Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 09:26

Wkrótce, na testach, w Częstochowie powinien pojawić się tramwaj typu Protram 205 WrAs - produkowany od kilku lat we Wrocławiu. W tej chwili trwają jeszcze rozmowy na temat użyczenia jednego pojazdu oraz jego warunków.
205 WrAs to trójczłonowy, jednostronny i jednokierunkowy tramwaj częściowo niskopodłogowy (22,04% niskiej podłogi ? w środkowym członie), wyglądem nawiązujący do typu 204 WrAs. Człony skrajne pojazdu są adaptowane wprost z tramwaju 204 WrAs, przy projektowaniu tramwaju brała udział firma EC Engineering. Napęd stanowi 8 silników prądu przemiennego (asynchroniczne, stąd nazwa "As") zaopatrzonych w układ falownikowy dający napięcie 400 V. Tramwaj posiada połówkowy pantograf, wyświetlacze diodowe, a także piasecznice. Motorniczy dysponuje klimatyzacją i ergonomicznym stanowiskiem pracy. (źródło: Wikipedia.pl)

fot. Piotr Radoliński
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Mateusz Stacherczak » 07 września 2013, 10:23

Ciekaw jestem, czy będzie to ten sam skład, który był na testach w Tramwajach Śląskich.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Wojciech Liberda » 07 września 2013, 11:27

Jakiś wałek z tym tramwaje... ponieważ u nas w sieci jest 600 a nie 400 V :P:P:P

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Dominik Wójcik » 07 września 2013, 12:07

Pojedzie szybciej... ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 września 2013, 15:03

Poczuję się jak w domu :P Czyżby te testy pod kątem przyszłych zakupów?

Iwona Trzepizur
Posty: 555
Rejestracja: 21 października 2012, 12:59
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Iwona Trzepizur » 07 września 2013, 15:04

Za**bisty :D

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju w Częstochowie

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 września 2013, 15:05

Michał Grzegorczyk pisze:Czyżby te testy pod kątem przyszłych zakupów?

Też chciałbym to wiedzieć. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 września 2013, 15:31

Cóż myślałem, że raczej będziemy kupować coś w stylu Twistów, ale 205-tki też są fajne: przestronne, nie szarpią i są cichsze (choć 105-tki jeszcze cichsze). W plebiscycie GW na najlepszy tramwaj we Wrocławiu zdecydowanie pobiły Skody :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 16:07

...a mówi ktoś coś o kupowaniu ? :P Przecież NEWAGa Nevelo też można przetestować - a niekoniecznie kupować.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 września 2013, 16:37

Zwykle testuje się coś, co przypomina wymarzony produkt :P Ale jeśli to testy dla przyjemności to też nie mam nic przeciwko :D

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Krzysiek Ociepa » 07 września 2013, 17:29

Piotr Radoliński pisze:...a mówi ktoś coś o kupowaniu ? :P Przecież NEWAGa Nevelo też można przetestować - a niekoniecznie kupować.

Podobnie jest z AMZ CS10E, czy Solarisem Urbino electric. Dużo przedsiębiorstw testuje, ale nikt nie kupuje. Choć w przypadku elektryków, to są raczej testy z ciekawości. A Protram 205, czy Mederus Beta byłyby dobrym rozwiązaniem na zastąpienie stopiątek. Do tego kolejne Twisty i tabor, jak marzenie.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Sebastian Wróbel » 07 września 2013, 17:36

A propos testów. Kiedy przyjedzie do nas na dwutygodniowe testy zapowiadany w wakacje elektryczny autobus ??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 07 września 2013, 17:41

:shock: ...a zapowiadał ktoś ELEKTRYCZNY autobus ?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Dominik Wójcik » 07 września 2013, 20:37

O MAZie pewnie mowa (miał być elektryczny). Sytuacja chyba wyjasniona w innym wątku

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Jeruszka » 07 września 2013, 20:41

Trochę złośliwie napiszę, że jeszcze dwa takie wypożyczenia - i internetowy rozkład 3 będzie realny :P.

Tak bardziej na serio - cieszę się, że jak dobrze pójdzie, to ten tramwaj u nas pojeździ. Miałem nim okazję jeździć we Wrocku (na linii 0)... albo raczej postać w korkach na Pułaskiego. Podoba mi się duża liczba miejsc stojących w połączeniu z niskopodłogowym środkowym członem - odpowiednim dla osób niepełnosprawnych. Nie dziwię się, że w plebiscycie GW wygrał - moim zdaniem bardzo dobry tramwaj na warunki polskie.

Na pewno na niego zapoluję - nie z aparatem, bo i tak Wy porobicie lepsze fotki, a tak dla przejechania się.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 07 września 2013, 21:17

Ma tak dużo miejsca głównie dzięki wysokiej podłodze, która nie wchodzi w przestrzeń pasażerską :P Też bym się nim chętnie tu przejechał, tak dla odmiany, ale pewnie będę jeździć wtedy jego bliźniakami we Wrocławiu :D Dla chętnych: linie 6, 7, 10, 11, 14, 20, 24 ;)

A miałem kiedyś takie przemyślenie: czy, a jeśli tak to jaką część podłogi w 105-tce da się obniżyć do poziomu, powiedzmy, środkowego schodka wejściowego?

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Mateusz Stacherczak » 08 września 2013, 09:51

Znajomi, którzy podróżowali tym tramwajem w GOPie byli zachwyceni.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 września 2013, 12:27

Też je lubię. Co tu dużo mówić, człowiek przyzwyczaja się do niskiej podłogi :D Niestety ludzie u nas są raczej mało bystrzy (chodzi mi o orientację w terenie). Wielokrotnie widziałem osoby starsze, które po podjeździe 205-ki na peron pakowały się do drzwi ze schodami, a nie do niskiego członu. I z jednej strony przykro patrzeć jak osoba o lasce z trudem wchodzi do tramwaju poświęcając na to nieraz i 2-3 minuty, a z drugiej irytuje to, że 3 metry dalej miała drzwi z niską podłogą.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Dominik Wójcik » 08 września 2013, 18:57

Bo nie wiedziały. Ta 205tka (nie znam oznaczenia IPS) wygląga, jak 105, a niskiej podłogi nie widać z zewnątrz, więc wsiadali "gdziebąź"

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 września 2013, 20:14

Właśnie dlatego mówię o braku spostrzegawczości. Z boku obniżona linia okien jest widoczna całkiem dobrze. Tak samo nie mam pretensji do ludzi, którzy biegną do tramwaju - oni walą do pierwszych lub ostatnich drzwi niezależnie od schodów.

Awatar użytkownika
Konrad Machura
Posty: 1491
Rejestracja: 15 lutego 2008, 14:38
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Konrad Machura » 08 września 2013, 23:29

Nie wiem bo nie jeździłem tym pojazdem(205 WrAs) więc nie mam pojęcia jak wypada podczas jazdy, ale jak dla mnie to strasznie kuleje wizualnie, o wiele ładniejsze są pojazdy Pesy lub pojazd Solarisa. Ciekawe jak stoi cenowo..

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2013, 00:14

Nie znalazłem informacji o ostatnim przetargu sprzed dwóch lat, ale na forach komunikacyjnych przewija się kwota 3,5 mln zł za sztukę. A wygląd to już kwestia subiektywna. Osobiście uważam, że są ładniejsze od Skody.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 września 2013, 11:48

205 WrAs to dobra i logiczna oferta jeśli chce się kupić tramwaje nie mając unijnego dofinansowania. Bo wówczas zamiast 7 mln (pojazd klasy twista) płaci się 3,5 mln. Czyli oszczędza się 3,5 mln.

Natomiast z unijnym dofinansowaniem moim zdaniem trzeba kupować pojazdy wyższej klasy. Rachunek wygląda bowiem tak:
- przy 85 proc. dofinansowania twist 1,05 mln a 205WrAs - 520 tys.
- przy 50 proc. dofinansowaniu twist 3,5 mln a 205WrAs - 1,7 mln.

Czyli - przy zakupie za własne pieniądze 205WrAs jest tańsze o 3,5 mln na sztuce, czyli bardzo dużo.
Ale z dofinansowaniem unijnym 205WrAs jest tańsze o 520 tys. - 1,7 mln.

Moim zdaniem w takim wypadku nie warto oszczędzać i lepiej kupić pojazd wygodniejszy, czyli klasy twista. Zauważcie, że jest to zakup nie na rok, dwa ale na 40 lat. I jeśli tą różnicę, powiedzmy 1,7 mln, rozłożymy na 40 lat, to rocznie jest to tylko 42,5 tys. rocznie!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 09 września 2013, 12:01

...a są jeszcze inni producenci, że zacytuję z pamięci - NEWAG, SOLARIS, BOMBARDIER...etc

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 września 2013, 12:10

Pisałem o pojazdach KLASY twista

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Dominik Wójcik » 09 września 2013, 14:47

Czyli np. 126N (nazwaliśmy go Judasz, nie wiem, jak go w końcu nazwał Newag)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 09 września 2013, 14:58

Dominik Wójcik pisze:Czyli np. 126N (nazwaliśmy go Judasz, nie wiem, jak go w końcu nazwał Newag)
...NEWAG Nevelo - jednak JEDYNY pojazd to tylko prototyp.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 września 2013, 15:12

Prototyp przeznaczony tylko do testów. Ale jak zamówisz celem zakupu, to dostaniesz fabrycznie nowy.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Wojciech Liberda » 09 września 2013, 15:32

Tak w sumie to Nevelo oraz Alfa mogłyby się również w Częstochowie pojawić tak abyśmy mogli porównać wszystkie te pojazdy :)

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3255
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 września 2013, 16:49

Wojciech Liberda pisze:Tak w sumie to Nevelo oraz Alfa mogłyby się również w Częstochowie pojawić tak abyśmy mogli porównać wszystkie te pojazdy :)

Moderus Alfa? Chyba raczej Beta, bo Alfa to zmodernizowana stopiątka.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Wojciech Liberda » 10 września 2013, 07:33

Krzysiek Ociepa pisze:
Wojciech Liberda pisze:Tak w sumie to Nevelo oraz Alfa mogłyby się również w Częstochowie pojawić tak abyśmy mogli porównać wszystkie te pojazdy :)

Moderus Alfa? Chyba raczej Beta, bo Alfa to zmodernizowana stopiątka.

Afla też ponieważ ma napęd choperowy, więc nasi mogli by sobie porównać czy czasem nie lepsze by było od pedałowania w 105Na... chociaż mnie tam pasuje i uważam, że po za kupach 105-tki mogą zniknąć z naszych ulic, to jednak bym przetestował. Co wy na to aby wszystkie naraz ściągnąć do Częstochowy? :P:P:P
I zrobimy wielką paradę tramwajową... pod tytułem nieswoim tramwajem po Częstochowie...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21456
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Piotr Radoliński » 27 września 2013, 14:26

...niejasne są na chwile obecna losy testów 205 WrAs, gdyż niektórzy nie widzą - na chwile obecną - potrzeby myślenia o nowym taborze tramwajowym !

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Testy tramwaju 205 WrAs w Częstochowie

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 września 2013, 14:29

Jakto nie? Dopiero co w tekście o rozbudowie linii przez JP2 było napisane o zakupie taboru o.O


Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości