Czasy przejazdów na liniach

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7051
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Tomasz Rorat » 09 stycznia 2015, 15:19

Od 1 stycznia 2015 uległy zmianie czasy przejazdów praktycznie na wszystkich liniach.


-----
Z moje obserwacji: ;)
robocze do godziny 14.
Linia 22 - czas idealny ( jedynie rano pomiędzy 7 -8 dużo uczniów, dużo kupujących bilety i opóźnienie pojawiło się -8)
Linia 12 - czas dobry ( na wszystkich kursach jednak pojawia się -2 lub -3, ale dawnie było od -6 do -11. Wreszcie można odstać 15min przerwy bez opóźniania kursu)

Czyli na razie według mnie zmiana na plus !! A te -2 na linii 12 można spokojnie odrobić na końcowych przystankach.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Zbigniew Hoffer » 09 stycznia 2015, 18:08

Linia 15/16:
Domy Studenckie > Hala Polonia 2'
Hala Polonia > Kiedrzyńska 2'
Kiedrzyńska > Rolnicza 2'
Rolnicza > Fieldorfa 2'
Co przystanek trzeba minutę odstawać. Do odjęcia 3 minuty.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 09 stycznia 2015, 19:02

..a ja mam sygnały od kierowców, że rozkłady są w miarę dopasowane teraz ! No i gdzie tu teraz szukać prawdy ? Nigdy nie dogodzi się ogółowi.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5388
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Patryk Hartman » 09 stycznia 2015, 20:17

Jedynie teraz w dni robocze i soboty, na pętli Błeszno jest czasami problem z zawracaniem, gdyż autobusy linii 24 mają tam po ok. 15 minut przerwy, troszkę przeszkadza to nawijającym tam autobusom linii 10. Nie dałoby się przestawić tej przerwy na Kukuczki, by było tak jak przed zmianą ok. 27 minut przerwy na Kukuczki, a na Błesznie 5 minut. Zresztą pętla na Kukuczki mieści więcej autobusów.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 stycznia 2015, 20:43

Wydaje mi się, że jeżeli autobusy są wyposażone w odbiorniki GPSu, to łatwo jest rejestrować różnicę pomiędzy rozkładowym, a realnym przyjazdem. Oczywiście pomijam tutaj te kilka/kilkanaście sekund różnicy, wynikające z niedokładności lokalizacji. Przewoźnik, analizując takie dane, ma dowód "czarno na białym" (oparty o realne liczby, a nie zgodne z nimi, subiektywne opinie kierowców), że rozkład ułożony przez organizatora może gdzieś nie grać. I tyle.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7051
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Tomasz Rorat » 09 stycznia 2015, 21:01

Tylko nie ma danych dlaczego on stoi na przystanku ?? czy wsiada starsza pani, czy inwalida na wózku, czy czeka bo ma +2 lub wie że na następnym przystanku będzie +3 itd.

Kiedyś zmieniałem czasy przejazdu na liniach PKS 151, 152, 162. Na początku większość kierowców wyzywała że za krótki czas itd. a po kilku tygodniach każdy przyznał racje że dobrze ułożony. ( wszystko ręcznie pisałem, bez komputerów innych bajerów )

....
Na razie część kierowców jest przyzwyczajona do jazdy : otworzyć - szybko zamknąć - szybko dojechać do następnego przystanku itd. Dlatego pojawia się im te +2, trzeba się przyzwyczaić, ważne że w końcu są przerwy na pętli.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Jeruszka » 09 stycznia 2015, 21:20

Tomasz Rorat pisze:Tylko nie ma danych dlaczego on stoi na przystanku ?? czy wsiada starsza pani, czy inwalida na wózku, czy czeka bo ma +2 lub wie że na następnym przystanku będzie +3 itd.(...)
Może zbyt dużego "skrótu" myślowego użyłem - nie chodzi mi o jednostkowe przypadku, a nawet by badać jednostkowe czasy. Tylko policzyć średnią, medianę czy co się tam ze statystyki przyda. Pomyślałem o tym po prostu jako pomoc dla kierowców, by mogli "siłom wyższym" pokazać jakieś faktyczne dane - że tutaj naprawdę jest za szybko, tutaj naprawdę za wolno itp.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Wojciech Liberda » 10 stycznia 2015, 08:19

Piotr Jeruszka pisze:
Tomasz Rorat pisze:Tylko nie ma danych dlaczego on stoi na przystanku ?? czy wsiada starsza pani, czy inwalida na wózku, czy czeka bo ma +2 lub wie że na następnym przystanku będzie +3 itd.(...)
Może zbyt dużego "skrótu" myślowego użyłem - nie chodzi mi o jednostkowe przypadku, a nawet by badać jednostkowe czasy. Tylko policzyć średnią, medianę czy co się tam ze statystyki przyda. Pomyślałem o tym po prostu jako pomoc dla kierowców, by mogli "siłom wyższym" pokazać jakieś faktyczne dane - że tutaj naprawdę jest za szybko, tutaj naprawdę za wolno itp.


Jedynym wyjściem według mnie to ruszenie się z za biurka i przejechanie się kilkanaście razy z kierowcami.
Dlaczego? An dlatego, że mamy 4 pory roku, a w dwóch czasy są bardzo różne. Inaczej się jeździ w zimę, a jeszcze inaczej w lato. Czasy przejazdu w szczycie a poza szczytem powinny różnic się przynajmniej 10-20 minut. W soboty i niedzielę z samego rana autobusy zazwyczaj jeżdżą puste więc czas powinien jeszcze bardziej się skrócić. Ale pamiętajmy, że sama zmiana nic nie da jak nie przeszkoli się w tym kierunku kierowców, motorniczych itd. Najpierw wszyscy muszą chcieć. A jak wiemy i to co Piotr pisał wszystkich nie da się uszczęśliwić :/

Raz zdarzyło mi się w Poznaniu w niedzielę rano jechać przegubowym Solarisem prze największe osiedle Piątkowo to tak zapierdzielał, że mało co z siedzenia nie spadłem. Rok później jechałem solniczkami tez w niedzielę to też zapierdzielali... co bardzo mi się podobało. W Warszawie raz saldem 105Na jechałem 70 km/h, krótki odcinek ale powaliło mnie z nóg. Tak więc sami rozumiecie, że można coś z tym zrobić :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Szkurłat » 10 stycznia 2015, 08:51

Tylko że jak zrobicie milion różnych stref czasowych, to takty można oficjalnie pogrzebać.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Wojciech Liberda » 10 stycznia 2015, 09:18

Łukasz Szkurłat pisze:Tylko że jak zrobicie milion różnych stref czasowych, to takty można oficjalnie pogrzebać.


No tak na czas remontu również powinni zmienić rozkład:P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 09:22

Wojciech Liberda pisze:W Warszawie raz saldem 105Na jechałem 70 km/h,
....co to jest SALDO ? :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4264
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Bartosz Kowalski » 10 stycznia 2015, 10:12

Łukasz Szkurłat pisze:Tylko że jak zrobicie milion różnych stref czasowych, to takty można oficjalnie pogrzebać.

Jakoś w innych miastach sa inna czasy przejazdu rano, inne w szycie a inne wieczorami a takty są zachowane. Jak się chce to się da wszystko zrobić. Tyle że takty nie są sztywne przez cały dzień np co 15 minut tylko są elastyczne.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2015, 11:58

Bo w innych miastach zwykle w godzinach szczytu jest więcej kursów na godzinę niż poza szczytem i siłą rzeczy nie ma tej samej minuty po pełnej godzinie przez cały dzień, ale w poszczególnych blokach czasowych.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1043
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 10 stycznia 2015, 12:29

Z moich obserwacji wynika że nowe czasy przejazdów wreszcie sprawiły że komunikacja miejska stała się punktualna i bezpieczniejsza. Nie trzeba już gonić i gnać na złamanie karku. Jeździ się spokojnie, jest czas na sprzedanie biletu, spokojne ruszenie i jazdę z przepisowymi prędkościami. Sporadycznie zdarzają się przypadki kiedy należy odstać minutę, ale to kiedy spasują światła. Reasumując zmiany wreszcie poszły w dobrym kierunku.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Najman » 10 stycznia 2015, 13:11

Krzysztofie, widzisz jedną stronę medalu. Faktycznie, nie musicie gonić na złamanie karku, jest czas na sprzedanie biletu itd.
Ale z drugiej strony podróż przeciętnego Kowalski ego potrwa dobrych kilka minut dłużej. A widok autobusu stojącego na przystanku dłużej niż potrzeba, potrafi zirytować.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 13:20

Łukasz Najman pisze:Krzysztofie, widzisz jedną stronę medalu. Faktycznie, nie musicie gonić na złamanie karku, jest czas na sprzedanie biletu itd.
Ale z drugiej strony podróż przeciętnego Kowalski ego potrwa dobrych kilka minut dłużej. A widok autobusu stojącego na przystanku dłużej niż potrzeba, potrafi zirytować.
...a Ty widzisz drugą stronę ! I każdy z Was ciągnie w swoją stronę. Zawsze będzie brak KONSENSUSU w takim układzie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2015, 14:15

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Sporadycznie zdarzają się przypadki kiedy należy odstać minutę, ale to kiedy spasują światła.
Nie chcę narzekać, dobrze, że rozkład jest dopasowany do rzeczywistości (przynajmniej według większości). Tylko czy na kilku ciągach, gdzie jeżdżą autobusy nie da się ustawić świateł tak, żeby autobusowi światła zawsze "spasują". Jeśli po ruszeniu spod jakiś świateł, podjechaniu na przystanek i przejechaniu do następnego skrzyżowania w 90% autobus musi hamować przed dopiero co zapalonym czerwonym to wypadałoby po prostu przesunąć cały cykl tych świateł o 15 sekund do przodu. Autobus przejedzie trasę szybciej, pasażer dotrze szybciej na miejsce, a to czy na poprzecznej ulicy zatrzyma się "wcześniejsze" 10 samochodów czy "późniejsze" 10 samochodów to chyba żadna różnica

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 14:43

Michał Grzegorczyk pisze:Tylko czy na kilku ciągach, gdzie jeżdżą autobusy nie da się ustawić świateł tak, żeby autobusowi światła zawsze "spasują". Jeśli po ruszeniu spod jakiś świateł, podjechaniu na przystanek i przejechaniu do następnego skrzyżowania w 90% autobus musi hamować przed dopiero co zapalonym czerwonym to wypadałoby po prostu przesunąć cały cykl tych świateł o 15 sekund do przodu. Autobus przejedzie trasę szybciej, pasażer dotrze szybciej na miejsce, a to czy na poprzecznej ulicy zatrzyma się "wcześniejsze" 10 samochodów czy "późniejsze" 10 samochodów to chyba żadna różnica
..może najlepiej byłoby gdyby KAŻDY kierowca (autobusu) sam sobie uruchamiał sygnalizację świetlną PILOTEM ? :P

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Kamiński » 10 stycznia 2015, 15:10

Piotr Radoliński pisze:..a ja mam sygnały od kierowców, że rozkłady są w miarę dopasowane teraz ! No i gdzie tu teraz szukać prawdy ? Nigdy nie dogodzi się ogółowi.

chyba od maruderów :)
Piotrze zapraszam w weekend o 4 rano zobaczysz ile trzeba odstać na co po niektórych liniach .Dzisiaj miałem 10 i jakbym jechał normalnie (zgodnie z przepisami)to w alejach jestem lekko plus 5 .W godzinach szczytowych rozkład ułożony idealnie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 15:24

Michał, w zeszłym roku ciągle słyszałem - od Was - kierowców MPK - jakie to rozkłady są napięte. Gdy poprosiłem kolegę z MZDiT aby zajął się tematem i "poluzował Wam cugle" to okazuje się, że TEŻ jest NIEDOBRZE. Zastanawiam się czy jest jakiś sposób aby dogodzić grupie 600 ludzi na raz.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2015, 15:44

Piotr Radoliński pisze:..może najlepiej byłoby gdyby KAŻDY kierowca (autobusu) sam sobie uruchamiał sygnalizację świetlną PILOTEM ? :P
A po co pilotem? W pojazdach montuje się nadajniki, w sygnalizacjach odbiorniki i światła same przeskakują. Albo optyczna detekcja kamerkami. Tak działa priorytet dla KM.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 15:51

Michał Grzegorczyk pisze:Albo optyczna detekcja kamerkami. Tak działa priorytet dla KM.
...sądzę, że w takiej kamerce musiałyby siedzieć jakieś "malutkie, żółte rączki" i rozróżniać autobusy KM. :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Szymanowski » 10 stycznia 2015, 16:02

Łukasz Najman pisze:Krzysztofie, widzisz jedną stronę medalu. Faktycznie, nie musicie gonić na złamanie karku, jest czas na sprzedanie biletu itd.
Ale z drugiej strony podróż przeciętnego Kowalski ego potrwa dobrych kilka minut dłużej. A widok autobusu stojącego na przystanku dłużej niż potrzeba, potrafi zirytować.

Wydaje mi się, że przeciętny Kowalski wkurza się jeszcze bardziej, jak autobus przyjeżdża na jego przystanek 8 minut po czasie, a do celu dojeżdża o 12 minut póżniej, niż zaplanował, bo tak było do tej pory (chociażby na 32 czy 25 w kier. Wyczerp).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7051
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Tomasz Rorat » 10 stycznia 2015, 16:15

Łukasz Najman pisze:Krzysztofie, widzisz jedną stronę medalu. Faktycznie, nie musicie gonić na złamanie karku, jest czas na sprzedanie biletu itd.
Ale z drugiej strony podróż przeciętnego Kowalski ego potrwa dobrych kilka minut dłużej. A widok autobusu stojącego na przystanku dłużej niż potrzeba, potrafi zirytować.


Ale podróż nie wydłużyła się !!
Dawniej jechałem tak jak dzisiaj i czas na minus się zwiększał, a teraz jadę tak samo a czas cały czas pokazuje tą sama wartość ( że jestem na 0 lub -2 ale przez całą trasę)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2015, 16:26

Piotr Radoliński pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Albo optyczna detekcja kamerkami. Tak działa priorytet dla KM.
...sądzę, że w takiej kamerce musiałyby siedzieć jakieś "malutkie, żółte rączki" i rozróżniać autobusy KM. :P
Nie wiem, nie znam się, ale autobus jest większy niż osobówka, więc można tym róznicować :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 10 stycznia 2015, 16:33

Michał Grzegorczyk pisze:Nie wiem, nie znam się, ale autobus jest większy niż osobówka, więc można tym róznicować :D
...a jak będzie jechał samochód ciężarowy ? :P

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Szymanowski » 10 stycznia 2015, 16:44

To też będzie miał pierwszeństwo ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 10 stycznia 2015, 16:59

A ile jest ciężarówek na Nowowiejskiego czy Sobieskiego? :P Przecież mówimy tu głównie o centrum.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Najman » 11 stycznia 2015, 02:14

Tomaszu, czegoś nie rozumiem. Skoro czasu na przejazd między przystankami jest więcej, to wydłużony został całkowity czas przejazdu (cały kurs). Chyba że źle to rozumuje...

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Filip Kłyszejko » 11 stycznia 2015, 04:24

Ale skoro i tak jechałeś dłużej to czas się nie zmienił a urealnił na rozkładzie :)

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Najman » 11 stycznia 2015, 12:16

Aha, aha :) teraz rozumiem.
Czyli rezultat jest taki, że przed zmianami rozkład był dobry w godzinach poza szczytowych, a teraz w szczycie.
Szkoda, że nie został urealniony całościowo.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 stycznia 2015, 13:11

Też bym chciał, żeby był urealniony całościowo, ale w szczycie jeździ więcej ludzi, więc jeśli już ktoś uznał, że poprawi tylko połowę to chyba lepiej, że poprawiono rozkład w szczycie.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Najman » 11 stycznia 2015, 13:42

Jeśli spojrzeć na to z tej perspektywy to masz rację. Mimo to mam nadzieję że to przejściowe i za niedługo rozkłady zostaną urealnione również w pozostałych porach

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 stycznia 2015, 17:20

W sobotę gdy jechałem 28 pod szpital na Parkitce, kierowca musiał odstać minutę na przystanku WROCŁAWSKA, skąd do pętli jest jakieś 200m, żeby nie odjechać na przyspieszeniu... Piękne. Myślę tragedia by się nie stała, gdyby na Nowobialskiej i Wrocławskiej godzina odjazdu była ta sama, a po prostu minuta byłaby dorzucona do postoju na Parkitce.

Jakub Blukacz
Posty: 315
Rejestracja: 14 października 2012, 10:49
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Blukacz » 19 stycznia 2015, 17:26

To i tak że odstał, a niektórzy odjeżdżają +2. Już kilka razy tak miałem, że autobus uciekł przed czasem.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21418
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Radoliński » 19 stycznia 2015, 17:28

Łukasz Szkurłat pisze:W sobotę gdy jechałem 28 pod szpital na Parkitce, kierowca musiał odstać minutę na przystanku WROCŁAWSKA, skąd do pętli jest jakieś 200m, żeby nie odjechać na przyspieszeniu... Piękne. Myślę tragedia by się nie stała, gdyby na Nowobialskiej i Wrocławskiej godzina odjazdu była ta sama, a po prostu minuta byłaby dorzucona do postoju na Parkitce.
...ale czy to naprawdę aż taki wielki problem. A jak kolejny kurs przyjedzie planowo, albo na opóźnieniu ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 stycznia 2015, 17:57

A może to był przypadek?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2961
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Łukasz Szkurłat » 19 stycznia 2015, 18:04

Wydaje mi się, że przypadek jest kuriozalny. Co innego, jak przyspieszenie ma miejsce w środku trasy, bo światła spasowały a co innego na przedostatnim przystanku! W dodatku, gdy widzi się już pętle. Nawet niech 90% kursów jedzie opóźnionych o te parę minut, to przecież nawet nikt tego nie zauważy. Kto normalny czeka tam na autobus w kierunku szpitala?

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Zbigniew Hoffer » 19 stycznia 2015, 19:08

No bo mądrale dali 2 minuty między Łódzką a Okulickiego. Po co?

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Szymanowski » 19 stycznia 2015, 22:04

Ja uważam, ze lepiej jak czasu jest o 1 minutę za dużo, niż o 5 za mało....

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5388
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Patryk Hartman » 19 stycznia 2015, 22:12

Jakub Szymanowski pisze:Ja uważam, ze lepiej jak czasu jest o 1 minutę za dużo, niż o 5 za mało....

Uważasz tak, bo jesteś innym rodzajem pasażera. Przeciętny pasażer chce jak najszybciej dotrzeć z pkt A do pkt B bez żadnych dodatkowych postojów w zatoczkach. Inaczej to wygląda z perspektywy kierowcy, bo ten musi pilnować się czasu, który ma w systemie.

Poprawiła się sytuacja na linii 11, 13, 30, 32 od pl. Biegańskiego do II alei NMP ze względu na poprawiony czas przejazdu. Autobusy nie tracą tam czasu wcale (sytuacja z dziś 30-04 #172, punktualnie o 14:39 w II alei NMP) - jeśli już to góra do 5 minut, a kierowcy nie tracą swoich przerw unijnych...

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Szymanowski » 19 stycznia 2015, 22:22

Niezupełnie... Jak dla mnie to rozkłady mogłyby być napięte, ale pod warunkiem, że na pętlach byłyby takie przerwy, aby dało się wyregulować opóznienie i chociaż z pętli odjechać punktualnie... A narazie na większości linii takich nie ma...
W zasadzie to kierowcy i tak nie tracą przerw unijnych, bo muszą wtedy odstać 15 minut nawet jadąc na opóźnieniu, ale to szczegół...

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Jeruszka » 19 stycznia 2015, 22:24

Patryk Hartman pisze:(...)bez żadnych dodatkowych postojów w zatoczkach(...)
Przypominam, że kierowcy nie mogą omijać zatoczek (przystanków), tylko mają obowiązek zatrzymać się na każdej. W Częstochowie nie ma przystanków "na żądanie". To, że część przystanków faktycznie mogłaby być taka, to inna para kaloszy.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5388
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Patryk Hartman » 19 stycznia 2015, 22:28

Piotrek, ja nie mówię tutaj o omijaniu zatoczek, a dodatkowym postoju w nich, wynikający z przyśpieszenia.
Jakub Szymanowski pisze:Niezupełnie... Jak dla mnie to rozkłady mogłyby być napięte, ale pod warunkiem, że na pętlach byłyby takie przerwy, aby dało się wyregulować opóznienie i chociaż z pętli odjechać punktualnie... A

Jak dla Ciebie to wszystko mogłoby być tak jak ty chcesz. a
Gdyby było tak jak ty chcesz, to potem powstała by wielka fala telefonów do dyspozytora, czy pasażer doczeka się swojego autobusu..., a kierowca jeszcze od takiego pasażera dostanie opierdziel, że sobie jeździ jak chce, że mu się przysnęło na pętli etc.

Czasy jakie mamy teraz - są w sam raz, ze względu na to, że kierowca nie musi gonić opóźnienia, nie jeździć na pełnym gazie, a wiadomo, że na kierowcy leży bezpieczeństwo pasażerów podróżujących autobusem. Wystarczy, że w autobusie będzie tłum ludzi, jakiś z kierowców będzie chciał przygazować, bo chce sobie nadrobić minutę czy dwie, a nagle będzie musiał gwałtowanie hamować - nieszczęście gotowe, a potem same żale do kierowcy, że jeździ nie odpowiedzialnie, wszystko jest zrzucane na niego, mimo, że spora grupa pasażerów nie trzyma się poręcz i powstają sytuacje, że poszkodowany pasażer trafia do szpitala.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Szymanowski » 19 stycznia 2015, 22:41

Więc Twoim zdaniem zły jest rozkład luźny, zły jest rozkład napięty, więc jaki jest dobry? Bo idealnego ułożyć się nie da...

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5388
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Patryk Hartman » 19 stycznia 2015, 22:44

Nie zaczynamy zdania od więc. :P

Luźny czy napięty - taki jaki jest obecnie mnie odpowiada, oceniam jako pasażer. Forumowicze i kierowcy, mają osobne zdania na ten temat. Więcej w tym temacie mogą się tutaj wypowiedzieć, Tomek, Krzysiek..., bo oni znają sprawę od środka.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Piotr Jeruszka » 20 stycznia 2015, 08:06

Patryk Hartman pisze:Piotrek, ja nie mówię tutaj o omijaniu zatoczek, a dodatkowym postoju w nich, wynikający z przyśpieszenia.
A widzisz, człowiek chce poudawać mądrego i napisać coś poważnym językiem, a wychodzi jak zawsze - mój brak czytania ze zrozumieniem ;).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7051
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2015, 14:12

Czasy przejazdów są ok.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Michał Kamiński » 22 stycznia 2015, 12:55

W szczycie naprawdę spoko i zmiany na plus ,jednak od 4-00 do powiedzmy 6-00 i po 19-00 czasu o wiele za dużo .To samo tyczy się weekendów zwłaszcza Niedziel też czasu za dużo chyba ,że ktoś lubi ciąć 30km/h i stać po 30 sekund na przystankach gdzie nikt nie wsiada.

Jakub Siadlak
Posty: 296
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Czasy przejazdów na liniach

Postautor: Jakub Siadlak » 22 stycznia 2015, 13:54

To chyba zależy na jakiej linii. Na 26 przed świtem,od Srebrnej do Wręczyckiej trzeba zaginać,bo jest tam kilka sygnalizacji,wystarczy trafić ze dwa razy na czerwone,sprzedać 3 bilety i dziś rano na Rocha miałem -5 :-/ Nie wiem jak jest w późniejszych godzinach,ale rano trzeba cisnąć na niektórych odcinkach.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość