Kolejne edycje zmian na liniach komunikacyjnych - 2012

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Mirek Waga
Posty: 526
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mirek Waga » 28 listopada 2012, 12:30

Kamil Pleszyniak pisze:Jak wprowadzą częstotliwość co 7.5 minuty to można rozmawiać o nie dublowaniu autobusu przez tramwaj za to teraz jest jak jest, czyli tak sobie

W ty miejscu muszę poprzeć Kamila co do taktu7,5 minuty, bo tramwaje na 3 i tak jeżdżą przed czasem około 2 a nawet 3 minuty.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2012, 13:02

Najpierw trzeba przebudować podstację. Nie wiem, czy są na to pieniądze?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 28 listopada 2012, 13:05

Zrobione: 15 będą miały "objazd" do Korkowej, a od 1 stycznia oficjalną tam krańcówkę.
Zamiast psioczyć, wystarczyło poinformować

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 28 listopada 2012, 13:53

Dominik Wójcik pisze:Zrobione: 15 będą miały "objazd" do Korkowej, a od 1 stycznia oficjalną tam krańcówkę.
Zamiast psioczyć, wystarczyło poinformować
...a KTOŚ psioczył ? :shock:

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 28 listopada 2012, 15:08

Dominik Wójcik pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:20: Wyczerpy osiedle-estakada-Jagiellońska-Orkana-Jesienna-pętla Błeszno (2*33*12,2 km=402,6 km zamiast 2*33*15,9 km=1049,4 km)
Michał Grzegorczyk pisze:nie było wielkiego odzewu, może to przez brak obrazka :P
Albo przez jazdę po inii tramwajowej. Fakt, że powiedzie gdzie indziej, ale teoretycznie zabierze tramwajowi pasażerów.
Po za tym, to takie gdybanie w powietrzu, w dodatku na starym układzie komunikacyjnym.

Temat Komunikacji na Wrzosowiaku jest mi bardzo bliski (kolega Szymon może to potwierdzić :)). Sam stawałem na głowie, aby zmienić komunikację w tej części miasta. Niestety przedstawiciele MZDiT byli nie ugięci (używając argumentów, że tramwaj musi przewozić pewną liczbę pasażerów)
Michał Grzegorczyk pisze:Na starym układzie, bo to miałaby być zmiana na szybko, obowiązująca do reformy z 2014 roku. To prawie dwa lata! Po drugie już dzisiaj wzdłuż linii 3 jedzie przecież na znacznym odcinku 19, która też wiezie w zupełnie inne miejsce niż tramwaj. Na pewno nie proponowałbym dołożenia dodatkowej linii autobusowej bez ruszania 19, to byłoby nierozsądne, ale teraz to po prostu zamiana jeden do jeden.

Nie przejdzie w mojej propozycji jaką przedstawiłem MZDiT usunąłem "19" z dzielnicy Wrzosowiak, ale działacze stwierdzili, że "19" MUSI jeździć tak jak teraz, ponieważ na Wrzosowiaku pracuje dużo hutników.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2012, 15:59

Marcin Biś pisze:Nie przejdzie w mojej propozycji jaką przedstawiłem MZDiT usunąłem "19" z dzielnicy Wrzosowiak, ale działacze stwierdzili, że "19" MUSI jeździć tak jak teraz, ponieważ na Wrzosowiaku pracuje dużo hutników.

Zawsze myślałem, że na Rakowie. Nieważne, wystarczy zrobić modyfikację mojej linii 37 Walcownia-Korfantego-Pokoju-Łukasińskiego-Okrzei-Limanowskiego-Rakowska-Katynia-11 Listopada-Jesienna-Grzybowska-Bór-Korkowa. Odjazdy z pętli Walcownia tak jak obecnie 19W: 5:46, 6:16, 7:14, 8:14, 13:43, 14:13, 15:13, 16:13, 18:15, 22:17. Obsługa przegubami, które zwolnią się po skróceniu 19.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 28 listopada 2012, 17:30

Pisząc Wrzosowiak miałem na myśli ulice: Jesienną, 11 Listopada, Orkana. To był taki skrót myślowy !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2012, 17:34

To niech będzie 37: Walcownia-Korfantego-Pokoju-Łukasińskiego-Okrzei-Limanowskiego--Rakowska-Jesienna-11 Listopada-Orkana-Jagiellońska-Bór-Korkowa.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2012, 21:55

Dominik Wójcik pisze:Zrobione: 15 będą miały "objazd" do Korkowej, a od 1 stycznia oficjalną tam krańcówkę.

Mam nadzieję, że 15 niekoniecznie dojedzie do pętli przez cały odcinek ulicy Korkowej. Dublowałaby wtedy 20. No chyba, że 20 się stamtąd usunie. Tylko pytanie gdzie? może do Brzezin przez Bór, Wypalanki, Poselską do Żyznej... albo dalej do Malowniczej?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 28 listopada 2012, 21:59

Tylko po co ? Jak mamy obecnie 14 i 25 ? 3 linie z Wyczep na Brzeziny ? :)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2012, 22:04

Ale z drugiej strony 20 jechałaby tam całkowicie inną trasą. Poza tym kto powiedział, że 20 musiałaby kończyć tak jak teraz na Kontkiewicza? skoro mają wejść zmiany na 10 czy 24, to czemu nie zreformować 20. Zwłaszcza, że tak jak napisał Dominik 15 będzie kończyć na Korkowej.

Awatar użytkownika
Tomasz Sałata
Posty: 610
Rejestracja: 21 marca 2011, 15:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Tomasz Sałata » 29 listopada 2012, 14:37

Dominik Wójcik pisze:Zrobione: 15 będą miały "objazd" do Korkowej, a od 1 stycznia oficjalną tam krańcówkę.
Zamiast psioczyć, wystarczyło poinformować

I jest:
29.11.2012

Zmiana trasy i rozkładu linii nr 15

MPK w Czestochowie Sp.z o.o. informuje, iż od wtorku 4 grudnia 2012 roku zostanie zmieniony rozkład i trasa linii nr 15.
Zmiana trasy polegać będzie na wydłużeniu wszystkich kursów do pętli przy ulicy Korkowej.
Rozkłady jazdy linii nr 15 od 4.12.2012 roku dostępne są na stronie www.mzd.czest.pl w zakładce Publiczny Transport Zbiorowy.


(Uwaga! Informacje na podstawie danych otrzymanych z MZDiT Częstochowa)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 17:04

Dlaczego akurat od wtorku? Takie rzeczy zwykle robi się od soboty, z wyjątkiem Częstochowy robiącej wszelkie zmiany od poniedziałku.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 29 listopada 2012, 17:07

??

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 listopada 2012, 19:00

A ja wnioskuję o niegospodarność! Na Korkową będą sobie jeździły aż trzy linie, które w stronę centrum ruszać będą stadnie - do wyboru do koloru, można przebierać w autobusach, wariantach. Cud, że z miasta w stronę Korkowej odjazdy 14 i 20 będą w odstępie 6 min. i ładnie dograna 15 z Placu Biegańskiego - w przypadku, gdyby ktoś nie zdążył na 14 pod D.H.Centrum. Aż taki wielki ruch tam jest, że trzech linii potrzeba? 15 wykarczować i złączyć z 16, a 20 zostawić do Korkowej i zsynchronizować z 14 tak, żeby odjazdy były co 15 min. Jak szaleć, to z sensem, a nie wyrzucając pieniądze w błoto.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 29 listopada 2012, 19:03

Linie 14 i 20 są synchronizowane na Wyczerpach ( w jednym i drugim Kierunku), więc nie wiem, czy da się jeszcze tak synchronizować.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 listopada 2012, 19:08

Czyli 20 zawadza, do piachu zamiast 15. A na Rydza Śmigłego zastąpi ją wzmocniona 19.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 29 listopada 2012, 19:19

Tu właśnie potrzebne są męskie decyzje zamiast doraźnych zmian.
Tak na trzeżwo pytam czy na ul.Bór warto posłać linię magistralną aż do Korkowej? Bo 15+20 =MAGISTRALNA lub czasem nawet więcej. Jeśli już likwidujemy pętlę Wypalanki to inwencja może nam wskazac inne pętle docelowe - na zachód przez Poselską , na Wschód przez Grzybowską dokądkolwiek.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 20:00

Ja już mam swój głupi pomysł na zmiany ;)
* 15 z Jagiellońskiej przez Rydza, Jesienną, 11 Listopada, Pokoju do pętli Raków-stacja kolejowa
* 32 od estakady przez 11 Listopada, Orkana, Bór do pętli Korkowa
* 20 od estakady przez 11 Listopada i Katynia do pętli Stare Błeszno
* 10 od estakady przez WP, Rakowską, Katynia do pętli Stare Błeszno
* 12 od estakady przez Pokoju, Limanowskiego, Rakowską do pętli Stare Błeszno
* 19 skrócona do pętli Raków-stacja kolejowa, a wybrane kursy przez Pokoju i Korfantego do pętli Koskownia

Jeśli na pętli Stare Błeszno brak miejsca na cztery linie, to 12 można wydłużyć przez Katynia i zrobić miejsce do zawracania przed skrzyżowaniem z WP, a 20 poprowadzić Brzezińską i Załogi i za Kusocińskiego zrobić pętlę.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 29 listopada 2012, 20:05

Michał Grzegorczyk pisze:Ja już mam swój głupi pomysł na zmiany ;)
* 15 z Jagiellońskiej przez Rydza, Jesienną, 11 Listopada, Pokoju do pętli Raków-stacja kolejowa
* 32 od estakady przez 11 Listopada, Orkana, Bór do pętli Korkowa
* 20 od estakady przez 11 Listopada i Katynia do pętli Stare Błeszno
* 10 od estakady przez WP, Rakowską, Katynia do pętli Stare Błeszno
* 12 od estakady przez Pokoju, Limanowskiego, Rakowską do pętli Stare Błeszno
* 19 skrócona do pętli Raków-stacja kolejowa, a wybrane kursy przez Pokoju i Korfantego do pętli Koskownia

Jeśli na pętli Stare Błeszno brak miejsca na cztery linie, to 12 można wydłużyć przez Katynia i zrobić miejsce do zawracania przed skrzyżowaniem z WP, a 20 poprowadzić Brzezińską i Załogi i za Kusocińskiego zrobić pętlę.

* 20 dałbym przez 11 Listopada potem Jesienna i Do pętli Stare Błeszno.
* 15 dałbym przez Jagiellońska, 11 Listopada, Katynia, Rakowską i do pętli PKP RAKÓW - tak jak napisałeś.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2012, 20:08

...Michale - przez ul. Korfantego do KOKSOWNI to przecież przeciwny kierunek ! Może chodzi o ul. Odlewników ?

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5400
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Patryk Hartman » 29 listopada 2012, 20:08

Michałowi zapewne chodziło o WALCOWNIĘ. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2012, 20:13

..."tyz prowda" (jak mawiał Pyzdra w "Janosiku") !

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 listopada 2012, 20:25

A ja natomiast 15 i 14 zostawiłbym na Korkowej, 19 tak jak pisałem posłał przez Rydza-Śmigłego, 20 usunął, a w jej miejsce na Wyczerpy wydłużył 21. Na Korkowej dograć odjazdy obu linii, żeby się nie zjeżdżały i nie odjeżdżały razem, a na Warszawskiej wpasować 21 do pozostałych linii, najlepiej 15 min. po 17. Efekt byłby taki, że na Wyczerpach, oraz Liszce obie linie nie spotykałyby się.
Czyli po kolei odjazdy z Warszawskiej:
30, 17, 14, 21.
W inne linie i dzielnice nie ingeruje.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2012, 20:56

Patryk Hartman pisze:* 20 dałbym przez 11 Listopada potem Jesienna i Do pętli Stare Błeszno.
* 15 dałbym przez Jagiellońska, 11 Listopada, Katynia, Rakowską i do pętli PKP RAKÓW - tak jak napisałeś.

Też może być :) Ale wtedy 19 przez Jesienną-Rydza Śmiegłego-Jagiellońską, co by Rydza bez niczego nie zostawić :D

Piotr Radoliński pisze:...Michale - przez ul. Korfantego do KOKSOWNI to przecież przeciwny kierunek ! Może chodzi o ul. Odlewników ?

Patryk Hartman pisze:Michałowi zapewne chodziło o WALCOWNIĘ. :)

Tak, tak, o to chodziło, o walcownię.

A swoją dorgą pomysł Łukasza całkiem inny, ale też dobry ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2012, 21:07

Andrzej Sowa pisze:Jeśli już likwidujemy pętlę Wypalanki to inwencja może nam wskazac inne pętle docelowe - na zachód przez Poselską , na Wschód przez Grzybowską dokądkolwiek.

Wczoraj pisałem o linii przez Wypalanki, Poselską do Żyznej lub do Korkowej. To jest raczej dobra koncepcja. A co do Grzybowskiej: na dzień dzisiejszy "nie da się" poprowadzić tam regularnej linii z powodu niestrzeżonego przejazdu kolejowego. Poczekajmy na remont wiedenki, gdzie w grę będzie wchodzić modernizacja tego przejazdu (m.in. będą długo wyczekiwane półrogatki).
Michał Grzegorczyk pisze:Ja już mam swój głupi pomysł na zmiany ;)
* 15 z Jagiellońskiej przez Rydza, Jesienną, 11 Listopada, Pokoju do pętli Raków-stacja kolejowa
* 32 od estakady przez 11 Listopada, Orkana, Bór do pętli Korkowa
* 20 od estakady przez 11 Listopada i Katynia do pętli Stare Błeszno
* 10 od estakady przez WP, Rakowską, Katynia do pętli Stare Błeszno
* 12 od estakady przez Pokoju, Limanowskiego, Rakowską do pętli Stare Błeszno
* 19 skrócona do pętli Raków-stacja kolejowa, a wybrane kursy przez Pokoju i Korfantego do pętli Koskownia

Ja też przedstawię swoje pomysły: ;)
- 10 od Bohaterów Katynia przez Rakowską, Limanowskiego do pętli Raków:Stadion.
- 12 bez zmian (wzmocnienie do taktu 15-minutowego).
- 15 Bór (od Niepodległości do skrzyżowania z ulicą Wypalanki), Wypalanki, Poselska, Żyzna, Brzeziny
- 14 lub 20: od Bór (z Jagiellońskiej), Korkowa, Brzeziny Wielkie, Brzeziny.
- 19 od Limanowskiego, Rakowska, Jesienna, Rydza Śmigłego, Jagiellońska...
- 31 wzmocnione taktem 30-minutowym od Kręciwilka przez aleję Wojska Polskiego do alei Pokoju. Dalej przez Gilową, Orlą, Hutników, Orlik Ruckemanna, Faradaya... do Cmentarza Komunalnego. (28 do piachu. Kursy tej linii do Walcowni przechodzą na 13 lub 19. Tramwaj na Kucelin co 10 minut przez większą część dnia).
- 32 Raków: stacja kolejowa - aleja Pokoju, Rejtana, Krakowska, Kanał Kohna... do Wielkoborskiej. (23 do piachu).
- 35 jako linia okrężna od Gazowni do Limanowskiego bez zmian. Dalej przez Okrzei do Wojska Polskiego... bez zmian do Gazowni
Michał Grzegorczyk pisze:Jeśli na pętli Stare Błeszno brak miejsca na cztery linie, to 12 można wydłużyć przez Katynia i zrobić miejsce do zawracania przed skrzyżowaniem z WP

Po głębszym namyśle nie opłaca się jednak budować pętli przy skrzyżowaniu z DK1. Za mało domów po drodze. Autobus przyda się na Różanej, Monterów do ulicy Długiej. Tylko trzeba wyprofilować łuki skrętu w Różaną (a także przesunąć słup telegraficzny co pozwoli na poszerzenie asfaltu na tym niewielkim odcinku, a na upartego nawet pokaźna pętlę na miejscu obecnych pól uprawnych (gdzie rosną jedynie chwasty i wysoka trawa). A także wyprofilować łuk na skrzyżowaniu Długiej z Bohaterów Katynia (jeśli to możliwe).
Michał Grzegorczyk pisze:a 20 poprowadzić Brzezińską i Załogi i za Kusocińskiego zrobić pętlę.

Na brzezińskiej to nawet minibus miałby problemy przewieźć tam pasażerów (ulica jest wąska, po bokach stoją zawsze zaparkowane samochody). Na Załogi droga jest w miarę OK. Ale przeguba bym tam nie widział (skręt z Brzezińskiej w Załogi jest bardzo ostry. No chyba, że przy okazji modernizacji tej ulicy problem zostanie rozwiązany). Kusocińskiego to w 97% droga nieutwardzona i prawie niezamieszkana. Na odcinku Załogi-Katynia niezwykle wąska (aleje leśne są bardziej szersze) i bardzo kręta. Jest też pod górkę na dłuższej części tego odcinka.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 grudnia 2012, 20:33

Sebastian Wróbel pisze:Na brzezińskiej to nawet minibus miałby problemy przewieźć tam pasażerów (ulica jest wąska, po bokach stoją zawsze zaparkowane samochody). Na Załogi droga jest w miarę OK. Ale przeguba bym tam nie widział (skręt z Brzezińskiej w Załogi jest bardzo ostry. No chyba, że przy okazji modernizacji tej ulicy problem zostanie rozwiązany). Kusocińskiego to w 97% droga nieutwardzona i prawie niezamieszkana. Na odcinku Załogi-Katynia niezwykle wąska (aleje leśne są bardziej szersze) i bardzo kręta. Jest też pod górkę na dłuższej części tego odcinka.

Myślałem właśnie o modernizacji Załogi, która ma nastąpić w najbliższym czasie. ;) A co do reszty, uznają swoją pomyłkę ;)

A swoją drogą... może 23 powinno między przystankami Zana i Hoene Wrońskiego jeździć po ulicy Goszczyńskiego, a nie Pułaskiego? Z dodatkowym przystankiem przy Ogińskiego?

Tymczasem mam kolejne głupie pomysły ;)
* 11 jako magistralne, wydłużone do naprzemiennie komunalnego przez Legnicką i do Grabówki przez Radomską i Ikara.
* 21: stadion Włókniarza-Orlik Ruckemana-Legionów-WP-Krakowska-....Pułaskiego-7 Kamienic-Kordeckiego-Jadwigi-Główna-Tatrzańska-Wielkoborska
* zmiana trasy 32: ...-estakada-Pokoju-Łukasińskiego-Limanowskiego-WP-Bugajska
* 33 Leśna-Kopalniana-Lakowa-Busolowa-Kolorowa-Przejazdowa-Gnaszyn

W efekcie można zlikwidować 31:
* na odcinku Kręciwilk-Rejtana zastąpi ją 32 na zmienionej trasie ...-estakada-Pokoju-Limanowskiego-WP-Bugajska
* na odcinku przy Urzędzie Skarbowym zastąpi ją 21 na zmienionej trasie ...-Aleje-Krakowska-WP-Legionów-Orlik Ruckemana
* na odcinku Faradaya-Pułaskiego zastąpi ją 11 o takcie magistralnym
* na odcinku Kordeckiego i 7 Kamienic zastąpi ją 21na zmienionej trasie ...-Pułaskiego-Kordeckiego-7 Kamienic-Jadwigi-Główna-...
* na odcinku cmentarz Rocha-cmentarz komunalny zastąpi ją 11 na wydłużonej trasie ...-cmentarz Rocha-Rocha-Legnicka-cmentarz komunalny

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 grudnia 2012, 20:56

Michał Grzegorczyk pisze:A swoją drogą... może 23 powinno między przystankami Zana i Hoene Wrońskiego jeździć po ulicy Goszczyńskiego, a nie Pułaskiego? Z dodatkowym przystankiem przy Ogińskiego?

Nie wiem jak wygląda ta ulica. Nie bywam w tych rejonach. Może niech wypowie się ktoś, kto mieszka w okolicy.
Michał Grzegorczyk pisze:* 33 Leśna-Kopalniana-Lakowa-Busolowa-Kolorowa-Przejazdowa-Gnaszyn

To przecież trasa 22A. Pamiętasz jak się skończył żywot tej linii i w jakim czasie? ;P

Wiadomo już może coś konkretnego na temat mini reformy 2013 o której dyskutowaliśmy tutaj ponad tydzień temu ??

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2012, 21:22

Sebastian, Goszczyńskiego jest dość szeroka, a asfalt w dobrym stanie. Przy tej ulicy jest baza PKS! A 22A pamiętam, podobnie jak awanturę. Myślisz, że dlaczego nazwałem tę linię 33? :D Bo gdyby powstała, byłby to lekko złośliwy numer.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7124
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Tomasz Rorat » 04 grudnia 2012, 21:37

baza PKS jest ale przy Krasińskiego 14/24 !!

a już ładne parę lat temu mieszkańcy pozbyli sie autobusów z tej ulicy a wy chcecie im na nowo je dać !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2012, 21:49

...ul. Goszczyńskiego ma ograniczenie tonażowe - 3,5 t ! Nie dotyczy pojazdów PKS !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2012, 21:56

Tomasz, o ile się nie mylę, to Krasińskiego jest boczna od Goszczyńskiego. Piotrze, można zawsze zbadać, czy nie istnieje możliwość rozszerzenia wyjątku na linię 23 ;) Nie będę się upierać przy tym rozwiązaniu, po prostu miałem na celu przybliżenie tras autobusów do bloków.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2012, 22:25

...swego czasu w kilku miejscach były zamontowane w jezdni ograniczniki prędkości - tzw. "leżące policjanty" ! :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2012, 23:38

Chyba przy przychodni, ale nie wiem, czy jeszcze tam są. Może pora leżenia się skończyła :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7124
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Tomasz Rorat » 05 grudnia 2012, 16:21

Piotrze zgadzam się że nie dotyczy !!
ponieważ wyjazd awaryjny będzie prowadzi ta drogą jeżeli Pułaskiego będzie zblokowana !!
ale to wyjątek raz na ... a nie codzienne przejazdy autobusu !!

Krasińskiego wiem gdzie pracuje :P , taki ma adres baza PKS, zgadza się ul. Goszczyńskiego jest bardzo blisko.

A "policmajster" nadal leży :D :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 grudnia 2012, 17:09

Nie wiem, jak wygląda asfalt na Goszczyńskiego, chyba jest w miarę dobrym stanie. Dobrze, ale też szkoda. Gdyby był zły, możnaby postulować remont i jenoczesne dostosowanie do ruchu autobusów.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 10 grudnia 2012, 19:01

Wiadomo już co z tymi zmianami ? Bo reforma pewnie będzie obowiązywała od 02.01.2013r, czyli za 3 tygodnie, a tutaj ani słychu, ani widu :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 10 grudnia 2012, 20:30

...na rewolucję bym nie liczył ! :P

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Andrzej Sowa » 10 grudnia 2012, 20:35

Masz Piotrze jakąś większą wiedzę na ten temat? Moższ się nią podzielić?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Piotr Radoliński » 10 grudnia 2012, 20:52

...postaram się jej trochę posiąść... w krótkim czasie ! :) Chyba, że inni będą chcieli być szybsi !

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Dominik Wójcik » 11 grudnia 2012, 05:04

Jakiś [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] się odbywa z udziałem MPK. Specjalnie Pająka wysłali na delegację do... Trójmiasta, żeby jego kompetencje przejął kto inny, a ten zaś na zasadach "pełnej wzajemnej współpracy po myśli MPK" odstawia szopkę ze zmianami.
Szczegółów nie znam i nie poznam - nie ma to sensu, wiadome jest jedno: będzie wygodnie dla MPK.

Ja teraz czekam na wybory samorządowe i nowe władze. Z tymi nic już nie wskóramy.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Mateusz Stacherczak » 11 grudnia 2012, 07:20

Niemiecki polityk Heinz Riesenhuber powiedział tak: Problem polityków polega na tym, że za dużo mówią, w związku z czym za mało słuchają innych, a już zupełnie nie starcza im czasu na myślenie.

Natomiast angielski hrabia Bertrand Russell rzekł kiedyś tak: Naukowcy usiłują przekształcić to co niemożliwe ? w możliwe. Politycy często chcą przekształcić to co możliwe ? w niemożliwe.

I tyle w tym temacie.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Marcin Biś » 11 grudnia 2012, 08:19

Jasne, że Częstochowa... To hasło idealnie pasuje do Naszego miasta bo nigdzie nie ma takiego bałaganu jak u Nas!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 grudnia 2012, 08:55

Albo "Dobre miasto... dla MPK, nie pasażerów".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 grudnia 2012, 09:39

Tylko prawda jest taka, że w tej chwili jest dobrze dla pasażera na rozkładach. Bo już w rzeczywistości to wygląda zupełnie inaczej: kompletnie nie realizowane planowo odjazdy na co najmniej 50% linii, nierealne czasy przejazdu (bo przecież zawsze może się zapalić pomarańczowe, to już 500 metrów wcześniej trzeba zacząć hamować). Niech już lepiej te rozkłady będą pod MPK, a dalej tak jak pisze Dominik.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 11 grudnia 2012, 14:49

Dominik Wójcik pisze:Jakiś [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] się odbywa z udziałem MPK. Specjalnie Pająka wysłali na delegację do... Trójmiasta, żeby jego kompetencje przejął kto inny, a ten zaś na zasadach "pełnej wzajemnej współpracy po myśli MPK" odstawia szopkę ze zmianami.
Szczegółów nie znam i nie poznam - nie ma to sensu, wiadome jest jedno: będzie wygodnie dla MPK.

Ja teraz czekam na wybory samorządowe i nowe władze. Z tymi nic już nie wskóramy.

No i rozumiem, co Rafał miał nie dawno na myśli odpowiadając na mój komentarz. I miał rację, z przewoźnikiem się nie dyskutuje odnośnie zmian, tylko zanosi gotowy rozkaz. Ale to pokazuje, że w tym mieście nikt nie ma jaj prócz słusznego przewoźnika. Magistrat sobie ujarzmił, to czemu ma sobie nie dać rady z jakimś organizatorem. A w sumie po co ma się p. Pająk denerwować i tłumaczyć, czemu 2+2*2, to jest 6. Przynajmniej pojechał do cywilizowanej, pięknej krainy.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 grudnia 2012, 16:00

Dominik Wójcik pisze:Ja teraz czekam na wybory samorządowe i nowe władze. Z tymi nic już nie wskóramy. Szczegółów nie znam i nie poznam - nie ma to sensu, wiadome jest jedno: będzie wygodnie dla MPK.

A było tak pięknie przez ostatnie półtora roku, nowy prezes "obiecywał" zmiany na lepsze (będzie kiedyś z niego "dobry" polityk). A tymczasem jest bardzo prawdopodobne, że od nowego roku pożegnamy się z taktowanymi rozkładami. Jak długo jeszcze ten kraj będzie odczuwał skutki komuny?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Janusz Karlikowski » 11 grudnia 2012, 16:12

Zmiany na lepsze to np. 16 co 15 minut, ale rozkład będzie taki:

13| 20 35
14| 15 30
15| 00 27 42

Ot tak przykładowo, nie to żebym już widział rozkłady :D

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Łukasz Szkurłat » 11 grudnia 2012, 16:13

Sebastian Wróbel pisze:A było tak pięknie przez ostatnie półtora roku, nowy prezes "obiecywał" zmiany na lepsze (będzie kiedyś z niego "dobry" polityk). A tymczasem jest bardzo prawdopodobne, że od nowego roku pożegnamy się z taktowanymi rozkładami.

A skąd to już wiadomo, że zniesione zostaną takty?
Sebastian Wróbel pisze:Jak długo jeszcze ten kraj będzie odczuwał skutki komuny?

Czemu ja nic o tym konkursie nie wiem?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Kolejne edycje zmian linii autobusowych

Postautor: Sebastian Wróbel » 11 grudnia 2012, 16:19

A kosztem czego 16 otrzyma takt 15-minutowy i po co?
A skąd to już wiadomo, że zniesione zostaną takty?

Nic nie wiadomo, ale nie zdziwię się, jeśli doszłoby do takiej patologii. Poza tym to było przypuszczenie, a nie twierdzenie. Czytaj ze zrozumieniem.
Łukasz Szkurłat pisze:Czemu ja nic o tym konkursie nie wiem?

Naprawdę nie domyślasz się, co chciałem przez to powiedzieć?


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości