Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Infrastruktura w Częstochowie i na terenie b. woj. częstochowskiego
Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 grudnia 2013, 17:09

Bezkolizyjny ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 grudnia 2013, 18:27

Może się czepiam, ale w takim razie do jazdy na wprost też powinny być na sygnalizatorze strzałki. No chyba, że ludzie na pasach w poprzek mają zielone :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 20 grudnia 2013, 18:39

Jako pieszy jeszcze nie testowałem :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 grudnia 2013, 18:54

To rozglądnij się przed wejściem na jezdnię, żeby nie było niespodzianki :P

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 6800
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Tomasz Rorat » 20 grudnia 2013, 18:56

Tak lewo skręty bezkolizyjne.

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Andrzej Sowa » 20 grudnia 2013, 20:41

Trochę się pospieszyli z oddaniem i zapomnieli w ciągu ul. Pułaskiego postawić znaki A-29.

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Kamiński » 21 grudnia 2013, 17:57

Patryk Hartman pisze:Na Fieldorfa Nila są już namalowane pół ronda. Jest beznadziejnie...

Postawili separatory drogowe i teraz jest dużo lepiej kierowcy zaczęli się stosować do nowych zasad jazdy

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 26 grudnia 2013, 15:55

Dla tych co nie widzieli półronda na Północy :D
Obrazek

Obrazek

Obrazek

inż. Wiktor Sołtysiak
Członek CKMKM
Posty: 1966
Rejestracja: 19 lutego 2008, 20:10
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: inż. Wiktor Sołtysiak » 26 grudnia 2013, 16:06

Dzisiaj pojechałem przetestować rondo - pomysł uważam za udany, jadąc można czuć się bezpiecznie. Jedyne co można by poprawić to oznakowanie - kiedy na drugim pół rondzie jadąc od strony ul. Michałowskiego dojeżdża się do wyspy jest ustawiony znak informujący o ruchu okrężnym. Dlaczego nie występuje ze znakiem nakazującym ustąpienie pierwszeństwa? W pierwszej chwili zrozumiałem, że występuje tutaj zasada prawej ręki - czyli wjeżdżający ma pierwszeństwo. Później się okazało, że to chyba jakiś znak powtarzający.

Robiąc dzisiaj objazd po mieście byłem w szoku - tylu inwestycji realizowanych bądź zrealizowanych jeszcze w Cz-wie nie widziałem. Gratulacje dla MZDiT.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 04 stycznia 2014, 10:40

Efekt "domina" ? ...ktoś zrobił dziś w nocy psikusa i "po swojemu" poustawiał Jersey'e na "półrondach kropelkowych" na Północy !! No chyba, że same się "położyły" !!

Obrazek
fot. Jacek Fijałkowski

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 13:38

Może komuś widoczność zasłaniały? :P

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3804
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Wojciech Liberda » 04 stycznia 2014, 13:41

Lepiej to wygląda :P

Andrzej Sowa
Posty: 771
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Andrzej Sowa » 04 stycznia 2014, 17:24

Eureka!

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 777
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 stycznia 2014, 19:29

Trochę fajniej to wygląda, ale czy jest to wystarczająco bezpieczne :D ?

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Skorupa » 05 stycznia 2014, 01:25

Mnie taki wygląd nie zadowala. Te biało-czerwone barykady tak samo jak biało-czerwone słupki na Dąbrowskiego lub żółte płotki to szczyt miernoty estetycznej. Wygląda to ohydnie.

Dlaczego w Gdyni można, w Częstochowie nie ? :

barierki:
Obrazek
barierki & słupki :
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 stycznia 2014, 13:38

Było o tym ostatnio w GW. Też uważam, że jeśli są dwie opcje i obie kosztują tyle samo to wybór brzydszej jest po prostu przykładem ograniczenia decydujących. No chyba, że komuś w Zarządzie takie pstrokate słupki się podobają i próbuje nas nimi uszczęśliwić. Ostatnio udało się załatwić sprawę dróg rowerowych, będą wreszcie z asfaltu itd, więc może uda się przekonać władzę do wydania okólnika o estetyce ulic. Szkoda tylko, że trzeba to załatwiać dekretami zamiast liczyć na domyślność odpowiedzialnych za to urzędników...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 05 stycznia 2014, 19:11


Awatar użytkownika
Mateusz Stacherczak
Członek CKMKM
Posty: 3730
Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Mateusz Stacherczak » 05 stycznia 2014, 20:59

Chcieć, a móc to dwie różne rzeczy ;)

Piotr Skorupa
Posty: 572
Rejestracja: 18 czerwca 2012, 20:17
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Skorupa » 05 stycznia 2014, 21:55

Michał Grzegorczyk pisze:Było o tym ostatnio w GW. Też uważam, że jeśli są dwie opcje i obie kosztują tyle samo to wybór brzydszej jest po prostu przykładem ograniczenia decydujących. No chyba, że komuś w Zarządzie takie pstrokate słupki się podobają i próbuje nas nimi uszczęśliwić. Ostatnio udało się załatwić sprawę dróg rowerowych, będą wreszcie z asfaltu itd, więc może uda się przekonać władzę do wydania okólnika o estetyce ulic. Szkoda tylko, że trzeba to załatwiać dekretami zamiast liczyć na domyślność odpowiedzialnych za to urzędników...


Kto ich do tego przekona? Jest doradca prezydenta/pełnomocnik ds estetyki i taka osoba powinna mieć wgląd w każdy projekt ingerujący bezpośrednio w przestrzeń publiczną !

Ludzie w Cz-wie zapomnieli, że to miasto jest odwiedzane przez gości z całego świata, myślą, że turyści nie schodzą z JG a to nie jest prawda, sam się o tym przekonałem.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 05 stycznia 2014, 22:44

Piotr Radoliński pisze:TV ORION: Częstochowa chce dużo

Tyle chcą wydać, tyle mają pieniędzy nagle, a na tramwaj nie było i tylko TnP będzie... :-/

Jakub Siadlak
Posty: 285
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Jakub Siadlak » 08 stycznia 2014, 08:14


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 15:10

Wszystko ładnie wygląda w teorii, a w praktyce mam nadzieję, że system nie będzie działał jak wrocławski, w którym założono uprzywilejowanie tylko 6 linii tramwajowych z 20, o autobusowych nie wspominając. A efekt? Najbardziej priorytetowe linie 31, 32 i 33 zwalniają przed połową skrzyżowań i przystają na chwilę, a przed drugą połową stają na cały cykl. A może to więcej niż połowa? A inne linie tramwajowe nie stają na skrzyżowaniach tylko przez przypadek. Średnia prędkość tramwajów w mieście znowu spadła o ćwierć kilometra rok do roku, a ITS wciąż się podobno "kalibruje". Kolejne terminy zakończenia tego procesu są wciąż przekładane, pierwszy był chyba ponad pół roku temu.

I najlepsze: system nie objął kilku głównych skrzyżowań w mieście, bo UM stwierdził, że to by było dla komputera za trudne, a biedni kierowcy by się zgubili. Wykonawca oczywiście spełnił życzenie miasta, ale jak sam przyznał system przez to był budowany dwukrotnie dłużej i kosztował o połowę drożej. A na dodatek będzie działał (i faktycznie działa) beznadziejnie.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 08 stycznia 2014, 15:56

Czy ktoś z Was zauważył "zieloną falę" (zgranie sygnalizacji świetlnej) na odcinku: ul. Popiełuszki (KMP)<-> ul Pułaskiego (TESCO) ? :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 16:22

Tak. Nie wiem jakim cudem dziś 16 się załapała nawet ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 17:18

Widziałem coś takiego w niedzielę. Zatrzymałem się dopiero na lewoskręcie w Sobieskiego ;)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 17:30

A ja przejechałem bez czekania, bo na wprost i lewoskręt zapaliły się jednocześnie.
Ale jest jedna wada: nie działają przyciski przy zebrach. Wiem - muszę znaleźć coś by nie było tak pięknie... Ale cóż, już taki jestem ;)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 17:35

A może wreszcie je wyłączyli? :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 17:40

Ma to w sumie swoje plusy. Przy Kopernika też by mogli w takim razie, bo czeka się długo

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 18:49

Myślę, że akurat ciąg Pułaskiego-Szajnowicza-Obrońców Westerplatte jest najlepszym kandydatem na ciąg tranzytowy i powinien stać się nim jak najszybciej dzięki zielonej fali dla jadących 60 km/h i jakimś tablicom o tym informującym. Zabudowa wokół niego jest znacznie luźniejsza niż przy Wolności-Kopernika czy korytarzu Śląska/Nowowiejskiego, gdzie ruch powinien być ograniczany na rzecz ciągu Pułaskiego-Szajnowicza. Nie mówię już o takich bardziej kosztownych inwestycjach jak jakieś w ciągu Pułaskiego, ale zielona fala i oznaczenie tej ulicy jako ciągu tranzytowego poprzez ustawienie tablic kierujących do dzielnic. To by znacznie usprawniło komunikację międzydzielnicową dla wszystkich dzielnic z zachodniej części miasta.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 19:10

Już widzę ostre hamowania przed czerwonym i potrącenia pieszych. Skoro spowalnia się - moim zdaniem znacznie (w tym autobusy tracące tu cenne minuty) - w tzw. "korytarzu", to nie róbmy przelotówki z Pułaskiego !!

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 20:21

Gdzieś musi być przelotówka, Wojska Polskiego nie spełni roli przelotówki N-S dla wszystkich dzielnic, musi być druga taka ulica na zachodnim krańcu. Lepiej zrobić jedną przelotówkę, a na pozostałych drogach zrobić to wszystko, co zalecają specjaliści: węższe pasy, wyniesione przejścia, drogi rowerowe, po jednym pasie w każdą stronę, dużo przejść dla pieszych i antyzatoki.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 20:28

Św. Jadwigi.
A jak sobie wyobrażasz Popiełuszki -> Pułaskiego jako przelotówkę w lato, kiedy idzie pielgrzymka za pielgrzymką i nie tylko w sierpniu ??
A poza tym jak dasz palec w postaci 60, to tam będą ciąć 80-90 i mimo sygnalizacji będą wypadki, m.in. takie jak dziś. to jest skutek zielonej fali. A blokować co chwilę jak na Dąbrowskiego -> Nowowiejskiego, to tu już jadą spokojniej.
Tylko jedno: buspasy !!
A ci co za kierownicą osobówek won z centrum.
Gdybym był w jakiś sposób władny tego, to za wjazd w obszar: JP2, Popiełuszki-Pułaskiego, Sobieskiego, Al. Wolności, Al. Kościuszki żądałbym opłat min. 5zł dla osób nie zamieszkałych bądź pracujących w tym obszarze. A jak mam gościa, który przyjeżdża samochodem, to załatwiam mu zezwolenie na wjazd. Oczywiście może to być załatwiane przez Internet. Ale wjazd do centrum ostro płatny.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 21:24

Za daleko na zachód, nie obsłuży Północy i Tysiąclecia.
A bardzo prosto sobie wyobrażam za kilka lat tunel pod Alejami w ciągu tych ulic. To co proponowała pewna partia, której jak wszystkich nie lubię, a prezydent odrzucił. To pewnie nie kosztowałoby więcej niż 15 mln, a rozwiąże wiele rzeczy na raz - połączenie parków z Alejami, a przy okazji brak konfliktu z pielgrzymkami.
No to zróbmy 50 km/h, będzie jakiś margines bezpieczeństwa. Na Nowowiejskiego? Na tej autostradzie spokojniej? Nie sądzę. Tu by się przydały te wyniesione przejścia i zwężenia pasów + buspas.
Pułaskiego to nie jest dla mnie centrum tylko właśnie obwodnica, która idzie po granicy centrum.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 08 stycznia 2014, 21:29

...a jak Michale wyobrażasz sobie wjazd i wyjazd z III Alei ? :) Czy to miałyby być "ślepe" ulice ? :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 stycznia 2014, 21:42

Pułaskiego może być tak "pseudoobwodnicą" Śródmieścia, ale w takim razie należało wyremontować przejście podziemne przy parkach i tego naziemnego używać okazyjnie, a jak idą pielgrzymki to po prostu ruchem kieruje drogówka. Do tego nowe światła nie rozwiązują problemu, bo:
1) samochodom niby dobrze jak złapią zieloną falę;
2) przy braku sygnalizacji przez jeden pas się przechodziło, na dwóch mogli cię rozjechać;
3) zielone nie zapala się gdy samochody mają na danej połówce czerwone;
4) z każdym dniem wzrasta liczba osób przechodząca w poprzek na czerwonym.
Reasumując: wypadków może być lada dzień tyle samo, tylko więcej z udziałem pieszych. Bo sorry, ale nie będę czekał na przekroczenie tej ulicy co jadę 16, 22 z Tysiąclecia, a tak działają teraz te światła dla pieszego !!
Rondo tu, a przejście podziemne swoją drogą...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 stycznia 2014, 22:22

Przejścia podziemne nie są dobre, trzeba latać po schodach, co ogranicza dostępność pieszych. Wtedy trzeba budować windy (koszty!) albo długie pochylnie dla wózków, w praktyce niewiele krótsze niż pochylnie dla aut. Przejście podziemne przyda się o tyle, że nie trzeba wydawać kasy na kopanie - zostaje zbudować pochylnie dla aut.

I tak, Piotrze wyobrażam sobie ślepą ulicę. Osobówki mogą zawsze wyjechać przez parking przy Cepelii. Wystarczy podłączyć go inaczej do Racławickiej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Sebastian Wróbel » 08 stycznia 2014, 23:03

Michał Grzegorczyk pisze:A bardzo prosto sobie wyobrażam za kilka lat tunel pod Alejami w ciągu tych ulic. To co proponowała pewna partia, której jak wszystkich nie lubię, a prezydent odrzucił. To pewnie nie kosztowałoby więcej niż 15 mln, a rozwiąże wiele rzeczy na raz - połączenie parków z Alejami, a przy okazji brak konfliktu z pielgrzymkami.
No to zróbmy 50 km/h, będzie jakiś margines bezpieczeństwa. Na Nowowiejskiego? Na tej autostradzie spokojniej? Nie sądzę. Tu by się przydały te wyniesione przejścia i zwężenia pasów + buspas.
Pułaskiego to nie jest dla mnie centrum tylko właśnie obwodnica, która idzie po granicy centrum.

Aby aleje stały się deptakiem z prawdziwego zdarzenia bez konieczności budowania połączenia Sobieskiego z Rejtana/DK1 należy stworzyć cztery inwestycje, kosztowne niestety i nie na dzisiejsze czasy, dlatego powinny powstawać sukcesywnie, ponieważ bardzo ułatwią życie pielgrzymom, pieszym i rowerzystom w najbardziej newralgicznych, ruchliwych miejscach w mieście i zlikwidują patologię w postaci parkowania samochodów w II alei NMP gdzie tylko popadnie mowa o:
- Tunelu drogowym na skrzyżowaniu Pułaskiego/Popiełuszki/III al. NMP
- Tunelu drogowym na skrzyżowaniu Wolności/Kościuszki/II al. NMP
- Parkingu podziemnym na placu Daszyńskiego
- Parkingu podziemnym na placu Biegańskiego
Kolejność nieprzypadkowa. W dodatku wiadukt łączący Ogrodową i 1 Maja który powstanie z pieniędzy budżetu miasta (!) do 2017r. na pewno w minimalnym stopniu uspokoi ruch w alejach.

ps. Jaki jest koszt budowy parkingu podziemnego?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2014, 00:14

Wiadukt na 1 Maja uważam za stratę czasu i pieniędzy. Dlaczego? Jest tak daleko od Alej, że ludzie kursujący między choćby Kopernika i Galerią pojadą Alejami. Po drugie 1 Maja jest wąska i nawet jeśli wyburzyć te budy między torami i rondem to między rondem i Monte Cassino stoją w miarę nowe bloki. W efekcie nie będzie to wysoko przepustowa południowa obwodnica centrum. Ponadto ciężko będzie się dostać na Krakowską, o DK1 i w domyśle Zawodzie (bo na Raków pojedzie się Monte Cassino). Po za tym słusznie prezydent stwierdził, że na Sobieskiego jest za dużo torów do przekraczania wiaduktem i ruszył palcem po mapie w poszukiwaniu węższych miejsc, ale na 1 Maja i tak torów jest dużo. Według mnie potrzeba wiaduktu dwujezdniowego na przedłużeniu Pułaskiego przez tereny kolejowe do DK1/Rejtana i małego, jednojezdniowego, wąskiego wiaduktu gdzieś w okolicach Mielczarskiego albo i lepiej Katedralnej.

Tunel w ciągu Pułaskiego pod Alejami to priorytet, ta ulica powinna być samochodowa, a pozostałe przecznice Alej bardziej autobusowo-pieszo-rowerowe. Kiedyś nawet wymierzałem sobie miejsce pod tunel na Pułaskiego pod Kopernika. To bardzo odległa przyszłość, ale między Kopernika i Goszczyńskiego jest miejsce na zwykłą uliczkę z jednym pasem w każdą stronę, która może obsłużyć ruch lokalny + autobusy 12, 16, 23. Wtedy zniknęłoby skrzyżowanie z Sobieskiego i Goszczyńskiego dla przelotówki. Zostałaby sprawa skrzyżowania z Waszyngtona, na które nie mam na razie pomysłu.

Odpowiadając na pytanie Sebastiana:
Wrocław: Parking pod Placem Nowy Targ - 333 miejsca postojowe:
Obiekt wybudowała portugalska firma Mota - Engil, w ramach partnerstwa publiczno prywatnego. Koszt inwestycji to 38 milionów złotych, a wkład magistratu ustalono na 15 milionów. Przez 37 lat Portugalczycy będą zarabiali na parkingu. Później obiekt przyjmie miasto.


Dlaczego nie robimy tego, co Zachód a nawet Warszawa? P+R są na obrzeżach centrum. U nas mogłyby być przy skrzyżowaniu Pułaskiego/DK1, przy dworcu Stradom, przy KMP (zamiast stacji paliw) i gdzieś przy RTK. Nie trzeba kopać, raczej postawić szkielet parkingu choćby dwu(trzy)piętrowego + konkurs otwarty na elewacje. To może być dekoracja i atrakcja. To miejsca dobrze skomunikowane, jeździ dużo autobusów itd. Do tego preferencje taryfowe za zostawienie auta. Choćby bilet za parking i autobusowy godzinny jako 2w1 w cenie konkurencyjnej.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 stycznia 2014, 08:16


Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Kamiński » 09 stycznia 2014, 15:10

no jest tam mega niebiezpiecznie

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16244
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Janusz Karlikowski » 10 stycznia 2014, 15:59

Przedłużenie ul. Jagiellońskiej nadal nieczynne. Czekają aż spadnie śnieg ?? :lol:
Obrazek


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 11 stycznia 2014, 10:30


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 11 stycznia 2014, 10:50

Wszystko ładnie, pięknie, a potem zbudowana prze Inwestycje Polskie autostrada będzie koszmarnie droga dla kierowców, bo nie będą jej dotyczyć ograniczenia wysokości opłat narzucone przez UE. Szkoda także ekspresówki Kłodzko-Lublin, zwłaszcza odcinek od Częstochowy do Opola jest obciążony. Gdyby chociaż ktoś zbudował porządnie obwodnicę Lublińca (drugą połowę) i w Częstochowie poprowadził drogę polami...

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21272
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Piotr Radoliński » 15 stycznia 2014, 10:20


Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5302
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Patryk Hartman » 20 stycznia 2014, 19:48

Dzisiaj o 15:25, uruchomiono światła na skrzyżowaniu Sabinowska/Jagiellońska. Od strony Macro w kier. Dźbowa, korek był od skrzyżowania Jagiellońska/Monte Cassino. :)

Michał Kamiński
Posty: 953
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Kamiński » 21 stycznia 2014, 08:48

Ciekawe jak to jest tam ustawione ,pewnie nie zasugerowali się tym ,że właśnie z Jagiellońskiej jedzie najwięcej aut


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 stycznia 2014, 11:45

Świetny nius! Generalnie brzmi to w ten sposób: "Mamy cztery koncepcje, wybraliśmy czwartą. Dla przypomnienia pierwsza brzmi tak, druga tak, trzecia tak, a czwartej wam jeszcze nie pokażemy."

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Infrastruktura drogowa - Częstochowa i region 2014-20

Postautor: Michał Grzegorczyk » 31 stycznia 2014, 23:10



Wróć do „Infrastruktura”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości