Plan transportowy 2014

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plan transportowy 2014

Postautor: Wojciech Liberda » 17 października 2013, 11:04

http://www.rynek-kolejowy.pl/48644/plany_transportowe_skomplikuja_organizacje_komunikacji.htm

Wybiegając dalej... ja wiem jak to wszystko się zakończy... zostaną same busy... bo jak twierdził nasz "kolega" z Warszawy będzie najtaniej.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2013, 15:18

Kiedy tak powiedział? Konkretnie, bo już nie pierwszy raz dokonujesz nadinterpretacji

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 17 października 2013, 16:20

Wojtek niczego nie dokonuje. Ustawa ustawą, a wszystko będzie po staremu. Ja wiem, Tobie i koledze z Warszawy marzy się że będzie jedna taryfa, jednakowe barwy oznaczenia linii i tak dalej. Natomiast doświadczenie mówi że będzie jak zwykle po polsku czyli albo dalej będą jeździć PKS-y albo jak pisze Wojtek busy, bo przecież marszałek siedzący w Katowicach średnio się będzie przejmował tym co się dzieje w jakiejś wsi na pograniczu jego województwa i np Łódzkiego. Ba śmiem twierdzić że ta ustawa spowoduje tyle że np mieszkańcy gmin przygranicznych np Kłomnice i Gidle stracą połączenia z sąsiednimi województwami w tym przypadku Kłomnice z Radomskiem, Gidle z Częstochową bo przecież marszałkowie nie będą płacić z PKS-y z obcych województw a już tym bardziej finansować komunikację u sąsiadów.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 17 października 2013, 17:35

Po części masz rację. Jednak to będa przejściowe problemy - ale jakże polskie...
Przypominam - plan transportowy niższego szczebla muszą się wpisywać w plany wyższego, a dokładniej - plany wyższego szczebla muszą uwzględniać plany niższego szczebla. To dlatego wszystki egminy w kraju były tak gonione przez ministerstwo do opracowania ich.
Plany gmin muszą być uwzględnione przez wojewódzkie, a wojewódzkie przez plan krajowy!

To, o czym piszesz, że marszałkom nie będzie się chciało, to polskie piekiełko, które w intencji autorów ustawy miało być zduszone. Mówią oni wprost dziś, że chcieli zmusić (!) samorządy do zajęcia się komunikacją na swoich terenach, bo jak jest dziś, wiemy wszyscy doskonale - "przecież cośtam jeździ" (mój tekst nadal wisi w CSK - o komunikacji na klastrze Aglomeracja). I będą się musieli zająć, bo inaczej ludność zlinczuje ich przy kolejnych wyborach.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 17 października 2013, 19:15

I guzik z tego wyjdzie albo będzie jeszcze gorzej bo dziś czy to jakiś busiarz czy PKS komercyjnie utrzymuje takie kursy do miejscowości w sąsiednim województwie bo są pasażerowie. W przypadku organizowania tego komercyjnie nikt nie pojedzie a z organizacją będzie tak że marszałkowie będą odbijać piłeczkę kto ma za to płacić zganiać na szczeble centralny itd. a straci tylko zwykły pasażer. Do miejscowości gdzie dziś nie dociera żaden autobus i tak nic nie pojedzie bo przecież nie będzie chętnych by za to płacić. Może i intencje byłby dobre ale wyjdzie jak zawsze, czyli gorzej niż obecnie. Komunikacja organizowana to fajna rzecz ale to same gminy muszą do tego dorosnąć.
Wiesz jak czytam o problemach przejściowych, planach które mają się wpisywać w plany wyższego szczebla to normalnie jak był słuchał Chruszczowa, Breżniewa czy Gorbaczowa.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 17 października 2013, 19:59

Po prostu trzeba wrócić do podziału na 49 województw i zlecić organizację komunikacji województwom. Teraz mamy za dużo struktur w drabince i jest b.....ałagan.
I co z tego, że zastąpią pociągi busami? W końcu trzeba się liczyć z frekwencją. Jeśli dziś widzę EN57 jeżdżący po trasie, na której zbiera średnio 5 pasażerów, a maks 15, to mnie skręca.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 17 października 2013, 22:03

Jestem tego samego zdania. Po co na trasy mało uczęszczane pchać wielkie i kosztowne pociągi? W mieście żeby jeździł tramwaj muszą być ku temu twarde argumenty, że spełni swój cel i będzie zbierał dużo ludzi. To i taka sama zasada obowiązuje w organizacji komunikacji między gminami. Nie ma wystarczających potoków na kursowanie pociągów - jeżdżą autobusy, bądź nawet busy, które generują dużo mniejsze koszta.

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Wojciech Liberda » 19 października 2013, 21:27

Dominik Wójcik pisze:Po części masz rację. Jednak to będa przejściowe problemy - ale jakże polskie...
Przypominam - plan transportowy niższego szczebla muszą się wpisywać w plany wyższego, a dokładniej - plany wyższego szczebla muszą uwzględniać plany niższego szczebla. To dlatego wszystki egminy w kraju były tak gonione przez ministerstwo do opracowania ich.
Plany gmin muszą być uwzględnione przez wojewódzkie, a wojewódzkie przez plan krajowy!

To, o czym piszesz, że marszałkom nie będzie się chciało, to polskie piekiełko, które w intencji autorów ustawy miało być zduszone. Mówią oni wprost dziś, że chcieli zmusić (!) samorządy do zajęcia się komunikacją na swoich terenach, bo jak jest dziś, wiemy wszyscy doskonale - "przecież cośtam jeździ" (mój tekst nadal wisi w CSK - o komunikacji na klastrze Aglomeracja). I będą się musieli zająć, bo inaczej ludność zlinczuje ich przy kolejnych wyborach.


Czy Ty Dominiku wciąż wierzysz, że gminy wysupłają kasę z kieszeni i dadzą komukolwiek na transport? W artykule jest napisane jak byk i podam tu przykład ... że taki Sekuła zamiast robić dodatkowe starty KŚ-ów zacznie robić przetargi "ala" KZK GOP z obojętnie jakim taborem tylko byłoby tanio... i co zamiast pociągów z Częstochowy do Lublińca po wyremontowanej linii za 500 mln PLN wyślemy busy, autobusy i coś podobnego co zaraz zapcha drogę z i do Częstochowy... a Ty napiszesz, że jest plan i gmina Lubliniec bądź Częstochowa się do niego nie stosuje... a marszałek powie, że go nie stać i kosztem pasażerów utnie jak to było ostatnio 40% połączeń! Czy coś z tym zrobiono, ktoś interweniował? Rząd coś na to powiedział? Nie ! Nikt z tym nic nie zrobił, ponieważ KŚ musiałyby ogłosić bankructwo.
Więc delikatnie pisząc proszę nie wciskaj kitów, że będzie lepiej... bo nie będzie. A jak nie wiesz to weź sobie do serca losy Przewozów Regionalnych, które ledwo dzyszą, grozi im podział na skalę krajową i grozi to brakiem połączeń regionalnych w kraju... między ważnymi miastami, które są stykowe. A rząd czy MT (Ministerstwo Transportu) promuje InterCity dając im <B>3,5 mld PLN</B> na funkcjonowanie na najbliższe lata... a nie umie zadbać o regionalną kolej, która do tych IC dowozi ludzi!
Da mi ktoś na piśmie, że ustawa wszystko zmieni... skoro gminy i województwa są co rok pozbawiane środków przez Ministerstwo Finansów? Kto na to wszystko da pieniążki? Tym bardzie, że na remontowanych torach muszą jeździć pociągi, ponieważ UE tego wymaga... dlatego właśnie Pendolino będzie jeździć przez Częstochowę. Ty Dominiku czytasz projekt ustawy... tylko projekt... a z nią nic nie idzie, żadne pieniążki... MT tylko zleca gminie, że to one muszą się tym zająć... a tam beton, który nie umie sobie poradzić z podstawowymi zadaniami...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 października 2013, 21:57

Wojtek skończy się tak kto może przejmuje PKS-y i powołuje własne spółki kolejowe żeby nie robić przetargów, tylko przekazywać operatorowi wewnętrznemu. Oczywiście te plany to fikcja bo urzędasy które je robią opierają się na danych np z przejętych PKS-ów więc niech nikt się nie myśli że nagle do wsi gdzie dziś nic nie jedzie coś pojedzie. Oczywiście prywatni przewoźnicy jeździć nie będą mogli więc np jak PKS wymyśli że jedzie tylko trasą na około a nie najkrótszą to ludzie będą zmuszeni tak jechać.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 19 października 2013, 21:58

Z państwem i jego przybudówkami zawsze może być taki problem. Jeśli nie chcesz niespodzianek w rodzaju politycznego zmieniania rozkładu albo cięć, żeby nie upadło państwowe przedsiębiorstwo to zostaje nam zlikwidować komunikację publiczną i oddać wszystko prywatnym firmom.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 19 października 2013, 22:37

Wojtek, kasa będzie - pisałem o tym w Transporcie Publicznym. Teraz będzie można cedzić kasę stawiając warunki. Ktoś z Was powie, że to nieludzkie, że coś tam społeczne, a ja, jako pasażer odpowiadam - co mnie to interesuje? Zwalczono socjalizm - oto konsekwencje.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 19 października 2013, 23:55

kasa, będzie, będzie fajnie, a potem obudzimy się w Polsce i powiem miało być jak na zachodzie jest jak na wschodzie.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 20 października 2013, 00:46

Kasa ta sama, co teraz, tyle, że nie będzie już ona dla wszystkich. Trzeba będzie się zgodzić na szereg warunków, aby móc ją otrzymać.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 20 października 2013, 08:49

Dziś kasa też nie jest dla wszystkich. Pierwszy podstawowy warunek, aby otrzymać zwrot z ulg ustawowych należy mieć bileterkę, a nie kasę fiskalną. A bileterki w naszym kraju sprzedaje jedna firma, są one takie jak w PKS-ach a nie jak u busiarzy zwykłe kasy fiskalne. Po dwa nie widziałem firmy transportowej która żyje tylko z tych ulg, chyba by na siebie nie zarobili.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 października 2013, 09:50

Nie zawsze u prywaciarza jest kasa fiskalna. Przykładowo Gepard Chęciny stosuje bileterki i odp. ulgi. Tak jest na kursach do Pajęczna.


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 października 2013, 11:55

Czyli każdy, kto będzie chciał zwrotu za udzielone ulgi będzie musiał podpisać umowę. Czy dobrze zrozumiałem, że tych ulg nadal będzie musiał udzielić każdy, nawet ten, który nie będzie podpisywał umowy?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Wojciech Liberda » 20 października 2013, 13:33

Wciąż uważam, że gminy na to nie stać pod względem kasy, ludzi i sposobu myślenia. I żadna ustawa tego nie polepszy... wciąż opieram się na Przewozach Regionalnych, które minister transportu bądź w naszym przypadku Sekuła kopnął w dupie zostawiając ich na lodzie! Dziś zagwarantują Ci kasę, a w przyszłym budżecie "sory winetou" kasy nie dostaniecie bo jej nie ma... albo okroją. Wciąż powtarzam, że to co prywatne nie zawsze i nie wszędzie jest dobre. Prywaciarz jeździć za grosze i takie płace będą dla wszystkich. Może się o Tym przekonasz kiedy już wszystko sprywatyzują i braknie dla Ciebie miejsca pracy. Wtedy zaczniesz szukać i będziesz robił jak mój kolega co dostał umowę na 1/4 etatu, a praca przez 10h. Ty widzisz tylko pozytywne strony tej ustawy... a ja dalej twierdzę, że nasze gminy tego nie uciągną z prostej przyczyny... nie mają i nie będą mieć na to wszystko pieniążków, fachowców. Zostaną rozbudzone nowe stanowiska w gminach!

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 20 października 2013, 19:01

Michał - dokładnie tak :) Aż się prosi o: "bła ha ha ha ha", ale bądźmy poważni...

Wojtek - nie czytaleś, do kąta :) Jakie gminy? To jest ta sama pozycja w BUDŻECIE PAŃSTWA, która jest obecnie przekazywana wszystkim przez marszalków województw. Ta sama kasa będzie (ustawa "o ulgach" wciąż obowiązuje), tyle, że dla wybrańców. Gminy / powiaty / województwa (zależnie od podpisanej umowy) będą tylko podpisywac umowy i zatwierdzać wnioski o wypłatę zwrotów (teraz tego nie robią, więc nie interesują się tematem - patrz Lelów: "No przecież coś jeździ"). Także przykład z PR nietrafiony, bo nie na temat*.
_________________
*) Przewozy Regionalne - nie ta bajka, nie ma nic do rzeczy. To takie odpowiedniki PKSów, których właściciel już nie chce. I znowu: nie chcieliście ojczyzny ludowej - macie, czygo chcieliście ("Wy" hipotetyczne, bo za młodzi / niezamieszani byliście ;) ). PR były na garnuszku Państwa, czyli właściciela, a ten nie chce już ich dłużej utrzymywać. Oto konsekwencje zmiany ustroju, które z radością wypominam i wypominać będę, każdemu, a w szczególności każdemu ex-solidaruchowi, któremu rzekomo źle się żyło, a PRL nazywa "czasami słusznie minionymi". No to niech im mija...

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 20 października 2013, 21:37

NO i ja Ci mówię że nic się nie zmieni bo ile jest kasy z tych ulg ustawowych? najwięcej chyba tylko z biletów szkolnych miesięcznych reszta to margines i da się żyć bez tego. Po dwa nie będzie żadnych planów itd, co najwyżej gminy czy kto to tam będzie musiał podpisze umowy na obecne kursy i wszystko będzie po staremu. Nic się nie zmieni po za tym że będzie więcej biurokracji.

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Piotr Jeruszka » 21 października 2013, 20:07

A macie jakieś pomysły w jaki sposób można "tchnąć" komunikację w gminy? Pytam się na spokojnie, nie wiem co będzie po 2017, jak włączy się w to polska "papierkologia". Tylko widzicie, jak to teraz wygląda - PKS jeździ jak mu się opłaca, gminy mają w nosie komunikację, "przecież coś jeździ" itd. Poszkodowani są pasażerowie, bo aby się dostać do miasta na godzinę X, to albo akurat będzie jakiś kurs, albo... pozostaje kupno samochodu. Przy czym jakiś kurs i tak zależy od tego, czy jest to dla przewoźnika opłacalne. Jak przestanie być opłacalne - to jedynym sposobem pozostaje kupno samochodu... o ile byłego pasażera na to stać.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Sebastian Wróbel » 22 października 2013, 17:08

Piotr Jeruszka pisze:A macie jakieś pomysły w jaki sposób można "tchnąć" komunikację w gminy?

Po prostu zacząć już teraz namawiać gminy do wygospodarowywania pieniędzy na komunikację w swoich regionach. Teraz, kiedy tacy przewoźnicy jak PKS śmigają sobie po wiejskich gminach "za darmo", to wspólne hasło wójtów "nie ma pieniędzy" jest po prostu wygodną wymówką. Wydaję mi się, że samo wejście ustawy w życie za 3 lata skutecznie zmusi rady gminy do wygospodarowania pieniędzy na komunikację, bo w przeciwnym razie mieszkańcy wywiozą wójta i jego ekipę na taczkach. Więc już teraz gminy powinny przeznaczać solidne pieniądze na budowę lokalnych dróg, termomodernizację budynków publicznych czy kanalizację sanitarną, aby za 3 lata mieć z tym spokój i zacząć myśleć o zorganizowaniu komunikacji podmiejskiej z prawdziwego zdarzenia. Niektórym gminom na pewno się poszczęści w przyszłości (np. Olsztyn, który dzięki budowie SPA stanie się jedną z najbogatszych gmin w kraju) i nie będzie tu problemu zorganizowania sobie komunikacji podmiejskiej z prawdziwego zdarzenia ! (już bez tego radzi sobie świetnie: remont rynku Olsztyńskiego, wszystkie ważne drogi wyremontowane, większość budynków na terenie gminy zmodernizowana, orlik, hala sportowa... pozazdrościć takiej władzy).

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 22 października 2013, 17:50

Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Jeruszka pisze:A macie jakieś pomysły w jaki sposób można "tchnąć" komunikację w gminy?

Po prostu zacząć już teraz namawiać gminy do wygospodarowywania pieniędzy na komunikację w swoich regionach. Teraz, kiedy tacy przewoźnicy jak PKS śmigają sobie po wiejskich gminach "za darmo", to wspólne hasło wójtów "nie ma pieniędzy" jest po prostu wygodną wymówką. Wydaję mi się, że samo wejście ustawy w życie za 3 lata skutecznie zmusi rady gminy do wygospodarowania pieniędzy na komunikację, bo w przeciwnym razie mieszkańcy wywiozą wójta i jego ekipę na taczkach. Więc już teraz gminy powinny przeznaczać solidne pieniądze na budowę lokalnych dróg, termomodernizację budynków publicznych czy kanalizację sanitarną, aby za 3 lata mieć z tym spokój i zacząć myśleć o zorganizowaniu komunikacji podmiejskiej z prawdziwego zdarzenia. Niektórym gminom na pewno się poszczęści w przyszłości (np. Olsztyn, który dzięki budowie SPA stanie się jedną z najbogatszych gmin w kraju) i nie będzie tu problemu zorganizowania sobie komunikacji podmiejskiej z prawdziwego zdarzenia ! (już bez tego radzi sobie świetnie: remont rynku Olsztyńskiego, wszystkie ważne drogi wyremontowane, większość budynków na terenie gminy zmodernizowana, orlik, hala sportowa... pozazdrościć takiej władzy).


Skąd te pieniądze? Imieninowe mieszkańców?

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 22 października 2013, 18:28

Wątpię że SPA w Olsztynie spowoduje wzrost dochodów tej gminy na poziom taki jak ma najbogatsza gmina w Polsce czy Kleszczów, który żyje z PGE KWB Bełchatów.
Po za tym za co maja mieszkańcy wywozić wójtów? Będzie to wyglądać wójtowie powiedzą że to rola starosty, starosta że marszałka, a marszałek że nie dostał dotacji z budżetu centralnego. Po za tym będzie wystarczyło podpisać umowę np z PKS-em na taki rozkład jak ejst teraz i już się powie- organizujemy, jesteśmy fajni.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Janusz Karlikowski » 22 października 2013, 19:03

Ale to jest obecnie z PKS to jest d**a wołowa, a nie przewozy. PKS-owi musi się opłacać każdy kurs.
A tu chodzi o komunikację zorganizowaną w ten sposób, że jedne kursy zarabiają na inne. Tzn., że czasem w autobusie pojedzie 5 osób, ale te 5 osób wie, że ma gwarancję powrotu/dojazdu.
Komunikacja miejska nie jest z założenia dochodowa, ale do gmin musi być wyważona. "Nie opłaca mi się, to nie jadę" powinien powiedzieć tylko burak-busiarz, a nie operator w gminie.

Nie wychodząc za daleko: czemu ja widzę więcej ludzi w autobusach GZK niż w MPK w dni wolne ?? Tam się opłaca ?? Może przepisy nagięto do granic, ale DLA LUDZI !!

MPK ma głęboko gdzieś, że przeguby stoją w zajezdni, a na 12 dziś - co najmniej - dwa krótkie: #69 i Citaro z ost. dostawy

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 23 października 2013, 00:28

Kilka błędów merytorycznych, spieszę z korektą:
Sebastian Wróbel pisze:Wydaję mi się, że samo wejście ustawy w życie za 3 lata
Ustawa obowiązuje od 2007 r., zaś część dotycząca ulg o 2017 r. :) Co do reszty - gminom lediwe styka na bieżące utrzymanie. Dlatego należy im pokazać, jak najlepiej wykorzystać mechanizm zatwierdzania zwrotu ulg na zasadzie:
"Albo pojedziesz tam, gdzie ja chcę, kiedy ja chcę i na moich zasadach, albo nie podpiszę z Tobą umowy"
Wiadomo, że albo się zgodzą, albo na lokalnym rynku zostaną najwięksi. Ale zgodzić się muszą. Jeśli samorząd się ugnie, to mieszkańcy muszą wiedzieć, że to wina wójta / burmistrza / starosty - że to dupa wołowa.
Bartosz Kowalski pisze:Po za tym będzie wystarczyło podpisać umowę np z PKS-em na taki rozkład jak ejst teraz i już się powie- organizujemy, jesteśmy fajni.
Przeciwdziałaniu czemuś takiemu służyło pewne opracowanie trojga autorów...
Janusz Karlikowski pisze:A tu chodzi o komunikację zorganizowaną w ten sposób, że jedne kursy zarabiają na inne. Tzn., że czasem w autobusie pojedzie 5 osób, ale te 5 osób wie, że ma gwarancję powrotu/dojazdu
Tak przewoźnicy będą musieli robić. To się nazywa "bilans" chyba :)
Janusz Karlikowski pisze:Komunikacja miejska
- tylko na terenie miasta lub gmin, ktore zawarły porozumienie, a conajmniej jedna z nich jest miastem. To rodzi ciekawą sytuację, bo mamy wiele gmin miejskich wokół Częstochowy, które komunikacji nie organizują, zaś "przypadkiem" jeździ do nich PKS, czy inny "Przewóz osób i ziemniaków". W nowej sytuacji prawnej, żeby na ich terenie funkcjonował publiczny transport zbiorowy, to bedą musiały podpisać umowę. W tym momencie gmina staje się organizatorem, a przewoźnik operatorem i zonk - komunikacja z automaty staje się miejską, przy której ustawa "o ulgach" nie ma zastosowania :) Sprawia to, że owa gmina musi sama wygospodarować środki na komunikację. Jeśli zostanie zawarte z takim miastem porozumienie, czy KZK, to to ciało też będzie objete zasadą o nieobowiązywaniu ustawy o ulgach, a komunikacja będzie miejską. Tak, czy inaczej, samorząd będzie musiał się pochylić nad problemem komunikacji. Sytuację można nieco uratować, jeśli miasteczko nie ma środków na KM, ale sytuacja jest obecnie doprecyzowana przez ciała legislacyjne.
Janusz Karlikowski pisze:"Nie opłaca mi się, to nie jadę" powinien powiedzieć tylko burak-busiarz, a nie operator w gminie.
Operatorem może być zarówno PKS, jak i "b-b" :)
Janusz Karlikowski pisze:GZK (...) Może przepisy nagięto do granic,
Nawet poza ;)

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6939
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Tomasz Rorat » 23 października 2013, 10:57

Dominik Wójcik pisze:Przeciwdziałaniu czemuś takiemu służyło pewne opracowanie trojga autorów...

Mityczni autorzy, którzy są najlepszy z najlepszych znawców komunikacji :D a w opracowaniu PKS, MPK jest zły a firma M....s jest super !!
Dziękuję za pomoc trzej panowie ....
ps. może straż miejska też sprywatyzować, bo też za bardzo ze swoich obowiązków się nie wywiązuję :P

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 12:09

OO właśnie Tomku też o tym myślę że prywatna agencja ochrony z licencjonowanymi pracownikami wypełni lepiej swoje obowiązki niż SM. Dzwoniąc na SM nie mogę się nigdy doczekać interwencji, dzwoniąc po patrol interwencyjny z firmy ochrona przyjeżdża w ciągu 5 minut. Przecież monitoring też może obsługiwać agencja ochrony, pewnie zrobi to lepiej niż SM bo będzie czuć oddech konkurencji na sobie.
A opracowanie znamy, i szkoda że tylko mityczni autorzy są święcie przekonani o jego racji. Nawet dobrze że Ci do których było ono kierowane pośmiali się i zrobili z nim to co należało. Wrzucili do niszczarki.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 23 października 2013, 12:51

Czy było tam coś o M... ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 12:58

a propo firmy M. dziś PKS w Płocku wysłał w trasę z Płocka do Krakowa autobus który rozkraczył się w Piotrkowie. Właśnie czekam na informacje jakie to super standardy pokaże ta firma, bo na razie to kazano czekać pasażerom na zajezdni w Piotrkowie, bo będą naprawiać skrzynię biegów.
Czy tam było coś o firmie M. ? Może bezpośrednio nie, ale pośrednio tak. Przecież jak ktoś jest powiązany z jakąś firmą nawet w nieznacznym stopniu to wiadomo o co chodzi.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 października 2013, 13:00

Ale co to ma do rzeczy ?? Czy autobusy naszego PKS nigdy się nie rozkraczały ?? A jak pewna pani kierowca brała udział w stłuczce na kursie do Zakopanego, to nasz PKS podstawił momentalnie wóz zastępczy ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 13:03

No ale to był zły PKS, u prywaciarze takie rzeczy się nie zdarzają. Co do kolizji o której piszesz to akurat sprawę z Policją załatwiono w Zakopanem na dworcu autobus dojechał, a jak zepsuł się MB Tourismo na kursie z Dźwirzyna to w Ostrowie załatwiono autobus z tamtejszego PKS.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 23 października 2013, 13:29

Troszeczkę się zatracacie w swoich... dziecinnych przepychankach (?). Jesli nie rozumiecie jeszcze "mojej" filozofii, to może uję ją w jednym, ordynarnym zdaniu:
"Sajgon będzie miał każdy przewoźnik, który będzieoperatorem, bo to pasażer mechanizmem potoków powinien narzucać poprzez reprezentującego go organizatora warunki, nieważne, czy będzie on stanowił własność samorządu, administracji państwowej, Jóźka z Kibli, czy Watykanu"

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 października 2013, 16:27

inż. Wiktor Sołtysiak pisze:Skąd te pieniądze? Imieninowe mieszkańców?

Zamiast na premię, to przeznaczyć na komunikację i już.
Bartosz Kowalski pisze:Wątpię że SPA w Olsztynie spowoduje wzrost dochodów tej gminy na poziom taki jak ma najbogatsza gmina w Polsce czy Kleszczów, który żyje z PGE KWB Bełchatów.

Nigdzie nie napisałem, że Olsztyn dzięki SPA stanie się najbogatszą gmina w Polsce. Nawet jeśli będzie poniżej 20 pozycji w rankingu to i tak nikt nie zaprzeczy, że gmina będzie bogatsza niż teraz. A zaznaczam, że i bez SPA radzi sobie świetnie z gospodarowaniem swoimi dochodami na przemyślane inwestycje.
quote="Bartosz Kowalski"]Po za tym za co maja mieszkańcy wywozić wójtów? Będzie to wyglądać wójtowie powiedzą że to rola starosty, starosta że marszałka, a marszałek że nie dostał dotacji z budżetu centralnego. Po za tym będzie wystarczyło podpisać umowę np z PKS-em na taki rozkład jak ejst teraz i już się powie- organizujemy, jesteśmy fajni.[/quote]
Nie strasz !! co prawda nasz kraj słynie z kolesiostwa i kombinowania, ale mam nadzieję że nowe przepisy nie dopuszczą do takich patologii. Mam jeszcze resztki optymizmu.
Poza tym widzę dużą rozbieżność między argumentacją twoją i Dominika. Komu mam w końcu wierzyć ?? jak to będzie wyglądać w 2017r. ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 16:29

Widzę że kolega bardzo zaznajomiony z funkcjonowaniem jednostek samorządu terytorialnego i tego skąd i na co idą pieniądze, na co i w jakich wysokościach JST może przeznaczać itd. Obawiam się że zabranie premii spowoduje że kasy starczy na tydzień, no może miesiąc funkcjonowania komunikacji. Ale zawsze można zamknąć szkoły, kasa będzie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Piotr Radoliński » 23 października 2013, 16:35

...to jest takie mówienie w stylu: "zamiast na referendum (bo i tak nic nie dało) w Warszawie to można bylo pieniądze przekazać na biedne dzieci" - ciekawe czy gdyby rzeczywiście odwołano referendum... to kasa trafiłaby do dzieci... to nie tak prosto z "przerzucaniem kasy" !

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Tomasz Stefaniak » 23 października 2013, 16:49

Jeśli ktoś myśli, że po 01-2017 będzie lepiej to jest w głębokim błędzie. Prawdę mówiąc to nic się nie zmieni. Cóż z tego, że samorządom dano wędkę, ale jest to wędka bez żyłki. Czyli kolokwialnie mówiąc za przedstawionymi rozwiązaniami nie idą środki finansowe. Czy gmina dostanie jakieś extra środki na organizację komunikacji na swoim terenie? Dostanie możliwość tylko wybrania usługodawcy. I po raz kolejny dyskryminowane są te samorządy które mają zawarte porozumienia z gminami miejskimi. Nie dostają żadnego bonusa z tego tytułu, mimo poniesionych nakładów.
I nie można powiedzieć, że to mieszkańcy rozliczą własnych wójtów, burmistrzów starostów. Bo przeciętny Kowalski czy Nowak nie ma wiedzy w jaki sposób funkcjonuje publiczny transport zbiorowy. A lokalni rządzący nie są zainteresowani oświeceniem mieszkańców. Podstawowym argumentem w dyskusji o transporcie jest fakt, że komunikacja PKS nic nie kosztuje gminę. Natomiast MPK żąda pieniedzy. I to jest podstawowy argument lokalnej władzy. I przeważnie pada kolejny argument, ile za te pieniądze można zrobić. I teraz jeśli gmina zacznie rozmawiać z przewoźnikiem to moim zdaniem będzie to zachowanie status quo. Bo skoro wcześniej nie kwapiła się do finansowania komunikacji to tym bardziej ją i teraz nikt nie zmusi. A już na pewno nie będzie zainteresowana zawarciem porozumienia z gminą miejską. Ja osobiście nie jestem takim optymistą jak Dominik, że zawarcie porozumienia z gminą miejską z automatu zrodzi takie konsekwencje jak pisze Dominik, że gmina automatycznie zostanie wciągnięta w komunikację miejską. Tu dochodzi jeszcze jeden aspekt na naszym częstochowskim rynku. Jest nim próba przejęcia przez lokalne samorządy częstochowskiego PKS oraz oddziaływanie samego przewoźnika na samorządy, które miały odrobinę apetytu na komunikację miejską na swoim terenie. I dlatego kolega Wojtek ma rację, że zasadniczo nic się nie zmieni, albo może niezbyt wiele. Natomiast powinna zmienić się świadomość społeczeństwa czyli odbiorców tej usługi. Świadomość czyli to co się im należy jak przysłowiowa psu ?micha?. I oto CKM KM powinien walczyć, a nie skupiać się na samym centrum Częstochowy. Bo paradoksalnie rozwiązanie problemów gmin ościennych pozwoli rozwiązać inne problemy dla mieszkańców samego miasta. Lepsza świadomość mieszkańców gmin pozwoli im skutecznie walczyć o swoje po 01-17 a nawet i wcześniej.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 16:52

Piotr Radoliński pisze:...to jest takie mówienie w stylu: "zamiast na referendum (bo i tak nic nie dało) w Warszawie to można bylo pieniądze przekazać na biedne dzieci" - ciekawe czy gdyby rzeczywiście odwołano referendum... to kasa trafiłaby do dzieci... to nie tak prosto z "przerzucaniem kasy" !
Dokładnie tak, przerzucanie kasy w budżecie to nie jest jakieś widzi mi się urzędasa. Są pozycje obligatoryjne i fakultatywne. Pieniędzy niewykorzystanych z niektórych pozycji nie można przenieść na inne, itd.

@Tomasz, lepiej się tego ująć nie dało.

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 23 października 2013, 16:59

Dokładnie. Według mojej oceny nie warto skupiać się na tym co piszą osoby nie zajmujące się danym zagadnieniem na co dzień.

Czy przeczytanie x książek na dany temat czyni człowieka znawcą?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Piotr Jeruszka » 23 października 2013, 17:23

Trochę OT:
Sebastian Wróbel pisze:(...)Poza tym widzę dużą rozbieżność między argumentacją twoją i Dominika. Komu mam w końcu wierzyć ?? jak to będzie wyglądać w 2017r. ??
Dyskusje mają to do siebie, że padają jakieś argumenty, z którymi możesz się zapoznać. Na ich podstawie wyrabiasz sobie zdanie - komuś wierzysz, komuś nie wierzysz, proste. Jak będzie wyglądać - przekonamy się, jak nam niebo nie spadnie na głowę.

Bardzo podoba mi się fragment:
Tomasz Stefaniak pisze:(...)Natomiast powinna zmienić się świadomość społeczeństwa czyli odbiorców tej usługi. Świadomość czyli to co się im należy jak przysłowiowa psu ?micha?. I oto CKM KM powinien walczyć, a nie skupiać się na samym centrum Częstochowy(...)
I to powinna być główna myśl tego tematu - według mnie (to tylko moja indywidualna opinia) klub, jako popularyzator KM, powinien uświadamiać mieszkańcom, że oni sami mają wpływ na komunikację. By to mieszkańcy szli do wójta czy sołtysa i cisnęli go o możliwość organizacji komunikacji, a nie zostawiania jej w gestii opłacalności przewoźnika.

Nawet dobrze by było, gdyby gospodarz gminy nie używał ogólnikowych haseł "przecież coś jedzie", tylko uczciwie zakomunikował: "Przykro mi, ale nie ma kasy, nie stać nas na komunikację". By podczas takiego spotkania mieszkańców z władzami uaktywnił się ktoś podobny do (przepraszam za wykorzystanie wizerunku ;) ) Dominika, który argumentowałby, że jednak fundusze od 2017 r. będą. By ktoś z gminy był na tyle kumaty, by polemizować z powyższym argumentem (ale nie na zasadzie "wygrania" dyskusji). By nawiązał się jakiś dialog na linii mieszkańcy-władze. Bo dzisiaj to widzicie, jak to wygląda w opinii ludzi - kursy kasuje MPK/PKS, ich "społecznym zadaniem jest zapewnienie komunikacji" itp.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4238
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Bartosz Kowalski » 23 października 2013, 17:31

Sebastian Wróbel pisze:Nigdzie nie napisałem, że Olsztyn dzięki SPA stanie się najbogatszą gmina w Polsce. Nawet jeśli będzie poniżej 20 pozycji w rankingu to i tak nikt nie zaprzeczy, że gmina będzie bogatsza niż teraz.

To napisał kto:
Sebastian Wróbel pisze:Niektórym gminom na pewno się poszczęści w przyszłości (np. Olsztyn, który dzięki budowie SPA stanie się jedną z najbogatszych gmin w kraju)

Do poziomu najbogatszych gmin w kraju to Olsztynowi dalej będzie bardzo daleko.
Sebastian Wróbel pisze:Nie strasz !! co prawda nasz kraj słynie z kolesiostwa i kombinowania, ale mam nadzieję że nowe przepisy nie dopuszczą do takich patologii. Mam jeszcze resztki optymizmu.
Poza tym widzę dużą rozbieżność między argumentacją twoją i Dominika. Komu mam w końcu wierzyć ?? jak to będzie wyglądać w 2017r.

Ja nie straszę, ja myślę realnie. I kolesiostwo nic tu nie ma do rzeczy. Czy kolesiostwem jest to że jeździ MPK/PKS? Rozumiem że jak jeździ jedynie słuszna, zaprzyjaźniona firma prywatna to kolesiostwa nie ma? Tu chodzi o kasę, której gminy nie mają skąd brać na prawdziwą organizację kasy. To że trzeba będzie podpisywać umowę by dostać zwrot za ulgi ustawowe nic nie zmieni no może tym że będzie mniej przewoźników.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 29 października 2013, 18:19

Można coś jeszcze na ten temat poczytać? Prosiłbym o artykuły, gdyby ktoś dysponował. :)

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 30 października 2013, 12:48

Miałem wrażenie, że tu linkowałem. Wejdź choćby na transport-publiczny.pl i wpisz w wyszukiwarce hasło
plan transportowy
plany transportowe
Plus jeszcze [rzedruk z Rynku Kolejowego z 2012 r.
Resort transportu chce przyspieszyć prace nad planem transportowym

Zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym do końca sierpnia tego roku Ministerstwo
Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej musi opracować pierwszy, ogólnopolski plan
transportowy. Resort będzie chciał jednak oddać go wcześniej, aby województwa mogły wcześniej
rozpocząć prace na własnymi planami transportowymi.


Przypominamy, że 1 marca weszła w życie ustawa o publicznym transporcie zbiorowym, która wprowadza pojęcie planu
zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, nazywanym w skrócie planem transportowym.
Opracowanie takiego dokumentu w randze prawa miejscowego będzie obowiązkowe w gminach liczących co najmniej
50 tys. mieszkańców, powiatach ponad 80-tysięcznych i w województwach, będzie podstawą organizowania przewozów
przez operatora, czyli z uwzględnieniem potrzeb społeczności lokalnej. Plan transportowy danej jednostki samorządowej
będzie podporządkowany planowi transportowemu jednostki samorządowej wyższego szczebla, natomiast wojewódzkie
plany transportowe będą opierały się na ogólnopolskim planie transportowym, który ? zgodnie z wymogami ustawy -
w ciągu 18 miesięcy od daty wejścia w życie ustawy musi opracować Ministerstwo Transportu, Budownictwa
i Gospodarki Morskiej.
Resort nie ma zamiaru jednak tak długo czekać. ? W tej chwili pracujemy nad prognozami. To zresztą podstawa tego
planu. Nie chcielibyśmy wykorzystywać całego czasu, który nam przysługuje, czyli 1,5 roku od wejścia w życie ustawy.
Chcielibyśmy być gotowi wcześniej, żeby wcześniej móc podzielić się już wstępnymi wynikami z samorządami
województw, tak aby one mogły szybciej rozpocząć prace nad własnymi planami transportowymi ? powiedział ?Rynkowi
Kolejowemu? Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej.
Plany transportowe mają być podstawą polityki transportowej w Polsce. Mają one zawierać informacje na temat sieci
komunikacyjnej, na której jest planowane wykonywanie przewozów o charakterze użyteczności publicznej, oceny
i prognoz potrzeb przewozowych, przewidywanego finansowania usług przewozowych, preferencji dotyczących wyboru
rodzaju środków transportu, zasad organizacji rynku przewozów, standardów usług przewozowych w przewozach o
charakterze użyteczności publicznej oraz sposobu organizowania systemu informacji dla pasażera
.
Najważniejsze podkreśliłem :)

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 01 listopada 2013, 19:38

Dzięki, przyda się. Poczytam sobie o tym, bo zbieram materiały akurat na ten temat z różnych źródeł.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 18 listopada 2013, 20:03

Mam następujące pytania:
1) Czy Częstochowa na chwilę obecną opracowuje jakikolwiek plan transportowy wraz z gminami?
2) Skoro wszystko zgodnie z ustawą musi być wyłonione w przetargu, tyczy się to organizowanej komunikacji przez województwa, czy również miasta? Umowa miasta z MPK dalej obowiązuje?

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 21 listopada 2013, 18:02

Ad.1
Jest gotowy. Przejadę się publicznie po nim, bo to paszkwil. Także cierpliwości :)
Ad.2
Tu jest operator wewnętrzny i jest umowa powierzenia usługi co jest ok w myśl ustawy o PTZ. Rozwiązanie dopuszczalne do któregoś tam roku.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2946
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Łukasz Szkurłat » 27 listopada 2013, 20:01

Coś niecoś przeczytałem na Facebooku, także czekam teraz na oficjalny artykuł. :D Mam nadzieję niebawem.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Dominik Wójcik » 27 listopada 2013, 23:13

Och! Jechali dzisiaj po nim chyba wszyscy, jak po burej... Nawet ci, których się tego nie spodziewałem z uwagi na faktyczne autorstwo.
To, co przygotowano, nie jest planem, a opisem... chyba wszystkiego, tylko nie przyszłości, żadnych rekomendacji, kierunków.
Plan posłałem w Polskę celem konsultacji, ale ludzie ze śmiechu nie byli w stanie go czytać, a gdyby "konsultanci" byli młodsi, to niektóre "złote cytaty" trafiłyby na demotywatory. Ale cytaty krążą w mejlach dalej, efektem łancuszka.
Jutro opracuję gotowe teksty.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 27 listopada 2013, 23:31

Zapowiada się interesująco. Niestety.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Plany transportowe skomplikują organizację komunikacji?

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2013, 19:09

Michał Grzegorczyk pisze:Zapowiada się interesująco. Niestety.

I na tym się to skończy.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości