DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji i zakup taboru w 2015 r.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015
Słusznie, bo się pogubimy.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
DYSKUSJA: Zmiany w komunikacji: 2015
...zapomniałem Piotrze o tej opcji. Chodziło mi TYLKO o przejrzystość tematu. Wpisujemy tam TYLKO zmainy PLANOWANE lub mającer nastąpić.Piotr Jeruszka pisze:To można taki temat przykleić i dodatkowo zablokować w nim możliwość edycji. Bo zaraz zaczniemy się zastanawiać które tematy traktujemy jako informacyjne, a które jako dyskusyjne.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 01 października 2008, 18:29
- Lokalizacja: Częstochowa/Wyczerpy
- Status: Offline
Dys
A oprócz w/w zmian, najbardziej znaczące "wyłapane" w przeglądzie nowych rozkładów:
- zostają załatane luki w rozkładach 22 i 24, chociaż nie całkiem...
- linia 12 w robocze będzie przez cały dzień jeździć co 15 minut, rozkład skoordynowany z 32 oraz nie pokrywa się z 10
- powraca koordynacja 15 i 16
- wszystkie kursy 21 będą dojeżdżać do Olsztyńskiej
- przystanek "1 Maja-Uczelnia" będzie się nazywał I Urząd Skarbowy, a dotychczasowy "Skrzyneckiego" zmieni nazwę na Liceum im. R. Traugutta
- 17 zyskuje 1 nowy kurs o 4:44 z Os. Wyczerpy
- zostają załatane luki w rozkładach 22 i 24, chociaż nie całkiem...
- linia 12 w robocze będzie przez cały dzień jeździć co 15 minut, rozkład skoordynowany z 32 oraz nie pokrywa się z 10
- powraca koordynacja 15 i 16
- wszystkie kursy 21 będą dojeżdżać do Olsztyńskiej
- przystanek "1 Maja-Uczelnia" będzie się nazywał I Urząd Skarbowy, a dotychczasowy "Skrzyneckiego" zmieni nazwę na Liceum im. R. Traugutta
- 17 zyskuje 1 nowy kurs o 4:44 z Os. Wyczerpy
-
- Członek CKMKM
- Posty: 5393
- Rejestracja: 01 lutego 2011, 16:49
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Bartek Marcinkowski pisze:- powraca koordynacja 15 i 16
W kier. Centrum owszem, ale w kier. Kukuczki jest to co jest teraz.

Wpadka w oznakowaniu !?
http://mzd.czest.pl/images/rozklady/roz ... 67r027.htm
Nie wyświetla się rozkład linii 35.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
- Według nowego rozkładu w nocy będą jeździć... Twisty 
- Cieszy idealny takt który dostanie 12stka. Czekamy na kolejne linie
- 35/36 "zajrzy" na stacje Raków. Piotrze, dzięki za wstawiennictwo

- Cieszy idealny takt który dostanie 12stka. Czekamy na kolejne linie

- 35/36 "zajrzy" na stacje Raków. Piotrze, dzięki za wstawiennictwo

- Zbigniew Hoffer
- Posty: 380
- Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Nadal nie mogę zrozumieć i nikt mi nie potrafi tego wyjaśnić, dlaczego na linii 22, gdzie mamy 7 wozów, nie może być taktu 15 min, tylko muszą być te dziury.
42min+42min+15min=99min, więc zostaje jeszcze 6 minut luzu.
42min+42min+15min=99min, więc zostaje jeszcze 6 minut luzu.
- Zbigniew Hoffer
- Posty: 380
- Rejestracja: 19 lipca 2012, 00:44
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Dołożyli czasu tu i tam 
Estakada > C.H. Jagiellończycy +1min
Skwer Sokołów > Św. Kazimierza +1min
Św. Kazimierza > III Aleja +1min

Estakada > C.H. Jagiellończycy +1min
Skwer Sokołów > Św. Kazimierza +1min
Św. Kazimierza > III Aleja +1min
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...a sprawdzał ktoś rozkłady tramwajowe ?
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Tak, sprawdzałem. Nic ciekawego prócz nocnych Twistów.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...a czas przejazdu nie uległ zmianie ?

...to "pokłosie" wizyty TVP na ul. Bohaterów Katynia 52Łukasz Najman pisze:Tak, sprawdzałem. Nic ciekawego prócz nocnych Twistów.

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Tutaj mnie masz Piotrze. Zaraz sprawdzę
Co do N0. Naprawdę mamy aż tyle kasy by codziennie jeździły Twisty? Nie taniej byłoby zainstalować smarownice?
EDIT: Czas przejazdu skrócił się o 1-3 minut.
Co do N0. Naprawdę mamy aż tyle kasy by codziennie jeździły Twisty? Nie taniej byłoby zainstalować smarownice?
EDIT: Czas przejazdu skrócił się o 1-3 minut.
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...było powiedziane, że inwestycja jest NIETYKALNA i tego się musimy trzymać.Łukasz Najman pisze:Co do N0. Naprawdę mamy aż tyle kasy by codziennie jeździły Twisty? Nie taniej byłoby zainstalować smarownice?
P.S. Ciekawe czy TWISTY doznają jakiegoś uszczerbku na zdrowiu... jeżdżąc nocą. Pewnie szybko się skończy ich pobyt na nocnych trasach... a może coś się zmieni... później ?

- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
W związku z nowym rozkładem dla N0 mam pytanie
Kto to będzie chronił ?
TWIST - 32 metry długości
105Na - 13,5 metra długości
Kto to będzie chronił ?
TWIST - 32 metry długości
105Na - 13,5 metra długości
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
x
...monitoring ! 

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Skoro TnB nie można ruszyć, to może tramwaje. Zamontowanie podajnika smaru w trzech 105tkach, byłoby tańszym rozwiązaniem, czyż nie ?
Nie chcę psioczyć, ale Twisty na Rakowskiej piszczą bardziej niż Konstale.
Nie chcę psioczyć, ale Twisty na Rakowskiej piszczą bardziej niż Konstale.
- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Czy to sprawa, o której rozmawialiśmy?Piotr Radoliński pisze:Pewnie szybko się skończy ich pobyt na nocnych trasach... a może coś się zmieni... później ?

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Grzebałem, grzebałem i się dogrzebałem. W nowym rozkładzie "trójki" w dni robocze linie będą obsługiwały 4 składy 105tek (dotychczas 2) , a w soboty jeden skład (dotychczas 0) . Tylko 5 Twistów będzie w ruchu. Jak to jest, żeby kilkadziesiąt ludzi "mogło spać" kilkadziesiąt tysięcy musi częściej jeździć Konstalami? Coś tu chyba nie gra. Jeśli tak bardzo chcą by Twisty jeździły w nocy to niech się to odbywa bez cięć w środku dnia!
-
- Posty: 950
- Rejestracja: 27 grudnia 2012, 10:46
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Dokładnie masz 100% racji ,jeżeli ta zmiana spowodowana jest kursowaniem Twistów nocą to szkoda słów .
- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Wydaje mi się, że są INNE powody.
- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Łukaszu tak jak mówi Piotr, mogą być inne powody, najważniejsze, że chcą utrzymać takt
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 09 sierpnia 2010, 15:42
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Ale nadal ludzie z Wrzosowiaka i Błeszna mają tylko 2 tramwaje po 22.00 z centrum (powroty z pracy) a na północ jadą 4 tramwaje po 22.00 , a koło Etakady dochodzą 3 tramwaje lini 1 . Moje pytanie brzmi : w czym są lepsi meszkańcy centrum , tyiąclecia i północy pracujący w południowych dzielnicach miasta od miezkańców obługiwanych tylko przez linie tramwajową "3"
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Inne powody... Ktoś ma jakieś przypuszczenia jakie to powody? Bo szanowny zarząd dróg nie raczył powiedzieć mieszkańcom czemu zabiera im część niskopodłogowych tramwajów.
- Krzysztof Basiukiewicz
- Członek CKMKM
- Posty: 1044
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:04
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Być może jest to kwestia o którą postulowaliśmy od dawana. Czyli ukryte kursy niskopodłogowe. Twisty przechodzą co pewien czas przeglądy, są w naprawie lub po prostu mają awarię , w ich miejsce jeżdżą składy wysoko podłogowy. Wielu pasażerów zwraca uwagę na to jakim taborem będzie obsłużony kurs. Są to przeważnie osoby niepełnosprawne jak również rodzice z wózkami dziecięcymi. Lepiej więc na kurs wysoko podłogowy wysłać Twista niż odwrotnie.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Dziękuję bardzo. Już się nie czepiam 
Ale mam jeszcze jedno pytanie. Skoro trzy twisty jeżdżą w nocy, 5 w dzień, to skąd weźmiemy ich aż tyle? Będą jeździć po 40 godzin bez przerwy?

Ale mam jeszcze jedno pytanie. Skoro trzy twisty jeżdżą w nocy, 5 w dzień, to skąd weźmiemy ich aż tyle? Będą jeździć po 40 godzin bez przerwy?

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...a kto im zabroni ?Łukasz Najman pisze:Ale mam jeszcze jedno pytanie. Skoro trzy twisty jeżdżą w nocy, 5 w dzień, to skąd weźmiemy ich aż tyle? Będą jeździć po 40 godzin bez przerwy?
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Podstawowy błąd tej rozmowy jest taki że wy (kierowcy) mówicie o obecnych zapełnieniach naszych autobusów. Druga strona tej konwersacji, mówi "co zrobić by ludzie nie odchodzili od KM" . Dlatego pojawia się spór
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Miałem nie być już uszczypliwy to nic nie powiem o przerwach dla kierowców i nie tylko 

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
...i tak "boksować" można się latami 

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
...ależ bądź ! Ja to wszystko przekażę do MZDiT - jako uwagi "jednego z pasażerów". Chętnie urządziłbym coś na kształt "konferencji prasowej" z przedstawicielem MZDiT (odpowiedzialnym za transport publiczny). Może on by Was wtedy troszkę "oświecił" a może.. Wy jego "Łukasz Najman pisze:Miałem nie być już uszczypliwy to nic nie powiem o przerwach dla kierowców i nie tylko

- Krzysiek Ociepa
- Posty: 3250
- Rejestracja: 19 marca 2008, 20:24
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
A te lata będą leciały, a wraz z nimi będzie ubywać pasażerów. Z jednej strony jest to efekt obecnych czasów, bo ludzie robią się "wygodni" i wolą odłożyć parę groszy na własny samochód, a z drugiej strony jest to problem infrastruktury - brak BUS-pasów, priorytetów dla KM, centrów przesiadkowych z dogodną taryfą i koordynacją kursów. Spójrzmy na Warszawę. Tam ludzie do pracy jeżdżą komunikacją miejską, bo jest po prostu szybciej i wygodniej. Tramwaj, metro i autobus na BUS-pasie są o wiele szybsze, niż tkwiąca w korku osobówka. Ale kwestia pasów dla autobusów jest u nas nie do przeskoczenia ze względu na brak szerokich arterii, gdzie można takie pasy wyznaczyć. Musimy więc hamować odpływ pasażerów innymi sposobami, ale na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Z tego co wiem, szerokie arterie nie są potrzebne by wyznaczać buspasy.
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Jeśli Twisty faktycznie będą jeździć po 40 godzin dzie... ciągiem, to będzie plus dla zarządu. Mogliby wpaść na absurdalny pomysł że pojazd też musi odpoczywać.
Konferencja... bardzo dobry pomysł!
Konferencja... bardzo dobry pomysł!

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku.Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Łukasz Najman pisze:Z tego co wiem, szerokie arterie nie są potrzebne by wyznaczać buspasy.
Jasne, wystarczy dwupasmówka. Nowowiejskiego, Śląska, JanaPawła, Monte Cassino, Krakowska, Warszawska, wystarcy wybrać odcinki, gdzie tworzą się korki i wymalować buspasy.
Piotr Radoliński pisze:...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku.Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.
Widzę, że coś mnie ominęło.
- Mateusz Stacherczak
- Członek CKMKM
- Posty: 3753
- Rejestracja: 25 maja 2009, 13:18
- Lokalizacja: Najjaśniejsza Rzeczpospolita Polska
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Problem polega na tym, że zrobić tak by wilk był syty i owca cała.
Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.

Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.
Otóż to!Piotr Radoliński pisze:...OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku.Krzysiek Ociepa pisze:...na pewno takim sposobem nie jest upychanie ludzi do solówek, bo już nawet po przykładzie Rędzin widać, że to droga donikąd.

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Mateusz Stacherczak pisze:Otóż to!Piotr Radoliński pisze:OT: Ta droga skończyła się TAM w dniu 30 listopada 2014 roku.
Strasznie enigmatyczni jesteście koledzy

- Michał Grzegorczyk
- Posty: 8349
- Rejestracja: 05 stycznia 2010, 23:21
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Mateusz Stacherczak pisze:Problem polega na tym, że zrobić tak by wilk był syty i owca cała.
Albo na linie puszcza się WSZYSTKIE brygady przegubowe albo solówkowe...
Inaczej (potencjalny) pasażer robiony jest w bambuko.
Może nie do końca, ale można tak jak mówisz puszczać same przeguby albo same solówki i regulować napełnienie częstotliwością.
- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Tu nie ma nic enigmatycznego Łukaszu. Po prostu zmienił się wójt w Rędzinach po wielu latach. Ciekawe czy to zapowiedź jakichś pozytywnych zmian w komunikacji miejskiej zarówno od strony MZDiT jak i GZK. 

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
To że się zmienił to wiem. Ale co się zmieni w gestii komunikacji publicznej tego nie wiadomo... albo tylko ja nie wiem 

- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Nie rozumiem decyzji MZDiT o uruchomieniu TWIST-ów w nocy:
Są to pojazdy nowe, przede wszystkie za długie. Będą łakomym kąskiem dla wszelakich wandali, zaś monitoring, którego taśmy rzekomo ktoś ogląda tu nie pomoże. Dla mieszkańców bloku przy ul. Bohaterów Katynia 52 bolesny będzie fakt, że TWIST-y są głośniejsze od poczciwych konstali, które poruszają się niemal bezszelestnie. Nie mówiąc już o wspomnianych przez kolegów przerwach dla kierowców i droższych stawkach za wozokilometry. No ale ja jestem tylko internetowym malkontentem bez prawa głosu...
Są to pojazdy nowe, przede wszystkie za długie. Będą łakomym kąskiem dla wszelakich wandali, zaś monitoring, którego taśmy rzekomo ktoś ogląda tu nie pomoże. Dla mieszkańców bloku przy ul. Bohaterów Katynia 52 bolesny będzie fakt, że TWIST-y są głośniejsze od poczciwych konstali, które poruszają się niemal bezszelestnie. Nie mówiąc już o wspomnianych przez kolegów przerwach dla kierowców i droższych stawkach za wozokilometry. No ale ja jestem tylko internetowym malkontentem bez prawa głosu...

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Stopiątki są cichsze na lekkich łukach. "Przypadek nr 52" jest odmienny. Tam skrzypiałaby nawet drezyna napędzana siłą mięśni. Fizyki nie przeskoczysz
Można jedynie zmniejszyć tarcie, ale nie wiem czy instalacja smarownic w stopiątkach jest możliwa technicznie.

- Sebastian Wróbel
- Posty: 4959
- Rejestracja: 10 lutego 2010, 13:16
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
W sumie patrząc na stopniową degradację komunikacji miejskiej i brak ZNACZĄCEJ poprawy w naszym mieście, jej los powoli zaczyna mi być obojętny. Make up w postaci nowego taboru niewiele zmieni, skoro nadal będzie "królować" przestarzała taryfa biletowa, średnie częstotliwości kursowania, brak zdecydowania władz w sprawie rozbudowy sieci tramwajowej i udogodnień dla KM i jeszcze planowana likwidacja 2/3 taboru przegubowego i wiele innych negatywnych czynników. Niegdyś komunikacja miejska świętowała chwałę i liczyła się w oczach pasażerów, teraz obserwujemy sukcesywny odpływ pasażerów trwający już od wielu lat. Jeszcze trochę i "nie będzie niczego". Identyczna sytuacja była Koreą Północną. Jak skończyła i jak wygląda teraz to wszyscy wiemy.
-
- Członek CKMKM
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Łukasz Najman pisze:Stopiątki są cichsze na lekkich łukach. "Przypadek nr 52" jest odmienny. Tam skrzypiałaby nawet drezyna napędzana siłą mięśni. Fizyki nie przeskoczyszMożna jedynie zmniejszyć tarcie, ale nie wiem czy instalacja smarownic w stopiątkach jest możliwa technicznie.
Muszę chyba sprawdzić czy rzeczywiście drezyna piszczy w łuku "w przypadku nr 52"

-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zakupy taboru w roku 2015
Taryfa - racja
Częstotliwość kursowania - pośrednio racja, ale co konkretnie chciałbyś zmienić? Autobusy co 10 min., a tramwaje co 5?
Rozbudowa sieci tramwajowej - skoro zostawiana jest rezerwa terenowa przy węźle przesiadkowym na Rakowie to coś jest na rzeczy
Korea Północna - nie no serio?
Częstotliwość kursowania - pośrednio racja, ale co konkretnie chciałbyś zmienić? Autobusy co 10 min., a tramwaje co 5?
Rozbudowa sieci tramwajowej - skoro zostawiana jest rezerwa terenowa przy węźle przesiadkowym na Rakowie to coś jest na rzeczy
Korea Północna - nie no serio?
-
- Posty: 2069
- Rejestracja: 27 grudnia 2009, 19:15
- Lokalizacja: Częstochowa/Błeszno
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Zgłaszam chęć do wzięcia udziału w tym eksperymencie 

- Filip Kłyszejko
- Członek CKMKM
- Posty: 776
- Rejestracja: 12 marca 2012, 22:28
- Lokalizacja: Łódź
- Kontaktowanie:
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Tylko Andrzeju pamiętaj tam jest ograniczenie do 5km/h ile mnie pamięć nie myli, tak więc za bardzo się nie rozpędzaj 

-
- Członek CKMKM
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Filip Kłyszejko pisze:Tylko Andrzeju pamiętaj tam jest ograniczenie do 5km/h ile mnie pamięć nie myli, tak więc za bardzo się nie rozpędzaj
Tak myślę że więcej jak 20 km/h w zakręt nie wejdę bo się wykoleję

- Tomasz Rorat
- Członek CKMKM
- Posty: 7091
- Rejestracja: 11 lipca 2011, 13:12
- Lokalizacja: Częstochowa
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżej
Bo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie

- Piotr Radoliński
- Członek CKMKM
- Posty: 21440
- Rejestracja: 21 kwietnia 2010, 19:25
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
..koło swojego domu !Tomasz Rorat pisze:A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżejBo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie

-
- Członek CKMKM
- Posty: 863
- Rejestracja: 07 września 2012, 16:16
- Status: Offline
Zmiany w komunikacji miejskiej - 2015 r.
Przed jadącym Pendolino?Tomasz Rorat pisze:A jak się wykoleisz, to uważaj abyś nie wylądował na torach poniżejBo bardzo szybko znajdziesz się ...wiesz gdzie
Wróć do „Organizacja i realizacja komunikacji”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości