Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 stycznia 2014, 18:11


Już są pierwsze komentarze malkontentów...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 18:20

Patryk Hartman pisze:Od kiedy to 38 śmiga do Kuźnicy ?? :shock:
...chyba od dawna ! :P

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 02 stycznia 2014, 18:25

Od początku istnienia tam śmiga.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 18:31

Może Patryk miał na myśli Kuźnicę... Kiedrzyńską ? :P

Marcin Papież
Posty: 128
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Marcin Papież » 02 stycznia 2014, 18:32

Zobaczycie ten pomysł z zielonym ringiem, czy jak mu tam nie wypali. Ludzie mają już przyzwyczajenia i to będzie niewypał. To tak jakbyś psa miał nauczyć miauczeć.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 02 stycznia 2014, 18:52

Pierwszy raz się spotykam z nazwą "Kuźnica". Oczywiście, już każdy musiał dorzucić 3 grosze...

Łukasz - mam, już wiem w czym rzecz. ;)

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3733
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 02 stycznia 2014, 19:32

Marcin Papież pisze:Zobaczycie ten pomysł z zielonym ringiem, czy jak mu tam nie wypali. Ludzie mają już przyzwyczajenia i to będzie niewypał. To tak jakbyś psa miał nauczyć miauczeć.

Każda zmiana na początku "boli". :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 19:36

...przypomnę po raz wtóry - Kraków bardzo poślizgnął się na takiej rewolucji w listopadzie 2012 roku. Dziś wracają tam do "przeszłości".

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Skorupa » 02 stycznia 2014, 20:00

Patryk Hartman pisze:Pierwszy raz się spotykam z nazwą "Kuźnica".


To nie wiem gdzie mieszkasz :P Ja od kiedy pamiętam wiem, że w Częstochowie jest Kuźnica - za Brzezinami :)

Wiadomo od kiedy miałaby jeździć linia elektryczna? Zastanawia mnie czy oznaczenie jej jako "E" jest właściwe. Jest to linia miejska tak jak inne i chyba nie ma potrzeby wprowadzać literowego oznaczenia, wystarczyłoby np "50" lub chociaż E1 jako miejska "eko" lub B1 jako miejska bezpłatna.

Co do krańcówek tej linii :

Na wyświetlaczu nie powinno być cały czas "Plac Daszyńskiego" (jadąc w kierunku JG powinien mieć : "Jasna Góra / Klasztorna"). Odjeżdżając stamtąd dopiero powinien być ustawiany kierunek "Plac Daszyńskiego" i mam nadzieję, że tak będzie. Spodziewam się, że taka linia może mieć duże obłożenie w sezonie letnim i szczycie pielgrzymkowym. Niemniej jednak wydaje mi się, że połączenie Jasnej Góry z Olsztynem mogłoby być sensowniejsze (tu już płatne).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 02 stycznia 2014, 20:06

Piotr Skorupa pisze:Wiadomo od kiedy miałaby jeździć linia elektryczna? Zastanawia mnie czy oznaczenie jej jako "E" jest właściwe. Jest to linia miejska tak jak inne i chyba nie ma potrzeby wprowadzać literowego oznaczenia, wystarczyłoby np "50" lub chociaż E1 jako miejska "eko" lub B1 jako miejska bezpłatna.

Co do krańcówek tej linii :

Na wyświetlaczu nie powinno być cały czas "Plac Daszyńskiego" (jadąc w kierunku JG powinien mieć : "Jasna Góra / Klasztorna"). Odjeżdżając stamtąd dopiero powinien być ustawiany kierunek "Plac Daszyńskiego" i mam nadzieję, że tak będzie. Spodziewam się, że taka linia może mieć duże obłożenie w sezonie letnim i szczycie pielgrzymkowym. Niemniej jednak wydaje mi się, że połączenie Jasnej Góry z Olsztynem mogłoby być sensowniejsze (tu już płatne).
Piotrze ! Po pierwsze to są projekty, po drugie musi być przetarg, który zapewne potrwa (łącznie z dostawą pojazdów) ok pół rku jak nie więcej. Co do "krańcówek" - jeszcze sporo wody upłynie zanim będziemy o tym rozmawiać. Poza tym trasa przebiegowa jest opisana według mnie. Nikt nie mówi, że ma być JEDNA krańcówka.

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Skorupa » 02 stycznia 2014, 20:12

Piotr Radoliński pisze:Piotrze ! Po pierwsze to są projekty, po drugie musi być przetarg, który zapewne potrwa (łącznie z dostawą pojazdów) ok pół rku jak nie więcej. Co do "krańcówek" - jeszcze sporo wody upłynie zanim będziemy o tym rozmawiać. Poza tym trasa przebiegowa jest opisana według mnie. Nikt nie mówi, że ma być JEDNA krańcówka.


Wybacz ten mój przedwczesny entuzjazm :-D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 02 stycznia 2014, 23:34

Dla mnie ta linia niepotrzebnie kręci przez Rynek Wieluński i tereny klasztorne. Powinna zawracać wcześniej bliżej III Alei. Może na skrzyżowaniu przy komendzie Policji? Mamy wtedy ładną przesiadkę z linii zwykłych na eko pod Policją i z linii eko na zwykłe pod hotelem Mercure.

Awatar użytkownika
Adrian Golis
Członek CKMKM
Posty: 1438
Rejestracja: 15 września 2012, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Adrian Golis » 03 stycznia 2014, 00:08

Piotrze, bardzo przepraszam nie zauważyłem.. Być może i jest tak jak piszesz że jestem jeszcze sylwestrowy :P

Sebastian Panowicz
Posty: 224
Rejestracja: 13 kwietnia 2010, 13:37
Lokalizacja: Kłobuck
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Panowicz » 03 stycznia 2014, 05:00

Michał Grzegorczyk pisze:Dla mnie ta linia niepotrzebnie kręci przez Rynek Wieluński i tereny klasztorne. Powinna zawracać wcześniej bliżej III Alei. Może na skrzyżowaniu przy komendzie Policji? Mamy wtedy ładną przesiadkę z linii zwykłych na eko pod Policją i z linii eko na zwykłe pod hotelem Mercure.


Pytanie tylko jakie mi się nasuwa to: dla kogo ta linia?
W tym układzie jako sezonowa dla pielgrzymów? Z uwagą w rozkładzie: kursuje od marca do października. :lol:

Mnie przychodzi na myśl coś na kształt linii 10 w latach 90 z drobną modyfikacją, tzn. od III Alei, pod KMP może być problem z zawrotką, ewentualnie od Wieluńskiego Rynku, jest w razie potrzeby kawałek placu na zawrotkę i postój, a z drugiej strony na Zawodzie, okolice Rynku Narutowicza (pętla w formie kryterium ulicznego, jak w czasie remontu wiaduktu).

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Skorupa » 03 stycznia 2014, 11:17

Michał Grzegorczyk pisze:Dla mnie ta linia niepotrzebnie kręci przez Rynek Wieluński i tereny klasztorne. Powinna zawracać wcześniej bliżej III Alei. Może na skrzyżowaniu przy komendzie Policji? Mamy wtedy ładną przesiadkę z linii zwykłych na eko pod Policją i z linii eko na zwykłe pod hotelem Mercure.


Na tak krótkim odcinku przesiadka to niezbyt zachęcająca wizja. Według mnie dobrze, że linia zahaczałaby o Klasztorną bo JG jest kiepsko skomunikowana z resztą miasta.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 03 stycznia 2014, 12:21

Jak nie będzie jezdzić przez Klasztorną to ta linia wtedy nie ma sensu

Damian Włodarczyk
Posty: 239
Rejestracja: 21 lutego 2008, 22:26
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Damian Włodarczyk » 03 stycznia 2014, 16:46

Ja mam natomiast takie pytanie:
Z informacji przedstawionych przez Piotra i MZDiT wynika, ze nowa linia 15 bedzie zaczynala trase na Wyczerpach, a konczyla na tzw. zielonym ringu. Tymczasem mapka MZDiT przedstawia nam, ze linia ta po objechaniu zielonego kolka jedzie dalej al. Wolnosci w strone Ronda Mickiewicza, jak gdyby miala podazac w strone Korkowej. Pytanie teraz co jest prawda? A jezeli pietnastka faktycznie konczy trase w zielonym ringu, to na Bor pozostanie tyko linia 20??

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 17:26

Damian Włodarczyk pisze:Ja mam natomiast takie pytanie:
Z informacji przedstawionych przez Piotra i MZDiT wynika, ze nowa linia 15 bedzie zaczynala trase na Wyczerpach, a konczyla na tzw. zielonym ringu. Tymczasem mapka MZDiT przedstawia nam, ze linia ta po objechaniu zielonego kolka jedzie dalej al. Wolnosci w strone Ronda Mickiewicza, jak gdyby miala podazac w strone Korkowej. Pytanie teraz co jest prawda? A jezeli pietnastka faktycznie konczy trase w zielonym ringu, to na Bor pozostanie tyko linia 20??
...to jest błąd w mapce. Właśnie przeglądam schemat całej Częstochowy - i tam nie ma tego błędu :)

Marcin Papież
Posty: 128
Rejestracja: 13 marca 2008, 12:15
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Marcin Papież » 03 stycznia 2014, 17:33

Ja mam pytanie do kolegi co nie wiem gdzie jest Kuźnica. Chce się zapytać jakim Ty miłośnikiem jesteś jak nie znasz podstaw topografii miasta, po drugie Piotr ma racje z Krakowem najpierw był [ŻYCZYMY MIŁEGO DNIA] później z niego się wycofali. Sory ze to napiszę, jak czytam wasze opinie, że autobus to tu to tam ma jeździć to ja mam kaprys by mi autobus pod domem zawracał, po co mam wychodzić na przystanek jak mógłbym go mieć przy wyjściu z domu. Poczekajcie a zobaczycie jak to wyszło. Uważam ze linie powinny mieć taką samą numeracje, jedynie potrzebne są drobne poprawki, tak by ludziom dopasować, choć i tak się to nie uda bo co człowiek to i życzenie aby jeździł tu czy tam autobus. Uważam też iż sensowne byłoby przedłużenie linii do dzielnic gdzie teraz nie ma autobusu a są duże skupiska ludzi, są dzielnice gdzie można jeździć i linie powinny mieć 2 końce a nie jakieś zielone ringi przecież to miasto to nie władca pierścieni....

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 03 stycznia 2014, 19:47

Dokładnie Marcin poprawić trochę rozkłady ,drobne korekty linii ,porobić jak najwięcej bus pasów ,sygnalizacja rozpoznająca pojazdy KM.Skomunikować nową zabudowę dzielnic .Polikwidować durne puste przeloty na oddalone krańcówki typu; 65 zjazd z Zawodzia ,12 z Gnaszyna 24 z Kukuczki itd.Nigdy nie mogłem zrozumieć czemu np szczytowa 16 zaczyna z Kukuczki ,jadąc z zajezdni przejezdza koło pętli na Orzechowskiego.Za kasę zmarnowaną na te przeloty połatać dziury w rozkładach.Z kim nie rozmawiałem czy to z rodziny czy ze znajomymi nie podoba im się ten ring i zmiany numeracji .Jak KM będzie miała solidny tabor ,lepszą częstotliwość ,mniejsze opoznienia nie potrzeba takich zmian drastycznych w przebiegu tras ,a ludzie się do niej przekonają .Tu potrzeba zmian w infrastrukturze ,żeby wyeliminować np opoznienia itd.Nie da się czegoś uleczyć w ten sposób w jaki się próbuje to zrobić.Co z tego ,że będą nowe tras jak opoznienia zostaną .Kogo taką zmianą się przekona do KM ,raczej nikogo.Tylko można zniechęcić kolejnych następnym zamieszaniem z liniami.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 19:57

Marcin Papież pisze:Ja mam pytanie do kolegi co nie wiem gdzie jest Kuźnica. Chce się zapytać jakim Ty miłośnikiem jesteś jak nie znasz podstaw topografii miasta

"Panie wszystkowiedzący", po cholorę mam znać wszystkie nazwy osiedli. Wystarczy mi, że znam dzielnice, w ten sposób wiem, że 38 jeździ przez dzielnice Dźbów.

Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3733
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mateusz Stacherczak » 03 stycznia 2014, 20:24

Kol. Patryku! Spokojnie! ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 20:27

Piotr Skorupa pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Dla mnie ta linia niepotrzebnie kręci przez Rynek Wieluński i tereny klasztorne. Powinna zawracać wcześniej bliżej III Alei. Może na skrzyżowaniu przy komendzie Policji? Mamy wtedy ładną przesiadkę z linii zwykłych na eko pod Policją i z linii eko na zwykłe pod hotelem Mercure.


Na tak krótkim odcinku przesiadka to niezbyt zachęcająca wizja. Według mnie dobrze, że linia zahaczałaby o Klasztorną bo JG jest kiepsko skomunikowana z resztą miasta.

W tej chwili wyjeżdżając z III Alei E da możliwość przesiadki na inną linię jadącą na Lisiniec/Tysiąclecie/Parkitkę, ale nie będzie wspólnego przystanku, żeby przesiąść się z tych linii na E Natomiast po objechaniu klasztoru można się przesiąść z 11 i 31, ale w przeciwną stronę już nie. Lepiej zdecydować się na jedną z tych dwóch par i zapewnić możliwość przesiadek drzwi w drzwi

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 03 stycznia 2014, 20:37

Damian Włodarczyk pisze:Ja mam natomiast takie pytanie:
Z informacji przedstawionych przez Piotra i MZDiT wynika, ze nowa linia 15 bedzie zaczynala trase na Wyczerpach, a konczyla na tzw. zielonym ringu. Tymczasem mapka MZDiT przedstawia nam, ze linia ta po objechaniu zielonego kolka jedzie dalej al. Wolnosci w strone Ronda Mickiewicza, jak gdyby miala podazac w strone Korkowej. Pytanie teraz co jest prawda? A jezeli pietnastka faktycznie konczy trase w zielonym ringu, to na Bor pozostanie tyko linia 20??

Jeśli już teraz wiemy,że linia 15 na Bór jest zbędna ,to od jutra ma zostać skrócona do Sobieskiego/czyli ringu.
A linia 16 może już teraz zawracać na zielonym ringu .
To nic nie wnosi dla pozostałych połączeń więc do dzieła - ulepszajmy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 20:56

Odnośnie numeracji. Zauważyłem, że obecne 25 zostanie zastąpione przez 15 i 25. To bardzo dobrze, że jest takie sparowanie numerów, łatwiej będzie zapamiętać. Dlatego sugeruję sparować 31 z 21 zamiast z 28 - ludzie łatwiej skojarzą te jedynki na końcu. Zwolniony w ten sposób numer 28 niech zostanie użyty zamiast 32 dla określenia linii powstałej z połączenia 28 i 32. Ta linia jedzie od Kucelina-huty po trasie 28 przez znaczną większość trasy aż do Okulickiego i dopiero potem jedzie jak obecne 32.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2948
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 03 stycznia 2014, 20:59

Wymieniliście wady "ZIELONEGO RINGU", teraz ja podam plusy owego rozwiązania wedle mojej opinii:
- Lepsze dopasowanie taboru. W chwili obecnej mamy niejednokrotnie sytuację, gdy na linię z mocną i słabą krańcówką z ogromnymi wahaniami napełnień wyjeżdżają przegubowce potrzebne tylko w jednej części miasta, zaś przez drugą połowę trasy przejeżdża blisko 20-30 osób. Tego typu skoki mają miejsce obecnie na linii 15, choć znalazło by się kilka innych przykładów. Efektem niedopasowania taboru jest przepełniony autobus standardowy na mocnej części trasy i pusty autobus przegubowy w słabej części trasy.
- Ścisłe centrum miasta staje się mocnym węzłem przesiadkowym. Obecnie linie są porozrzucane na wielu ulicach Śródmieścia, przez co trzeba niejednokrotnie pokonać dystans jednego typowego przystanku (ok. 400m) w celu przesiadki, ponadto autobusy na wybranych ciągach komunikacyjnych pojawiają się rzadko i chaotycznie, przez co trudniej jest trafić na interesującą nas linie. Tym sposobem przesiadki są niewygodne i czasochłonne. Dlatego łatwiej jest wybrać podróż samochodem osobowym.
- Równe takty na ciągach komunikacyjnych. Dziś nie sposób zharmonizować wszystkie linie przejeżdżające przez daną ulicę z powodu długości ich tras oraz ich mnogość. Efektem tego są zmarnowane wozokilometry przez jazdę stadną dwóch, bądź więcej linii. Przykład 25 i 30 jadących sobie "na ogonie" od ulicy Sabinowskiej aż do al. Jana Pawła II i to aż w dwie strony. Korytarz północ-południe przechodzący przez Plac Biegańskiego nic zatem nie skorzystał z przetrasowania linii 30.

Moja osobista dygresja w tym temacie - po analizie i tak chyba wybiorę wariant I. A to dlatego, że wolę mocną i szybką 17, na której wydaje mi się nie ruszą taktu '30 u mnie, niż jakiś wymysł 18 zapewniającej wycieczkę krajoznawczą. Doszło by tylko do zamiany ról między 17, a 21 (18).

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 21:00

Zauważyłem dopiero teraz, że MZDiT potajemnie wprowadziło przeguba na 25-02 (rozkład roboczy, wakacyjno-sobotni). Dobra zmiana, bo wracając wczoraj ze szkoły o 14:30 z Centrum, było ciężko do niego wsiąść. Wczoraj 25-02 był na #166. ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 21:07

Patryk Hartman pisze:Zauważyłem dopiero teraz, że MZDiT potajemnie wprowadziło przeguba na 25-02 (rozkład roboczy, wakacyjno-sobotni). Dobra zmiana, bo wracając wczoraj ze szkoły o 14:30 z Centrum, było ciężko do niego wsiąść. Wczoraj 25-02 był na #166. ;)
...a nie jest to zasługa dyspozytora MPK ? :P

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 21:11

Piotrze, ale skąd ja to mogę wiedzieć. :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 21:13

Patryk Hartman pisze:Piotrze, ale skąd ja to mogę wiedzieć. :)
...przepraszam - powinienem napisać "zasługa dyspozytora MPK" - znaczy kaprys !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 21:13

Już lepiej :P

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 03 stycznia 2014, 21:17

Michał Grzegorczyk pisze:Odnośnie numeracji. Zauważyłem, że obecne 25 zostanie zastąpione przez 15 i 25. To bardzo dobrze, że jest takie sparowanie numerów, łatwiej będzie zapamiętać. Dlatego sugeruję sparować 31 z 21 zamiast z 28 - ludzie łatwiej skojarzą te jedynki na końcu. Zwolniony w ten sposób numer 28 niech zostanie użyty zamiast 32 dla określenia linii powstałej z połączenia 28 i 32. Ta linia jedzie od Kucelina-huty po trasie 28 przez znaczną większość trasy aż do Okulickiego i dopiero potem jedzie jak obecne 32.


Michał, jak na Kręciwilku zobaczą 21 zamiast 31 to przyjmą to jako awans , więc pomysł genialny ,a zmiany do przyjęcia łatwiejsze.
Linia 28 to też tylko przedłużenie na Wielkoborską, o co się kłócić?
To może metoda małych kroków zamiast straszeniem rewolucją, lepsza?
Zacząć można od linii 15 i 16 a potem równie łagodnie, wszystkie zmiany?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 21:21

...pamiętajcie Panowie, że wariant I i II to TYLKO propozycje - może z tego można wypracować III wariant !! :)

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 03 stycznia 2014, 21:29

Święta prawda Piotrze.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 03 stycznia 2014, 21:36

Andrzej Sowa pisze:To może metoda małych kroków zamiast straszeniem rewolucją, lepsza?
Zacząć można od linii 15 i 16 a potem równie łagodnie, wszystkie zmiany?

Ludziom będzie się mieszać jeszcze bardziej, jak co chwilę coś się będzie zmieniać. Jak już to zmieniać to za jednym razem. Ale ja popieram wariant I, wiem jak jest w Świnoujściu po zmianach z kwietnia. Całkowicie przekopano linie na lewobrzeżu i ilość pasażerów ostro zmalała. A Komunikacja Autobusowa wcale tego nie ukrywa, tylko chwali się zmniejszonymi wydatkami na KM. No ale to tylko tak "by the way"

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Andrzej Sowa » 03 stycznia 2014, 21:44

Jak linia 16 zawróci w centrum inaczej nikt się nie obrazi.
Co do linii 15 wierzę, że wiedzą co oferują , jeśli może nie jechać na Bór to mało kto zauważy , że na jeździ .
Nie róbmy dramatu.

Mirek Waga
Posty: 491
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 03 stycznia 2014, 21:52

Koledzy!
Wszyscy fascynujecie się z proponowanej rewolucji jaka jest zapowiedziana przez MZDiT.w tym miejscu nasuwa się pytanie;Co da ta rewolucja, czy z tego przybędzie klientów w sklepach w Alejach. i ja często będą przystanki autobusowe ze to ma zwiększyć ilość klientów w lokalach i sklepach zlokalizowanych w Alejach?
Bo jeżeli jest to tylko sztuka dla sztuki to czy ma to sens ?????

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 21:56

Przypominam, że oba warianty ukażą się OFICJALNIE 7 stycznia 2014 r. na stronie MZDiT. Tam będzie można dyskutować z nimi. Ja miałem tą przyjemność, że zobaczyłem je i przekazałem Wam jako jeden z pierwszych - PRAPREMIEROWO !!

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 22:00

I za to Tobie dziękujemy. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 22:15

Uważam, że trzeba to wszystko napisać tak, żeby ludzie łatwiej zrozumieli. Z doświadczenia wiem, że sposób tłumaczenia jest niezwykle ważny. Stąd pomysł zmiany nazwy 28 na 21 i zmiany 32 w 28, dzięki temu zmiany są mniejsze albo łatwiejsze do skojarzenia i zapamiętania.

Można to ludziom napisać na ulotkach tak jak poniżej. Łatwiej zrozumieją i dostrzegą zmiany.

Zmiany w obecnych liniach:
10: od estakady przez WP i Limanowskiego na Stary Raków
15: likwidacja
21: likwidacja (zastąpione przez 18)
26: Grabówka - Pegaz (na Bursztynową linią 18)
28: likwidacja (zastąpione przez 32)
29: wydłużona od Gombrowicza przez Wały i WP do Tesco
32: Wielkoborska - Okulickiego - Dekabrystów - Arii Krajowej - Mirowska - Orlick Ruckemana - Pokoju - Kucelin huta
36: likwidacja, połączenie z 35

Nowe linie:
18: Leśna - Busolowa - Główna - Barbary - Wolności - Warszawska - JP - Srebrna - Bursztynowa (zamiast 21 na Kawodrzy i zamiast 26 na Mirowie)

Dotychczasowe linie skrócone do ZIELONEGO RINGU:
12: Gnaszyn Dospel - ZIELONY RING (dalej do Raków dworzec PKP linią 10)
16: Kukuczki - ZIELONY RING
25: Malownicza - ZIELONY RING (dalej do Wyczerpy osiedle linią 15)
30: Przyjemna - ZIELONY RING (dalej do Batalionów Chłopskich linią 27)
31: Cmentarz Komunalny - ZIELONY RING (dalej do Kręciwilk linią 28)

Nowe linie z ZIELONEGO RINGU:
15: ZIELONY RING - Dz. Północ - Makuszyńskiego - Wyczerpy osiedle
27: ZIELONY RING - Warszawska - Wyczerpy Górne - Jaskrów
28: ZIELONY RING - Zawodzie - Legionów - WP - Stary Raków - WP - Kręciwilk

Mirek Waga
Posty: 491
Rejestracja: 29 września 2012, 18:07
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Mirek Waga » 03 stycznia 2014, 22:18

Piotr Radoliński pisze:Przypominam, że oba warianty ukażą się OFICJALNIE 7 stycznia 2014 r. na stronie MZDiT. Tam będzie można dyskutować z nimi. Ja miałem tą przyjemność, że zobaczyłem je i przekazałem Wam jako jeden z pierwszych - PRAPREMIEROWO !!

@ Piotrze i za to Tobie wielkie dzięki i przypuszczam ze nikt w tym momencie nie może mieć do Ciebie pretensji,
Wszyscy wyrażają swoje opinie na ten temat to i ja pozwoliłem sobie zabrać głos w powyżej sprawie, o ile to Ciebie w jakimś stopniu dotknęło to bardzo serdecznie przepraszam i na pewno nie to było moją intencją pisząc tego posta.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 22:18

Ooo, właśnie, to co napisał Michał brakowało, łatwiej pasażerom będzie to zrozumieć.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 03 stycznia 2014, 22:26

Mirek Waga pisze:@ Piotrze i za to Tobie wielkie dzięki i przypuszczam ze nikt w tym momencie nie może mieć do Ciebie pretensji,
Wszyscy wyrażają swoje opinie na ten temat to i ja pozwoliłem sobie zabrać głos w powyżej sprawie, o ile to Ciebie w jakimś stopniu dotknęło to bardzo serdecznie przepraszam i na pewno nie to było moją intencją pisząc tego posta.
...nić mnie nie dotknęło - nie musisz przepraszać - właśnie chodzi o to aby DYSKUTOWAĆ i... wypracować - być może - wariant III - wypadkowy ! :)

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5337
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 03 stycznia 2014, 22:33

Może nie będzie potrzeby wypracowywać wariantu III-go ?? Wszystko okaże się niebawem. ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 03 stycznia 2014, 22:57

Jedno, czego mi brakuje w tych moich propozycjach dopasowania do siebie numerów tych połówkowych linii wyjeżdżających z ringu to obecna linia 30... Numery 10 i 20 są już zajęte, podobnie 17... Może by jako parę dla linii 27 zrobić linię 37 ring-Przyjemna?

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1024
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 03 stycznia 2014, 23:41

MZDiT zaproponowało dwie koncepcje nowego ładu komunikacyjnego, jednak jak pisał Piotr to jedynie propozycje. Klub bez wątpienia odniesie się do tych koncepcji i nie można wykluczać tego że ze wspólnych ustaleń CKMKM, MZDiT oraz MPK powstanie III koncepcja która będzie przyjazna pasażerom.
Takie rozmowy mają się odbyć w niedługim czasie.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 03 stycznia 2014, 23:48

Patryk Hartman pisze:Zauważyłem dopiero teraz, że MZDiT potajemnie wprowadziło przeguba na 25-02 (rozkład roboczy, wakacyjno-sobotni). Dobra zmiana, bo wracając wczoraj ze szkoły o 14:30 z Centrum, było ciężko do niego wsiąść. Wczoraj 25-02 był na #166. ;)


25-02 planowy przegub, linia łączona z 35-01 czy tam 35-02.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 00:24

Pytanie do wariantu I i 8 autobusów na godzinę w I Alei (4 linii): między Wolności i Biegańskiego (na zachód) dalej mogą jeździć tylko 4 autobusy na godzine (dwie linie albo jedna podwójna)?

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6848
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 11:26

zamiast zielonego ringu
proponuje aby powstał dworzec przesiadkowy !!
Przy Focha już kiedyś tam były autobusy.
Wszystkie linie które kursują al. Wolności by tam zajeżdżały, tak samo z ul. Śląskiej /Nowowiejskiego.
I w ten sposób linie 11, 12, 14, 15, 17, 21, 22, 23, 25, 30, 31 maiły by wspólny przystanek, po jaką cho..rę jeździć po zielonym ringu, jak można w jednym miejscu zrobić wspólny przystanek przesiadkowy !!

A jak nie na Focha to dogadać się z PKS i tam, lub za - pomiędzy PKS a rondem Mickiewicza po prawej stronie zaraz za stanowiskami 17-20 PKS.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21294
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 11:31

...mówisz/piszesz chyba o TERENACH PRYWATNYCH !!


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości