DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2015, 17:52

Piotrze, a zapytaj się sam siebie, czy TAKA komunikacja zachęca Cię do porzucenia auta? A potem popatrz na Drezno, Pragę, czy inne miasta tej wielkości. Nowy tabor, sztywne takty, priorytety na ulicach i skrzyżowaniach, dopasowanie częstotliwości do psychologicznych granic. Wszyscy wiedzą, że jeżeli musisz czekać na przystanku więcej niż 10 minut to musisz zacząć planować podróż z rozkładem, a to znaczy, że komunikacja nie jest atrakcyjna. Efektem jest odpływ pasażerów. Takie są niestety fakty, obserwowane w badaniach światowych. Podobnie jak konieczność stania przed pasami na czerwonym przez 50 sekund jest wartością graniczną, po której pieszy rozgląda się, czy nic nie jedzie i przechodzi na czerwonym.

A co do dopasowania częstotliwości. Pod szpitalem na Parkitce autobus nigdy nie wiezie więcej niż 5-7 osób. Może o 7 rano personel i pacjenci jadą w większych grupach, ale w tych porach nie patrzę. Natomiast przez cały dzień do szpitala jeździ 10 co 15 minut i 28 co pół godziny. Natomiast znacznie więcej osób jedzie linią 32 na Lisiniec. Czy nie lepiej, żeby 10 jechało z Okulickiego na Wręczycką, a 32 pod szpital? I w takim miejscu chcecie budować tramwaj... Od początku byłem za Lisińcem, mówiłem to już kilka lat temu. Aż mi to w awatarze do dzisiaj zostało (i tak nie mam pomysłu na inny). I może wreszcie któraś linia pojedzie przez Łódzką, zamiast przez Szajnowicza? Nowe bloki, dużo ludzi, a miasto od początku ma ich gdzieś. A potem zdziwienie, że ludzie nie chcą jeździć komunikacją...

Mirek Waga
Posty: 531
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mirek Waga » 31 stycznia 2015, 22:27

Słuchając wypowiedzi jednego z pracowników MZDiT to się zastanawiam, czy w tym miejscu śmiać się czy płakać z niedorzeczności jakie usłyszałem;
1/ jażeli ktoś przeczytał artykuł Tomasza H zamieszczony na stronach internetowy GW to zauważy że obie wypowiedzi ( zamieszczone w GW i w Telewizji ORION) nijak się mają do rzeczywistości
2/ jedna wypowiedź zaprzecz drugiej, przynajmniej uzgodnili by to co mają powiedzieć po prostu żenada
3/ przecież co niektórzy pracownicy MZDiT wszystko robią, jak to słusznie ktoś wcześniej zauważył aby ograniczyć KM do minimum,a później powiedzieć ze komunikacja jest nie potrzebna bo większość ludzi się przesiadła do własnych samochodów, zresztą to już można było słyszeć w odsłuchanej wypowiedz jednego z pracowników w wywiadzie dla Telewizji ORION czyli długo na takie stwierdzenie nie trzeba było czekać.
Kiedy nastąpi następna optymalizacja? :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 01 lutego 2015, 04:00

Nie wiem, czy coś mi się mieniło w oczach, czy widziałem dzisiaj linie nocne, jako N, a nie H czyli tak, jak powinno być... Widać, że wystarczyło parę słów Piotra i dało się poprawić coś, co woziły "nocniki" przez pół roku... Szacuneczek w stronę Piotra, bo domyślam się, że to dzięki Niemu poprawiono błąd. Choć za błąd w dalszym ciągu uważam wypuszczanie na linie nocne MAN-ów NL222 i starszych SU12. To na takich liniach powinny być "dojeżdżane" Ikarusy 415. Jeżdżą na nockach, ale w dzień powinny jeździć jedynie na podmiejskich i ewentualnie jakichś marginalnych liniach, typu 35, 36, czy 38...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2015, 08:18

Krzysiek Ociepa pisze:Nie wiem, czy coś mi się mieniło w oczach, czy widziałem dzisiaj linie nocne, jako N, a nie H czyli tak, jak powinno być..]...

Nie wiem czy to moja zasługa, jednak fakt faktem, że kierując się Twoimi "skargami" zwracałem na to uwagę będąc w MPK.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 01 lutego 2015, 08:26

Krzysiek Ociepa pisze:. Choć za błąd w dalszym ciągu uważam wypuszczanie na linie nocne MAN-ów NL222 i starszych SU12. To na takich liniach powinny być "dojeżdżane" Ikarusy 415. Jeżdżą na nockach, ale w dzień powinny jeździć jedynie na podmiejskich i ewentualnie jakichś marginalnych liniach, typu 35, 36, czy 38...

A co za różnica przecież wozy z nocy i tak wyjeżdżają w dzień ! Nie rozumiem też bezsensownego deprecjonowania linii podmiejskich i ich pasażerów.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 01 lutego 2015, 10:58

A nie przyszło Ci do głowy szanowny Krzysztofie iż na nocne linie wypuszcza się Solarisy ze względu na to iż są wyposażone w monitoring? Inna sprawa to fakt iż w nocy trudniej jest wysłać rezerwę i wysyła się wozy w których wystąpienie usterki jest minimalne.
Nie sposób również nie zgodzić się z Michałem odnośnie dzielenia pasażerów na lepszych i gorszych. Mieszkaniec gminy Olsztyn czy Poczesna nie różni się od mieszkańca Częstochowy. Tam też mieszkają ludzie mający problemy z poruszaniem się , osoby na wózkach czy też matki z wózkami, stąd też pojawiają się ma tych liniach autobusy niskopodłogowe.
Nie rozumiem też czemu przyczepiłeś się MANów NL 222 ? Co w nich złego? Niska podłoga, co prawda bez rampy ale w środku ciszej i cieplej niż w IK 280.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2015, 15:29

Zgodzę się z Krzysztofem w pełni.

Jeśli jest jakiś powód, żeby jakieś autobusy wysyłać na linie podmiejskie czy typu 35 czy 38 to liczba drzwi. Nie orientuje się, ale chyba zostały jeszcze dwudrzwiowe solówki i trzydrzwiowe przeguby, prawda? Na takich liniach jak 35 jeździ mało ludzi, więc nie ma problemu przepychania się do odległych drzwi, a na liniach podmiejskich jest spora grupa ludzi jadących od pętli do pętli.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 01 lutego 2015, 15:32

Chcesz na liniach podmiejskich upychać ludzi do dwudrzwiowych solówek? Rozbawiłeś mnie :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2015, 15:55

Łukasz Najman pisze:Chcesz na liniach podmiejskich upychać ludzi do dwudrzwiowych solówek? Rozbawiłeś mnie :D
Wystarczy spojrzeć na pojazdy m-ki SOLARIS zamawiane przez Niemców. Praktycznie wszystkie są dwudrzwiowe. Najczęściej stosowane są one w komunikacji podmiejskiej. I to niezależnie czy autobus ma 10 metrów czy 12 albo 12,9 m.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 01 lutego 2015, 18:24

Tylko u nas, każdy musi siedzieć, siedzieć przy oknie ( oczywiście otwieranym aby jechać na "zimny łokieć"), drzwi jak najbliżej miejsca siedzącego i oczywiści miejsce to musi być obok kierowcy z przodu !!

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 01 lutego 2015, 20:25

Nie wiem czy ta zmiana jest na plus ??
Solówki tramwajowe na lini1 to od dzisiaj w niedziele, ale również w sobotę standard !!
Już w niedziele jest ciasnawo w wewnątrz, a co będzie w sobotę gdzie ludzi jest dużo więcej ??

Tak wygląda solówka w niedziele ok. 12 godz. po zabraniu tylko ludzi z dwóch przystanków !!

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 01 lutego 2015, 22:03

I widzisz Tomaszu, jaki sukces? Tramwaj jest pełny, nie to co kiedyś (w styczniu) :P A że ludzie się zniechęcą przez tłok i wybiorą samochody to kiedyś zamieni się tramwaj na Mercedesy Sprintery i będzie znowu sukces :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 01 lutego 2015, 22:12

Obrazek

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 01 lutego 2015, 23:36

Ale na naszych liniach podmiejskich przeguby są wypełnione, więc siłą rzeczy w solówkach jest jeszcze ciaśniej. Przecisnąć się z końca autobusu do drugich drzwi to nie lada wyczyn.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 02 lutego 2015, 12:20

Michał Grzegorczyk pisze:I w takim miejscu chcecie budować tramwaj...

Tramwaj miałby obsłużyć nie tylko Parkitkę ale i zachodnie Tysiąclecie - po drodze mamy przystanki "Domy Studenckie" i "Obi". Poza tym dziś inwestycje mieszkaniowe koncentrują się po południowej stronie Okulickiego ale nie zapominajmy o północnej stronie oraz o prawej stronie Nowobialskiej - gdzie wg planu zagospodarowania ma być budownictwo wielorodzinne.
Kolejna rzecz: zarządzający komunikacją miejską niestety zignorowali powstanie po 1989 r. osiedli przy alei brzozowej, Wrocławskiej, Oławskiej - przystanek na rogu Nowoboialskiej i Wrocławskiej pojawił się dopiero niedawno. W rezultacie tamtejsi mieszkańcy nie mają nawyku korzystania z komunikacji publicznej. To trzeba zmienić. Stąd idea tramwaju powiązanego z busikami dowozowymi penetrującymi wąskie uliczki odległej od ul. św. Rocha (i od komunikacji publicznej) Grabówki, czy też rozwijające się tereny wokół os. Słonecznego, gdzie siatka ulic nie pozwoli nigdy na puszczenie klasycznych autobusów.
W sumie: tramwaj ma stymulować rozwój tej części miasta, podobnie jak to było z istniejącą linią. Gdy powstawała, to przy al. Niepodległości (wtedy: ZWM) były tylko małe, kamienne domki.

Co do Lisińca: byłby owszem, fajny - ale za dużo kilometrów do zbudowania. No i trzeba sobie jasno wtedy powiedzieć: tramwaj dojeżdżałby w rejon skrzyżowania Wręczycka/Białostocka i tu pasażerowie musieliby się przesiadać na linię dowozową do Wielkoborskiej czy na Dobrzyńską. To pierwsza niedogodność. Pytanie też, czy jazda z Wręczyckiej przez Parkitkę i Tysiąclecie do centrum (a nie przez ul. św. Rocha) podobałaby się pasażerom?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 lutego 2015, 13:03

Zachodnie Tysiąclecie potrzebuje tramwaju i powinno go dostać, chociaż ostatnio zastanawiam się, czy tramwaj nie powinien skręcić w Szajnowicza-Iwanowa i pojechać w górę i mieć pętlę gdzieś w okolicy nowego ronda na skrzyżowaniu z Łódzką. Tak, nowa zabudowa na Parkitce obecnie koncentruje się przy Mościckiego oraz przy Bialskiej/Małopolskiej, co jest dla mnie dziwne, bo nawet bez tramwaju północna strona Okulickiego ma znacznie lepsze skomunikowanie. Z planów wynika, że zabudowa wielorodzinna będzie wzdłuż Łódzkiej (mapa 15) i po południowej stronie Poleskiej (mapa 31), a przy samej Nowobialskiej zieleń urządzona i zabudowa mieszana wielorodzinna-jednorodzinna (mapa 31), zaś przy Bialskiej (mapa 12) zabudowa jednorodzinna. Obszar za Wrocławską jest niestety pozbawiony planu.

Zgoda, obszar za Wrocławską zignorowano komunikacyjnie i dopiero ostatnio zrobiono przystanek. Według mnie to jednak za mało, tamten obszar ma potencjał, żeby być obsługiwanym lepiej. Ulica Nowobialska powinna być wydłużona do Małopolskiej (to tylko 500 metrów), a autobus przynajmniej jednej z linii powinien być skierowany nią do pętli przy Małopolskiej. Dodatkowo umożliwi to zamknięcie Bialskiej dla ruchu, bo w tej chwili samochody przeszkadzają spcerowiczom, biegaczom, dzieciom i wszystkim, którzy chcą tam odpocząć. Może warto poruszyć temat tego przedłużenia na łamach prasy i naciskać w zarządzie dróg? Jeśli zaś tramwaj powstanie to jego najważniejszym elementem przy szpitalu powinno być dotarcie do Małopolskiej.

Dołączam wyjęty z archiwum schemat dróg do budowania w trzech etapach (ale etap granatowy i fioletowy najlepiej połączyć). Pod linkiem jest większa wersja obrazka.
Obrazek

Co do Lisińca: fakt, jest to niedogodność, ale sprawa byłaby do przedyskutowania na konsultacjach społecznych. Teraz jeden autobus jedzie przez Parkitkę, a drugi przez RW i Sobieskiego - żadna z tras nie jest całkiem prosta.

Przy okazji gratuluję awansu :)


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 06 lutego 2015, 11:59


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

xx

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 lutego 2015, 17:15

GW: Nowa wiata na przystanku tramwajowym na 'Kwadratach' przy Megasamie

Wciąż nie ma jednak pomysłu na zadaszenie przystanków tramwajowych w kierunku Rakowa, urządzonych - poza nielicznymi wyjątkami - na wąskich wysepkach. Tam nadal pasażerowie mokną podczas słotnych dni.
Rozwiązanie jest bardzo proste. Trzeba zwęzić Kościuszki, Wolności czy Niepodległości, a samochody skierować na Pułaskiego, która powinna mieć większą przepustowość dzięki likwidacji skrzyżowań z małymi uliczkami i przedłużeniu do al. WP. Wtedy będzie miejsce na wiaty na najważniejszym ciągu komunikacyjnym miasta.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - I kw. 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 13 lutego 2015, 17:28

...no jestem pod wrażeniem pomysłu ! :P
A może zaorać torowisko na całej długości, utworzyć bus-pasy i puścić autobusy zamiast tramwajów. Czy ktoś się zastanowił jak KOLOSALNE oszczędności by to dało ? :P Myślę, że częstotliwość można byłoby osiągnąć jak w latach PRL-u. Co 3 minuty autobus. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

REMONTY, OBJAZDY, UTRUDNIENIA W KOMUNIKACJI - I kw. 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 lutego 2015, 18:21

Ty jak zwykle żartujesz, a ja tu serio mówię. Dwupasmówka w centrum? Sam środek miasta, tysiące pieszych, dziesiątki sklepów, a my mamy tor wyścigowy...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 13 lutego 2015, 18:50

...a gdyby to nie był żart z mojej strony, gdyby to było naprawdę ekonomiczne to co byś powiedział ? :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 13 lutego 2015, 18:56

Ogólnie jestem za rozwiązaniami opłacalnymi, ale jednak na najbardziej obciążonych trasach sprawdza się tramwaj.

Bo ja wiem? Może te emotki: :P ?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 13 lutego 2015, 23:41

Pomysł Michała od razu poprawił mi humor :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2015, 15:56

Byłoby miejsce na wiaty tramwajowe i na przystanek autobusowy pod dworcem na Wolności.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 14 lutego 2015, 16:11

A kosmodrom ? Damy radę tam wcisnąć kosmodrom?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2015, 16:21

Chyba wczoraj była jakaś impreza, bo jeszcze trzyma...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 14 lutego 2015, 16:45

Jeśli byłeś na jakiejś imprezie to wszystko jasne. Ale postaraj się nie pisać po takich nockach ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 14 lutego 2015, 17:14

Łukasz Najman pisze:Jeśli byłeś na jakiejś imprezie to wszystko jasne. Ale postaraj się nie pisać po takich nockach ;)
:D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 lutego 2015, 17:24

Ja nigdzie nie byłem ;)

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 17 lutego 2015, 11:54

Ostatnio usłyszałem rzecz,która mnie zainteresowała:otóż dowiedziałem się,że jak tylko wszystko uda się dopiąć na ostatni guzik,co do sprowadzenia do nas 40 hybryd,to ponoć jest tam gdzieś napisane,że muszą być one użytkowane przez Mpk przez co najmniej 8 lat.Tymczasem umowa z miastem na świadczenie usług przewozowych przez Mpk jest tylko do 2020r,czyli na niecałe 5 lat.Czy ktoś z szanownych forumowiczów orientuje się w temacie?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 17 lutego 2015, 12:29

Tak. MPK będzie wozić Częstochowian do "końca świata"

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 17 lutego 2015, 13:07

Łukasz Najman pisze:Tak. MPK będzie wozić Częstochowian do "końca świata"
Tylko ? :( To czym dojedziemy na koncert WOŚP po "końcu świata" ?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 17 lutego 2015, 13:27

Hmm... zostaje eNka, stodwójka i niezawodna ekipa CKMKM :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 lutego 2015, 19:08

Piotr Radoliński pisze:TV ORION: Komunikacja zmiany
A takty będzie można włożyć do książek o historii?

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 18 lutego 2015, 09:38

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 23 lutego 2015, 17:09

Solówki na "trójce". Coraz lepiej. Już czekam na zmiany 1.04.15r.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7148
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 01 marca 2015, 15:10

Kiedy w soboty tramwaje będą dwuwagonowe ??
Smród, ciasno i tramwaje solówki wiecznie się psują bo nie mogą uciągnąć takiej ilości ludzi w środku.

https://www.youtube.com/watch?v=watDp5n7qpI

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 01 marca 2015, 15:42

O, ale za to potrójniaki zaczęły jeździć. Zmiany wyłącznie na plus. :D

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Wojciech Liberda » 01 marca 2015, 17:48

Dzisiaj w solówce widziałem śledzie!!! To było na al. Jana Pawła II, około 17 w kierunku północy. Niedługo to będzie tzw. winogrony... jak się drzwi nie zamkną...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 02 marca 2015, 13:43

Spokojnie, za parę tygodni ludzie przesiądą się do swoich samochodów i problem zniknie. Nie martwcie się, MZDiT wie lepiej niż wy malkontenci.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 02 marca 2015, 14:21

Ja to w ogóle nie rozumiem, jak można narzekać na częstochowską komunikację i rzucać złymi słowami w kierunku MZDiT, czy MPK. Pracownicy czytają, jeszcze się pogniewają. :-? Idźcie lepiej lewara pomacać, albo coś, a nie...

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 02 marca 2015, 22:27

Odnoszę wrażenie iż w MZDiT pracują ludzie którzy nie rozumieją komunikacji publicznej i swoimi działaniami prowadzą do jej degradacji. Jedynym dobrym posunięciem były zmiany rozkładów autobusowych od 1 stycznia , choć kwiatki w postaci rozkładu linii 21 pozostają do dziś!
Już pewien pan , który już w tej instytucji nie pracuje , kombinował z solówkami ( tramwajami ) w tygodniu , na efekty nie trzeba było dużo czekać. Odkąd to właśnie MZDiT przejął organizację komunikacji liczba pasażerów sukcesywnie spada!
My jako CKMKM wielokrotnie wspomagaliśmy organizatora komunikacji np akcjami informacyjnymi, doradztwem w tej tematyce. Tam jest kilku sprawiedliwych z którymi można rozmawiać ale ciężko im się przebić przez " uzbrojony żelbeton ".

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 marca 2015, 23:18

Ale samo przejęcie przez MZDiT nie jest oczywiście złe. To po prostu nieodpowiedni ludzie z góry na dół, którzy nie rozumieją sprawy (i jest to najbardziej optymistyczna wersja).

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 03 marca 2015, 13:25

Mury Jerycha padły od trąb. Miejmy nadzieję, że Wasze działania zaczną skutkować :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 03 marca 2015, 17:39

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Odnoszę wrażenie iż w MZDiT pracują ludzie którzy nie rozumieją komunikacji publicznej i swoimi działaniami prowadzą do jej degradacji. Odkąd to właśnie MZDiT przejął organizację komunikacji liczba pasażerów sukcesywnie spada!

Degradacja komunikacji miejskiej, to nastąpiła przede wszystkim przy reformie BIT, kiedy to zaorano peryferia zostawiając je z ofertą równą rozkładom PKS-u. A liczba pasażerów spada sukcesywnie już od dawna i nie jest temu winne MZDiT jako instytucja, lecz ci sami ludzie, którzy latami doprowadzali do upadku komunikacji miejskiej pracując jeszcze w MPK przy układaniu rozkładów i tras, a następnie zostali przeniesieni do MZDiT. Po wprowadzeniu stałych taktów i rozgonieniu w pewnym stopniu jazdy stadnej oraz stworzeniu na peryferiach ludzkiej oferty przewozowej odpływ pasażerów może przez chwilę zahamowano. Jednak prócz tego nie wiele się przez ten czas zmieniło. Więc ludzie dalej rezygnują z korzystania z komunikacji miejskiej.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 marca 2015, 17:45

Lukaszu ! PERYFERIE... lepiej brzmi niż "PERYFERIA"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 marca 2015, 21:21

Nie pierwszy to raz, gdy forma słownikowa kłuje w uszy.

Przy małych reformach za komisarza Kurpiosa wprowadzono takty, ale wtedy mówiło się o takcie 10/20, 15/30 miało być przejściowo. Dlaczego "przejściowo" trwa już piąty rok? Autobus co pół godziny nie jest atrakcyjny i nigdy nie będzie, bo to po prostu częstotliwość podmiejska. Takie linie mogą jeździć tylko w parach, a na przedmieściach zwykle jest po jednej linii.

Przemysław Jaskurzyński
Posty: 168
Rejestracja: 18 listopada 2010, 12:58
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Przemysław Jaskurzyński » 04 marca 2015, 17:10

Cieszę się, że drążycie kwestię "zagęszczania masy pasażerskiej" w tramwajach. Gdy się zbliża weekend staram się jako cząstka "masy pasażerskiej" przepłynąć do autobusów, omijam tramwaj z daleka. A od 20.03, gdy skończy się bilet, wskakuję na rower. Auf Wiedersehen MPK! :P PS. Skoro w wojsku jest "siła żywa", w firmach "zasoby ludzkie" to w MPK niech będzie "masa pasażerska". Ciekawe jak to byłoby po angielsku?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21465
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 04 marca 2015, 17:25

Przemysław Jaskurzyński pisze:...to w MPK niech będzie "masa pasażerska". Ciekawe jak to byłoby po angielsku?
...może "passenger mass" ?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości