"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Dyskusje nt. rozbudowy częstochowskiej sieci tramwajowej w dzielnicach Wrzosowiak, Błeszno, Raków
Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Mirek Waga » 17 stycznia 2013, 23:22

Piotr Schroder pisze:O ile nic się ostatnio nie zmieniło to 110 od Częstochowy do Koziegłów można jechać w 2 miejscach:
1) od hipermarketu Auchan do pierwszych świateł w Poczesnej
2) od świateł w Romanowie do świateł w Koziegłów nawet ze zmniejszeniem przy skrzyżowaniu w Siedlcu Dużym

A co to ma wspólnego z postem Marcina B ?? ??
Wypomniane ulice są na trasie TnB

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 18 stycznia 2013, 09:18

Szymon Kryczka pisze:ok 35 sztuk. O ile się pomyliłem?Marcinie, pytanie ile ze znaków zainstalowanych na TnB stoi krzywo ? :)

Szymonie. 35 znaków na Orkana to jest chyba krzywych nie wszystkich :)

Mirek Waga pisze:Marcin a może do swojego Foto raportu dołączysz fotki z ulic; 11 listopada , Jesienna oraz starą pętle przy Jesiennej,a rozumie że nie muszę Ci przypominać o ul Rakowskiej?

Postaram się kiedyś zrobić taki Foto reportaż, ale dzisiaj raczej nie dam rady.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7644
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Dominik Wójcik » 18 stycznia 2013, 13:09

TnB !!

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 20 stycznia 2013, 11:59

Podsumowanie akcji "Znaki drogowe na TnB"
- ulicy Orkana jest ok. 94 znaków;
- ulica Jagiellońska 149;
- ulica 11 Listopada 46;
- ulica Jesienna 100;
- ulica Rakowska 64;
- ulica Limanowskiego 47.
W sumie na TnB jest ok 500 znaków drogowych co daje 11,4 znaki na 100 metrach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pełny raport: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 796&type=1

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2013, 12:41

Najlepsze są te dwa znaki o głównej drodze pod rząd.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2013, 13:26

Michał Grzegorczyk pisze:Najlepsze są te dwa znaki o głównej drodze pod rząd.
...pamiętaj tylko, że jeden jest przed skrzyżowanie a drugi za (chodzi o wyjazd ze starej pętli Jesienna)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2013, 14:01

A, to nie skojarzyłem.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 20 stycznia 2013, 14:55

A teraz pokażcie ile znaków ma ważność do najbliższego skrzyżowania od miejsca ich postawienia :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2013, 19:59

Skrzyżowanie odwołuje znaki:
* zawracania
* wyprzedzania
* używania sygnałów dźwiękowych
* ograniczenia prędkości
* postoju i zatrzymywania się
Dlatego też należy je ponawiać za skrzyżowaniem, kiedy i za nim obowiązują.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 20 stycznia 2013, 20:17

Święte słowa Piotrze! A do tego zgodne z kodeksem :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2013, 20:42

Szkoda, że zamiast zakazu zawracania i wyprzedzania nie wystarcza ciągła linia :-/ Bo ograniczeń prędkości strefą bym nie zastępował. U nas ludzie mają kiepską pamięć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2013, 21:22

...znaki są pionowe i poziome i obydwa rodzaje muszą egzystować. Tak jest wszędzie.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6676
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Online

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 20 stycznia 2013, 21:24

.. w Polsce !! Nie na świecie.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Mirek Waga » 20 stycznia 2013, 21:44

Tomasz Rorat pisze:.. w Polsce !! Nie na świecie.

Tomku czy nie jasno określił to Piotr ?? !!
Piotr Radoliński pisze:...znaki są pionowe i poziome i obydwa rodzaje muszą egzystować. Tak jest wszędzie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2013, 21:44

Wiem, że tak jest w Polsce, Piotrze. Gdyby było inaczej, to powiedziałbym, że stawianie znaków było głupotą. Ale jak mówię, rzeczywistość jest mi znana ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21161
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2013, 21:52

...może nie jestem człowiekiem "światowym" - nie opuszczałem granic UE - ale z tego co wiem to Francja, Niemcy, Włochy, Hiszpania, Wlk. Brytania (i zapewne pozostałe kraje) mają zarówno znaki pionowe jak również poziome. I także one sie dublują. No chyba, że którys z Was jest naprawdę światowcem i wie lepiej.
W każdym razie spróbujcie czasami odnaleźć znaki poziome.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 21 stycznia 2013, 08:57


I dziś otrzymaliśmy odpowiedź na pismo ws. zwiększenia częstotliwość kursowania linii tramwajowej w niedziele i święta.

Zobacz odpowiedź od MZDiT (21.01.2013)

źródło: http://www.wrzosowiak.info/

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 09:50

Nie mogę nie skomentować. Otóż w odpowiedzi pojawił się taki kwiatek:
Państwa sugestia, że przed uruchomieniem linii zakładano
większą częstotliwość kursowania w godzinach od ok. 10 do ok. 18, co 15
minut - już na starcie okazała się nadmiarowa, i została skorygowana po
tygodniu funkcjonowania linii.
Ciekawe jak sprawdzono tą "nadmiarowość", skoro
- w poniedziałek (3 września) tramwaje jeździły w cały świat, więc nie dało się ocenić napełnienia czy przydatności ówczesnego taktu roboczego (7,5 minuty w szczycie);
- we wtorek rano siadła podstacja, wyjechały zatramwaje, więc nie było czego sprawdzać;
- w środę i w czwartek - zatramwaje;
- w piątek obowiązywał już nowy, obecny do dzisiaj (nie licząc dodatkowych Twistów) rozkład.

Więc na jakiej podstawie stwierdzono, że "już na starcie okazała się nadmiarowa", skoro nie było nawet okazji, by w niedzielę pojeździć co 15 minut?

I jeszcze jedno - nie "i została skorygowana po tygodniu funkcjonowania linii", a po trzech dniach "antyfunkcjonowania".
Przypomnieć także należy, że tramwaj linii nr 3 kursujący w niedziele
co 20 minut zastąpił autobus linii 10 kursujący poprzednio w niedziele co
30 minut a zatem zdecydowanie rzadziej, zaspokajając występujący popyt
pasażerski na przejazdy.
A 19 to co? Przypomnieć należy, że 19 została wtedy ścięta do taktu godzinnego w niedzielę. Więc z czterech autobusów na godzinę zrobiły się trzy tramwaje i jeden autobus - nic nowego, jeżeli chodzi o suche liczby.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 21 stycznia 2013, 10:31

A najbardziej ucierpieli pasażerowie z okolic al.Pokoju - mają teraz w niedzielę tramwaj co 20 minut zamiast dawnych 7,5 minuty.
Co w odpowiedzi z MZDiT wygląda tak:
Zmiana proponowana przez Państwa spowodowałaby konieczność
zmiany rozkładu linii tramwajowej nr 1 co w znaczny sposób zwiększyłoby
koszt obsługi całej sieci tramwajowej.
Jak dla mnie taka odpowiedż to kpina z obywateli.

Mirek Waga
Posty: 484
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Mirek Waga » 21 stycznia 2013, 12:16

W piśmie od MZDiT czytam między innymi że zwiększyło by to koszty itd .
Ale w piśmie nic się nie wspomina że na przystanku końcowym "Raków Stadion" w dni robocze stoją po dwa zestawy oczekujące na czas odjazdu , a niejednokrotnie trzeci zestaw na peronie.
A może tu należałoby zweryfikować rozkład w dni robocze a zaoszczędzone wozokilometry, oraz koszty motorniczych z wynagrodzeniem za pracę w niedziele i święta pokryły by koszty uruchomienia 3 z takcie 15 minutowym w Niedziele i Święta?
Z zachowaniem obowiązujących przepisów Unijnych o pracy kierowców.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 12:27

Ale czy ktoś się zastanowił po co ta częstotliwość 15 minut ?? No sorki, ale korzystałem w dni wolne z tej linii i mijam tramwaje jadąc 19. Przecież jest luz. Także na wspólnym odcinku tramwaje są puste jadąc co 10 minut.
Dlaczego na Wrzosowiaku komunikacja ma być taka, a na takich liniach jak 19, 25 (szczególnie o pomstę do nieba woła ta druga linia) obowiązuje cykl godzinny ??

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 17:05

Janusz Karlikowski pisze:Ale czy ktoś się zastanowił po co ta częstotliwość 15 minut ??
A czy ktoś miał okazję to sprawdzić? Bo właśnie to mnie najbardziej zdziwiło w tej pokręconej odpowiedzi. Mniejsza o to, czy tramwaj powinien być co 15 minut, czy nie - jako mieszkaniec i "bywalec" 3 udzieliłbym odpowiedzi mało obiektywnej ;). Razi mnie po prostu niekonsekwencja i niechlujne posługiwanie się liczbami w, jakby nie było, urzędowej odpowiedzi dotyczącej czegoś, co z wszelkiej maści cyferkami jest mocno związane.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 17:10

No więc ja Ci napisałem jako gość w tamtych rejonach: jechałem kilka razy w niedzielę/święto i było pustawo. Więcej ludzi dopiero przy estakadzie.
A teraz właśnie liczby. Jeśli 3 pojechałaby co 15 minut, to 1 także. Wtedy mamy absurdalną sytuację, że będzie wozić powietrze na Kucelin. Czyli zaistnieje potrzeba zrobienia linii 2 w niedzielę. Czy tramwaj co 30 minut wystarczy na Kucelin ?? Pewnie tak, ale mieszkańcy Dąbia pewnie by się w tym momencie oburzyli, bo im się ewidentnie zabiera...

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 17:20

No i widzisz, Twoja odpowiedź mnie bardziej przekonuje (co nie oznacza, że przekonuje, ale już wspomniałem - jako trochę "fanboj" 3 nie jestem obiektywny ;) ). Zazwyczaj w weekendy jeżdżę, tak dla odmiany autobusami (bo w dni robocze jeżdżę tramwajem). Nie mam żadnych danych pomiarowych, więc nie mam żadnych podstaw, by z Tobą, człekiem wykształconym w liczbach ;), na ten temat dyskutować.

Raz jeszcze - razi mnie nie odpowiedź, a duże nieścisłości w tej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 21 stycznia 2013, 18:37

Dysponuje ktoś zdjęciem 2 rozkładu na 3'jce?

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 18:45

2 rozkład - chodzi o ten od 7 września http://img19.imageshack.us/img19/5300/pa251050.jpg (zdjęcie, którego autorem jest Marcin Biś, nie moje :) )? Bo jeżeli starszy - to na stronie z rozkładami na komórkę można ściągnąć wersję z rozkładami z 3 września 2012 roku ;).

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 21 stycznia 2013, 20:17

Piotrze J. Tak na przyszłość nie odmieniaj Mojego nazwiska bo to dziwnie wygląda :)

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 20:30

Oszukałem, poprawiłem, kajam się przed Twym obliczem.

Tak jak kiedyś pisałem - rozkłady od lipca są "archiwizowane", można popatrzyć na konkretne rozkłady i pokazać jak 3 (i 1, która dostała za trójkę i za jej problemy) "niby" jeździła, a jak jeździ teraz.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 21 stycznia 2013, 20:41

Piotrze J. Teraz wygląda o wiele lepiej :) No to chyba jesteśmy kwita i zapomnisz mi mój błąd z wielkością rozdzielczości zdjęć i już nie muszę oglądać się w tramwaju czy przypadkiem nie stoisz z drewnianą linijką. ;)
Jeśli chodzi o rozkład 3. w niedzielę wydaje mi się, że takt 20 minutowy w zupełności wystarczy. Choć w sobotę co 15 min to troszkę mało...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 20:43

Ogólnie rozkład tramwajowy w soboty/wakacje powinien być taki jak roboczy do godz. 16 (jak autobusowe)

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 21 stycznia 2013, 20:49

Dla Mnie to jest w ogóle nie jasne dlaczego tramwaj w wakacje/soboty jeździ żadnej niż w tygodniu ? Bo co dzieci i młodzież mają wolne ? To co, ale pozostali ludzie normalnie pracują i nie mają wakacji !
Pomysł JANUSZA aby rozkład był taki sam do godz 16 jak w dni robocze jest idealny.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 20:55

Bo jakimś dziwnym trafem oszczędza się na tramwaju i na linii 22. Wszystkie pozostałe linie (19 z drobną różnicą) kursują w sb/wak. jak w dzień roboczy. W związku z tym najpierw zająłbym się tym, a nie tworzeniem nierealnych - jak dla mnie - częstotliwości niedzielnych. Sobotni tramwaj jest przycięty, a na 22 zrobiono totalny zamach. A jakim cudem ostała się wożąca powietrze 10 ??

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 20:56

Jaki tam błąd, panie Marcinie. Ile to ja razy na tym forum robiłem coś, przed czym sam wcześniej przestrzegałem... Zresztą nie mam drewnianej linijki przy sobie, co najwyżej obecnie indeks ;).

Trochę zmieniając temat - cieszę się, że czym dzisiaj nie jechałem na 3 - podróżowałem w miarę punktualnie, nie interesując się oblodzeniem na drogach. Pod tym względem TnB pokazuje swoją "siłę".

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 21:01

Chyba jechałeś Twistem z piasecznicami. Stopiątki regularnie się ślizgają. Już nie wspomnę o masakrze na al. Pokoju. I może Was zdziwię, ale to zaczyna się już za estakadą

Piotr Jeruszka
Posty: 1924
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 stycznia 2013, 21:09

Jadąc w stronę uczelni Twistem specjalnie siadłem nad ostatnim wózkiem (jak dobrze kojarzę, to on jest w Twiście napędowy) - piasecznica może raz się włączyła. Inna sprawa, że nie rozwijał jakichś wielkich prędkości, ale w takich warunkach było mi to obojętne.

Wracając "stopiątką" faktycznie kilka razy usłyszałem "dzwonek" podczas podjazdu do przystanków. Nie jestem do końca pewien, czy w naszych też tak to działa, ale to chyba oznaka działania hamulca szynowego.

Będę musiał się wybrać 1 do Kucelina - tam to faktycznie może być masakra.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16143
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 21 stycznia 2013, 21:11

Tak - dzwonek (taki głuchy) to hamulec szynowy.
Ja wczoraj trafiłem tak, że z Kucelina jechał tramwaj i jadący od centrum musiał wyhamować przed Rondem Reagana. Potem zebranie się to były ładne dwie minuty...

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 22 stycznia 2013, 14:18

Dziś nie działa sygnalizacja na skrzyż. Boh. Katynia/ Rakowska / jesienna - i bardzo dobrze.
Nie działają też światła wzbudzane przez tramwaj na przejeździe z jednej strony Jesiennej na drugą - z tym akurat gorzej

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 22 stycznia 2013, 15:22

Dziś 08:49 przystanek Wrzosowiak (w stronę miasta) - kurs niezrealizowany !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 stycznia 2013, 10:12

Wie ktoś może czy działo się dzisiaj coś na TnB? Ok. 9:50 widziałem #161 skręcającego z Korczaka w prawo w Sobieskiego. Wóz miał na podszybiu żółtą tablicę "AUTOBUS ZA TRAMWAJ" i boczą tablicę (też położoną na podszybiu) linii 3. Zaś na wyświetlaczu z przodu miał T3. Jechał rzecz jasna na pusto.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3164
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Krzysiek Ociepa » 29 stycznia 2013, 10:19

Sorki, że dwa posty po kolei. Już wiadomo, co się stało.
http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... racil.html
Brawo ludzie, brawo. Łażą wszyscy, jak święte krowy. Co, jak co, ale ja nie rozumiem jak można wleźć pod tramwaj... Wczoraj potrącenie, dzisiaj potrącenie. No, pięknie... To już wiem, gdzie jechał #161.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 11:42

Awarii na pętli stadion Raków uległ AzT. na przystanku Żarecka stoi 6 składów, przestanek Rakowska 2, oraz Bohaterów Katynia 1. Zdjęcia wkrótce. pewnie trza powoli je puszczać by po raz kolejny nie poszła podstacja.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Tomasz Haladyj » 29 stycznia 2013, 12:23

I znów się kłania brak trójkąta torowego przy Megasamie. gdyby był, mimo wypadku można by prowadzić komunikacj na odcinkach Aleje - Północ i Zajezdnia - Kucelin/Stadion Raków ograniczając komunikację zastępczą do relacji Aleje - zajezdnia. I koszty byłyby niższe a i dla pasazerów wygodnie

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 14:18

Obiecane zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Szymon Kryczka » 29 stycznia 2013, 15:46

#161 został pokonany przez śnieg na pętli ? :) Bo i po co ją odśnieżyć ? :D

Ale co się dziwić jak na odświeżanie w budżecie na 2013 rok jest 9 mln. Na dzień dzisiejszy wydano połowę! A styczeń się jeszcze nie skończył :)

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 stycznia 2013, 15:57

Marcin Biś pisze:Podsumowanie akcji "Znaki drogowe na TnB"
- ulicy Orkana jest ok. 94 znaków;
- ulica Jagiellońska 149;
- ulica 11 Listopada 46;
- ulica Jesienna 100;
- ulica Rakowska 64;
- ulica Limanowskiego 47.
W sumie na TnB jest ok 500 znaków drogowych co daje 11,4 znaki na 100 metrach.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pełny raport: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 796&type=1


Rozumiem, że podajesz to w celach wyłącznie informacyjnych? Bo nic dziwnego w tym nie ma.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 16:14

Taa nie miałem co robić w mroźny piątek i przeszedłem się po TnB. Choć według mnie znaków jest troszkę za dużo i nie jest możliwe, aby kierowca podczas jazdy je wszystkie "odczytał". Również uważam, że stawianie znaku B-36 w odległości od siebie ok 50 metrów jest troszkę nie na miejscu...

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 stycznia 2013, 16:16

Jaka podstawa prawna? Bo "wydaje mi się" to trochę za mało.

Awatar użytkownika
Marcin Biś
Posty: 339
Rejestracja: 30 sierpnia 2012, 14:42
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Marcin Biś » 29 stycznia 2013, 16:18

A jest jakaś podstawa prawna, aby na w miarę prostym odcinku w odległości 50 metrów postawić ten sam znak ?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 stycznia 2013, 16:21

Szymon Kryczka pisze:#161 został pokonany przez śnieg na pętli ? :) Bo i po co ją odśnieżyć ? :D

Ale co się dziwić jak na odświeżanie w budżecie na 2013 rok jest 9 mln. Na dzień dzisiejszy wydano połowę! A styczeń się jeszcze nie skończył :)

A przecież musi starczyć na grudzień a może nawet i na listopad! :D

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

"Tramwaj na Błeszno" - I kw. 2013 r.

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 29 stycznia 2013, 16:35

Tak, Dz. U. 220.


Wróć do „Tramwaj na Błeszno”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości