DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Tematy związane z zagadnieniami organizacji transportu ludności - dotyczy Częstochowy, b. woj. częstochowskiego.
Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 listopada 2014, 12:52

Piotr Radoliński pisze:Na chwilkę obecną, jedyne zmiany jakie nastąpią w komunikacji miejskiej (publicznej) od 1 stycznia 2015 roku to KOREKTY ROZKŁADÓW JAZDY.

Ciekawi mnie, czy zostaną zalatane dziury w rozkładach 22 i 24 oraz, czy zniknie wreszcie część kursów wysokopodłogowych z racji zakupu nowych solarisów. Sytuacja z linia 18 była do przewidzenia i cieszy mnie, że ta efemeryda nie powstanie. Zastanawiam się, co teraz wymyślą "eksperci" z MZDiT, aby skomunikować hipermarket TESCO...

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 listopada 2014, 13:08

Sebastian Wróbel pisze: Sytuacja z linia 18 była do przewidzenia i cieszy mnie, że ta efemeryda nie powstanie.

Co to jest ta efemeryda? Już się kolejny raz nad tym zastanawiam po Twoim poście.

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 26 listopada 2014, 13:54

Wjazd kieszeniowy z ul. Srebrnej to taki zły pomysł? Serio ?

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 26 listopada 2014, 19:45

Wiesz Piotrze nowy wójt jest z tego samego zaplecza co poprzednik. Myślę, że będzie miał solidną więkzość w radzie. Z racji tego, że mieszka bliżej miasta (Wancerzów) zna osobiście problemy z jakimi przez lata borykają się okoliczni mieszkańcy odnośnie dojazdu do Częstochowy. Więc sądze, że decyzja będzie na tak. Co więcej myślę, że nie będzie to jego ostatnia (oczywiście pozytywna) decyzja w kwestii transportu zbiorowego na terenie gminy Mstów.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 26 listopada 2014, 20:01

Zamiast wszystkie okoliczne gminy wciągać pod obsługę MPK (MPK nie posiada tyle autobusów i dodatkowo odpowiednich do kursowania ponad 30km ), lepiej niech wójtowie dopłaca do biletu na PKS i wtedy nawet było by więcej kursów PKS i taniej.
Lub dążyć do wspólnego biletu na MPK, PKS i GZK.
Mamy dwie duże dobre firmy, plus jest jeszcze GZK, trzeba na tym bazować a nie konkurować !!

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 listopada 2014, 20:16

Tomasz Rorat pisze:Zamiast wszystkie okoliczne gminy wciągać pod obsługę MPK (MPK nie posiada tyle autobusów i dodatkowo odpowiednich do kursowania ponad 30km ), lepiej niech wójtowie dopłaca do biletu na PKS i wtedy nawet było by więcej kursów PKS i taniej.
Lub dążyć do wspólnego biletu na MPK, PKS i GZK.
Mamy dwie duże dobre firmy, plus jest jeszcze GZK, trzeba na tym bazować a nie konkurować !!

Gdyby system biletów miał w rękach MZDiT, to można by o tym rozmawiać, a tak nie ma w ogóle tematu. Albo jako transport organizowany przez gminę jeździ MPK, albo PKS na zasadach wolnorynkowych. I w tym temacie nic się nie zmieni, dopóki nie zajdą zmiany.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 listopada 2014, 20:18

Dokładnie, kwestia przeniesienia biletów do MZDiT jest łatwa, jak tu kiedyś mówiono, ale nikt nie ma odwagi tego ruszyć. A bez tego nic się nie da zrobić w sprawie integracji.

Patryk Hartman
Członek CKMKM
Posty: 5390
Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Patryk Hartman » 26 listopada 2014, 21:09

Sebastian Wróbel pisze:
Piotr Radoliński pisze:Na chwilkę obecną, jedyne zmiany jakie nastąpią w komunikacji miejskiej (publicznej) od 1 stycznia 2015 roku to KOREKTY ROZKŁADÓW JAZDY.

Ciekawi mnie, czy zostaną zalatane dziury w rozkładach 22 i 24 oraz, czy zniknie wreszcie część kursów wysokopodłogowych z racji zakupu nowych solarisów.

Piotrek wspomniał o tym TUTAJ, że rozkład 24 od Nowego Roku będzie skorygowany.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 26 listopada 2014, 21:29

Patryk Hartman pisze:Piotrek wspomniał o tym TUTAJ, że rozkład 24 od Nowego Roku będzie skorygowany.
Szczerze, to miałem na myśli ogólnie rozkłady jazdy... bez wyszczególnionych linii.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 26 listopada 2014, 21:39

Problem w tym, że ludzie chcą nowej jakości Tomku. Przedłużenie linii 30 do Jaskrowa trzy lata temu to był właśnie taki powiew świeżości. Mimo bardzo niesprzyjających warunków ? rozkopana Częstochowa, częste zmiany trasy oraz gigantyczne spóźnienia, autobus ten cieszy się zainteresowaiem. Sądze, że jeśli tylko remont ul Warszawskiej nie będzie tak bardzo uciążliwy to z powrotem będzie to sprawne połączenie z miastem. Takiego połączenia właśnie oczekują mieszkańcy. Natomiast dopłata do PKS nic nie zmieni bo to będzie ten sam PKS co wcześniej, to samo podejście przewoźnika do pasażera, te same autobusy nie przystosowane do przewozu większej partii ludzi, brak wspólnego biletu. Czyli żadnej zasadniczej zmiany. :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 listopada 2014, 22:05

Przede wszystkim KM to częstotliwość co 30 minut albo co 60, a nie przypadkowe godziny. I autobusy pojemniejsze niż w PKS, który pewnie wysyła Lidery itp.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 26 listopada 2014, 22:11

Pewnie że tak ale całej gminy Mstów nie obsłużysz autobusami MPK bo te nie mają tachografu. Po dwa dopłacając do PKS-u gminy mogły by wymagać.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 26 listopada 2014, 22:42

Tomasz Rorat pisze:Zamiast wszystkie okoliczne gminy wciągać pod obsługę MPK (MPK nie posiada tyle autobusów i dodatkowo odpowiednich do kursowania ponad 30km )(...)
Linia miałaby maksymalnie 20 km, na pewno mniej niż 68 (która ma jakieś 22 km).

Ale poruszacie słuszny problem - PKS jest w takiej sytuacji, że sam sobie wędką, przynętą i rybą. Tj. musi tak organizować kursy, by firma nie zbankrutowała. I poniższy akapit napisałem na podstawie tego, co mi mój prosty, chłopski rozum podpowiada, więc wszelkie uwagi są jak najbardziej wskazany.

Jestem pełen podziwu dla wszelkich mądrych głów w PKSie - gdybym ja się wziął za wyznaczanie palcem tras, rozkładów itp., to po pół roku firma poszłaby do piachu ;). Problem, jaki ja widzę, jest taki, że być może PKS utrzymuje na terenie Mstowa kursy, które może nie są specjalnie dla niego opłacalne, ale pełnią jakąś rolę społeczną (dowóz ludzi do Częstochowy, dowóz dzieci do szkół itp.) i zapewniają pasażerów dla innych kursów. No i teraz, jak wejdzie MPK, to w PKSie mogą pomyśleć sobie, że pewne kursy będą nieopłacalne. Może trafić na kursy, które jadą przez Siedlec i Mstów do jakiś innych wiosek. Co wtedy zrobić?

Bartku - dlaczego są potrzebne tachografy? Pytam się serio, bo po prostu nie wiem.

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 26 listopada 2014, 22:50

Pojazd bez tachografu może się poruszać jak dobrze pamiętam w obrębie 50km od bazy, więc raczej by wystarczyło. Chyba, że coś pomyliłem i są to inne wartości, więc wtedy pojawia się problem, choć niewielki. Wystarczyłoby wyznaczyć kilka wozów do obsługi gminy na stałe i założyć im te tachografy.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 26 listopada 2014, 23:05

Na pewno ujednolicenie taryfy wiele by dało, PKS i MPK mogłyby jeździć nawet na jednej linii, a w ten sposób być może PKS musiałby skrócić linie z wiosek gdzieśtam do Mstowa, a to by pewnie wymagało budowy jakiejś bazy w Mstowie, a to znowu koszty. Integracja to jedyna droga!

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 26 listopada 2014, 23:41

Tomasz Rorat pisze:Zamiast wszystkie okoliczne gminy wciągać pod obsługę MPK (MPK nie posiada tyle autobusów i dodatkowo odpowiednich do kursowania ponad 30km ), lepiej niech wójtowie dopłaca do biletu na PKS i wtedy nawet było by więcej kursów PKS i taniej.

Pomijając kwestię ilości taboru MPK (co jest oczywistą prawdą) to tylko same gminy będą decydować, czy po ich terenie mają jeździć:
- niskopodłogowe autobusy publicznego MPK (za dopłatą) dostosowane do rozkładów, na który wpływ ma wyłącznie urząd danej gminy.
- wysokopodłogowe autobusy komercyjnego PKS-u (darmowe), dostosowane do rozkładów, na który urząd danej gminy nie ma wpływu.
- prywatne busiki pana Gienka, dostosowane do rozkładów, na które urząd gminy nie ma wpływu.

I ani mnie, ani tobie, ani żadnemu z nas nic do tego !!
Bartosz Kowalski pisze:Po dwa dopłacając do PKS-u gminy mogły by wymagać.

Tak. Ale tylko w kwestii rozkładów, na które wpływ miałaby gmina.

A skoro mowa o tachografach, to mam pytanie:
Czy zgodnie z literą prawa, MPK mogłoby sobie "od tak" założyć tachografy w swoich autobusach ??

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 27 listopada 2014, 08:58

Łukasz Szkurłat pisze:Pojazd bez tachografu może się poruszać jak dobrze pamiętam w obrębie 50km od bazy, więc raczej by wystarczyło. Chyba, że coś pomyliłem i są to inne wartości, więc wtedy pojawia się problem, choć niewielki. Wystarczyłoby wyznaczyć kilka wozów do obsługi gminy na stałe i założyć im te tachografy.

Nie 50 a 30 kilometrów.
A co do reszty macie świadomość że gmina Mstów to nie tylko Jaskrów, Mstów i Siedlec?Że są takie miejscowości jak Zawada,Kuchary, Krasice,Mokrzesz, Skrzydlów, Kłobukowice,Kobyłczycyce, Latosówka, Łuszczyn, Małusy Małe, Małusy Duże, Brzyszów, Srocko. Cieszycie się że MPK pojedzie do Siedlca (jak PKS-owi się kursy do Siedlca przestaną opłacać a na 100% przestaną jak wejdzie MPK to ciekawe kto dzieci do szkoły do Mstowa zawiezie)do Mstowa, ale czy zdajecie sobie sprawę że cześć przezemnie wymienionych miejscowości nagle może zostać na łasce PKS-u który stwierdzi że im się nie opłaca kurs do Krasić, do Kuchar, czy Skrzydlowa i zostaną tylko kursy przelotowe np Koniecpol,Przyrów, czy Garnek, Pławno albo te jadące okrężną drogą. Żeby potem nie było znowu jątrzenia jak to zły PKS wycina kursy. Albo się organizuje komunikacje w całej gminie albo wcale, a nie tylko dla wybranych.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 27 listopada 2014, 18:17

Zawsze kiedy powraca ten wątek ustawiasz Bartku ten temat w taki sposób że Jaskrów, Mstów przeciwstawiasz w kontrze do całej gminy Mstów. Stawiasz tezę że największym i najbardziej zaludnionym miejscowościom tej gminy nie należy się przyzwoity transport. Przypomnę, że Jaskrów ma największą ilość mieszkańców, w drugiej kolejności jest Mstów. Tylko jak się tak bardziej przyjrzeć to mieszkańcy Kobyłczyc, Małus, Brzyszowa mają wybór PKS albo prywatny przewoźnik, podobnie mieszkańcy Mokrzeszy, Jaźwin, Zawady. Natomiast Mstów Jaskrów czy Siedlec jest tylko PKS. Tak bardzo się martwisz dziećmi z tych wiosek a zapominasz, że po drugiej stronie też są dzieci, młodzież i dorośli którzy chcą dojechać do miasta do szkoły na uczelnie do pracy. Te wyciągane wiecznie dzieci nie koniecznie muszą być dowożone przez częstochowski PKS. Moim zdaniem to jest tylko takie straszenie. Gdyby te przewozy dzieci były niedochodowe, to z pewnością PKS nie podjął by się ich realizacji.
Zresztą nie ma na razie dyskusji bo to jest tylko zagadnienie czysto hipotetyczne. Jeśli by nastąpiły jakieś zmiany to w kierunku Mstowa, ewentualnie Kuchar i to też nie wprzyszłym roku.
Trzeba się Bartku pogodzić, że komunikacja organizowana na zasadach wyłącznie komercyjnych powolutku przestaje się ludziom podobać.

P.S. Skrzydlów - gm. Kłomnice.

Mariusz Sośniak
Posty: 85
Rejestracja: 20 listopada 2011, 09:00
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Mariusz Sośniak » 27 listopada 2014, 20:47

Bartosz Kowalski pisze:Nie 50 a 30 kilometrów.

Troszkę przestrzeliłeś Bartoszu;)
http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 27 listopada 2014, 21:07

Ktoś pisał że obsługa PKS jest zła, autobusy nie takie .... itd.
Czy mógłby to bardziej opisać, co autor miał na myśli ??

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 27 listopada 2014, 23:57

Bartosz Kowalski pisze:A co do reszty macie świadomość że gmina Mstów to nie tylko Jaskrów, Mstów i Siedlec?Że są takie miejscowości jak Zawada,Kuchary, Krasice,Mokrzesz, Skrzydlów, Kłobukowice,Kobyłczycyce, Latosówka, Łuszczyn, Małusy Małe, Małusy Duże, Brzyszów, Srocko. Cieszycie się że MPK pojedzie do Siedlca (jak PKS-owi się kursy do Siedlca przestaną opłacać a na 100% przestaną jak wejdzie MPK to ciekawe kto dzieci do szkoły do Mstowa zawiezie)do Mstowa, ale czy zdajecie sobie sprawę że cześć przezemnie wymienionych miejscowości nagle może zostać na łasce PKS-u który stwierdzi że im się nie opłaca kurs do Krasić, do Kuchar, czy Skrzydlowa i zostaną tylko kursy przelotowe np Koniecpol,Przyrów, czy Garnek, Pławno albo te jadące okrężną drogą. Żeby potem nie było znowu jątrzenia jak to zły PKS wycina kursy. Albo się organizuje komunikacje w całej gminie albo wcale, a nie tylko dla wybranych.

Nie istnieje w naszej okolicy tylko MPK czy PKS. Znajdzie się inny przewoźnik i tyle. Nikt po nikim nie będzie płakał.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 listopada 2014, 09:10

Sebastian Wróbel pisze:
Bartosz Kowalski pisze:A co do reszty macie świadomość że gmina Mstów to nie tylko Jaskrów, Mstów i Siedlec?Że są takie miejscowości jak Zawada,Kuchary, Krasice,Mokrzesz, Skrzydlów, Kłobukowice,Kobyłczycyce, Latosówka, Łuszczyn, Małusy Małe, Małusy Duże, Brzyszów, Srocko. Cieszycie się że MPK pojedzie do Siedlca (jak PKS-owi się kursy do Siedlca przestaną opłacać a na 100% przestaną jak wejdzie MPK to ciekawe kto dzieci do szkoły do Mstowa zawiezie)do Mstowa, ale czy zdajecie sobie sprawę że cześć przezemnie wymienionych miejscowości nagle może zostać na łasce PKS-u który stwierdzi że im się nie opłaca kurs do Krasić, do Kuchar, czy Skrzydlowa i zostaną tylko kursy przelotowe np Koniecpol,Przyrów, czy Garnek, Pławno albo te jadące okrężną drogą. Żeby potem nie było znowu jątrzenia jak to zły PKS wycina kursy. Albo się organizuje komunikacje w całej gminie albo wcale, a nie tylko dla wybranych.

Nie istnieje w naszej okolicy tylko MPK czy PKS. Znajdzie się inny przewoźnik i tyle. Nikt po nikim nie będzie płakał.

Widzisz Ty dalej nic nie rozumiesz. Tu nie chodzi o to że znajdzie się inny przewoźnik a o to że dziś PKS te kursy szkolne robi jaki kursy otwarte. Jak nie będzie miał pasażerów, to mu się nie będzie opłacało to zwyczajnie je zwinie i tyle. Ale przecież ja tylko straszę. Wy wiecie najlepiej co i jak. Przecież porządna komunikacja należy się tylko Mstowowi i Jaskrowowi a reszta może jeździć dalej PKS-em albo busem, który w niektóre dni ma gorsza częstotliwość niż PKS i wszystkie kursy jakie jeżdżą przez teren gminy są kursami przelotowymi. Przecież mały busik jest pojemniejszy od krytykowanego tutaj przez Was Autosana A0909L czy A1010T. Żeby nie było tak wiem bus tez wysyła duże autobusy ale nie na wszystkie kursy.
Mariusz Sośniak pisze:Bartosz Kowalski napisał(a):
Nie 50 a 30 kilometrów.

Troszkę przestrzeliłeś Bartoszu;)
http://www.gitd.pl/jazda-bez-tachografu

Wydaje mi się że kiedyś było to 30 kilometrów.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2014, 10:14

A niech się podzielą, Mstów z Jaskrowem i Siedlcem niech stworzy osobną gminę, a reszta gminy niech tworzy swoją albo niech się przyłączy do innej gminy i skończą się kłótnie. Najwyraźniej gmina jest za duża, potrzeby ludzi mieszkających bliżej miasta rozjeżdżają się z tymi mieszkającymi dalej.

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Jeruszka » 28 listopada 2014, 10:26

Nie musicie się zgadzać z Bartoszem, ale powinniście brać pod uwagę to, co pisze - PKS może wyciąć kursy niedochodowe, a to może się odbić rykoszetem na kursach, które są z jakiegoś powodu ważne. To nie taka sama sytuacja, jak wielokrotnie podnoszony tutaj temat wpuszczenia nowego przewoźnika na linie miejskie. Obojętnie, czy obsługiwać je będzie MPK, czy kto inny - istnieje jakiś ułożony rozkład, MZDiT płaci za realizację kursów, jakaś częstotliwość zostanie zachowana.

Tutaj, w przypadku Mstowa, PKS ma na tyle pasażerów, że opyla mu się jeździć. Niestety, trzeba dokładnie kalkulować co, kiedy i za jaką cenę, przez co mamy kursy do Mstowa przez Mordor i Jarzynową - bo akurat tak się opłaca, jest więcej pasażerów po drodze. Mamy też masę oznaczeń na rozkładach, które mnie trochę zniechęcają - ale rozumiem, tak jest najbardziej dla przewoźnika optymalnie. Jak wejdzie MPK ze swoimi kursami, to zabierze pasażerów PKSowi, a ten ma święte prawo ciąć rozkład. I obawiam się, że na cięciu mogą ucierpieć mieszkańcy, i nawet inny przewoźnik nie będzie chciał łatać dziur.

Takie jest tylko moje zdanie. Mnie, jako niedzielnemu turyście i miłośnikowi pomysł z przedłużeniem do Siedlca bardzo się podoba, tylko obawiam się tego, że ktoś przez to zostanie pokrzywdzony. Może warto aby wójt Mstowa spotkał się z władzami PKSu i MZDiT, może istnieje jakieś lepsze rozwiązanie dla gminy?

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 28 listopada 2014, 13:30

Mnie zastanawia czemu niektórzy sieją panikę, że MPK zabierze pasażerów PKS-owi... MPK dojedzie do Siedlca przez Mirów, ulicę wodociągową i św. Ojca Pio. Ta trasa nie pokrywa się nawet w kilku metrach z trasą autobusów PKS-u (jedynym wspólnym punktem będzie pętla autobusowa), które docierają do Siedlca od strony Jaskrowa i Mstowa oraz od strony Srocka i Gąszczyka.
Wniosek? linia 26 będzie miała pasażerów prawie wyłącznie na swojej trasie.
Chyba nikt z nas nie jest na tyle naiwny, skoro uważać, że pojawienie się kursów MPK zabierze WIĘKSZOŚĆ pasażerów PKS. Z racji tego, że autobusy obu firm będą dojeżdżały do Siedlca aż na trzy różne sposoby (w stosunku 3:2 dla PKS i 3:1 dla MPK) logiczne jest, że na swoich trasach zawsze będzie wierna grupa pasażerów dla obu przewoźników.
Bartek, skoro uważasz się za wolnościowca, to dlaczego nie pozwolisz dać wyboru gminie Mstów ?? skoro chcą wydłużyć kursy do Siedlca, mieć wpływ na organizację komunikacji na swoim terenie i są skłonni za to zapłacić, to ich sprawa. Czy na tym stracą, bądź zyskają to też jest ich sprawa !!

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 listopada 2014, 13:41

Widzisz to że jada inną trasą to jedna sprawa, a druga jest taka że pasażerów na w bezpośredniej relacji Częstochowa-Siedlec PKS-wo może ubyć a to może oznaczać że PKS z Siedlca się zwinie. Widzisz znowu przeinaczasz moje słowa. Niech sobie gmina organizuje komunikację,wcale do nich PKS nie musi jeździć bo PKS sobie poradzi, ale jak już zaczyna organizować ta komunikacje to niech to robi z sensem i całościowo tak żeby wszyscy mieszkańcy gminy byli zadowoleni a nie tylko część.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2014, 15:27

Czy wy nie rozumiecie że chęć zrobienia przedłużenia, nie jest chęcią poprawy jakości i dostępności komunikacji dla pasażera !!

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 28 listopada 2014, 16:42

Czyli dobrze jest jak jest, tak ? Chyba że masz lepszy pomysł.

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 28 listopada 2014, 17:01

Bartek nie może najwyraźniej pogodzić się z myślą, że mieszkańcy Jaskrowa, Wancerzowa Mstowa czy Siedlca też chcą mieć dobry i sprawny dojazd za rozsądną cenę. Nie chcą już dalej mieć komunikacji komercyjnej w wykonaniu częstochowskiego PKS. Nam mieszkańcom to się po prostu należy. Wiadomo, że nie ma szans, żeby od ręki całościowo ten problem załatwić, ale można go zacząć rozwiązywać stopniowo. Narzekacie na brak zainteresowania gmin transportem zbiorowym na swoim terenie, ale jak przychodzi co do czego to najchętniej byście zachowali status quo, żadnych zmian. Piotr proponuje rozmowy wójta z PKS i MZDiT, tylko po co? Owszem rozmawiać warto i trzeba z MZDiT zgodnie z właściwością rzeczową. PKS nic lepszego niż to co jest nie ma nam do zaoferowania.
Wydłużenie 26 do Siedlca należy traktować jako kroczek w dobrym kierunku. Można to potraktować jako pokazanie ludziom jak być powinna zorganizowana komunikacja zbiorowa. Nie wiem co Tomek ma na myśli mówiąc, że chęć zrobienia przedłużenia, nie jest chęcią poprawy jakości i dostępności komunikacji dla pasażera. Właśnie tak było w przypadku Jaskrowa trzy lata temu i jestem głęboko przekony że tak jest i tym razem. Jeśli chodzi o wydłużenie 30 do przystanku Jaskrów Wille to właśnie tak się stało. Nastąpiła wyraźna poprawa dostępności i jakości dojazdu do miasta. Oczywiście ja to traktuję jako rozwiązanie tymczasowe. Oczywistym jest, że kiedyś nastąpią kolejne zmiany.
Niebyło by tej dyskusji, gdybyście mieszkali poza miastem. Wtedy byście na to patrzeli z innej perspektywy. A już zupełnie inaczej byście się wypowiadali będąc mieszkańcem Mstowa czy Jaskrowa.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 listopada 2014, 18:54

Nie,ja nie mogę się pogodzić z tym że gmina część mieszkańców traktuje jakoś lepiej, dając im usługę na lepszym poziomie, powodują przez to że Ci sami mieszkańcy,albo inni zamieszkujący ta gminę mogą dostać usługę w dużo gorszym standardzie albo, w ogóle nie dostać tej usługi. Tu nie chodzi o pokazywanie małymi kroczkami, bo z tego że pokażesz pozostałym jak komunikacja ma wyglądać,jak oni będą ją mieli na gorszym poziomie albo wcale? To tak jak by MZDiT stwierdził że Parkita,Tysiąclecie i Północ oraz Raków z Wrzosowiskom z racji że są najbardziej zaludnione dostana komunikację z taktem co 5 minut a pozostałe dzielnice będą tylko widziały jak być powinno. Ale ja wiem, jak samemu ma się lepiej to już o innych się nie myśli, jak byś mieszkał w tych miejscowościach do których dalej będzie jeździł PKS to inaczej byś mówił.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2014, 19:05

Czyli chcesz powiedzieć, że jeśli nie stać nas na poprawę sytuacji wszystkich to nikomu mamy nie poprawiać? Cóż, w ten sposób wciąż byśmy siedzieli w szałasach.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 28 listopada 2014, 19:21

Sytuacja wygląda tak-poprawiasz komunikacje mieszkańcom Jskrowa, Mstowa i Siedlca, stracić może reszta mieszkańców, w tym np ci z Siedlca, jak do szkoły we Mstowie czy urzędu będą jechać przez Częstochowę, bo PKS wytnie kursy jak mu się nie będzie opłacać. Jasne co innego jak by poprawić komunikację w części gminy ale nie robiąc tego kosztem innych. Jeśli robimy to kosztem innych, to niczego nie poprawiamy.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2014, 19:25

Cały czas pisaliście że pasażer powinien się przesiadać !! np. linii 12 na 38 itd. A co z liniami PKS już nie można się przesiadać ??
PKS według was źle traktuje pasażerów - podajcie przykłady ( zgłoszę tam gdzie trzeba !! )
"PKS nic lepszego niż to co jest nie ma nam do zaoferowania." - rozwiń tą myśl, skąd wiesz że nie ma
Mówicie że trzeba mieszkać po za miastem, proszę przykład Blachownia pasażerowie mówili że lepsze są autobusy PKS niż MPK. Dlaczego - bo są cichsze, wygodniejsze siedzenia, cieplejsze, a kierowcy milsi bo nie dzieli ich kabina.

Wiecie dlaczego wolą MPK bo maja jeden bilet !!
Wystarczy połączyć bilety na MPK i PKS, a pasażerowie będą jeszcze bardziej zadowoleni z komunikacji. Bo jak nie zdążą na linie 30, pojadą PKS i to bliżej domu, a nie jak teraz idą 10-20min na przystanek Jaskrów Wille.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2014, 19:53

Jasne, że trzeba zintegroać bilety. Ale jak? Po pierwsze miasto musi chcieć zabrać bilety w MPK, a po drugie trzeba się z kimś dogadać w PKS o tym, jak ten system biletowy ma wyglądać. Czy ktoś ma pomysł, jak łączyć komercyjne kursy PKS z dotowanym MPK? I czy w wiecznie wystawionym na prywatyzację PKS ktoś może podjąć taką decyzję?

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 listopada 2014, 20:19

Tomasz Rorat pisze:Cały czas pisaliście że pasażer powinien się przesiadać !! np. linii 12 na 38 itd. A co z liniami PKS już nie można się przesiadać ??

Bo widzisz, to jednak trochę drogie przedsięwzięcie zostawić w autobusie PKS-u 3zł za trzaśnięcie drzwiami i pojechać ledwo 5km, żeby potem przesiąść się na autobus MPK, na który bilet kosztuje 90zł miesięcznie. Ale rozwiązanie sam sobie podałeś:
Tomasz Rorat pisze:Wystarczy połączyć bilety na MPK i PKS, a pasażerowie będą jeszcze bardziej zadowoleni z komunikacji. Bo jak nie zdążą na linie 30, pojadą PKS i to bliżej domu, a nie jak teraz idą 10-20min na przystanek Jaskrów Wille.

Pytanie, za ile to się stanie i kto do tego dąży? Bo jak na razie prócz zagorzałej dyskusji na ten temat na forum, nigdzie indziej poruszany nie jest. A takie dyskusje, to tu się przez kolejne lata będą odbywać. Stąd jest wybór taki, a nie inny. Chcesz ludzką taryfę i mieć władzę nad rozkładem jazdy - przyjmujesz bez marudzenia MPK. A przy okazji płacisz i płaczesz.
Michał Grzegorczyk pisze:Jasne, że trzeba zintegroać bilety. Ale jak? Po pierwsze miasto musi chcieć zabrać bilety w MPK, a po drugie trzeba się z kimś dogadać w PKS o tym, jak ten system biletowy ma wyglądać. Czy ktoś ma pomysł, jak łączyć komercyjne kursy PKS z dotowanym MPK? I czy w wiecznie wystawionym na prywatyzację PKS ktoś może podjąć taką decyzję?

Obawiam się, że w Polskich warunkach będzie to niezwykle trudne.
-Ktoś musi na poważnie podjąć się tematu i chcieć doprowadzić do takiej integracji w celu stworzenia biletu aglomeracyjnego,
-Uporać się ze związkami zawodowymi MPK, które mogą przy przenoszeniu systemu biletowego z MPK do MZDiT nieźle namieszać,
-PKS musi się zgodzić się na współpracę, co nie będzie łatwe. Musieliby wydać duże pieniądze na instalację systemu biletowego w autobusach, dlatego musi być pewny, że to im się będzie opłacało,
-To czy PKS przystąpi do biletu aglomeracyjnego zależeć będzie od tego, ile gmin zainteresowanych byłoby do tworzenia takiej aglomeracji i dotowania kursów.

Nie ma możliwości połączenia biletu miejskiego z cenami komercyjnymi, bo i jak? Takie coś ma szansę jedynie się przyjąć, gdy w autobusach PKS będzie obowiązywał cennik, jak w gminach, gdzie kursy wykonuje MPK, a różnice dopłacać będzie samorząd.
Możliwy jest jedynie podział taryfy na strefy miejską, podmiejską I (gminy ościenne) i podmiejską II (dalsze gminy, o ile byłyby takie zainteresowane).

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2014, 20:34

Michał Grzegorczyk pisze:Jasne, że trzeba zintegroać bilety. Ale jak? Po pierwsze miasto musi chcieć zabrać bilety w MPK, a po drugie trzeba się z kimś dogadać w PKS o tym, jak ten system biletowy ma wyglądać. Czy ktoś ma pomysł, jak łączyć komercyjne kursy PKS z dotowanym MPK? I czy w wiecznie wystawionym na prywatyzację PKS ktoś może podjąć taką decyzję?

I w tą stronę trzeba iść.
Bez łączenia biletów, można dopłacić PKS do biletów np. miesięcznych
I wtedy pasażerowie mogli by zaoszczędzić pieniądze, więcej osób by zaczęła korzystać z komunikacji PKS jak i MPK. Po co płacić z góry za kilometry wykonane po terenie gminy ?? A tak jest teraz gmina płaci dużo nie ważne czy ktoś jedzie np. linia 69.

Pamiętajcie autobusy miejskie są do wożenia ludzi po mieście ( gdzie jadą kilka przystanków, góra 20-30min), a autobusy międzymiastowe ( takie większości posiada PKS) do wożenia ludzi pomiędzy miastami ( w takich jedzie się kilkanaście przystanków, ponad 30-50min).


A skąd wy wiecie co i jakie rozmowy prowadzi nasz PKS ?? Poczekajcie pół roku ew. rok a zobaczycie !!

ps. nadal nie rozumiem czym tak bardzo podpadł wam PKS ??

Awatar użytkownika
Tomasz Stefaniak
Posty: 300
Rejestracja: 11 listopada 2008, 16:33
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Stefaniak » 28 listopada 2014, 20:41

Tylko nie chcesz zauważyć, że większość tych miejscowości o które tak rzekomo się troszczysz ma wybór PKS bądź prywatny przewoźnik. Co więcej oferta PKS poprawiła się (patrz Koniecpol). Więc te miejscowości mają stosunkowo dobrą ofertę w porównaniu do Mstowa i części Jaskrowa. Według Ciebie najlepiej tkwić w obecnym układzie i nic nie zmieniać. Ukazanie mieszkańcom, że do miasta można jeżdzić w cywilizowany sposób odnosi ten skutek, że rośnie społeczne oczekiwanie na kontynuowanie tych działań w przyszłości. W kontekście zmian 01-01-2017 roku jest to bardzo pożądane działanie gdyż wiąże moją gminę z miastem Częstochowa.
A co ma do zaproponowania pasażerom PKS. Czy nagle pojawią się autobusy do których można będzie z wózkiem dzięcięcym wsiąść, czy nagle pojawi się rozkład jazdy z taktem godzinnym i półgodzinnym w godzinach szczytu, czy bilety ztanieją chociaż do poziomu ceny biletu podmiejskiego. Nie będę pisał o złym traktowaniu przez PKS bo nie korzystam z usług tego przedsiębiorstwa. W ciągu trzech lat skorzystałem tylko 4 razy i to podróżując dalej niż do Jaskrowa (Mstowa). Ale w czasie gdy jeździłem to mógłbym całą litanię wypisać.
Piszesz, że mieszkańcy Blachowni są zadowoleni. Może i są (chociaż to wątpliwe skoro busy tam są), mnie to nie intresuję. Napisałem tylko, że problem komunikacji w mojej gminie znam z autopsji, nie z obserwacji, przez wiele lat korzystałem z usług PKS, później przedłużoną 30. Byłem pasażerem codziennym, nie okazyjnym.

Awatar użytkownika
Tomasz Rorat
Członek CKMKM
Posty: 7074
Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Tomasz Rorat » 28 listopada 2014, 21:11

Wiesz co to jest w Polskich realiach BUS !!
Wyjaśnię to tak:
Sklep warzywny, a przed sklepem stoi babcia (przebrana za babcie, bo tylko wie jak wygląda babcia) i handluje pietruszką. Czemu owa babcia nie otworzy sklepu ?? bo po co, lepiej opłaca się podbierać klientów, sprzedawać pseudo towar niby taniej. A że kupisz nie za bardzo świeżą pietruszkę ( jedziesz na stojąco w busie, choć nie jest zarejestrowany na miejsca stojące), że możesz się otruć ( wypadek "bus" przerobionego z dostawczaka ....) itd. .

Jeszcze nigdy nie widziałem osób z wózkiem dziecięcym wsiadających lub wysiadających na Jaskrów-Wille
A PKS przewiozłem tysiące wózków !! ( nawet w PR110 delux chodzi mi o turystyczny autobus)
Ja problemy gmin ( nie tylko jednej) znam też autopsji :P woziłem może i ciebie inny mieszkańców, a mój ojciec woził przez 45lat !!

Awatar użytkownika
Łukasz Szkurłat
Posty: 2966
Rejestracja: 15 lutego 2011, 22:04
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Szkurłat » 28 listopada 2014, 21:49

Tomasz Rorat pisze:Bez łączenia biletów, można dopłacić PKS do biletów np. miesięcznych
I wtedy pasażerowie mogli by zaoszczędzić pieniądze, więcej osób by zaczęła korzystać z komunikacji PKS jak i MPK.

Szczątkowe rozwiązanie problemu, bo i tak dalej potrzeba dwóch biletów miesięcznych, a chcąc pozyskać nowych pasażerów system biletowy musi być jak najbardziej uproszczony. Zresztą na jakich zasadach gmina będzie dopłacać do biletów? Tylko dla swoich mieszkańców? A co w przypadku, gdy to ktoś z Częstochowy pokonuje codziennie trasę do przykładowego Mstowa?
Tomasz Rorat pisze:Po co płacić z góry za kilometry wykonane po terenie gminy ?? A tak jest teraz gmina płaci dużo nie ważne czy ktoś jedzie np. linia 69.

Naprawdę myślisz, że gdyby gmina płaciła za bilety, a nie wozokilometry, to wyszłoby taniej? Nie, żaden przewoźnik nie pozwoliłby sobie na straty. I tak przewoźnik wliczyłby sobie koszta poniesione w wyniku nierentownego kursu do bilansu sprzedanych biletów. Problemem ogromnych nakładów poniesionych w wyniku organizowania komunikacji przez gminy jest utrzymywanie dużej ilości pracowników biurowych MPK, a nie puste kursy.
Tomasz Rorat pisze:A skąd wy wiecie co i jakie rozmowy prowadzi nasz PKS ?? Poczekajcie pół roku ew. rok a zobaczycie !!

A prowadzi? Ty skąd to wiesz? Możesz dać nam wszystkim takie zapewnienie, że PKS z jakąś gminą prowadzi rozmowy? I do czego to ma w ogóle doprowadzić?

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 28 listopada 2014, 22:12

Tomasz Rorat pisze:Cały czas pisaliście że pasażer powinien się przesiadać !! np. linii 12 na 38 itd. A co z liniami PKS już nie można się przesiadać ??
Można, można, tylko takty nie istnieją i złapanie przesiadki jest raczej trudne, jeśli akurat dwa kursy nie są zgrane. Jestem natomiast zwolennikiem przesiadek na zorganizowanych liniach podmiejskich. Niech do Mstowa jedzie silna linia z miasta, z której można się przesiąść na linie rozjeżdżające się do poszczególnych grup miejscowości.

Awatar użytkownika
Bartosz Kowalski
Członek CKMKM
Posty: 4269
Rejestracja: 15 lutego 2008, 10:14
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Bartosz Kowalski » 29 listopada 2014, 10:42

Tomasz Stefaniak pisze:Tylko nie chcesz zauważyć, że większość tych miejscowości o które tak rzekomo się troszczysz ma wybór PKS bądź prywatny przewoźnik. Co więcej oferta PKS poprawiła się (patrz Koniecpol). Więc te miejscowości mają stosunkowo dobrą ofertę w porównaniu do Mstowa i części Jaskrowa. Według Ciebie najlepiej tkwić w obecnym układzie i nic nie zmieniać. Ukazanie mieszkańcom, że do miasta można jeżdzić w cywilizowany sposób odnosi ten skutek, że rośnie społeczne oczekiwanie na kontynuowanie tych działań w przyszłości. W kontekście zmian 01-01-2017 roku jest to bardzo pożądane działanie gdyż wiąże moją gminę z miastem Częstochowa.
A co ma do zaproponowania pasażerom PKS. Czy nagle pojawią się autobusy do których można będzie z wózkiem dzięcięcym wsiąść, czy nagle pojawi się rozkład jazdy z taktem godzinnym i półgodzinnym w godzinach szczytu, czy bilety ztanieją chociaż do poziomu ceny biletu podmiejskiego. Nie będę pisał o złym traktowaniu przez PKS bo nie korzystam z usług tego przedsiębiorstwa. W ciągu trzech lat skorzystałem tylko 4 razy i to podróżując dalej niż do Jaskrowa (Mstowa). Ale w czasie gdy jeździłem to mógłbym całą litanię wypisać.
Piszesz, że mieszkańcy Blachowni są zadowoleni. Może i są (chociaż to wątpliwe skoro busy tam są), mnie to nie intresuję. Napisałem tylko, że problem komunikacji w mojej gminie znam z autopsji, nie z obserwacji, przez wiele lat korzystałem z usług PKS, później przedłużoną 30. Byłem pasażerem codziennym, nie okazyjnym.

Ja wiem dla Ciebie PKS to zło koniecznie, i nawet busiarz świadczący usługę na tym samym poziomie albo gorsza będzie lepszy. Bo i owszem w tygodniu w godzinach szczytu busiarze wysyłają duże autobusy, ale już w niedziele czy święta w tych samych godzinach co PKS wysyłają małe busiki. Do czego jest lepiej włożyć wózek?Do Sprintera z jednymi drzwiami czy np Trampa?
Dobrze niech będzie że lepiej dla pasażera, tylko żeby to lepiej nie obróciło się na gorzej. Bo oczywiście jak PKS wytnie kursy to będzie wina złego PKS-u prawda?Tak napiszesz, że znowu zły PKS wyciął kursy. Bo przecież PKS to zło konieczne.
A co do łączenia biletów, wszystko da się załatwić, tylko trzeba zacząć rozmawiać. Prywatyzacja czy komunalizacja, do której jest obecnie bliżej PKS-u nic tu do tego nie ma.

Awatar użytkownika
Sebastian Wróbel
Posty: 4959
Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Sebastian Wróbel » 29 listopada 2014, 11:10

Bartosz Kowalski pisze:Do czego jest lepiej włożyć wózek?Do Sprintera z jednymi drzwiami czy np Trampa?

Do autobusu bez stopni, np. do Mercedesa Citaro albo Solarisa. :P

Łukasz Najman
Posty: 2069
Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
Kontaktowanie:
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Łukasz Najman » 29 listopada 2014, 11:30

Bardzo ciekawa rozmowa, ale panowie to nie ten temat :)

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2014, 15:06

I niestety w kółko padają te same słowa z obu stron ;) Przejdźmy do spraw konstrukcji taryfy i rozliczeń albo dajmy sobie spokój.

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2014, 15:13

To jest temat INFORMACYNY o zmianach w komunikacji ! A robi się zawsze "panel dyskusyjny" z dyskusją AKADEMICKĄ.

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2014, 16:24

Ale jednak dobrze, że jakieś dyskusje są jeszcze możliwe ;)

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.

Postautor: Piotr Radoliński » 29 listopada 2014, 16:33

...nie mam NIC przeciwko dyskusjom. Tylko róbmy to w temacie, który do tego będzie służył. :P

Awatar użytkownika
Michał Grzegorczyk
Posty: 8349
Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015

Postautor: Michał Grzegorczyk » 29 listopada 2014, 22:50

Ale zwykle przeniesienie kończy się śmiercią dyskusji :P

Awatar użytkownika
Piotr Radoliński
Członek CKMKM
Posty: 21439
Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015

Postautor: Piotr Radoliński » 30 listopada 2014, 09:26

Michał Grzegorczyk pisze:Ale zwykle przeniesienie kończy się śmiercią dyskusji :P
Temat o ZMIANACH chcę traktować jako INFORMACYJNY !

Piotr Jeruszka
Posty: 1929
Rejestracja: 15 lutego 2008, 07:54
Lokalizacja: Częstochowa
Status: Offline

DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015

Postautor: Piotr Jeruszka » 30 listopada 2014, 13:02

To można taki temat przykleić i dodatkowo zablokować w nim możliwość edycji. Bo zaraz zaczniemy się zastanawiać które tematy traktujemy jako informacyjne, a które jako dyskusyjne.


Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości