Zmiany w komunikacji miejskiej - 2014 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 04 stycznia 2014, 11:34

Tego właśnie nie wiem !!

Awatar użytkownika
Wojciech Liberda
Członek CKMKM
Posty: 3817
Rejestracja: 17 lutego 2008, 21:10
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Wojciech Liberda » 04 stycznia 2014, 13:49

No dobra to wszystkie miejsce wywalić na DWORZEC PKS, wynająć stanowiska są w sumie 3 rzędy to jeden przeznaczyć dl MPK :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 14:34

Czy nie można zrobić tak, jak sugerował Tomasz w swoich artykułach w GW?
Obrazek

Do tego zmiany w obecnych liniach:
10: przez Katedralną/Garibaldiego
11, 13, 28, 30: przez I Aleję
11: wydłużenie od cmentarza Rocha przez Krzysztofa i Nowobialską do Parkitki szpital
15: likwidacja
28: do Wielkoborskiej zamiast Parkitki szpital (zamiast 32)
29: wydłużona od Gombrowicza przez Wały i WP do Tesco
32: likwidacja
36: połączenie z 35

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 04 stycznia 2014, 16:27

Tomasz Rorat pisze:zamiast zielonego ringu
proponuje aby powstał dworzec przesiadkowy !!
Przy Focha już kiedyś tam były autobusy.
Wszystkie linie które kursują al. Wolności by tam zajeżdżały, tak samo z ul. Śląskiej /Nowowiejskiego.
I w ten sposób linie 11, 12, 14, 15, 17, 21, 22, 23, 25, 30, 31 maiły by wspólny przystanek, po jaką cho..rę jeździć po zielonym ringu, jak można w jednym miejscu zrobić wspólny przystanek przesiadkowy !!

Zgoda, ale najpierw niech powstanie w tym miejscu wielkie centrum przesiadkowe z parkingami P+R (miasto zamierza ubiegać się o fundusze UE na tę inwestycje). Teraz jest tu jeden wielki bu.... Nie warto więc tworzyć jeszcze większego bałaganu.

Mam szczerą nadzieję, że wariant II wejdzie w życie, ponieważ jest bardziej sensowny pod wieloma aspektami: m.in. wprowadza komunikację w nowych rejonach miasta, porządkuje większości tych najmniej rentownych linii i ich rozkładów za pomocą utworzenia "Zielonego Ringu" i pozwala zaoszczędzić gminom podmiejskim na wozokilometrach skracając ich linie do Estakady, gdzie będą mieli wygodną przesiadkę.
Wystarczy go tylko nieznacznie zmodyfikować, przede wszystkim tworząc dodatkową linię łączącą Błeszno lub Raków z centrum miasta. Nie może być tak, że w al. Wojska Polskiego na odcinku Rakowska-Estakada ma kursować tylko jedna linia miejska. To duże osiedle usypane wieżowcami ze wszystkich stron, gdzie codziennie wsiadają tłumy pasażerów a nie jakieś miejsko-wiejskie peryferia.
Choć widmo wejścia w życie kosmetycznego wariantu I jest bardzo realne, ponieważ zapewne bardziej przypadnie do gustu zdecydowanej większości pasażerom, którzy z natury są egoistami, ignorantami i panicznie boją się jakichkolwiek zmian.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Patryk Hartman » 04 stycznia 2014, 16:36

TV ORION: Dwa projekty

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 stycznia 2014, 16:49

Tak, drugi wariant trzeba uzupełnić o linię zastępującą drugą połowę obecnej linii 12. Najlepiej projektowane 32 przemianować na 28, a numerem 32 oznaczyć linię śródmieście-Raków pkp.

Awatar użytkownika
Jakub Szymanowski
Posty: 477
Rejestracja: 16 grudnia 2011, 18:33
Lokalizacja: Szczecin/Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Szymanowski » 04 stycznia 2014, 19:45

Sebastian Wróbel pisze:Mam szczerą nadzieję, że wariant II wejdzie w życie, ponieważ jest bardziej sensowny pod wieloma aspektami: m.in. wprowadza komunikację w nowych rejonach miasta, porządkuje większości tych najmniej rentownych linii i ich rozkładów za pomocą utworzenia "Zielonego Ringu" i pozwala zaoszczędzić gminom podmiejskim na wozokilometrach skracając ich linie do Estakady, gdzie będą mieli wygodną przesiadkę.

Gminy płacą tylko za kilometry poza Częstochową, więc zapłacą tyle samo, a ich pasażerowie aby dojechać do centrum będą się musieli przesiąść.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7065
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 15 stycznia 2014, 19:22

Łukasz jak masz jakiś pomysł na usprawnienie komunikacji w naszym mieście, pisz tutaj, lub na klubowy mail.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 20 stycznia 2014, 20:58


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 20 stycznia 2014, 21:32

Nie wiem, czemu wciąż mówi się o drugim wariancie jako o całkowitej rewolucji w układzie linii. Tak naprawdę to podział trzech linii na połowy, skrócenie 12, likwidacja 32, zmiana 21 w 18 i kilka innych, drobnych korekt.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 20 stycznia 2014, 22:09

A jak z naszymi postulatami tutaj omawianymi, bo w końcu nie wiem, czy ktoś je bierze pod uwagę i podaje dalej.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 20 stycznia 2014, 23:02

Łukasz Szkurłat pisze:A jak z naszymi postulatami tutaj omawianymi, bo w końcu nie wiem, czy ktoś je bierze pod uwagę i podaje dalej.

Ty i twoi sąsiedzi zamiast linii 21 kursującej co 50 minut otrzymalibyście wg wariantu II linię 18 kursującą co 30 minut bezpośrednio do ścisłego centrum, dodatkowo mielibyście dojazd do I alei, Warszawskiej a nawet do TESCO. Nie pojmuję dlaczego taka ulepszona oferta wam nie pasuję i chętnie dowiedziałbym się dlaczego, tym bardziej że sam nie jestem mieszkańcem Liszki i być może jakieś tam uzasadnienie posiadacie...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 20 stycznia 2014, 23:41

Do mnie nie przemawia sam komfort podróży. Wycieczka przez Jasną Górę spodoba się na pewno jednej mieszkance, ale dla pozostałych będzie to wydłużona droga do domu w tłoku. Tym bardziej nie wiem, co się będzie działo w sezonie wycieczkowym. Czemu zamieniono trasę 18 z 11, na której i tak zostaną przeguby, a zbierały często tłumy pod Jasną Górą? Na 18 bankowo będzie standardowa ekspedycja wozów 12 metrowych. Tak jak na tą chwilę tłoczno w autobusie jest aż do Marynarskiej. Dla porównania w 17 w większości przypadków można znaleźć miejsce siedzące nawet w autobusie krótkim, i to nie dlatego, że przewozi mało pasażerów, a zachodzą duże rotacje i wymiana pasażerów. A nawet jak się nie znajdzie, to od Matejki można już spokojnie usiąść. Czyli to jakieś 10 minut drogi na stojąco. Podróż jest dużo przyjemniejsza. Dla porównania w 18 będzie to ok. 25 minut drogi, a przecież zawsze mogą dojść utrudnienia na drodze krajowej.

Będzie 18, ale skrojeniu ulegnie 17. Czyli na jedno wyjdzie, a może być gorzej. Obecnie 17 oferuje korzystny takt, ale także szczyty wieczorne, na co bym nie liczył w przypadku 18.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 stycznia 2014, 09:50

Od 1. lutego zmieniają się rozkłady 16 i 26. Godzinowo chyba nie bardzo, ale brygadowo tak.
W soboty/wakacje oraz niedziele 16-03 będzie kursować nie do 17:30, ale 3 godziny dłużej. Tak więc minimalne postoje na tej linii tylko rano w soboty i niedziele oraz wieczorem dopiero po 20ej...
Co do linii 26, to jeszcze nie przyjrzałem się brygadom.

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 31 stycznia 2014, 11:37

Janusz Karlikowski pisze:W soboty/wakacje oraz niedziele 16-03 będzie kursować nie do 17:30, ale 3 godziny dłużej.


W końcu to zmienili, bo dosyć męcząca była ta 16 sobotnio-niedzielna.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 31 stycznia 2014, 11:57

Na 26 też były w szczycie postoje 1 min na Grabówce ,więc może to zmienili bo klub chyba o to wnosił do mzdit

Awatar użytkownika
Zbigniew Hoffer
Posty: 379
Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Zbigniew Hoffer » 31 stycznia 2014, 12:11

Michał Kamiński pisze:Na 26 też były w szczycie postoje 1 min na Grabówce ,więc może to zmienili bo klub chyba o to wnosił do mzdit


Było:
Pegaz do Grabówki 13:20

Jest:
Pegaz do Grabówki 13:10 przez Bursztynową

Postoje po 1min na Grabówce oczywiście zostawili.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 31 stycznia 2014, 15:00

Janusz Karlikowski pisze:Od 1. lutego zmieniają się rozkłady 16 i 26. Godzinowo chyba nie bardzo, ale brygadowo tak.(...)
Jak zwykle MZDiT ma doskonały refleks w publikowaniu ogłoszeń - zmiana rozkładów jutro, a na stronie cisza w Aktualnościach.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 stycznia 2014, 15:08

Widocznie wyszli z założenia, że wysoki/niski to sprawa mało istotna, a -10 w odjeździe na Mirowie to także pikuś, bo "przecież miejscowi będą i tak wiedzieć..." (jak to w PKS-ie)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 31 stycznia 2014, 17:31

Jeszcze w kwestii formalnej: przyjrzałem się rozkładowi sobotniemu 16 i wychodzi mi, że 16-03 będzie całodzienny, a po 20ej zjedzie 16-02 :P
Ale być może się mylę co do wieczoru. Trzeba po prostu rzucić okiem na ten albo drugi rozkład.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 11 lutego 2014, 17:24


Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 22 lutego 2014, 18:25

TV ORION: Wypowiedz się

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 23 lutego 2014, 07:51

900 podpisów pod zostawieniem 15 na ul.Bór , tylko czemu ich nie widać w autobusach w tamtym rejonie .

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 09:06

Ano właśnie. W czerwcu 2013 miałem okazję liczyć tam pasażerów. Często w rubrykach były same zera...
Latem może trochę działkowców jest, w szczycie z zakładów parę osób, ale gdyby wszedł drugi wariant to sprawę załatwi kilka wydłużonych kursów 16.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 23 lutego 2014, 09:39

Też tak myślę..

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 23 lutego 2014, 11:20

Z moich obserwacji wynika że na odcinku Bór Wypalanki - Korkowa linia 15 ma więcej pasażerów niż 20. Jedak nie sposób się nie zgodzić iż poza kilkoma kursami na tym odcinku jeździ znikoma ilość pasażerów.
Poprzednia pętla na Bór Wypalanki była wpisana w skrzyżowanie, obecnie po remoncie drogi zawracanie było by mocno utrudnione, jednak kilka metrów dalej w kierunku Korkowej ( przy skrzyżowaniu ) jest prowizoryczna pętla. Może więc zasadne jest skrócenie jednej linii, bądź wybranych kursów jedynie do w/w miejsca.

Kolejną sprawą z którą należy się zmierzyć to pętla Błeszno. Jej specyficzne ułożenie, mocno utrudnia zawracanie kiedy na raz znajdą się tam dwa przegubowe autobusy. Poza niedogodnościami dla kierowców to również problem z wejściem/ wyjściem dla pasażerów , ponieważ tylko jeden z autobusów może stanąć przy chodniku. Wyjść z tej sytuacji jest kilka : najtańszym rozwiązaniem jest umieszczenie przystanku dla wysiadających przy sklepie - wzdłuż chodnika, i przystanku dla wsiadających po drugiej stronie jezdni. Pętla służyła by jedynie do manewru zawracania.
Innym i wydaje mi się bardzo dobrym rozwiązaniem jest skierowanie linii 24 na pętle Jesienna. Po remoncie drogi przy okazji budowy TnB , teren stał się bardziej płaski, a manewr zawracania był by dużo łatwiejszy niż w przeszłości. Za takim rozwiązaniem opowiadała się niegdyś Rada Dzielnicy Wrzosowiak jak również spora grupa mieszkańców. Urzędnicy argumentowali jednak że są tam problemy natury technicznej. Nieoficjalnie wiemy iż jest przekonanie że 24 zabrał by pasażerów tramwajowi , a jeśli spadła by liczba pasażerów to pewnie trzeba było by oddać dotacje. Czy jednak autobus może zabrać konkurować z tramwajem skoro jedzie w zupełnie inne rejony miasta?
Na marginesie takie rozwiązanie ma bardzo wielu zwolenników w samym MZDiT.

Michał Kamiński
Posty: 950
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Kamiński » 23 lutego 2014, 12:27

Też kiedyś o takim rozwiązaniu myślałem .Linia 24 miała by jedynie 2 przystanki więcej pokrywające się z tramwajem i do tego kierunek centrum w odwrotnych stronach .Pomysł myślę do zrealizowania .

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 12:34

Wszystkie linie kursujące przez Bór Wypalanki i Korkową na ogół wożą małą ilość pasażerów. Jeśli chodzi o linię 15 to nie dziwie się, że ludzie zaczęli pisać listy bo jest to najszybsze połączenie z centrum stamtąd.
20 w niektórych godzinach po przejechaniu przystanku Sportowa wozi powietrze i wtedy nasuwa się taka myśl czy nie skrócić niektórych kursów do wymienionego wcześniej przystanku i dalej do pętli Jesienna...

A przywrócenie linii 24 na pętle Jesienna uważam za świetny pomysł. Na Starym Błesznie nie potrzebny jest autobus co 7,5 minut i wystarczy tam linia 10 dojeżdżająca w każde punkty centrum (póki co ;)).
Nie uważam, że 24 zabrałoby pasażerów tramwajowi. Widać jaka jest frekwencja na przystankach Bohaterów Katynia. Ludzie na Błesznie są zadowoleni z tramwaju i są nim, że tak to ujmę "podnieceni" a zwłaszcza twistami. Ale po przedłużeniu do ul. Bienia - 24 byłoby alternatywą dojeżdżającą na pl. Daszyńskiego czy ul. Krakowską.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 lutego 2014, 12:42

Na tej pętli dałoby się zawrócić przegubem, Krzysztofie? A może trasę 20 skrócić do okolic Montexu i na jednym z parkingów zawracać?

Pytanie jest takie, czy wciąż jest wolny ten pusty teren przy pętli Błeszno, który widać na Google Maps? Bo jeśli tak to warto pomyśleć o powiększeniu pętli, żeby lepiej się zawracało. Lub jeśli właściciel gruntu będzie oporny to można spróbować z działką na rogu z Różaną. A oczywiście powrót 24 na Jesienną to dobry pomysł, bo będzie dojazd do GJ i na pl. Daszyńskiego. Może po prostu MZDiT obawia się, że ludzie zamiast jeździć tramwajem do Alej i tam kombinować dalszą podróż po prostu pojadą 24 prosto do celu?

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 12:52

Ten kto chce jechać do GJ albo na pl. Daszyńskiego z Jesiennej i tak nie korzysta z tramwaju tylko dochodzi na 10/24 albo na 20.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 12:57

Co do 24, to pomysł idealny. Ludzie z samej Jesiennej i tak wybierają 24 i dochodzą na przyst. BOH. KATYNIA. Stoi tu czasem sporo osób.
Ale to przy założeniu, że nie przechodzi wariant II, bo wtedy Błeszno zostałoby bez autobusu.

Co do Bór, to zgoda iż 15 najszybciej do centrum, ale czy nie wystarczy tam autobus co 60 minut ?? W tym kontekście widzę tam wydzielone kursy 16. Nawet poszedłbym dalej: w dni wolne kursy co 120 minut (przecież to okolice podobne choćby do takiej Malowniczej).

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 lutego 2014, 13:07

Bartek Marcinkowski pisze:Ten kto chce jechać do GJ albo na pl. Daszyńskiego z Jesiennej i tak nie korzysta z tramwaju tylko dochodzi na 10/24 albo na 20.

Nie mieszkam tam, więc mówię z teorii. Tym bardziej nie ma się co obawiać skierowania 24 do Jesiennej.

A wracając do 15 i 20... Dlaczego nie wykorzystać ul. Grzybowskiej? Wiem, jest tam przejazd. Ale 19 przez lata jeździła Jagiellońską przed wybudowaniem wiaduktu i jakoś się dało. 31 do dziś jeździ przez przejazd na znacznie bardziej zatłoczonej wiedence i też się da. Przy takiej zmianie dojazd z Boru do estakady skróci się, a tym samym będzie atrakcyjniejszy.
Obrazek

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 13:09

Na Wrzosowiaku jest potrzebna 20 i jak im zabierzesz to wtedy dopiero będą listy pisać. :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 lutego 2014, 13:18

Może też pojechać z Rydza przez Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada do estakady ;)
Obrazek

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 13:36

Nie jest to zły pomysł. :) Z Estakady na Korkową jechałoby się 13 przystanków, a nie 16.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 13:38

I z Orkana dojazd na Krakowską - dobre :idea:

Jakub Siadlak
Posty: 298
Rejestracja: 27 sierpnia 2012, 22:04
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Jakub Siadlak » 23 lutego 2014, 13:42

Mieszkam przy pętli Jesienna i mogę powiedzieć tyle,że całe osiedle pomstuje na MZDiT,że 24 nie kończy właśnie na Jesiennej.Nawet petycje były pisane,ale MZDiT udaje,że problemu nie ma.Boją się,że w tramwaju frekwencja spadnie i powstanie pytanie czy TnB to był dobry pomysł.Stwierdzono,że pomysł był dobry,zbudowano linię,a mieszkańcy Błeszna są niezadowoleni.Polska.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 13:48

A przecież to byłoby wręcz idealne: z Jesiennej masz dojazd w 3 główne punkty centrum:
3: Kwadraty
19: Plac Biegańskiego
24: Stary Rynek
Nic tu z niczym nie konkuruje !!

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 13:50

Dokładnie. Przecież chodzi właśnie o to, żeby każde duże osiedle było skomunikowane z trzema kluczowymi punktami w mieście. A tam gdzie jest linia tramwajowa niestety nie może to zapewnić jedna linia. ;)

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 lutego 2014, 14:16

Michał Grzegorczyk pisze:Może też pojechać z Rydza przez Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada do estakady ;)
Obrazek

A ja przypomnę, że w przyszłym roku ma zostać wybudowane przedłużenie Rydza Śmigłego do Bór z drogą rowerową. Pozwoli to zaoszczędzić sporo wozokilometrów, bo 20 zamiast jechać przez całą Rydza Śmigłego i wiadukt na Jagiellońskiej dojedzie na Bór nową drogą. Również dzięki temu odciąży się Grzybowską (na której wczoraj był śmiertelny wypadek) i nie będzie potrzeby puszczania tam autobusu. ;)
Pomysł 24 na Jesienną uważam za bardzo dobry. Pozostaje jeszcze wybudować pętlę autobusową na ulicy Różanej i tam przedłużyć obecną 10. Argumentów za takim rozwiązaniem nie muszę po raz kolejny pisać. ;)
Gdyby MPK posiadało flotę mikrobusów, logicznym i dobrym rozwiązaniem wydawałoby się skrócenie 31 do stadionu Raków, zaś do Kręciwilka skierować mikrobusa przez ulicę Rakowską i Długą. Bądź co bądź frekwencja pasażerska do Kręciwilka jest mniej więcej taka sama jak 15 i 20 do Korkowej.

Bartek Marcinkowski
Posty: 398
Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Bartek Marcinkowski » 23 lutego 2014, 15:07

No to skoro pomysł przywrócenia 24 na Jesienną ma bardzo wielu zwolenników w MZDiT i mieszkańcy tego chcą. To wydaje się, że sprawa jest prosta... :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21436
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 23 lutego 2014, 16:20


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 23 lutego 2014, 16:27

Sebastian Wróbel pisze:
Michał Grzegorczyk pisze:Może też pojechać z Rydza przez Jagiellońską, Orkana, 11 Listopada do estakady ;)
Obrazek

A ja przypomnę, że w przyszłym roku ma zostać wybudowane przedłużenie Rydza Śmigłego do Bór z drogą rowerową. Pozwoli to zaoszczędzić sporo wozokilometrów, bo 20 zamiast jechać przez całą Rydza Śmigłego i wiadukt na Jagiellońskiej dojedzie na Bór nową drogą. Również dzięki temu odciąży się Grzybowską (na której wczoraj był śmiertelny wypadek) i nie będzie potrzeby puszczania tam autobusu. ;)
Może się mylę, ale słyszałem o przedłużeniu Jesiennej od Rydza do wiaduktu, a nie o przedłużaniu Rydza :shock:

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 16:27

Początkowy dla podmiejskich na Powstańców ?? Dobrze ja czytam ??

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 23 lutego 2014, 18:25

Jeżeli podmiejskie kończyłyby przy Estakadzie, to sensowne wydaje mi się obniżenie cen "sieciówek" miejsko-podmiejskich. Bo dla części osób będzie to nie dość, że dłuższa droga do centrum (11 minut tramwajem + czas na przesiadkę kontra około 9 minut bezpośrednio), to droższa - wymagane będzie posiadanie właśnie biletu za 124 zł zamiast za 110 zł.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 lutego 2014, 18:33

Michał Grzegorczyk pisze:Może się mylę, ale słyszałem o przedłużeniu Jesiennej od Rydza do wiaduktu, a nie o przedłużaniu Rydza :shock:

Na razie to chyba robocza nazwa, którą wypromowały portale internetowe. Jak to mówią realiści "nie wiadomo co będzie jutro a co dopiero za rok", więc może nawet budowa tej ulicy nie dojdzie do skutku (projekt dopiero w tym roku ma być robiony, a to że jest wpisany w budżet nie znaczy jeszcze, że ujrzy światło dzienne) a bez niego nici z ulicy.
Poza tym patrząc na mapę Częstochowy logiczniej brzmi nazwa przedłużenie Rydza Śmigłego niż Jesiennej.
Ale w tym temacie to akurat mało znaczący detal. Skupmy się na meritum. :P

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 23 lutego 2014, 19:08

Przedłużenie ulicy Jesiennej do Rydza Śmigłego już istnieje . Zapewne chodzi wam o przedłużenie Jesiennej do ulicy Bór!, równolegle do ulicy Rydza Śmigłego. Takie plany istnieją od bardzo dawna, podczas budowy wiaduktu nad traktem kolejowym - ul Jagielońska zostawiono nawet ślepy wjazd w przyszłe przedłużenie ul Jesiennej. Ale to w najbliższym czasie jedynie plany, nie uwzględniono ich w budżecie na 2014 r.

Pętla Bór Wypalanki - pytanie co do zawrócenia przegubowcem, moim zdaniem nie będzie to większy problem. Druga sprawa czy na 15 i 20 potrzebne są takie duże autobusy?

Pomysł skierowania 20 na ulice Grzybowska.
Jest tam ograniczenie tonażowe 7t
To droga dość wąska gdzie manewrowanie autobusem nie należało by do najłatwiejszych , chociaż jest to możliwe. Sprawdziłem wiele razy Autosanem H9. Sprawa do przemyślenia.

Pętla na ulicy Różanej - podstawowe pytanie w którym miejscu? Przy kasztanach na polu? Czy jednak w osiedlu, ale wtedy gdzie.

II Wariant
Jestem przekonany iż w życie wejdzie I wariant z lekkimi poprawkami. II wariant nie zaskarbił sobie wielu zwolenników, co z resztą nie jest dla nie dziwne. Należy pamiętać iż przeciętny mieszkaniec Częstochowy nie jest miłośnikiem komunikacji, ceni sobie stabilność.
Od kiedy sięgam pamięcią linie takie jak 11,12,13,14,17,20,22,23,24,28,31 jeżdżą praktycznie w niezmiennej relacji. Zmiany były kosmetyczne, linie jedynie ulegały drobnym modyfikacją bądź wydłużeniu. Po co wiec burzyć pewien porządek?

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16397
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Janusz Karlikowski » 23 lutego 2014, 19:38

Dobre pytanie.
Ale z drugiej strony reforma BIT takie zmiany wprowadziła i część się sprawdziła, a np. na 19 nastąpił powrót do trasy pierwotnej.
Wariant I nie zmienia w sumie nic. Podczas objazdu (ćwiczenia SP) I Aleją w 13 panował spokój i ludzie nie zauważali jakby większej różnicy. I ja także nie zauważam złego, że autobusy jadą Garibaldiego. Jadą tu szybciej niż kiedyś I i II Aleją, czasem znacznie szybciej.

Natomiast co do 15, to ciągle chodzi mi po głowie to, że 16 jest linią donikąd. Mało kto jedzie na dworzec PKP. "setki" sygnalizacji powodują, że z Tysiąclecia jedzie się na tenże dworzec czasem 20 minut. To jest masakra...

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 23 lutego 2014, 19:53

Krzysztof Basiukiewicz pisze:Ale to w najbliższym czasie jedynie plany, nie uwzględniono ich w budżecie na 2014 r.

W budżecie na 2014r. jest uwzględniony projekt tej ulicy (36 strona - wydatki majątkowe 2014; zadanie nr. 19). Czyżbym jednak miał rację pisząc, że wpisanie danego zadania w budżet nie oznacza automatycznie jego realizacji? bądź co bądź nie ma w budżecie wpisanego projektu ciągu pieszo-rowerowego Sobieskiego - al. Wolności i remontu Kopernika o których informowała ostatnio SLD-owska tuba "wczestochowie".
Krzysztof Basiukiewicz pisze:Pomysł skierowania 20 na ulice Grzybowska.
Jest tam ograniczenie tonażowe 7t
To droga dość wąska gdzie manewrowanie autobusem nie należało by do najłatwiejszych , chociaż jest to możliwe. Sprawdziłem wiele razy Autosanem H9. Sprawa do przemyślenia.

Kiedyś byłem jak najbardziej nad skierowaniem 20 przez Grzybowską argumentując wyprostowaniem trasy tej linii i tym samym zaoszczędzeniem wozokilometrów na lepsze cele. Teraz niestety byłbym temu przeciwny, bo spora ilość pasażerów 20 dojeżdża do pracy do zakładów przy ulicy Jagiellońskiej, Bór i Dojazdowej. Spodziewałbym się ogromnych protestów (zresztą słusznych).
Krzysztof Basiukiewicz pisze:Pętla na ulicy Różanej - podstawowe pytanie w którym miejscu? Przy kasztanach na polu? Czy jednak w osiedlu, ale wtedy gdzie.

Oczywiście że na polu, ale nie zaraz przy skrzyżowaniu Różanej z Bohaterów Katynia (aby nie wycinać okazałych drzew wzdłuż Bohaterów Katynia). Mniej więcej w tym miejscu: http://zapodaj.net/3dcc75c33bd54.jpg.html
Krzysztof Basiukiewicz pisze:Jestem przekonany iż w życie wejdzie I wariant z lekkimi poprawkami. II wariant nie zaskarbił sobie wielu zwolenników, co z resztą nie jest dla nie dziwne. Należy pamiętać iż przeciętny mieszkaniec Częstochowy nie jest miłośnikiem komunikacji, ceni sobie stabilność.

Rozumiem, że zdecydowanej większości mieszkańców nie podoba się "zielony ring" co mnie nie dziwi, bo trzeba się przesiadać (o ile taryfę da się zmienić tak mentalności niestety nie) skrócenie linii podmiejskich do Estakady i bezsensowny pomysł marnowania wozokilometrów na elektrobusy ku uciesze pątników. Ale smuci mnie, że jedyna szansa na poszerzenie zasięgu tras linii autobusowych o hipermarket TESCO, rejony Mirowa, Parkitki i Grabówki odejdzie raz na zawsze w zapomnienie. Szkoda, że oba warianty nie mogły zawierać skierowania linii w nowe rejony miasta.

Awatar użytkownika
Krzysztof Basiukiewicz
Członek CKMKM
Posty: 1044
Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej od 1 stycznia 2014 r.

Postautor: Krzysztof Basiukiewicz » 23 lutego 2014, 20:21

Sebastianie nie można uznać że skierowanie autobusów w nowe rejony miasta jest niemożliwy, kiedy II wariant nie zostanie zrealizowany. Komunikacja publiczna musi nadążać za pasażerem, jednak należy pamiętać o technicznych możliwościach. Autobus nie wszędzie wjedzie, bądź nie wszędzie nawróci. Są co prawda ulice gdzie można wjechać , jednak wykonanie manewru mijania z innym pojazdem jest mocno utrudniony bądź nawet niebezpieczne.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości