Aleje - komunikacja i nie tylko...: co dalej ?

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 12 października 2012, 17:54

Ja opisuję stan teoretyczny, formalny.
Tomasz zaś opisuje to, co z niego wyniknie w rzeczywistości. Jednocześnie trochę przesadził pisząc o II alei, w której komunikacja miała być tak, czy inaczej (zawarta w projekcie). Prawdziwy problem, to powtarzam, I aleja! To tam jest zgoda na cztery co 20'

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 października 2012, 18:00

A jak cztery pojadą tak (odjazdy po pełnej godzinie):
Linia 11: 00 40 (20 po następnej)
Linia 12: 00 20 40
Linia 27: 20 (00 po następnej)
Linia 30: 00 20 40
Co miałem na myśli pisząc 27, to już się domyślcie

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 12 października 2012, 18:04

Ale Janusz: cztery o częstotliwości sumarycznej 20' !!
To daje 80' na linię, czyli Marszałek napluł nam w twarz

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 12 października 2012, 18:08

Ale jeśli by faktycznie było tak jak pisze Dominik, to nie jest aż tak tragicznie, bo wynikałoby że ograniczenie dotyczy tylko I Alei od Placu Daszyńskiego do Piłsudskiego, można więc poprowadzić linie przez ul. Katedralną i Garibaldiego w drugą stronę, bądź w obie strony Katedralną (zmienić tam organizacje ruchu i wywalić miejsca postojowe).

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 października 2012, 18:11

Dominik Wójcik pisze:Ale Janusz: cztery o częstotliwości sumarycznej 20' !!
To daje 80' na linię, czyli Marszałek napluł nam w twarz
Rozumiem. Myślałem, że da się to obejść na zasadzie, że raz na 20 minut (rozkładowo) autobus.
A tak to nie ma sensu. Wyburzyć tą kamienicę sporną albo autobusy z Aniołowa nie zawitaja do centrum w ok. pl. Daszyńskiego

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Skorupa » 12 października 2012, 18:12

Dominik Wójcik pisze: Jednocześnie trochę przesadził pisząc o II alei, w której komunikacja miała być tak, czy inaczej (zawarta w projekcie). Prawdziwy problem, to powtarzam, I aleja! To tam jest zgoda na cztery co 20'


To znaczy, że II Aleją można puścić tyle linii ile było przed remontem. A żeby nie wjeżdżały w I Aleję skoro tak musi być to odbijałyby w Wilsona i tyle...Niemniej jednak wolałbym priorytet dla autobusów i zakaz dla aut osobowych w I Alei, można to powtarzać do znudzenia.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 12 października 2012, 18:17

Obrazek

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7068
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Tomasz Rorat » 12 października 2012, 18:41

Czyli o :
11 - 00 jedzie 12
11 - 20 jedzie 23
11 - 40 jedzie 13
12 - 00 jedzie 12 albo 26 lub jeszcze inna.
czy tak to ma wyglądać co 20min.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Krystian Kukuła » 12 października 2012, 18:44

Z tego co rozumiem to albo max. 4 linie co 80 minut, albo 1 linia co 20 minut.
Puścić więc jedną linię I Aleją a resztę Katedralną/Garibaldiego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 19:26

Nie no, to nie jest tragicznie, chociaż jest źle. W tym momencie trzeba rzeczywiście wyremontować Garibaldiego i Katedralną i jakoś się te pięć lat przemęczymy.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Janusz Karlikowski » 12 października 2012, 19:34

Garibaldiego to trzeba 5 lat od 2014 remontować, by wyznaczyć objazd I Aleją

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Radoliński » 12 października 2012, 19:42

...ul. Katedralną i Garibaldiego podobno mają remontować w przyszłym roku - z myśla o wpuszczeniu tam autobusów !! Tak mówił przedstawiciel MZDiT z którym rozmawiałem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 19:49

To chyba było wspominane w GW, o ile się nie mylę. Dyrektor Sikora mówił zdaje się o planach wyburzenia tej kamienicy na rogu.

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 12 października 2012, 20:04

Czyli tak jeździły by autobusy po zamknięciu dla nich pierwszej alei??
Czerwona nitka autobusy jadące do centrum, brązowa wracające.
Załączniki
Zamknięta.jpg
Zamknięta.jpg (49.89 KiB) Przejrzano 2887 razy

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 12 października 2012, 20:06

Przyznam, że nie wygląda to ciekawie, wyjątkowo dużo kręcenia i nadkładania drogi... Nie wiem, czy nie lepiej w obie strony Katedralną.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 12 października 2012, 20:06

Dominik Wójcik pisze:Obrazek

Czy mam rozumieć, że autobusy powracają na południową nitkę III alei? :shock:
Michał Grzegorczyk pisze:To chyba było wspominane w GW, o ile się nie mylę. Dyrektor Sikora mówił zdaje się o planach wyburzenia tej kamienicy na rogu.

Ta kamienica musi być wyburzona, żeby autobusy mogły spokojnie tam manewrować.
Rozumiem, że autobusy jeździłyby przez Garibaldiego, a później wykonywały lewoskręt w Wilsona i dalej do alei. A czy MZDiT nie zastanawiał się nad wariantem przez ulicę Krótką? co prawda nie znam tej ulicy (tzn. nigdy tam jeszcze nie byłem), ale ulica jest szersza i chyba nie trzeba tam wyburzać kamienic. Chciałbym jeszcze zapytać jak będzie z komunikacją na odcinku Kościuszki-Biegańskiego i Biegańskiego-Popiełuszki?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Radoliński » 12 października 2012, 20:22

Sebastian Wróbel pisze:A czy MZDiT nie zastanawiał się nad wariantem przez ulicę Krótką? co prawda nie znam tej ulicy (tzn. nigdy tam jeszcze nie byłem), ale ulica jest szersza i chyba nie trzeba tam wyburzać kamienic.
...tam też jezt bardzo ciasny skręt a do tego nic nie można wyburzyć ! :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 05:38

@ Krystian i Michał G. - tak, sumaryczna częstotliwość ma wynieść 20'. To jest źle, bo co to za interes z jedną linią tu i resztą wokół? Żaden! I węzeł rozmontowany z pl.Daszyńskiego. DEGRADACJA

@ Sebastian - a gdzie napisałem, że wracają? Zaznaczyłem, że tam mogą. Teraz tam ich nie ma, bo i po co?
Co do odcinków: Kościuszki-Biegańskiego: dozwolona. Biegańskiego-Pułaskiego: dozwolona od zawsze, bo to miejskie pieniądze. A nie ma, bo klasztorobojny T.Wrona nie chciał i tak zostało do dziś.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Piotr Skorupa » 13 października 2012, 08:38

To niech wreszcie zrozumieją, że patologią tej alei jest ruch kołowy samochodów osobowych i ich parkowanie na niej. A krok do cywilizacji to utrzymanie tam ruchu komunikacji miejskiej. Jak trzeba to niech puszczają tam tylko nowe autobusy ale litości blokada osobówek jest konieczna - nie wiem jak mogło dojść do sytuacji kiedy samochody osobowe dostały priorytet na takiej ulicy.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 17:15

Piotrze! Wiesz, kto rządzi miastem... Panowie "przecieżsamochodamisięjeździ" oraz wspomagający ich finansowo w kampanii wyborczej lobbyści samochodowi z Obywatelskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Częsstochowy

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 października 2012, 17:20

Dominik Wójcik pisze:Teraz tam ich nie ma, bo i po co?
Co do odcinków: Kościuszki-Biegańskiego: dozwolona. Biegańskiego-Pułaskiego: dozwolona od zawsze, bo to miejskie pieniądze. A nie ma, bo klasztorobojny T.Wrona nie chciał i tak zostało do dziś.

Dzięki za info. Ale teraz miastem rządzi antyklerykalny (całe szczęście) SLD. Myślałem, że coś z tym zrobią, aby w III alei poruszały się autobusy. Czy jest szansa na autobusy w III alei? jak nie klasztorobojni, to popierający samochody...
Dominik Wójcik pisze:Piotrze! Wiesz, kto rządzi miastem... Panowie "przecieżsamochodamisięjeździ" oraz wspomagający ich finansowo w kampanii wyborczej lobbyści samochodowi z Obywatelskiego Stowarzyszenia Przyjaciół Częsstochowy

Każda władza będzie popierać samochody osobowe bardziej niż komunikację publiczną. Co prawda za rządów TW było co prawda trochę więcej kasy na KM niż teraz, ale parkujące samochody i korki w alejach były od dawien dawna i nigdy się to nie zmieni. POLSKA !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 17:36

Sebastian Wróbel pisze:Ale teraz miastem rządzi antyklerykalny (całe szczęście) SLD. Myślałem, że coś z tym zrobią, aby w III alei poruszały się autobusy. Czy jest szansa na autobusy w III alei? jak nie klasztorobojni, to popierający samochody...
Ale teraz, kiedy oni weszli, to II aleję zamknięto, więc dokąd te autobusy z III miałyby jeździć? Poruszałem to zagadnienie w felietonie.
Sebastian Wróbel pisze:Każda władza będzie popierać samochody osobowe bardziej niż komunikację publiczną. Co prawda za rządów TW było co prawda trochę więcej kasy na KM niż teraz, ale parkujące samochody i korki w alejach były od dawien dawna i nigdy się to nie zmieni. POLSKA !
A napiszę Ci, że niejaki M.Biernat zaświecił mi światełko w tunelu. Ale był zbyt krótko. Warto tą postać wspomnieć, bo to on dał jasne polecenie do MZDiT: "Rozgonić stada". I stało się wbrew fochom "pewnych ludzi z przerostem ambicji" z MPK.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 13 października 2012, 17:46

Dominik Wójcik pisze:Ale teraz, kiedy oni weszli, to II aleję zamknięto, więc dokąd te autobusy z III miałyby jeździć? Poruszałem to zagadnienie w felietonie.

Nie mówię o czasie teraźniejszym, tylko o 2014r. kiedy wszystkie aleje zostaną zmodernizowane. I jeśli masz rację w tym, że autobusy normalnie będą mogły się poruszać na odcinkach Piłsudskiego-Biegańskiego i Wilsona-Biegańskiego, to nie zaszkodzi puścić chociaż jednej lub dwóch linii na obu nitkach III alei. W końcu w twoim felietonie wyraźnie jest napisane, że pod względem komunikacyjnym aleję NMP należy traktować jak jedność.
A napiszę Ci, że niejaki M.Biernat zaświecił mi światełko w tunelu. Ale był zbyt krótko. Warto tą postać wspomnieć, bo to on dał jasne polecenie do MZDiT: "Rozgonić stada". I stało się wbrew fochom "pewnych ludzi z przerostem ambicji" z MPK.

Pozostaje więc mieć nadzieję, że pan Biernat wystartuje w wyborach prezydenckich za dwa lata. Jeśli będzie kompetentny, dbający o mieszkańców a także będzie miał umiejętność pozyskiwania funduszy z UE, to ma mój głos. :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 13 października 2012, 19:44

Sebastianie tak! Ale pod warunkiem możliwości wjazdu w II aleję - wtedy będzie sens puszczać w III, bo teraz nie ma po co.
Tylko zobaczymy, co te nasze cudaki wymyślą.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Patryk Hartman » 16 października 2012, 17:13

TV ORION: Tak autobusom

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 16 października 2012, 21:15

Ale ściema! Aż mi się słowa na K cisną !! :evil:

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 16 października 2012, 21:16

Ja też nie rozumiem tego, co w tym filmiku usłyszałem. Są nie na czasie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 16 października 2012, 21:20


Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2012, 07:33

Od: Dominik Wójcik <...@wp.eu>
Do: media TV Orion <redakcja@tvorion.pl>

Szanowni Państwo!

Zgłaszam zastrzeżenia dotyczące materiału:
http://tvorion.pl/?action=show_news&idNews=11637

Materiał bardzo nierzetelny, Red. P.Kudlik dał się zmanipulować i nie przedstawił całej prawdy, której reszta odwraca wiadomość o 180 stopni!
Odsyłam do materiałów:

http://komunikacja.czest.cz/?p=806
http://czewa.tv/news/627/felieton-metam ... a#czewa-tv

Proszę o stosowne sprostowanie podanych informacji!

Pozdrawiam
Dominik Wójcik
Prezes CKMKM

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2012, 18:47

Chyba kolejny artykuł na podstawie niedokładnych informacji:
wCzestochowie.pl: W Alejach jednak pojadą autobusy

W tym takie cytaty jak ten:
- Możemy powiedzieć częstochowianom, że będą mogli spokojnie dojechać w Aleje autobusem ? zakomunikował prezydent Krzysztof Matyjaszczyk.
I ten:
- Mamy zgodę na wprowadzenie czterech linii autobusowych w Aleje, to jednak nie koniec. Będziemy negocjować zwiększenie tej liczby ? mówi Mariusz Sikora, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

Jedyną ciekawą rzeczą jest ta:
Nie wiadomo (.....) czy autobusy będą przejeżdżały przez III Aleję. W tej ostatniej kwestii miasto planuje przeprowadzić w listopadzie konsultacje społeczne.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 października 2012, 19:17

Gubię się już w tym.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 października 2012, 19:19

Nie Ty pierwszy i nie ostatni ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 października 2012, 19:24

Ale z drugiej strony nie doprecyzowali informacji o tej zgodzie na cztery linie. Gdyby dopowiedzieli, że mają mieć one wspólny takt 20-minutowy to nikt by się nie czepiał. Swoja drogą to dziwne, bo wybory dopiero za dwa lata, a tymczasem ten artykuł można uznać za kiełbasę wyborczą. Chociaż... artykuł jest z dzisiaj.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 października 2012, 19:34

Kiełabasa wyborcza nic tu nikomu nie da w takiej formie. Wybory odbędą się po zakończeniu unwestycji. W końcu prace mają jeszcze trwać tylko w najbliższym sezonie budowlanym, a wybory są jesienią 2014 roku.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 24 października 2012, 00:50

Jak można tak kłamać? W żywe oczy, a Redakcje chapią z polykiem, bez najmniejszej refleksji!

Awatar użytkownika
Marcin Strzelecki
Posty: 1761
Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Marcin Strzelecki » 24 października 2012, 12:25

Mydlenie ludziom oczu że może być dobrze jak jest tragicznie. Ciekawe jak długo uda im się ludzi robić w balona? Chociaż dużą winę za to ponosi osoba która pisała wniosek o dotacje (władza dołożyła się zatwierdzając ten wniosek) ... hm no właśnie tutaj brak komentarza co do całej sytuacji. Jeszcze gratuluje mediom, które pomagają włodarzom miasta w tym bajzlu.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 24 października 2012, 15:12

Dominik Wójcik pisze:Jak można tak kłamać? W żywe oczy, a Redakcje chapią z polykiem, bez najmniejszej refleksji!
Wiesz, takie postawy, jak "władza w końcu wie co mówi" są mocno w ludziach zakorzenione. Nawet w takim kraju, jak Polska, gdzie każdy statystyczny obywatel uważa władzę za głupią i szkodliwą.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 24 października 2012, 15:45

Stosowny komunikat dla mediów poszedł

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4265
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Bartosz Kowalski » 24 października 2012, 16:23

Panowie pozwolicie że będę się podpierał waszymi opracowaniami na temat komunikacji na deptakach w rozmach na temat komunikacji na Piotrkowskiej w Łodzi?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 00:35

Komunikat Prezesa CKMKM
dla mediów ws. komunikacji w alejach NMP


W związku z przekazywaną do mediów niepełną informacją dotyczącą efektów negocjacji przedstawicieli m. Częstochowy z Marszałkiem Województwa Śląskiego oraz powielaniem jej przez media, jako działacz Częstochowskiego Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej, organizacji działającej na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej, m.in. monitorującej sytuację komunikacji miejskiej w al. NMP po rewitalizacji, pragnę sprostować przekazane Państwu informacje.
Surowa organizacja ruchu wskazana w dokumentacji projektowej nie dopuszczała funkcjonowania komunikacji miejskiej jedynie na odcinku I al.NMP, zaś na odcinku wschodnim II al. NMP oraz zachodnim II al. NMP ruch autobusów był w pełni dopuszczony, o czym świadczy pismo Dyrektor Wydziału Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Małgorzaty Staś kierowane do CKMKM, którego fragment przytaczam:
Pismo o sygnaturze RR.III.432.1.82.2011.TR z dnia 10 czerwca 2011r (akapit 2.): (...) Dokumentacja techniczna, która stanowi załącznik do wniosku o dofinansowanie jednoznacznie mówi, iż ?Odcinek Al. NMP od placu Biegańskiego do skrzyżowania z Al. Wolności/Kościuszki wyłączony będzie z ruchu kołowego. Wyjątek stanowić będą rowerzyści, mieszkańcy posesji położonych na tym odcinku, pojazdy zaopatrzenia (w godz. 23:00-6:00), pojazdy komunikacji miejskiej oraz pojazdy obsługi technicznej?. Zgodnie z informacjami zawartymi w ww. dokumentacji pod znakami ograniczającymi ruch na ww. odcinku umieszczone zostaną tablice, z informacją, że zakaz ruchu ?Nie dotyczy pojazdów komunikacji miejskiej, zaopatrzenia w godzinach od 23 do 6, pojazdów obsługi technicznej oraz mieszkańców posesji położonych przy Alei NMP nr: 26; 28; 30; 32; 34; 38/36; 42/20?. Z kolei ?Na odcinku Al. NMP od skrzyżowania z ulicami Piłsudskiego/Wilsona do pl. Daszyńskiego projektowane jezdnie dopuszczone zostaną do ruchu kołowego dla mieszkańców i pojazdów zaopatrzenia. Dodatkowo nie będą tamtędy mogły poruszać się pojazdy dłuższe niż 7,0m.?. Tekst do umieszczenia na tabliczkach pod znakami ograniczającymi ruch na ww. odcinku brzmi ?Nie dotyczy pojazdów obsługi technicznej, zaopatrzenia w godzinach 23 do 6 oraz mieszkańców posesji położonych przy Alei NMP nr: 1; 3; 5; 7; 9, Pl. Daszyńskiego nr: 9, 10, 11, 12, 13, 14 i ul. Ogrodowej nr: 1 do 12?. Odnośnie projektowanych zatok autobusowych w II i I Alei dokumentacja techniczna mówi, iż ?[...] projektowane są 4 zatoki autobusowe [...]. Pierwsza lokalizowana jest za skrzyżowaniem Alei NMP z ulicą Śląska po stronie południowej, kolejne trzy w pobliżu Placu Daszyńskiego (dwie po stronie południowej i jedna po stronie północnej). Uwaga: Przystanek autobusowy lokalizuje się wyłącznie przy pierwszej z projektowanych zatok (czyli na południowej jezdni II Alei przy skrzyżowaniu z ulicą Śląską)? (...).
Wynika z tego, że negocjacjom ws. komunikacji powinien podlegać jedynie odcinek I al. NMP!

Jednocześnie informuję, że wg zdobytych przez klub informacji, Marszałek Województwa wyraził zgodę na funkcjonowanie do czterech linii autobusowych, ale o łącznej częstotliwości 20. minut, nie częściej. Łatwo policzyć, że na jedną linię przypada częstotliwość 80. minut ? takich linii w Częstochowie nie ma, zaś gdyby uruchomić tamtędy jedną linię, wówczas jej częstotliwość nadal będzie daleka od stosowanej w częstochowskiej komunikacji, tj. 20 minut, kiedy częstotliwość podstawowa, to 15 minut (4 autobusy na godzinę).
Ponadto warto zauważyć, że taka zgoda absolutnie nie zmieni sytuacji komunikacyjnej w alejach, bowiem istnienie jednej linii przy kilkunastu obecnie funkcjonujących nie uratuje zlikwidowanego w ten sposób węzła przesiadkowego funkcjonującego obecnie na placu Daszyńskiego - wszystkie linie rozdzielą się i pasażerów obsługiwać będą odrębnie dla kierunków poprowadzonych przez ulice: Krakowską, Mirowską i Warszawską. Możliwość przesiadki przestanie istnieć.
Tym samym, na chwilę obecną nie można mówić, że odniesiono sukces. Proszę o przyjęcie niniejszego komunikatu przy rozpatrywaniu zagadnienia komunikacji miejskiej w alejach NMP po rewitalizacji.

Częstochowa, dn. 24 października 2012r

Polecam także lekturę tekstów zlokalizowanych pod adresami:
http://komunikacja.czest.cz/?p=806
http://www.czewa.tv/news/627/felieton-m ... degradacja

Zaznaczam, że przedstawione w nim treści mogą nie odzwierciedlać linii merytorycznej CKMKM oraz stanowiska przez klub reprezentowanego.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 13:06

Autobusy wrócą w Aleje, ale pojadą co 80 minut!?:
- Nie powiedział nam pan informując, że w Aleje wrócą cztery linie autobusowe, że w takim przypadku autobusy będą kursowały co 80 minut ? zwróciliśmy się do Mariusza Sikory, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Transportu.

- Bo to nie wynika wprost z dokumentów, które posiadamy. Chcemy utrzymać częstotliwość kursów, wynoszącą 20 minut ? mówi dyrektor Sikora. - Chcemy również zwiększyć ilość linii, negocjacje z urzędem marszałkowskim w tej kwestii trwają. Cały czas jesteśmy w kontakcie z Katowicami. W połowie listopada powinniśmy znowu zasiąść do rozmów.
Niech najpierw coś wynegocjują i dostaną na piśmie, potem powinni się chwalić. Ale czego ja wymagam, żaden polityk tego nie umie.

Naszedł mnie pomysł. A gdyby tak część Krakowskiej, Garbibaldiego i Katedralna były dwukierunkowe? Można wtedy puścić ruch autobusów w następujący sposób. Ten kawałek Krakowskiej mógłby być tylko dla komunikacji publicznej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1619
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

Postautor: Adrian Golis » 25 października 2012, 16:52

Przed chwilką na wczestochowa.pl wyczytałem artykuł o autobusie na alejach, ale jest jedno ale że będa kursować co 80 min? poniższy link jest do artykułu o którym jest mowa.
    http://wczestochowie.pl/kategoria//1214 ... o-80-minut

      pozdrawiam
      Adrian:)

      Awatar użytkownika
      Dominik Wójcik
      Posty: 7642
      Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
      Lokalizacja: Częstochowa
      Kontaktowanie:
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 16:54

      Tak Adrianie, dyskutujemy o tym od dwóch tygodni. A jeśli przyjrzałeś się dokładnie tekstowi, który linkujesz, to być może dostrzeżesz, że stan podwyższonej histerii ogłaszam ja w imieniu naszego niejako klubu.

      Bądź łaskaw czytać forum i nasz serwis dokładniej. Forum, to nie liceum, przed dyskusją trzeba czytać - jak w akademii.

      @ Michał
      Inżynier Lewandowski też kombinuje, ale prym wieść powinny starania o pełną komunikację w alejach

      Piotr Jeruszka
      Posty: 1929
      Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
      Lokalizacja: Częstochowa
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Piotr Jeruszka » 25 października 2012, 17:11

      A ja mam takie pytanie - jest mowa o sumarycznym okresie 20 minut itd. Czy ten czas dotyczy okresu wykonywania jednego kursu, czy też jednego autobusu?

      Inaczej - co 20 minut ma być wykonywany jakiś kurs, czy co 20 minut ma się pojawiać jakiś autobus?

      Awatar użytkownika
      Marcin Strzelecki
      Posty: 1761
      Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
      Lokalizacja: Częstochowa
      Kontaktowanie:
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Marcin Strzelecki » 25 października 2012, 17:19

      Jeśli dobrze pamiętam to:
      1 linia w l alei co dwadzieścia minut albo
      4 linie w l alei co osiemdziesiąt minut każda.

      Awatar użytkownika
      Piotr Radoliński
      Członek CKMKM
      Posty: 21436
      Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
      Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Piotr Radoliński » 25 października 2012, 17:23


      Awatar użytkownika
      Marcin Strzelecki
      Posty: 1761
      Rejestracja: 14 czerwca 2011, 22:03
      Lokalizacja: Częstochowa
      Kontaktowanie:
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Marcin Strzelecki » 25 października 2012, 17:25

      Link coś się popsuł Piotrze.

      Awatar użytkownika
      Mateusz Stacherczak
      Członek CKMKM
      Posty: 3753
      Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
      Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
      Kontaktowanie:
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Mateusz Stacherczak » 25 października 2012, 17:27

      Działa u mnie.

      Awatar użytkownika
      Dominik Wójcik
      Posty: 7642
      Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
      Lokalizacja: Częstochowa
      Kontaktowanie:
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Dominik Wójcik » 25 października 2012, 17:28

      Częstotliwość sumaryczna 20' dotyczy wszystkich autobusów, przy ilości linii od jednej do czterech

      Awatar użytkownika
      Michał Grzegorczyk
      Posty: 8349
      Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
      Lokalizacja: Częstochowa
      Status: Offline

      Komunikacja w Alejach: co dalej? LIST

      Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2012, 17:32

      Dominik Wójcik pisze:@ Michał
      Inżynier Lewandowski też kombinuje, ale prym wieść powinny starania o pełną komunikację w alejach

      To nie podlega dyskusji. Robię tylko krok do przodu i myślę o planie "B".


      Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



      Kto jest online

      Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości