Delegacje zagraniczne w MPK Częstochowa...
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Delegacje zagraniczne w MPK Częstochowa...
wczestochowie.pl: Częstochowa pochwali się Twistami. Jeden będzie testowany w Göteborgu?
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Nie chcę specjalnie nic krakać, ale obecnie w rozkładzie 3 jest wpisanych siedem Twistów i 3 "stopiątki". Jak ubędzie jeden Twist, to MZDiT będzie zmuszony zmienić rozkład. W przeciwnym wypadku co najmniej jeden kurs będzie obsługiwany pojazdem niezgodnym z rozkładem i nie będzie to "sytuacja awaryjna".
Żeby nie było - mnie to nie przeszkadza, ale dla wielu mieszkańców Wrzosowiaka jedynym sposobem podróży jest podróż niskopodłogowym tramwajem. Jeżeli wyjdą na przystanek ze świadomością, że istnieje 1/7 szansy, że nie doczekają się swojej podróży - to poczują się lekko wkurzeni.
I drugie "żeby nie było
" - nie mam nic przeciwko wypożyczaniu Twistów. To nawet fajna reklama nie tylko samych tramwajów, ale i miasta czy polskiej technologii. Tylko nie chcę, by działo się to kosztem komfortowej obsługi pasażerów 3.
Żeby nie było - mnie to nie przeszkadza, ale dla wielu mieszkańców Wrzosowiaka jedynym sposobem podróży jest podróż niskopodłogowym tramwajem. Jeżeli wyjdą na przystanek ze świadomością, że istnieje 1/7 szansy, że nie doczekają się swojej podróży - to poczują się lekko wkurzeni.
I drugie "żeby nie było

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...ciekawy jestem jak to się skończy ! 

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
O dziwo nikt nie napisał, że tytuł wątku podniósł mu ciśnienie tudzież żołądek
Merytorycznie zaś zgadzam się z Piotrkiem 


- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...bo jeszcze nie wszyscy przeczytali !Michał Grzegorczyk pisze:O dziwo nikt nie napisał, że tytuł wątku podniósł mu ciśnienie tudzież żołądek![]()

P.S. Rozumiem, że merytorycznie zgadzasz się z Piotrem Jot bo mój post był mało merytoryczny !

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Tak, dokładnie. Uznałem, że mając jedno zdanie merytoryczne nie muszę precyzować 

- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Ja także zgadzam się z Piotrem Jot, aczkolwiek bym nie tragizował. MPK płata figle na wielu liniach kursujących przy np. szpitalach i puszcza wysokie na niskie kursy. Jednocześnie niskie pojawiają się na kursach wysokich. Znamy to...
W przypadku linii 3 to nie jest tak, że szansa wynosi 1/7, a 6/7 i to w wielkim uproszczeniu. Zakładamy bowiem schemat klasyczny prawdopodobieństwa, że Twist ma jechać na 7 rozkładach. Biorąc pod uwagę jednak, że mamy 10 rozkładów, to obliczenie realnej szansy, że będzie to Twist jest znacznie bardziej skomplikowane. Ale nie o to chodzi by tu wklejać obliczenia matematyczne.
Myślę, że wypożyczenie np. na miesiąc jest korzystne dla miasta (nie w sensie finansowym). A pasażerom przez te 4-5 tygodni nic się nie stanie. Przecież były awarie Twistów i jakoś szło...
W przypadku linii 3 to nie jest tak, że szansa wynosi 1/7, a 6/7 i to w wielkim uproszczeniu. Zakładamy bowiem schemat klasyczny prawdopodobieństwa, że Twist ma jechać na 7 rozkładach. Biorąc pod uwagę jednak, że mamy 10 rozkładów, to obliczenie realnej szansy, że będzie to Twist jest znacznie bardziej skomplikowane. Ale nie o to chodzi by tu wklejać obliczenia matematyczne.
Myślę, że wypożyczenie np. na miesiąc jest korzystne dla miasta (nie w sensie finansowym). A pasażerom przez te 4-5 tygodni nic się nie stanie. Przecież były awarie Twistów i jakoś szło...
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Januszu, mnie tam obliczenia matematyczne nie przeszkadzają
. Ogólnie mówiąc - miałem na myśli to, że jak wychodzę specjalnie na kurs niskopodłogowy, to istnieje szansa, że tym kursem - z powodów innych niż awaria - nie pojadę.
Owszem, przez miesiąc pasażerom raczej nic się nie stanie. Bo też mało który zwraca uwagę na takie rzeczy. Tylko z mojego punktu widzenia - jak wiem, że mam 6 wozów w zajezdni, a do obsługi wg umowy mam wysłać 7, to coś tu nie gra. Awarie - dobrze, zdarzają się, jest zabezpieczenie przed tym na wiszących rozkładach
.
To tak. jakby był dostawcą pizzy - sera wystarczy mi na 6 placków, a przyjąłem zamówienie na 7 - bo ser na jedną porcję wysłałem na targi serów do Hiszpanii. Czy klient przyjmie tłumaczenie "wie pan, nasza pizza jest tak wspaniała i ma tak wspaniały ser, że po prostu musimy się nim pochwalić - niestety, zabraknie go na jedną pizzę"? Nie wiem, warto jednak wcześniej o tym uprzedzić klienta.

Owszem, przez miesiąc pasażerom raczej nic się nie stanie. Bo też mało który zwraca uwagę na takie rzeczy. Tylko z mojego punktu widzenia - jak wiem, że mam 6 wozów w zajezdni, a do obsługi wg umowy mam wysłać 7, to coś tu nie gra. Awarie - dobrze, zdarzają się, jest zabezpieczenie przed tym na wiszących rozkładach

To tak. jakby był dostawcą pizzy - sera wystarczy mi na 6 placków, a przyjąłem zamówienie na 7 - bo ser na jedną porcję wysłałem na targi serów do Hiszpanii. Czy klient przyjmie tłumaczenie "wie pan, nasza pizza jest tak wspaniała i ma tak wspaniały ser, że po prostu musimy się nim pochwalić - niestety, zabraknie go na jedną pizzę"? Nie wiem, warto jednak wcześniej o tym uprzedzić klienta.
- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Chyba, że Twisty będą naprawiane w tempie #622... to szybko 7 Twistów na trasie się nie ujrzy 

- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
@Piotrze: jeśli zakładasz, że wyjdziesz na niski, a pojedzie wysoki, to w tą stronę jak najbardziej masz szansę (prawdopodobieństwo) 1/7 przy założeniu, że Twist nie pojawi się na kursie wysokim (anomalia). Zrozumiałem, że chodzi Ci o odwrotna sytuację, tzn. jaka jest szansa, że po wyjściu na 3 przyjedzie Twist 

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Zastanawiam się nad taką sytuacją czysto hipotetyczną - jeżeli już udałoby się wszystko załatwić Szwedom, to KTO będzie powoził tym tramwajem w Szwecji. Przecież proces szkolenia motorniczych trwał u nas minimum 2 tygodnie. Kto przeszkoli ludzi tam ? PESA ? MPK ? A może Szwedzi "wypożyczą" też motorniczych ? 

- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3243
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
W Göteborgu mają w taborze wagony Ansaldo Sirio, które też są raczej sterowane joystickiem. Myślę, że ewentualne szkolenie trwałoby najwyżej 2-3 dni. U nas trwało to dłużej, bo w taborze liniowym mieliśmy tylko stopiątki, mające inne sterowanie.
- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Piotr Radoliński pisze:Zastanawiam się nad taką sytuacją czysto hipotetyczną - jeżeli już udałoby się wszystko załatwić Szwedom, to KTO będzie powoził tym tramwajem w Szwecji. Przecież proces szkolenia motorniczych trwał u nas minimum 2 tygodnie. Kto przeszkoli ludzi tam ? PESA ? MPK ? A może Szwedzi "wypożyczą" też motorniczych ?
Piotrze bez żadnych szkoleń a wydaje mi się, że mogę ze szwedami jechać

A na poważnie to Ciekawy jestem jakby Szwedzi chcieli załatwić to z unią, w końcu Twist u nas musi jeździć przez 5 lat tylko na linii 3.
Po za tym jak ktoś już chyba tutaj wspominał jakby było z ubezpieczeniem ?
Trzecia sprawa to jakby się nie daj bóg coś naszemu Twistowi stało to kto by to naprawił i gdzie ?
-
- Posty: 1926
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Oj, wydłuży się 3 do Göteborga i będzie po problemie z Unią
.

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...może znów jestem realistą na maksa - to sie nie uda ! Będziemy bronić TWIST-a jak Kmicic Jasnej Góry.
Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !

Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !
...pytanie tylko czy przez Fieldorfa czy może już od razu przez... Parkitkę ?Piotr Jeruszka pisze:Oj, wydłuży się 3 do Göteborga i będzie po problemie z Unią .

- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Moim zdaniem również się nie uda, po za tym co za interes ma w tym nasze MPK/Miasto/MZDiT ? jak nawet nie mogą pobierać za taki interes pieniędzy, wg artykułu w pierwszym poście.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
I słusznie, bo w sobotę na "wtyczkach" kursował sobie skład stopiątek. Widziany przeze mnie popołudniu, a przez m.in. Filipa rano. I po co to podnoszenie ciśnienia krwiPiotr Radoliński pisze:Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !

-
- Posty: 770
- Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Filip Kłyszejko pisze:Moim zdaniem również się nie uda, po za tym co za interes ma w tym nasze MPK/Miasto/MZDiT ? jak nawet nie mogą pobierać za taki interes pieniędzy, wg artykułu w pierwszym poście.
Niech nam wypożyczą z dziesięć autobusów.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...mam wrażenie, że nie mieliby skąd je wziąć !Andrzej Sowa pisze:Niech nam wypożyczą z dziesięć autobusów.

-
- Posty: 1289
- Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Dokładnie. W inaczej funkcjonujących krajach, a nawet miastach Polski, tabor gromadzi się "na styk", bez gromadzenia zapasów, które generują jedynie dodatkowe koszty, bez generowania dochodu.
Zastanawiam się... Szwecja jest poza UE, więc ciekawi mnie w jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia wypożyczenia, tym bardziej, że pojazdy są przez UE fundowane.
A w kwestii szkoleń; menu obsługi pojazdu (PESA Twist) jest w języka polskim i zapewne angielskim. Obsługa każdego nowego pojazdu (innego typu) wymaga w świetle prawa obowiązkowych szkoleń, więc nie można tu o czym dywagować, czy szkolenie powinno trwać 3 tygodnie, czy dwa dni. Mnie zastanawia język obsługi modelu TWIST, ten musi być zgodny z krajem użytkowania pojazdu (tak samo dotyczy to instrukcji obsługi i innych...)
Zastanawiam się... Szwecja jest poza UE, więc ciekawi mnie w jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia wypożyczenia, tym bardziej, że pojazdy są przez UE fundowane.
A w kwestii szkoleń; menu obsługi pojazdu (PESA Twist) jest w języka polskim i zapewne angielskim. Obsługa każdego nowego pojazdu (innego typu) wymaga w świetle prawa obowiązkowych szkoleń, więc nie można tu o czym dywagować, czy szkolenie powinno trwać 3 tygodnie, czy dwa dni. Mnie zastanawia język obsługi modelu TWIST, ten musi być zgodny z krajem użytkowania pojazdu (tak samo dotyczy to instrukcji obsługi i innych...)
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Benianimie, jak najbardziej Szwecja jest w Unii 

- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Beniaminie wydaje mi się, że zainstalowanie tam (w Twiście) innego języka niż polski, nie byłoby jakimś wyczynem. Jest angielski - ale nie wiem czy tylko w wypadku monitoringu, błędy wyskakują bodajże w języku angielskim więc nie powinni mieć większych problemów. Gorzej jednak z instrukcją obsługi i przeszkoleniem. Bo nie wyobrażam sobie "wypożyczenia" naszych motorniczych na ich tory.
- Dominik Wójcik
- Posty: 7642
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Co proszęPiotr Radoliński pisze:Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !


- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...nie mogę się zgodzić z Twoją wypowiedzią - pracowałem dość długo w transporcie. Zawsze musi być więcej pojazdów niźli jest zapotrzebowanie. Mimo to, u mnie w firmie, nigdy współczynnik "gotowości bojowej" pojazów nie zbliżył się do do "jedynki". Zawsze kształtował się w granicach 0,85-0,93 i to pomimo owej rezerwy.Beniamin Wójcik pisze:W inaczej funkcjonujących krajach, a nawet miastach Polski, tabor gromadzi się "na styk", bez gromadzenia zapasów, które generują jedynie dodatkowe koszty, bez generowania dochodu.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 1402
- Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Panowie - co za różnica, czy tramwaj pojechałby na testy z Częstochowy do Katowic czy do Goeteborga? Żadna. Zgoda Urzędu Marszałkowskiego jest w obu przypadkach jednakowa. Oczywiście do Szwecji transport jest droższy - i tyle. Mieszkamy w Europie a twista nie powiozą rakietą na księżyc tylko lawetą (tzn. moim zdaniem nie załatwią spraw formalnych, ale tez nie załatwili by ich, gdyby Katowice chciały na 2 tyg. pożyczyć twista).
Sterowanie twista jest typowe - oczywiście eksploatacja testowa musiałaby się odbywać pod nadzorem osoby znającej pojazd ale czy to jest problem nie do rozwiązania? W latach 90. w polskich miastach testowano niemieckie wagony niskopodłogowe, np. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Sądzicie, że Szwedzi są głupsi od Polaków i z tym sobie nie poradzą?
Sterowanie twista jest typowe - oczywiście eksploatacja testowa musiałaby się odbywać pod nadzorem osoby znającej pojazd ale czy to jest problem nie do rozwiązania? W latach 90. w polskich miastach testowano niemieckie wagony niskopodłogowe, np. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Sądzicie, że Szwedzi są głupsi od Polaków i z tym sobie nie poradzą?
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
...pisząc o "braku umiejętności sterownia TWIST-em" przez Szwedów miałem oczywiście na myśli jakieś wstępne szkolenie pod nadzorem kogoś np. z PESY !
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3243
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Tomasz Haładyj pisze:Panowie - co za różnica, czy tramwaj pojechałby na testy z Częstochowy do Katowic czy do Goeteborga? Żadna. Zgoda Urzędu Marszałkowskiego jest w obu przypadkach jednakowa. Oczywiście do Szwecji transport jest droższy - i tyle. Mieszkamy w Europie a twista nie powiozą rakietą na księżyc tylko lawetą (tzn. moim zdaniem nie załatwią spraw formalnych, ale tez nie załatwili by ich, gdyby Katowice chciały na 2 tyg. pożyczyć twista).
No, to nie jest moim zdaniem dobre porównanie. Urząd Marszałkowski znajduje się w Katowicach, a swoim to by zapewne zgodę dali. A po drugie, Tramwaje Śląskie zamówiły 30 Twistów, więc takie testy miałyby faktycznie sens...
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Więc twierdzisz, że nie ma sensu testować czegoś... przed zakupem? To po co mieliśmy tu tego elektrycznego busika? Nie powinniśmy najpierw kupić 20, a potem wziąć jednego na testy... Szwedzi chcą zobaczyć pojazd z bliska, obejrzeć jak pasuje do charakterystyki miasta i zapewne co o nim pomyślą pasażerowie. Bo tamtejsi pasażerowie mają pewnie inne preferencje i przepytanie naszych nie da im odpowiedzi na wszystkie pytania.
- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3243
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Michał Grzegorczyk pisze:Więc twierdzisz, że nie ma sensu testować czegoś... przed zakupem? To po co mieliśmy tu tego elektrycznego busika? Nie powinniśmy najpierw kupić 20, a potem wziąć jednego na testy... Szwedzi chcą zobaczyć pojazd z bliska, obejrzeć jak pasuje do charakterystyki miasta i zapewne co o nim pomyślą pasażerowie. Bo tamtejsi pasażerowie mają pewnie inne preferencje i przepytanie naszych nie da im odpowiedzi na wszystkie pytania.
Chodzi mi tylko o to, że porównanie nie jest trafne, bo Urząd Marszałkowski zapewne dałby zgodę Tramwajom Śląskim, a przewoźnikowi z Göteborga już niekoniecznie. Oczywiście, że ma sens testowanie czegoś przed zakupem, dlatego też uważam, że testy w GOP-ie miałyby sens, bo niedługo zaczną tam przyjeżdżać ich własne Twisty. Ale póki co, mogliby przyjrzeć się dokładnie naszemu, zrobić szkolenia, itd.
Jednak co do wypożyczenia Twista do Göteborga, jestem raczej sceptyczny. Wątpię, żeby UM wydał zgodę. Göteborg jest położony w odległości 900 km od Częstochowy (w linii prostej), więc sam transport trwałby kilka dni. I nie byłby naprawdę prosty. Co innego, gościnne występy #626 w Berlinie. Wtedy wagon był własnością Pesy, więc mogli z nim robić co chcieli, a transport bez problemu mógł się odbyć drogą lądową.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Teraz też można drogą lądową. Przez Niemcy właśnie i Danię. O ile pamiętam jest most między Kopenhagą i Szwecją. A Göteborg leży przecież na zachodnim wybrzeżu.
- Janusz Karlikowski
- Posty: 16394
- Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Jest droga lądowa, ale to by wyszło znacznie więcej jak 900km. Trzeba by jechać przez Kilonię, Odense, Kopenhagę, Malmo, Helsinborg.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
1566 km, z tego 1445 km po autostradzie. Chociaż w sumie nie wiem, czy będą jechać autostradami, nie znam się na tych przepisach.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
Panowie ! TWIST obroniony - jak Jasna Góra ! Nie będzie wyjazdu TWISTA do Szwecji ani do Norwegii. Osoby, które wczoraj odwiedziły MPK faktycznie pochodziły ze Skandynawii. Tak jak wcześniej padło - z Goteborga (Szwecja) oraz z Oslo (Norwegia). Byli to jednak pasjonaci interesujący się komunikcją tramwajową, a właściwie szynową. Nie były to osoby w żadnym stopniu władne aby "zabrać" nam TWIST-a na testy. Tak więc tramwaj nie opuści Częstochowy. I chyba na tym zakończę wszelkie spekulacji. No cóż ? Siła plotki jest niesamowita. Widać informacje okazały sie nieścisłe a może goście zza bałtyku chcieli się wylansować. Kolejny POTOP zakończył się klęska dla "najeźdźców" ! 

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21382
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Niedługo ubędzie jeden Twist?
W osobnym poscie opisze Wam fajną sytuacje z wczorajszego dnia. Otóż pasjonaci tramwajów i pojazdów szynowych ze Skandynawii oprócz TWIST-a (bardzo im się podobał) obejrzeli także "stopiątki" (rejsowe), "stodwójkę" oraz zbytkową "eNkę". O ile w wypadku "setek" było okej o tylko po wizycie w "eNce" nastąpił... ZONK ! Otóż goście stwierdzili, że ich pojazdy historyczne/zabytkowe (np. Goeteborgu - maja ich kilkanaście i co ciekawe kursują CODZIENNIE liniowo) nie mają mieć prawa żadnej części nieoryginalnej - nawet najmniejszego wkręta. Jeżeli goś brakuje to dorabia się to ręcznie. I tutaj wskazali na wkręty do mocowania potęczy (do ścian i sufitu), pokazali śruby imbusowe i parę innych "nowoczesnych drobiazgów". Tłumaczyłem, że "nasz" pojazd nie jest zabytkowym w całym tego słowa znaczeniu. Jest to TYLKO stylizacja. Summa sumarum przyjeli moje tłumaczenia za wiarygodne. Jednak stwierdzili, że u nich każdy zabytkowy pojazd to 100% oryginał. Ogólnie wizyta była dla nich udana - jak sami stwierdzili. Najważniejsze, że wyjechali z zajezdni ukontentowani. I pojechali do... Oslo ! 

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości