MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Piotr Radoliński » 22 sierpnia 2016, 19:15

W ostatnich dniach, jeden z miłośników komunikacji, stworzył witrynę z aplikacją, która będzie pomagać w szybkim usuwaniu uszkodzeń i braków w infrastrukturze przystankowej w Częstochowie i zgodził się na jej udostępnienie prapremierowo.
Będzie ona odczytywana bezpośrednio w MZDiT !

Na chwilę obecną aplikacja będzie w wersji BETA - działała będzie testowo pod adresem:
ZGŁOŚ PRZYSTANEK !

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Filip Kłyszejko » 22 sierpnia 2016, 21:09

Szkoda tylko że nie będzie możliwości sprawdzenia który przystanek został już zgłoszony, ponieważ MZDIT będzie otrzymywać duble, aczkolwiek gratuluję inicjatywy i wykonania :)

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Rafal Kosakowski » 23 sierpnia 2016, 14:22

Fajnie, ze taka mozliwosc powstala. Czy bedzie szybciej realizowana,chodzi mi o termin realizacji?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Piotr Radoliński » 23 sierpnia 2016, 14:33

Rafal Kosakowski pisze:Fajnie, ze taka mozliwosc powstala. Czy bedzie szybciej realizowana,chodzi mi o termin realizacji?
...myślę, że MZDiT postara się działać jak najszybciej - w miarę możliwości.

Rafal Kosakowski
Członek CKMKM
Posty: 746
Rejestracja: 22 czerwca 2011, 09:30
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Rafal Kosakowski » 27 sierpnia 2016, 11:39

Bardzo podoba mi sie ta aplikacja zglaszania usterek do MZDiT.

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 390
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Radek Fijałkowski » 20 września 2016, 18:37

Czas na małe podsumowanie i kilka próśb.

- W ciągu najbliższych kilku godzin zmianie ulegnie treść e-maili wysyłanych do zgłaszających. Osoby zastanawiające się czym jest "departament Wsparcie" będą miały jedną zagwozdkę mniej :)
- W ciągu kilku dni/tygodni BARDZO PRAWDOPODOBNA (podkreślam, że BARDZO PRAWDOPODOBNA - nie STUPROCENTOWA) jest zmiana domeny oraz przejście na serwer (aktualnie system "stoi" na darmowym serwerze z darmową domeną. Oznaczać to będzie zakończenie okresu testowego :)

PROŚBY:
W miarę możliwości ze względu na wydłużającą się listę zgłoszeń, uprzejmie proszę o zgłaszanie uszkodzeń na tym samym przystanku w JEDNYM zgłoszeniu! Ułatwi nam to pracę :)

Jeżeli rozkłady pomazane są markerem, lub innym środkiem malującym, ale są czytelne (nie zasłaniają godzin odjazdu bądź kluczowych elementów legendy) prosimy o nie zgłaszanie takich rozkładów. W mieście mamy około 700 przystanków, wandalizm jest jaki jest i po prostu nie zawsze jest czas i sens jeździć do rozkładu, który może spokojnie wisieć, bo jest czytelny, a pomazana jest np. dolna część rozkładu (biała, pusta część papieru).

Jednocześnie chciałbym podziękować wszystkim za zgłoszenia! Czekamy na kolejne :) O nadchodzących zmianach z drugiego myślnika będę informował w późniejszym czasie.

Pozdrawiam serdecznie,
Administrator systemu

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 390
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Radek Fijałkowski » 01 października 2016, 12:53

O G Ł O S Z E N I E !

Od dnia 1 października 2016 roku system wychodzi z fazy testowej "beta" i zostaje przeniesiony pod adres: http://zglosprzystanek.czest.pl! W najbliższym czasie powinno pojawić się także parę nowości, które będą sukcesywnie wprowadzane :)

NOWY ZGŁOŚ PRZYSTANEK!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Janusz Karlikowski » 13 października 2016, 20:50

Nie skorzystam z wersji elektronicznej, bo nie chodzi o przystanki.
Koniecznym posunięciem w zakresie obsługi linii 12 jest dodanie brygady 09. W tej chwili sytuacja - w godzinach popołudniowego szczytu - wygląda tak, że autobus na pętlę RAKÓW DW. PKP dojeżdża zwykle już po czasie odjazdu. Dziś #193 odjechał na 12-07 zamiast o 15:03, to o 15:11.

Co ciekawe, a może zadziwiające: ja się nie odzywam, a tu coraz więcej pasażerów "równo" ochrzania" kierowców za opóźnienia. I dobrze, bo rozkład 12 jest absurdalny. Tylko czy kierowcy sami z siebie interweniują ?? Jakoś chyba nie bardzo, bo słyszałem tekst: "po 19 wyjdę na prostą". A nie o to chodzi.

Ponieważ zdecydowano się na dodanie 11-04 i 11-05 z podobnych powodów, to może warto się przyjrzeć linii 12. To jest najbardziej niepunktualna linia, która nie ma objazdu na trasie. WSTYD !!

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 380
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Zbigniew Hoffer » 13 października 2016, 23:09

Janusz Karlikowski pisze:Nie skorzystam z wersji elektronicznej, bo nie chodzi o przystanki.
Koniecznym posunięciem w zakresie obsługi linii 12 jest dodanie brygady 09.


Wcale nie. Tutaj potrzebna jest zmiana rozkładu.
Z Dospelu do Dworca PKS autobus ma na przejechanie 27 minut, a z Dworca PKS na Raków już tylko 20 minut (centrum miasta). Na Rakowie ma 2 minuty przestoju, a gdzie czas na skorzystanie z toalety i wypełnienie karty drogowej?
Nie chodzi o ciągłe dodawanie czasu między przystankami, jak np. na linii 31, gdzie czas przejazdu wynosi 62 minuty, ale na normalne przerwy na pętlach, pozwalające wyrównywać nieprzewidywane opóźnienia.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 października 2016, 09:18

Ale autobusy opóźniają się na tej linii w obie strony, więc jeśli ujmiemy czasu na Dospelu, to i tak to nic nie da. Gdzieś w rozkładzie wypadną tzw. przerwy unijne i kierowca ma prawo odstać swoje.
Co do czasu przejazdu z Rakowa do centrum, to - jak nie wypadnie jakaś niekorzystna sytuacja - autobus ma szanse zajechać w swoim czasie. ale musi wyjechać planowo. O wiele gorzej się jedzie w drugą stronę, bo skutecznie potrafi przyblokować wyjazd na trasę (tu czasem korek i długi ciąg tirów jadących prawym pasem DK1), potem światła przy estakadzie - nie zawsze uda się na pierwszym cyklu. Do tego jeszcze dochodzą spowolnienia na Wolności, stanie na lewoskręcie przy Tesco na Pułaskiego itp.
Dodatkowy autobus pozwalałby dać kierowcy w odp. godzinach 17 minut postoju na Rakowie, czyli nawet przy notorycznych opóźnieniach w przyjazdach rzędu 5-10 minut daje możliwość sensownego 10-minutowego odpoczynku, czas na kartę i dojście do toalety (a nie stoi ona przecież na przystanku, a na pętli tramwajowej, więc chwilę na dojście trzeba poświęcić).

I powtórzę: skoro można było zasilić 11, to tak samo należy uczynić z 12. Nie zmieniając znacząco rozkładu, ilość wozokilometrów będzie praktycznie taka sama (tylko plus dojazdy i zjazdy, ale ileż jest z zajezdni na Raków?). Trzeba wysłać kolejnego kierowcę, ale czy za - powiedzmy - ok. 4-5 jazdy, 5 dni w tygodniu MPK wyda fortunę? Chyba nie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2016, 16:58

Janusz Karlikowski pisze:Trzeba wysłać kolejnego kierowcę, ale czy za - powiedzmy - ok. 4-5 jazdy, 5 dni w tygodniu MPK wyda fortunę? Chyba nie.
...ale to nie MPK wyda "fortunę"... to MZDiT musi mieć na ten cel finanse ! Wszak ono jest organizatorem komunikacji publicznej... i decyduje, gdzie i na jakich zasadach komunikacja publiczna ma jeździć !

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 października 2016, 17:43

Użyłem skrótu myślowego.
Ale spójrz na mój wpis - zaznaczyłem, że ilość przejechanych kilometrów się praktycznie nie zmieni. Licząc średnio 2km dojazdu (mapka poniżej) z/do zajezdni (musi odbywać się i to i to na Rakowie), mamy tygodniowo 2x2x5 = 20km, czyli miesięcznie w granicach 84-88 km. To nie są duże koszty jak na naszą sieć komunikacyjną :>
Obrazek

A dziś np. autobus, który miał odjazd z Rakowa 15:03, przyjechał tam o ... 15:15. Rozumiem opóźnienia rzędu -40 na 33, ale na 12, gdzie nie ma objazdów ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Piotr Radoliński » 14 października 2016, 18:06

JANUSZ:...a zauważyłeś ile nie raz czasu potrzeba na przejechanie od Galerii JURAJSKA do Dw. Gł. PKP ? Szczególnie w piątki !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Tomasz Rorat » 14 października 2016, 18:07

... miesięcznie 84-88km - ale to tylko dojazd i zjazd ??
Ale ten dodatkowy kurs musi zrobić przejazd po całej linii, a to będzie wiele więcej kilometrów.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 października 2016, 18:57

Piotr Radoliński pisze:JANUSZ:...a zauważyłeś ile nie raz czasu potrzeba na przejechanie od Galerii JURAJSKA do Dw. Gł. PKP ? Szczególnie w piątki !
Tak, wcale nie tak dużo ponad rozkład.
Piotrze: ja od pewnego momentu (można powiedzieć, że od momentu, kiedy zlikwidowano 12-09, czyli po zakończeniu objazdu p. Parkitkę) obserwuję tą linię i nie jest problemem przejazd przez centrum, bo tak samo tu jedzie np. 31. Wbrew pozorom, przejazd Garibaldiego jest lepszy, aniżeli przejazd I Aleją.
Tomasz Rorat pisze:Ale ten dodatkowy kurs musi zrobić przejazd po całej linii, a to będzie wiele więcej kilometrów.
Nie. Dlatego, że rozkład zostaje bez większych korekt (czyli ilość kursów na godzinę ta sama). Ty dostajesz tylko +15 minut na pętli RAKÓW DW. PKP, czyli nawet jak przyjedziesz na -10, to zdążysz do WC, przejść się po wozie itp. ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Tomasz Rorat » 14 października 2016, 19:25

Janusz.
teraz jeździ np. 8 kierowców, dochodzi kolejny czyli aktualnie płacisz za prace za 8 kierowców xxx zł, plus kasa dla tego 9 :P Rozkład może zostać taki sam dla pasażera, ale dla zleceniodawcy i wykonawcy usługi już nie.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 października 2016, 19:28

Nie znam dokładnie mechanizmu. Ale czy MZDiT nie płaci przypadkiem za kilometry, a MPK pracownikom za godziny ?? Tak było by logicznie.
Koszty 12-09 muszą być, ale czy nie jest to potrzebne ?? Co będzie jak zima zaskoczy i będzie dłuższa niż ostatnio?

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 390
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Radek Fijałkowski » 06 listopada 2016, 18:42

Dla osób, które nie za bardzo wiedzą jak poruszać się po systemie powstał poradnik. Dostępny jest tutaj: KLIK!

Awatar użytkownika
Sebastian Struski
Posty: 803
Rejestracja: 24 maja 2011, 09:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Sebastian Struski » 06 listopada 2016, 19:46

Ciekawe rozkład 11 kursy jeden za drugim ? 6:29 i 6;30 to dwa wozy jadą za sobą , i tak jest w tygodniu i sobotę a w niedziele to już tłoki muszą być :)

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 390
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: MZDiT - książka skarg i zażaleń - 2016 - wersja elektroniczna

Postautor: Radek Fijałkowski » 25 stycznia 2018, 17:57

Wszystkich korzystających z systemu raportowania zapraszam do wypełnienia ankiety: https://goo.gl/forms/luI7RvD8jAHqbCPl2


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości