DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 26 stycznia 2015, 23:13

Niepodległości, Kościuszki, Rakowska, Limanowskiego. Poza tym na liniach nocnych jeżdżą stare i głośne autobusy (MPK nie wyśle nowych, cichych wozów) , co z automatu powinno kończyć dywagacje na temat zamiany.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 stycznia 2015, 23:52

Akurat z Kościuszki nie widzę do końca problemu. Przystanek tramwajowy na Północ jest przy Jasnogórskiej, a na Raków przy JP2, natomiast z autobusami jest odwrotnie. Czy trzeba koniecznie budować przystanki dla zatramwajów? Wtedy ktoś zacznie się domagać przy Jasnogórskiej przystanku tramwajowego na Raków. I moim zdaniem wtedy będzie taki ktoś miał rację. Po co wywoływać więc problem? Na Limanowskiego brakuje jednego przystanku, bardzo blisko pętli końcowej. Przy budowaniu linii tramwajowej wszyscy tu mniej więcej zgadzali się, że w tym rejonie perony są chyba odrobinę za często (dobrze pamiętam ;) ?). Zostaje Rakowska. I Niepodległości, o której już mówiliśmy.

Coż, za parę miesięcy starych autobusów będzie niewiele i będą to głównie wysokie przegubowce. Czy MPK wyśle Ikarusy nocą? A przecież, jak mówimy, najpierw trzeba te ewentualne perony zbudować. Jeśli ktoś się za to weźmie to pewnie wiosną by był przetarg, potem budowa i na jesień pewnie by było. Do tego czasu przyjdą gazele albo autobusy zastępcze ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 27 stycznia 2015, 01:11

Nawet jeśli twoje... szalone pomysły by się ziściły, to nie wierzę aby MPK wypuścili na nocki "Gazele"
I zakończmy w tym momencie tą dyskusję bo wszystko zostało już powiedziane ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2015, 14:09

Ale choćby Solarisy z 2002 roku ;)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 27 stycznia 2015, 14:22

13-letnie autobusy? Proszę...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2015, 15:41

Albo MAN-y szwedzki. Chyba nic starszego nie będzie już wtedy na stanie.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 27 stycznia 2015, 16:53

Czyli chcesz zamienić tramwaje na kilkunastoletnie autobusy? Nie, dziękuję.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7139
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 27 stycznia 2015, 17:13

Posłuchajcie ile hałasu robi stojący tramwaj na przystanku np. podczas sprzedaży biletów, w oczekiwaniu na zielone światło.
A ile robi hałasu autobus podczas tej samej czynności !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2015, 17:19

Coś się tak przyczepił tego wieku? Tramwaje są jeszcze starsze. Tomaszu, ale ja pomijam hałas, bo argument z hałasu jest dla mnie bezsensowny. Mówię tylko o kosztach i opłacalności.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7139
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Tomasz Rorat » 27 stycznia 2015, 17:22

... czyli dla kasy, w mieście będzie głośniej i nie dla tego ze coś się dziej w Częstochowie, ale dlatego że w nocy autobus jeździ !!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 27 stycznia 2015, 17:42

Już to pisaliśmy wcześniej. Dla kasy to można sobie otworzyć sklep, a nie zarządzać KM.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Kamiński » 27 stycznia 2015, 17:45

Michał Grzegorczyk pisze:Albo MAN-y szwedzki. Chyba nic starszego nie będzie już wtedy na stanie.

Bodajże obecnie kursuje tylko jeden ,,wynalazek'' ze Szwecji!

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Jakub Szymanowski » 27 stycznia 2015, 21:33

Tak, #57.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2015, 21:59

Zajmujecie się szczegółami w rodzaju, a który autobus pojedzie. Jak dla mnie wszystko jedno czy #010, #040, #060, #080, #110, #150, #170, #190 czy #999. I nie mówcie, że kasa się nie liczy, bo to nie partyzantka, gdzie ktoś walczy dla idei, a środki publiczne. Środki, które mają być wydawane racjonalnie i gospodarnie, w sposób służący dobru ogółu. Więc narzekania himerycznych panien z tego bloku nie mają nic do rzeczy, a interes ogólnomiejski. Oszczędności można przeznaczyć na więcej komunikacji nocnej, a jeśli jest ona zbędna to na uzupełnienie jakiejś luki w komunikacji dziennej. Tak rozumiem odpowiedzialność za wspólne pieniądze.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 stycznia 2015, 22:10

Michał Grzegorczyk pisze:Jak dla mnie pod tym blokiem może być nocny tramwaj albo nawet pas startowy dla myśliwców, ale jeśli sensowniej ułoży się trasy tylko autobusami, to dlaczego nie. Bo tradycja?

Piszesz tak z prostej przyczyny: Bo tu nie mieszkasz!
Trochę egoistyczne podejście w tym momencie prezentujesz. Ja co prawda nie mieszkam w tym bloku, ale całkiem niedaleko i bardzo często spaceruję w tych okolicach zarówno w dzień jak i w nocy. Jestem młody, więc mam bardzo dobry słuch i nie uważam, aby przejeżdżający na tym skrzyżowaniu tramwaj robił przeraźliwy hałas. Zresztą w nocy jeżdżą pojedyncze składy stopiątek, relatywnie cichszych od TWIST-ów.
Ale co do meritum: powtórzę to, co napisali wcześniej koledzy:
Nie ma najmniejszego sensu zastępować tramwaje autobusami, skoro jest tu zbudowane świeże torowisko. Ewentualnie można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu i podzielić kursy N0 na Stadion i al. Pokoju. Obłożenie jest i tak zbyt małe jak, aby puszczać składy co pół godziny na Wrzosowiak (owe obłożenie mieści się w granicach 8-15 osób bez względu na dzień. Wnikliwie to sprawdziłem). I może krzykacze z bloku 52 odetchną z ulgą, gdy tramwaj będzie ich budził dwa razy rzadziej... ;)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 stycznia 2015, 22:15

Ludzie, to już się nudne robi. Argumentami, którymi się boksujecie już padły tutaj po kilka razy. Wy klepiecie ciągle to samo, a reszta ciągle to samo czyta. Obie strony są nieugięte i nikt nie chce tego przeciągania liny odpuścić. Dajcie już temu spokój...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 stycznia 2015, 22:21

Owszem, ale mieszkam przy tramwaju, przy dużym skrzyżowaniu. I kiedy śpię w wolny dzień, to tramwaj mnie nie budzi, a kiedy już nie śpię, to go słyszę. I żyję. Więc wiem, co to jest mieszkanie przy tramwaju.

Natomiast większość tutaj mówi mniej więcej to samo, jeśli chodzi o hałas. 100% użytkowników tego forum mówi, że ich skargi są bez znaczenia, albo całkowicie bezzasadne (np. dlatego, że to miasto, a nie wieś itp), więc nie wiem, dlaczego czepiasz się akurat mnie ;)

Tak, Łukasz, jest nudne, bo mam wrażenie, że niektórzy nie rozumieją innych albo nie chcą zrozumieć. Już któryś raz tu czytam, że popieram tamten blok i ich narzekania na hałas. I płomienne deklaracje obrony tramwaju jak niepodległości w imię nie wiem czego oprócz tradycji. Już mówiłem, że trzeba ustalić, co się będzie bardziej opłacać i wybrać korzystniejsze rozwiązanie, ale na to słyszę, że znowu jakiś powtórzony argument i tak w kółko...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 27 stycznia 2015, 23:10

Podzielenie linii na południu raczej nie wchodzi w grę, bo potrzebne byłoby więcej brygad.

To jest temat o zakupach taboru! Od 1 lutego za każdą dyskusje niezwiązaną z tematem obaj Panowie będą dostawać ostrzeżenia. Zaśmiecacie wszystkie tematy swoimi twórczymi dyskusjami.

Mirek Waga
Posty: 527
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Mirek Waga » 28 stycznia 2015, 08:54

Nic prostszego, utworzyć dla tych MŁODYCH GNIEWNYCH osobny temat lub osobny blog gdzie będą mogli bez problemu wykazać swoje pomysły :-D :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Najman » 28 stycznia 2015, 12:22

Nie tylko o zakupach taboru...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 stycznia 2015, 16:42

Ten temat źle nazywa się od początku, kiedy go wydzielono.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji w 2015 roku. Zakup taboru

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 stycznia 2015, 16:07

Piotr Radoliński pisze:Od 1 lutego 2015 r. zmiany rozkładów liniach nr 13, 15, 16, 27, 30 i 32 oraz 1,2 i 3
Linia nr 27 zostaje zlikwidowana ze względu na niewielką liczbę pasażerów, korzystających z tej linii.

Brawa dla tłumoków z Zacisza i Stradomia, którzy na własne życzenie doprowadzili do zarżnięcia dodatkowych szczytów. Ale jak się pcha zawsze do naładowanego autobusu, chociaż chwilę później jest następny i to pusty, to nie ma się co dziwić. Pokazuje się w ten sposób, że jednak da się zmieścić w jeden. Tylko, że teraz, to już naprawdę będzie ciasnota w solówkach. Takt '30 też atrakcyjnym nie jest dla tak dużego osiedla domów jednorodzinnych. Ciekawi mnie tylko jak szybko zaczną walczyć mieszkańcy o większą częstotliwość, jak parę razy pojadą w tłoku na stojąco. :) Idealnym rozwiązaniem byłby takt '20 w szczycie, ale z żadną inną linią 17 nie będzie wtedy skoordynowana.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 stycznia 2015, 16:39

To trochę ryzykowny pomysł, ale może linie z 10-17, 19-20, 22-26, 28, 30, 32 zrównać w częstotliwości do 20 minut? Czy któraś linia wymaga taktu 15, a któraś nie zasługuje na zwięszenie z 30? Ktoś się orientuje, ile by trzeba wtedy brygad?

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 stycznia 2015, 17:01

Łukasz, skoro mieszkańcy z niej nie korzystają to znaczy, że jest nie potrzebna. Moim zdaniem, błędem było rozdzielnie 17 na dwie linie. Część osób może bało się wsiąść do 27 "bo wywiezie mnie na Błeszno/Parkitke/gdzieśgdziekiedyśjeździłatalinia.

- Jedynka i dwójka zacznie jeździć w takcie 36-24-12 zamiast prostego 15/30. Ktoś potrafi to logicznie wytłumaczyć?
- Dlaczego zwijamy komunikację tramwajową?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 stycznia 2015, 17:17

Zdaje się, że towarzysze z urzędu miasta po raz kolejny obcieli budżet przeznaczony na komunikację miejską, stąd przerzedzenie tramwajów do wspólnego taktu '6. Katastrofa. A jeszcze do niedawna niektórzy się tu zastanawiali, czy na linii 3 wróci takt 7,5 minuty. No to macie odpowiedź...

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Kamil Ociepa » 29 stycznia 2015, 18:16

Michał Grzegorczyk pisze:To trochę ryzykowny pomysł, ale może linie z 10-17, 19-20, 22-26, 28, 30, 32 zrównać w częstotliwości do 20 minut?

Nie rozśmieszaj mnie, co to jest za takt 20 minut. Absolutnym minimum powinno być 15, żeby to się jeszcze nazywało komunikacja miejska.
Łukasz Szkurłat pisze:Zdaje się, że towarzysze z urzędu miasta po raz kolejny obcieli budżet przeznaczony na komunikację miejską, stąd przerzedzenie tramwajów do wspólnego taktu '6. Katastrofa. A jeszcze do niedawna niektórzy się tu zastanawiali, czy na linii 3 wróci takt 7,5 minuty. No to macie odpowiedź...

Bardzo prawdopodobne, niestety...

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 29 stycznia 2015, 19:13

Oszczędności można było zrobić gdzie indziej. Są miejsca gdzie jest nadmiar autobusów.
Na Błesznie 10 i 24 to moim zdaniem zdecydowanie za dużo. Na Rakowie 12 i 32 to za dużo. Skrócić 32 do Estakady bądź do Galerii Jurajskiej. Linię 24 można było by obciąć do przystanku Rakowska. Na Gnaszynie wcale nie jest potrzebny takt 15 minutowy. Część kursów 12 można skrócić do przystanku Dw. PKS. Również w okolicy pętli na Korkowej wydaje się czy są potrzene aż trzy linie (14, 15, 20.). Również na linii 23 część kursów skróciłbym do przystanku Archiwum Państwowe. Można by nawet zlikwidować linię 32 kierując w zamian 20 w kierunku Wielkoborskiej. Natomiast 17 wzmocnić przejmując kursy linii 27.
Proszę o delikatną i łagodną krytykę :-D .
No to ładną bombę miałeś Piotrze.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 stycznia 2015, 19:33

Kamil Ociepa pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:To trochę ryzykowny pomysł, ale może linie z 10-17, 19-20, 22-26, 28, 30, 32 zrównać w częstotliwości do 20 minut?

Nie rozśmieszaj mnie, co to jest za takt 20 minut. Absolutnym minimum powinno być 15, żeby to się jeszcze nazywało komunikacja miejska.

Chciałem zaproponować kompromis, chociaż też nie uważam go za najlepszy. Linie magistralne w szczycie powinny mieć większą częstotliwość i może 10-17, 19-20, 22-26, 28, 30, 32 zrównać w częstotliwości do 20 minut, ale 10, 12, 22, 24 i 26 w szczycie rannym i popołudniowym zagęszczać do 15 lub 12 minut.

Ogólnie zgoda, ale zapytam o wyjaśnienie tego poniżej, bo mi się mapa mieni trochę w oczach ;)
zlikwidować linię 32 kierując w zamian 20 w kierunku Wielkoborskiej

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 29 stycznia 2015, 19:45

Chodziło mi o to Michale, że na Rakowie ludzie nie odczuli by tak bardzo braku linii 32. Więc można by ją spokojnie do piachu posłać. Natomiast linię 20 od Placu Daszyńskiego można by skierować do pętli Wielkoborska/Stara Gorzelnia pośladzie linii 32. Natomiast w kierunku Wyczerp Dolnych Osiedla wzmocnić linię 17 tymi kursami likwidowanej 27.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 stycznia 2015, 20:03

Ok, już mniej więcej rozumiem.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 29 stycznia 2015, 21:56

Na 1 same "solówki" w weekendy i niedziele, natomiast na 3 po południu 8 niskopodłogowych tramwajów... no dobra, co najmniej 7. Uwzględniając oczywiście fakt, że nieoznaczone kursy = (z automatu) kursy niskopodłogowe, co wg logiki nie jest prawdą.

I bardzo ciekawi mnie (ale to zboczenie zawodowe), o co chodzi z tą "optymalizacją rozkładów". Co w tych rozkładach jest "optymalizowane"? Jaki jest cel "optymalizacji"? Jakiego oczekuje się efektu po dokonaniu "optymalizacji"? Jestem zwykłym pasażerem i jeżeli informuje się mnie o "optymalizacji" przez "zmniejszenie częstotliwości", to oczekuję wyjaśnienia czemu niekorzystne dla mnie działania są "optymalizacją".

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 29 stycznia 2015, 22:02

Niedługo się okaże, że wystarczy "eNka" co godzinę...

Mirek Waga
Posty: 527
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mirek Waga » 29 stycznia 2015, 22:51

I tym sposobem MZDiT dąży do zwieszenia ilości pasażerów korzystających z KM?
Tak czyniąc MZDiT dąży do decyzji o zwrocie dotacji Unijnej na TnB, a może to nastąpić szybciej niż się tego spodziewają!
I co wtedy???????

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4273
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 30 stycznia 2015, 08:44

Co wtedy?Poleci standardowy tekst że Katowice nie lubią Częstochowy i dlatego każą oddawać dotację.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 30 stycznia 2015, 12:39

"To nie nasza wina"

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 30 stycznia 2015, 14:09

Wy niedobrzy malkontenci! żadna zmiana nie jest dla was dobra, a zapominacie, że rozkłady optymalizują EKSPERCI mając na to twarde dowody w postaci badań potoków pasażerskich i wskaźników ekonomicznych. Oni mają największą wiedzę, więc nie możecie wymieniać się argumentami, ani tym bardziej krytykować. Powinniśmy się cieszyć, że MZDiT dba o pasażera optymalizując rozkłady poprzez zmniejszanie częstotliwości. Cieszmy się, zamiast narzekać! :)

Mirek Waga
Posty: 527
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mirek Waga » 30 stycznia 2015, 14:53

Bartosz Kowalski pisze:Co wtedy?Poleci standardowy tekst że Katowice nie lubią Częstochowy i dlatego każą oddawać dotację.

A przecież nikt z naszych Włodarzy nie powie że to jego wina, tylko tak jak słusznie zauważyłeś"Katowice nie lubią Częstochowy

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 stycznia 2015, 16:33

Co gorsza gros ludzi w to uwierzy i znowu obudzi się ruch wyzwoleńczy wyswobodzenia Częstochowy z sideł złych hanysów.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 30 stycznia 2015, 17:54

Co gorsza, skupią się na "złych Katowicach" zamiast na prawdziwym problemie czyli obcinaniu kursów tramwajów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 20:35

Czasem mam takie złośliwe marzenie, żebyśmy się obudzili w województwie częstochowskim. Nie byłoby na kogo zwalać winy za wszystkie nieszczęścia... ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 30 stycznia 2015, 20:57

...teraz to chyba raczej... JASNOGÓRSKIM ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 30 stycznia 2015, 21:19

Nie, nie. Jasnogórskie to by było przed 2009 rokiem :P

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 30 stycznia 2015, 21:22

Teraz też na "J", tylko związane z warzywami. :) Przepraszam za OT...

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 30 stycznia 2015, 21:57

Jak Krzysztof ze Szczecina ;)
Właściwie to skąd takie cięcia KM w tegorocznym budżecie?

Mirek Waga
Posty: 527
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Mirek Waga » 31 stycznia 2015, 10:43

Czy dawno pisałem o skutkach cięć w MPK przez nie przemyślane decyzje co niektórych decydentów w MZDiT?
Na skutki majstrowania z tramwajami długo nie będziemy czekać?
Nastąpi to szybciej niż co niektórym się wydaje

http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,84749,17338995,Czestochowa_majstruje_przy_tramwajach__To_sie_raczej.html

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2015, 16:10

I jak ludzie się mają rozkładać równomiernie w 17 i 27?

17 KAWODRZAŃSKA:
14:30, 14:58

27 KAWODRZAŃSKA:
14:04, 14:34

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 31 stycznia 2015, 16:43

Problemem u nas jest to że nasza sieć komunikacyjna nie została porządnie poukładana po zmianach w Alejach i nie tylko. Są miejsca gdzie jest relatywnie dużo autobusów, których niekoniecznie aż tyle by musiało być, a są takie gdzie są braki. Ale to jest skutek doraźnych zmian w sieci komunikacyjnej oraz działań lobbingowych grup pasażerskich (patrz przykład linii 22A). Natomiast każda próba poukładania od zera kończy się poprawkami zanim faktycznie zmiany wejdą w życie.

Jeśli chodzi o zmieszczenie się w funduszach to chłop miał rację. W tym roku uzupełniono takt na 10, 12 dodatkowo jest dłuższy objazd na 26 to zabranie tych kilku kursów 27 podejrzewam, że i tak bilans jest korzystny odnośnie kilometrów autobusowych. Chociaż wydaje mi się, że będzie musiało dojść do jakiegoś wzmocnienia na 17 między 6 a 8 godziną. Jeśli chodzi o tramwaje to wydaje mi się, że te dwie minuty nikogo nie zbawią, chociaż w niektórych porach będzie ciasno.

Jest takie stare przysłowie: tak krawiec kraje jak mu materii staje :P .

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2015, 17:15

To że ubędzie kursów na 2 nie jest problemem, problem robi się na Kucelinie, gdzie będzie nieregularny takt i ogólnie za niska częstotliwość. Problematyczna jest także nieregularność na wspólnym odcinku i ogólnie rozrzedzanie kursów. Natomiast takie podejście, że najwyżej będzie ciaśniej zapewne było w MZDiT, ale ono zniechęca ludzi do komunikacji. Nikt nie lubi się tłoczyć.

Kiedy wprowadzono niskopodłogowe 31, 32 i 33 u mnie i przy okazji na ciągach W-Z i W-S zwiększono częstotliwość z 12 do 6 minut to nagle przybyło pasażerów. Skok jakościowy i skok estetyczny. MZDiT idzie w drugą stronę i zniechęca.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21462
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 31 stycznia 2015, 17:19

Tomasz Stefaniak pisze:Problemem u nas jest to że nasza sieć komunikacyjna nie została porządnie poukładana po zmianach w Alejach i nie tylko. Są miejsca gdzie jest relatywnie dużo autobusów, których niekoniecznie aż tyle by musiało być, a są takie gdzie są braki. Ale to jest skutek doraźnych zmian w sieci komunikacyjnej oraz działań lobbingowych grup pasażerskich (patrz przykład linii 22A). Natomiast każda próba poukładania od zera kończy się poprawkami zanim faktycznie zmiany wejdą w życie.

Jeśli chodzi o zmieszczenie się w funduszach to chłop miał rację. W tym roku uzupełniono takt na 10, 12 dodatkowo jest dłuższy objazd na 26 to zabranie tych kilku kursów 27 podejrzewam, że i tak bilans jest korzystny odnośnie kilometrów autobusowych. Chociaż wydaje mi się, że będzie musiało dojść do jakiegoś wzmocnienia na 17 między 6 a 8 godziną. Jeśli chodzi o tramwaje to wydaje mi się, że te dwie minuty nikogo nie zbawią, chociaż w niektórych porach będzie ciasno.

Jest takie stare przysłowie: tak krawiec kraje jak mu materii staje :P .
...niestety Tomku, niektórzy chieliby mieć tramwaj co 3 minuty, nawet jakby jeździł "PUSTY". Podobnie z resztą z autobusami...zdarza się, że autobusy na NIEKTÓRYCH liniach CZASAMI wożą powietrzę (no może parę osób), ale według wielu forowiczów powinny mimo wszystko jeździć częściej.
Przypomnę tylko, to nie lata 70-siąte ub.w., że PODSTAWĄ do poruszania się po mieście była komunikacja miejska z wspaniałą częstotliwością. Ludzi od własnych samochodów się nie odzwyczai.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 31 stycznia 2015, 17:42

Piotrze, przesadzasz i to grubo. Nikt nie mówi o linii tramwajowej co 3 minuty, ani autobusu na Ikara co 15 minuty. Powinno się sprawdzić gdzie autobus powinien jeździć co 10,20,30,60 minut. Ale MZDiT nie potrafi nawet ułożyć rozkładu (takt 17 i 27 6'24'6'24') Najlepszym sposobem jest obcięcie nierentownych kursów, zamiast sprawdzić dlaczego są nierentowne. Gadka MZDiT, że objazdy generują taki wzrost kosztów, że musimy ciąć linie tramwajowe można włożyć między bajki. Ile linii jeździ obecnie objazdem? 5 z czego 4 nadrabiaja kilkaset metrów. Jeśli tak wielki problem generuje objazd linii 26 to można ją podzielić na dwie części.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości