Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2017, 16:11

Tomasz Stefaniak pisze:Tylko po co "24" wraca na pętle Błeszno? Z jednej strony są pieniądze na dodatkowe kilometry a z drugiej sępienie na dodakowy autobus na "24".
Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Kiedy na rozkładach jazdy będą wyszczególnione kursy wysokopodłogowe?
...była petycja ( ponad 200 podpisów) o przywrócenie linii 24 na Błeszno... wybrano opcję wypadkową, dogodną dla mieszkańców Błeszna i okolicy pętli JESIENNA.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Patryk Hartman » 21 grudnia 2017, 16:17

Tomasz Stefaniak pisze:Tylko po co "24" wraca na pętle Błeszno? Z jednej strony są pieniądze na dodatkowe kilometry a z drugiej sępienie na dodakowy autobus na "24".
Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Kiedy na rozkładach jazdy będą wyszczególnione kursy wysokopodłogowe?

Ilosc brygad sie nie zmienia. ;) Chyba ze... ?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 grudnia 2017, 16:18

Dodajmy do tego, że w niedzielę autobus pojawi się co 35-40 minut, co jest paranoją w odniesieniu do tej linii.
10 kursuje tam co 15 minut, na prawdę to nie wystarczy, trzeba psuć 24, żeby kursowało znowu na opóźnieniu (między Bogiem a prawdą, to od momentu powrotu na Kiedrzyńską punktualność się ewidentnie popsuła w stosunku do przejazdów AK).

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 21 grudnia 2017, 16:20

A czy są jakieś badania prowadzone które potwierdzają potrzebę wjazdu na tą pętle? Czy wystarczy w naszym magistracie rzucić listę z podpisami i sprawę ma się załatwioną.
Przypominam, że jeździ tam "10" w takim samym takcie. Ale cóż mamy rok wyborczy.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Patryk Hartman » 21 grudnia 2017, 16:37

Skoro na 18 statystyki sa takie ze malo kto jezdzi i jezdza tam 4 wozy w robocze gdzie wg mnie powinny jezdzic conajwyzej dwa autobusy., wiec wszytko mozliwe jest wszystko w naszym mieście...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 grudnia 2017, 16:44

Piotr Radoliński pisze:...była petycja ( ponad 200 podpisów) o przywrócenie linii 24 na Błeszno...

To się bardzo słabo miasto wycenia, skoro raptem 200 podpisami można coś bardzo zgrabnie zepsuć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2017, 16:48

Piotr Radoliński pisze:...była petycja ( ponad 200 podpisów) o przywrócenie linii 24 na Błeszno...
Łukasz Szkurłat pisze:To się bardzo słabo miasto wycenia, skoro raptem 200 podpisami można coś bardzo zgrabnie zepsuć.
Łukasz... ja tylko wymieniłem tych co chcieli CAŁKOWITEGO powrotu "24" !
Tomasz Stefaniak pisze:A czy są jakieś badania prowadzone które potwierdzają potrzebę wjazdu na tą pętle? Czy wystarczy w naszym magistracie rzucić listę z podpisami i sprawę ma się załatwioną.
Przypominam, że jeździ tam "10" w takim samym takcie. Ale cóż mamy rok wyborczy.
...ale ludzie chcą mieć BEZPOŚREDNI dojazd np. do przychodni... na Mireckiego ! :P

Ja bym bardziej zwrócił uwagę na kwestię TECHNICZNĄ... wjazdu "przegubu" gdy na pętli będzie stał inny "przegub" :P
Co Wy na to ?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 grudnia 2017, 17:08

Piotr Radoliński pisze:Ja bym bardziej zwrócił uwagę na kwestię TECHNICZNĄ... wjazdu "przegubu" gdy na pętli będzie stał inny "przegub" :P
Co Wy na to ?

Przerabialiśmy to już. Z tym, że 24 wcześniej na Błesznie miało dłuższe postoje po ok 15 minut i większość kierowców się pilnowała z poprawnym wjazdem na pętlę (czyli rozjeżdżanie chodnika tak, by stanąć jak najbliżej krawędzi, dzięki czemu mieściła się również linia 10 - także przeguby). A teraz, gdy na Błesznie kończy tylko 10, która ma krótkie postoje (jeśli w ogóle się coś stoi), może dojść do sytuacji, że jeden drugiego przyblokuje, bo np. 10 stanie zbyt daleko od krawężnika i już się drugi autobus nie zmieści. A dlaczego tak, ano dlatego, że jak stoję tylko 2 minuty, to po co mam się starać jak najdokładniej podjechać. A tu cenne sekundy dla 24 uciekają i ważą się losy przerwy posiłkowej. :roll:
Już czuję też ten młyn i zamieszanie wśród ludzi, gdy na pętli będzie stała 10 i podjadą dwa autobusy 24 w przeciwnych kierunkach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2017, 17:15

Łukasz Szkurłat pisze: (...) Już czuję też ten młyn i zamieszanie wśród ludzi, gdy na pętli będzie stała 10 i podjadą dwa autobusy 24 w przeciwnych kierunkach.
...i nie czepiał bym się "kieszonki", tylko techniki jej objazdu !
Kiedyś jeden wysoko postawiony człowiek powiedział... MPK jest od jeżdżenia a MZDiT od organizowania tras... oczywiście wypowiedź opublikowałem w miarę kulturalny sposób (chyba).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Patryk Hartman » 21 grudnia 2017, 17:28

Łukasz Szkurłat pisze:
Piotr Radoliński pisze:Ja bym bardziej zwrócił uwagę na kwestię TECHNICZNĄ... wjazdu "przegubu" gdy na pętli będzie stał inny "przegub" :P
Co Wy na to ?

Przerabialiśmy to już. Z tym, że 24 wcześniej na Błesznie miało dłuższe postoje po ok 15 minut i większość kierowców się pilnowała z poprawnym wjazdem na pętlę (czyli rozjeżdżanie chodnika tak, by stanąć jak najbliżej krawędzi, dzięki czemu mieściła się również linia 10 - także przeguby). A teraz, gdy na Błesznie kończy tylko 10, która ma krótkie postoje (jeśli w ogóle się coś stoi), może dojść do sytuacji, że jeden drugiego przyblokuje, bo np. 10 stanie zbyt daleko od krawężnika i już się drugi autobus nie zmieści. A dlaczego tak, ano dlatego, że jak stoję tylko 2 minuty, to po co mam się starać jak najdokładniej podjechać. A tu cenne sekundy dla 24 uciekają i ważą się losy przerwy posiłkowej. :roll:
Już czuję też ten młyn i zamieszanie wśród ludzi, gdy na pętli będzie stała 10 i podjadą dwa autobusy 24 w przeciwnych kierunkach.

Podobny problem wystepuje o godzinie 14 na Legionow gdzie szczytowa 11/5 przepiszcza 11/3 i 35. Kierowcy maja na tym szczycie blisko 40 minut postoju. Pętla jest ciasna ze wzgledu na parkujące tam osobowki. Nawrocenie 11/5 na tej petli rowniez jest tam problematyczne przez osobowki. Jedyny sposób ktorzy kiwrowcy stosuja na szczytach to, po zakonczenie kursu udaja sie na "łezke" dla przewozów pracowniczego TRW, jak 11 calodzienna i 35 zajada na Legionow, woz szczytowy wraca na pętle za nimi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 grudnia 2017, 18:13

Sytuacja z 24 dowodzi jednego (o czym pisałem): to ja też zbiorę 200, a nawet więcej podpisów, bo ludzie korzystający z 24 na przystanku PCK znowu muszą chodzić na Kurpińskiego lub za Dekabrystów. A oni chcą mieć autobus blisko, który zawiezie na pl. Daszyńskiego, do GJ, na Błeszno (jako dzielnica, nie pętla).
I tu jest cały problem: w Częstochowie nie sprawdza się kompletnie system linii magistralnych (patrz podział 12 i w efekcie nowa 34, niektórzy mówili o tym, że 10 powinna jechać przez WP, a nie Boh. Katynia). Pasażerowie naszego MPK lubią połączenia bezpośrednie, a więc należy przeprowadzić KONKRETNĄ reformę (z założeniami całkowicie przeciwnymi do reformy BIT) i powołać do życia nowe trasy linii 10-36 (38 czemu nie przez Sportową?) oraz zupełnie nowe linie 37, 39-49.
Wtedy pasażer będzie zadowolony, bo układ odjazdów np. 14| 02 17 32 47 mu nie odpowiada - musi dojść do przystanku. Ale gdyby nie musiał, to wystarczy mu np. 14| 02 42, bo nie musi się martwić o przesiadkę, która w naszych warunkach drogowych i niechęci niektórych kierowców do tzw. "pocinania" często jest czymś nierealnym. W pociągu przynajmniej zgłaszasz chęć przesiadki i teoretycznie ten drugi czeka...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 21 grudnia 2017, 18:47

W sumie nie dziwie się ludziom, że się nie chcą przesiadać, skoro uważa się za linie magistralną z taktem 15 minutowym... Ale tworzenie kolejnych linii typu 27 zamiast wzmacniania obecnych w niczym nie pomaga.

Mirek Waga
Posty: 522
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Mirek Waga » 21 grudnia 2017, 19:22

Piotr Radoliński pisze:
Tomasz Stefaniak pisze:Tylko po co "24" wraca na pętle Błeszno? Z jednej strony są pieniądze na dodatkowe kilometry a z drugiej sępienie na dodakowy autobus na "24".
Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle? Kiedy na rozkładach jazdy będą wyszczególnione kursy wysokopodłogowe?
...była petycja ( ponad 200 podpisów) o przywrócenie linii 24 na Błeszno... wybrano opcję wypadkową, dogodną dla mieszkańców Błeszna i okolicy pętli JESIENNA.

Skoro była petycja i 200 podpisów o przywrócenie 24 na Błeszno, to w tym miejscu nasuwa się pytanie ,,czy ktokolwiek weryfikował te popisy"?
Jednym słowem można linie 24 określić jako linia turystyczną.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 grudnia 2017, 20:24

Łukasz Szkurłat pisze:W sumie nie dziwie się ludziom, że się nie chcą przesiadać, skoro uważa się za linie magistralną z taktem 15 minutowym... Ale tworzenie kolejnych linii typu 27 zamiast wzmacniania obecnych w niczym nie pomaga.
Teoretycznie tak. I mając na uwadze ilość oznaczeń w rozkładzie 26, uważam że w każdym by mogły być, udogadniając połączenie.
W przypadku 24 to niestety 3 (może nawet 4 wozy) wozy więcej i to pozwala utworzyć takt 10 minut. Ale:
24A - przez Kiedrzyńską i na Błeszno
24B - przez AK (przyst. PCK) i na Jesienną.

Co do 27, to akurat linia 11 nie wozi powietrza w kier. szpitala na Bony, Jasnej Góry, więc wystarczyło ją odpowiednio wzmocnić. Gdyby autobus był za często w kier. CR, to wystarczyło 11 skrócić do Stradomia (PKP), ale przez Pułaskiego, gdyż największe obciążenie w relacji centrum - Trzech Wieszczów jest na odcinku Skwer Sokołów - II Aleja. 27 tu wozi powietrze...

12/34 OK. Ale znowu ktoś dał ciała, bo 34 jedzie (planowo, co jest rzadkością w stosunku do tej drugiej linii) 3-4 minuty po 32. A więc mamy sytuację, że na Wielkoborską dwoma autobusami dotrzemy praktycznie raz na pół godziny. Dlaczego układ nie jest odwrotny: 34 w miejscu obecnej 12 ?? Przecież konkretne kursy można było ew. przesunąć (dojazd do szkół, pracy), ale chodzi o cały dzień.

Przykładów jest wiele. Ale okazuje się, że rządzi grupka pasażerów (być może typu Grzegorz Brzęczyszczykiewicz) i nikt się temu nie przygląda, a UM klepie, bo rzeczywiście wybory za pasem. Szkoda.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2017, 20:42

Trzy pytania:
1. Skąd wziąć pieniądze na NOWE wozokilometry ?
2. Kto na te trasy wyjedzie ? (mam na myśli problemy kadrowe MPK)
3. Czym to obsłużyć ? (mam na myśli problemy taborowe MPK) * - pomijam aspekt oddania linii w "leasing" prywatnym przewoźnikom.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 21 grudnia 2017, 21:27

Widocznie sakiewka MZDiT nie jest pusta skoro od ponad roku spełnia każde żądania ludzi bez względu na koszty. Najbardziej okazałym przykładem tego jest linia 18. Dla kilkunastu pasażerów dziennie autobusy muszą jechać aż na pętle Batalionów Chłopskich. Linia 27 kolejny przykład bezsensu. Nie mówiąc już o nadmiarze autobusów w innych miejscach.
Jeśli nasz przewoźnik ma kłopoty taborowe i kadrowe. Jest jedno wyjście. Oddać część obsługi miasta firmom prywatnym.
Na początek rozpisać przetarg na obsługę linii podmiejskich. Jeśli nadal MPK nie będzie miało czym jeździć to kolejny pakiet linii przekazać.

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 387
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Radek Fijałkowski » 21 grudnia 2017, 21:30

Z takim zapleczem jak powyżej widzę, że w MZDiT nigdy nie braknie ludzi do pracy ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 21 grudnia 2017, 21:35

Radek Fijałkowski pisze:Z takim zapleczem jak powyżej widzę, że w MZDiT nigdy nie braknie ludzi do pracy ;)
...no wiesz, za klawiaturą to nie ponosi się konsekwencji za swoje "plany" i wypowiedzi ! W przypadku pracy jest już spora odpowiedzialność za POMYSŁY !

Radek Fijałkowski
Członek CKMKM
Posty: 387
Rejestracja: 28 lutego 2011, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Radek Fijałkowski » 21 grudnia 2017, 21:36

Piotr Radoliński pisze:
Radek Fijałkowski pisze:Z takim zapleczem jak powyżej widzę, że w MZDiT nigdy nie braknie ludzi do pracy ;)
...no wiesz, za klawiaturą to nie ponosi się konsekwencji za swoje "plany" i wypowiedzi ! W przypadku pracy jest już spora odpowiedzialność za POMYSŁY !

Sądzę, że nasi eksperci chętnie by naprawili komunikację w Częstochowie oraz ponieśli wszystkie tego konsekwencje, prawda panowie?

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 21 grudnia 2017, 21:56

No ale jakby nie patrzeć Piotrze to MZDiT jest niekonsekwentny w swoich działaniach. Podejmuje decyzje o przeniesieniu pętli "24" z Błeszna na Jesienną z uwagi na infrastrukturę. Po czym po dwóch miesiącach linia i tak będzie wjeżdzać na tą pętle. Co się zmieniło przez dwa miesiące? Nic - pętla nagle nie powiększyła się. I tu wychodzi brak konsekwencji. MZDiT nie potrafi obronić swojej decyzji.
A Janusz w dużej mierze ma rację odnośnie duetu linii 32 - 34. Bo rzeczywiście jeżdżą w tandemie. W NJU w tandemie jest taniej :) .

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 grudnia 2017, 07:03

Tomasz Stefaniak pisze:No ale jakby nie patrzeć Piotrze to MZDiT jest niekonsekwentny w swoich działaniach. Podejmuje decyzje o przeniesieniu pętli "24" z Błeszna na Jesienną z uwagi na infrastrukturę. (...) :) .
...pętla JESIENNA jest też wynikiem długotrwałej "walki" RD Błeszno i zapewne okresu karencji (ochrony) wybudowanej linii "TnB".

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Patryk Hartman » 22 grudnia 2017, 07:49

Pierwotny projekt zaklad ze linia 24 miala konczyc na Jesiennej (podczas TnB) ale na nowo wybudowanej petli w okolicy placu zabaw i bloku Jesiennej 52.

Piotr: Tomasz chyba mial na mysli to ze przeniesli 24 ponieważ malej petli Bleszno, a teraz ona wraca jako kazdorazowy wjazd kieszeniowy a sama petla nie zostala zwiększona. ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 22 grudnia 2017, 10:09

Właśnie to miałem na myśli.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 grudnia 2017, 12:05

Panowie, ja rozumiem o co Wam chodzi, nie musicie mi tłumaczyć jak "krowie na rowie"... dla mnie po prostu błędem MZDiT było tłumaczenie ludziom "ze Starego Błeszna" likwidacji linii "24" problemami technicznymi. Po prostu zrobili sobie... "szach-mat" i... pożywkę dla komentatorów.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Krystian Kukuła » 26 grudnia 2017, 06:52

Czy na Starym Blesznie jest potrzebny autobus do centrum co 7 minut?
I czy ktoś przewidział że teraz ludziom będą tam jeździły pod oknami autobusy co około 2 minuty licząc wszystkie kierunki?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Patryk Hartman » 26 grudnia 2017, 10:24

Nie nie jest potrzebny. Ludzie zlozyli petycje bo nie maja dojazdu do przychodni na Mireckiego. Ciekawe moze 13stka wroci na Kiedrzynska skoro tak wszyscy potrzebują przychodni...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 grudnia 2017, 11:09

Ale bez przesady. Ze Starego Błeszna jest 3-4 minuty drogi do Jesiennej.
W takim wypadku np. do przychodni na Kopernika (zwykła i ta z endoskopią) nie ma w ogóle dojazdu, bo ta ulicą nie jedzie żaden autobus. A przecież odległość od przystanków (różnych) jest porównywalna z tą na Błesznie.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Krystian Kukuła » 26 grudnia 2017, 11:46

Nie chcę wyjść na malkontenta który wyjechał do stolicy i potrafi tylko narzekać na częstochowską komunikacje, ale patrząc na ostatnie poczynania MZDiT mam wrażenie że albo ktoś tam się całkowicie wypalił i bez analizowania wprowadza każdą zachciankę rad dzielnic czy mieszkańców najbardziej prymitywnymi a przez to najmniej ekonomicznymi rozwiązaniami, albo ktoś tam nie ma już nic do powiedzenia.
Czekam na podzielenie linii 24 wzorem 12 na dwie osobne z losową numeracją, z czego jedna będzie jechać na Błeszno a druga na Jesienną. Jeszcze trochę a będzie w Częstochowie tyle linii co w Warszawie.

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 27 grudnia 2017, 09:49

Podobno 200 podpisów zebrano :lol: Tylko ciekawe czemu na starym Błesznie do 24 wsiadają najczęściej 0-3 osoby. Podejrzewam,że jakbym napisał petycję,że lud pracujący domaga się wjazdów kieszeniowych linii 20 na pętlę Jesienna,to bez większego problemu zebrałbym kilkaset podpisów. Od samych sąsiadów miałbym z 50. Dla mnie ta decyzja to WTOPA ROKU 2017 MZDiT.

Mirek Waga
Posty: 522
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Re: Zmiany w komunikacji miejskiej - 2017 r.

Postautor: Mirek Waga » 27 grudnia 2017, 13:26

Czytając wszystkie posty na temat zmiany trasy lini 24 to znaczy wjazdu kieszeniowego na pętle Błeszno,trudno się z nimi nie zgodzić, można dodać że kto dużo krzyczy i kto głośniej krzyczy ten ma silę przebicia w Urzędzie Miasta, bo to czy taki autobus pojedzie tą trasą czy inną MZDiT decyduje w bardzo minimalnym stopniu. Wystarczy iść do odpowiedniej osoby trochę pokrzyczeć i już autobus jedzie tam gdzie się chce. Inną sprawą jest że Ci co najwięcej krzyczą o #24 sami jeszcze ani razu pewnie nie jechali autobusem tej lini


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości