Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 kwietnia 2013, 18:50

Piotr Radoliński pisze:..a wcześniej to "sajtchurzin" (tak nazywano wtedy EZT - EN57) jeździł co 1 godzinę. Aha - jego skład bardzo często posiadał TRZY jednostki !!
Tak było ale od pewnej godziny. Np. z Częstochowy od 11:50 co godzinę. Ale w drugą stronę rodzina z Dąbrowy musiała wyjechać przed 8 by być na II śniadanie Częstochowie. Niezrozumiałe były te dziury w rozkładzie. Być może zakładano, że między 8 a 12 naród modli się w kościołach... i nie podróżuje. Nic bardziej błędnego.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 26 kwietnia 2013, 21:57

Krystian Kukuła pisze:W wyszukiwarce połączeń na pkp.pl są wgrane rozkłady jazdy KŚ od czerwca do grudnia. I niestety wydaje mi się że są to rozkłady które jednak wejdą w życie, bowiem zarówno uwzględniony jest skrócony czas przejazdu do Katowic i Gliwic, jak i - co gorsze - uciętych jest POŁOWA kursów przyspieszonych. Zniknęły dwa przyspieszone do Raciborza o 8 i o 12, dwa do Zwardonia po 9 i 14 a także - co ciekawe skasowany jest osobowy o 5:44 do Gliwic.

To było nieuniknione. To była tylko kwestia czasu.
W ramach rekompensaty pozostawione są aż trzy (czyli wszystkie) pociągi przyspieszone do Gliwic: 5:39, 6:17 i 6:24 w niezmienionej formie (i to jedyna dobra informacja właściwie, bo nie wyobrażam sobie wycięcia tych porannych pociągów które zawsze jadą pełne), z czego ten ostatni tak jak dotychczas od Zawiercia jedzie jako osobowy.

Tyle tylko, że w poprzednim rozkładzie był przyśpieszony o ok. 16:20 z Częstochowy do Gliwic i tam dopiero była frekwencja. To samo w odwrotną stronę. Póki były przyśpieszone było okej, nie ma ich teraz no i klapa.
Linie z Krzepic i Kłobucka mają zmniejszoną częstotliwość, ponadto zostały skrócone do Kalet, skąd aby dojechać do Katowic trzeba będzie nierzadko poczekać godzinę na pociąg z Lublińca. Ale te linie raczej nie cieszyły się potokami pasażerskimi.

Trudno mi powiedzieć, ale Kłobuck był chyba jako tako.
Linia do Cieszyna jak najbardziej pozostała nietknięta, podobnie wycieczkowa linia do Czechowic przez Oświęcim.

No i git :P
Tychy na szczęście bez zmian.

By tylko spróbowali!
Mimo cięć KŚ nie odmówiły sobie jakże rentownych codziennych połączeń po godzinie 23 z Katowic do Żywca i Rybnika oraz z Gliwic do Lublińca, a do Częstochowy jak nie było tak nie ma.

Bo to podsyły...
Na linii S1, poza powyższymi cięciami utrzymana została częstotliwość 30 min od Gliwic do Zawiercia, nie zabrakło oczywiście kursu z Gliwic do Myszkowa, trzyma się twardo. Czekam na kolejne korekty z nowymi relacjami: Gliwice - Poraj i Gliwice - Korwinów.

Ja tam nie narzekam :P
Krystian Kukuła pisze:Rozkład od czerwca który jest dostępny w wyszukiwarce nie uwzględnia już żadnych prac torowych, bynajmniej nie na trasie S1. Połączenia z Gliwic do Myszkowa były dwa, jeden wg nowego rozkładu został skrócony do Zawiercia (wielka oszczędność) a drugi został bez zmian.

Dziwna sprawa.
Wojciech Liberda pisze:Brak kasy i strata już 30 mln PLN w KŚ sprawiło, żeby przetrwać muszą ostro ciąć, stąd zmiana na górze...
Powiem wam szczerze.. jak czytam, że KŚ miało 26 dyrektorów, którzy biorą od 9-16 tys/miesiąc... i w dodatku ich stanowiska się powtarzają... to jak ma być dobrze? Jedyny plus tego wszystkiego to nowe składy i z tego trzeba się cieszyć :)

Jakie 30 mln? Pożyczkę dostali. W trzech ratach w lipcu, sierpniu i wrześniu spłacą. Co do dyrektorów... [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA].

Bartosz Kowalski pisze:I widzisz jakby KS były prywatną firmą to nie były by przechowalnią dla swoich, tylko racjonalne gospodarowałyby środkami w celu minimalizacji kosztów i maxymalizacji zysków. A tak mamy kolejny moloch dla swoich tyle że pod inną nazwą.

Jakby były, ale nie są. Przecież marszałek Matusiewicz musiał wiedzieć o przeszłości p. Woracha. Media o jego działaniach m.in. w GeKSie buczały bardzo głośno!

Michał Grzegorczyk pisze:Jedyne, co zaskoczyło mnie w KŚ to to, że problemy z tą firmą zaczęły się teraz, a nie za jakiś rok. Zawalili przecież inaugurację, kiedy cały kraj patrzył. A gdyby na inauguracji było jako tako, a potem zjazd w dół to nikt by pewnie nie krzyczał.

Tragikomedia nic więcej.

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Moszczyński » 28 kwietnia 2013, 12:59

według mnie kolejny falstart KS z rozkładami jazdy ,Spolka funkcjonuje może dwa lata a już straty przynosi czegoś nie rozumiem złe zarządzanie czy co ?

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Jeruszka » 28 kwietnia 2013, 20:14

Nie wiem, czy te straty to już z uwzględnionymi "dopłatami" za realizację kursów, czy bez tego. Od grudnia Koleje Śląskie to dla mnie za trudny temat. Pogubiłem się przy kolejnej informacji, że przetarg ogłoszono/unieważniono/wszystko jest okej.

Żeby nie było, że jest tak źle, to z pozycji pasażera. Wczoraj miałem okazję jechać pociągiem relacji Częstochowa-Zwardoń o 5:38, na odcinku od Częstochowy do Bielska (planowo o 8). Pierwsze, co mnie zaskoczyło, to pociąg. Myślałem, że będzie jechać zwykły kibel (albo dwukibel), ewentualnie lokomotywa+wagony z Czech. A tutaj stoi Elfik. Co więcej, zorientowałem się już w pociągu - w wersji 6-ścio członowej. Po raz pierwszy zdarzyło mi się, że ze swojego miejsca (w trzecim członie, licząc od czoła pociągu) miałem problemy z dojrzeniem obu końców składu. Chociaż pewno to "zasługa" mojego pogarszającego się wzroku ;).

Oceniam, że pociąg w Częstochowie był zapełniony w około 20-30 procentach. Większe "kupy" wsiadały w Zawierciu, Sosnowcu, Katowicach i Tychach, ale nie było najmniejszego problemu z miejscami, ba - można było wygodnie ściągnąć buty i położyć je na miejscach "naprzeciwko". Nie chciałem, by współpasażerowie patrzyli na mnie jak na cuchnącego żula, więc tego nie praktykowałem.

Obsługa miła, pomocna, bez jakiegoś uprzedzenia. Bilet zamówiłem sobie dzień wcześniej przez internet, potem go wydrukowałem. I teraz taka mała uwaga - jak będziecie drukować bilet, to zauważycie obrazek QR po prawej stronie (taki wzorek, złożony z malutkich kwadracików). Postarajcie się, by nie giąć biletu w miejscu tego kodu, gdyż konduktor "strzela" do niego tym terminalem, który ma do drukowania biletów. Ja zagiąłem i po dobrej minucie walki z tym biletem udało się "zeskanować" ten kod.

To, czego się najbardziej obawiałem, to czas przejazdu. Zależało mi na tym, by równo o 8 pociąg był w Bielsku-Białej. I w chwili, gdy na moim telefonie "wybiła" 8, Elf majestatycznie zahamował na dworcu głównym w Bielsku-Białej. Jak zauważyłem ze śledzenia rozkładu - czasy odjazdów były rozkładowe, jedynie w Katowicach zamiast 5 minut postoju zrobiły się 3. Innymi słowy, Koleje Śląskie postąpiły jak uczciwy sędzia piłkarski. Drużyna zapłaciła, by wynik był 3:0 dla niej - i był wynik 3:0 ;).

Podzieliłem się tutaj uwagami wyłącznie z punktu widzenia pasażera. Może komuś się przyda, jak będzie chciał pojechać do Bielska albo kupić bilet przez internet. Jestem krytycznie nastawiony do tej spółki, ze względu na zeszły grudzień, planowane cięcie rozkładów i ogólnie za trochę niezrozumiałe dla mnie tworzenie kolejnej spółki. Ale jak sobie to wytnę z opinii - to z realizacji wczorajszej usługi jestem zadowolony :).

Awatar użytkownika
Tomasz Moszczyński
Posty: 802
Rejestracja: 16 maja 2009, 23:06
Lokalizacja: Czestochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Moszczyński » 01 maja 2013, 21:39

Piotr wszystko ok ale cala ta spółka to znowu mały niewypal dwa może trzy lata jazdy i znowu są straty przynoszone przez spółkę ja tego nie rozumiem niedawno jakiś rok temu słyszałem ze wyjdą na plusie a tu się okazuje ze to guzik nieprawda znowu straty jak dla mnie to dalej czarna magia

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Wojciech Liberda » 02 maja 2013, 12:35

Tomasz Moszczyński pisze:Piotr wszystko ok ale cala ta spółka to znowu mały niewypal dwa może trzy lata jazdy i znowu są straty przynoszone przez spółkę ja tego nie rozumiem niedawno jakiś rok temu słyszałem ze wyjdą na plusie a tu się okazuje ze to guzik nieprawda znowu straty jak dla mnie to dalej czarna magia


Spółka nie ma zarabiać tylko wozić ludzi... to nie przedsiębiorstwo tylko dobro publiczne czyli wszystkich nas :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 maja 2013, 12:52

Problem w tym, że jako spółka prawa handlowego strat też przynosić nie powinna, bo może to świadczyć o złym zarządzaniu lub nadzorze właścicielskim, czyli czymś co można podrzucić jakiemuś prokuratorowi. I jest to przy okazji kolejny dowód za tezą, że żadna komunalna spółka nie powinna być tworzona, bo właściciel musi wtedy równocześnie dbać o jak najszerszą ofertę i o zyskowność. Tylko przetargi.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Wojciech Liberda » 02 maja 2013, 13:11

Michał Grzegorczyk pisze:Problem w tym, że jako spółka prawa handlowego strat też przynosić nie powinna, bo może to świadczyć o złym zarządzaniu lub nadzorze właścicielskim, czyli czymś co można podrzucić jakiemuś prokuratorowi. I jest to przy okazji kolejny dowód za tezą, że żadna komunalna spółka nie powinna być tworzona, bo właściciel musi wtedy równocześnie dbać o jak najszerszą ofertę i o zyskowność. Tylko przetargi.


Inaczej to powiem. Ta spółka dostaje dotację z UW związku z tym powinna zamknąć rok na zero.
A to, że ma w plecy i to dużo to już wiadomo było po raporcie. Pytanie brzmi jak to teraz ugryźć...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Krystian Kukuła » 11 maja 2013, 19:26

W dniu wczorajszym spotkał mnie przykry incydent związany z moim ulubionym przewoźnikiem.
Wybrałem się na kurs ZKA za przyspieszony pociąg do Katowic 40021, który na odcinku Częstochowa - Myszków jest obsługiwany komunikacją autobusową. Z Głównego odjechał o 9:33, zaś z dworca na Rakowie, gdzie chciałem wsiąść, odjazd był o 9:45. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy równo o 9:40 minąłem autobus należący do PKS Częstochowa z tablicą Kolei Śląskich na skrzyżowaniu obok skansenu, który odjechał już z przystanku przy dworcu i udał się ul. Łukasińskiego w stronę Katowic. Myślę sobie - może to jakiś do Częstochowy (ale po co miałby jechać przez Raków?). Jednak okazało się że był to ten, który miał odjechać o 9:45. Mam zegarek zsynchronizowany z KŚ, nie ulega więc wątpliwości że ZKA odjechał 5-6 minut przed czasem! Uważam to za niedopuszczalne. Pociąg/ZKA to nie miejski autobus który jeździ co 15 minut, nie ma prawa odjechać przed czasem! Jeszcze rozumiem żeby to była minuta, no dwie... ale nie 5-6.
Przymierzam się do złożenia pisemnej reklamacji z tytułu nienależytego wykonania umowy przewozu. Dałbym sobie spokój, ale pośpiech osoby z KŚ odpowiedzialnej za odjazd kosztował mnie spóźnienie do pracy i utratę miesięcznej premii uznaniowej, więc nie podaruję.

Czy ktoś orientuje się w jaki sposób odbywa się reklamacja i czy mogę żądać jakiejś rekompensaty za poniesione "straty"?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 maja 2013, 22:01

..rozumiem, że tym wypadku masz pretensje do wykonawcy (PKS Częstochowa) a nie organizatora (Koleje Śląskie) ? Wszak to kierowca zlekcewazył prawidłowy czas odjazdu. No chyba, że zgłoszenie kierować do KŚ a oni niech wyciągną wnioski wobec PKS !

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 11 maja 2013, 22:04

Ale w autobusie musiał być konduktor KŚ wydający polecenie odjazdu, jak w pociągu.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Bartosz Kowalski » 11 maja 2013, 22:06

Ale tak jak pisze Łukasz na pokładzie autobusu jest pracownik KŚ który ma takie zadania jak konduktor w pociągu więc kierowca pojechał jak pracownik KŚ mu kazał.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 maja 2013, 22:19

...no tak - macie rację - zapomniałem, że kierowca nie jedzie według "własnego kaprysu" ! Sory - zwracam honor PKS Częstochowa.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Krystian Kukuła » 11 maja 2013, 22:40

Piotrze, w żadnym wypadku nie mam pretensji do PKS Częstochowa, napisałem - "Dałbym sobie spokój, ale pośpiech osoby z KŚ odpowiedzialnej za odjazd (...)", wina leży po stronie pracownika KŚ: kierownika lub konduktora, nie wiem jaki jest skład w ZKA.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Rorat » 12 maja 2013, 13:23

... dokładnie kierowca jest tylko kierowcą, polecenia wydaje mu kierownik pociągu lub konduktor, na pewno pracownik KŚ !!

Pretensje składać do KŚ !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 12 maja 2013, 13:26

...ale to już ustaliliśmy Tomku wczoraj ! Ja się przyznałem do pomyłki !

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Rorat » 12 maja 2013, 13:29

Ja tylko potwierdziłem twoje słowa, ponieważ maiłem przyjemność ok. 4razy jechać jako kierowca KKA.


Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Jeruszka » 12 maja 2013, 20:54

Widzę pozytywny punkcik - bliżej będzie niektórym częstochowskim liniom miejskim (takt - co godzinę) do taktu na linii Częstochowa-Myszków.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 12 maja 2013, 21:24

Oczywiście sarkazm udany ;)

Kamil Banach
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2011, 19:02
Lokalizacja: Wojkowice/Cz-wa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Kamil Banach » 12 maja 2013, 21:28


Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 12 maja 2013, 21:46

Kłobuck widać zamiera, Krzepice słabną i na S13 również znaczny spadek. Dojdzie do tego, że w ogóle zawiną stamtąd pociągi, albo będą dwie pary na dzień. Ciekawe też, że chcą odbudować budżet firmy tnąc te najbardziej dochodowe kursy. Planista powinien być do zwolnienia, skoro nie potrafi ruszyć głową. Ale co się dziwić, działają tak, aby im na rękę było.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 13 maja 2013, 06:47

TU jest działanie właśnie takie - dokładnie słowo w słowo.

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Krystian Kukuła » 14 maja 2013, 21:26

Jest już nowy cennik biletów na stronie KŚ.
Porównajcie i spójrzcie na nowy cennik, bilety jednorazowe. Perfidnie zawyżona jest stawka na kilometr 80-90, czyli z Częstochowy do Katowic.
Rozkłady mają być jutro, ale pewne jest już, że na Sosnowiec - Tychy spadnie częstotliwość do taktu 60 minutowego, i zostaną skasowane wszystkie połączenia S1 z Gliwic do Zawiercia/Dąbrowy/Myszkowa.

Jest już ROZKŁAD JAZDY, co prawda od 1 do 8 czerwca, ale ten sam pozostanie już do grudnia, po za kosmetycznymi zmianami związanymi z remontami torów.
Rozkład: http://kolejeslaskie.com/upload/1368553 ... 5.2013.pdf

To jest po prostu śmieszne :/

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 maja 2013, 21:54

Tak jest, kiedy niekompetentny polityk bierze się do zarządzania.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 maja 2013, 16:05

Z Radia Katowice: przedstawiciel (jakiś) KŚ powiedział, że gdyby nie redukcja połączeń od czerwca, to ceny biletów poszłyby w górę o ... 300%.
Więcej ma być ok. 16:15, więc jak ktoś łapie RK, to niech sobie posłucha. Mózg się lasuje jak słucha sie takich zapowiedzi..

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4270
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Bartosz Kowalski » 15 maja 2013, 16:13

Że tak wtrącę tutaj widzę szansę dla PKS albo dla jakiegoś busiarze- ekspresowe połączenia Częstochowa-Katowice. Dobra cena, dopasowanie taboru i koleje mogą się już całkowicie zwijać.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 maja 2013, 16:28

Wypowiadał się pan rzecznik KŚ. Żal powtarzać. M.in. odpada linia do Kłobucka (całkowicie).
Ale najlepsza była riposta pani redaktor na koniec: "najlepiej zlikwidować wszystkie połączenia - wtedy oszczędności będą gigantyczne". ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 15 maja 2013, 16:42

Nie chce mi się za innymi już powtarzać, ale nie mogę się powstrzymać: jakim trzeba być geniuszem żeby ciąć najbardziej obłożone linie, na których już dziś znalezienie miejsca siedzącego graniczy z cudem? :evil:

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 maja 2013, 17:10

...skoro busiarz za przejazd ekspresowy do Krakowa winszuje sobie 17-18 zł, to wychodzi mi, że gdyby zgarnął Katowice to mógłby ekspresowo jechać za ok. 10-12 zł !! To chyba nawet taniej niż KŚ ? Czyżby miał nadejść czas "zwijania torów" ? :(

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 maja 2013, 17:11

W tej chwili za 14zł dojedziesz raptem do Dąbrowy Górniczej !!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 maja 2013, 17:17

...już od kilku lat na trasie Kraków - Katowice jeździ ten busiarz co uruchomił linię ekspresową do Krakowa. Cena biletu na tamtym odcinku to 12 zł !!!

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 maja 2013, 17:41

Tylko powstanie takiej linii zaspakaja potrzeby "do Katowic". A jak jadę do Dąbrowy, Będzina czy Sosnowca, to takie połączenie nic nie daje. Linia powinna z S1 w DG zjechać by zaliczyć główne punkty w tych trzech miastach, czyli:
1) Dąbrowa Górnicza Reden
2) Dąbrowa Górnicza Al. Róż
3) Dąbrowa Górnicza Centrum
4) Będzin zamek
5) Będzin (koło Syberki)
6) Sosnowiec dw. PKP
i jakoś tam do Katowic.
Ewentualnie zamiast Będzina:
4a) Silesia EXPO
5a) Sosnowiec Zagórze MEC

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 maja 2013, 17:49

...w tej sytuacji puściłbym linię z Częstochowy przez Siewierz -> w Podwarpiu zjazd na S1 do Dąbrowy Górniczej Ząbkowic następnie zjazd na drogę 84 w kier. Dąbrowy G. (przyst. koło REAL-a) następnie wjazd do Będzina (okolice "nerki", zamku) , z Będzina do Sosnowca (dw. kolejowy) i dalej do Katowic (centrum). Jednak to wydłuży znacznie trasę i czas przejazdu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 15 maja 2013, 17:52

Do DG powinno się dac dojechać w 60 minut. Dalej to już i tak jedzie się przez aglomerację. Zawsze można zrobić kursy ekspresowe za 14zł i zwykłe przez w/w miasta za 12zł. Klientów by nie brakło na 200%

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 maja 2013, 18:01

...muszę ten pomysł podsunąć właścicielowi busików. Choć jak ostatnio rozmawiałem to powiększył tabor i to o autobusy formatu midi - tak więc nie tylko jest "busiarzem" ! :)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Rorat » 15 maja 2013, 19:55

PKS cały czas bije KŚ na głowę !!
14zł z Częstochowy do Gliwic taniej nie znajdziecie !!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 15 maja 2013, 21:11

^^
Spokojnie dogonicie :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21440
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Piotr Radoliński » 15 maja 2013, 21:35

Tomasz Rorat pisze:PKS cały czas bije KŚ na głowę !!
14zł z Częstochowy do Gliwic taniej nie znajdziecie !!
...ale nie przez Będzin, Katowice ! :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7091
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Tomasz Rorat » 15 maja 2013, 21:38

.. nie !!
ale ktoś chce dłużej i drożej jechać, jego sprawa.

Awatar użytkownika
Szymon Kryczka
Członek CKMKM
Posty: 4766
Rejestracja: 20 marca 2010, 11:53
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Szymon Kryczka » 17 maja 2013, 14:12

Planowana na 1 czerwca rzeź połączeń w Kolejach Śląskich wywołała burzę wśród pasażerów. Natychmiast rozpoczęli oni zbieranie podpisów pod petycją do marszałka województwa, Mirosława Sekuły, w której domagają się wycofania przez samorządową spółkę z tej decyzji. Przygotowane przez nich pismo znaleźć można na stronie http://www.petycje.pl.

(...)


źródło: http://www.dziennikzachodni.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Petycja pod adresem: http://www.petycje.pl/petycja/9660/pety ... skich.html

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 maja 2013, 15:34

Podpisano.
Ja jutro załapię się jeszcze na obecny rozkład. Ale i on jest taki sobie...

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 17 maja 2013, 21:13

Odnośnie cięć.
Jakim trzeba być [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA], żeby stworzyć coś takiego! I nie mowa tu wbrew pozorom o Kolejach Zespół Doradców Gospodarczych TOR z panem Furgalskim, Kowalskim na czele. Podczas sławetnego Audytu "znawcy" materii z ZDG TOR m.in. p. Kowalski i p. Furgalski publicznie stwierdzili, że trzeba ciąć i podnieść koszty biletów - jak mówił p. Kowalski: Wpływy z biletów powinny stanowić większą część przychodów Kolei Śląskich. A teraz p. Furgalski mówi, że: Cięcia połączeń KŚ to porażka. Żeby być obiektywnym, a nie jakimś bucem, to owszem zostały pokazane dwie drogi, albo cięcia (ograniczenia pracy przewozowej), albo zwiększenie dotacji.
Trzeba też zaznaczyć, że politycy zaczęli się tym bawić, a p. marszałek to już w ogóle też jak chorągiewka na wietrze.
Założenia KŚ i politykierów - poniekąd - prawdopodobnie wyglądały tak: Będziem ciąć, jak coś to będzie na ZDG TOR, a Ci teraz odbijają piłeczkę.
Żenada!
Audyt w Kolejach Śląskich ujawnia podejrzane przelewy ze spółki na 35 milionów
Furgalski: Cięcia połączeń KŚ to porażka

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 17 maja 2013, 21:40

Słuchałem dziś Furgalskiego w Radu Katowice. Odruch wymiotny...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Wojciech Liberda » 18 maja 2013, 11:12

Janusz Karlikowski pisze:Słuchałem dziś Furgalskiego w Radu Katowice. Odruch wymiotny...


Koleś jest nieziemski... najpierw mówił o cięciach a teraz się tego wypiera...

A Sekuła ma to w dupie i kazał obciąć koszty... no to chłopaki tną w przewozach... zamiast z własnych kieszeni...

Krystian Kukuła
Członek CKMKM
Posty: 2001
Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:53
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Krystian Kukuła » 18 maja 2013, 19:10

Po dogłębnej analizie nowego rozkładu jazdy można dojść do zatrważających odkryć.

Po pierwsze - z dniem 1 czerwca przestają obowiązywać bilety strefowe (zielona, niebieska i czerwona). Pozostają jedynie promocje liniowe na wybrane odcinki, wszystkie podniesione o 1 zł w stosunku do biletu normalnego.
Po drugie - od czerwca, w soboty i niedziele z Rybnika do Katowic będzie 5, słownie: pięć połączeń. Tyle samo powrotnych. Najlepsze jest to, że po kursie o 7:33 jest 8 godzinna przerwa, aż do 15:33.
Równie zabawna jest linia do Wisły. 4 kursy dziennie.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 maja 2013, 19:34

Wyczuwam wzrost zadłużenia od czerwca. A potem dofinansowanie, podwyżkę biletów, dofinansowanie, podwyżkę biletów i dofinansowanie. A na koniec wszystko się posypie z powodu braku płynności finansowej. I UMWŚ w ramach walki z patologią utworzy nową spółkę Koleje Nowośląskie, która będzie tańsza, wydajniesza, będzie mieć tańsze bilety i więcej połączeń.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3822
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Wojciech Liberda » 18 maja 2013, 20:45

Michał Grzegorczyk pisze:Wyczuwam wzrost zadłużenia od czerwca. A potem dofinansowanie, podwyżkę biletów, dofinansowanie, podwyżkę biletów i dofinansowanie. A na koniec wszystko się posypie z powodu braku płynności finansowej. I UMWŚ w ramach walki z patologią utworzy nową spółkę Koleje Nowośląskie, która będzie tańsza, wydajniesza, będzie mieć tańsze bilety i więcej połączeń.


Tak naprawdę będzie wiadomo po wakacjach kiedy to UW uchwali budżet na przyszły rok. Wtedy się dowiemy, czy województwo coś dorzuci do Kolei Śmieciowych... Sekuła dał im przykaz zrobienia oszczędności... no to tną, zamiast powywalać dyrektorów którzy generują bardzo duże koszty a mało przychodu... przykre nie?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 19 maja 2013, 10:32

No przecież bodaj na RK czytałem, że w KŚ mamy dyrektorów dwóch od tego samego tylko inaczej się nazywają. Ludzie! Przecież to jedna wielka hucpa polityczna, a po dupie dostają zawsze Ci na dole.
Póki co karawana jedzie dalej...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16399
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Koleje Śląskie: wielkie plany i wielkie... rozczarowanie.

Postautor: Janusz Karlikowski » 19 maja 2013, 19:05

Dziś się nawet toczyła :)

Ale powiedzcie mi (bo aż nie wierzę i póki co nie mam siły na grzebanie w rozkładzie): od kiedy to przyspieszone zatrzymują się w Żarkach Lądowisko ??


Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości