojechała tym autobusem nocnym. Zaś 30 grudnia 2014r. tych chętnych by było z racji długiego wolnego i wielkiego rozprężenia.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 17:48

Właśnie w tym problem, że proponuje się tu podwójne standardy i nie sposób usłyszeć spójnych argumentów. Nie wiem, jaka jest różnica między wzkm autobusu i tramwaju, bo Piotr nie chce ich podać obawiając się, że MPK nie zgadza się na publikację tych informacji. Takie to dziwne miasto (kraj?), że finanse podmiotu publicznego są owiane tajemnicą. Ale trudno. Skoro nie wiemy, to nie wiemy. Chyba wszyscy zgadzają się jednak, że wzkm autobusu jest tańszy, dlatego trzeba się dowiedzieć, ile zaoszczędzimy rocznie zmieniając tylko N0 w autobus i nie robiąc innych zmian. Jeśli oszczędności przez rok czy dwa będzie więcej niż koszt budowy tych 8 czy 10 peronów to trzeba je zbudować.

A z racjonalnych rozwiązać można (jak zaproponował Janusz) wydłużyć kursowanie niektórych linii dziennych. Niech zrobią jeden czy dwa kursy więcej nim zjadą do zajezdni, żeby można było o północy pojechać na obrzeża i z tych obrzeży o północy wyjechać do centrum.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 17:54

Właśnie ja też nie rozumiem tej tajemnicy. Znaczy Piotr jako osoba prywatna może rzeczywiście nie powinien tego ogłaszać na forum (chociaż skoro rzuca stawkami obowiązującymi za dnia, to w czym problem?), ale zadając konkretne pytanie MZDiT nie ma prawa moim zdaniem odmówić odpowiedzi, skoro chodzi o pieniądze publiczne.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 13 stycznia 2015, 18:11

Wasza wiedza ile osób jedzie tramwajem w nocy, a ile jeździ autobusami . To hipotezy !! Nikt z was piszących zamienić siekierkę na kijek nie jechał ani jednym ani drugim.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Patryk Hartman » 13 stycznia 2015, 18:20

Raz mi się zdarzyło wracać TN (jako Nocny za tramwaj), to osób było 7 i jechałem w dodatku #165, potem przesiadka na N2, osób było 2 -> sobota "Mikołajki". :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 13 stycznia 2015, 18:29

Zadajecie pytanie w czym gorsi są mieszkańcy dzielnic typu Kawodrza, Wyczerpy, Grabowka. To ja się pytam w czym są lepsi?

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Piotr Skorupa » 13 stycznia 2015, 18:44

A jak na tą chwilę decydenci odnoszą się do pozostawienia tramwajów nocnych ale na odcinku Raków Dworzec-Północ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 18:53

Łukasz Najman pisze:Zadajecie pytanie w czym gorsi są mieszkańcy dzielnic typu Kawodrza, Wyczerpy, Grabowka. To ja się pytam w czym są lepsi?

No właśnie jak na razie są gorsi. Lepsi nigdy nie będą, bo mając codzienną nocną komunikację będą na równi, nieprawdaż?
Tomasz Rorat pisze:Wasza wiedza ile osób jedzie tramwajem w nocy, a ile jeździ autobusami . To hipotezy !! Nikt z was piszących zamienić siekierkę na kijek nie jechał ani jednym ani drugim.

Nie rozumiem o co Ci z tą siekierką i kijkiem chodzi, bo nie o lesie teraz rozmawiamy, ale co do ostatnich słów jesteś w błędzie, bo korzystam czasem z N3.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 13 stycznia 2015, 19:17

Łukasz nie znasz powiedzenia "zamienił siekierkę na kijek" ?? ;)

Zamiast kasę wywalić na nocne autobusy wożące powietrze, wole aby MZDiT kupił tablice z wyświetlaczami ( za ile minut przyjedzie dany autobus). :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 19:29

Tomasz, każde dziecko zna, ale wykorzystanie tego powiedzenia moim zdaniem nie pasuje do Twojej wypowiedzi. :P

Też jestem zdania, że wolałbym np. zagęszczenia rozkładów linii dziennych, wykorzystania funduszy na infrastrukturę, ewentualnie wydłużenie godzin kursowania wybranych linii, tak jak napisał Michał.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 20:06

Łukasz Szkurłat pisze:
Łukasz Najman pisze:Zadajecie pytanie w czym gorsi są mieszkańcy dzielnic typu Kawodrza, Wyczerpy, Grabowka. To ja się pytam w czym są lepsi?

No właśnie jak na razie są gorsi. Lepsi nigdy nie będą, bo mając codzienną nocną komunikację będą na równi, nieprawdaż?


Tomasz Rorat pisze:Zamiast kasę wywalić na nocne autobusy wożące powietrze, wole aby MZDiT kupił tablice z wyświetlaczami ( za ile minut przyjedzie dany autobus). :P


Skoro wszyscy zgadzają się, że każda linia nocna wozi powietrze, to wszystkie powinny zostać zlikwidowane. A jeśli nie zamierzamy kierować się ekonomią tylko "interesem społecznym", to wszystkie linie powinny być całotygodniowe. Rozwiązania są dwa i są bardzo proste.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 13 stycznia 2015, 20:21

Michał Grzegorczyk pisze:Skoro wszyscy zgadzają się, że każda linia nocna wozi powietrze, to wszystkie powinny zostać zlikwidowane. A jeśli nie zamierzamy kierować się ekonomią tylko "interesem społecznym", to wszystkie linie powinny być całotygodniowe. Rozwiązania są dwa i są bardzo proste.


Każda linia autobusowa, nie tramwajowa !! w weekendy czasami pełny był by drugi wagon.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 20:28

Ale w tygodniu podobno wożą powietrze! Tak twierdzą kierowcy. A skoro tak, to niech tramwaj jeździ tylko w weekendy.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 stycznia 2015, 20:37

Piotr Skorupa pisze:A jak na tą chwilę decydenci odnoszą się do pozostawienia tramwajów nocnych ale na odcinku Raków Dworzec-Północ?

I to by chyba było najlepsze rozwiązanie problemu. Kiedyś na Błesznie nie było ani tramwaju nocnego, ani autobusu nocnego i nie było również problemu. A powrót tramwaju nocnego na al. Pokoju prędzej by mieszkańców ucieszył, niż zmartwił. I wystarczyłyby dwa wagony do obsługi. Za to zaoszczędzone wzkm można przeznaczyć na zmianę trasy N4, tak by nawet ten nieszczęsny blok obsłużyć.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 20:38

Tomasz Rorat pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Skoro wszyscy zgadzają się, że każda linia nocna wozi powietrze, to wszystkie powinny zostać zlikwidowane. A jeśli nie zamierzamy kierować się ekonomią tylko "interesem społecznym", to wszystkie linie powinny być całotygodniowe. Rozwiązania są dwa i są bardzo proste.


Każda linia autobusowa, nie tramwajowa !! w weekendy czasami pełny był by drugi wagon.

No właśnie, teraz to mieszasz. Mówimy o tygodniu, a nie weekendzie. W weekend, to i w N3 się zdarzało dużo ludzi, np. po koncertach. A tak jak pisze Michał, sami kierowcy tutaj potwierdzali, że w tygodniu w tramwaju nocnym oni sami jadą plus sztuki pojedynczych osób.
Zresztą zapytam Cię, ile razy w ciągu swojej kariery w MPK miałeś nocki i jakie?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 20:54

Dokładnie, większość osób nie może się zdecydować, czy jest za rachunkiem ekonomicznym czy za interesem społecznym. Zapewne wynika to z tego, że niektórzy mieszkają przy tramwaju i jest im po prostu wygodnie z niego korzystać...

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Krzysiek Ociepa » 13 stycznia 2015, 21:21

A wiecie dlaczego pasażerów linii nocnych jest tak mało? Bo w gruncie rzeczy mało kto wie, że teraz można jechać nocnym na zwyczajnym bilecie. Niestety, ale promocja komunikacji miejskiej w Częstochowie praktycznie w ogóle nie istnieje... W momencie, gdy zmieniały się zasady opłat za przejazdy nocą, powinny na każdym przystanku, na którym zatrzymuje się linia nocna, pojawić się duże czytelne ogłoszenia z informacją o tym, że w nocy można jeździć na zwykłym bilecie, a także na miesięcznym.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 21:38

Nocna komunikacja ma rzadszą siatkę i ludzie akceptują, że muszą dojść 600-800 metrów do domu, zamiast zwykłych 200-300, dlatego nie tylko na tych przystankach, ale także na sąsiednich. Ogólnie w całym mieście na przystankach, w pojazdach i na pojazdach powinny być plakaty, do tego zapowiedzi głosowe i informacje w mediach.

A póki co może ktoś zrobi badania opinii i publicznej i zbada świadomość i preferencje mieszkańców w sprawie nocnych autobusów?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 13 stycznia 2015, 22:11

Jeśli byłyby pieniądze, to byłbym pierwszym który chciałby conocnych kursów WSZYSTKICH linii (0-4). Ale pieniędzy nie ma na tyle. Możemy opłacić N0 co noc i N1-4 w weekendy. I nie gdybajmy, że w interesie społecznym jest by wszystkie jeździły cały tydzień. Bo nie będą. Im prędzej to sobie uświadomicie tym lepiej dla was.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 13 stycznia 2015, 22:17

Myślę też, że fejsbukowe fanpejdże MPK w Częstochowie i MZDiT Częstochowa mogłyby jeszcze prężniej działać na rzecz wizerunku i reklamy transportu miejskiego. MPK widać wstawia co jakiś czas jakieś zdjęcia, komunikaty, życzenia, nowinki i daje o sobie znać. MZDiT wstawia jedynie tyle, ile ma do przekazania komunikatów. Nie wiem, czy organizator posiada w swojej kadrze człowieka typowo do prowadzenia strony i fanpejdża, ale z dwóch recenzji na profilu widać, że ludzie nie są zadowoleni i MZDiT ma wyzwanie, by poprawić swój wizerunek w internecie, jak i na przystankach na czas publikując informacje do jak najszerszej grupy odbiorców. Myślę, że można podpatrzeć z profilu ZTM Warszawa-organizatora, czy ZKM Gdańsk-operatora. Od czasu do czasu MPK, czy to MZDiT powinno zachęcić do podróży np. na zakupy, rzucić postem typu "Dziś nie musicie się martwić o powrót do domu po północy, możesz wrócić autobusem na bilecie miesięcznym lub kupując bilet, jak za dnia" itd.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 stycznia 2015, 23:07

Łukasz Najman pisze:Jeśli byłyby pieniądze, to byłbym pierwszym który chciałby conocnych kursów WSZYSTKICH linii (0-4). Ale pieniędzy nie ma na tyle. Możemy opłacić N0 co noc i N1-4 w weekendy. I nie gdybajmy, że w interesie społecznym jest by wszystkie jeździły cały tydzień. Bo nie będą. Im prędzej to sobie uświadomicie tym lepiej dla was.
Przeczytaj, jak powiedziałem. Albo kierujemy się interesem społecznym i finansujemy wszystko albo kierujemy się ekonomią. Jeśli wybieramy ekonomię, a widzę, że większość jest z ekonomią, to trzeba zlikwidować nocny tramwaj w tygodniu, bo podobno jeździ nim tyle osób, że zmieściliby się w taksówce. Skoro jesteś za ekonomią to powiedz, po co utrzymywać linię dla 5 pasażerów na kurs?

Łukasz, promocja i marketing u nas ogólnie leży, a do tego mają miejsce liczne wpadki, za które normalnie ktoś już dawno powinien stracić premię. A tych wpadek jest czasem tyle, że tu już nie premia powinna być zagrożona... A ja naprawdę jestem ciekaw wyników badania na temat znajomości nocnej komunikacji. Ciekawe, ile osób wie, że taka istnieje? 10%?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości