Polskie Koleje...2010 - 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniem organizacji transportu ludności (systemy, zarządzanie, itp).
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 14 listopada 2013, 20:21

No co ?? Jak u nas pewnej zimy TATRA ściągała tramwaje, to traktor nie może manewrować z wagonami kolejowymi... W dodatku ma koła na szyny ;)


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2013, 19:48

To mieszkańcy Kielc muszą się szykować na przesiadki w drodze do Krakowa, tak jak teraz w drodze do Katowic.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 16 listopada 2013, 19:51

Może nie będzie tak źle ;) :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 16 listopada 2013, 20:25

Myślisz, że świętokrzyskie przyłączy się do Kolei Małopolskich? :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 16 listopada 2013, 21:07


Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Andrzej Sowa » 18 listopada 2013, 15:02

Pendolino. Ile kasy idzie na ten bezsens?

wpis z dnia 17/11/2013



W 2011 roku minister Sławomir Nowak oświadczył, że koleje dużej prędkości to "marzenia kolejarzy". Plany budowy w naszym kraju torów przystosowanych do obsługi super szybkich pociągów przesunięto daleko w przyszłość (2030 rok). W tym kontekście dziwi decyzja o zakupie ultra drogiego taboru Pendolino francuskiej firmy Alstom, który docelowo winien jeździć po torach jakich w Polsce nie ma i przez najbliższe 16 lat nie będzie.

"Koncentrujemy się na modernizacji tego, co mamy, a nie realizacji marzeń kolejarzy, jakimi są Koleje Dużych Prędkości" - powiedział w 2011 roku minister transportu Sławomir Nowak. Obecnie w Polsce praktycznie nie mamy infrastruktury kolejowej, która umożliwiałaby bezpieczne podróżowanie pociągami z prędkością większą niż 160-200 km/h. Nawet modernizowane w ostatnich latach odcinki nie są do tego przystosowane. Plany budowy odpowiedniej infrastruktury (tzw. linia Y - na której pociągi mogłyby bezpiecznie rozwijać prędkość 300-350 km/h) rząd przesunął na 2030 rok. W tym kontekście zadziwiająca wydaje się być decyzja należącej do Skarbu Państwa spółki PKP Intercity o zakupie ultra drogiego taboru Pendolino, który jest przystosowany do jazdy z prędkością ponad 300 km/h, skoro jeszcze przez najbliższe 16 lat żaden pociąg w Polsce z taką prędkością jeździć nie będzie.

Polscy producenci podważają sens zakupu Pendolino
Warto odnotować, że na początku roku wyprodukowany przez nowosądecki Newag pociąg "Impuls" pobił rekord prędkości na polskich torach, rozpędzając się na Centralnej Magistrali Kolejowej do 201,4 km/h (czyli do maksymalnej bezpiecznej prędkości z jaką w naszym kraju pociągi mogą jeździć). Tym samym polscy producenci podważyli sens zakupu przez PKP InterCity 20 składów Pendolino. Dlaczego? Otóż spółka Koleje Dolnośląskie za 5 składów pociągu "Impuls" zapłaciła Newagowi jedynie 81 mln zł. Licząc po tej cenie 20 składów tego pociągu kosztowałoby 324 mln zł. Za 20 składów "Pendolino" PKP Intercity zapłaci Alstomowi 1,6 mld zł, czyli o ponad 1,27 mld zł więcej!

Pendolino nie pojedzie w dużym mrozie
Jakby tego było mało producent Pendolino - firma Alstom - przyznał nieoficjalnie, że pociągi te nie będą jeździły po polskich torach jeśli w zimie będzie duży mróz (przy -25 C pociąg w ogóle nie ruszy). To jednak nie koniec złych informacji w kontekście Pendolino. Okazuje się bowiem, że spółka PKP Intercity, aby móc zapłacić Alstomowi za zamówione pociągi, musiała wziąć spore kredyty. Były prezes PKP Intercity Czesław Warsewicz ocenił, że spółka rocznie będzie musiała oddawać bankom około 30-40 mln zł samych tylko odsetek od pożyczonych pieniędzy!



Producent Pendolino oskarżany jest o korupcję

Warto wspomnieć o jeszcze jednej ciekawostce, która może mieć znaczenie przy spekulacjach na temat tego, dlaczego PKP zdecydowało się na zakup akurat tego pociągu. Okazuje się, że Alstom został w tym roku nominowany do anty-nagrody "The Public Eye People's Award" przyznawanej firmom oskarżanym o... korupcję na dużą skalę. Ze strony publiceye.ch możemy się dowiedzieć, że francuska firma jest zaangażowana w skandale korupcyjne na całym świecie, a jej działalnością często interesowały się organa ścigania. Najczęściej chodziło o oskarżana dotyczące przekupywania lokalnych polityków i nakłanianie ich do zawierania umów na dostawę sprzętu.



Czy niebawem okaże się, że powody dymisji ministra Nowaka były zupełnie inne niż te, o których mówiły rządowe media?

Cytat z portalu Niewygodne.info.pl

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 listopada 2013, 15:16

Bardzo interesujące i poza "nagrodą" dla Alstomu od dawna znane. W Polsce w ogóle panuje zapał do kupowania zagranicznego sprzeu, bo przecież jest zagraniczny. Zagraniczny musi być przecież lepszy, bo jest zagraniczny. A po za tym, to przecież nie można było zrezygnować od razu ze wszystkich marzeń... Więc parodiolino zostało.

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Andrzej Sowa » 18 listopada 2013, 15:20

I martwi te -25 C , bo u nas tyle jednak bywa.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 18 listopada 2013, 18:21


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 listopada 2013, 12:47


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 listopada 2013, 16:29

Jak mam rozumieć przesunięcie prac związanych z budową kolei dużych prędkości w Polsce? że do 2030r. powstanie czy dopiero zacznie się jej budowa?

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 20 listopada 2013, 18:54

Sebastian Wróbel pisze:Jak mam rozumieć przesunięcie prac związanych z budową kolei dużych prędkości w Polsce? że do 2030r. powstanie czy dopiero zacznie się jej budowa?


A po co Ci KDP? Stać Cię na to?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 listopada 2013, 19:27

taaaa... i lotnisko w każdym powiecie.

Awatar użytkownika
Kamil Ociepa
Członek CKMKM
Posty: 507
Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Kamil Ociepa » 20 listopada 2013, 20:56

To ja dorzucę jeszcze basen termalny...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 listopada 2013, 21:34

Po prostu pytam!

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 24 listopada 2013, 09:31


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 24 listopada 2013, 16:34

Piotr Radoliński pisze:GÓRA WŁODOWSKA: 291 km/h. Nowy rekord prędkości polskiego Pendolino


Dzisiaj pobili 293 km/h :roll:

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 08:01


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 27 listopada 2013, 16:42


Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 27 listopada 2013, 17:09

Rozebrać w diabły, bo jak się zawali i zniszczy tory, to będzie miała problem i PKP PLK

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 01 grudnia 2013, 18:58

Rekord Pendolino w Polsce 24.11.2013. Obraz z środka...

http://www.youtube.com/watch?v=Y_ZTXBfhjTU

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 01 grudnia 2013, 19:00

Co innego patrzeć ot tak jak teraz, a co innego jak się jedzie w środku. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2013, 07:55


Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 grudnia 2013, 16:57

Odnoszę wrażenie, że Częstochowa jest piątym kołem u wozu w naszym województwie Śląskim. Po likwidacji województwa Częstochowskiego zostaliśmy sztucznie przyłączeni do województwa z którym mamy tyle wspólnego co z Francuzami. W dodatku jesteśmy największą metropolią w kraju odosobnioną od innych dużych metropolii. Nic dziwnego, że traktuje się nasze miasto jak g....

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2013, 17:09

Nigdy nigdzie nie pasowaliśmy, podobnie było przed wojną z województwem kieleckim... Z drugiej strony, gdyby w obecnym podziale miejsca na 17 województwo nie ma. Lepsze były czasy podziału na 49.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 04 grudnia 2013, 17:25

Michał Grzegorczyk pisze:Nigdy nigdzie nie pasowaliśmy, podobnie było przed wojną z województwem kieleckim...
...i po wojnie też ! (do 1950 roku)

P.S. Nie wiem czy słyszeliście prawdziwą anegdotę: Jeden z ludzi kultury Śląska, stwierdził w latach 50-siątych ub. w., że to nie Katowice powinny się nazywać Stalinogród, tylko... Częstochowa ! Jak "ładnie" i jakże wymownie brzmiałoby wtedy określenie: Matka Boska... Stalinogrodzka. I akurat nie o Matkę Boską Częstochowską chodziło, ale o obrazę komunistycznego Boga na ziemi. !! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 grudnia 2013, 17:35

Słyszałem, że był taki plan, ale się w ostatniej chwili złapali na tym ;) Za to o przdwojnie słyszałem historię, że to my mieliśmy być stolicą województwa, ale ktoś stwierdził, że Częstochowę może zająć wróg, a Kielc na pewno nie zajmie ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 06 grudnia 2013, 06:55


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 09 grudnia 2013, 15:37


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 14 grudnia 2013, 09:21


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 14 grudnia 2013, 12:33

Sprawa wycięcia pociągów przyśpieszonych od Zawiercia do Częstochowy to jedno wielkie świństwo. Brakuje im taboru do obsługi połączeń i tłumaczą się rzekomymi remontami, których nie ma. Dobrze, że napisano wprost, że urzędnicy z województwa na to pytanie nie odpowiedzieli w ogóle.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 15 grudnia 2013, 19:38


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 18 grudnia 2013, 08:15


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 grudnia 2013, 15:09

ODŚ chce zlikwidować połowę kibli Zmieniam tytuł na bardziej zastanawiający, wybaczcie ;)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 grudnia 2013, 15:11

Jaja jak berety...

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 23 grudnia 2013, 16:27


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 23 grudnia 2013, 17:40

A teraz wróćmy do innych sterowni :P Lata '20, lata '30 :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 24 grudnia 2013, 10:02

Kolejny nowoczesny skład w łódzkim

Tu proponuję zobaczyć jak jest w środku!

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3753
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Mateusz Stacherczak » 24 grudnia 2013, 12:32

Podobny stał na Towarowej w sobotę.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 07:43


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 11:05


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 07 stycznia 2014, 16:06


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 08 stycznia 2014, 23:22

Łazy... wyremontowany dworzec + piękny wyremontowany plac....
http://czgk.pl/details.php?image_id=44836
http://czgk.pl/details.php?image_id=44837

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Sebastian Wróbel » 09 stycznia 2014, 22:11

Tak mógłby wyglądać dworzec Stradom po rewitalizacji. Szkoda, że z hucznych planów jego modernizacja pozostanie w sferze marzeń...

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16400
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 stycznia 2014, 12:55

Takie tam klimaty kolejowe:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 15 stycznia 2014, 20:50


Maciej Urbaniak
Posty: 328
Rejestracja: 28 grudnia 2011, 11:39
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Maciej Urbaniak » 15 stycznia 2014, 21:41

Jak byłem tam tydzień temu to nie wyglądał na skończony :P Ale może to tylko kwestia poodklejania folii i posprzątania - oby! :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21457
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Piotr Radoliński » 22 stycznia 2014, 13:32


Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3824
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Polskie Koleje...

Postautor: Wojciech Liberda » 22 stycznia 2014, 17:29



Wróć do „Systemy transportowe - organizacja komunikacji, infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość