DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 04 marca 2015, 19:29

Byle tylko nie przekroczona została masa krytyczna ;)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 26 marca 2015, 10:47

Wie ktoś może kiedy przyjdzie pierwsza hybryda na testy?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 26 marca 2015, 11:22

Była mowa o połowie roku.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 26 marca 2015, 11:46

...poczekamu-zobaczymy ! :)

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 04 kwietnia 2015, 08:23


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 06 kwietnia 2015, 18:18

Może nie tyle co MPK Częstochowa, co MZDiT Częstochowa...

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Kamiński » 06 kwietnia 2015, 20:18

Mateusz Stacherczak pisze:Może nie tyle co MPK Częstochowa, co MZDiT Częstochowa...

To MZDiT będzie wozić pasażerów ?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 06 kwietnia 2015, 21:10

MPK jest tylko operatorem wykonawcą usługi, a organizatorem jest MZDiT. Więc gmina musi się dogadać z MZDiT a nie z MPK.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 07 kwietnia 2015, 14:52

Ale dojeżdżać będzie MPK, a nie MZDiT ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 kwietnia 2015, 14:57

...za zgodą MZDiT ! :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 07 kwietnia 2015, 17:00

W pełni popieram dążenia mieszkańców ościennych miejscowości o to aby komunikacja miejska docierała również do nich. To przede wszystkim wygoda i dużo mniejsze koszta w dotarciu do pracy , szkoły czy też dojazdu do Częstochowy. Jeśli dziś mieszkaniec np Mstowa pracuje w dzielnicy Dźbów, musi zakupić bilet miesięczny w PKSie oraz bilet miesięczny MPK co daje kwotę przekraczającą 300 zł. Bilet miejsko - podmiejski to koszt 124 zł a miejski w przypadku Siedlca to 90 zł. Oczywiście pisze o biletach normalnych.
Kilka miesięcy temu były propozycje dla gminy Blachowania wydłużenia trasy linii 22 do Kondradowa przy niewygórowanych kosztach, jednak Pani Burmistrz nie była zainteresowana. Pytanie co na to mieszkańcy?
Są natomiast plany pewnej gminy ( nie mogę na razie zdradzić jakiej ) aby trasa jednej z miejskich linii została wydłużona, koncepcja zadowoliła by zarówno mieszkańców miasta jak i gminy.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 07 kwietnia 2015, 17:55

Nie dobry przykład :
Jeśli dziś mieszkaniec np Mstowa pracuje w dzielnicy Dźbów, musi zakupić bilet miesięczny w PKSie oraz bilet miesięczny MPK

Bo taki mieszkaniec kupuje bilet w PKS na trasę Dźbów - Mstów, ale pasażer musi się przesiać z linii M na linie 101, 102, 103, 104. :P A bilet miesięczny ma tylko jeden.

Problem jest w częstotliwości kursów PKS. W MPK ma możliwość dojechania bliżej miejsca pracy ( większa siatka połączeń, więcej obowiązujących przystanków niż w PKS).

Moje zdanie jest takie że bilet miesięczny powinien być wspólny na MPK, PKS, GZK. Czyli połączyć te firmy w jeden organ komunikacyjny, a nie jak teraz że są cztery osobne: MZDiT z MPK, PKS, GZK i BUS-y.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 kwietnia 2015, 18:02

Tomasz Rorat pisze:Moje zdanie jest takie że bilet miesięczny powinien być wspólny na MPK, PKS, GZK. Czyli połączyć te firmy w jeden organ komunikacyjny, a nie jak teraz że są cztery osobne: MZDiT z MPK, PKS, GZK i BUS-y.
...podejrzewam, że jest to niewykonalne (prawnie).

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 kwietnia 2015, 18:07

Tylko że tu nie ma sensu łączyć firm, wystarczy odpowiednia organizacja.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 07 kwietnia 2015, 18:12

Połączyć może nie, ale stworzenie swego rodzaju porozumienia między MZDiT, PKS i GZK jest możliwe. Mogłoby dotyczyć np. wzajemnego honorowania biletów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 07 kwietnia 2015, 18:24

....na innych zasadach jeździ PKS, na innych GZK ! :) A MZDiT nic do GZK i PKS nie ma. No może oprócz wpływu kasy z przystanków, z których te firmy korzystają.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 07 kwietnia 2015, 18:25

Biletów nikt nie będzie honorował tutaj chodzi o co innego, ale trzeba chęci z każdej strony.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 kwietnia 2015, 00:02

Tomek: To tylko jedna z opcji. Chodzi o dobrą organizację zbiorkomu w regionie częstochowskim.
Łukasz: Nie jest możliwy taki sposób.

Problemu szukacie nie tam gdzie trzeba ;-)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 kwietnia 2015, 17:02

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Są natomiast plany pewnej gminy ( nie mogę na razie zdradzić jakiej ) aby trasa jednej z miejskich linii została wydłużona, koncepcja zadowoliła by zarówno mieszkańców miasta jak i gminy.

Ja obstawiam wydłużenie 30 do Konopisk. Gdyba się o tym od kilku lat, zaś w ówczesnym roku jeden z kandydatów na wójta (bądź radnego) gminy Konopiska aby zyskać poparcie, "obiecywał" wyborcom puszczenie linii MPK do głównej wsi. Nawet był o tym artykuł i dołączone do niego zdjęcie owego pana przy Mercedesie Citaro z wyświetlonym napisem "60 - Konopiska" (jeśli dobrze pamiętam).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 kwietnia 2015, 17:24

Sebastian Wróbel pisze:Ja obstawiam wydłużenie 30 do Konopisk.
...a ja wątpię w TEN kierunek ! :P Jeżeli już to obstawiałbym inne rejony Częstochowy. :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 11 kwietnia 2015, 19:47

Czyżby 22 do Blachowni? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 kwietnia 2015, 20:05

Patryk Hartman pisze:Czyżby 22 do Blachowni? :P
...też chyba nie ten kierunek. Choć MZDiT proponowało 22 do Konradowa. Gmina Blachownia na razie nie ma na to ochoty. Poprzednia pani burmistrz ponoć była "za". :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 11 kwietnia 2015, 22:26

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Kilka miesięcy temu były propozycje dla gminy Blachowania wydłużenia trasy linii 22 do Kondradowa przy niewygórowanych kosztach, jednak Pani Burmistrz nie była zainteresowana.

Bo są gminy, które czują oddech na plecach nowej ustawy o organizacji komunikacji miejskiej i wdrażają, bądź poważnie myślą o jej organizacji na swoich terenach przy pomocy PKS lub MPK, zaś inni są mocno ugruntowani w przekonaniu, że przecież zawsze coś pojedzie. A ogólnie, to się samochodami jeździ. W końcu się okaże, że wszystkie gminy w koło się dogadają, a taka Blachownia zostanie się z ręką w nocniku o łasce busów. W Konopiskach raczej też niespecjalnie jest pod tym względem.
Patryk Hartman pisze:Czyżby 22 do Blachowni? :P

Przecież pisał Krzysztof, że nie !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 11 kwietnia 2015, 23:47

Łukasz Szkurłat pisze:
Patryk Hartman pisze:Czyżby 22 do Blachowni? :P

Przecież pisał Krzysztof, że nie !!

Aj, faktycznie nie doczytałem Krzyśka wypowiedzi... - mój błąd. :|

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 12 kwietnia 2015, 09:42

Łukasz Szkurłat pisze:
Krzysztof Basiukiewicz pisze:Kilka miesięcy temu były propozycje dla gminy Blachowania wydłużenia trasy linii 22 do Kondradowa przy niewygórowanych kosztach, jednak Pani Burmistrz nie była zainteresowana.

Bo są gminy, które czują oddech na plecach nowej ustawy o organizacji komunikacji miejskiej i wdrażają, bądź poważnie myślą o jej organizacji na swoich terenach przy pomocy PKS lub MPK, zaś inni są mocno ugruntowani w przekonaniu, że przecież zawsze coś pojedzie. A ogólnie, to się samochodami jeździ. W końcu się okaże, że wszystkie gminy w koło się dogadają, a taka Blachownia zostanie się z ręką w nocniku o łasce busów. W Konopiskach raczej też niespecjalnie jest pod tym względem.
Patryk Hartman pisze:Czyżby 22 do Blachowni? :P

Przecież pisał Krzysztof, że nie !!

Pojechać zawsze coś pojedzie ale niekoniecznie będą jakieś ulgi.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 12 kwietnia 2015, 09:56

Bartosz Kowalski pisze:Pojechać zawsze coś pojedzie ale niekoniecznie będą jakieś ulgi.
...z tego co wiem, to wszyscy chcą komunikacji z PEŁNYM pakietem ulg. I raczej wykluczam komunikację PRYWATNĄ.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 kwietnia 2015, 12:54

Skoro Blachownia i Konopiska odpadają, to w powiecie częstochowskim zostają tylko Mykanów i Mstów, a w kłobuckim Kłobuck i Wręczyca. Mykanowa jedną linią nie obsłużysz, bo zawsze którąś wieś pominiesz i będą protesty i marudzenia, że "oni mają lepiej". O Mstowie ostatnio się mówiło, ale wspomniano, że nie mają pieniędzy. Albo pieniądze się znalazły albo i Mstów odpada. Przedłużenie 26 po DK43 raczej odrzucam, bo ostatnio zaplanowano pętlę przy Spartańskiej w ramach remontu ul. Rocha. Może więc 19 do Białej/Kamyka albo też 26 Szarlejki/Kalei albo nawet i Wręczcycy?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 kwietnia 2015, 14:39

Również podejrzewam reaktywację przedłużenia 19 do Białej, ale równie dobrze może być jakaś nowość np. przedłużenie 13 do Wierzchowiska.
Olsztyn zanotował w tym roku nadwyżkę budżetową, zaś najdroższe inwestycje gminne jak np. remont głównych ulic, kanalizacja poszczególnych wsi "Słońce Jury" ma już za sobą. Kto wie, może w bliżej nieokreślonej przyszłości linia 58 lub 59 nie będzie kończyć kursów przy rynku Olsztyńskim, tylko np. w Bukownie albo w Zrębicach...
Gdybać można. :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 kwietnia 2015, 14:49

Kłobuck już od dłuższego czasu wyraża chęć przejęcia PKS-u Częstochowa wraz z innymi gminami tworząc związek gmin, więc odpada. Z tego co się teraz dowiedziałem, to zainteresowane tym rozwiązaniem są również takie gminy, jak właśnie Blachownia, Konopiska, Wręczyca. Dalsze gminy zapewne też, było trochę tego i były one wymieniane w jakimś artykule na ten temat.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 12 kwietnia 2015, 16:17

Masz rację Łukaszu, że Kłobuck i Wręczyca Wielka wcale nie jest zainteresowana współpracą z MZDiT odnośnie przedłużenia linii wspomnianych wyżej. Podałeś istotny powód ? komunalizacja częstochowskiego PKS. Jedynie sensowna odpowiedź to właśnie kierunek na Wierzchowisko tudzież Mykanów. Uzyskuje się wydłużenie linii w obrębie miasta zadawalając jednocześnie mieszkańców Wierzchowiska. A może to być Marianka Rędzińska???

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 12 kwietnia 2015, 18:54

Wiem z pewnego źródła - 31 będzie przedłużona i pojedzie malowniczą trasą ...-Kręciwilk-Kusięta-Olsztyn-Przymiłowice-Zrębice-Biskupice-Olsztyn-Skrajnica-Kręciwilk-...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 14 kwietnia 2015, 22:08

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Są natomiast plany pewnej gminy ( nie mogę na razie zdradzić jakiej ) aby trasa jednej z miejskich linii została wydłużona, koncepcja zadowoliła by zarówno mieszkańców miasta jak i gminy.

To po co te gdybania?
Nie może zdradzić, to nie może :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 15 kwietnia 2015, 00:48

To po co te niedomówienia tyczące się owej tajemnicy poliszynela ??
Albo mówi się wszystko, albo (jeśli jest to tajemnica) nie mówi się ABSOLUTNIE nic, bo później niepotrzebnie gdybamy (co chyba nie jest zabronione).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 kwietnia 2015, 09:13

Pogdybać zawsze można i myślę, że z wpisu Krzyśka można wyczytać jedną interesującą informację/wskazówkę. Otóż przedłużenie ma zadowolić także mieszkańców Częstochowy. No to widzę tu dwie opcje:
1. linia obsłuży ulice na terenie miasta gdzie nie ma komunikacji MPK lub jest bardzo uboga;
2. wydłużenie będzie miało charakter także turystyczny.
I teraz:
Ad. 1. Kiedrzyn i wydłużenie 13 na północ + ewentualnie warianty na Sejmową (Biała ?? )
Ad. 2. Na myśl przychodzi mi tylko wydłużenie jakiejś linii do Poraja, ale jakiej?????

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 kwietnia 2015, 09:16

Moze podpowiem - co wiem z mojej strony - na tą chwilę, MZDiT nie przewiduje wydłużenia ani stworzenia nowych linii autobusowych.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 kwietnia 2015, 12:57

To gmina planuje, ale miasto nic jeszcze nie wie?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 kwietnia 2015, 14:26

...a co miasto interesuje gmina (ta czy tamta). :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 15 kwietnia 2015, 14:47

MZDiT nie planuje wydłużyć obecnie żadnej z linii , ale ten pomysł jest efektem rozmów jakie CKMKM i władze gminy X odbyły jakiś czas temu. Na tym pomyśle skorzystali by również mieszkańcy miasta , którzy od wielu lat czekają na takie połączenie. Obecnie wszystko jest na poziomie koncepcji, ale rozmowy mogą odbyć się w najbliższym czasie. Zdradzę jedynie tyle że ktoś z was trafił :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 kwietnia 2015, 14:56

...nie mogę się doszukać tego TRAFIENIA o którym pisze Krzysztiof. :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 15 kwietnia 2015, 15:16

Jeżeli to jest to o czym kiedyś słyszałem na jednym z zebrani to też tego nie widzę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 kwietnia 2015, 15:26

....fakt, znalazłem w jednej wypowiedzi nazwę miejscowości. Powiem tak - kierunek dobry, ale co z tego wyjdzie ? To jeszcze nie wiadomo.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 15 kwietnia 2015, 16:07

Faktycznie jest jak pisze Piotr.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 15 kwietnia 2015, 18:24

Idąc tropem Janusza (linia turystyczna) może przedłużenie do Konopisk. W końcu tam też jest całkiem ładna miejscówka nad wodą :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 kwietnia 2015, 20:51

Ej, to jeszcze ze 2km od centrum marszu, czyli po trasie 102 czy 104 przystanek (dwa ?? )
Ale co 30 dalej? Coś mi nie pasuje

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 16 kwietnia 2015, 16:08

Tak, 30. Może z Wąsosza przez Rększowice ? Wiem, dość abstrakcyjna trasa, ale kto wie jakie (i jeśli) pomysły mają Konopiska.
Drugim prawdopodobnym kierunkiem byłby Mstów (też 30). W sumie tam też jest zbiornik wodny i całkiem ładna okolica... ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 16 kwietnia 2015, 16:25

Tak, Mstów jest atrakcyjny turystycznie. Ale myślę, że jeśli już to rozsądniejsze byłoby wydłużenie 26, bo wtedy na trasie Mstów - Jaskrów zostają kursy PKS M z samego Mstowa czy Kuchar. Wycięte pewnie byłyby te, które mają początek w Siedlcu. Poza tym są przecież jeszcze kursy np. z Koniecpola, Przyrowa itd. Gdyby wydłużona była 30, to pod znakiem zapytania jest sporo kursów PKS. A tak, to w Siedlcu zostałyby tylko te kursy PKS, których trasa wiedzie przez Legionów i Srocko.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 kwietnia 2015, 18:19

Czy są może (lub były) plany puszczenia autobusów MPK na ulicę Rędzińską? rozumiem, że jeździ tędy GZK, ale jakby nie patrzeć jest to teren Częstochowy. Poza tym między tymi przewoźnikami nie ma wspólnej taryfy, zaś rędziński przewoźnik nie dysponuje taborem adekwatnym, do obłożenia swoich linii. Wystarczy wybudowanie pętli na krańcu gminy i wydłużenie np. linii 20. aby zaoszczędzić wozokilometry można rozważyć pominięcie ewentualnych wjazdów kieszeniowych na Kontkiewicza.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 28 kwietnia 2015, 18:30

Sebastian Wróbel pisze:Czy są może (lub były) plany puszczenia autobusów MPK na ulicę Rędzińską?
...nie ma i nie było.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 28 kwietnia 2015, 19:51

I nie będzie...

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 19 sierpnia 2015, 17:38

Od 1 września zmiany na linii 21:
- 2 poranne wozy szczytowe
- 2 popołudniowe wozy szczytowe
- stały takt godzinny, w szczycie 30 min.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości