Delegacje zagraniczne w MPK Częstochowa...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Delegacje zagraniczne w MPK Częstochowa...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 kwietnia 2013, 20:09


Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Jeruszka » 04 kwietnia 2013, 20:48

Nie chcę specjalnie nic krakać, ale obecnie w rozkładzie 3 jest wpisanych siedem Twistów i 3 "stopiątki". Jak ubędzie jeden Twist, to MZDiT będzie zmuszony zmienić rozkład. W przeciwnym wypadku co najmniej jeden kurs będzie obsługiwany pojazdem niezgodnym z rozkładem i nie będzie to "sytuacja awaryjna".

Żeby nie było - mnie to nie przeszkadza, ale dla wielu mieszkańców Wrzosowiaka jedynym sposobem podróży jest podróż niskopodłogowym tramwajem. Jeżeli wyjdą na przystanek ze świadomością, że istnieje 1/7 szansy, że nie doczekają się swojej podróży - to poczują się lekko wkurzeni.

I drugie "żeby nie było ;)" - nie mam nic przeciwko wypożyczaniu Twistów. To nawet fajna reklama nie tylko samych tramwajów, ale i miasta czy polskiej technologii. Tylko nie chcę, by działo się to kosztem komfortowej obsługi pasażerów 3.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 04 kwietnia 2013, 20:50

...ciekawy jestem jak to się skończy ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 kwietnia 2013, 21:08

O dziwo nikt nie napisał, że tytuł wątku podniósł mu ciśnienie tudzież żołądek :P Merytorycznie zaś zgadzam się z Piotrkiem :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 04 kwietnia 2013, 21:15

Michał Grzegorczyk pisze:O dziwo nikt nie napisał, że tytuł wątku podniósł mu ciśnienie tudzież żołądek :P
...bo jeszcze nie wszyscy przeczytali ! :) Poczekajmy !
P.S. Rozumiem, że merytorycznie zgadzasz się z Piotrem Jot bo mój post był mało merytoryczny ! :D

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 04 kwietnia 2013, 21:22

Tak, dokładnie. Uznałem, że mając jedno zdanie merytoryczne nie muszę precyzować :P

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Janusz Karlikowski » 04 kwietnia 2013, 21:31

Ja także zgadzam się z Piotrem Jot, aczkolwiek bym nie tragizował. MPK płata figle na wielu liniach kursujących przy np. szpitalach i puszcza wysokie na niskie kursy. Jednocześnie niskie pojawiają się na kursach wysokich. Znamy to...
W przypadku linii 3 to nie jest tak, że szansa wynosi 1/7, a 6/7 i to w wielkim uproszczeniu. Zakładamy bowiem schemat klasyczny prawdopodobieństwa, że Twist ma jechać na 7 rozkładach. Biorąc pod uwagę jednak, że mamy 10 rozkładów, to obliczenie realnej szansy, że będzie to Twist jest znacznie bardziej skomplikowane. Ale nie o to chodzi by tu wklejać obliczenia matematyczne.
Myślę, że wypożyczenie np. na miesiąc jest korzystne dla miasta (nie w sensie finansowym). A pasażerom przez te 4-5 tygodni nic się nie stanie. Przecież były awarie Twistów i jakoś szło...

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Jeruszka » 04 kwietnia 2013, 22:43

Januszu, mnie tam obliczenia matematyczne nie przeszkadzają ;). Ogólnie mówiąc - miałem na myśli to, że jak wychodzę specjalnie na kurs niskopodłogowy, to istnieje szansa, że tym kursem - z powodów innych niż awaria - nie pojadę.

Owszem, przez miesiąc pasażerom raczej nic się nie stanie. Bo też mało który zwraca uwagę na takie rzeczy. Tylko z mojego punktu widzenia - jak wiem, że mam 6 wozów w zajezdni, a do obsługi wg umowy mam wysłać 7, to coś tu nie gra. Awarie - dobrze, zdarzają się, jest zabezpieczenie przed tym na wiszących rozkładach ;).

To tak. jakby był dostawcą pizzy - sera wystarczy mi na 6 placków, a przyjąłem zamówienie na 7 - bo ser na jedną porcję wysłałem na targi serów do Hiszpanii. Czy klient przyjmie tłumaczenie "wie pan, nasza pizza jest tak wspaniała i ma tak wspaniały ser, że po prostu musimy się nim pochwalić - niestety, zabraknie go na jedną pizzę"? Nie wiem, warto jednak wcześniej o tym uprzedzić klienta.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Filip Kłyszejko » 04 kwietnia 2013, 23:33

Chyba, że Twisty będą naprawiane w tempie #622... to szybko 7 Twistów na trasie się nie ujrzy :)

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Janusz Karlikowski » 05 kwietnia 2013, 08:15

@Piotrze: jeśli zakładasz, że wyjdziesz na niski, a pojedzie wysoki, to w tą stronę jak najbardziej masz szansę (prawdopodobieństwo) 1/7 przy założeniu, że Twist nie pojawi się na kursie wysokim (anomalia). Zrozumiałem, że chodzi Ci o odwrotna sytuację, tzn. jaka jest szansa, że po wyjściu na 3 przyjedzie Twist :)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 08 kwietnia 2013, 08:46

Zastanawiam się nad taką sytuacją czysto hipotetyczną - jeżeli już udałoby się wszystko załatwić Szwedom, to KTO będzie powoził tym tramwajem w Szwecji. Przecież proces szkolenia motorniczych trwał u nas minimum 2 tygodnie. Kto przeszkoli ludzi tam ? PESA ? MPK ? A może Szwedzi "wypożyczą" też motorniczych ? :P

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Krzysiek Ociepa » 08 kwietnia 2013, 10:51

W Göteborgu mają w taborze wagony Ansaldo Sirio, które też są raczej sterowane joystickiem. Myślę, że ewentualne szkolenie trwałoby najwyżej 2-3 dni. U nas trwało to dłużej, bo w taborze liniowym mieliśmy tylko stopiątki, mające inne sterowanie.

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Filip Kłyszejko » 08 kwietnia 2013, 18:49

Piotr Radoliński pisze:Zastanawiam się nad taką sytuacją czysto hipotetyczną - jeżeli już udałoby się wszystko załatwić Szwedom, to KTO będzie powoził tym tramwajem w Szwecji. Przecież proces szkolenia motorniczych trwał u nas minimum 2 tygodnie. Kto przeszkoli ludzi tam ? PESA ? MPK ? A może Szwedzi "wypożyczą" też motorniczych ? :P



Piotrze bez żadnych szkoleń a wydaje mi się, że mogę ze szwedami jechać :D Przy okazji ferie sobie zrobię i spędzę czas z moim ulubionym sprzętem w Częstochowie.
A na poważnie to Ciekawy jestem jakby Szwedzi chcieli załatwić to z unią, w końcu Twist u nas musi jeździć przez 5 lat tylko na linii 3.
Po za tym jak ktoś już chyba tutaj wspominał jakby było z ubezpieczeniem ?
Trzecia sprawa to jakby się nie daj bóg coś naszemu Twistowi stało to kto by to naprawił i gdzie ?

Piotr Jeruszka
Posty: 1926
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Jeruszka » 08 kwietnia 2013, 18:55

Oj, wydłuży się 3 do Göteborga i będzie po problemie z Unią ;).

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 08 kwietnia 2013, 18:57

...może znów jestem realistą na maksa - to sie nie uda ! Będziemy bronić TWIST-a jak Kmicic Jasnej Góry.
Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !

Piotr Jeruszka pisze:Oj, wydłuży się 3 do Göteborga i będzie po problemie z Unią .
...pytanie tylko czy przez Fieldorfa czy może już od razu przez... Parkitkę ? :D

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Filip Kłyszejko » 08 kwietnia 2013, 19:06

Moim zdaniem również się nie uda, po za tym co za interes ma w tym nasze MPK/Miasto/MZDiT ? jak nawet nie mogą pobierać za taki interes pieniędzy, wg artykułu w pierwszym poście.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Janusz Karlikowski » 08 kwietnia 2013, 19:08

Piotr Radoliński pisze:Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !
I słusznie, bo w sobotę na "wtyczkach" kursował sobie skład stopiątek. Widziany przeze mnie popołudniu, a przez m.in. Filipa rano. I po co to podnoszenie ciśnienia krwi ??

Andrzej Sowa
Posty: 770
Rejestracja: 17 lutego 2008, 09:04
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Andrzej Sowa » 08 kwietnia 2013, 20:13

Filip Kłyszejko pisze:Moim zdaniem również się nie uda, po za tym co za interes ma w tym nasze MPK/Miasto/MZDiT ? jak nawet nie mogą pobierać za taki interes pieniędzy, wg artykułu w pierwszym poście.

Niech nam wypożyczą z dziesięć autobusów.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 08 kwietnia 2013, 20:23

Andrzej Sowa pisze:Niech nam wypożyczą z dziesięć autobusów.
...mam wrażenie, że nie mieliby skąd je wziąć ! :P No chyba, że z fabryki !

Beniamin Wójcik
Posty: 1289
Rejestracja: 05 sierpnia 2011, 08:17
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Beniamin Wójcik » 08 kwietnia 2013, 22:53

Dokładnie. W inaczej funkcjonujących krajach, a nawet miastach Polski, tabor gromadzi się "na styk", bez gromadzenia zapasów, które generują jedynie dodatkowe koszty, bez generowania dochodu.

Zastanawiam się... Szwecja jest poza UE, więc ciekawi mnie w jaki sposób zostanie rozwiązana kwestia wypożyczenia, tym bardziej, że pojazdy są przez UE fundowane.
A w kwestii szkoleń; menu obsługi pojazdu (PESA Twist) jest w języka polskim i zapewne angielskim. Obsługa każdego nowego pojazdu (innego typu) wymaga w świetle prawa obowiązkowych szkoleń, więc nie można tu o czym dywagować, czy szkolenie powinno trwać 3 tygodnie, czy dwa dni. Mnie zastanawia język obsługi modelu TWIST, ten musi być zgodny z krajem użytkowania pojazdu (tak samo dotyczy to instrukcji obsługi i innych...)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 08 kwietnia 2013, 23:09

Benianimie, jak najbardziej Szwecja jest w Unii ;)

Awatar użytkownika
Filip Kłyszejko
Członek CKMKM
Posty: 776
Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Filip Kłyszejko » 08 kwietnia 2013, 23:15

Beniaminie wydaje mi się, że zainstalowanie tam (w Twiście) innego języka niż polski, nie byłoby jakimś wyczynem. Jest angielski - ale nie wiem czy tylko w wypadku monitoringu, błędy wyskakują bodajże w języku angielskim więc nie powinni mieć większych problemów. Gorzej jednak z instrukcją obsługi i przeszkoleniem. Bo nie wyobrażam sobie "wypożyczenia" naszych motorniczych na ich tory.

Awatar użytkownika
Dominik Wójcik
Posty: 7642
Rejestracja: 15 lutego 2008, 13:01
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Dominik Wójcik » 09 kwietnia 2013, 07:50

Piotr Radoliński pisze:Poza tym mam pretensje do MZDiT za "ujawnianie" 7 szt. TWIST-ów w rozkładzie !
Co proszę ?? !! Zaczyna się drugi Smoleńsk i trotyl. Bardzo proszę prześledź temat ujawniania siedmiu Twistów w rozkładzie jazdy. Choćby w macierzystym serwisie

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 09 kwietnia 2013, 08:02

Beniamin Wójcik pisze:W inaczej funkcjonujących krajach, a nawet miastach Polski, tabor gromadzi się "na styk", bez gromadzenia zapasów, które generują jedynie dodatkowe koszty, bez generowania dochodu.
...nie mogę się zgodzić z Twoją wypowiedzią - pracowałem dość długo w transporcie. Zawsze musi być więcej pojazdów niźli jest zapotrzebowanie. Mimo to, u mnie w firmie, nigdy współczynnik "gotowości bojowej" pojazów nie zbliżył się do do "jedynki". Zawsze kształtował się w granicach 0,85-0,93 i to pomimo owej rezerwy.

Tomasz Haladyj
Członek CKMKM
Posty: 1402
Rejestracja: 20 lutego 2008, 09:16
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Tomasz Haladyj » 09 kwietnia 2013, 09:52

Panowie - co za różnica, czy tramwaj pojechałby na testy z Częstochowy do Katowic czy do Goeteborga? Żadna. Zgoda Urzędu Marszałkowskiego jest w obu przypadkach jednakowa. Oczywiście do Szwecji transport jest droższy - i tyle. Mieszkamy w Europie a twista nie powiozą rakietą na księżyc tylko lawetą (tzn. moim zdaniem nie załatwią spraw formalnych, ale tez nie załatwili by ich, gdyby Katowice chciały na 2 tyg. pożyczyć twista).
Sterowanie twista jest typowe - oczywiście eksploatacja testowa musiałaby się odbywać pod nadzorem osoby znającej pojazd ale czy to jest problem nie do rozwiązania? W latach 90. w polskich miastach testowano niemieckie wagony niskopodłogowe, np. w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu. Sądzicie, że Szwedzi są głupsi od Polaków i z tym sobie nie poradzą?

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 09 kwietnia 2013, 10:06

...pisząc o "braku umiejętności sterownia TWIST-em" przez Szwedów miałem oczywiście na myśli jakieś wstępne szkolenie pod nadzorem kogoś np. z PESY !

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 kwietnia 2013, 10:54

Tomasz Haładyj pisze:Panowie - co za różnica, czy tramwaj pojechałby na testy z Częstochowy do Katowic czy do Goeteborga? Żadna. Zgoda Urzędu Marszałkowskiego jest w obu przypadkach jednakowa. Oczywiście do Szwecji transport jest droższy - i tyle. Mieszkamy w Europie a twista nie powiozą rakietą na księżyc tylko lawetą (tzn. moim zdaniem nie załatwią spraw formalnych, ale tez nie załatwili by ich, gdyby Katowice chciały na 2 tyg. pożyczyć twista).

No, to nie jest moim zdaniem dobre porównanie. Urząd Marszałkowski znajduje się w Katowicach, a swoim to by zapewne zgodę dali. A po drugie, Tramwaje Śląskie zamówiły 30 Twistów, więc takie testy miałyby faktycznie sens...

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2013, 11:04

Więc twierdzisz, że nie ma sensu testować czegoś... przed zakupem? To po co mieliśmy tu tego elektrycznego busika? Nie powinniśmy najpierw kupić 20, a potem wziąć jednego na testy... Szwedzi chcą zobaczyć pojazd z bliska, obejrzeć jak pasuje do charakterystyki miasta i zapewne co o nim pomyślą pasażerowie. Bo tamtejsi pasażerowie mają pewnie inne preferencje i przepytanie naszych nie da im odpowiedzi na wszystkie pytania.

Awatar użytkownika
Krzysiek Ociepa
Posty: 3219
Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Krzysiek Ociepa » 09 kwietnia 2013, 11:34

Michał Grzegorczyk pisze:Więc twierdzisz, że nie ma sensu testować czegoś... przed zakupem? To po co mieliśmy tu tego elektrycznego busika? Nie powinniśmy najpierw kupić 20, a potem wziąć jednego na testy... Szwedzi chcą zobaczyć pojazd z bliska, obejrzeć jak pasuje do charakterystyki miasta i zapewne co o nim pomyślą pasażerowie. Bo tamtejsi pasażerowie mają pewnie inne preferencje i przepytanie naszych nie da im odpowiedzi na wszystkie pytania.

Chodzi mi tylko o to, że porównanie nie jest trafne, bo Urząd Marszałkowski zapewne dałby zgodę Tramwajom Śląskim, a przewoźnikowi z Göteborga już niekoniecznie. Oczywiście, że ma sens testowanie czegoś przed zakupem, dlatego też uważam, że testy w GOP-ie miałyby sens, bo niedługo zaczną tam przyjeżdżać ich własne Twisty. Ale póki co, mogliby przyjrzeć się dokładnie naszemu, zrobić szkolenia, itd.
Jednak co do wypożyczenia Twista do Göteborga, jestem raczej sceptyczny. Wątpię, żeby UM wydał zgodę. Göteborg jest położony w odległości 900 km od Częstochowy (w linii prostej), więc sam transport trwałby kilka dni. I nie byłby naprawdę prosty. Co innego, gościnne występy #626 w Berlinie. Wtedy wagon był własnością Pesy, więc mogli z nim robić co chcieli, a transport bez problemu mógł się odbyć drogą lądową.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2013, 12:45

Teraz też można drogą lądową. Przez Niemcy właśnie i Danię. O ile pamiętam jest most między Kopenhagą i Szwecją. A Göteborg leży przecież na zachodnim wybrzeżu.

Awatar użytkownika
Janusz Karlikowski
Posty: 16382
Rejestracja: 15 lutego 2008, 08:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Janusz Karlikowski » 09 kwietnia 2013, 12:56

Jest droga lądowa, ale to by wyszło znacznie więcej jak 900km. Trzeba by jechać przez Kilonię, Odense, Kopenhagę, Malmo, Helsinborg.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Michał Grzegorczyk » 09 kwietnia 2013, 13:25

1566 km, z tego 1445 km po autostradzie. Chociaż w sumie nie wiem, czy będą jechać autostradami, nie znam się na tych przepisach.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 09 kwietnia 2013, 15:12

Panowie ! TWIST obroniony - jak Jasna Góra ! Nie będzie wyjazdu TWISTA do Szwecji ani do Norwegii. Osoby, które wczoraj odwiedziły MPK faktycznie pochodziły ze Skandynawii. Tak jak wcześniej padło - z Goteborga (Szwecja) oraz z Oslo (Norwegia). Byli to jednak pasjonaci interesujący się komunikcją tramwajową, a właściwie szynową. Nie były to osoby w żadnym stopniu władne aby "zabrać" nam TWIST-a na testy. Tak więc tramwaj nie opuści Częstochowy. I chyba na tym zakończę wszelkie spekulacji. No cóż ? Siła plotki jest niesamowita. Widać informacje okazały sie nieścisłe a może goście zza bałtyku chcieli się wylansować. Kolejny POTOP zakończył się klęska dla "najeźdźców" ! :D

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21357
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Niedługo ubędzie jeden Twist?

Postautor: Piotr Radoliński » 09 kwietnia 2013, 16:38

W osobnym poscie opisze Wam fajną sytuacje z wczorajszego dnia. Otóż pasjonaci tramwajów i pojazdów szynowych ze Skandynawii oprócz TWIST-a (bardzo im się podobał) obejrzeli także "stopiątki" (rejsowe), "stodwójkę" oraz zbytkową "eNkę". O ile w wypadku "setek" było okej o tylko po wizycie w "eNce" nastąpił... ZONK ! Otóż goście stwierdzili, że ich pojazdy historyczne/zabytkowe (np. Goeteborgu - maja ich kilkanaście i co ciekawe kursują CODZIENNIE liniowo) nie mają mieć prawa żadnej części nieoryginalnej - nawet najmniejszego wkręta. Jeżeli goś brakuje to dorabia się to ręcznie. I tutaj wskazali na wkręty do mocowania potęczy (do ścian i sufitu), pokazali śruby imbusowe i parę innych "nowoczesnych drobiazgów". Tłumaczyłem, że "nasz" pojazd nie jest zabytkowym w całym tego słowa znaczeniu. Jest to TYLKO stylizacja. Summa sumarum przyjeli moje tłumaczenia za wiarygodne. Jednak stwierdzili, że u nich każdy zabytkowy pojazd to 100% oryginał. Ogólnie wizyta była dla nich udana - jak sami stwierdzili. Najważniejsze, że wyjechali z zajezdni ukontentowani. I pojechali do... Oslo ! :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

xx

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 czerwca 2014, 19:06


Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Delegacje zagraniczne w MPK Częstochowa...

Postautor: Michał Grzegorczyk » 25 października 2014, 22:04



Wróć do „Tabor”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości